Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

dindei: Et ole ainoa tuon pissalla ravaamisen kans! Mä en ole nyt joutunut käymään parina viime yönä kuin kahdesti mikä on harvinaista, mutta siis "normaalina" yönä n. 4 kertaa ja joskus useamminkin, oiskohan maksimi tähän mennessä ollut 6 kertaa.

Tuleeko teille pissahätä kun supistelee? Musta tuntuu että sillon olis heti päästävä vessaan.

Eilen illalla tuntui tosi ilkeeltä taas kun vauva möyri jossain tosi alhaalla ja virtsarakon päällä ja kauhee paine tuntui tuolla alhaalla :/ Kylläpä tää nyt on tämmöstä valivalia.

Marina tervetuloa mukaan :) Hienoa että oot saanut unelmia toteutettua ja elämä näyttää valoisalta! :hug:

LD + Pikkunen 29+6

kisak Just noi Trekkot!!! Kysyin huutis myyjältä niin heillä oli lapsi ollut rattaissa 6kk lähtien kun eivät olleet tienneet kaukalon kiinnitysmahdollisuudesta ja myyjä sanoi että selkänoja menee melkein alas asti mutta ei ihan eli ei suositellut käytettäväksi vastasyntyneen kanssa:confused: Mietinkin tässä että kun näin siellä kaupassa niissä sen pussukan niin oli kyllä aika ohkanen enkä vastasyntynyttä näin talvella kyllä laittais pelkästään siihen mutta mulla on tuolla kaapissa sellanen musta paksumpi melkeinpä pehmeää kantokoppaa vastaava lämpöpussi että voisko sen laittaa noihin?

naurukohtaus: Siis mulla oli niissä ekana talvena emmaljungan kantokoppa käytössä ja sit saattoi olla se tai joku muu pussukka siellä, tai sitten keveemmällä käytin sitä gracon pussukkaa semmosenaan. Siinähän on valjaiden reiät. Nyt en muista olisko se ollut joskus kaukalossakin mukana. Tuolla se edelleen on et jos menee kaukaloon niin laitan siihen tällä kakkosella. Esikolla se meni käytössä vielä ihan alkusyksyllä hetken (syntyi helmikuussa) eli ei ole koolla pilattu. Verrattuna mm. jääkarhun pussiin mikä meni koko viime talven ja nytkin lämmittää jalkoja rattaissa jos tarve vaatii! Hassu myyjä... Jos selkänoja nimenomaan menee alas saakka ja rattaissa on mukana pieni lämpöpussi niin miksi ei voisi suositella käytettäväksi 0kk eteenpäin!!! Ehkä halusi vaan myydä useampaa sorttia teille ;)

Pissalla ravaan niin päivällä kuin yölläkin. Päivällä jos rakko on vähänkin täydempi niin alkaa heti supistelemaan. Yöllä kun laitan maaten niin ennen unen tuloa olen käynyt jo kolmesti wc:ssä. Ei enää yhtään kivaa...

Tutista vieroitettiin 1,5 vuotiaana.

Marina: tervetuloa mukaan! Kova elämä sinulla takana, josko onni olisi nyt kääntynyt :)

Tylsä sunnuntaipäivä....

Peppioliina 33+2

Mietin tossa kun esikoista sillon aikonaan yritin alakautta synnyttää ja se meni vähän poskelleen. 17,5h tuskan jälkeen synnytys päätyi hätäsektioon. Mikään puudutus ei toiminu, olin valvonu melkein 40h.. Vauvalla oli kaikki jees. Avautuminen kesti pirun pitkään. Leikkauspöydän vieressä vielä katsoivat niin olin 8 senttiä auki. Ku yleensä sektiosynnytyksen ei auta seuraavaan synnytykseen, mut entäs täs tapaukses ku kerkesin kuitenkin aueta melkee sen tarvittavan määrän? Onkohan siitä mitään apua.. Toivon ettei tää toka synnytys olis niin pitkäveteinen :)

SuzZ + masukki 31+2

SuzZ: Mietin tota sun kirjoitusta niin itsellä kun on takana vain yksi nappiin mennyt helppo synnytys niin tuli mieleen et onko tommosessa tilanteessa mahdollista saada sektiopäätös? Siis jos viimeksikin oli ongelmia jne. Sillä jos sitä sektiota itse ajattelen niin ottaisin mieluummin suoraan sen sektiopäätöksen jos sen saisin... Siis kuin, että lähtisin ekaksi kokeilemaan ja sitten päätyisin hätäsektioon. Hätäsektio on kuitenkin kaikin puolin riskialttiimpi ja raskaampi niin vauvalle kuin äidille kuin suunniteltu sektio. ( Ja miksi siis mulla tämmönen käsitys vaikkei ole omakohtaista kokemusta niin tuttu kätilö, tuttu naistenleikkurissa töissä ja sektion kokeneita tuttuja.Niiden juttujen perusteella sitten itselle tullut tämmönen kuva.)

Kisak79 lääkäri sanoi ensimmäisessä ultrassa että ei ole syytä mennä suoraan sektioon. Aluksi mä olin 100% sen kannalla, mut sit ajattelin että sektio tehtäisiin kuitenkin siitä hiton epiduraalis ja ku se ei viimeksi toiminu ni tiiä mik sotku siitäki tulee. Jotenki tuntuu niin luovuttamiselta mennä suoraan sektioon muutenkin. Olisi kiva saada edes se yksi alakautta synnytyskokemus, periaattees viimeksi ainot mikä meni pieleen oli se synnytyksen kesto.. Jos en ois valvonut niin paljoa niin se ois voinu loppua ihan onnellisesti :)

Ja muutenkin siitä prosessista jäi tosi paha maku suuhun ja päätin etten ikinä enää tee lapsia.. ylläri et 3v. myöhemmin sit kuitenkin oli ne pahimmat asiat jo unohtunut.
Pelkopolin kautta pääsee sektioon, aika varmasti ku jaksaa vaan asiaansa ajaa. Mut koska lääkäritkin on sitä mieltä ettei ole riskiä ni kokeillaa sit... :)

SuzZ: Joo no jos ei muuta syytä ollut niin sittenhän se kannattaakin mennä tilanteen mukaan. Lähinnä jos olisi ollut muitakin syitä niin ei varmaan kannattaisi lähteä vaatimalla vaatimaan alatiesynnytystä lääkärin kehotuksen vastaisesti. Kyllähän ne tutustuu aikaisempiin synnytyskertomuksiin ennen synnytystapa-arviota niin siellähän varmaan asia otetaan aika hyvin esille. Yhdelle tutulle sanottiin suoraan et suositellaan sektiota kun ekassa oli tullut niin pahat repeämät ja muita ongelmia joita korjailtiin jälkeenpäin useaan kertaan. Hänelle se oli sitten kanssa vaan helpotus kun synnytyksestä oli jäänyt aika pahoja traumoja.

Mulla on kanssa se synnytystapa-arvio vk 35+ äippäpolilla jossa oli ekallakin kerralla lääkityksen takia. Mä luulen et ensisynnyttäjät tai jos ei ole ollut aiemmissa ongelmia, seurattavia lääkityksiä jne. käy neuvolalääkärillä siinä arviossa vk 37 paikkeilla jolloin katsotaan kohdunsuuta, tarjontaa jne.

Tsau mammat!

Tulin poksumaan!

flower: eipä kestä, olin vaan iloinen että kelpas. Lähti jotain nurkista pyörimästä pois :) Mulla kun ei ole tapana oikeastaan mitään myydä pois, vaan säästän miltein kaikki, niin kaikki voi varmaan kuvitella miltä meitin varastossa näyttää :whistle:

Tänään oonkin saanut taas lisää vaatteita varastosta haettua ja osan jo pessytkin, samoin vaunukoppakin löytyi, olin jo unohtanut kuinka ihanan värinen tuo on.

flowerin kanssa oli jo tästä juttua, mutta kysellään täältäkin nyt, minkälaisia pesuainevinkkejä, vaunukopan kuomun pesuun? Mielellään otetaan vastaan hyviä neuvoja, jos jollakulla tietoa!!

Ikäero: meillä esikon ja kuopuksen välillä tosiaan se neljä vuotta, ja ihan passseli, oli ihanaa kun esikko osasi jo pukea ja olla itsenäinen muutenkin suurimmassa osassa asioita, joten helpotti kyllä arkea. IIh, nyt onkin tilanne jo aikamoinen, kun esikollakin pukkaa jotain "kuuden vuoden iän" uhmaa, kuopus on edelleen helppo, mutta ei hänkään ulkovaatteita vielä pue, eikä myöskään ole ihan täysin kuiva. En voi muuta sanoa, kun että ihanaa kun lähellä on jo kesä vauvan syntyessä, niin eipä tartte ainakaan mitään kauheita vaatekerrastoja pistää lapsille...

pissahätä: ei tartte yöllä käydä, ainakaan joka yö...

Vauvalehdessä oli kivannäkönen vauva-amme, hoppopbano, erilaisen mallinen tosiaan. Itse meinaan varmaan myös tuollaisen kylpytuen hankkia, mistä täälläkin on juttua ollut.

Yhtään en enää muista mitä piti kommentoida... tässä masukuvaa vielä tältä päivältä:

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7283252.jpg][/URL]

Mindi83 29+0

synnytystapa-arvio ja lääkärin sisätutkimus meillä viikon 36 paikkeilla. Raskausdiabetes vaikuttaa tähän sen verran et ite pääsen tuota ennen ainakin kerran tai kaksi ylimääräisiin ultriin, torstaina onkin eka. ja sen vuoksi käynnistys-mahdollisuus on, ettei vauvaa päästetä kasvamaan liian isoksi.... toivon että näin käy....

tutin käyttäjän sopiva ikäraja no ei mun mielestä vastenmielistä ole, jos 1,5 vuotiaalla vielä tutti on. mut kyl kolme vee on sit jo sen ikänen et en enää antais :)

tombatar siis ihana pentu :) mutta tuleeko tuo teille vielä ennen vauvan syntymää??? ite en kyl jaksais alkaa pissalaikkuja kumartelemaan lattialta enää näissä mitoissa... mut onnee silti, suloisiahan nuo pennut ovat :flower:

vessakerrat öisin no joskus kerran, mut pääasiassa ei kertaakaan öisin, yritän olla juomatta myöhään illalla. mut DINDEI:vauva saattaa painaa sulla rakkoa sen verran et se vaikuttaa :)

väsymys väsyttää juu, tai oikeestaan tuntee päivällä et voimat loppuu.... ei kyl enää koiran kanssa samallai lenkillä pääse käymään ... muutenki olo on varsin kömpelö... mieli kuitenkin tosi hyvä :)

liitoskivut ei siis mitään vieläkään.... no, en mä muitakaan kremppoja oikeen tiedä mulla olevan... ainoo ehkä toi kantapään pistävä kipu mikä vaivaa mut silti pääsen liikkumaan hyvin. huomenna siitä sitte lääkäriin...

ruokaa varaksi pakkaseen oon alkanu suunnitella ja nyt sit jo toteuttaa, että on sitten pakastimessa sämpylöitä ja ruoka-annoksia valmiina. On sitten jos mä lähen sairaalaan... niin valmiina miehen syödä ja lasten myös. saati jos täällä on tarvetta lapsen vahdille niin ei sen tartte ressata sitte, et menis aika ruuanlaittoon :)
Nyt on perunalaatikko ja makaroonilaatikko valmiit :D ja lisää sämpylöitä... edellisviikon alussa tein kolmen litran taikinan ja nyt 1,5:n. ja mä selviän itekin ressaamatta,kun tiedän että näistäkään ei tarvii enää huolta ottaa. Ja jos ei noita tule syötyä sillon ku mä oon synnärillä, ni on sit annoksii valmiina kun ite kotiudun, eikä sittenkää mene oma ajattelu mihinkää kokkailuun vaan saa vain oleskella ja toipua :)

jep,pentu tulee ens kuun alkupuolella :) onneks mulla on noi isot lapset avittamas jos itte ei taivu pyyhkimään lattioita ja kuitenki käytän usein pihalla ku tota vanhustaki pitää käyttää ja on helppo pihas vaan irti pitää. ei tarvii hihnan kans lähtee jos ei jaksa.

Mulla on tossa olikohan 35 vai 36 viikolla äitipolilla synnytstapa-arvio, mut se johtuu siitä ku mulla todettiin vk 27 raskaudenajan diabetes, siellä katsellaan mahtuuko se muksu ylipäätää ulos :)
Mitä vaan voi vielä tapahtua :-o Ja tosiaan en tiedä miten Kajaanissa tehdään ton käynnistyksen suhteen, yleensä eivät anna mennä yliaikaseksi ku on toi diabetes.. Esikoisen kanssa ei ollu mitään diabetestä.. ainostaan kohtutulehdus tuli leikkauksen jälkeen.

Moikka pitkästä aikaa! Käyn täällä edelleen lueskelemassa, vaikka en jaksakaan kirjoitella. Jotenkin keskustelu on liian vilkasta mun makuun, sitten kun oon saanut luettua, niin en jaksa enää alkaa kirjoittamaan. :D

Ruokaa pakkaseen suunnitellaan täälläkin. Tosin mä alotin tän urakan tuolta leivonnaispuolelta. ;) Tänään siis tein tiikerikakun, että saa sitten suoraan sieltä, jos tulee yllärivieraita. Suunnittelin myös kovasti sämpylöitä ja pullaa, mutta oli niin paljon muuta hommaa, etten jaksanut enää, mutta onhan tässä vielä aikaa. Meinasin kans tehä niitä ruoka-annoksia valmiiksi ihan itseäni ajatellen, ettei heti ekana kotiin tullessa tarvi miettiä ruuanlaittoa. :)

Liitoskivut kiusaa täälläkin. Ne alkoi jo monta viikkoa sitten, mutta yltyy vaan koko ajan. :( Muita kipujakin on, iskias ei vieläkään ole jättänyt mua rauhaan. Alkuun kipu oli vasemmalla, sitten oikeella ja nyt taas vasemmalla. Onneksi ei ole nyt yltynyt samanlaiseksi kuin syksyllä ja toivon kovasti, ettei yllykään. Ei oo töissä oleminen mitään herkkua siinä vaiheessa, mutta en mä kovin mielellään kotiinkaan jäisi.

Vessassa käyn yleensä kerran yössä, mutta en aina. Nyt on mennyt jopa pari yötä, ettei oo tarvinnut käydä. Alussa vessassa sai juosta 2-3 krt yössä, mutta joskus rv 20 paikkeilla vessakäynnit väheni.

Täällä menee ihan kivasti, väsymys vaivaa ja kuten aiemmin jo kirjoitin, niin iskiaskivut ei oo jättäneet rauhaan. Mulla oli joulun aikaan 1½ viikon loma, sen aikana kivut helpotti, mutta viime viikolla kivut palasi, kun olin taas töissä. Ja oli vielä tavallista rennompi viikko, että saa nähdä, millasta on ensi viikolla, kun lapset palaa kerhoilemaan. :( Ennen joulua olin ihan poikki ja silloin supistelikin melko paljon iltaisin. Lomalla supisteluja oli huomattavasti vähemmän. Kunhan nyt vaan jaksaisi töissä vielä kuus viikkoa, en haluais jättää työpareja pulaan..

Mömmis 29+2

Pissa hätä Päivällä ei oo häiritsevää, mut voi kun ilta alkaa koittaa, ni johan alkaa pissattaa. Illalla sänkyyn kun meen ni ennen kun nukahdan ni saatan käydä 3-5 kertaa pissalla. En tiiä et onko se hätä tääl pääkopassa et yritän sillä välttää niitä yö heräämisiä.
Nyt tuntuu et yölläki saa käydä n.2 tunnin välein pissalla. ÄRSYTTÄVÄÄ!
Mä kyllä ainakin toistaseks nukahdan heti sen jälkeen, mutta katkeehan se uni silti... :stick:

Väsymys Vaivaa joo todella. Nyt kylläki kun oon ollu sairaslomalla tän viikon ja oon vielä torstaihin asti, ni on ollu paljon helpompaa. Se viime viikonloppu oli jotain kauheeta. OLIN NIIN KUOLEMAN VÄSYNY!! oisin voinu vaan nukkua koko ajan. Ja mulla on ainaki niin et ku oon oikeen väsyny, ni mistään ei tuu mitään ja itkettää vaan koko ajan.

LD Mulla ihan samanlaista. Aina kun supistaa ni tulee kauhee pissahätä..

Mindi Voi että sulla on sievän pieni maha tähän omaan potkupalloon verrattuna. :D

Tombatar Ihanuus mikä koira. :heart: On ne pennut vaan niin sulosia.

Ruokaa pakkaseen Ite oon kanssa miettiny että vois tehdä. Just sen takia ettei sitte ku kotiin pääsee ni heti tarvii olla miettimässä ruoan tekemisiä.

Liitoskivut Mä en taida edes tietää mitä ne on.. :confused:
Onks ne niinku yleisimpiä uudelleen odottajilla ku ekakertalaisilla?
Mulla ei nimittäin ainakaan mitään kipuja oo (TOISTASEKS)

Samoin toi iskias, on helpottanu lähes kokonaan. Ainoo millon se viiltelee tonne pakaraan on ku kellahdan sänkyyn ja yritän kylkeä kääntää. Muuten se on täysin kivutonta.

Mua on alkanu vähän pelottaa et miten selviin tästä tulevasta. Synnytys ja suurimpana huolena on ehkä se unen puute mikä tulee olemaan. Onko täällä muita jotka tarttee paljon unta? Ja on silti selvinny vauvan kanssa? Tottuuko siihen valvomiseen sitte?

Mulla ois näitten sairaslomapäivien jälkeen enää viikko töitä ennen äippistä. :attn:
En oo varma kylläkään että meenkö enää ollenkaan. Sillä viikolla on vielä 2x 10 tunnin työpäivää, ja luulen et mun selkä sanoo kyl sopimuksen irti vähintäänki niitten jälkeen.
Ni kai se on turha enää liikaa rasittaa itteään näin loppu suoralla.

Nunnika+Prinsessa rv 32+6

Tutin käyttöikä Meillä oli käytössä hippasen alle 2-vuotiaaksi. Se oli se maksimi mihin asti annoin sitä lutkuttaa. Melkosta sotaa sai käydä sen luopumisen suhteen..

Ruokaa pakkaseen en oo laittamassa. Lapselle varataan hoitopaikka varmaan tuolta anoppilasta. Niillä kun on oma maatila niin ei ole sidottuja kellokorttiin. Lapsella kun ei oo päivähoitopaikkaa niin ei mies voisi sitten käydä töissä silloin. Mies on aikuinen ja sen pitäisi osata laittaa itse itselleen suuhun pantavaa.

Vessassa ei tarvi ravata öisin, ei tarvinnut edellisessäkään raskaudessa. Päiväsaikaan ravaan kyllä.

Eilen oli sitten meitin taaperon 3v synttärit ja samalla tuparit. Ihan kivat kemut. Aikas hauska sattuma oli, kun miehen paras kaveri (joka oli meillä myös bestmanina) on asentanut tämän talon ikkunat. Omistaa siis ikkunafirman n. 120km:n päässä ja miten voikin olla, et just kaikista ikkunamiehestä tää kaveri sit onkin laittanut täällä :D
Tuli kans juttua meitin pojan änkytyksestä. On änkyttänyt elokuusta lähtien ja nyt on mennyt pahemmaksi. En jaksaisi kuunnella sitä mäkätystä, kun mulla on siis samainen puhevika ollut 6-vuotiaasta asti. Mulla johtuu lapsuuden traumasta ja ei parane koskaan. Sitten taas nämä lapset, joilla se alkaa itestään niin se menee yleensä ohi myös itellään. Jotkut tarvii puheterapeutin apua. Äitini on hakenut siitä syytä musta ja isän puoleisesta suvusta mikä on tosi ärsyttävää. Minkäänsortin puheviat ei "jyllää" äidin eikä isän puoleisessa suvussa, mut se nyt takertuu siihen ku hänen puolellaan ei ole mitään niin se täytyy tulla isän puolelta :kieh: Koska mulla johtuu psyykkisestä jutusta niin sillä ei ole mitään tekemistä pojan änkytyksen kanssa. Sapettaa!!

Gorthaur ja Hemmo 29+1

Pissagalluppia: Täällä käydään päivällä todella useasti ja jos rakko on vähänkin täynnä, niin supistelee herkästi. Yöllä yleensä kerran, mutta saattaa joutua käymään useamminkin. Joka viikko on kyllä öitä (1-3) jolloin en herää hätään. Aina yöllä se hätä onkin jo sitten niin kova, että pissa tulee tosi hitaasti, supistaa ja on tukala olo mahalla.. Illalla ennen kuin uni tulee, niin on saanut käydä 1-5 kertaa pissalla päästämässä pikkuluruja, ettei sitten heti yöllä tarvi.
Normaalisti oon ollut oikea seurapiirirakko! Normipissauskerrat on ollut 3-4 päivässä ja yöt täysin pissattomia.. Nyt tähän jatkuvaan (päiväsaikaan) ramppaamiseen on ollut tosi vaikea tottua.. : /

Väsynyt odottaja täälläkin, välillä iskee sellaisiakin väsykohtauksia että hoh hoh |O Luulin, että tää on sitä energistä aikaa ja se alkuraskaus sitä väsytystä...

Ostoksia tehty! Skidin Nordic Combi ruskeat yhdistelmät, hyttysverkko, sadesuoja, verkkopussukka ja hoitolaukku tilattu nettikaupasta!!! :popcorn: Onko kellään kokemusta tuosta Skidi-merkistä? On kuitenkin suomalainen ja pohjoismaisiin olosuhteisiin tehty JA mikä parasta: TOSI TILAVA VAUNUKOPPA!
Nyt alkaa asiat olemaan mallillaan ;)

GCS15 & Touko-Pouko rv 31+5

Liitoskivut on hirveet, tuntuu tänään joka askeleella! Mikä lie näihin sitten auttais?! Joku sanoo, että lepo makuuasennossa ja joku kehottaa liikkumaan tai istumaan jumppapallon päällä... En tiedä, pitää kai kokeilla vähän kaikkea :headwall: Pissahätä öisin ei oo niin kova ku oli joku viikko sitten ja toivonkin, ettei tarttis ku pari kertaa käydä, koska tuskaisinta nää liitoskivut on yöllä kun nousee sängystä tai vaihtaa asentoa.

Tänään LD:n kanssa (oli mukava tavata, vaikkakin vähän pikaisesti!) oli puhetta siitä lapusta mikä neuvolasta annettiin, johon voi kirjata toiveita synnytykseen jne. niin mitäs te jo synnyttäneet olette siihen kirjanneet? Kuulin, ettei siihen hirveätä listaa kannata laittaa kun tod. näk. asiat ei mene suunnitelmien mukaan kuitenkaan :whistle: mutta mitä tässä osaa toivoa kun ei ole kokemusta...

Kaana 30+0
Mahtavaa nyt kun menis tosi nopeesti vielä muutama viikko, kiitos :LOL:

Kaana mä ainaki toivoin,et mun salis olis radio tai teevee :-D ja sit suihku/amme. enkä halua epiduraalia koska mun pitää päästä liikkumaan oman mielen mukaan.
tollasia simppeleitä lähinnä... mitään minuuttitarkkaa ei kannata tosiaan tehdä. pikku asioita mistä luulis olevan apua...

Kaana: mä jätin sen kohdan tyhjäksi. Ei mulla oikeastaan ole mitään suurempia toiveita niin kuin ei ollut esikoisestakaan. Olen valmis menemään kätilön ehdotuksien mukaan. Enkä suunnittele synnytystä sen tarkemmin koska ei se kumminkaan mene suunnitelmien mukaan. Menen asenteella minulle kaikki mahdollinen kivunlievitys kiitos :LOL:

Ruokia ja leivonnaisia pitäisi tosiaan alkaa tekemään pakastimeen valmiiksi. Pääsisi ensimmäiset viikot siltä osalta helpommalla.

Karkin syönti on nyt joulun jälkeen lähtenyt ihan lapasesta. Nyt täytyy kyllä viimisen suklaarasian jälkeen alkaa karkilakkoon, ettei ihan huimasti tuota painoa tulisi minulle ja lapselle.

Peppioliina rv 33+2

Moikka!

Unen tarve... En huomannut esikoisen kanssa et olisin tarvinnut enemmän unta... Tosin meillä nukuttiin ne yöt alusta saakka hyvin! Mutta tosin nyt huomaa, että tarvitsee ja tosiaan tulee otettua päikyt usein yhtaikaa. Kakkosen kanssa voipi olla sitten eri tilanne kun mukana on tuo vanhempikin. Jos vaan yhtaikaa nukkuvat niin luulenpa etten itsekään valveilla ole ;)

Pakastimeen en tehnyt muistaakseni viimeksikään ruokaa enkä tee nytkään. Mies osaa kokata ja ei tuohon jääkaapin pakastimeen paljoa edes mahdu! Sapuskat vääntää niin nopeaan ja mulle se ruuanlaitto on rentouttavaa vaihtelua siinä vauvanhoidon lomassa. Vieraita en aio kummemmin kestitä et kaupan keksejä on aina kaapissa. Niitä sit tarjolle vaan jos joku sattuu tulemaan.

En osannut liittää kuvaa tähän viestiin niin heitin sen profiilikuvaksi. Masukuva tältä päivältä itse otettuna eli vk 31+1... Taitaa olla eka minkä laitan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä