Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt



23.2

Maariana83--kolmas--27--SATKS tyttölupaus

teppana--toinen--26--PS

25.2

kamiliya kolmas syntyi 7.2.2011

Peppioliina toinen syntyi 23.2.2011

27.2

dindei toinen syntyi 24.2.2011

sasuma--esikoinen--21--VKS

28.2

marrr---esikoinen---20--KHKS tyttölupaus

1.3

SaaraN--3.--28--TYKS tyttölupaus

Juli87 esikoinen syntyi 2.11.2010

Nunnika--esikoinen--22--? tyttölupaus

sasha80 toinen syntyi 20.2.2011

mamarosa--neljäs--37--?

EX4--5.--?--OYS tyttölupaus

2.3

Anna31--esikoinen--31--VAS

EveliinaQ--toinen--35--TAYS tyttölupaus

muikkunuu79--kolmas--31--LS tyttölupaus

PinskuPinsku--esikoinen--17--TYKS poikalupaus

3.3

Peppi-1--kolmas--24--JS

moumou--esikoinen--30--MHSO tyttölupaus

Vien0 esikoinen syntyi 20.2.2011

4.3

maamo79--kolmas--30--PKKS

kaapo80 esikoinen syntyi14.1.2011

5.3

KatsuAmsku kolmas syntyi 1.1.2011

Jade--esikoinen--23--?

Lumi-Aurinko--esikoinen--22--KÄT

6.3

Muruz--esikoinen--?--?

jezzie--esikoinen--18--?

sunshine86--toinen--?--?

7.3

maalla on mukavaa--toinen--?--TYKS

mariaana80--esikoinen--30--KHKS tyttölupaus

Marina8--toinen--30--TYKS poikalupaus

8.3

GCS15--toinen--23--SEKS poikalupaus

Poulain--toinen--28--?

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

Masu 2011--esikoinen--?--?

9.3

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

10.3

jenksu--toinen--23--?

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT

flower again--kolmas--33--SATKS

heinähattu--?--27--NKL tyttölupaus

Juua89--esikoinen--21--KÄT poikalupaus

11.3

Leppismom--kolmas--? KÄT

SuzZ--toinen--26--KAKS tyttölupaus

sane--esikoinen--32--TAYS poikalupaus

tonnionni--toinen--30--OYS

Heipa--esikoinen--29--TAYS tyttölupaus

Miraci--toinen--26--NKL poikalupaus

X3--kolmas--27--KYS tyttölupaus

12.3

Teto--kolmas--29--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--esikoinen--25--KAKS

Tintti83--toinen--27--KÄT poikalupaus

JennyAdelina--toinen--34--K-PKS tyttölupaus

Marilla77--toinen--32--KYS

Kisak79--toinen--31--TYKS poikalupaus

pihpuuh--toinen--27--KOS poikalupaus

13.3

mamskeli--kolmas--29--PHKS poikalupaus

mimia85--toinen--25--PHKS

ziina--toinen--?--?

Toivotar80--toinen--30--KOKS poikalupaus

14.3

Naurukohtaus kolmas syntyi 17.2.2011

novelle78--toinen--32--K-SKS

nannah--kolmas--27--K-SKS poikalupaus

tupunen--esikoinen--22--K-SKS

15.3

Dipadapa--toinen--25--KÄT

Salla07--kolmas--23--KSKS tyttölupaus

Ipanapiina--neljäs--31--NKL

Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

tonnionni--toinen--31--OYS

wiona--toinen--23--HYS tyttölupaus

16.3

Adalaine--toinen--28--TAYS

Silvia Logo esikoinen syntyi 25.2.2011

Vattihattu--neljäs--26--SatKS

17.3

hemptu--kolmas--25--K-PKS

EMPU--esikoinen--24--SATKS

18.3

Jinda--esikoinen--24--?

Eijukka80--toinen--?--PHKS

Pilleriina--esikoinen--30--VAS

Meep--toinen--26--?

19.3

lalli78--neljäs--32--KYS tyttölupaus

Jonaa--?--?--?

20.3

Anmaria--esikoinen--?--? poikalupaus

Kaana---esikoinen---32--OYS poikalupaus

21.3

Toinentoive--toinen--20--?

tombatar--neljäs--35--SEKS poikaolo

dogitar--toinen--29--K-HKS poikalupaus

Littledeath--esikoinen--23--OAS poikalupaus

pikkutalvio--kolmas--?--KÄT

22.3

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

anna31--esikoinen--31--VAS

CrystalBlue--viides--30--TYKS poikalupaus

23.3

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

Tiinelli--kolmas--27--SEKS

24.3

Emily83--toinen--27--KÄT

Viinipyräle--neljäs--38--TYKS tyttölupaus

25.3

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

Hlemmur--esikoinen--28--OYS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

maalis--kolmas--34--JS

26.3

Urholiina toinen syntyi13.1.2011

Gorthaur--toinen--26--SATKS

pahkuratäti--esikoinen--23--OAS

kr1sse--esikoiset--?--? 2x poikalupaus

27.3

MrsBree--toinen--40--Kotisynnytys

Liro--kolmas--24--SATKS

28.3

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

mindi83--kolmas--27--SATKS tyttölupaus

29.3

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys poikalupaus

Ammuska kolmas syntyi 23.2.2011

30.3

Minttis81--kolmas--30--Koks

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

Iidapiida--esikoinen--27--VAS

Valerie--toinen--22--K-SKS

hietaka neljäs syntyi12.1.2011

31.3

kike79--kolmas--31--KÄT tyttölupaus

4.4

misc--?--?--?

Syntyneet


02.11.2010
Juli87--23+0----533g/28cm poika
01.01.2011
KatsuAmsku--31+0----1700g/40cm poika
12.1.2011
hietaka--29+0----1110g/36cm poika
13.1.2011
Urholiina--30+0--1555g/42cm poika
14.1.2011
kaapo80--33+0--2240g/43cm tyttö
7.2.2011
kamiliya--37+3--2768g/46cm tyttö
17.2.2011
Naurukohtaus--36+3--3440g/49cm poika
20.2.2011
sasha80--38+5--3770g/50cm poika
23.2.2011
Ammuska--35+1--2720g/46 poika
Peppioliina--39+5--3325g/59cm poika
24.2.2011
dindei--39+4--3285g/49cm tyttö
25.2.2011
Silvia Logo--37+2--3454g/48cm tyttö
Vielä ilman laskettua-aikaa:



Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
Fiviann

Meitä on yli 100 odottajaa


Surun kohdanneet:



Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis
Pikkuliisi
Blanco
innoM
majj
axda15

Edellisten keskustelujen linkit:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1900279-maaliskuun-mussukat-2011-tammikuussa/#post22803727

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1884007-maaliskuun-mussukat-2011-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1867430-maaliskuun-mussukat-2011-marraskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1850234-maaliskuun-mussukat-2011-lokakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1833557-maaliskuun-muruset-2011-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1798883-maaliskuun-muruset-2011-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1768472-maaliskuun-muruset-2011-alkutaivalta-heinakuu/
 
Viimeksi muokattu:
Miirunen Silloin itsekin kävin hädissäni täällä forumilla kyselemässä tuosta ruskeesta vuodosta ja vastauksena tuli, et se on merkki lähenevästä synnytyksestä. Moni sanoi vauvan syntyneen 1-2 päivän sisällä sen ruskeen vuodon alkamisesta. Mulla alkoi lauantaipäivänä ja tiistaina vauva syntyi. Jospa oot seuraava lähtijä :whistle:
 
Jännää, tässähän tuntuu että vauvoja alkaa pikkuhiljaa putkahteleen maailmaan :D Onneks meillä kaikilla on jo hyvät viikot. Mutta tietysti riskit on suuremmat mitä aiemmin syntyy, joten toivottavasti kumminkin vauvat pysyis vielä kyydissä :)

Kiitos uudesta pinosta! :)

Kuri. Normaalin kurin aion pitää, en ole vapaan kasvatuksen kannattaja. Lapselle teen selväksi mikä on kiellettyä ja väärin. Hyvähän mun on tietysti puhua kun lapsia ei vielä ole, mutta saa kai sitä suunnitella.. Mua nyt on jo välillä murehdittanut että miten murrosiässä. Millä hitolla sitä saa varjeltua lapsen/nuoren pahoilta teiltä? Mä henkilökohtaisesti uskon että varmaan melkeen jokainen tulee sitä tupakkaa ja alkoholia ainakin kokeilemaan. Toivottavasti ei kuulosta ihan selittelyltä, mutta uskon että taipumus riippuvuuksiin kulkee geeneissä, suvuissa. Mitä mä teen jos nuori alkaa polttaa tupakkaa? Puhun järkeä. En anna rahaa, tupakat nakataan roskiin. Mutta kun se ei välttämättä auta. Mulla oli todella tiukka kuri teini-ikäisenä ja mun kohdalla se ei ollut ainakaan hyvä juttu. Toisaalta mitä äitin sitten olis pitänyt tehdä, sallia noin vaan juopottelu ja tupakan poltto? Ei sekään hyvältä kuulosta. Mua ei kyllä estellyt mikään tupakoimasta ja juomasta. Kai se riippuu niin ihmisestä, persoonasta.

Otin 14v salaa äidiltä kielikorun, no se huomas sen ja pakotti ottaan pois. Pakko oli totella. Otin toisen kerran vähän ajan päästä, taas sama juttu. Otin kolmannen kerran, tuli niin hirveet riidat äidin kanssa että asuin viikon isällä ja lopulta sain tulla kotiin sen korun kanssa. Kai se oli äidillä sitä että tein vasten sen tahtoa, ja itellä se että mä halusin sen korun. Mut äiti oli oikeesti niin pelottava että en uskaltanut uhmata :D

Vitut oon äitille eräätki kerrat haistattanut ja 17v lähdin ovet paukkuen lätkimään enkä tullut enää. Huh, äidillä on varmaan ollut kauheeta mun kanssa. Joskus 16v pidin kotibileet ja meillä meni vaikka mitä irtaimistoa paskaksi ja naapurit valitti.
Mut oottekin varmaan mun kirjotuksista nähneet että oon paljon äidin kanssa tekemisissä ja se on mulle läheisin ihminen nykyään ja voin puhuu lähes kaikesta. Mulla kun murrosiän kriisit helpottu niin äiti-tytär suhdekin parani.
Sillonhan mun mielestä KAIKKI oli äitin syytä mut hmmm taiskin olla vikaa itessä kun tarkemmin ajattelee :p Kai se vaan on niin että joillakin on vaikeempi murrosikä, luonteestakin riippuen. Kai sitä sillon murrosikäsenä purkautu kaikki ja äiti joutui kestämään kun isää ei perheessä ollut.
Pikkuveli täyttää nyt 12v ja on vielä ainakin tosi kiltti, toivottavasti sille ei tuu mitenkään vaikeeta murrosikää.

No tää nyt meni kyllä ihan aiheen vierestä.. mitä mä aluks puhuin.. Nii että miten sitä saa oman lapsen varjeltua kaikelta. Mä en tiedä. Teineillä ne kaveritkin vaikuttaa ihan hirveesti asioihin ja tekemisiin.

LD + Pikkunen 33+0
 
Kiitos tombatar uudesta pinosta!

Tänään oli sitten eka loma päivä tuntus kummalliselta, kun eilen tein 10h ylityövuoron:/ Kuitenkin kuopus jäi kotiin nyt mun kanssa, niin tuli touhuttua sitten hänen kanssaa mm.. puistossa ja leikittiin sisällä ja oli ihanaa hakea esikoinen koulusta:heart: Huomenna ois tarkoitus siskon synttäreille(22), mulla ei ole lahjaakaan ees?!

Olo on ollu koko päivän hyvä! Aamulla vaan vähä jomotti, sitte pikkunen oli hetken hiljanen masussa, mutta aloin sitte laskemaan, niin sitte vauva suvaitsikin potkutella runsaasti:)


Saara ja ''Loiste'' 35+6 HUOMENNA POKSUU 36
 
tombatar kiitos kun avasit uuden pinon ja lisäsit mutkin joukkoon.

LD Tiiätkö mäkin olen miettinyt tuota murkkuikää. Se pelottaa. Itse olin aivan päästäni pimeä siihen aikaan... Ja vanhemmat erosi justiin kun olin 12, äiti vaan haukkui isää ja purki katkeruuden muhun eikä isäkään valitettavasti keskittynyt tukemaan mua ihan siten kun olisi pitänyt. Mä kapinoin oikein tosissani ja nyt kun jälkeenpäin miettii niin on se onni ettei mitään pahempaa tapahtunut, aikamoisia riskejä otin.

Mäkin olen pohtinut, miten saa nuoren pysymään kaidalla polulla. Kun kaverit kuitenkin on kaikkein tärkeintä nuorelle ja yks ja sama mitä kalkkisäiti sanoo. Ehkä se kaikki lähtee sellaisesta jo varhaisesta perusturvan rakentamisesta ja lapsen itsetunnon tukemisesta, niin lapsi uskaltaa isompana sanoa ei jos ei jotain huumeita tms halua kokeilla. Ettei olisi ihan vietävissä ja ettei mittaisi sitä omaa arvoaan muiden nuorten kautta vaan olisi jo oppinut lapsena että on rakastamisen arvoinen ilman mitään tempauksia. Mutta tämä on vaan puhetta, en minä tiedä osaanko kasvattaa oikein. Voin vain toivoa ja yrittää.

Meillä tulee vielä olemaan melkein 3 teiniä samaan aikaan! APUA. Jos oavt sellaisia kuin minä niin ei oo mitään toivoa selvitä niistä vuosista :headwall:

Leppismom 34+3
 
Hui! Täällä tosiaan vaikka kenellä jos jonkin moisia tuntemuksia tai tapahtumia.. Jännittävää... Toivottavasti Miirusen vuodolle löytyy hyvä syy ja kaikki on kunnossa :hug:

Kiitos Tombatar uudesta pinosta :flower:

Kuri ja arvot ovat meillä melko normaalit. Ei vapaata kasvatusta. Selkeät rajat joista pidetään kiinni ja arvostetaan toisia ihmisiä, eläimiä ja luontoa. En pidä esim. sohvalla/sängyllä hyppimisestä, ruokapöydässä "riekkumisesta", sotkemisesta jne. Näistä me pidetään kiinni.. :D

( . )
Mikäköhän mua vaivaa:
MAHANTOIMINTAVAROITUS!!!!
Mulla on maha 2-4 kertaa päivässä sekaisin. Ensin tulee kova hätä (mutta ei sellaista huonovointisuutta tai mahassa kiertää- tunnetta), sitten kun meen tarpeille, niin on tosi löysää ja siinä tuntuu, että maha vähän sekaisin. Meillä muut perheenjäsenet ei vastaavasta kärsi, vain mä. Ihmetyttää.. Ruokavalio ei ole muuttunut ja samaa syödään koko poppoo.. Tää on nyt niin kuin joku 4 päivä tätä laatua...

GCS15 & Batman rv 34+6
 
Kiitokset uudesta pinosta! Ollaan "puheliasta" porukkaa, voin vaan kuvitella sitä metelin määrää jos meiät teljettäis johonkin saliin puhuun raskaudesta :LOL:

LD ja Leppismom Luulenpa että raskaus kestää just sen 9 kuukautta että ehtii miettiä näitä asioita ja suhtautumistaan. Kai me kaikki käydään näitä jutttuja läpi, etenkin ennen esikoisen saamista. Mulla on ihan samat mietteet päällä vaikka oonkin ollu aina kiltti ja helppo laps. Toivottavasti se on periytyvää! No, tulihan sitä 16v karattua mopolla miehen luo yöks ja aamuks takasin :saint:, mutta... Nyt on ihan eri vaarat kun sillon kun mä olin pieni (oon kalkkis ;)). Kai se on se vanhempien kunnoittaminen ja niiden kuuntelu mistä pitäis lähtee. Mun täti opettaa teini-ikäisten tarkkailuluokkaa ja oon siltä ihan mielenkiinnosta kyselly ja lainannu kirjoja nuorten ja lasten käytöshäiriöistä. Ainoo tärkee asia minkä niistä muistan oli lapsen/nuoren kuuntelu ja perustelut. Tärkein ohje tädin mielestä oli "kuuntele alle kouluikäistä lastasi, niin hän kuuntelee sua teini-iässä". Mä muistan naapurinmuksut ajalta kun olin pieni. Ne oli hirveitä kylätyranneja ja niiden isä karju niille aina kun päästi niitä ulos "ette sitten tee sitten sitä tai tätä!" ja tottakai ne teki. Kerran ne leikki keskellä tietä ja mä menin pyytään niitä pois. Ne ei meinannu tajuta että ne voi jäädä auton alle, se tekee vähintään kipeetä, eikä olis kenestäkään kivaa. Kun ne tajus, ei ne enää halunnu tielle leikkiin. Ei ne muksut pahoja ollu, ne ei vaan ymmärtäny, kun niille ei ollu kerrottu. :| Ja vanhemmathan on esikuvia, niitä matkitaan kaikissa asioissa. Mäkin oon monta kertaa nyt raskauden aikana seissy nolona miehen eessä anteeks pyytämässä kiukutteluani, aikasemmin en oo kokenu olevani velvollinen pyytään mieheltä anteeks.:ashamed: Ehkä sen takia meillä on menny nyt paremmin kun ikinä ja mä oon saanu piikittelyni kuriin. Toi on meinaan tapa joka on mulle tullu äidiltä ja äidinäidiltä :stick: ja halusin sen karsia jo ennen vaavin syntymää.


Nyt tekeen mansikkasmoothie :p ekan äitiyslomapäivän kunniaks!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Tombatar uudesta pinosta! :heart:

Miullakin tänään eka äippälomapäivä :cool: ! Eipä tää arki tästä juuri muutu muuten kun ettei tarvi puhelinta kytätä että tarviiko töihin mennä vai ei, meillä siis ollu huono työtilanne ja oon ollu vaan tarvittaessa töissä.

Täällä alkaa olla monella jo jännät paikat ja monella on viikkojakin jo niin hyvin että voi huoletta vauvat syntyä, itellä ylihuomenna vasta poksuu 32.

Kattelin noita pinoja niin taitaa tää maaliskuisten ryhmä olla kaikista aktiivisin kun sivuja kertyy hurrrrrjasti muihin ryhmiin verrattuna :D. Kiva kun juttu luistaa, mie olen ihan koukussa tähän palstailuun, käyn siis miljoona kertaa päiväs lukemassa mut harvemmin kirjottelen. :D

( . ) Parina päivänä on ollu kävely ja liikkuminen tosi vaikeaa kun liitoskivut tuli ihan järkkyinä ykskaks.. :| toivottavasti nää ei enempää tästä pahene. En muista et kummassakaan edellisessä raskaudessa ois tälläsiä ollu ollenkaa..

Ihana ajatus että ens kuu on meidän kuu!! :heart::heart: Nyt tuntuu et kyllä tää raskaus on sittenki menny aika nopeesti vaik jossai puolen välin paikkeilla tuntu aika pysähtyneen..

Minttis ja pokkula 31+5
 
HUOM jos joku sattuu löytämään noi puuttuvat keskustelut (elo-,loka- ja marraskuun) niin vois mulle vinkata ;)

GCS mulla on ollu vähä samoja "vaivoja" mut luulin vaan,et johtuu siit,ko syön paljo kuitua. Oon meinannu sitä kyselläkki tääl,mut en oo ikinä sit muistanu. mulla siis normi toimitus on kerran päivässä. kai se luontoäiti vaan alkaa valmistella meitä synnytykseen. ku viisaathan sanoo,et se suoli tyhjenee kyl ittestään sit ku synnytys alkaa...

äippälomaan kaks viikkoo... tosin eipä se mitään muuta,ku kotona kuitenki oon :stick:
 
tombatarelle kiitoksia uudesta pinosta! (huomasin tuossa listalla axda15, kuinka mulla on sellanen muistikuva että tipahti ennen rv 20..., muistaakohan ketään muu tällästä)

kasvatus: no mä luulen, että oon aika joustava vanhempi ja nyt kun on näin pieniä lapsia vielä niin toiveet on aika pieniä , painottanut olen ettei kiusata ketään, mitään luonnon roskaamista en siedä ja kanssa ihmisiä täytyy kunnioittaa, hyvät tavat myös kunniaan. Sitten kun lapset on vanhempia niin tietty tulee erilaisia juttuja eteen, mutta luulen kun se hetki koittaa niin olen kasvanut siihen hommaan, itse en ota mitään paineita, toivottavasti saan lapset innostumaan opiskelusta ja arvostamaan itseään. Mä oon itse saanut aika leppoisan kasvatuksen, rajat on olleet vähän niin ja näin ja ihan kunnollinen musta tuli, en ees juo enkä polta vaikka molempia tuli koitettua hyvissä ajoin :D

Mussa on varmaan jotain vikaa, mut mä en kyllä yleensä edes kauheesti huomioi muiden vekaroiden vaatetusta oon sitten kaupassa tai maalla, kuhan nyt on vaatteet niin ei herätä mielenkiintoa :D Oman lapsen vaan huomion noin vaatteiden osalta, meillä on esikolla talvipäällysvaatteissa kolme eri vaihtoehtoa, niitä vaan kertyy, ei sille voi mitään.

Mulla hirveesti vihloo tuolta alakerrasta, voi olla että tuo kaupparetki vähän laittoi paikat helläksi. Mut löysin ihania aleja vielä ja voitin hedelmäpelistä 60e =)

Mindi83 taas tänään...
 
minttis: Sama homma että mulle liitoskivut tuli kans ihan yks kaks puun takaa. Nyt on kävely oikeestikin mennyt semmoseksi vaappumiseksi kun sattuu vaan tonne nivusiin niin paljon :/

Sitä mun piti kysyä, että onko teillä muilla alapää turvonnut?? Onko normaalia? Kun musta tuntuu että siellä on jotain "ylimääräistä" ja enemmän :ashamed:
Rinnat on kans yhtäkkiä alkaneet kipuilla. Ei mitenkään kovasti mutta kumminkin, vähän silleen niin kuin menkkojen aikaan. Mitä tääki nyt on.. On tää kaikki niin uutta ja vierasta :D

Leppismom: Mullakin saattoi vanhempien ero vaikuttaa, vaikka ne eros jo kun olin 7v. Mutta sitten äiti eros pikkuveljen isästä kun olin 12v ja kun olin jotain 15v niin äiti löysi uuden miehen ja ne meni naimisiin jne. Ovat edelleen siis yhdessä. Äiti on muuten mulle sanonut, että älä ala "sekoilemaan" miesten kanssa ja kasvata sitä lasta kaikessa rauhassa, että ei kannata alkaa suhteisiin kovin helpolla ja ainakin hyvin katsoa kenen kanssa ja toivottavasti minä en tee samoja virheitä miesten kanssa kuin hän. Ei sillä en kai mä kenestäkään kiinnostukaan ikinä.
On äitikin virheitä tehnyt, mutta parhaansa kyllä yrittänyt ja hyvä äiti ollut mulle kaikenkaikkiaan ja arvostan häntä suuresti :) Ei varmaan ole ollut yh:na helppoa, pikkuveljen isä tosiaan häipy kun veli oli 6kk ja siihen liittyi kaikenlaista draamaa.

Kehtaankohan kertoa asiaa mikä kuvaa mun idioottimaisuutta teininä ja sitä miten kaverit tosiaan vaikuttaa.. No joo, me oltiin kaverin kanssa meillä kännäämässä kun äiti ja isäpuoli olivat poissa kotoa, ja kaveri keksi että lähdetään äidin autolla kylälle vähän ajelemaan. Musta se tuntui huonolta idealta mutta myönnyin kun kaveri vakuutti että osaa ajaa. Niin me sitten lähdettiin ja se autohan sitten sammui vajaan kilsan päähän eikä me saatu sitä enää käyntiin. Joutui sitten soittaan serkkupojalle joka pelasti pinteestä, mutta oli samalla kertonut asiasta äidilleen eli mun tädille, joka sitten kertoi mun äidille. Äiti ilmoitti asiasta tietysti sen mun kaverin vanhemmille ja kaveri joutui käydä pyytämässä mun äidiltä anteeksi.. Hävetti. Oikeasti, niin typerä ja idioottimainen juttu ettei ole tosikaan. Kummatkin alaikäisiä ja kännissä. Mitä jos ois sattunut jotain!? Kyllä sitä on ollut tyhmä.
 
Kiitokset jälleen uudesta pinosta!! =)

Lasten vaatettamisesta Meillä ei lapset juurikaan missään merkki vetimissä kulje mutta siitä olen ehdottoman tarkka että kotota pois lähtiessä on SIISTIT ja puhtaat vaatteet päällä. Mutta se miten kukin lapsensa pukee, ei kuulu minulle! Itse opstan myös todella suurelta osin vaatteita kirpparilta ja huutiksesta lapsille! =)

Ulkoilu vaatteita meillä on useammat kuin yhdet, vaikka yhdellä kunnon haalarillakin mielestäni pärjää. Meillä on kuivausrumpu ja rumpukuivauksen kestävät haalarit niin hetkessä on pesty ja kuivattu! ;) Ulkovaatteissa panostetaan laatuun.

X3: tervetuloa mukaan!!

Vatsan toiminta Mulla ollut nyt jostain syystä vatsa kanssa tosi usein sekasin... Mitään syytä en tälle keksi ja on tosiaan vasta viimeaikoina alkanut tekemään tätä.

Aktiivinen ryhmä meillä tosiaan näyttää olevan ja juttu luistaa! Se onkin vaan ja ainoastaan upea juttu! Toivottavasti juttu jatkuu myös vauvojen synnyttyä!

( . ) Täällä taas sellainen päivä takana, että huh huh. Jostain syystä lapset olivat tänään koko päivän ihan mahdottomia. Ja tuntuu myös että kaikki mahdolliset paskat kaatui niskaan myös tämän päivän aikana. Tosi kurja ja väsy olo siis kaikin puolin.

Aamulla heräsin mielettömiin liitos- ja issiaskipuihin kuten oikeestaan joka aamu, mutta nyt kävikin niin että sellainen ihmeellinen "hermo jumitus" kesti koko päivän. Vasemmalle puolelle, takamuksen päälle sattunut ihan mielettömästi ja vähän väliä jalka lähtenyt alta. Meinasin jo lähteä päivystykseen lähteä vonkumaan jotain helpotusta vaikka en tiedä oisivatko sielläkään mitään voineet sitten tehdä. Edelleen tuntuu siltä että hermo on pinteessä mutta ehkä aavistuksen helpottanut iltaa myöden kuitenkin.

Aikamoinen maanantai siis taas takana... jälleen toivon parempaa huomista.
Mulla tämä surkea fyysinen olo taitaa syödä aika paljon tuota henkistäkin puolta kun on niin kovin uupunut olo koko ajan. Varmaan viimeiset viikot makaan vaan peiton alla itkemässä kurjuuttani! ;)

Maha vaan kasvaa ja nahka tuntuu niin pinkeeltä että välillä olen varma että se repeää. :O En oikeen tiedä mihin suuntaan tässä enää sitten kasvaisi.... Ei mulla noista kahdesta aiemmasta ole näin "täysinäinen" olo ollut edes loppuvaiheessa, mitä on nyt... vai eikö sitä muka sitten vaan muista??

Mutta nyt iltapesulle ja petiin odottamaan sitä parempaa huomista!!! :wave:

Liro ja papunen 32+1
 
KIITOS Pilleriina ja Peppi nyt pitäs olla kaikki entiset keskustelut linkkinä niitä haluaville.

joo,siel on aika montaki sellasta ketä ei alun jälkeen oo pahemmin kirjotellu,mut en oo viittiny alkaa niit karsimaankaan,jos vaikka sattusivat kiinnostumaan loppu ajasta... :O
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tombatar uudesta pinosta =)

Mulle vois itseasiassa kyllä vaihtaa tuon synnärin (taas) eli K-PKS ja laittaa samantien tyttöolo Kun mä kyllä epäilen että toinen prinsessa olis tulossa, kun kerran ultrassa istuu jalat ristissä samoin kuin siskonsakin.

Nyt iltakahville ja sit peiton alle pötkölleen, oon koko illan taistellut kiukkuisen uhmiksen kans...

-JennyA-
 
Kyllä muakin se teini-ikä kauhistuttaa jo etukäteen!! On jo mietitty, että millä keinoilla sitä voisi jotenkin helpottaa.. Vaikka taitaa olla aika turhaa miettiä sellasia, kun jos (ja kun) niitä ongelmia tulee niin niitä tulee. Mutta me on ajateltu, että jos yritetään vaan kasvattaa mukavia ja kivoja lapsia niin ehkä ne pääsee helpommalla teini-iästäkin. joo just :D

Kiitokset uudesta ketjusta, ei enää kovinkaan montaa ole jäljellä. :)

Mulla on maha kanssa alkanut toimia tavallista useammin, ja oletan että osittain johtuu lähestyvästä synnytyksestä ja osittain taas kasvavasta sikiöstä. Mieluummin näin kuin siellä ummetuksen puolella, kun sitäkin tässä oli jo.. :|

Jännää, miten erilaisia päivät on. Tuntuu, että melkein kaikilla on tosi hyviä päiviä ja tosi huonoja päiviä (siis ton fyysisen voinnin suhteen). Eilen mulla oli loistava päivä, ei mitään kipuja tms oikeastaan koko päivänä ja tänään on taas supistellut nyt parin tunnin ajan ja koko päivän vihlonut vasemmalle nivuseen.. Mutta ehkä huomenna on taas sitten helppo päivä. :)

pihpuu & pieni 34+2
 
Kiitos Tombatar uudesta pinosta :)

Ahkerasti täällä saa käydä lukemassa, jotta pysyy messissä. Mua se ei haittaa, kiva kun tekstiä tulee. :D

Kasvatusjutut mulla menee aika samanlailla kuin monella muulla. Toisten kunnioitus ja erilaisuuden hyväksyminen. Musta ois kauheeta jos lapsesta tulis kiusaaja (tai kiusattu). Ja se että kaikkee ei elämässä saa ja pettymyksiä tulee.

Me juhlittiin lauantaina esikon 4v synttäreitä, perjantai meni aika lailla leipoessa. Lauantai-illalla oli kyl ihana kun vikat vieraat lähti, sai heittää sukkikset nurkkaan ja makaa sohvalla. Kun koko päivä meni jalkeilla tai istuen, otti jo "kunnon" päälle...

Omal taval on haikee olo, et tää raskaus on koht ohi, toisaalta toivois et pieni jo syntyis, ihan senkin takia että oma fyysinen olo paranis ja se et näkis jo pikkusen, mimmonen tyyppi sielt tulee :) ja vaik liikkeet välil sattuukin, niitäki tulee tietyl taval ikävä :heart:

LD: mul on ainaki alapää turvoksissa :D ollu jo pidemmän aikaa, mut ei onneks häiritte elämää.

Lasten vaatteet: tykkään et on ehjää ja puhdasta, välil on kiva laittaa muksuil jotain nättiä mut mukavaa päälle, kotona sit colleget ja paita pääl, esikoinen tosin rakastaa leggareit ja niis kulkee kun itte pukee päällensä :) kyl mä jotai lastenvaateblogeja lueskelen ja oon kade, miten jollain on silmää ja rahaa pukea lapsensa niin kauniisti (ja kuitenki mukavan näkösesti...)

Mä käväsin eilen yksin Lindexissä ja nappasin pienelle kotiutumisvaatteet. Kokoa 56 beiget velourpöksyt, valkoset sukat ja valkosen kietaisubodyn ruskeilla ja beigeil kuvioilla. Menee kummalle vaan (kunhan ei tartte lonkkalastan kanssa kotiutua...). Kellarista pitäs hakee lootallinen vauvavaatteita.

Viel pari tuntia tammikuuta, sit helmikuu :)

t. Peppi ja alien 35+4
 
Ulkovaatteissa tosiaan kannattaa mustakin panostaa laatuun... Varsinkin jos aikoo niille uutta käyttäjääkin miettiä niin ainakaan näin pienellä ne ei mene vielä miksikään! Musta kaikki on esikon käytön jäljiltä kuin uusia. Tosin olen silti tyytyväinen että ne on kaikki löydetty -50% alennuksella... Hinnathan noilla puvuilla on ihan sairaat!!! Mutta että jos johonkin panostaa niin sitten mieluiten niihin.
Talvessa on nyt molempina vuosina mennyt kaksi kokoa joten ei tee mieli maksaa 80-100 euroa per haalari. Tosin villa- ja fleecehaalarit olen ostanut sitä isompaa ja pärjännyt niissä yhdellä koolla koko talvikauden. Varsinkin villahaalarit on kanssa aika hintavia! Tosin esim. Reimatecin välikausihaalari menee aikasta pitkään talvellakin... Ei nyt kamalille pakkasasteille mutta sinne nollan tietämille kun on hyvät välivaatteet alla. Sama sitten keväällä et voi ottaa hyvissä ajoin käyttöön. Meillä oli vaan nyt niin et kevään välikausihaalari meni vielä syksylläkin mutta ei sit tarpeeksi kauan jotta olis voinut siirtyä suoraan nykyiseen talvihaalarikokoon.
Voin kyllä myöntää ettei tää uusin haalariostos eli joulureissulla ostettu kevään välikausihaalari kirpaissut yhtään niin kovaa kun tietää, että se menee kahdelle lapselle!!! Faktahan on et oli se kerran käytetty tai kolmella ollut niin ei niitä kirppikselle/huutikseen kehtaa ylihintaan viedä! Näkeehän siellä haalareita joissa myyntihinta on kalliimpi kuin kaupassa aleaikaan... Eri asia saako ne myytyä! Tosin ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa... Aika hulluja summia saattaa olla ihan jostain perusvaatteistakin huutamassa porukka. Mm. Meandin käytettyjä paitoja samalla hinnalla kuin niitä saa alesta uutena!
Poitsun lempi(city)takki tosin on ollut nyt talvella HM:n alesta 9 eurolla ostettu muhkea toppis... Se halutaan aina ehdottomasti päälle kauppareissuille jne. Se on itseasiassa aika cool yhdistettynä semmoseen lipalliseen pipoon ja farkkuihin ;).

Kirppikset... Eikö aika moni tykännyt käyttää? Mä vien usein tavaraa kirppikselle mutta en oikein osaa ostaa... Olen ostanut jotain lastenvaatteita ja muutaman kirjan sekä palapelin. Niin ja vanhojentavaraliikkeestä sitten jotain huonekaluja. Tosin tuttu sanoikin et homman pyörimiseen tarvitaan sekä niitä jotka ostaa uutena ja vie sinne, että niitä jotka ostaa edullisesti lähes uusia muiden heräteostoksia :p Hintoja tosiaan joskus ihmettelen siellä... Itse jos otan pöydän niin ideana on saada tavarat pois nurkista. Laitan halvat hinnat ja vielä useimmiten sitten paivä kaks ennen loppua kaikki -50%:iin.

Kuivausrumpu... Löytyykö kaikilta nykyään?! Meillä ei edelleenkään ole ja olen miettinyt sen tarpeellisuutta. Pyyhkeet ja petivaatteet saisi kätevästi kuivattua kun on vähän tilaa.

LD: Se turvotus... Ihan normaalia! Ekassa ei ollut ihan näin järkkyä mutta nyt... Voin ihan suoraan sanoa et parempi etten enää edes nää koko värkkiä... Pelästyisin vaan! Tosin mulla sitä paikkaa kaunistaa vielä ihanat suonikohjut jotka jatkuu aina puoleen reiteen :whistle: Voi jopa olla niinkin pahaa se veren pakkautuminen sinne ettei pääse kunnolla kävelemään tai pysty kunnolla istumaan ja joutuu sairaslomalle :attn:
 
Viimeksi muokattu:
oli tultava korkkaamaan uusi pino.. Niin ja kiitokset Tombatarille :flower:

Lasten pukemiseen oli kommentoitava. Ei minua juurikaan kiinnosta miten muut lapsiaan pukevat. Harvoin näkee niin tuhruisia vaatteita että silmään olisi pistänyt. Enemmänkin on kokemusta siitä että lapselle on puettu "liian hienot" vaatteet tilanteeseen ja lapsi on melkein pelännyt vanhempien reaktiota jos ne likaantuvat. Siistit, puhtaat ja vieraillessa voi olla jopa mietityt vaatteet. Taapero ikäiselle minusta verkkavaatteet on kelpo vierailu asu ei tarvitse olla farkkua tai muuta hienoutta. Tosin omasta mielestäni olen tuhlannut vaatteisiin aina melkein liikaa että kyllä meiltä ihan hyvännäköinen lasten vaatekaapin sisältö löytyy eikä mitään rättejä =) Yleensä sitä tuppaa helpommin shoppaillessa siirtyvänsä automaattisesti lasten liikkeisiin ja itselle tulee todella harvoin mitään ostettua...

Huomenna neuvolalääkäri ja odottelenkin sitä jo kuin kuuta nousevaa :LOL: Voikaahan kaikki hyvin tämä mahakas lähtee tästä nyt untenmaille..
Dindei + pikku 36+1
 
kisak79 kuivausrumpuun oli viellä kommentoitava että me ostettiin kesällä ja hetkeäkään ei ole kaduttanut sen rahasumman vaihto tuohon aarteeseen. Nykysin niin hiljaisiakin ja keräävät kaiken nukan, karvat yms.. Pehmeitä hyväntuoksuisia puhtaita pyykkejä.. Eikä muuten nykyisin vaatteita kulutakkaan niinkuin ennen muinoiset koneet SUOSITTELEN! :D
 
kisak79, palaan myös kommentoimaan vielä.. :) Kuivausrumpua meillä ei ole, välillä mietin, että kannattaisikohan, lähinnä juuri lakanoille ja pyyhkeille (kun perusvaatteista kuluvat kyllä värit nopsaan, jos säännöllisesti rummuttaa). Vielä ei ole kuitenkaan meidän taloudessa näkynyt, sen sijaan meillä on kolme pyykinkuivaustelinettä tällä hetkellä. Vähän kauhistuttaa etukäteen vauvan vaippojen pesu, kun nytkin mennään äärirajoilla kuivauksen suhteen. Kirppiksellä tykkään käydä, harvemmin oikeastaan ihmeempiä ostan. Nyt vauvalle on osa vaatteista hankittu kirppikseltä, suurin osa kuitenkin alennusmyynneistä. Eli olen yksi näistä, jotka ostavat uutena ja vievät sitten myyntiin ne vähän käytetyt. :) Ja vielä niistä ulkovaatteista ja lähinnä siitä, että kaksi kokoa tarvitaan/kausi; tämähän riippuu ihan lapsesta, meillä on mennyt sama puku 2 vuotena peräkkäin ihan alusta asti.. Mutta tyttö onkin kummallinen kasvaja ja pieni joka suhteessa, olemme se poikkeus sitten. :)

Turvotusta on täälläkin havaittavissa, välillä oikein huomaa, kuinka veri pakkautuu alapäähän - ei muuten mikään kiva tunne sekään. :)
 

Yhteistyössä