Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Silvialle piti vielä sanoa, että ummetukseen kannattaa kokeilla magnesium sitraattia. Jeesaa loistavasti niin lihaskaramppeihin kuin ummetukseenkin :)
Mulla on ollut ummetusta ihan alkuraskaudesta lähtien ja oon kokeillu levolacit ja puputtanu luumuja ihan kyllästymiseen asti. Onneksi tuttava vihjas tuosta magnesiumista!
 
Oikein hyvää tätä vuotta kaikille!


Silvia logo se on jännä, että ihmiset "neuvoo" tekemään toisen heti perään. Minusta nämä peheenlisäysasiat ei välttämättä ole sellaisia, mihin muiden tarvitsisi olla neuvomassa. Tottakai oman mielipiteensä saa kertoa, mutta joskus menee vähän neuvomisen puolelle. Oon muuten huomannut että melkein kaikki ovat tyytyväisiä justiin siihen oman perheen lasten ikäeroihin. Pienellä ikäerolla lapset leikkii ehkä enemmän keskenään ja sitten isommalla ikäerolla on varmasti esim. aivan ihanaa nauttia vauva-ajasta niin että oikeasti ehtii vauvaan paneutua ja on vain yksi lapsi kerrallaan sitomassa kokoaikaisesti. Kaikella on puolensa. Meille on tulossa nyt tilanne että on 3 alle 5-vuotiasta ja se on itselleni ihana tilanne. Vaikka tietysti mietityttää välillä tuleva hulabaloo =)

mahan palautuminen mitä se on? Mulle on tehty 2 sektiota ja se siitä mahan palautumisesta, heh. Kyllä rasvaa siitä lähtee kun elintavat olen saanut kohdilleen mutta kyllä sektioarven päällä on sellainen kamala läskinahka.. voi, ette halua tietää : /

Liro tsemppiä ton flunssan kanssa. Mulla oli kans joulun karmaiseva flunssa, johon liittyi tuo älytön ja loputon niistäminen ja paine kun tuntui että kaikki ontelot on päässä tukossa. Ja sitten päänsärkyä kesti yli viikon. Mutta, hengissä ollaan.

korviketta tulee tämä kolmonenkin saamaan. Olen joutunut sitä painonlaskun takia aiemminkin antamaan jo laitoksella ja halunnutkin antaa ennen kunnollista maidonnousua. Haluan mieluummin että vauvalla on masu täynnä kuin pyrkiä täysimetykseen. Lisäksi olen saanut pumppaamalla tosi surkeasti maitoa että korviketta ovat jonkin verran imetyksen ohella vauva-ajan saaneet ja näin tulee menemään varmasti tämänkin kanssa.

tutti on ollut myös käytössä molemmilla. Se on ollut tosi hyvä nukuttaessa. Vuoden iästä olen pyrkinyt antamaan vain nukuttaessa ja välttämään sitä rauhoittamistarkoitukseen vaihtelevalla menestyksellä. Parin vuoden tienoilla on sit vieroitettu. Niin ja muistaakseni ollaan odoteltu se pari viikkoa ennenkuin on tarjottu tuttia, mutta en nyt muista varmasti.

vaipoista muistaakseni esikolla oli alkuun Pampers ja sitten siirryttiin Liberoon jota nytkin käytän kuopuksella. Jossain välissä käytettiin Lidlin vaippoja kun ne oli halvempia, mutta sitten alkoi saada S-kaupoista isoja Libero-paketteja samaan hintaan niin jätettiin ne Lidlin vaipat kun ei muutenkaan Lidlissä käydä.

On jo iso olo. Tuntuu että kävelykin on mennyt jo vaappumiseksi. Eikä oo enää kun pari kuukautta. Se on vähän!

Leppismom 30+1
 
Peppioliina Tarkoitatko Oulussa vaatekauppoja itsellesi, vauvalle vai yleensäkin kaikenlaisia kauppoja ;) Kuinka hyvin tunnet Oulua? Voin jelpata sua, mutta kysyn ensin, etten turhaan kerro jokaista maamerkkiä!

Meillä oli tosi kiva vuodenvaihde eilen. Syötiin ravintolassa alkuillasta taivaallisen hyvää kreikkalaista ja sitten oltiin muutaman kaverin kanssa meillä. Toisen raskaana olevan kanssa löhöttiin sohvalla juoruillen kun miehet sauno ja sitten toppavaatteet päälle ja tuonne joen rantaan raketteja ampumaan. Myöhään meni ja nyt olo onkin aika naatti.

Raskausdiabetes todettiin (1 h arvo oli 10,1 kun raja on 10) ja kävin hoitajan luona kuulemassa asiasta enemmän. 2 x vkossa mittaan sokereita 5 x pvässä ja sain paljon kiitosta ruokavaliostani, mutta yllätys oli aika suuri kun sain käskyn syödä hiilareita enemmän! Mää luulin niitä nimenomaan puputtavani liikaa. Melkein olen tyytyväinen, että tää seuranta alkoi, koska siitä on hyötyä vuosienkin kuluttua, koska seuranta ei suinkaan lopu vauvan syntymään. Niin siis tietysti kunhan sokerit eivät nouse eikä vauva kasva liian nopeasti yms. Kaks päivää olen nyt mitannut eikä mitään poikkeavaa.

Maanantaina menen töihin kolmen viikon tauon jälkeen. Tosi mukavaa! Toivon, että pystyisin ja jaksaisin oleen ainakin pari kolme viikkoa. Pelottaa se istuminen... Melkoisia liitoskipuja kun on. En aio liikaa yrittää vaan sitten jään suosiolla pois jos olo ei tunnu hyvältä.

Kiva kun te kokeneemmat kerrotte vaipoista ja korvikkeista yms. Mahan palautuminen ei mua tässä vaiheessa huoleta ollenkaan. Katsotaanpa mitä mieltä olen syksyllä :whistle: Jotenkin en usko, että mun luonteella siitä ainakaan stressiä vaan aikaiseksi. Jos jää ylimääräistä nahkaa tai pömppöä niin sitten jää. Ehkä mun vartalo on tässä iässä viimeistään tarkoitettu lasten kasvattamista varten eikä "yks kolo komiasa palijo haittaa" Noin niinku Oulun murteella :LOL:

Kaana 29+0 JIHAA :wave: muoks: määhän olen ihan sekaisin, tänään on "vasta" 28+6, mutta no menköön jipii silti =)
 
Viimeksi muokattu:
lisää lapsia meilläkin haaveissa yksi lisää tämän jälkeen... sitten on kyllä lukumäärä täynnä... kaksi kun on ennestään ja sit viel kaksi niin mä olen sanonut et sit haluun piuhat poikki, itseltäni.
ja näillä ekoilla ekan miehen kans on ikäeroa 1v 10kk niin se oli oikeen hyvä, siihen parin vuoden ikäeroon aattelin elätellä toiveita että sitte kun tää kolmonen on 2 vee ni suunnillee sillo syntyis seuraava. mut ajankohta saa olla joku muu kun keskel pahinta talvea :D joku täällä aiemmin totesikin et "ajoittaa" syksyyn... näin myös mä ajattelin, syys-marraskuun alku niin voiski olla vaatetuksen ja oman liikkumisen kannalta helpoin. kesähelteellä en haluais olla viimeisimmilläni.... näyttäny kaverien kohdalla aika kamalalta ajalta sekin....

ei kannata mennä naimisiin jos mies on työtön ni miks ei??? ette sitten saa jotain tiettyjä tukia vai???? mä olen ollu sairaslomilla ja työttömänä, nyt kohta äitiyslomalla ja sit varmaan taas työttömänä..mut ei se ainakaan meidän avioliitolle ole esteenä, tai tarkoitan vaan et en ymmärrä millä tavalla se mitään muuttais naimisiin menon suhteen onko toinen töissä vai ei.. rakkauden sinettihän se on, eikä mikään muu :) tietysti jos asuu eri osoitteissa tällä hetkellä, niin molemmat saa paremmat tuet .. ja naimisiin jos menee niin mahtaakos sitte tilanne muuttuakin..

katsu-amskun päivitystä mäkin venttaan ihan malttamattomana.... toivon niin kovasti kaiken menneen hyvin :heart:

saunottu sitten, ja nyt onneks jo pari tuntia ylikin, kun mies oksentanut viimeksi, nyt se vihdoin taitaa loppua...on sitte puolilta päivin alkanukkin... ja molemmista päistä tavara lentäny... :( kuume noussut, joten mä hoivailen rakasta sen minkä vaan taidan....
kummasti vaan itsellä huono olo tulee kans, kun joku yrjöää... ei pahemmin ruoka maittanu, mut toi sidukka teki kyl hyvää saunan jälkeen...

Tästä illasta alkaa meidän perheen karkki/herkkulakko!! lapset vetelee viimeisiä karkkeja... pakko pitää pieni breikki tähän napsimiseen.. näin lomalla sitä onkin tullu syötyä melkee joka päivä ;)nyt netti kii ja odottamaan huomista päivää mitä se mahtaa tullessaan tuoda...
 
flower: No nyt mulla onkin olo niin kuin olisin tehnyt yövuorot töissä, eli olo muuttuu energiseksi näin iltaa kohden ja jaksaisin lähteä vaikka minne :D Mutta eihän yövalvominen muutenkaan ole kovin terveellistä ja vielä raskaana ollessa.. En mäkään usein jaksais kuskina olla :) Mut sillon tällön ihan kivaa. Autolla ajo sujuu mulla tän pienen mahan kans toistaiseksi hyvin :D Tosin mä oon muutenkin aika pitkä niin penkin pitää olla siksikin aika takana niin ei pääse mahakaan osumaan rattiin :p Niin joo ja onnea naimisiin menosta, en olekaan tainnut vielä onnitella :)

Mulla on pikkuhiljaa alkanut tulla sellaista tukaluutta rintalastan alle. Eli ehkei mullakaan kauan autolla ajo ole ongelmatonta :D Tuntuu että vauva pitää mielellään päätään oikealla rintalastan luona tai tuolla rinnan alapuolella ja välillä oikein tuntee kun se asettuu sinne. Ja sitten mulla tulee tarvetta mennä puoli-istuvampaan asentoon tai suoristaa selkää tai jotain. Nostaa rintaa :LOL:

Vatsan palautumisesta. Eipä mulla se kovin hääviksi palautuiskaan kun on mahaa muutenkin.. Pitää aloittaa laihutuskuuri ja alkaa jumpata kotona sitten.

Raskauteen tuskastuminen. Mulla ei vielä ole sellaista. Tottahan mä hengästyn ja väsyn helposti ja nukkumisasennon etsiminen alkaa olla hankalaa kun painopiste muuttuu, mutta mitään kauhean pahoja ongelmia mulle ei ole tullut, siis sillä tavalla että toivoisin jo pääseväni raskaudesta. Mulla tosiaan tuo maha on aika pieni niin siitäkin varmaan johtuu etten vielä tunne oloani niin hirveän tukalaksi. Mutta no katotaan parin kk päästä :D hengästyn ihan naurettavista asioista. Asun 2. krs ja tänne kiipeäminenkin saa puuskuttamaan. Selälleen nukkuminen on alkanut tuntua vähän huonolta, mutta kun on kyljelleen niin tuntuu että siitä meinaa kellahtaa selälleen. Ja mahallaan nukkuminen - mitä se on? :D Kenkien pukeminen alkaa olla työlästä. Ja yks ilta huomasin että maha tulee tielle kun kumartuu pesemään kasvoja lavuaarin yllä. Mutta sillä tavalla pientä tämä on vielä teidän joidenkin muiden ongelmiin verrattuna. Mut tosiaan sanon sitten uudelleen kuukauden parin päästä :p

Mitähän mun vielä piti kirjoittaa.. Nii isyyden tunnustamisesta.. Mitähän idioottia siellä multa ja lapsen isältä kysellään. No, senkun kyselevät sitten. Ja menköön vaikka dna-testeihin, ei mulla ole epäilystä siitä kuka on lapsen isä :)

LD + Pikkunen 28+5

edit: FLOWER Kiitos jääpussi vinkistä :) Kokeilen sitä. Kun olis kiva kun joku muukin tois apua kuin särkylääkkeet..
 
Viimeksi muokattu:
Kaana: lähinnä vauvalle olisin tavaroita ja vaatteita hankkimassa. Jotain voisi katsoa myös 2,5 vuotiaalle tytölle. Oulussa tulee muutaman kerran vuodessa käytyä. Yleensä käyn keskustan kaupoissa, raksilan marketeissa ja kodin anttilassa.
 
Piti taas kommentoida jotain...

Mahan palautuminen... Napa ei ikinä palautunut normiksi edellisestä eli jäi rumasti törröttämään. Muuten nopeasti pääsi entiseen... Mitä nyt vatsalihakset tuntui pitkänkin ajan päästä olevan eri kohdilla ja myös musta kaikki muukin (sisuskalut) tais jäädä jotenkin vinksalleen :whistle: Nyt on napa ollut ulkona alusta saakka ja napakorutkin heitin jo pois... Ei enää viitsi edes laittaa.

Avioliitosta/avoliitosta niin olen kuullut ennenkin, että jotkut hyötyy enemmän siitä ettei mene naimisiin tai tosiaan on kirjat eri osoitteessa. Mm. jos on lapsia ennestään toisella ja toisella ei jne. Mutta silloin pitäisi myös tosiaan asua erillään ja en tiedä onko se sitten perhe-elämää ainakaan jos olisi yhteinen lapsi. Aika hankalaa musta jos pitäis miettiä miten se olisi "kannattavinta"... Mutta toisaalta jokaisella elämäntilanne on se mikä on ja pitäähän sitä miettiä noita talousjuttujakin!!!!
Täällä muutenkin tuntuu olevan hankalaa kaikki kun asuin joskus kämppiksen kanssa joka oli eri sukupuolta niin eikös se katsottu heti et oltiin avopari ja jompi kumpi jos olisi tarvinnut esim. asumistukea niin ei olisi saanut. Musta aika väärin mutta meillä onneksi molemmat oli töissä eikä ongelmia ollut... Mitä nyt oli sitten avoliitossa olematta avoliitossa :headwall:

Oliko joku ostamassa TrippTrappiin sitä new born-istuinta? mä nyt ihastuin siihen ja taidan hakea semmosen meille. Toinen tuoli päätettiin nyt ostaa kun esikon kanssa iskettiin vaan sitteri pöydälle mutta se nyt ei enää tunnu hyvältä ajatukselta. Vaikka iso ruokapöytä onkin. Kohta meillä syö muuten esikkokin pöydällä kun välillä meinaa ottaa ruokansa lattiallekin ja syödä kuten koirat kontillaan :LOL::LOL::LOL:

Tekis ihan kamalasti mieli jo pestä vauvan vaatteita mutta josko malttais vielä hetken... Toisaalta mitäs haittaakaan siitä on! Vois samalla tehdä inventaarion siitä mitä tarvitsee vielä ja mitä ei.

Tosta arkipäivän hemmottelusta niin mulle merkkaa ihan eniten se, että se huomataan mitä kaikkea kotona teen!!! Pienet kiitokset niistä arkiaskareista joita on p-a-l-j-o-n on tärkeimmät ja saa hyvälle tuulelle... Toisaalta taas se ettei niitä huomata saa p*skalle tuulelle. Tulee fiilis et kaikki on yhdentekevää ja ei merkkaa mitään! Ihan vaikka esim. kommentit et "olitpa tehnyt hyvän näköistä ruokaa", "onpa täällä taas siistiä", "kiitos"... Siis en oleta et kaikki mitä teen pitää huomioida tai niistä pitää saada kiitosta mutta välillä on kiva kun huomataan ja arvostetaan niitä kotitöitäkin jotka ei itsestään hoidu (puhtaat pyykit kaapissa, valmis ruoka, siisti koti, hoidetut koirat...)!!! En sano etteikö ole kiva kun saa kanssa joskus aamupalan sänkyyn jne. mutta toi ihan arkiasioiden hoitumisen arvostaminen on mulle kyllä tärkein. Varsinkin kun joskus tosiaan tuntuu et saa tehdä viittä asiaa yhtaikaa ja aamusta iltaan :p
 
Olen lukenut kyllä ahkerasti, mutta kommentointi jäänyt tekemättä. Olen etsinyt vauvan huoneen huonekaluja joko käytettyjä tai hyvää tarjousta. No löysin sitten semmoisen ja lähdimme ajelulle miehen kanssa toiseen kaupunkiin. Hah pääsimme lasten liikkeeseen oli lappu luukulla "suljettu olosuhteiden pakosta" Jahas, ei kun kotiin sitten ja kattelin nettiä niin omistaja oli ainakin ollut aktiivininen paikallisessa huuto netissä.

Nyt löysin sitten tänään jotakin joka on 600 euroa, sänky hoitopöytä ja vaatekaappi. Ja ei ollut pahan näköinen oikeestaan. Mulla on kauhea pesän rakennus vietti, muut pyykit roikkuu mutta millään en malttais odottaa että pääsee niitä pikkasia peseen ja roikottaan kaappiin.

Vaipoista: Meillä on pampersia ollut ja sitten välillä olen ostanut ecovaippoja, liberot oli vauvana paremmat esikolla (sai sairaalassa käyttää). Niitä ei vaan löydy mistään kaupoista täällä. Pamperseja kyllä meinaan ostaa ne viedään kierrätyspisteeseen kuitenkin, kun saa ilmatteeksi viedä.
Imetys: Imetys ei onnistunut esikosta ollenkaan hampaat irvessä ja nännit rikki. Kakkosen kanssa alussa sai sitten lisä maitoa sai nännit levätä pikkasen ja pumppasin sitten aina jos lusikalla annettiin maitoa. Lisä maitoa aion ostaa pulveri maitoa niin kuin täällä on tapana. (täällä maksaa 89cnt per 2dl nesteenä.) Olen kokenut pulveri maidon aika käteväksi kun täällä myydään annostelijoita johon saa mitata oikeen määrän pulveria ja tarvii vaan kaataa veden sekaana ja ravistaa pulloa ja maito valmis. Maidon tuotanto ei ole mulla koskaan ollut ongelma, nännit esikon aikana oli sisäänpäin kääntyneet ja imuote oli hankala. Kakkonen sitten korjas tuon ongelman, vaan tosi herkät nännit itsellä ja vaikka imuote oli oikein niin itkua vääntämällä ne ekat viikot imetettiin.

Joulukuu meni kuin hurahti ensiksi oli Hollantilainen pukki mustien ukkojen kanssa ja sitten oli kaikennäköistä ja sitten yhtäkkiä piti jo hakea siskoa kentältä ja matkalaukut sillä oli mennyt hukkaan. Onneksi saapui sitten seuraavana päivänä että sai joulukinkun uuniin :D Oli sopivasti sulanut jo siihen mennessä. Lunta meillä on ollut aivan hirveesti ollakseen näin etelässä. Ja vieläkin sitä on ja on täs nyt jo muutaman päivän ollut lämmintä päivällä ja silti ei ole kokonaan sulanut pois. Onneksi sisko toi piikit Suomesta kenkiin kun täällä on suola pula ja teille ei riitä suolausta. Ja täs meidän tiellä ei käy mikään kun loppuva katu.

Tutti: Esikolla oli tutti, tosin vieroitin siitä ennen kun oli vuoden että vauvalla olis vaan tutti (Esikolla ja kakkosella 13,5 kuukautta ikäeroa) Kakkonen sitten ei halunnut edes kuulla tutista mitään. En voi sietää 4-5 vuotiaita lapsia jota tuolla kaupungissa näkee tutin kanssa. Ihan hirveen näköistä omaan silmään, kaikki tekee kuitenkin niin kuin parhaaksi näkee.

Itsellä rupee oleen mitta täysi raskautta, kun ei meinaa ruumis kestää. Ja sama juttu että alkaa mieleen vaikuttaa jo tämä ainanen raihnaus. Rupeaa jo mietityttään että tuleeko itsestä vanhana itsetuhoinen jos on ihan hirveen vaivanen mummo. Tuntuu kuin mummoikä yllätti ihan yhtäkkiä. Liikun huonommin kun miehen melkein 90-vuotias mummo.

Mucho ja pippuripoika :)
 
Mä vaan odotan että mies saisi koulupaikan tai työpaikan, niin voisimme asua yhdessä. Mä en pysty elättämään mun ä.rahasta kahta, varsinkaan jos toinen ei saa penniäkään. Eipä asumistukeakaan saa paljoa. Ja tilanne muuttui lakimuutoksen myötä : / joka tuli meillekkin yllätyksenä.

Seuraavaksi luen että kyllä niitä töitä saa, jos vain haluaa. Mutta ei se ihan niin mene. Minä kuvittelin että siivoustyötä saa helposti. Mutta kappas, ei saakkaan. Rakennusapulaisen töistä ei oteta edes yhteyttä, jos hakemuksia laittaa. Jos soittaa työpaikoista, niin käskevät laittaa hakemuksen --> ei soittoa. Mutta virolaisille kyllä löytyy siivoustyötä...


Tripptrapp: Mun vanhemmat ostavat sen pikkuiselle nimiäislahjaksi. En pystyisi sitä itse ostamaan. born-kaukalo on jo ostettu ja seuraavia osia ostavat kun taas saa kaupasta hyvällä alennuksella.
Kaukalon päällisen ostan ihan itse, siihen mulla sentään rahat riittää :saint:
 
Viimeksi muokattu:
asumisesta juu, jokainen olosuhteidensa mukaan :) tuttu pariskunta asuu yhdessä, toisella on kuitenkin oma kämppä, hän on työtön ja näin saa kaikki mahdolliset etuudet. kuitenkaan ei öitään koskaan omalla kämpällä ole.... kiva paukku napsahtaa kohdalle, sit jos kela tai sossu saakin tietää... ei noita etuuksia ole tarkoitettu kuitenkaan noin pelattavaksi... mut ei ole mun ongelma. oisin itekin voittanu aika paljon rahaa, jos en ois kirjoille muuttanut miehen osoitteeseen.. silloin oisin yh:na saanut aika kivan tilin, mut ei mun luonto antanu periks huijata valtiolta rahaa niin..
Yltiö-rehellinen kerran oon ;) mut silvian tapaus voi olla ihan eri, enkä mitenkään halunnu antaa kirjoittamistani sellasta kuvaa et hän huijais tukia... no way..

mucho onpa kiva kuulla kuulumisia suomen rajojen ulkopuolelta :wave: talvi on sielläkin... ja muutenkin kiva vertailla näitä vauvaan liittyviä juttuja, millai poikkeaa tän kotimaan systeemeihin..
raihnaiseksi täälläkin tuntee olonsa, tai oikeestaan ihan älyttömän kömpelöksi! mut äkkiä kai tää loppuaika menee :)

LD mä oisin varmaan ihan väärä ihminen tekeen yövuoroja :D ei kykenis, kun ei tosiaan virkisty iltaa kohti :D pääasia et kivaa sulla ollu, mahasta huolimatta !!! ja just se, et kaverit ottaa huomioon kans ostamalla kahvia tms herkkua vaikka et juokaan mitään. ja vaiks onkin raskaana, ei tarkota sitä että ei vois kavereiden mukana hengailla kun ei voi juoda alkoholia... ihan kiva että pitäävät sut messissä tässäkin tilassa :hug:

kisak ja tuet joo ihan älyttömiä on noi pykälät minkä mukaan katotaan miten asut ja mitä tukia saat... mun mielestä sekin on väärin, että näistä kahdesta aiemmasta liitosta syntyneistä lapsista sain lapsilisään yh-korotuksen kun asuin yksin. Mut kun tän uuden miehen kans muutin yhteen niin se korotus pudotettiin pois, koska en ole enää yh... siinä voitais sit kattoa laajemmin, et maksaako lasten isä esim tosi hyvin elareita.... mulla ei suostunut maksamaan mitään, joten saan kelan maksamat elatusmaksut, joka on todella paljon pienempi mitä miehen ois kuulunut maksaa...
Et tällasissa tapauksissa ois voinu kuvitella et yh-korotus jäis :D ja siks toiseks, eihän nää lapset ole tän uuden miehen, eikä sen elätettävissä kuten valtio nyt sen kattoo kerran asutaan yhdessä..
taas on taatusti joku mies-puolinen joka tänkin pykälän on keksiny ;)

no, raha ei rakkautta tuo eikä säilytä... se on nähty... tiukkaa on mut sama se, kai tää talous meilläki helppaa kunhan pääsen nopsasti ees vaikka osapäivä-töihin kesän lopulla..

mukavaa sunnuntaita kaikille :)
 
huomenta! Vuosi vaihtui ja uudet kujeet!=) Kiva ajatella että vauva syntyy tänä vuonna.
Sain heti vuoden alkajaisiksi huonoja uutisia :(.. Tätini oli saanut aivoinfarktin, kuulemma hyvin vakava tapaus (liuotushoito ei ollut tehonnut) ja nyt seurataan mihin tilanne muuttuu. No, itselläni on migreeni( joka koituu kohtauksen sattuessa todella pahaksi aina) enkä pysty esim normaali yhditelmäpillereitä käyttämään. Olen tiennyt että tämä samainen tätini sai 30 vuotiaana ensimmäisen aivoinfarktinsa, mutta tällöin se oli pienimuotoinen ja hän selvisi siitä. No, nyt sitten eilen alkoikin tulla totuuksia suvulta: myös äitini on saanut 18-vuotiaana aivoinfarktin ja joutunut 2kk:ksi sairaalaan! (kuulin tästä vasta nyt koska äitini on kuollut 14 vuotta sitten eikä itse eläessään sitä kertonut). Tämän lisäksi äidin ja tädin isä eli isoisäni on kuollut aivoinfarktiin alle 50 vuotiaana. Mummoni veli eli äidin eno on myös kuollut aivoinfarktiin nuorena! On siis todella sukurasite.
Suurin huoleni tässä on nyt se, että neuvolassahan kysytään aina onko lähisuvussa sydän- ja verisuonitauteja. Kerroin kyllä migreenistäni, mutta tiedot näistä infarkteista ei siis tullut esiin (kun en niistä tiennyt). Nyt mua alkoi hirvittään asia tämän raskauden takia!!!:confused: Ei kai ne neuvolassa kysy tuollaisia sukuasioita jos niillä ei ole jotain merkitystä??? :O Pitäiskö mun soittaa ma neuvolaan ja kertoa koko juttu??????????????? Käytännössäähän tämä merkkaa sitä, että jos mun verenpaineeni alkaa nousta nyt raskauaikana (tai yleensä) niin mulla on myös alttius saada aivoverenvuoto tms. Yleensä mulla on aina aika alhainen verenpaine, mutta eihän siihen paljon tarvita kun se nousee..
Tuntuu jotenkin tosi kauhealta, kun olen tietysti huolissani tädin voinnista ja tulevaisuudesta (selviääkö vai ei/ halvaantunut joka tapauksessa) mutta nyt huolettaa enemmän oma raskaus ja vaikuttaako tämä rasite nyt jotenkin muhun..:ashamed:
Tiistainahan mulla on kättärillä kontrolliultra ja lääkäri tekee sen, täytyy kai siihen asti jaksaa pähkäillä ja kysyä häneltä.
"Takki on hieman tyhjänä" , mutta nämä on taas niitä asioita että tulee laitettua elämä uuteen järjestykseen. Itsehän en enää onneksi polta, alkoholia joskus ja sitäkin kohtuudella, mutta nyt tulee kiinnitettyä huomiota myös liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon. Nyt pitäisi vaan koittaa olla stresaamatta ettei vauva stressaannu ja tule supistuksia..
On mulla hyviäkin uutisia; sain vanhasta työpaikastani lto-sijaisuuden tammikkun puolesta välistä alk kunnes siihen löydetään joku joka jatkaa!!! :D Mullahan on vain lh-koulutus, mutta teen nyt sitten epäpätevänä tuon lto-sijaisuuden. Otan paikan riemulla vastaan, suuri kunnianosoitus pomolta mulle että kysyi mua ( ois varmasti saanut monta muutakin mun tilalle).
Ja palkka tulee todella tarpeeseen, joulukuu meni ihan pipariksi kun oli saikulla 3vkoa ja sitten 3 pv työttömänä. Nyt taistelen kelan kanssa sairaspvrahoista ja päätöksissä tosiaan kestää viikko tolkulla..
Tulevan asunnon takuut ja rempatakin pitäis pystyä maksamaan, joten kaikki rahaliikenne tililleni on enemmän kuin tevetullutta :D ( niin varmaan monelle muullekkin).
Jep, mutta jos joku viisaampi osaa sanoa jotain tuosta mistä kirjoitin niin otan mielelläni kaiken tiedon vastaan!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! =)

kike79& pikkupieni 27+3
 
LD minäkin keikuin ensimmäisen lapsen raskausaikana kuskina ja baarissa selvinpäin ja tykkäsin. Ainoa miinus oli silloin se, kun baareissa sai vielä polttaa sisällä siihen aikaan.
Tokalta kävin pari kertaa baarissa. Tältä lapselta oon käynyt tasan kerran kaverin seurana istumassa muutaman tunnin baarissa, oon vaan niin väsy ettei jaksais millään.

Silvia logo saanko kysyä että mistä maasta sun mies on kotoisin? Mulla on aika kansainvälinen kaveripiiri, on pari kaveria iranista,turkista,intiasta. Miehiä siis. Parin kanssa ollaan tanssittu yhessä, siis harrastusmielessä treenattu. Ihan kivoja heppuja kaikki mutta melkoisia pelimiehiä ;). Oon heidän tyttöystäviäänkin tavannut ainakin 15kpl. :D Mun yksi kaveri sai lapsenkin turkkilaisen miehen kanssa, tyttö on niin kaunis tummine piirteineen!

Arjen hemmottelusta minähän passaan mieheni pilalle... Tai siis teen ruuat ja aamupalat ja muutenkin häntä hemmottelen mielelläni. Hän on taas sitten enemmän meillä se, joka haluaa sitä läheisyyttä. Kova halimaan ja pusuttelemaan. On tyypiltään "Äijämäinen" eikä ihan heti uskoisi miten lällyjä mulle korvaan supisee pitkin päivää :whistle:...

Flower again saisinko sulta jonkun hyvän hiusvesineuvon? Tää päänahka on ihan perseestä. Ei auta nuo mitä oon käyttänyt. Päänahka siis kutiaa ja on kuiva. Iltaisin tekis mieli haravalla raapia sitä. Kiitos jo etukäteen :hug:

Voi voi kun jaksais muuttaa... Meidän koti on yksi kaaos nyt. Ens viikko täynnä ohjelmaa, pitää nauvola vaihtaa ja lapsen koulu. Tuon kuopus täyttää nyt tässä kuussa 6v. mutta ajattelin laitta hänet jo syksyllä kouluun kun on osannut lukea ja laskea jo kauan. Pitää kysyä mitä mieltä ovat neuvolassa. Isoveli on jo siis ekalla.

tiinelli ja vauva 28+4 :heart:
 
Kike: Musta sun on turha murehtia tuota migreenin ja aivoinfarktin yhteyttä jne. nyt. Mulla on itsellä tosi paha migreeni johon olen syönyt mm. verenpainelääkkeitä (norm. matala verenpaine). Nyt raskausaikana olen päässyt parilla kohtauksella kun joskus niitä oli viikottain. Ei ole yks tai kaks kertaa kun olen ollut tipassa saamassa lääkkeitä. Meillä on suvussa sydän- ja verisuonitauteja (sepelvaltimotautia, mamma sai just aivoinfarktin viime vuonna jne. - molemmilta puolilta tulee) mutta migreenistä tosin kärsin vain minä. Suomalaisilla kun taitaa jokaisessa suvussa noita olla, ns. kansantauteja täällä meillä.
Onhan se tosi juttu et on todettu naisten jotka kärsii migreenistä saavan helpommin jopa sydänkohtauksia sekä noita aivoinfarkteja. Samoin migreenillä on yhteyttä joidenkin tutkimusten mukaan varhaiseen dementiaan, alzheimeriin, epilepsiaan... Ei kannata kuitenkaan liikaa miettiä! Stressaat vaan ja taas paineet nousee!!! (ok, helpommin sanottu kuin tehty...)
*muoks* Mutta kuten Leppismom tuossa seuraavassa kommentoi kysyminen ja asiasta puhuminen ei maksa mitään!
Itse en ainakaan saanut tuohon mitään asiaan liittyvää ohjetta tms. lapsettomuus- tai äitiyspolilla viime raskaudessa vaikka tosiaan on erilaisia lääkkeitä/lääkeyhdistelmiä kokeiltu/käytetty aiemmin migreeniin (lopetettu kun raskautta alettiin yrittämään), hormonaalinen ehkäisy kielletty, sukurasitteet ja sitten ollut veritulppia. No paitsi tuo klexane-piikitys on tietty päällä tulppien estämiseksi.
Rasvojen syöntiäkin sanotaan et kannattaa välttää mutta sitten taas pitäisikin syödä... Migreenistä kärsivänä ainakin kannattaa katsoa, että kolesteroli pysyy hyvissä lukemissa... Mutta sitten taas mitkä rasvat on niitä kannattavia? Joidenkin tutkimustulosten mukaan taitaa melkein voi olla parasta kohtuudella käytettynä kasvirasvojen sijaan...
Mä olen joka tapauksessa lopettanut liian ajattelemisen ja käytän leivonnassa ihan kylmästi kunnon voita, muuten oivariinia, paistamisessa oliiviöljyä ja rypsiöljyä tai juoksevaa floraakin käytetään jne. Valitsen kyllä vaihtoehdoista ne kevyimmät ja suosin vähärasvaisia tuotteita mutta esim. maito meillä ostetaan ykkösmaitona kun musta lapsi tarvitsee rasvaakin. Loppupeleissä mä luulen kuitenkin et se kokonaisuus ratkaiseen eli mitä se ravinto on kaikessaan siellä kotona. Huomaa et taas olen lukenut jostain jotain kun aloin oikein asiaa pohtimaan :wave:

Katsoin muuten sitä new born-settiä Saksasta ja tulee näimmä kalliimmaksi postikuluineen kuin ostaa täältä. Mitä SL maksoit siitä? Katsoin et nyt näyttäis olevan joka paikassa 140e luokkaa. Mä saankin sen kuulemma mieheltä lahjaksi kun hän ostaa itselleen PS3... Reilu peli =) Se tuolin vauvasetti olisi meillä jäänyt turhaksi. Musta se pelkkä turvakaari istuimessa teki siitä niin pienen että siinä oli ihan hyvä istua pehmusteen kanssa. Kaarikin otettiin pois jo joskus alta vuoden ikäisenä. (Meillä muuten ei ole isoa poikaa eli ihmettelen miten siihen reilumman kokoinen lapsi edes mahtuu!!!) Nyt ostan kyllä uudet pehmusteet ja katsoinkin jo kivoja koirakuosisia, ellen tee sitten itse vanhojen mukaan!
*muoks* Onkin näimmä vissiin muuttunut tuo tuoli silleen ettei siihen saa enää pelkkää puista turvakaarta vaan tuon muovisen vauvasetin ainoastaan... Pitääpi tonkia se jostain siis esiin!

Joskos lähtisi ulos ennen kuin nälkä iskee... Aamusta tehty (ehkä hitusen epäterveellinen) kinkku-kasvis-aurajuusto-pasta odottaa syöjiään sitten kun on ekaksi tarvottu pulkkaamassa =)
 
Viimeksi muokattu:
Kike minusta sinun kannattaa soittaa neuvolaan jos asia sinua pelottaa ja vaivaa. Olosi ehkä helpottuu, kun saat siitä puhua ja en tiedä, onko mahdollista jonkun lääkärinkin konsultaatio. Mielenrauhasta kannattaa vaikka maksaa. Netti ei ole tunnetusti paras paikka etsiä tietoja. Kiva että jo tiistaina tapaat lääkärin. Tosin ultraava lääkäri ei välttämättä osaa vastata kovin syväluotaavasti neurologiaa koskeviin kysymyksiin, mutta ota ihmeessä puheeksi. Äläkä tunne syyllisyyttä siitä, että vaikka täti on huonossa kunnossa, murehdit silti omaa tilannettasi. Ihan luonnollista. En usko, että sinua uhkaa aivoinfarkti, mutta koska asia selvästi nyt huolettaa, sinun olisi hyvä saada vastauksia.

tripptrapp Meillä on niitä kaksin kappalein ja olen tyytyväinen. Ollaan ostettu molemmat
Kodin1 tarjouksesta, kun syksyisin tulee sellainen lippulappu jolla saa yhdestä ostoksesta -30%. Aluksi lapsilla on ollut ihan tavallinen syöttötuoli, mutta nyt 2- ja 4-vuotiaat käyttää noita tripptrappeja. Kolmatta tuskin ostan, koska kun tuleva vauva tarvitse tripptrappin, esikoinen on jo n. 5,5 v ja taitaa pystyä jo hyvin istumaan tavallisella tuolilla syödessä.

arjen halit ja hemmottelut Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä. Ensimmäiset vuodet kyllä oltiin kylki kyljessä, mutta onhan se haliminen vähentynyt luonnollisesti vuosien saatossa. Eiköhän me joka päivä edelleenkin halata, mutta hieman hempeily tietysti jää vähemmälle vuosien myötä eikä se ole huono asia vaan enemmänkin luonnollinen suunta. Kuitenkin mukavaa että vielä ollaan lähekkäin ja halitaan ja hierotaan. Arjen hemmottelua saisi olla enemmänkin. Itsestähän se on kiinni. Ei tuu ehkä tehtyä paljonkaan sellaisia konkreettisia tekoja, mutta mielelläni muistan sanoa ääneen, mistä miehessäni pidän. Häneltä se ei ole kovin luontevaa, mikä on joskus harmittanut. Mutta sellainen hän on, eikä väkisin muuksi muutu. En siitä kovin tyytymätön haluaisi olla, kun on hieno mies vaikkei imartelevia kommentteja juuri sanokaan. Isoissa ja tärkeissä asioissa on kuitenkin paras mahdollinen. Hyvä olla yhdessä :heart:

Jospa tästä ulkoilemaan.

Leppismom 30+2
 
Heips!

Tulin poksumaan (olinkohan mennyt aiemmin laskuissa sekaisin, uusi vuosi ja joulu sekoittanut laskut ) ! Uskomattoman äkkiä viikot menee.

mucho kiva kun tulit kirjotteleen. Mulle oot varmaan jäänyt mieleen just tuon takia, että kirjoittelet sieltä muualta, niin tulee vähän näkökulmia rajojen ulkopuoleltakin.

Isyydentunnustus: No mulle lähinnä ollut kyllä ihan "wham bam thank you ma´am" tyylinen juttu, hetkessä ohi! Mitään tyhmää ei ole ikinä kysytty, ei edes oikeastaan ole mitään kysytty. Selitetty vaan mikä on isyydentunnustus ja annettu paperi miehen nenän eteen allekirjoitettavaksi. Enemmänkin on luullut, että noi typerät kysymykset ois jotain "elävää legendaa" , kuka nyt ammattitaitoinen ihminen kyselee noinkin typeriä kuin flowerin ystävältä oli kysytty :confused: Nykyään kun avoliittoon vielä syntyy aika paljonkin lapsia, niin en oikeen nää sitä ainakaan itse minään omituisena juttuna ja en nyt naimisiin ainakaan mene sen välttääkseni. Siis mitään mäkään en siitä hyödy, että en naimisiin mene... mitään tukia ei saada, onneks elinkustannukset meillä on aika pienet täällä, joten kyllä pärjätään ilmankin. Mulla ei kanssa luonto antais periksi tukien huijaamiseen, vaikka tiedän muutamia jotka näin tekevät... Mikäs se mies on kun hakee oikeutta sille, että oman lapsen saisi tunnustettua omakseen, kun nainen ollut aviossa ja lapsi näin ollen automaattisesti oletetaan olevan aviomiehen vaikka näin ei ole, tässäkin laissa siis porsaanreikä!

Täytyis lähtee vähän reippailemaan, on kivannäköinen ilma ulkona! Hauskaa sunnuntaita kaikille! :wave:

Mindi83 28+0 (POooooKKKKSSSSSSS!!)
 
Heippa kaikille..

Isyyden tunnustuksesta meillä ainakin kysyttiin vaan että kauanko ollaan tunnettu ja että on siis täysin varmaa että juuri "tämä mies" on lapsen isä? Sitten nimiä paperiin ja heippa hei. Kyllähän jokainen ihminen on yksilö ja saattaa kysyä vaikka minkälaista kysymystä mutta en kumminkaan usko että nuokaan menevät ihan mauttomuuksiin. Legendaksi uskon minäkin suurimman osan. Pakkohan heidän on kumminkin varmistaa että kyseessä on oikeasti lapsen biologinen isä eikä tule jälkikäteen mitään motkotuksia.

Kelan tuista olen sitä mieltä että tuet kuuluu mennä niinkuin niiden on tarkoitettu. Minä saan 2 lapsesta (sitten kun tämä syntyy) saman verran mitä muutama ystäväni saa x3 yhdestä lapsesta. Kyllähän se keljuttaa mutta näin se menee. Asumistukia ei saada pennin hyrrää ja meillä vuokra on yli 1000e/kk että kyllä tässä välillä tiukilla elellään. Jos mieheni muuttaisi kirjansa muualle niin saisimme kelan laskureiden mukaan ~1000€ enemmän kuussa mutta kuinka reilua tämä on ?? Ei minun mielestäni. Joltain nämäkin ovat sitten aina pois. En nyt tarkasti lukenyt näitä raha keskusteluja mutta minun mielipiteeni on se että jokaiselle kuuluu se tuki minkä kela oikeasti laskee kunkin kohdalle. Kyllä mekin pärjätään vaikkakin saan minimi äippisrahaa. Toisaalta jos joku haluaa huijata sen vuoksi että saa enemmän rahaa ei se ole minun ongelmani. Tuntuu vaan vähän tyhmältä koska tiedän että sen takia nämä tuetkin ovat niin pieniä kun niitä maksetaan niin monelle ja kaikenlisäksi ennemmän kun oikeasti kuuluisi.

Ai siihen kyläily asiaan piti viellä kommentoida että me ainakin päästetään halukkaan katsomaan pikkusta laitokselle mutta sitten rauhoitetaan oma kotimme ainakin siihen asti kuin itse tahdon kutsua kylään ketään. Meilläkin on sen verta tungettelevia sukulaisia että vaikka tästä on maininnut aiemmin joutuu silti olla kieltämässä kylään tunkioita kun lapsi on syntynyt.

Nyt sohvalle lepäämään ennen kuin alkaa sunnuntain siivous hommat. Ja illalla taas selkä / ja iskias kipua :kieh:

Dindei + pikku rv32 POKS :heart:
 
Peppioliina Tiedätkö Zeppelin ostoskeskuksen Kempeleessä? Oulusta moottoritietä etelään päin reilu 10 km. Siellä on ihan kivoja kauppoja, kävin keskiviikkona niin ainakin Polarn O Pyretissä, H&M:llä, Anton&Ninassa sekä Lindexillä oli hyvin aleja lasten jutuista. Toki keskustastakin löytyy samoja kauppoja. Rotuaarin varrellahan sekä Isokadulla ne kaikki oikeastaan on =)

Keskustassa on noiden lisäksi Metsolan myymälä, Oulun mittakaavassa vähän "syrjässä" kun tarttee Rotuaarilta poiketa hieman, on siinä Torikadun ja Pakkahuoneenkadun nurkassa. Tosin on kallis! Torikadulla Stokkan takana on Anton& Nina ja lelutapuli.

Kodin1:n ikäänkuin vastapäätä on hyvä lastentarvikeliike BabyStyle pitää ajaa siitä Kodin1:n pihalta suoraan sen tien päähän. Iso kyltti näkyy kyllä. Sen tien varressa, Paljetie/kuja?, on Paljekirppis, josta itse olen tehnyt tosi hyviä lastenvaatelöytöjä ja yleensä en todellakaan ole kirppisten ystävä. Lastenvaatekirppiksiä on kuulemma tai ainakin ollut Limingantullissa Pikku-Liinu? ja Vintiö? en oikein osaa sanoa tarkemmin kun en tiedä missä ovat. Limingantullissa on myös Lastentarvikeliike siellä autoliikkeiden keskellä. Keskustassa Isokatu 8 (Anttilasta pari korttelia eteenpäin) on Vauvatalo Johanna (en voi suositella hinnan ja palvelun vuoksi) sekä samassa talossa Second Hand Store kirppis.

Tiedätkö missä on Kärkkäinen (Tutan vaatteet tuolla Oulun edullisimpia käsittääkseni ja paljon vauvojen vaatteita muutenkin), siellä Limingantullin Prismaa vastapäätä? Sen tien varrella on Anton&Ninan outlet myymälä. Viimeksi kun kävin niin oli lähinnä isompien kuin vauvojen vaatteita sekä käytettyjä vaunuja, kaukaloita yms. Sitten on ne Raksilan marketit mitkä tiesitkin.

Tiivistettynä suosittelen BabyStyleä, Paljekirppistä ja Zeppelinistä löydät saman katon alta helposti kauppoja. Toki keskustassakin on mukava kauppoja kierrellä jos nimenomaan jaksaa kierrellä. Ok ei tuo Oulun keskusta kovin iso ole :D

Kaana 29+0 POKS :heart:
 
Onnen täyttämää uuttavuotta 2011 kaikille!! :)

Torstaina kävin sairaala kontrollissa ja kaikki oli kuten pitääkin. Enää ei tarvitse mennä ylimääräisiin kontrolleihin :) vauvalla oli painoa jo huikeat 1750g :heart: Kulkee keskikäyrällä. Syntymäpainoksi veikkasivat alle 3,5kg. Tieto helpottaa, kun itse olen hermoillut että jos tulee yli 4kg jätti... Meidän suvussa kun kaikki olleet 4kg-5kg. Vaikka uhka ennenaikaisuuteen oli tosi suuri niin nyt kuitenkin näyttää raskaus jatkuvan normaalisti loppuun asti.

Tutti: Meidän sairaalan perehdytys kansiossa luki, että tuttia ei saisi ottaa mukaan koska se häiritsee imetystä. Itse meinaan kyllä ottaa. Ei ne kai sen antamista voi kieltää.

Itsellänihän on laskettuaika helmikuun vika, joten tuntuu hurjalta että meidän pikkuinen voi syntyä jo ensi kuussa!! Se on jo todella lähellä :D Jännittää. Saa nähdä miten hermona olen ensiviikon synnytysvalmennuksen jälkeen, kun en ole hirveästi synnytyksestä ottanut selvää ja autuaan tietämätön siitä mitä edessä on. Olen niin hermoilevaa tyyppiä, että halusin jättää synnytyksestä tietämisen ihan loppuvaiheille enkä perehtyä siihen alussa ollenkaan :)

Olo on onnellinen ja samalla uskomaton. Meille on oikeasti tulossa pieni ihme :heart: Nyt sen vasta tajuaa... Meidän kohdalla jää ehkäpä ainoaksi, kun ei varmaan uusiin hoitoihin olla lähdössä ainakaan lähivuosina. Tuntuu todella ihmeelliseltä, kun vuosi sitten koimme ensimmäisen hoidon epäonnistumisesta pettymystä ja kaikesta huolimatta nyt ollaan jo tässä vaiheessa!! Viime vuosi oli tosi rankka mutta tästä tulee varmasti moninkerroin parempi, niin uskon.

Marrr ja pikkuprinsessa 31+6
 
Piti taas kommentoida jotain...


Tosta arkipäivän hemmottelusta niin mulle merkkaa ihan eniten se, että se huomataan mitä kaikkea kotona teen!!! Pienet kiitokset niistä arkiaskareista joita on p-a-l-j-o-n on tärkeimmät ja saa hyvälle tuulelle... Toisaalta taas se ettei niitä huomata saa p*skalle tuulelle. Tulee fiilis et kaikki on yhdentekevää ja ei merkkaa mitään! Ihan vaikka esim. kommentit et "olitpa tehnyt hyvän näköistä ruokaa", "onpa täällä taas siistiä", "kiitos"... Siis en oleta et kaikki mitä teen pitää huomioida tai niistä pitää saada kiitosta mutta välillä on kiva kun huomataan ja arvostetaan niitä kotitöitäkin jotka ei itsestään hoidu (puhtaat pyykit kaapissa, valmis ruoka, siisti koti, hoidetut koirat...)!!! En sano etteikö ole kiva kun saa kanssa joskus aamupalan sänkyyn jne. mutta toi ihan arkiasioiden hoitumisen arvostaminen on mulle kyllä tärkein. Varsinkin kun joskus tosiaan tuntuu et saa tehdä viittä asiaa yhtaikaa ja aamusta iltaan :p
Kisak tää oli kuin suoraan mun suustani! =) Samalla tavalla mulle juuri tuo arkiasioiden hoitumisen arvostaminen on tärkeintä. Enkä myöskään kaipaa mitään erityisiä kiitoksia mieheltä, mutta onhan se kivaa kun niitä arkisiakin asioita huomataan ja arvostetaan. Itselleni se on äärimmäisen tärkeää, koska tässä kotona olen jo jonkin aikaa ollut ja lähes kaikki kotityöt edelleenkin teen, joten muut huomion osoitukset eivät merkkaa mulle niin paljoa...toki joskus on kiva saada se valmis ateria pöytään katettuna tai suklaalevy ym. pientä ja vastaavasti itse teen miehelle samoin. ;) Ihan joku arkiaskareen suorittaminen toisen puolestakin voi olla sitä toisen "hemmottelua", eihän sen välttämättä tarvitse olla mitään erikoista aina :)

Vauvan vaatteiden pesusta niin itse olen jo suurimman osan niistä pessyt ja kauhistuksekseni huomannut, että niitähän on ihan älyttömän paljon! :D On tainnut esikon aikaan homma lähteä hanskasta kun vaatteita olisi vaikka kahdelle pienelle laittaa... :LOL: :LOL: ja äitiyspakkauksen vaatteet on vielä pesemättä sekä lisäksi sain esikon aikaan käytettyjä vaatteita paljon, joten näillähän pärjätään vallan mainiosti. =) Lisää ei kai tarvitsekaan enää hankkia, paitsi ehkä enemmän sellaisia hienompia vaatteita kyläily ja neuvola ym. mielessä... mutta tosiaan on auttanut hahmottamaan hyvin että mitä on ja mitä ei ole tarpeeksi, joten jos aikaa vaan riittää niin kannattaa tehdä inventaariota! :p
 
Marrr mukavaa kuulla että teillä kaikki hyvin! Pääset vihdoinkin nauttimaan raskaudesta ilman suurempia pelkoja, mikä on ihan mahtava juttu!!! :heart:

Tiinellille jaksamista muuttopuuhiin :hug: ja onnea vielä uuden kodin johdosta!! Tuli teillä sitten unelmista totta, hienoa! =) ja aika nopeaan pääsettekin jo muuttamaan jos viikko muuttoon enää eli varmasti kiireinen viikko teillä tiedossa ;)
Me muutettiin ollessani esikoisesta raskaana kahdeksannella kuulla ja täytyy sanoa, että oli raskasta puuhaa siinä vaiheessa, kun vielä kaikki kivut ja säryt kulki seurana joka päivä. En kyllä lähtis uudestaan samaan enää vaikka kyllähän se muutto on nytkin mielessä... :D jotain pesänrakennusviettiä kai tämäkin :LOL: ja halu olisi päästä lähemmäs omia sukulaisiani, mutta jää nähtäväksi sitten ajankanssa että milloin sinne suuntaan muutetaan...

LD:n olkakipu kuulostaa kurjalta...toivottavasti saat siihen apua ja alkaisi helpottaa! Kurjaahan niitä särkylääkkeitäkin on vaivaan syödä jos vaan tilapäisen avun niistäkin siihen saa...

Flowerille kiitos nettikaupan linkistä! Käynkin nyt heti kurkkaamassa kun tästä kirjoittelemasta ehdin ;)

Isyyden tunnustuksesta niin ei meillä ainakaan mitään mauttomuuksia siellä kyselty ja asiat hoituivat suht helposti ja nopeasti siellä ja allekirjoitukset vaan papereihin ja se siitä.

Mucho mukavaa kuulla sinunkin kuulumisiasi sieltä suomen rajojen ulkopuolelta! =)

ON: Ai niin ja neuvolakuulumisia vielä perjantailta...
Painoa tullut raskauden alusta nyt 7,5 kiloa. Verenpaine 129/82. SF-mitta 28cm! :O Esikoisesta ollut samoissa viikossa 25cm... Vauva perätilassa, eli jännäillään josko kääntyisi tässä vielä itse ettei tarttis alkaa kääntelemään. Kova vauhti oli massussa päällä kun sydänääniä kuunneltiin ja sykkeet 140-150 välillä. Liikkui + verran, en kyllä tiedä miksi nyt taas vaan yhden plussan laittoi kun liikkuu tosi paljon jo ja ennenkin ++ ollut kortissa...
Tiistaina mulla taas kontrolliultra äippäpolilla, joten istukan paikkaa sitten taas kyttäillään. Saas nähdä onko yhtään siirtynyt ja mitä aletaan sitten suunnittelemaan seuraavaksi... : / Neuvolalääkäri mainitsi että taidan siirtyä nyt äippäpolin seurantaan loppuraskauden ajaksi...no tietää sitten ultrausta vielä loppuraskaudessakin useaan otteeseen ym, joten ei se mua haittaa...mutta haluaisin kuitenkin synnyttää ihan normaalisti alateitse ja tässä saattaa tulla ongelmia istukan ja perätilan kanssa... no tiistaina olen taas tietoisempi asioista.

Nyt tuhoamaan viimeisiä piparkakkutalon osia! :LOL:
 
oli pakko tulla huilahdus tauolla kirjottamaan .. Tuossa laitoin sitten pienelle vaatteet pyykkikoneeseen ja läpikäydessäni kauhistuin että viellä pitää ostaa sittenkin vaikka mitä. Jotenkin olen vaan ollut ja miettinyt että kaikki on mutta eipä olekkaan. Syysvauva kun viimeksi ollut niin nyt pitääkin ostaa kaikkia juttuja kun on talvivauva. Ja tämähän on tiedetty vaikka kuinka pitkään mutta jotenkin jäänyt tuo vauva hössötys arkiaskareiden tieltä.. No ei muuta kun pitää lähteä ostoksille.
Hurjan pieniä ovat nuo 56cm vaatteet :confused: Onko muka meidän poika ollut noin pieni joskus . Ohhoh! Nyt takaisin lastenhuoneen kimppuun..
 
Hei! Vieläkö mahtuisi yksi pulleroinen mukaan? Olen pitkin syksyä seuraillut kirjoitteluanne ja pikkuhiljaa lähes koukuttunut palstaan. Täällä kirjoittelu on pysynyt mukavan leppoisalla ja asiallisella tasolla ja ehkä juuri siksi sitä on ollut mukava lueskella. Enpä vaan ole saanut aikaiseksi aiemmin liittyä mukaan.

Meillä olisi tulossa kolmas lapsi, sukupuolesta ei tietoa, la 21.3 ja synnärinä Kättäri.

Pikkutalvio 28+6 :)
 

Yhteistyössä