**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 1.

Moi!

Tänään se sitten on, nimittäin 4D-ultra, jee! Jännittää ihan sikana. Yhden tyttöunen näin mutta poikaolo on kuitenkin. Saas nähdä pääsemmekö näkemään pikkuisen jalkoväliin tänään :)

Melita: Etsipä työpaikaltasi käsiisi tes (työehtosopimus)-opus (tai ves jos olet virassa) niin siitä selviää, kuinka pitkän sairasloman jälkeen tippuu kelan rahoille. Useimmilla aloilla se on tietääkseni 3 kk, korjatkaa muut jos olen väärässä. Eli siis 3kk koko vuoden ajalta laskettuna.

Ei hitto, en nyt pysty keskittymään mihinkään kun ajattelen sitä ultraa vaan, joten palataanpa asiaan kun mun järki taas juoksee :)

ärrieri 20+1

p.s seksiä harrastetaan muutaman kerran viikossa, kun siis vain ehditään/jaksetaan ja ollaan samaan aikaan kotona. Mulla halut ovat aina lisääntyneet raskauksien aikana, miehellä pysyneet samana vaikka mun masua se vähän varoo.
 
Zoe-F: Meillä viikonlopputapaamiset oli pakolliset. 400 kilometriä on vähän turhan pitkä koulumatka :D . Silloin tuntui rasittavalta reissata edes joka toinen viikonloppu, kun viikonlopusta kului yhteensä 8 tuntia junassa. Mutta urhoollisesti reissattiin sen 9 kuukautta. Sunnuntaita aina inhosin. Musta oli tuskallista aina lähteä tai päästää mies menemään. Me lähdettiinkin aina niin myöhään kun mahdollista ja mä aina paruin seuraavan kaksi tuntia, kun oli jo niin kova ikävä :ashamed: . Miten helppoa oliskaan ollut, kun oltais asuttu samalla paikkakunnalla. Tosin, nyt tuntuu että meidän parisuhde kestää melkein mitä vaan, kun on alkanutkin ns. etäsuhteena.

Ei nappaa työnteko yhtään. Tänään on taas semmonen päivä, että kaikkien tekemiset ja sanomiset ärsyttää ihan älyttömästi.
 
Maanantaita!

Viettelen tässä vapaapäivää, niin ehtii hyvin surffaileen netissäkin. =)

Mulla on kans se käsitys et 3 kk työnantaja maksaa palkkaa sairauslomaajalta ja sen jälkeen putoo kelan rahoille.

Melita; mä oon ihan kade tuosta teidän lemmiskelymäärästä. ;) Meilläkin heiluteltiin peittoja ennen tuohon tahtiin, mutta nyt kun on tuo esikoinen ja talon rakentaminen, niin kerrat on vähentyneet pariin kertaan viikossa. Mä olisin kyllä valmis useimminkin, mutta mies on niin väsynyt aina päivän jälkeen, ettei se jaksa. :( Toisaalta mä oon ihan tyytyväinen tähänkin, kun tiedän että monilla saattaa olla viikkojenkin taukoja. Ekan synnytyksen jälkeen odoteltiin 3 viikkoa, ennen kun uskallettiin sekstailla, ja se onkin meidän pisin tauko seksissä... ;) Saas nähdä miten nyt käy.

Huomenna olis rakenneultra. Tuun sit kertoon miten meni.

marza ja masuvauva 21+0 (20+1)
 
Sairasloman palkasta löytyi kuin löytyikin intrasta juttua (olen määräaikaisessa virasssa):
"Täysi palkka 60 päivältä kalenterivuodessa, 75% palkasta 60 päivän ylittäviltä osilta ja 60% yli 180 päivän ylittäviltä osin. Sairausajan palkka maksetaan kalenterivuoden vaihtumisen jälkeen 60 päivältä täytenä silloin, kun yhdenjaksoisten virkavapauspäivien lukumäärä ylittää 180 keskeytyksen alkamispäivästä lukien."

Tuota viimeistä virkettä en vaan tajua :ashamed: Ymmärrän sen lähinnä niin, että jos olen sairaslomalla joulukuusta eteenpäin, juoksee tuo 60 päivää siitä eteenpäin myös vuoden vaihtumisen jälkeen. Eli tammikuun 1. päivä ei ala uutta 60 päivän jaksoa, jos yhtäjaksoisesti olen sairaslomalla joulukuulta asti. Uusi 60 päivää alkaa vuodenvaihteen jälkeen vasta sitten, kun 180 päivää on kulunut alkuperäistä sairaslomaa. Olenko ihan hakoteillä?
 
Maanantaita!

Iines: Millaisia vaippoja ostit? Sain just äsken paketin kestovaippoja postissa. Huuto.netistä minäkin ostin ja ihan hyvälle näyttää. Eivätpä nuo vastasyntyneen vaipat ehdi kauaa käytössä vanheta, joten nämäkin ovat todella siistejä. Sisävaippoja (Imse Vimse) olen nyt ostanut viisi kappaletta ja kuorivaippoja (sama valmistaja) neljä. Lisäksi löytyy pari Fuzzia ja vanhastaan taitaa olla jokunen flanellivaippa ja yksi kuori (ovat olleet tyttöjen vauvanukella käytössä, nukke saa nyt luopua niistä muutamaksi kuukaudeksi). Ainakin sisävaippoja saisi olla vielä jonkun verran enemmän. Nämä ovat nyt sitten ihan pienimpiä (NB ja S) kokoja, vähän isompiakin voisi tietysti jo valmiiksi katsella.

Vaatteita en ole vauvalle vieläkään osannut ajatella. Raukkaparka joutuu olemaan pelkissä vaipoissa :| . No, ehkä tässä vielä on aikaa sisäistää miten poikavauvan voisi pukea kivasti.

ärrieri: nippanappa voitit tuon yhdessäoloajan. Meillä tulee se 16 v. täyteen tammikuussa. Eli perässä tullaan. Ja meidän esikoinen on 10.

Huomenna on neuvola. Ihan mukava käydä siellä pitkästä aikaa, edellinen oli jo syyskuussa.

Mukavan pyöristävää viikkoa kaikille!

Metsälauha & Pyry 21+5
 
Melita tulkintasi kuulosti oikealta. Mahtaakohan se mennä meilläkin noin? Olin ajatellut että kun vuosi vaihtuu alkaa se 3kk palkallinen jakso uudestaan, mutta ehkä se on meilläkin noin. Täytyy selvittää jostain jos tarvetta ilmenee. Hyvä kun tuli esille.
 
Metsälauha: Fuzzeja mä olen huutiksesta metsästänyt. Aika kovia hintoja niistä kyllä pyydetään, ihan lähtöhintana. Mä oon tutkinut myös nettikauppojen uusia paketteja ja mitä enemmän ostaa niin kappalehinta laskee. Olisko halvimmillaan ollut alle 17? kpl ja näistä uusista versioista, joissa on mikroimutkin mukana. Aika moni huutiksen vaipoista on ollut 14 ? kpl ja siihen postit päälle, joten käytetyn hinta menee aika lähelle uuden hintaa :/ . Onko Imse Vimset yhtä ohuen oloisia kun Fuzzit? Niitäkin vois harkita...

 
Iines79 toivottavasti ei olla kovin koroteltu toistemme huutoja :) Aika vähän niissä käytetyissä Fuzzeissa tosiaankin on hintaeroa uusiin. En kuitenkaan viitsi tilata mitään säästöpakettia uutena ennen kuin olen kokeillut miellyttävätkö ne käytössä. Ehkä sitten seuraavaa kokoa, jos ovat toimivia. Ja onhan se ekologisempaakin ostaa ne käytettynä.
Imse Vimsetkin on aika ohuita. Vaikka se ei kai välttämättä kerro mitään imukyvystä, olen silti ajatellut hankkia joitain lisäimuja, kunhan jaksan perehtyä eri materiaaleihin. Kestovaippainfossa on hyvin tietoa erilaisista vaipoista, olen viettänyt siellä hetken ja toisenkin. Vaikka oma kokemus se vasta sitten kertoo mikä kullakin vauvalla (ja äidillä ) toimii.
 
EKA TYÖPÄIVÄ TAKANA! :D
Väsyttää, mutta oli ihan mukava päivä. Hoida nyt 3kuukautista vauvaa :heart: Mitä työtä se nyt on?
Tytöllä oli mennyt hoitopäivä oikein hyvin, yhtään ei ollut itkenyt päivän aikana. Päivällisen ehti tuossa syödä kunnes nukahti. Saa nähdä kuinka kauan annan sen nukkua, on ollut kauhea ikävä :'( B)
 
myymä
Pirskatti ,meille rantautui sitten ilmeisesti Enterorokko . Eilen nous neidille ihan yhtäkkiä 39 astetta kuumetta ja tänään tuli rakot suuhun :(

NYt vaan pitää toivoa ettei tartu muhun, en tosiaan haluais mitään rakkoja suuhuni. kääks!

ei tällä kertaa muuta
myymä ja pikkuvelisisko 20+4
 
Kaa
Liikunnasta; itse käyn yhdestä kolmeen tuntia viikossa tanssimassa ja joka päivä (noh, melkein joka päivä)) lenkillä koiran kanssa. Hieman on tahti hidastunut, etenkin tanssissa, mutta harrastuksia jatkan silti. Agilityn (koiraharrastus) jätin nyt tauolle, ihan sen loukkaantumisriskin vuoksi. On nimittäin melkoisen vauhdikasta menoa se meidän radankäynti... Ja tauolla se on senkin vuoksi, että siskoni (joka myös harrastaa lajia) uhkasi vetää minut korvista pois radalta joka kerta kun hän minut sieltä löytää. :LOL:
 
Ultrakuulimisia: Vauvan painoarvio oli 470g eli käyrillä mennään. Kaikki oli niinku pitääki ja vauva liikkui kovasti ja jumppasi :heart: Ultraaja sanoi että tyttö on tulossa kun ei värkkejä näy vaikka kuinka jalat levällään kuvaa sai :D

Kaa siis voi lisätä tyttölupauksen etusivun listaan :)

Miestä ja hässimistä: Eipä juuri. Ei me olla koskaan yhtäaikaa makkarissa että se ois edes käytännössä mahdollista. Ja vielä sillai että esikoinen ois nukkumassa. Haluista en osaa sanoa onko vai ei ku ei tarvi semmosia miettiä :D Minä pärjään ilman, mies paljon huonommin :D


Eeeva ja Äppä 22+4
 
Liikunnasta; mä käyn kerran viikossa uimassa ja joka kerta uin 1500 m. Koiran kans tulee joka päivä käytyä lenkillä, tosin lenkit on nyt lyhentyneet aika lailla, pitäis ottaa itseä niskasta kii ja käydä vähän pitemmällä lenkillä. Jumppakortti mulla loppui syyskuussa, enkä enää viitsinyt ostaa uutta. Mut keväällä sit taas.
 
Kerro nyt ärrieri mitä näkyi, täällä uteliaana odotellaan :) Miten muut, oletteko olleet tyytyväisiä 4D-hen jotka olette käyneet? Onko hintansa väärti?
Toinen kyssäri: millaisia raskausajan vaivoja teillä muilla on? Täällä vaivaa suonikohjut, aivan HIRVEET. Pitäneeköhän ostaa jotkut miljoonan maksavat tukisukkahousut... kokemuksia? Neuvoja? Oonko ainoa. Tietty meikä alkaa olla jo aika vanha käpy odottajaksi moneen muuhun verrattuna. Muuten menee loistavasti eikä väsymys ole painanut missään vaiheessa.

Täällä pitäisi muuten olla Tyttö Menninkäinen masussa. Tyttöä olen toivonutkin, mutta vielä ei oikein uskalla hepuloida kun mikään ei ole koskaan varmaa. Kaipa sekin vaihe tulee, että alkaa ostaa kaikkea tyttömäistä.

Kivaa viikkoa kaikille!
T. MM 23+1
 
Mä en jaksa enää tätä selkää. Kuolen vielä tähän tuskaan. :'( Liikkuminen pahentaa kokoajan enemmän ja enemmän. Nyt en tasan halua enää liikkua saatikka kävellä minnekkään. Niin epäreilu olo. Pyörryttää kans jatkuvasti ja ärsyttää ny niin nämä kaikki.

/avautuminen


Mömmis 20+2
 
myymä
Huomenta!

Tänään olen nyt sitten tytön kanssa kotona tuon sairastamisen takia.

Meillä ois tuo 4d parin viikon päästä enkä malttais millään odottaa ;) Sukupuolta ei siellä tiedustella mutta jos ite nään .... :D

Soittelin tänään neuvolaan tuosta enterosta että jos tulee mulle, onko vaarallinen mutta ei kuulemma ole :) hyvä niin...

mömmis koita kestää selän kanssa. itselläni selkä kärsi esikoista odottaessa ja jäin sairaslomalle puolessa välissä raskautta, nyt ei onneksi ole sitä vaivaa...

myymä ja pikkuvelisisko 20+5
 
Moikka!

Täällä on kotiuduttu rakenneultrasta. =) Koko vastasi viime kertausta ultraa eli laskettu aika muuttui virallisestikin 22.03.08. Tänään siis rv 20+2. Menkkojen mukaanhan tänään olis 21+1. Vauva painoi 334 g ja kaikki mitat oli ok. Lapseveden määrä oli normaali ja liikkeet ++. Istukka on takaseinämässä. Kovasti pieni siellä viuhtoi ja temmelsi, ettei ultraaja meinannut löytää toista kättä ollenkaan. Mutta kyllä se siellä oli ja ihan oikeanlainenkin. =) Sukupuolta ei tosiaan kysytty, mutta itse olin näkevinäni siellä pienen pippelin. :) Voi tosin olla et oli napanuorakin, mutta se selviää sit vasta maaliskuussa. Tuli kyllä hyvä fiilis, kun kaikki oli ok. :heart:

Minni Menninkäinen kyseli raskausajan vaivoista; täälläkin on suonikohjuja. :wave: Tiedän et pitäis käyttää niitä hemmetin tukisukkia, mutta kun en muutenkaan sukista pidä, niin sit pitäis vielä jotkut kauheen paksut ja pitkät sukat laittaa jalkaan. No way! Yritän enemmin välttää pitkää aikaa seisomasta kerrallaan ja nostan aina illalla jalat ylös kun tuun töistä.

marza
 
ompas tullu tekstiä sitte viime käynnin!viime viikolla oli rakenneultra.kaikki "osat" olivat paikoillaan ja normaaleja.sukupuolen olisin halunnu tietää mutta kaveri oli sellasessa kippurassa että eipä näkyny kumpi on tulossa,no joulukuussa on vielä yksi ultra jos vaikka sitte näkyisi.tänään onkin sitte neuvola.
miitzuli ja kunto 21+4 :wave:
 
Heipsan kaikille!

Mulla on tänään aika Tyksiin, todennäköisesti ultrataan ja sit keskustelen varmaan pitkään ja hartaasti ruokavaliosta ja sokereista. Hyvä että pääsen sinne, pääasia että mun sokerihuolet huomioidaan jossain.

Metsälauha: Aika paha jos ollaan kilpaa korotettu tarjouksia :D . No, kyllä siellä niitä riittää varmaan molemmille ;) . Tottahan muuten sekin, että ekologisempaa on ostaa käytettyjä. Ja säästäähän siinä jo jokusen euron vaikka hinta oliskin korkeahko. Mä laskin, että nyt on jo yhden uuden vaipan verran tullut säästöä :) . Mä olen nyt huudellut S ja M-kokoja, L tuntuu niin kaukaiselta, että huudellaan niitä sit kun vauva on edes syntynyt.

Ja niin, onnea kaikille ultrassa käyneille :flower: !

Iines ja Sintti 22+3
 
huh, onpas tullut tekstiä B)
en ole hetken joutanut käymään niin tuntuu että kärryiltähän tässä tippuu :D

Mömmis: :hug: jaskuja paljon

Minni Menninkäinen: Tervetuloa!
Mulla ei varsinaisesti suonokohjut (kai??) oireile mutta siis muuten ihan arskauden alussa jalat oli aivan kamalan kipeet ja pelkäsinkin että suonokohjuja tulee. jalat oli aivan kauheilla tuskilla.. silloin sain oireet loppumaan pitämällä tukisukkia .. nyt ei ole ollut tähän pv:ään asti ongelmaa mutta nyt on taas alkanut tuntua kipua jaloissa.. toivottavasti ei kovin pahaksi yltyisi :|

Jossukos kyseli hormooneista... täällä tutnuu olevan hermot kireellä ympäri vuorokauden :headwall: ja aisaa ei paranna että enimmän osan öistä valvon ja kuljen sitten rätti väsyneenä..

Kaa taisi päivärytmistä kysellä.. luulisin että meillä pysyy rytmi koko ajan suhteellisen samana. tieten sitten kun vauva syntyy niin saattaahan se toki muuttua kun varmaankin lapsoset eriaikaan heräilee jne.. mut siihen asti normaalisti mennään.

Mikäs Cadillacin vointi on??

Metsälauha:
Onnea tulevasta :D Onko kirkko varattu vai maistraatissa??

ZoeF: Me seurusteltiin ekat 10-11kk "viikonloppuisin".. mies oli töissä/koulussa 150km:n päässä sieltä missä itse olin ammattikoulussa.. toki viikollakin yhteydessä oltiin mutta nähtiin vain viikonloppuisin.. ja ikävä oli aina hirveä.
se kesä, kun valmistuin, vietettiin yksissä ja elokuussa kun miehellä alkoi taas työt niin muutettiin yhteen.

Myymä: Oikein paljon paranemista tytölle!! :hug: Tuota rokkoa on kait nyt liikkellä..
Toivotaan että ei teihin aikuisiin tartu.

mitäs muuta.. parisuhteesta.. hiljasempaa kuin ennen raskautta.. väsyttää, väsyttää ja väsyttää ja sen lisäksi hermot kireellä (mulla) niin vaikuttaahan se makkarinkin puolelle...
toki mies ottaa huomioon, ja pitää hyvänä mutta muuten ollut vähän vaisumpaa joka saa oman mielen vähän pyörälle kun aikasemmin ollut hyvinkin vilkasta..

Tänään aamulla herösin kun alavatsa oli ihan tajuttoman kipee ja kireen tuntuinen.. en kärsinyt ees vessaan nousta.. onneksi poika ei ollut vielä herännyt niin pystyin rauhassa odottelemaan että menee ohi.
muutenkin olen huomannut että kun teen jotain raskaampaa niin mulla alkaa tuntua tuolla alakerrassa sellainen hirrveä jomotus/kipu.. vähän niin kuin menkkojen ekoina päivinä toisinaan aina.. onko kellään muulla? kaiketi saattaa olla ihan normia mutta otan kyllä ensi neuvola käynnillä puheeksi.

nyt puita uuniin ja makaroonilaatikon tekoon..

danjuska ja toukka 19+3
 
Hiq
Neuvolakuulumiset aamulta: saatiin Kelan paperit, alkoi heti tuntua todemmalta tämäkin. Nyt mietin miten täytän tuohon äippärin esitietolomakkeelle kaikki ruoka-allergiani.. Mutta siis painon nousu 600g/vko (nyt kun vihdoin on lähtenyt nousuun) RR 112/72 B-Hb 112 (noussut turhan vähän) sf 20 (ok) ja Oskarin syke 155 liikkeet ++ (saatiin taas metsästää että saatiin poju anturin alle ;) ). Lisäksi saatiin lähetteet sokerirasitukseen josta puhuin itseni ulos ja pääsen pelkkään paastoon (onneksi- ikäviä kokemuksia..) ja veren Rh-tekijöiden kontrolliin.

Seksi ja parisuhde olen aina ollut hyvin ailahteleva vietiltäni eikä kyllä ole tehnyt nyt mieli, kunhan saa muuten huomiota ja hellyyttä. eilen tiedustelin asiaa isännältä ja sanoi hieman ujostelevansa massuasukkia eikä seksittömyys haittaa kun saa tulla kainaloon. Mulla on ollu kauhea hiivakierre joka on kyllä vieny halut vaikka olisi tehnyt mieli... taidan olla vaikea tapaus mut onneksi mies on sen tiennyt jo kauan :saint: Yhdessä on oltu kohta 5v, asuttu yhdessä 4,5v, kihloissa oltiin 11kk ennenkuin helmikuussa mentiin naimisiin. Tästä ajasta ollaan oltu molemmat vuorollaan 6kk ulkomailla (koulun tähden).

Liikunta meillä kanssa 2 koiraa ja niiden kanssa liikun kunnon mukaan, on jäänyt aikalailla nyt isännän hommaksi. Agilityä treenaan viikottain molempien kanssa mutta vanhempi jää varmaan kohta pois kun sen kanssa tarvii juosta niin kovin, nuorempaa pystyn ohjaamaan kaukaa ja takaa joten voin tarvitatessa kävellä. Kisoihin tekisi mieli mutta en sitten enää uskaltanut ilmoittautua oman seuran kisoihin loppukuusta kun kuitenkin kunnossa suuria päivttäisiä eroja. Muuten kävelen töistä kotiin päivittäin vajaat 2km. Mammajoogaan olen yrittänyt päästä jo 4viikon ajan mut aina on jotain muuta "tähdellisempää tekemistä" :p

Muuten vointi on hyvä, oikea kylki aika jumissa ja issias kiukkuaa jos saa kylmää mutta muuten en valittamista. Masu alkaa ottaa vastaan kun leikkaan kankaita lattialla istuen ja kenkien laiton ajaksi tarvitsee kyllä istua alas. Autosta nouseminen ei ongelma, mutta meidän taloyhtiön parkkiruudut on tehty niin kapeiksi etten saa kohta ovea niin auki että pääsisin ulos.. joku insinööri nekin on kai mitoittanut...


Hyviä vointeja kaikille!
-Hiq ja Oskari rv23+2 (22+2)
 
Raskausajan vaivoista kyseltiin ja edelleen täällä on närästystä (lähinnä öisin) jonka kanssa pärjää Rennietä napsimalla ja suonikohjut on kans aikamoiset. Tukisukat löytyy, mut ne tuntuu inhottavalta ja aika vähälle on käyttö jäänyt vaikka tietysti pitäis :ashamed:

Liikunta on jäänyt aika vähiin, ei yksinkertaisesti aika ole riittänyt. Työn ohella yritän opiskella ja hoitaa kotia + lapsia, joten ei sitä ylimääräistä kauheasti jää, mutta sauvakävelyllä yritän ehtiä välillä käymään. Olen vaan huono itekseen lähtemään, tarttis aina olla joku lenkkiseuralainen. Lisäksi olen huomannut että liitoskipuja tohon häpyluun seutuun tulee jos yrittää vähänkin reippaammin edetä pitemmän matkaa ja olen aina ollut vauhdikas kävelijä, joten on vaikeaa kävellä rauhallisesti.

Painoa tullut nyt 6 kg, joka on ihan sopivasti näihin viikkoihin. Ruoka todellakin maistuu ja varsinkin kaikki herkut niin että saa oikein pidätellä itseään, ettei repsahtaisi ihan. Joulu tulossa ja kaikkia ihania joulusuklaita...mmm...

Seksi kyllä maistuisi sekä mulle että ihanalle miehelleni, mutta ongelma on siinä, että kun iltaisin olis kahdenkeskistä aikaa, niin mä nuokun sohvalla ja ei siinä kohtaa enää tule mieleen ku mennä sänkyyn mutta ainoastaan nukkumista varten. Haluja olis kyllä kun vaan pysyis hereillä :)
 

Yhteistyössä