Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*




23.2

Maariana83--kolmas--27--SATKS tyttölupaus

teppana--toinen--26--PS

25.2

kamiliya--kolmas--34--NKL

Peppioliina--toinen--28--LPKS poikalupaus

27.2

dindei--toinen--23--NKL tyttölupaus

sasuma--esikoinen--21--VKS

28.2

marrr---esikoinen---20--KHKS tyttölupaus

1.3

SaaraN--3.--28--TYKS tyttölupaus

Juli87 esikoinen syntyi 2.11.2010

Nunnika--esikoinen--22--? tyttölupaus

sasha80--toinen--30--SKS

mamarosa--neljäs--37--?

EX4--5.--?--OYS tyttölupaus

2.3

Anna31--esikoinen--31--VAS

EveliinaQ--toinen--35--TAYS tyttölupaus

muikkunuu79--kolmas--31--LS tyttölupaus

PinskuPinsku--esikoinen--17--TYKS poikalupaus

3.3

Peppi-1--kolmas--24--JS

moumou--esikoinen--29--MHSO tyttölupaus

Vien0--esikoinen--22--EKKS tyttölupaus

4.3

maamo79--kolmas--30--PKKS

kaapo80 esikoinen syntyi 14.1.2011

5.3

KatsuAmsku kolmas syntyi 1.1.2011

Jade--esikoinen--23--?

Lumi-Aurinko--esikoinen--22--KÄT

6.3

Muruz--esikoinen--?--?

jezzie--esikoinen--18--?

sunshine86--toinen--?--?

7.3

maalla on mukavaa--toinen--?--TYKS

mariaana80--esikoinen--30--KHKS tyttölupaus

Marina8--toinen--30--TYKS

8.3

GCS15--toinen--23--SEKS poikalupaus

Poulain--toinen--28--?

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

Masu 2011--esikoinen--?--?

9.3

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

10.3

jenksu--toinen--23--?

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT

flower again--kolmas--33--SATKS

heinähattu--?--27--NKL tyttölupaus

Juua89--esikoinen--21--KÄT poikalupaus

11.3

Leppismom--kolmas--? KÄT

SuzZ--toinen--26--KAKS tyttölupaus

sane--esikoinen--32--TAYS poikalupaus

tonnionni--toinen--30--OYS

Heipa--esikoinen--29--TAYS tyttölupaus

Miraci--toinen--26--NKL poikalupaus

X3--kolmas--27--KYS

12.3

Teto--kolmas--29--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--esikoinen--25--KAKS

Tintti83--toinen--27--KÄT poikalupaus

JennyAdelina--toinen--34--OAS

Marilla77--toinen--32--KYS

Kisak79--toinen--31--TYKS poikalupaus

pihpuuh--toinen--27--KOS poikalupaus

13.3

mamskeli--kolmas--29--PHKS poikalupaus

mimia85--toinen--25--PHKS

ziina--toinen--?--?

Toivotar80--toinen--30--KAS

14.3

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL poikalupaus

novelle78--toinen--32--K-SKS

Nannah--kolmas--27--K-SKS

tupunen--esikoinen--22--K-SKS

15.3

Dipadapa--toinen--25--KÄT

Salla07--kolmas--23--KSKS tyttölupaus

Ipanapiina--neljäs--31--NKL

Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

tonnionni--toinen--31--OYS

wiona--toinen--23--HYS tyttölupaus

16.3

Adalaine--toinen--28--TAYS

Silvia Logo--esikoinen--34--KÄT tyttölupaus

Vattihattu--neljäs--26--SatKS

17.3

hemptu--kolmas--25--K-PKS

18.3

Jinda--esikoinen--24--?

Eijukka80--toinen--?--PHKS

Pilleriina--esikoinen--30--VAS

Meep--toinen--26--?

19.3

lalli78--neljäs--32--KYS tyttölupaus

Jonaa--?--?--?

20.3

Anmaria--esikoinen--?--? poikalupaus

axda15--viides--29--LKS poikalupaus

Kaana---esikoinen---32--OYS poikalupaus

21.3

Toinentoive--toinen--20--?

tombatar--neljäs--35--SEKS poikaolo

dogitar--toinen--29--K-HKS poikalupaus

Littledeath--esikoinen--23--OAS tyttölupaus

pikkutalvio--kolmas--?--KÄT

22.3

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

anna31--esikoinen--31--VAS

CrystalBlue--viides--29--TYKS poikalupaus

23.3

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

Tiinelli--kolmas--27--SEKS

24.3

Emily83--toinen--27--KÄT

Viinipyräle--neljäs--34--TYKS tyttölupaus

25.3

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

Hlemmur--esikoinen--28--OYS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

maalis--kolmas--34--JS

26.3

Urholiina toinen syntyi 13.1.2011

Gorthaur--toinen--26--SATKS

pahkuratäti--esikoinen--23--OAS

kr1sse--esikoiset--?--? kaksospojat

27.3

MrsBree--toinen--40--Kotisynnytys

Liro--kolmas--24--SATKS

28.3

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

mindi83--kolmas--27--SATKS tyttölupaus

29.3

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys poikalupaus

Ammuska--kolmas--26--MKS

30.3

Minttis81--kolmas--29--Koks

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

Iidapiida--esikoinen--27--VAS

Valerie--toinen--22--K-SKS

hietaka neljäs syntyi 12.1.2011

31.3

kike79--kolmas--31--KÄT tyttölupaus

4.4

misc--?--?--?




Syntyneet



02.11.2010
Juli87--23+0----533g/28cm poika
01.01.2011
KatsuAmsku--31+0----1700g/40cm poika
12.1.2011
hietaka--29+0----1110g/36cm poika
13.1.2011
Urholiina--30+0--1555g/42cm poika
14.1.2011
kaapo80--33+0--2240g/43cm tyttö

Vielä ilman laskettua-aikaa:

Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
Fiviann

Meitä on yli 100 odottajaa



Surun kohdanneet:

Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis
Pikkuliisi
Blanco
innoM
majj
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Tammikuinen pino. Oli pakko tulla korkkaamaan. Suuri kiitos Tombatarille..

Ja viellä lisäisin kun muistan; Tervetuloa uusille kirjottelijoille :flower:

Täällä alkoi juuri tänään viimein se vauva vimma. Ensi kuun lopussa laskettu ja kaikki viellä retuperillään. No nyt menenkin netistä tilailemaan vähän vaatteita pojalle ja samaan syssyyn vauvalle myös ne mitä viellä puuttuu. Eiköhän tässä viellä kaikki kerkiä. Viimeksi vaan oli kaikki niin aikasin valmiina ja nyt tuntuu että vauva on jo puoliksi maailmassa ennen kuin saa edes ne tärkeimmät hankkeet. No onneksi kaikki vaunut, turvakaukalot yms onkin jo hankittu. Ensiviikolla poika muuttaa alakertaan omaan huoneeseen ja olo on kyllä surkea. Muuta vaihtoehtoa kun ei ole joten ... :'(
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on omaan huoneeseen siirtymisestä? Ja jos jotain vippoja ja vinkkejä, saa kyllä antaa.. Taino ei kai siinä muuta kun sänky ja poika alas ... Voih tuntuu niin surkealta kun toinen on viellä kumminkin niin pien
 
Multa puuttuu edelleen se kaukalo + matkarattaat ja korin patja.
Muuten kaikki alkaa olemaan jo ostettu.
Vaippoja ajattelin ostaa ensi viikolla ja pari tuttelia ja nania.

Pesukone tuli tänään ja odottaa tuolla asennusta. Oli vaan väärän kokoisia ne liittimet, joten huomenna rautakauppaan ostoksille. Lg:n 7kg kone, joten pitäisi riittää meidän pienelle perheelle.
Nyt pitäisi löytää sitten kivan värinen hoitopehmuste tohon pesukoneen päälle. Ja seinälle pitäisi laittaa joku mihin saisi roikkumaan hoitotarvikkeita.

Vauva on taas tänään pitänyt elämää tuolla mahassa ja selkä on ollut kipeä kun olen seissyt paljon.
Pitäis vaan muistaa ottaa rauhallisesti.

Marraskuun ketjuun oli joku laittanut tietojansa. Onkohan ne jo päivitetty tänne?

Silvia ja viliANNA 29+5
 
Dindei: Varmasti tuntuu kamalalta laittaa noin pieni omaan huoneeseen, ja vielä eri kerrokseen nukkumaan. Itse en pystyisi. :D Saako udella miksi tämä ratkaisu? (edellistä ketjua en muuta kuin satunnaisesti käynyt lukemassa, pahoitteluni jos siellä olet asian jo selittänyt)

Meillä tarkoituksena että esikoinen nukkuisi pinnasängyssä vielä vauvan synnyttyäkin, meidän sängyn vieressä/päädyssä, ja seinän ja meidän sängyn väliin tulee jatkettava lastensänky, johon vauva sijoitetaan ensi kuukausiksi kun vielä syö öisin. (esikoinen lopetti yösyönnit 8 viikon iässä, joten voi olla että tämä ratkaisu ei ole kovin pitkäaikainen)

Jossain vaiheessa sitten esikoinen ja vauva vaihtavat sänkyjä, kun luotan että esikoinen ei järjestä öisin härdelliejä (tavallisesta sängystä hänellä tapana lähteä kaikessa hiljaisuudessa muiden nukkuessa leikkimään, jos yöllä herää.)

Meillä myös lähes kaikki edelleen ostamatta, esikoisen jäljiltä on tietysti vaatteita, harsoja, muovifroteita yms.. mutta kaukalo pitää taas ostaa, sitteri, tuplarattaat yms.. Ja olen näköjään edellisen äitiyspakkauksen laatikon+patjan onnistunut kai jollekkin lahjoittamaan, sellainen pitäisi myös kalastaa jostain kun kätevä ensisängyksi olohuoneeseen.. Sekä tietysti vaippoja, tutti, liivinsuojuksia yms.. pientä ostettavaa.

Ja noista edellisistä rattaista olisi eroon päästävä (ei niitä olekkaan kuin neljät tilaa viemässä)

ex. äiti09 :) ja pikkuli 29+6
 
Maalla on mukavaa Juu en ole aiemmin asiaa muistaakseni selitellytkään mutta tosiaan kun vauva syntyy niin meidän poika ei kyllä nuku silmän räpäystäkään jos(ja kun) vauva itkee öisin. Muuten poitsulla on ihan hyvät unenlahjat mutta yöaikaan jos joku häiritsee unia niin sitten noustaan kukkumaan koko yöksi. Makuuhuoneemme on muutenkin niin pikkuruinen että sinne ei kahta pinnasänkyä mahdu meidän sängyn lisäkisi. Toisaalta meillä on ihan avonaiset rappuset ja huoneiden välillä ei käytännössä ole kuin se että se tosiaan on alakerrassa. En minäkään laittaisi omaan huoneeseen ellei olis tosiaankin pakko. Toisaalta eiköhän hän totu ja minä siinä samassa. Kyllähän monet laittavat pienemmänkin lapsen omaan huoneeseen jopa synnäriltä heti. Tähän on hyvä tukeutua. On tää vaan niin sydäntä raastavaa kun tottunut nukkumaan 10cm päässä pojasta ja yks kaks välissä on kokonainen lattia : /
 
Kiitos uudesta pinosta Tombatar!! :heart:
Ja uusille tervetuloa mukaan!! :wave:
Onpa ihana ajatus että ens kuun lopulla alkaa ropista lisää vauvauutisia meidän pinoon tai varmaan jo aiemminkin =). Ja meillä listan viimeisilläkin on enää alle 3kk laskettuihin aikoihin ;)..
Nyt on vauvanvaate inventaario suoritettu ja aika paljon niitä oli vielä tallella vaikka paljon on annettu kiertoonkin. Ekat vaatteet on pesty ja kuivumassa, hätänen kun oon :p.
Minttis ja pokkula
 
tiinelli ja hiusvesi mä suosittelisin et menet ihan paikalliseen kampaamoon... näytät päänahkaasi ammattitaitoiselle joka osaa kysyä onko hiuspohja helposti rasvoittuva, pesetkö päivittäin hiuksia, ja kattoo muutenkin miltä se näyttää.. sen mukaan voidaan katsoa juuri sulle sopiva litku :) Bio plussasta ja system 4:Sta löytyy ainakin, ja voinee olla eri valikoimaa eri paikoissa..

dindei älä sure pojan laittamista omaan huoneeseen :wave: mä laitoin esikon aikoinaan kans hiukan enne ku toinen syntyi, poika kakkosen syntyessä oli siis 1v 10 kk. ei ois tullu mitään ekojen viikkojen aikana et poika ois ollu samas huonees. näin nukkui paljon paremmin. kakkosen oltua noin kuukauden, laitoin senkin sinne samaan huoneeseen ja siitä lähtien he on olleet erottamattomat :) poika herkempi heräilemään kyllä mutta nukkuneet silti hyvin :) parempi et tottuu ennen vauvan tuloa, eikä iske kamala mustasukkaisuus et vauva ois ajanut hänet teidän läheltä pois... näin mä ajattelin sillon.. ja nyt kans :)

muita vastailen huomen, nyt murun kans iltaa istumaan :) nii ja kiitos uudesta pinosta ja uusille tervetuloo!!
 
isyydentunnustuksesta siis se mitä kaveri kerto, ON TOTTA, ja kyseessä sama lastenvalvoja kellä ite joutunu eron jälkeen eksän kans käymään, ja ihan täys nuivelo... että voin hyvin kuvitella sen kysyvän ihan mitä vaan.. ei kyllä työtään osaa sanon mä...
 
Iloiset ja onnentäyteiset Uudenvuoden toivotukset Teille kaikille!

Isyydentunnustus on meilläkin edessä.. Naimisiinhan meidän piti mennä ennenku vauva tulee, mutta taitanee jäädä myöhemmälle. Miestä tuo isyydentunnustus jotenkin jännittää, tai ei muuten vaan ole oikeen innokas lastenvalvojalle lähtemään.. Ehkäpä se ei sitten enää niin iso asia senkään mielessä ole kunhan vauva syntyy :)

Korvikkeita ja tutteja aion kotiin hankkia varalle. Tuttiin en aio opettamalla opettaa - meillä kotona ei koskaan ole kukaan sisaruksista ees suostunu tuttia syömään ja hyvin ollaan vissiin tyydytty muullakin tapaa :D Korvikkeita saa kaapissa olla varalta, jos ei imetys heti onnistukaan tai maitoa ei heti ala riittävästi herumaan.. Josta tulikin mieleen, että pitäis kai ne tutit/tuttipullotkin jo käydä valmiiksi ostamassa - jotenkin ajatus vauvan syntymästä on vielä kaukainen.. : /

Häkkisängyn kokosin valmiiksi tuossa yks ilta kun "ylimääräistä" kamaria siivoilin.. Hyvin se tuonne meidän makkariin sopi, vaikka ensin vähä epäilinki. Mahtuu molemmille puolille meidän sänkyä yöpöydätkin vielä.

Hoitoalustan laitan kodinhoitohuoneeseen, jossa on isompi allaskin lähellä. Sinne pöydälle mahtuu hyvin ja myös vaatelipaston laitan sinne vauvanvaatteita varten.. Ompahan kätevä pestä, kuivata ja lintata laatikkoon pikkupyykki samassa paikassa :D Laiska pyykkääjä ku oon :whistle:

Vaatehankintoja en ole edelleenkään tehnyt vauvaa varten.. Keskiviikkona haen mun äitiltä sisarusten vanhat vauva-ajan vaatteet ja alan pyykätä sieltä mieluisia vaatelipastoon (kunhan ostan sen ensin :D). Samalla pystyy kartoittamaan, että mitä pitää hankkia..

Meillä melko hulabaloota ollut jouluaatosta asti.. Miehen pikkuveli ja kaveri eteläsuomesta on pelannu tietsikkapeliä verkossa.. Eikä mulla mitään sitä vastaan olekaan - tuo etelänkaverikin kun käy sen pari kertaa vuodessa täällä Pohojammaalla, nii mulle sama vaikka valloittavatki toisenpään huoneet pelaamista varten :D
MUTTA.. Tällä miehen veljellä on 3kk ikäinen koiranpentu, joka ei NÄKÖJÄÄN ole vielä ollenkaan sisäsiisti.. Arvatkaapa onko se kuseskellu viikon meidän nurkkiin :mad: Perhana että raivostuttaa! Pari ekaa pisua pantiin innostuksen ja pentuuden piikkiin.. mutta nyt loppuviikosta alko jo käämit palaa, ku ei sitä koiraa ees kielletä/kuriteta siitä kusemista!! Rapsutetaan vaan, että voi ku meidän muru päästi pissan! NO NIIN PÄÄSTI JA MINUN LAMINAATILLE :headwall: Joo, ymmärrän, että kyseessä pentu, mutta opettaisivat sisäsiistiksi kotona ennenko kuskaavat kylään monena iltana kuseksimaan.. ARGH! Ja ku asiasta lopen vähän suoremmin mainittiin, niin huonoa tykkäsivät - sanoivat, että meidän kissan takia kusee ku osottaa mieltään ja että meidän kissan pitäs mennä ulos ku heidän koira on kylässä! HAHAA!

Joo. Ei siitä sen enempää, mutta mua nyt lähinnä ärsyttää taas kaikki :D Vaan johan helpotti ko sai vähän avautua :saint:

( . ) Maha kasvanut ihan silmissä.. tai oikeastaan pyöristyny enemmän vauvamahan näköiseksi. Ja potkut on jo melko tujuja ku vaavi oikein innostuu. Nukkumisasennon löytäminen on jo hankalaa, ku oon "mahanukkuja", enkä osais muuten nukkua. Just totuin kyljellään nukkumaan, niin nyt potkii ihan mielettömiä laukauksia patjaa vasten olevaan kylkeen ku erehdyn kyljellään nukkumaan :D Täytynee siis tyytyä vain selällään nukkumiseen.

Melko omanapaista kerrontaa taas tälläkertaa.. Pittää kai alkaa kirjottaan ylös aina kommentoitavia asioita, ku enää kirjoittaessa en muista mistä piti kirjottaa.

-Pahkuratäti ja Santeri 28+1-
 
Kiitos uudesta ketjusta taas Tombatar! :)

Uusille tulokkaille tervetuloa!! :wave:

Dindei mulla esikoinen siirtyi omaan huoneeseen ollessaan 1,5-vuotias. Laitoin lempeän yövalon ja tein samat tutut ja turvalliset iltarutiinit, jotka olivat olleet aina. Siirto meni kivuttomasti ja tein huoneesta kodikkaan :) En muista, että silloin olisi tullut minkäänlaista takkua, kunhan yövalo on :)

Isyydentunnustuksesta minulla on myöskin huonoja kokemuksia esikon kohdalta. Se täti kyseli todella henkilökohtaisia asioita (tyyliin ootteko harrastaneet seksiä saman iltana kun tapasitte, onko teillä ollut koska viimeksi muita suhteita jne.). Välillä tuntui, että asennot ja fantasiatkin pitäisi kertoa :D Otin sen huumorilla siihen asti, kunnes oikein yllytti esikon isää ottamaan DNA-testin isyyden varmistamiseksi. Perusteli sillä, että nyt sen saa ilmaiseksi, mutta jos myöhemmin haluaa, niin pitää maksaa tyyliin 600 euroa. Olin ihan raivona, kun lähdin. Omaksi onnekseen eksä ei suostunut testeihin, olisi muuten saanut nyrkkiä :LOL: no ei kai. Mutta muutenkin oli olo mitä rasittavin. Vauva itkeskeli turvaistuimessa ja omat tissit vuoti liivinsuojusten, rintsikoiden, topin ja college-hupparinkin läpi.. Kun tämän tulevan vauvelin isyys tunnustetaan, niin toivon todellakin, että se on parempi kokemus...

( . )
Uusi vuosi meni kyläillessä. Eilen oltiin elokuvissa ja syömässä. Katottiin se Rare Export.. oli tosi huono mun mielestä.. Toukka mylläsi koko leffan ajan tosi paljon ja supistelikin muutamia kertoja. Muuten viikonloppu oli rauhallinen ja mukava. Nyt pitää mennä nukkumaan, on tosi kova väsy jostain syystä.

GCS & Touko-Pouko rv 30+5
 
Hyvää tätä vuotta kaikille!

Kiitos uudesta pinosta tombatar ja kiva kun on uusia vielä viime metreille tullut mukaan.

Omaan huoneeseen siirtämistä esikoisen osalta on meillä harkittu myös, mutta ehkä se jääkin toteuttamatta. En ole vaan jaksanut panostaa...Syksy oli niin täynnä jatkuvaa flunssakierrettä, että vaikka etukäteen ajattelin totuttaa tuon reilu 2-v pojan omaan huoneeseen hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa, ei ainakaan vielä ole mitään sen eteen tehty. Vaatisi vähän huonekalujen uudelleen järjestelyä ja sen sellaista. Toisaalta meillä on iso makkari, jonne molemmat lapset kyllä mahtuukin. Ajattelin vaan (vielä joskus kesällä), että poika saisi tosiaan rauhallisemmat yöunet, jos siirtyisi omaan huoneeseen. Onhan hän tosiaan jo 2-vuotiaskin. Mutta niin paljon hyssyttelyä on vaadittu syksyn flunssien takia ja varmaan päiväkodin alottamisen vuoksi myös, ettei siitä mitään olis tullut tähän mennessä. Katotaas, jos innostun äitiysloman vielä puuhaamaan tätäkin asiaa.

Hankintoja pitäis tehdä vielä kaikkea pientä. Ostella valmiiksi pikkuisia vaippoja, tutteja, vanulappuja, kosteusvoiteita yms. vauvaa varten. Paljon meillä on toki säilössä sitä isompaa tavaraa esikon jäljiltä: turvakaukalo, vaunut, petivaatteita äitiyskoppaan (alkuun), imetystyyny jne. Mutta noita pikkujuttuja on hyvä vielä varata valmiiksi jo etukäteen. Vaatteita kaivelikin jo esille pienimmät koot vaatekaappiin odottamaan. Pukluliinavarastot pitää vielä kanssa tarkistaa..

Viisi viikkoa töitä olis jäljellä ennen äitiyslomaa. Eiköhän se loppuun asti suju, vointi on edelleen ihan ok. Kävellessä kyllä alkaa jo kipuja tulla alavatsalle varmaan jo 10 min jälkeen, mutta sen kestää. Nukkuessa saa kääntyillä aika varovasti kyljeltä toiselle, ettei tule repäisykipuja. Välillä selkä vähän väsyy, mutta kävelylenkit auttaa siihen ja venyttely tarvittaessa. Ei siis mitään valittamista oikeastaan. Onnekas saan olla taas, kun näin helpolla pääsen. Tsemppiä viimeiselle kolmannekselle kaikille teille!

t-Novelle 29+6
 
Kiva kiva uusi pino uusi kuu :wave:

Omassa huoneessa nukkuminen... Esikko oli 2kk siirtyessään ja tän kakkosen pinnasänky on siellä jo valmiina. Jos tarve vaatii hän saa nukkua esim. matkakopassa/vaunukopassa/matkasängyssä aluksi meidän makkarissa. Mä itse en pysty nukkumaan vauvan kanssa samassa huoneessa mutta tietty jos poikien nukkuminen samassa huoneessa ei onnistu niin sitten se on pakko koittaa.

Mä haluaisin ostaa hoitoalustaksi sittenkin semmosen pingu-kuosisen alustan ja samaa sarjaa pussilakanat molemmille =). Mitään tasoa, pöytää tms. ei tule mutta voihan tuotakin laittaa ihan sohvalle, sängylle tms. Toisaalta ostaisin sen vain sen kuosin takia eli onko siinäkään järkeä. Yhtä hyvin voin laittaa siihen sohvalle Ikean alta 10e hoitoalustan... Pitää katsoa rahatilanteen mukaan noita ylimäääräisiä mielitekoja!
Pinnasängyn suojan ajattelin tehdä itse. Haluaisin semmosen joka olisi kunnolla patjan alla eikä niin, että pienet jalat ja kädet tunkee sieltä suojan alta ulos... Se oli ainakin ongelma niissä nauhakiinnitteisissä matalissa mitä viimeksi oli. Mietin ihan et ostaisin Ikeasta pari halpaa vauvan peittoa (a 5e) ja tekisin niihin nauhat ja se olisi siinä... Joku ohut vaahtomuovi voisi olla vielä parempi kuin peittomateriaali. Tosin niitä käytetään se neljä kuukautta niin ei viitsisi laittaa kamalasti rahaa niihin.
 
ihania olette :hug: mä jo ajattelin ettei kukaan ymmärrä sitä miksi laitetaan poika jo omaan huoneeseen. Toisaalta tänäänhän tuo täytti 1v3kk ja kyllähän sen ikäisiäkin on jo päiväkodissa niin miksei omassa kodissa omassa huoneessa. Tuntuu tietysti radikaalilta omasta mielestä mutta tosiaan meidän tilanteessa tämä on paras ratkasu. Ja loppuen lopuksi eihän se nyt oikeasti mitenkään kauheeta ole että tuon ikäisen laittaa yöt nukkumaan omaan huoneeseen. Parempi niin kuin se että valvotaan minä, poika, mies ja vauva yöt sekä ollaan kaikki sitten väsyneitä sekä kiukkusia.

Mä olen nyt kiinnostunut kun muutama on puhunut noista imetystyynyistä eli miten ne ikäänkuin toimivat. Mä siis olen valmis antamaan taas kaikkeni että saisin imetyksen onnistumaan mutta loppupeleissä ei sillä ole merkitystä jos korvikkeille tämänkin kanssa taivuttaisiin. Ensimmäisen kohdalla tuo imetys jäi juurikin siitä syystä että vauva ei löytänyt oikeaa otetta eikä äiti asentoa eikä eikä... No näitä riittää. Maitoa olisi tullut vaikka muille jakaa mutta tosiaan ei löydetty pojan kanssa yhteistä säveltä. Kaikki rintakumeista alkain koitettiin mutta EI! Tuonlaisesta imetystyynystä en ole kuullutkaan joten josko siitä olisi apua ainakin oikean asennon löytämiseen?? Olisihan se taloudellisestikkin miellyttävämpi ratkaisu kun nuo korvikkeet eivät mitään ihan ilmaisia ole..
Nyt painelen nukkumaan täällä roikkumasta |O
 
Kiitos uudesta pinosta :hug:
Minäkin havahduin eilen siihen ettei meillä ole mitään valmiina, muuta kun vaatteita ja tutteja yms. pientä ollaan ostettu.
Vaunuja katseltiin netistä eilen. Pitänee alkaa vähän tehokkaammin valmistella vauvan tuloa.
Eilen mun särki lantioon ja supistelikin. Mies katteli mun sivuprofiilia ja totesi että mun mahasta taitaa tulla jätti. Eiköhän tämäkin vauva sen 4kg ole kun syntyy.
Nyt vien lapsen kouluun ja alan pakkaamaan loppuja tavaroita.

tervetuloa uusille!

tiinelli ja tyttövauva 28+5 :heart:
 
imetystyyny ei oo omaa kokemusta, mut kirpparilla oon ihan vitosellaki nähny myytävän, ja sen meinaan varuiks ostaa jos vastaan vielä halvalla tulee.. kaverilla oli ja tosiaan sen vauvan saa paremmin rinnalle. Tulee korkeammalle, ja säästää näin hartioitakin ettei tarvii ihan kasassa ite istua :) oikeeta tarkoitusta tyynylle en ees tiä.. hän piti vauvan tukena sitä tyynyä myös vauvan ollessa lattialla, siinä vaiheessa kun alkoi ängetä istumaan. eikä viihtynyt sitterissä. nerokas keksintö ;)

liitoskivut en tiedä mut mulla ne on hävinny ihan kokonaan!! vissii on niin väljää toi alapää jo et ei niitä enää tule :D hiukan teki kipeää tossa taannoin mutta ei ole enää... kunpa ei tuliskaan,se onkin kovin kiusallinen juttu... tässä kun tarviis jaksaa vielä jonki aikaa....

laskettu aika hui, niin muuten mullakin voi jo ens kuussa vauva syntyä :D apua ;) mut kyllä niin jo kaipaankin sitä pientä nyyttiä tuhisemaan syliin :heart:

vauvan vaatteet PESTY :D eilen pesin sit kaiken mitä oli, no paljoa ei mut kuitenki :) vaunut odottaa pesua vielä. jos loppiaisen pyhittäis sille sitten.... ja pinnis pitäis koota ja laittaa paikalleen. makkarista tarviis ensin roudata kamaa pois kirjoituspöydän ohella.... saas nähä koska jaksan sen ottaa asiaksi...

vauvan kanssa nukkuminen samassa huoneessa no ei ole onnistunut hyvin ennen, joten nyt kun ei muuta paikkaa ees ole mihin vauvan voi laittaa niin saa nähä miten mun unien käy.. säpsähdän kyllä jokaiseen ääneen,,, ja jos koirakin tassuttaa huoneesta toiseen ni herään jo siihenkin.. täytyy vaan opetella ottamaan rennosti ;D

ei vielä sisäsiististä-pennusta tuo tuli mieleeni, että noinkin pieni pentu voi alkaa pissailemaan enemmän, jos useamman päivän onkin muualla kun kotona... ja totta kai kissa jos on talossa ni voi vaikuttaa asiaan kans, mut mä näkisin tuon pissailun vaan hermoilemisena.. omistajien ois tarvinnu ehkä huolehtia enemmän et vievät tiuhaan ulos kyläpaikassakin.
Oliko pennulla omia tavaroita, peitto, leluja tms mukana??? jos ei, niin ressukka on saattanu olla kovastikin kotiin ikävöivä eikä siten tiennyt missä hänen paikkansa olikaan...
Siitä syystä ton ikäistä ei kuulu edes kurittaa, kun ei se ite osaa välttämättä hallita rakkoaan... Meidän koira oli kyllä jo 3kk ikäisenä sisäsiisti, mut vahinkoja sattui, vallankin jos ees anoppilaan mentiin käymään. Toruminen ei auta, sillä on päinvastainen vaikutus noin nuoressa pennussa. Näin mä oon tän ajatellu, ja kokenu omien omistamieni koirien kohdalla :)
Ite kyllä oisin puuttunut asiaan... eihän kotiväen tarvii muuttaa systeemeitään vieraiden vuoksi, vaan vieraathan menee toiselle joten vieraiden tulee omat asiansa muuttaa, ja vallankin pienestä pennusta huolehtia :) ymmärrän kirjoittajan raivon :)

kisak ja pingu-kuosi iiiiikkkkssss!!!mä rakastan pingua!!!!! mist niit saa???? meillä ollu monta pingun videookin, ja mä jaksan edelleen kattoa niitä, oih :whistle

ja sitten alkaa uusi viikko... lapset menee kouluun vasta viikon päästä, kunnon loma ainakin ollu. mulla 13.päivä kontrolli-ultra... sitä odotan kovasti... neuvola sit siitä viikon päästä..
herkuttelut on ohitte ja heti huomaa sokeriarvoissa: paasto enää 4,9 :) tästä alkaa hyvä viikko :)
 
Huomenia...

Arki piti alkaa meillä tänään, mutta suunnitelmat muuttui. Mies loukkasi selkänsä lauantaina metsähommissa ja on nyt sitten ainakin tämän päivän kotona. On niin kipeä, että hädin tuskin pääsee kävelemään :/ Mä taas ajattelin ajella anopilta hakemaan ompelukoneen ja samalla reissulla kangaskauppaan, jos vaikka sais nuo nuken vaatteet alotettua tänään.

dindei: Meidän tyttö oli 9 kk ikäinen kun muutti omaan huoneeseen. Syynä oli se, että meistä kukaan ei nukkunut enää kunnolla, vaan herättiin vuoron perään toisten liikahduksiin. Paremmin tuo on nukkunu omassa kuin meidän kamarissa. Paitsi nyt, kun vaihdettiin toiseen sänkyyn. Tai siis nukkuu kyllä, sitten kun on saatu nukahtamaan, mihin yleensä menee se pari tuntia :(

Vauvan tavaroista: Mitään ei ole laitettu valmiiksi vielä :( Jotenkin olen ajatellut että kyllä ne ehtii, mutta äsken tajusin, että eihän tässä enää ole paljoa aikaa. Meillä kun pitäis ensin siivota neidin huoneen kaapeista tilaa sen vaatteille, jotta saadaan vauvan vaatteet + muut tavarat tuonne kodinhoitohuoneen kaappiin. Samalla sitten saa katottua, mitä kaikkea tuolta kaapista löytyykään ja kartotettua onko siellä nukenvaatteisiin sopivia kankaita. Tutteja ei ole, eikä mitään muutakaan vielä ostettu. Tuttipullot sentään löytyy, mies ja tyttö saa ne sitten pestä ja keittää valmiiksi, jos niitä tarvitaan kun tulen vauvan kans kotiin. Paljon on tekemistä ennenkuin kaikki on valmiina. Vaatteet olen onneksi jo lajitellut siten, että koot 50-68 on meillä täällä kotona ja tuosta kokoon 80 miehen veljen luona varastossa. Ei tartte enää niitä käydä läpi, muuta ku lyö koneeseen ja sen jälkeen kaappiin. Ai että onkin ihanaa päästä pesemään noita pieniä taas :D

Pingu-kuosi: Mäkin haluun tietää mistä sitä saa??? Meillä ollaan faneja, neidin kanssa katellaan aina vapaapäivinä :D

-JennyA & pikkuinen 30+2-
 
Viimeksi muokattu:
koiran pissaamisesta joo samaa mieltä kun flower again (taas :D )
Meidän lähes vuoden ikäinen mussukka pissi tampereella kaverin luona pari kertaa sisälle lokakuussa. Kaverilla uroskoira siellä ja meidän koira ei meinannut muutenkaan tehdä millään tarpeitaan siellä betonin keskellä lenkillä kun on täällä tottunut aamusin varsinkin käymään metsässä vapaana juoksemassa. Vieras paikka saattaa laukaista näitä ongelmia. Ja tosiasia on ettei 3kk ikäisellä rakko ole kypsä mutta siltikään se ei ole kyläpaikan väen ongelma vaan omistajien. Tuon mun tamperelaisen kaverin uros 6v. kuseksii meillä sitten sisälle kun on nartun hajuja...
Just äsken oltiin taas metsässä paksussa hangessa koiran ja pienemmän pojan kanssa. Kyllä ette usko miten ihanaa on päästä omaan taloon maalle, täällä pitää autolla ajaa että pääsee metsään ja ens viikolla saa oven koiralle avata aamulla ja lääniä on missä juosta :heart:.

Kovat pakkaussessiot menossa mulla ja kylläpä musta on tullut voimaton :O, en jaksa isoja pahvilaatikoita nostaa ollenkaan enää... Kääk!
Minä oon luullut olevani voimakas tallitöiden ja punttisalin tuloksena mutta paskat, nyt oon yks lössykkä :ashamed:. Eiköhän tämä tästä muutu kun oon synnyttänyt, mies meinaa punttisalin meille rakentaa kotiin keväällä. Minä oon nyrkkeilyä harrastanut aktiivisesti muutamia vuosia ja saan oman säkin kotiin, ei tarvitse kauas lähteä treenaamaan ja hevosen paskaa saakin sitten lapioida joka päivä =).

Koululle soitin pojasta äsken ja salaa nautin että lapsi vaihtaa koulua. Täällä alkusyksy meni siinä että mun lapsen parasta ystävää kiusattiin rajusti heti eka päivästä lähtien ja minun lapsi joutui siitä syystä syrjityksi. Panin kovan kovaa vastaan opettajan ja muiden vanhempien kanssa ja nyt alkanut paremmin luistaa mutta silti ihanaa että lapsi pääsee maalaiskouluun. Meillä kävi yksi poika isineen pyytämässä anteeksi pari kk sitten kun oli fyysisesti käynyt kiinni mun lapseen se poika ja uhannut tappaa :mad:. Suutuin niin pahasti että on opettajaltakin uudella lailla tullut kunnioitusta mua kohtaan sen jälkeen. Oli hyvä säkä kun meillä oli just silloin kavereita ja mun veli koirineen kylässä (oltiin oltu koirapuistossa just) (saksanp.koiria, staffi, bulldoggi, bullmastiffi) Ja koko lauma meni ovelle tervehtimään, tää poika säikähti pahasti niitä koiria ja minun pojat vaan siellä keskellä koiralaumaa. Pojasta tuli lähes julkkis koulukavereiden keskuudessa kun sana levisi että meillä olis niin paljon "verikoiria" :LOL:. Siihen loppui kiusaaminen kuin seinään. Että kyllä noista eläimistä on vaan iloa ja apuakin :heart:.

Mun ei tekisi mieli edes laittaa koko pinnasänkyä kun meillä ollaan niin perhepetiläisiä vauvojen kanssa, mutta saas nähdä... Hyvä se on olla esim. päikkäreiden takia.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :hug:
 
Kiitos tombatar uudesta pinosta!

Ja uusille tervetuloa!! =)

Isyydentunnustuksesta vielä. Kyllähän mäkin uskon, että näitäkin tapauksia on jossa kyselty ihan törkeyksiä, mutta uskon myös jonkunsortin liioittelun saaneen siivet sitten näistä jutuista. Tietenkin mun on helppo puhua, kun en ole mihinkään inkvisitioon vielä törmännyt. Heh, tietty nyt sitten tällä kertaa vastassa onkin joku ihan hirmu matami! :D

dindein vuokra oli hurjan sumee summa, by the way! Lapsen laittaminen omaan huoneeseen, meilläkin esikko meni suht aikasin, muutaman kk:n iässä, mut meillä on kyllä yhdessä tasossa huoneet ja makkaritkin vierekkäin, jotenkin ensimmäinen lapsi on musta helpompi siirtää... en kuopusta ihan pienenä uskaltanut edes siirtää tuonne samaan huoneeseen. Kun tää vauva on vähän isompi niin meidän on kyllä ihan pakko laajentaa yläkertaan, muuten loppuu auttamattomasti tila kesken.

Vauva tavarat: No pinnis on vielä matkalla tänne, mut sentään hankittu jo. Vaatteita oon hakenut varastosta, mutta pessyt en ole vielä. Kattelin niitä läpi ja löysin 56cm ulkopuvun, on fleeceä päältä ja sisältä puuvillaa, aika paksunoloinen. Olin unohtanut, että edes oli tommonen (se on hassua, kun ei muista mitä kaikkea on hankkinut ) , mahtaisko se käydä kotiutumisvaatteeksi? Onko liian lämmin, joku puhu aiemmin toppavaatteesta, mutta kyllä se meidän vauvalla on varmaan vähän liikaa, kun luultavasti huhtikuussa vasta syntyy? Shelterlodgerin ostin myös, puuvillaisen version... manducan kantoreppu täytyis vielä hankkia, mutta sillä ei kyllä kiirettä vielä ole, kun en ihan pientä vauvaa siihen halua laittaa vaikka saisikin. Turvakaukalo on. Vaunujen kanssa oon edelleen ihan epätietonen mitä teen... Hoitopöytänä toimii sama taso kuin ennenkin. Kaikki oikeastaan pikkutilpehööri puuttuu, rasvat, pullot... tutteja oon pari ostanut. Ei täs tosiaan enää paljon aikaa valmisteluihin ole... ei kuitenkaan mulla ainakaan loppuvaiheessa riitä enää voimat mihinkään suurempiin järjestelyihin. Ainiin, ja ikeassa täytyyy vielä käydä ostamassa säilytysjärjestelmiä, meillä kun täälli ihan surkeet kaappitilat, niin ehdottomasti tarvitaan parempia ratkaisuja. Että kyllä tässä hommaa vielä on... mies on kyllä myös onneksi herännyt unestaan ja tajunnut että aikaa ei ole paljon.

Taas ei enää muista mitä piti kommentoida! :D

Mindi83 28+1
 
Hyvää alkavaa vuotta täältäkin!:wave: Meillä meni uusi vuosi rauhallisissa merkeissä miehen siskolla, syötiin hyvin enkä muista koska olisin viimeksi nauranut niin paljon :)

esikoinen omassa huoneessa Meillä esikoinen nukkui alusta asti eri huoneessa,en jotenkin yhtään osannut nukkua kun vauva oli samassa huoneessa. Tosin ei me esikoisen kanssa paljoa nukuttu kun koliikki piinasi ekat 4kk :( Se oli kamalaa.
Kuopus nukkui ekat 9kk meidän makkarissa jonka jälkeen siirtyi esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Vai olisiko ollut jo likemmäs vuoden,en muista mutta ei kuitenkaan mikään tosi pieni enää. Siirto meni oikein mukavasti ja siitä asti siskokset on olleet erottamattomat. Tosin nyt pari kuukautta sitten siirsin tytöt omiin huoneisiin kun nukkumaanmeno oli aina niin levotonta kun kuopus valvotti esikoista. Nyt meillä nukutaan paljon rauhallisemmin.

hankinnat on kaikki täälläkin tekemättä|O Eilen hain äitiyspakkauksen,siinä kaikki. Nyt on tasan neljä viikkoa aikaa siihen kun esikoinen ja kuopus ovat syntyneet:O
Äp oli muuten tosi ihana mielestäni mutta jotenkin enemmän poikavärinen tänä vuonna. Mut eipä se haittaa jos ennusmerkit pitää paikkansa :D

Nyt kuopuksen kanssa touhuilemaan,esikoinen on isällään niin me vietetään kahestaan tyttöjen kesken päivä tänään :)

-Naurukohtaus ja Ylläri 30+0 pokspoks-
 
Heippa.

Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille!! Tästä tulee se ikimuistoisin varmasti! :heart:

Imetystyyny Mä ostin kans kirpparilta sellasen. Tais maksaa just sen 5€. Sen käytöstä sitte ei ookkaan mitään tietoa.

Tutista Meinaan kyllä ottaa oman synnärille mukaan. Mäki oon kyllä käsittäny, et täällä sitä ei kans mielellään annettais vauvalle, mut eiköhän se oo vanhempien oma päätös kuitenkin.'

Väsymyksestä Täällä alkanu aivan järkyttävä väsymys. Nukkuu sitte kuinka paljon tahansa, ni KOKO AJAN VÄSYTTÄÄ!!!! |O |O
Perjantaina olin neuvolassa ja se hb on laskenu kyllä siihen 110, mut eikai tää tällänen uupumus siitä voi johtua??

Mulla ois vielä tasan 3 viikkoa töitä ennen ku alkaa äippäloma. :)
Epäilen kyllä etten ihan niin pitkään enää oo. Viime viikkoki oli jo aika tuskasta, kun 8h seisoo, ni selkä väsyy ihan hurjasti. Mitäpä sitä itteään rääkkäämään enää näin viime metreillä.

Imetyksestä Jännä kun en oo ees ajatellu ettäkö se ei vois onnistua. Mutta nyt näitä teijän kertomuksia kun oon lukenu, ni sehän ei siis oo mitenkään itsestään selvyys. Ihan hyvä tajuta se nyt ettei tuu sitte niin suuria pettymyksiä.

Vauvan tavaroista Meillä alkaa olemaan kaikki suurimmat varmaanki hankittuna. Kylpyamme puuttuu ja sit jotain pientä. Missä muuten myydään niitä puklurättejä? Oon yrittäny katella, mut ei oo vielä silmiin osunu.
Vaunut toivottavasti tulee tällä viikolla. Niitten piti tulla jo yli kuukaus sitte, mutta eipä oo näkyny. Jouluviikolla soittelin tohon lastentarvikkeeseen, niin nyt on kuulemma tullu vasta maahan ne, ja noi pyhät sekotti vielä sitä tuloa.

Hohhoijaa, kai se on pakko alkaa tekemään lähtöä töihin vaikka kuinka väsyttää..

Nunnika+Prinsessarv32 POKS!!
 
Niin ja lisäys vielä tuohon isyydentunnistus juttuun. Meillä on molemmilla kerroilla kysytty että oletko 100% varma että tämä mies on lapsesi isä,mutta ei muuta sen ´tyhmempää´.Mietikää jos vastaisi että´no emmä kyllä ihan saletti oo mutta tää on todennäköisin arvaus´:D
 

Yhteistyössä