huomenta! Vuosi vaihtui ja uudet kujeet!=) Kiva ajatella että vauva syntyy tänä vuonna.
Sain heti vuoden alkajaisiksi huonoja uutisia
.. Tätini oli saanut aivoinfarktin, kuulemma hyvin vakava tapaus (liuotushoito ei ollut tehonnut) ja nyt seurataan mihin tilanne muuttuu. No, itselläni on migreeni( joka koituu kohtauksen sattuessa todella pahaksi aina) enkä pysty esim normaali yhditelmäpillereitä käyttämään. Olen tiennyt että tämä samainen tätini sai 30 vuotiaana ensimmäisen aivoinfarktinsa, mutta tällöin se oli pienimuotoinen ja hän selvisi siitä. No, nyt sitten eilen alkoikin tulla totuuksia suvulta: myös äitini on saanut 18-vuotiaana aivoinfarktin ja joutunut 2kk:ksi sairaalaan! (kuulin tästä vasta nyt koska äitini on kuollut 14 vuotta sitten eikä itse eläessään sitä kertonut). Tämän lisäksi äidin ja tädin isä eli isoisäni on kuollut aivoinfarktiin alle 50 vuotiaana. Mummoni veli eli äidin eno on myös kuollut aivoinfarktiin nuorena! On siis todella sukurasite.
Suurin huoleni tässä on nyt se, että neuvolassahan kysytään aina onko lähisuvussa sydän- ja verisuonitauteja. Kerroin kyllä migreenistäni, mutta tiedot näistä infarkteista ei siis tullut esiin (kun en niistä tiennyt). Nyt mua alkoi hirvittään asia tämän raskauden takia!!!
Ei kai ne neuvolassa kysy tuollaisia sukuasioita jos niillä ei ole jotain merkitystä??? :O Pitäiskö mun soittaa ma neuvolaan ja kertoa koko juttu??????????????? Käytännössäähän tämä merkkaa sitä, että jos mun verenpaineeni alkaa nousta nyt raskauaikana (tai yleensä) niin mulla on myös alttius saada aivoverenvuoto tms. Yleensä mulla on aina aika alhainen verenpaine, mutta eihän siihen paljon tarvita kun se nousee..
Tuntuu jotenkin tosi kauhealta, kun olen tietysti huolissani tädin voinnista ja tulevaisuudesta (selviääkö vai ei/ halvaantunut joka tapauksessa) mutta nyt huolettaa enemmän oma raskaus ja vaikuttaako tämä rasite nyt jotenkin muhun..:ashamed:
Tiistainahan mulla on kättärillä kontrolliultra ja lääkäri tekee sen, täytyy kai siihen asti jaksaa pähkäillä ja kysyä häneltä.
"Takki on hieman tyhjänä" , mutta nämä on taas niitä asioita että tulee laitettua elämä uuteen järjestykseen. Itsehän en enää onneksi polta, alkoholia joskus ja sitäkin kohtuudella, mutta nyt tulee kiinnitettyä huomiota myös liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon. Nyt pitäisi vaan koittaa olla stresaamatta ettei vauva stressaannu ja tule supistuksia..
On mulla hyviäkin uutisia; sain vanhasta työpaikastani lto-sijaisuuden tammikkun puolesta välistä alk kunnes siihen löydetään joku joka jatkaa!!!
Mullahan on vain lh-koulutus, mutta teen nyt sitten epäpätevänä tuon lto-sijaisuuden. Otan paikan riemulla vastaan, suuri kunnianosoitus pomolta mulle että kysyi mua ( ois varmasti saanut monta muutakin mun tilalle).
Ja palkka tulee todella tarpeeseen, joulukuu meni ihan pipariksi kun oli saikulla 3vkoa ja sitten 3 pv työttömänä. Nyt taistelen kelan kanssa sairaspvrahoista ja päätöksissä tosiaan kestää viikko tolkulla..
Tulevan asunnon takuut ja rempatakin pitäis pystyä maksamaan, joten kaikki rahaliikenne tililleni on enemmän kuin tevetullutta
( niin varmaan monelle muullekkin).
Jep, mutta jos joku viisaampi osaa sanoa jotain tuosta mistä kirjoitin niin otan mielelläni kaiken tiedon vastaan!
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! =)
kike79&
pikkupieni 27+3