Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*



23.2

Maariana83--kolmas--27--SATKStyttölupaus

teppana--toinen--26--PS

25.2

kamiliya--kolmas--34--NKL

Peppioliina--toinen--28--LPKS poikalupaus

27.2

dindei--toinen--23--NKL--tyttölupaus

sasuma--esikoinen--21--VKS

28.2

marrr---esikoinen---20--KHKS tyttölupaus

1.3

SaaraN--3.--28--TYKS tyttölupaus

Juli87--esikoinen--23--?

Nunnika--esikoinen--22--?--tyttölupaus

sasha80--toinen--30--SKS

mamarosa--neljäs--37--?

EX4--5.--?--OYS tyttölupaus

2.3

Anna31--esikoinen--31--VAS

EveliinaQ--toinen--35--TAYS--tyttölupaus

muikkunuu79--kolmas--31--LS--tyttölupaus

PinskuPinsku--esikoinen--17--TYKS poikalupaus

3.3

Peppi-1--kolmas--24--JS

moumou--esikoinen--29--MHSO tyttölupaus

Vien0--esikoinen--22--EKKS tyttölupaus

4.3

maamo79--kolmas--30--PKKS

Kaapo80--ensimmäinen--30--?

5.3

KatsuAmsku--kolmas--32--TYKS

Jade--esikoinen--23--?

Lumi-Aurinko--esikoinen--22--KÄT

6.3

Muruz--esikoinen--?--?

jezzie--esikoinen--18--?

7.3

äiti09--toinen--?--TYKS

mariaana80--esikoinen--30--KHKS--tyttölupaus

8.3

GCS15--toinen--23--SEKS

Poulain--toinen--28--?

Tiitulipituuli--kolmas--?--?

Masu 2011--esikoinen--?--?

9.3

Inka79--toinen--31--?

myymimamma--viides--?--?

samara88--esikoinen--22--HYS

10.3

jenksu--toinen--23--?

Piparminttu75--viides--35--?

kirpsi--kolmas--32--KÄT

flower again--kolmas--33--SATKS

heinähattu--?--27--NKL tyttölupaus

11.3

SuzZ--?--26--KAKS tyttölupaus

sane--esikoinen--32--TAYS poikalupaus

tonnionni--toinen--30--OYS

Heipa--esikoinen--29--TAYS tyttölupaus

Miraci--toinen--26--NKLpoikalupaus

12.3

Teto--kolmas--29--PKKS

kanarianlintukeltainen--toinen--?--?

pMyy--esikoinen--25--KAKS

Tintti83--toinen--27--KÄT-- poikalupaus

JennyAdelina--toinen--34--K-PKS

Marilla77--toinen--32--KYS

Kisak79--toinen--31--TYKS--poikalupaus

13.3

mamskeli--3.--29--PHKS poikalupaus

mimia85--toinen--25--PHKS

pihpuu---toinen--27--JS

ziina--toinen--?--?

Toivotar80--30--toinen--KAS

14.3

Naurukohtaus--kolmas--23--NKL poikalupaus

novelle78--toinen--32--K-SKS

Nannah--kolmas--27--K-SKS

tupunen--esikoinen--22--K-SKS

15.3

Dipadapa--toinen--25--KÄT

Salla07--kolmas--23--KSKS tyttölupaus

Ipanapiina--neljäs--31--NKL

Ruusunpiikki--toinen--25--SEKS

tonnionni--toinen--31--OYS

wiona--toinen--23--HYS tyttölupaus

16.3

meep--toinen--26--?

Adalaine--toinen--28--TAYS

Silvia Logo--esikoinen--34--KÄT tyttölupaus

Vattihattu--4.--26--SatKS

17.3

hemptu--kolmas--25--K-PKS

18.3

Jinda--esikoinen--24--?

Eijukka80--toinen--?--PHKS

Pilleriina--esikoinen--30--VAS

19.3

lalli78--4.--32--KYS tyttölupaus

Jonaa--?--?--?

20.3

Anmaria--esikoinen--?--? poikalupaus

axda15--viides--29--LKS poikalupaus

Kaana---esikoinen---32--OYS poikalupaus

21.3

Toinentoive--toinen--20--?

tombatar--kolmas--35--SEKS poikaolo

dogitar--toinen--29--K-HKS poikalupaus

Littledeath--esikoinen--23--OAS--tyttölupaus

22.3

miinama--toinen--?--?

Otava35--seitsemäs--35--?

anna31--esikoinen--31--VAS

CrystalBlue--viides--29--TYKS poikalupaus

23.3

Tingelstina--kolmas--32--K-HKS

Tiinelli--kolmas--27--SEKS

24.3

Emily83--toinen--27--KÄT

Viinipyräle--4.--34--TYKS tyttölupaus

25.3

Plink--esikoinen--22--OYS

Marble--kolmas--28--K-HKS

Hlemmur--esikoinen--28--OYS

Mömmömmöö--esikoinen--23--HYS

maalis--kolmas--34--JS

26.3

Urholiina--toinen--36--?

Gorthaur--toinen--26--SATKS

pahkuratäti--esikoinen--23--OAS

27.3

MrsBree--toinen--40--Kotisynnytys

Liro--kolmas--24--SATKS

28.3

katjahei--esikoinen--?--KAKS

Orkidea88--esikoinen--22--?

mindi83--kolmas--27--SATKS tyttölupaus

29.3

mucho--kolmas--27--Kotisynnytys

Ammuska--kolmas--26--MKS

30.3

Minttis81--kolmas--29--Koks

niiskunenä-78--toinen--32--K-HKS

Iidapiida--esikoinen--27--VAS

Valerie--toinen--22--K-SKS

hietaka--4.--?--NKL poikalupaus

31.3

kike79--kolmas--31--KÄT-- tyttölupaus

4.4

misc--?--?--?



Syntyneet



02.11.2010

Juli87--23+0----533g/28cm pieni poika

Vielä ilman laskettua-aikaa:

Lomalainen
Manzu
Tiinatitityy
Grönis
Fairytales lover--?--21--?
Margaret82
Fiviann

Meitä on yli 100 odottajaa



Surun kohdanneet:

Muutosta
Anniala
Pyyter-2
PieniTytönTylleröinen
Minsku82
balik
KorpiKuusenKasvattaja
Mamulis
Pikkuliisi
Blanco
innoM
majj
 
Viimeksi muokattu:
Mulla näyttää tuossa listassa olevan kaksi la:ta. Sen 7.3 voi poistaa, se 12 on lähempänä mun laskettua, oikeasti la on 11. päivä :D Ja kiitokset tombatar uudesta pinosta!

Hirveesti tänne oli taas tullut tekstiä sitten viime kerran! Ei voi millään muistaa mitä kaikkea piti kommentoida.

Muutamia uusia oli ainakin tullut. Tervetuloa vaan mukaan!:wave:

Kimurantteja parisuhde tilanteita oli myös muutamilla. Tsemppiä ja jaksamia heille :hug:

Viime viikonloppuna pesin kaikki vauvan vaatteet ja viikkasin ne touhon äitiyspakkauksen laatikkoon odottamaan lipastoon laittoa. Meillä tulee siis hoitopöydäksi sellainen lipasto, niin sinne saa kätevästi sitten vauvan vaatteetkin. huomenna tai ylihuomenna käydään hakemassa vaunut kotiin =) Meiltä puuttuu vauvalle enää sitteri ja sitten se hoitopöytä ja sit jotain pienempää tavaraa, kuten rasvoja yms. Ehkä muutamia vaatteita sorrun vielä ostamaan alennusmyynneistä :whistle:
Tuosta istukasta piti vielä sanoa... Mulla myös istukka edessä ja kyllä se jonkin verran on vaikuttanut liikkeiden tuntemiseen. Lähinnä varmaan niin etten vaan tunne kaikkia vauvan liikkeitä niin hyvin (alussa varsinkin). Ekat liikkeet tunsin kuitenkin jo rv 16+ ja mieskin tunsi vatsan päältä liikkeet jo rv 18. Parhaiten liikkeet tuntivat aluksi sivuilla. Istukka on siis tuossa edessa vasemmalla ja siinä en alkuun mitään tuntenutkaan.

Enpä tällä kertaa ehdikään enempää kirjoitella. Palailen myöhemmin! Mukavaa torstai-päivää kaikille!

~ miraci ja pienimies rv 25+6 ~
 
Kiitos tombatar uudesta pinosta, minulle voi päivittää tyttölupauksen mariaana80 LA 7.3. :heart:

Minä odottelen innokkaana jo myönnettyä äitiyspakkausta ja saan myös veljeni perheeltä mukavasti vaatteita, kun heillä on alle vuoden ikäinen tyttö. Olen kovasti yrittänyt hillitä itseäni, etten ostele vaatteita ennen kuin tekee inventaarin mitä oikeasti tarvitsisi. Kaikki isot hankinnat on onneksi jo tehty ja loppuja tulee varmaan ostettua äippälomalla, kun on aikaa (toivottavasti typyllä ei ole kiire tänne ulkomaailmaan..)

Tsemppiä kaikille jaksamiseen niin masun kanssa kuin parisuhteessakin ja mukavaa loppuviikkoa!

Mariaana + Elli rv 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tombatar uudesta pinosta!

Mulla siis synnytyspaikkana SEKS.

Aika tarkkoja monet on yksityisyydestään täällä.
Minä oon itse maailman avoimin ihminen täällä oikeassa elämässäkin. :whistle:

Istukka edessä mullakin, aluksi vaikutti liikkeiden tuntemiseen, jos vertaan poikien raskausaikaan niin tämän vauvan liikkeet oli aluksi satunnaisempia (en siis ehkä tuntenut kaikkia liikkeitä istukan takia), mutta nyt vauva myllää niin paljon että mieskin tuntee ja lapset.

Milaisia jouluuunnitelmia teillä on?
Minä joudun joustaa exälle ja antaa lapset aattoillaksi hänelle.
Me lähdetään lappiin joulupäivänä ja saan ottaa lapset viikoksi sinne mukaan jos tosiaan exä saa ne aattoillaksi. Jaamme lasten kanssa lahjat siis jo aamulla ja syömme jouluruuan. Pukki tulee sitten exän luokse.
Aluksi tuntui tympeälle, mutta nyt oon jo tottunut ajatukseen että ollaan ilman lapsia aattoilta. Taidan käydä vapaaehtoistyötä tekemässä vähäosaisille sitten illalla, en ole nyt hetkeen päässytkään.
Se on mukavaa puuhaa, ihania ihmisiä tapaa :hug:.

Ystäviä tulee myös illalla aattoa istumaan meille. Appivanhemmat koko aaton töissä, mun isä asuu kaukana ja äidistä en yhtään tiedä mitä meinaa jouluna..
Meillä ei siis tänä vuonna sukulaispaineita, mun veljet tod.näk tulevat jouluksi meille naisineen ja toinen veli lähtee lappiin mukaan.
 
Huomenta ja kiitos joulukuisesta pinosta. Tosin minut ja muutama muukin on ilmeisesti tiputettu kokonaan listalta kun maaliskuun laskettu aika siirtyikin siis Helmikuun lopulle mutta jäin silti tänne kirjottelemaan kun ihan alusta saakka olen mukana ollut en enään halunnut vaihtaa. Ja jos viellä saa rutista niin tyttö / poika lupaukset puuttuvat myös nimimerkkien perästä.. Mutta eiköhän tämä itse palsta toimi näinkin ..

palailen taas toisella kerralla enemmän kun tosiaan on hurjan kiireinen viikko menossa ja ohjelmaa enempi kuin kerkeisi tekemään Joulukuista mieltä kaikille maaliskuisille :heart:

Dindei + pikku 27+4 :heart:
 
Kiitos Tombatar uudesta pinosta! =) Mulle vois päivittää poika lupauksen, muuten on pysynyt kaikki samana.

Istukan paikka. Uskoisin että vaikuttaa hyvinkin liikkeiden ja potkujen tuntemiseen. Mulla tuntunut potkut jo rv15 ehkä jo ennemminkin ja mullahan istukka on alhaalla takana. Nyt tuntuu päivittäin ja lähes jatkuvasti, varsinkin kun istuu paikoilleen niin mylläys ja potkut alkavat. :heart: Ihanaa kyllä kun ei tartte enää miettiä, että onko kaikki hyvin tuolla massussa :)

Oltiin eilen koiratarhalla heti aamusta. Kätevää kun mies on kotona niin onnistuu ja pääsee ihan rauhassa menemään sinne, niin ettei muita ole paikalla...pääsee koira sitten tuulettumaan oikeen kunnolla ja painelikin täysiä pitkin aitausta. :D
Meillä ei oo koiran kanssa muuten mitään ongelmia muiden koirien kanssa, mutta se kun ei aina tykkää muista vahvoista uroksista, tai siis johtajuudesta tulee tappelua ja jos ei toinen alistu niin ei kyllä tämäkään...varsinkaan nuo oman rodun urokset ei tuu toimeen keskenään murrosiän jälkeen. Ongelmana on ollut muiden urosten käyttäytyminen tämän nähdessään, kun alkavat murista ja haukkua tälle niin tämä pitää sitten puolensa ja vastaa. Ne pitää varmaan tätä uhkana kun on niin vahva ja iso koira... Pienten koirien, pentujen ja varsinkin narttujen kanssa tulee vallan mainiosti toimeen!! Sosiaalinen meidän koira on ja tykännyt pennusta asti muista koirista ja ihmisistä! Mekin kyllä katsotaan ennenkuin mennään itse aitaukseen ettei siellä oo uroksia tai ainakin että miten ne alkavat käyttäytyä tämän nähdessään...lähdetään kyllä sitten itse aina pois eikä muita häädetä mihinkään!

Nyt en ehdi enempää kirjoitella, lähdetään pojan kans ulkoilemaan...

dogitar ja masuasukki 24+3
 
Huomenia

Pari uutta odottajaa oli saapunut listoille, onnea ja tervetuloa.

Urholiinalle paljon voimia jaksamiseen

Parisuhdeongelmien kanssa kampaileville myös voimia.
Itsellä kun parisuhde vain vahvistunut raskauden myötä, niin tuntuu pahalta teidän ongelmat ja toivon, että niistä selviätte voittajana tavalla tai toisella.


LD tsemppiä näyttöön!!!

moumou, ihana kuulla sinusta pitkästäaikaa ja onnea uudistuneelle parisuhteelle


RR normaalisti alle 130/ 85. Raskaana olevilla tiukemmat rajat. Mulle lääkäri sanoi et alapaine ei saa nousta yli 85.
Verenpaineen tulee keskiraskaudessa laskea ja nousta taas loppuraskaudessa alkuraskauden lähtötilanne paineisiin.
Itselläni verenpaine ollut kokoajan noususuuntainen ja kotona mittaillut verenpainetta jo pidempään. Nyt levossa vihosta viimein laskusuunnassa.

influenssarokoite sisältää tänä vuonna normaalin influenssarokotteen, sekä sikainfluenssaroketteen. Eli yhdistelmärokote. Itse en aio ottaa ja nyt kun enään töihin mene, niin tartuntariskikin pieneni suuresti. Viime vuonna sairastimme mieheni kanssa sian, minä vain kolmepäivää ja otin vielä rokotteen sen jälkeen, neuvolan painostuksesta. Olis silloin raskaana ja viikko rokotteen jälkeen sain keskenmenon, joka tuskinpa johtui rokotteesta. Mieheni sairastakin sikaa 40 asteen kuumeessa viikon, sai keuhkokuumeen ja oli sairaalahoidossakin hetken.
Ehkä loppu raskaudesta voin rokotetta miettiä, kun suojaa vauvaakin. Täytyy katsella kuinka laaja epidemia tänä vuonna tulee.

Synnytysvalmennus. Sain maanantaina klo 14 soiton, et kai olet tietoinen että synnytysvalmennus alkaa tänään klo 17?. Juu en ollut, meidän piti olla tammikuun ryhmässä ja neuvola oli unohtanut postittaa meille aikataulut, joissa varhennettu aikaa. No maanantaina olin, eilen jätin välistä, mut saamme synnytys videon lainaksi kotiin. ensiviikolla kaksi kertaa ja tammikuussa yksi kerta. Huhtikuussa, kun kaikkien vauvat syntyneet, niin on vielä yksi tapaaminen.
Minulle sinänsä tuttua asiaa, kun koulun penkillä imin kaikki itseeni ja harjoitteluaikana kävin yhden synnytysvalmennus kursin jo läpi. Tosin miehelle uutta ja hänen parempi saada lisätietoa, ettei ihan ylläty.

Äitiyspakkaus ei ole vieläkään saapunut ja ei jaksais millään enään odottaa.

((.)) Neuvolalääkäri oli sovitusti ja sairaslomaa kolmeviikkoa. Kohdunkaula oli edelleen pehmeä, mut kehitys pysähtynyt.
Verenpaine oli ekaa kertaa hyvä, sitten ihan ekan mittaus kerran jälkeen, joka oli heinäkuussa.
verensokeri ei ollut hälyttävä, mutta lähete äitipolille tehtiin varmuuden vuoksi.
sf- mittaa ei otettu ollenkaan! hieman ihmetettää, kun sokereissa lievää häikkää.
Turvotukset vähentyneet ja painokin noussut maltillisesti.
Pissa oli puhdas, oli proteiinit ja sokerit hävinneet.
Supistuksia vain rasituksessa.
Olivat sitä mieltä, että töihin ei enään asiaa, kun paljon pieniä asioita ja estetään ettei tule suuremmiksi.
Nyt odotellaan aikaa TAYSiin ja 20.12 kontrolli neuvola ja kirjoitetaan sairasloman jatko äitiysloman alkuun.

Eilen olin aulangon kylpylässä, ja kyl tän plikan uinnit on uitu. Lopussa rupes supisteleen ja emättimessä kamala kirvely. Mut muuten oli ihana reissu.
Uuteen kotiinkin ollaan saatu lämmöt päälle ja sähkömiestä varrotaan.

Ihanaajoulun odotusta kaikille

Mulle voi lisätä listaan poikalupauksen


Saija & toivo rv 25+6
 
Joulukuista huomenta!

Kiitos todella paljon kaikille lohduttavista ja kannustavista sanoista:flower: Täällä on kyllä tukiverkosto vertaansa vailla vaikka virtuaalimaailma onkin :)

Tilanne nyt siis se että lähdimme maanantaina lasten kanssa äidilleni ja tulimme sitten eilen illalla takaisin. Ja tässä on nyt sitten itketty,naurettu,raivottu ja ties mitä,mutta nyt uskallan ihan varovaisesti sanoa että kyllä me tästä selvitään:heart: Meinaa itku tulla kun tätä kirjoitan,niin helpottunut olen:'( Ainut mikä harmittaa on,että jos mä olisin tajunnut tän poislähtemisen vaikutuksen jo aiemmin,olisin säästynyt monelta mielipahalta. Olimme siis kaksi päivää poissa ja kommunikoimme miehen kanssa pari kertaa viestitse. eilen sitten soitin hänelle töihin ja juteltiin liki kaksi tuntia kaikesta mahdollisesta ja lopulta pyysin miestä hakemaan meidät kotiin:heart: Illalla vielä kun lapset jo nukkuivat,puhuimme toiset kaksi tuntia ja nyt tuntuu että kaikki on selvää:heart: Mies sitoutui tosissaan lupauksiinsa ja kuunteli minua ihan aidosti pitkästä aikaa ja minä sitten annoin tulla kaiken paskan ulos mitä ikinä tässä on ollutkaan,aina likaisista lattialle jätetyista sukista lähtien :) En voi vielä sanoa että onnemme kestää ikuisesti,nyt kuitenkin ollaan vielä ihan alkutekijöissä mutta toivoa ainakin on ja se on tärkeintä.

peppioliina :hug: Sinulla tosiaan hieman eri tilanne kuin minulla mutta hengessä olen täysin mukana, paha mieli on aina paha mieli:hug: Itse en allekirjoita tuota että ´kerran pettää aina pettää´koska ihmiset myös muuttuvat ja oppivat virheistään. Sinun täytyy kuitenkin nyt kuunnella ennenkaikkea itseäsi ja olit sitten mitä mieltä tahansa,toimit sen mukaan. Todella kurjaa kun raskausaikana joutuu käsittelemään moista :( Itsellä ainakin tuntuu että kaikki tunteet tulevat moninkertaisina kun niihin on lisätty aimo kasa raskaushormonia :/ Mutta paljon voimia ja päivä kerrallaan:hug:

urholiinalle myös voimia ja tarrasukkia vauvalle vielä hetkeksi!!!:hug: Varmasti henkisesti todella raskasta kun ei saa ns.odottaa rauhassa vaan koko ajan tulee jotain muutoksia :( Onneksi meidän kaikkien vauvat alkavat kohtapuoliin olla siellä paremmilla viikoilla niin syntymä ei välttämättä ole enää niin dramaattista vaikkakin olisi näiden pikkuisten hyvä pysyä edes ensi vuoden alkuun vielä masussa.

influenssapiikki Mun pitäisi tänään mennä se avoneuvolaan ottamaan mutta olen ihan hukassa että otanko vai en? Aikaisempina vuosina en koskaan ole ottanut mutta nyt olen harkinnut kun on kyytiläinen kuitenkin matkassa. Mä kuulun diabetekseni puolesta riskiryhmään ja nyt vielä kun olen raskaanan niin riskit ovat moninkertaiset. Onko kukaan ottanut sitä piikkiä? Millaiset tuli oireet siitä?

Nyt on pakko ruveta vähän siivoilemaan,lapsetkin vein pitkästä aikaa hoitoon tänään niin saan ´laiskotella´:)

-Naurukohtaus ja Ylläri 25+3-
 
POKS 23+0!!!
Vein eilen ostamiani joululahjoja kellariin piiiloon ja ajattelin sitten järjestää koppia hieman. Löytöjä, löytöjä; löysin äitiyspakkauslaatikon jonka luulin hävittäneeni!!! =) Nyt on meidän tytölle sitten ensisänkykin, patja ja reunalakanat täytyy vaan hommata. Mietin vain mihin mä sen laatikon voisin laittaa siis minkä päälle ettei tarvis ihan lattialla pitää (ettei vauva raukka jäädy..)Tosiaan makkari on ihan järkyn pieni ja viritykset täytyis moiselle laatikkohässäkälle keksiä.. Hmm..:confused:

Nyt ne hormoniaallot iski sitten kunnolla. Ihmettelin jo missä tämän raskauden itkupotkuraivarit on, mutta tulihan ne sieltä.. Kaikki vain itketti eilen, joulun ajattelu ja kaikki..Tunsin itseni lihavaksi sotanorsuksi ja itsesäälin partaalla tuli ajateltua kaikkea ihan älytöntä.. yksi lapsista (miehen puolelta) katseli omia vauvakuviaan ja sekin sai mut johonkin ihme tilaan etten tiennyt olinko mustis vaiko ärtynyt vai mitä..:ashamed: Ehkä sitä korosti se, että mies katsoi niitä kuvia kanssa ja tietysti niissä kuvissa oli hänen ex eli lasten äiti.
Paska fiilis johtui kai myös osittain siitä että eilen tuli 14v oman äitini kuolemasta ja aina se on yhtä tuskainen pv :'(.
Onneksi tänään on jo helpompi olo, täytyy koittaa ajatella vain positiivisia asioita :). Ihana toisaalta olla saikulla, kun saa rauhassa tehdä asioita, siivota kaappeja ja laittaa paikkoja järjestykseen, keskittyä joulun ja tietysti vauvan tuloon yms!!Eilen sain muutaman joululahjankin ostettua, kirppiksiltä löytää toisinaan tosi hyvää tavaraa. Ainakaan toi melkein 3v ei tajua onko joku auto käytetty vai ei, joten meinaan suurimman osan hänelle ainakin hommata kirppiksiltä. (Saa tosin uudet luistimet ja muutakin uutta tavaraa joten tästä asiasta en haukkuja halua). Ja toisilla kirppiksillä myydään myös uutta tavaraa, esim cars pyyhkeen pojalle sain 5e:lla. Pakko koittaa jossain säästää, tuntuu että tilit hupenee laskuihin ja neljälle lapselle + kummilapsillekkin pitäis lahjat saada kuitenkin ostettua.

hankinnoista: Vielä pitäis ostaa hoitoalusta (sellainen iso ja kova) jonka voisi laitta pesukoneen päälle. Rintapumppu (synnytyksen jälk olen kävelevä lehmä jolta maitoa tulee muillekkin jaettavaksi), sitteri, reunapehmusteet laatikkoon, tuttipulloja vielä muutama, ehkä pari tuttia ihan varmuuden vuoksi, ja tietysti se pinnasänky jossain vaiheessa kun keksitään ensin miten sellainen tähän asuntoon mahtuisi..

Jospa tästä lähtis vähän kävelylle ja lahjapaperia ostamaan että saa nuo lahjat joskus paketoituakin :D

kike79 & pikkupieni 23+0
 
Voi v****, kirjoitin pitkän sepustuksen ja kaikki katos yhtä äkkiä... grrr!!!

Tombatar: Lisäisitkö mut listalle eli la on 19.3., neljättä odotan, ikää 32, synnärinä KYS ja tyttölupaus on meille annettu - kiitos jo etukäteen =)
 
Hienoa Naurukohtaus! Puhuminen on kaikki kaikessa. Hyvä kun olet saanut miehesi ymmärtämään =)

Tombatar kiitos uudesta pinosta.

FA kiitos tiedoista! Yksinhuoltajat taitavat pärjätä aika hyvin nykyään =) Me asutaan semmoisessa tuppukylässä, jossa olen ollut vain miehen vuoksi. Erossa pääsisin samalla asumaan lähemmäksi sivistystä ja saisin jatkossa tehdä semmoista työtä mitä haluan.

Yövuoroista: edellisessä raskaudessa tein niitä loppuun asti ja olisin tehnyt nytkin jos en sairaslomalla olisi. Meillä tosin yövuorot ovat fyysisesti niin paljon keveämpiä etten sen vuoksi halunnut niistä luopua. Muutenkin yötyö on aina minulle sopinut. Moni kuitenkin lopettaa ne raskaana ollessa jo varhain.

Äitiyspakkaus otettiin rahana ja rahat tulivat kahden viikon sisällä tilille. Nyt vaan odottamaan alennusmyyntejä niin voi lähteä tekemään hankintoja.

Mulla lääkärineuvola vasta kuun puoli välissä. Se ainokainen lääkäri täällä päin uudelleen synnyttäjille. Toivottavasti silloin sukupuoli selviää! Haluaisin niin tietää... Mulla on nykyään ihan liikaa aikaa ja oon vähän väliä lueskelemassa teidän juttuja =)

Peppioliina rv 27+6
 
Kiitos tombatar uudesta pinosta! Mun tiedot oli ainakin ihan täydelliset :flower: Sullakin kivan näkönen "pikku fifi" kotona, tosi söpö.

En tiedä viitsinkö itsekään edes sitä koiran kuvaa laittaa, kun ei tosiaan tiedä mitä hiippareita täällä liikkuu :D Mut oon mäkin ulkomaailmassa ihan avoin ihminen, uskokaa pois ;) Ehkä oon vähän turhan varovainen, mutta ei vara venettä kaada :LOL:

Liro: mulla on justiinsa ihan samat tuntemukset. Oon siis ihan kauhuissani jostain ihmeen sektiosta, ja tiiän että on vähän turhan aikaista panikoida, mutta siltin on mielessä kyllä. Jostain olen ymmärtänyt, että tuommoinen perätilasynnytys alateitse tulisi olla todella hyvin suunniteltu ja sitten jossain kohtaa tulee tuo vauvan painokin jo vastaan, jos turhan iso on. Mutta edelleen toiveissa, että kääntyis (tää on mun ilta matra tälle vauvalle, käänny, käänny, käänny ) :D

Tiitulipiitulilla oli rytmihäiriöitä. Mulla on kanssa, varsinkin tulee rasituksessa ja jostain ihme syystä selällään makuuasennossa. Viimeksi just EKG:hen ja kilpirauhaskokeisiin määräsi lääkäri näiden takia. Mutta itse en silleen ota kyllä stressiä tästä, kun mulla oli ihan samaa vaivaa kuopusta odottaessa ja samat kokeet otettiin, eikä niissä mitään ollut. Mutta ehdottomasta kannattaa sunkin lääkärille jutella, ja kokeita ottaa ihan varmuudeksi!

Joulusuunnitelmat: Joka vuosi ihan samat, BOOORIIING! :D Aattona miehen vanhemmille, joulupäivänä mun vanhemmille ja tapaninpäivänä isomummolle. Aatto alkupäivä, menee ihan niissä samoissa tunnelmissa, käydään haudoilla jne. saunassa sitten jossain vaiheessa, joulupukki tulee sitten jossain vaiheessa käymään. Hyvä puoli näissä kyläilyissä on, kun saa hyvää ruokaa, eikä tarvitse itse panostaa yhtään, jääköhän muille ruokaa kun mä pääsen tositoimiin. :LOL:

Miracin maha on kyllä oikeen hieno, vatsivau, vaikee uskoo että itse tuun pariviikkoa jäljessä.

Mä en nyt muista enää pitikö vielä jotain kommentoida...

Mindi83 23+4
 
Ja nyt sit heitti tekstin tonne kesken kaiken - taitaa olla parempi lähteä pihalle...

No vielä vähän...

istukka on mulla kans edessä ja paljon myöhempään alko liikkeet tuntumaan, ku aiemmissa raskauksissa. Nyt tuntuu kyllä jo selvästi, tosin istukka on vähän ylempänä ja tyttö on istualtaan mahassa, joten kaikki potkut siis tulevat alas.

Miraci: Ihanasti on masu sulla kasvanut =) Harmittaa, kun ei ole itse tullut kuvattua omaa mahaa matkan varrelta, näkisi kasvun niin konkreettisesti. Täytynee aktivoitua loppumatkaksi.

Urholiina ja Pepppioliina: Molemmille isot halit ja paljon jaksamista :hug:

Ja nyt mä lopetan tähän ennen ku taas kämmään tekstin...

Lalli ja pikkuprinsessa rv 24+5
 
Moikka!

Kiitos uudesta pinosta!

Päätös äitiyspakkauksesta näkyi olevan valmis, joten rahoja odotellaan. Hyötytarvikkeita varmasti nappaan niillä mukaan kaupasta eli tuttipulloja jne. Ikeasta ainakin pitää hakea satsi käteviä pikkupyyhkeitä pyllypyyhkeiksi (lastenosastolta, tosi käteviä myös keittiöpyyhkeinä ja 10kpl maksaa 4e), petivaatteita, peitto, ruokalappuja jne.

Netissä en minäkään viitsi kuvia, nimiä jne. laittaa vaikka muuten olen varmaan liiankin avoin :p

Täällä on siivottu koko koti, kasa pyykkiä odottaa vielä pesua ja sämpylöitä pitäis leipoa. Hommaa riittää siis vielä mutta ekaks mä lähden viettämään muutaman tunnin omaa aikaa kaverin kanssa :wave:
 
Tombatar kiitos uudesta pinosta :flower: Miulle voisi päivittää iäksi 29, viime viikolla tuli täyteen :)

Huh, sokerirasitus ja janoinen yö takana, kylläpä oli ihana saada syömistä kun tulin kotiin :) Iltapäivällä saan sitten tulokset, tai viimeistään huomisaamuna.

Neuvolassa oli kaikki hyvin, pissa puhdas, hb 118, verenpaine vähän matala 110/54, painoa oli tullut 600g/vko, nyt siis 11 kiloa yhteensä :whistle: Sf-mitta huitelee edelleen yläkäyrän yläpuolella, 28cm... Onkohan miulla oikeesti joku jättisokerivauva masussa, kun pää on ihan matalalla lantiossa ja peppu ihan ylhäällä... Noh, iltapäivällähän se sokrurasituksen tulos selviää.

Vauva on siis pää ihan matalalla (sydänäänetkin löytyi ihan alhaalta), minkä terkkari arveli osasyyksi supisteluun, kun painaa kohdunsuuta siellä. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa äitiyslomaan asti, terkkari laittoi hänelle sähköpostia ja näkemättä kirjoitti sitten sinne tammikuulle asti suoraan kun ei tilanne ole muuttunut miksikään. Parin viikon päästä kontrolliultra kohdunsuun tilanteen seuraamiseksi.

Ihana että Naurukohtaus teillä on tilanne ratkennut noin :heart:

kike79, ymmärrän täysin tuntemuksesi äitisi kuolemasta, oman äitini kuolemasta tulee helmikuussa myös 14v., ja kyllä se ikävä on edelleen läsnä. Suru muuttaa muotoaan, muttei koskaan häviä. :hug:

Mie en myöskään tänne avoimille palstoille kuvia laita, vaikka melkoisen avoin ja sosiaalinen ihminen tosielämässä olenkin :) Miut on kyllä helppo tunnistaa jos on on tunteakseen mm. lasten sairauksien ym. juttujen takia.

Ihania masukuvia kyllä :heart:

Me ollaan joulu kotona, osa miun veljistä saattaa olla täällä, ja anoppilan porukka + miehen veli jos on täälläpäin, käy meillä perinteisesti aattona. Meille tulee ukki-pukki, poika pelkää ihan höpönä joulupukkia, joten omasta toivomuksestaan ukki pukeutuu joulupukiksi ja jakaa lahjat, näppärää, ei tartte huijata eikä pelätä :D Joulupäivänä sit me mennään anoppilaan. Muuten melko perinteistä, riisipuuro, lastenohjelmia, haudoilla käynti (erityisen tärkeää nyt kun siellä on yksi maailman rakkaimmista, eli oma lapsi :heart:), joulusauna, pukki jne. Mie niin odotan, rakastan joulua ihan älyttömästi :xmas:

Nyt taitaa olla jo romaanin verran tekstiä, kiva jos jaksoitte lukea :)

Teto ja Kasperi rokkitähti rv 25+5 :heart:
 

Yhteistyössä