Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Onnea silvia ja muut vauvaantuneet!! :heart:

Mariela sinä olet sitten kauan kärsinyt flunssasta? Voi kamalaa, ootko käynyt lääkärissä?
Minä meen tänään klo 14.15 verikokeisiin ja nieluviljelyyn. Kurkku on järkyttävän kipeä, yskiessä sattuu selkään ja korviin koskee. Nämä vaivat ei edes särkylääkkeellä pieneksikään hetkeksi lievity :'(.

Täällä poksutaan 40+0!! Eli laskettuaika tänään. Viime yönä supisteli todella kovasti ja kivut olivat myöskin jo aika kovat mutta sitten se jotenkin loppui ja nyt supistellut aina silloin tällöin. Jospa pieni viimein kohta tulisi. Tänään neuvolassa painoarvio 3700g. Menen uudestaan torstaina, jos ei ole syntynyt vielä ja sitten katsotaan aika äitipolille, jossa arvioidaan mahdollisen käynnistämisen ajankohtaa.

Hurjasti onnea jo synnyttäneille!! :heart:

ai miten söpönen vauva ammuskalla :)

mäkin haluun joooooooooooo !!!!!!

Heheh, poikkesin fiilistelemässä heinäkuisten pinossa,miltä tuntui olla rakennultrien aikoihin... puolen välin tiimellyksessä...
Ja mitäs sieltä bongasinkaan: nehän oli meidän pinossa käyny ja mielipiteitä sieltäkin löytyi tähän meidän kovan onnen palsta-jakautumiseen.... :D
no, ihan asiallista tekstiä ja kaikki sillä linjalla et tyhmään aikaan jako tapahtui, että just viime hetket ja sit porukkaa häipyy :(

Itelle tuli taas niin surku et jos sen jo palstan ulkopuolisetkin pisti merkille, niin kumma ettei omat palstan jäsenet sitä hiffannu... heillä vaikuttais olevan sellanen suhtautuminen että vasta kun vauvat on syntyneet niin sitten katsoovat jatkoa, ja näinhän se ois meilläkin ollu kiva... Niin, OIS ollu...

no, ei auta kitistä kun kerran on jo paskat housussa...

mut sikäli jees että oli kommentteja samaan suuntaan kuin itekin kommentoin...
ja mitäs sitten muuta... no, ei kai mitään...

tiinelli toivottavassti saat äkkiä ittes kuntoon :)

ammuska sulla kävikin kaikki yhtä nopeesti kuin elokuvissa konsanaan :) tollasen mäki haluun , pian ja vaikka sattuukin vietävästi niin oikeesti sitä on niin äkkiä jaloillaan ettei enää ees välitä vaikka sattuikin :)

Ammuska: Oli kiva lukea, miten sinun synnytys meni. Mukavan nopea. :) Ja suloinen käärö sieltä syntyikin! :heart:

Palstasta vielä, että eihän täältä porukka ole mihinkään häipynyt. Useimmat kirjoittavat molempiin. Ihan muutama on vain jäänyt täältä pois. Ja kun tänne on nyt aktivoitunut taustalta porukkaa niin tilanne on varmaan aika lailla sama kuin alkujaanki. Turhaa hässäkkää vaan kehitelty tästä.

Nyt katsomaan Vauvan tarinaa. :popcorn:

Ammuska Ihana pieni poikanen! Paljon onnea! :flower:

Tästä palstojen jakautumisesta Pakko nyt sanoa kun flower jälleen kerran asian esille nosti että se että tämä puoli on hiljentynyt alkuun nähden paljon, johtuu ainakin omalta osaltani jo pelkästä ilmapiiristä mikä tällä puolella on. Se asenne mikä koko toista palstaa kohtaan osalle täällä tuli heti alkuun (vaikka ette sen puolen meiningistä edes tiedä mitään) ja se täysin TURHA arvostelu ja henkilökohtaisuuksiinkin meno sai ainakin itseni pohtimaan yhä enemmän sitä mitä kaikkea haluaa täällä sitten jakaa. Mun mielestä ihan mukavaa juttua on kuitenkin tällekin puoleele tullut. Tosiaan itse en juurikaan tälle puolelle en viitsi enää kirjoitellakaan, mutta lukemassa käyn kyllä päivittäin.
Vähän turhan isoksi mun mielestä tätä koko juttua koitetaan pyöritellä ja itse ainakin toivon että tämä "episodi" voitaisiin jo unohtaa ja keskittyä siihen miksi täällä kuitenkin suurin osa kirjoittelee, eli keskityttäisiin nyt näihin masuihin ja vauvoihin! =)

Kovasti alkaa vauvoja jo tulemaan maailmaan ja loppu suoralle pääsee loppukuun odottajatkin. Itselläkin enää maksimissaan 6 viikkoa masun kasvattelua edessä ja tuohan se pikkasen lohtua näiden vaivojen keskelle! :snotty:

( . ) suht' tasaista menoa on. Usein supistaa ja yöt tulee valvottua kipujen vuoksi, mutta näin se on ollutkin jo pidemmän aikaa. Sokeritkin oon saanut pysymään raja-arvoissa nyt aika hyvin kun nostettiin insuliinin määrää ja toivonkin että näin päästäisiin nyt sitten loppuun saakka. Torstaina sitten polilla kontrolli sokereista ja samalla pääsee kurkkimaan mitä vauvalle kuuluu. Mielenkiinnolla odotan painoarviota kun viimeksihän masu tyyppi oli vähän normia isompi....

Mukavaa alkanutta viikkoa masun kasvattelijoille ja myös vauvautuneille! :flower:

Liro ja jättiPapunen 36+1

Tsau!

Onnea tuhannesti kaikille vauvaantuneille!! :flower:

ammuskan kuvat oli ihania, ihanan söpö tapaus teitin vauva!

Kaikille "kärvistelijöille" tsemppiä. Mä oon vähän kaukana viikoissa vielä osasta teistä joilla laskettuaika jo, tai ainakin muutaman päivän päässä... Oon tuntenut itse ihan itseni ulkopuoliseksi, kun ei niinkään paljon mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan ja varmaan odotellaan vielä parhaimmassa tapauksessa se noin kuusi viikkoa :D No mut en stressaa, kaikki aikanaan..

Tänään kuulin kauhustoorin, jossa vauva syntynyt täällä meillä päin kylppärin lattialle ja ei edes lanssi kerennyt paikalle ja mies sitten ottanut vauvan vastaan. Tää on just tätä mun tuuria, kuulla näitä tarinoita, kun itseä jännittää tuo matka. Heh, meinasin että onhan meillä täällä kuitenkin "jonkunsortin" sairaala, jotta jos siltä näyttää niin käppäilen sinne :LOL:

Huomenna onkin mulla se viimonen lääkäri ja innolla jo odotan minkälaista painoarviota annetaan, jos annetaan. Muutenkin kiva nähdä taas vauvaa, kun onhan siitä viime kerrasta jo muutamia viikkoja vierähtänyt.

Mindi83 36+1

Ammuska: Voi että miten suloinen vauva :heart: :)

Mulle tuli nyt kyllä vähän paska fiilis eikä teekkään enää mieli kommentoida tänne mitään. Suljettu palsta olisi ollut samanlainen, perustettiinpa se millon vaan! Tai niin mä olin käsittänyt. Me jotka siellä ollaan, nimenomaan halutaan kertoa itestämme enemmän ja mä kyllä luotan siellä olijoihin 100% kun kaikki ovat itestään kertoneet ja laittaneet kuvia ym. En tajua mitä kauheaa siinä on? Musta oli vaan hyvä siirtyä sinne ennen kuin vauvat ovat syntyneet. Sen kun vaan teette tänne plussalle vauvautuneille oman pinon.. tällasen samanlaisen kuin tämä johonkin Syntyneet-puolelle vai mitä palstoja täällä onkaan. Sehän on just ok sellaisille ketkä ei halua naamaansa näyttää, yleinen palsta. Juurihan sen tuossakin huomaa että täällä käy muutkin lukemassa, ties kuka, jos tätä asiaa muuallakin puidaan. Ei sillä että siinä olisi jotain pahaa, tämähän on YLEINEN palsta. Suljetussa on se ero että sinne ei pääse lukemaan jos ei ole rekisteröitynyt, ja jos ei kirjoita mitään rekisteröitymisen jälkeen niin se on potku perseelle.
Kumma kun tää asia piti taas nostaa esille kun oli jo rauha maassa ja ihmiset päivitteli tänne kuulumisiaan.

Ite kävin äitiyspolilla ja ei ole aihetta mihinkään huoleen.

LD + Pikkunen 37+0

Viimeksi muokattu:
Sen kummemmin tätä edestakaisin vatvottavaa palsta-asiaa kommentoimatta... Ei mullakaan ole minkäänlaista aikaisempaa kokemusta mistään palstojen ylläpidosta, pinojen teosta tänne saati sitten verkkosivujen rakentamisesta. JA niin vaan sain viime keväänä yhdet nettisivut tehtyä, samoin kuin tuon palstan perustettua. Siihen pystyy kyllä, jos haluaa.... Sillehän mä en sitten mitään voi, jos tänne ei jää ketään sellasta joka sen osais tehdä :whistle:

Henkilökohtaisesti voin sanoa, että suljetun perustaminen just nyt oli mun mielestä hyvä idea, kun se tosiaan on mullekin ihan uus juttu. Ehtii tutustua ennenku vauva syntyy. Enkä rehellisesti sanottuna ole tähänkään asti välittänyt siitä, mitä muut musta ajattelee, joten ihan sama mitä jossain heinäkuisten pinossa puhutaan!

Omaa napaa: Mä olen vaihteeks osastolla... Illalla tultiin kun supistukset tuli 3-5 min välein. Kohdunsuu auennut pari senttiä enemmän ja kanavaa enää sentti jäljellä, kätilö sanoi että kyllä tää ennen aamua syntyy. Ja paskat :/ Yön aikana supparit katos kokonaan ja aamulla tilanne oli ihan sama ku yölläkin tarkistettaessa. Tilanne ei siis etene... Vauvalla kaikki hyvin, käyrät hoitajien mukaan "lähes täydelliset" ja kun liikkuu niin ei pitäis hätää olla.

Itsellä kivut oli illalla ihan hirveät ja hyvää teki saada tietää, että edes jotain on kohdunsuulla tapahtunut. Mutta nyt sitten ottaa päähän kun ei päästykään maaliin asti. Kaiken muun lisäksi, täällä osastolla ei suostuta edistämään tätä tilannetta mitenkään, eikä siis käynnistämään jos nyt on pysähtynyt. Odotetaan vaan, josko jotain tapahtuisi. Hoitaja kyllä selitti sen sillä, että tällä hetkellä on 4 äitiä käynnistyksessä (siis aamulla) ja pitää olla tilaa ja hoitajia, myös niille jotka tulee oven ulkopuolelta. Vertasi tilannetta esim Helsinkiin, kun siellä voivat käännyttää ovelta ja sanoa että menkää toiseen sairaalaan, mutta täällä sitä ei voi tehdä. Eli siis meikäläinen ei ole ihan ensimmäisenä tuossa käynnistyslistalla :/ Osastolle nyt kuitenkin jäin, kun en kotiin halunnut enää lähteä vaikka mies lähtikin.

Yritän tässä illan aikana saada juteltua kätilön kanssa vähän paremmin ja jos ei mikään muu auta, niin sit lähden käveleen noita portaita tuossa. Mun äiti sanoi, että pikkuveljen synnytys on käynnistyny noissa samaisissa portaissa sillon aikoinaan, ja kuulemma aika moni muukin niitä on kävellyt. Mähän kun en täältä enää yhtenä kappaleena kotiin lähde. Kolmea ässääkään ei voi täällä oikein toteuttaa...

Mut nyt hiihdon maailmaan...

-kipuihin ja mahaan kyllästynyt JennyA & pikkuneiti 38+2-

JennyA näyttäs olevan siellä jännät paikat. Toivottavasti tilanne edistyy voi tosiaankin edetä nopeemmin kun huomaakaan. Ihan omasta kokemuksesta huomasin sen tuossa edellis viikolla :D Tsemppiä sinne.

Siis en niin en millään ymmärrä miksi teidän jotka siellä suljetulla palstalla kirjottelette pitää tulla tänne nyt sitten jatkuvasti arvostelemaan sitä jos joku on sitä mieltä että se oli vähän hälmöä perustaa tähän väliin? Eihän herranjumala täällä kirjottelevistakaan kukaan ole sinne tulossa arvostelemaan mitä siellä kirjotellaan. Ei minun mielestä täällä ole kukaan arvostellut TAASKAAN suljettua palstaa millään tavoin muutakun harmitellut ajankohtaa. Eikö nyt sovittaisiin että jos se aiheuttaa teissä niin suurta närkästystä niin puikaa se asia siellä teidän puolellanne täällä kirjottelevat ovat mielestäni jo ymmärtäneet sen että kukaan ei ole täällä kerhoa tahallisesti kritisoinut negatiivisesti. Minun mielestäni on täysin ymmärrettävää että jakautuminen on aiheuttanut monelle harmittuneen mielen mutta kaikki eivät vaan halua siirtyä sinne puolelle. vaikka minulle se tunnistaako joku minut täältä ei haittaa yhtään mutta ajanpuutteen takia palstailen vain yhdellä palstalla. Esikoinenkin kun on niin tykkään että samalta palstalta löytyy molempien lapsieni iälle sopivaa juttua. Eiköhän nyt jätetä tästä aiheesta pelihousujen repiminen. itse en ainakaan jaksaisi lukea enään yhtään juttua liittyen siihen kuka kirjottelee missäkin..

Voin tossa loppuviikosta kun muutto on turvallisesti ohi koittaa perustaa tuonne syntyneiden puolelle pinoa ellei kukaan vapaaehtonen taidokkaampi ilmottaudu ennen sitä.

Nyt taas tissipuuhailuihin ja esikoiselle makrulaatikon tekoon..

Hyvät alkaneet viikot kaikille :heart:
Dindei + pikku Nuunuu 5pv:kiss:

tiinelli, viisi viikkoa!!! Kestänyt tää flunssa. Ihan pari sellaista suht terveen oloista päivää ollut tässä ajanjaksossa, vieläkin olen selvästi räkäinen. Yskitä ei onneksi päivittäin enää niin pahasti, mutta herkästi vieläkin tulee sellaisia puuskia. Yön yskästä olen onneksi päässyt eroon, eikä enää ole tarvinnut yskänlääkettäkään ottaa (joo tiedän että suositella raskausaikana lainkaan, mutta pahimmillaan hätä ei lukenut lakia..). Panacodia otin tänään aamulla kun kylki vieläkin pikkusen jomotteli, ajattelin ettei ainakaan uudestaan tule revähdystä (rentouttaa lihaksia kaiketi noi lääkkeet) jos yskiä täytyy. Lääkärissä olen käynyt.. Kolme kertaa kaikenkaikkiaan. Tulehdusarvot otettiin sillon 2vkoa sitten Marian päivystyksessä (oli 22, ei aihetta esim. ab-kuurille kun virusperäinen), keuhkot on kuunneltu sillon ja pari päivää myöhemmin Kättärillä. Lievästi limaiset, muttei aihetta ab-kuurille niidenkään suhteen. Kuumetta ei ole ollut. Eli "vain" astetta pahempi ja pidempi perusflunssa. Jos tässä sektioon päädytään, niin uskoisin että sektion jälkeinen tuju lääkitys sitten viimeistään nujertaa myös tämän taudin. Kylkikivut liittyivät siis yskään ja vissiin kolmen päivän korvalukko niin ikään. Varmaan yskiminen käynyt myös vatsalihaksiin, niin että vauvan muljunta aina välillä on vähemmän mukavaa..

Muutenkin mä ihmettelen että miksi tän asukin pitää ruveta mylläämään ja kääntymään ja tökkimään aina kun mun pitäisi istua ruokapöydässä? Ihan tosi rasittavaa. Muutenkin jo pelkkä syöminen tuntuu välillä käyvän voimille.. Ja sitten yksi varastaa kaiken huomion showllaan. Tuntuu että ne mukavat odotushetket on olleet aika vähissä tässä viime aikoina.. No, tänään aamupäivällä tuntui ihan mukavalta tää vatsa. Sain jopa makkariin verhot vaihdettua (joo, no ne pitäisi vielä lyhentää ja silittää..) ja vähän siinä samalla siivottua. Ehkä se tästä.. Ärsyttävää vaan kun kumartelu muutenkin hankalaa ja vielä räkäinen pää tuntuu räjähtävän..

Marmati marmati. Anteeksi, en yleensä ole näin kova valittamaan! :D

Ammuskallakin oli ollut ihan tajuttoman nopeaa toimintaa. Onneksi ei ollut esikoinen kyseessä. Noita nopeita esikoistapauksia kun ajattelee, niin millaista haipakkaa sitä saakaan jatkossa pitää sairaalan suuntaan. Telttaa vaan pihalle pystyyn siinä rv36-37 paikkeilla? :D

Lauantaina saatiin järjestettyä autoasia. Siis kuinka mahtuu kolmen lapset turvaistuimet takapenkille. Pieni sumpliminen siinä oli mutta onneksi myyjä lastentarvikeliikkeessä oli pitkäpinnainen. :) Kesällä 5v täyttävä siirtyy nyt sitten pelkälle korokkeelle (siinä tuli mukana sellainen säätöosa turvavyölle, jolla turvavyö tulee ikäänkuin matalemmalta) keskelle (keskipaikka on jo valmiiksi vähän korkeampi mitä ikkunapaikat), kolmevuotias siirtyy isofix-istuimestaan vyöistuimeen ja vauvalle tulee Britax safe plus-kaukalo ja vyökiinnitteinen jalusta. Aikas täynnä takapenkki on sitten.. Saa nähdä kuinka nuo käytännössä toimivat; ensin viisivuotias korokkeelle ja vyö kiinni ja sitten kolmevuotias.. Toivottavasti noiden istuinsysteemien väliin sitten vielä käsi mahtuu vyötä kolmevuotiaalle kiinnittämään.. Sillain ainakin että tuuppaa penkin vasta kiinnityksen jälkeen paikalleen.

Mindi, varsin hyvillä viikoillahan tässä jo me loppukuunkin la:t sentään vihdoin mennään. Toivottavasti et säkään joudu pitkälle la:n jälkeen omaa vuoroasi odottelemaan.

Mariela 36+3 *torstain arviota odottaen ja jänskäten*

JennyA, ihan hurjasti tsemppiä sinne!! Mä en kyllä enää ihan ymmärrä miksei sua voitu yöllä saliin kiikuttaa ja kalvoja puhkaista ja oksitosiina tiputtaa.. Siis vähän vauhdittaa asiaa eteenpäin. Tai joo ymmärrän noi selitykset että neljä äitiä odottamasssa ja niitä silmällä pitäen pitää salit valmiustilassa, mutta sulla on nyt kyllä jo aika pitkä odotus takana.. Huh, jaksuja kovasti.

Pidetään nyt palstaa yllä, ettei tarvi vain joidenkin omia höpötyksiä lukea:popcorn:
Mulla ei sen kummempaa mielipidettä ole suljetusta puolesta tai vastaan, jokainen tekee itse valintansa ja päätöksensä mitä kirjoittaa ja mihin kirjoittaa.

Itse tykkäsin alussa kovasti kirjoittaa esikoistenpinoon, joka kuoli lokakuussa, kun perustettiin fb ryhmä, johon en halunnut, tämä on vain oma kokemus ja oma valintani oli olla liittymättä. Täällä maaliskuisissa koin saavani alussa yleistä noottia, kun en kommentoinut ihan kaikkia juttuja, no vaikea on kommentoida taaperoikäisten touhua tai aikasempia synnytyksia, kun itsellä ei niistä kokemusta. Noottia sai jos ei kiinnostanut lukea hoito- ongelmista tai muista asioista jotka ei minua henkilökohtaisesti koskettanut. Totuus on et tällä palstalla on ollut paljon kärkästä sananvaihtoa, joka välillä lannistanut omaa ja muiden intoa kirjoittaa, vaikka palstasta pidänkin ja kiva vaihtaa tuntemuksia. Toisaalta kärkäs mielipidevaihto on antanut särmää palstallemme.

Varmasti sit kun nyytti on kädessä, saan hyviä vinkkejä teiltä joilla jo kokemusta useemmasta lapsesta. Itsella etenkin alkuaikana kamala pelko, että en ikinä näin pitkälle pääse, niin ei paljon huvittanut pohtia synnytystä tai lapsen hoito, ei tuntunut ajankohtaiselta ja kun ei sitä kokemusta niin vaikea asian tiimoilta kirjoittaa, silti kaipas tukea ja kokemuksia miltä muilta tuntuu samassa raskausvaiheessa ja koen sitä täältä saaneeni. Meitä on niin moneen junaan ja minusta se on hyvä asia, rikkaus.

Toivotaan kaikille hyviä kirjoittelu fiiliksiä, missä ikinä kirjoittaakin.

Itsellä on oppimista siinä, et osaa ottaa toisesta korvasti sisään ja toisesta pihalle. Aina ei tarvitse nähdä rivienvälissä piiloviestintää, johon olen myös itse taipuvainen.

VAUVAUTUNEILLE PALJON ONNEA :heart:

Kovasti tuntuu olevan nopeita synnyttäjiä liikkeessä ja vauvatkin ajoissa liikkeellä.

sauna Itse tykkään saunoa kovastikin. Aina on juotavaa mukana. Viihtyisin kauemminkin, jotenkin se lämpö vaan tuntuu todella ihanalta. Sauna vaan vie niin voimat, etten meinaa jaksa tehä pesua ja sitten menee sohvalla makoillessa tunti. Mut muuten edelleen todella nautittavaa.

ON
Minusta on tullut tuhma näin loppu metreillä. apua vauva kasvanut varmaan kilon viimesen viikon aikana. Mitään rotia en ole jaksanut syömisessä pitää. Omatunto kolkuttaa ja pahasti. No minähän sen päätän mitä suuhuni vien, mut vauva siitä kärsii. Vieläkun jaksaisi vähän karpata

Verenpaineet pysyneet kohtalaisena ja pissa puhtaana. Kotio sain liuskoja perjantaina neuvolasta, jossa kaikki OK.
Vkl ollut sitten ekoja kunnon supistuksia sarjassa, mutta vain muutaman sarjassa. ( siis sillai et tietää et varmasti supistus, mut ei kipeä)

Viime yönä heräsin kamalaan mahan turvotukseen ja maha kipeä. Nyt aamusta ollut supistuksia sillon tällön. Pakko oli heti ruveta siivoon, jos vaikka alkais tapahtuun jotain. Alapäässä aikamoinen paine. Mut tuskimpa täs tarvii vielä mihinkään mennä.
Huomenna onkin äitipoli ja kuulee uusimmat suunnitelmat.

[B]Syntyneet palstasta luulen luomisen olevan ihan helppoa, mutta mielenkiintoa ei riitä niin paljon. ja eikös tuol jotain ohjeitakin ole, kuinka aloittaa ketju.
Huomenna alkaakin sitten meidän kuu!!!!
Uuden pinon aloittajalla on aikamoinen homma päivittämisessä, eli toivotaan et joku vielä jaksaa pinon aloittaa.

sane & toivo rv 38+3

aurinkoista kevät päivää kaikille

Ammuskalle onnea :flower:

Tänään tuli sitten käytyä siellä mammapolilla näyttäytymässä. Ei mitään uutta. Käyrillä olin jonkin aikaa mutta ei supistuksen supistusta ainakaan siinä ajassa. Lääkäri teki ultran ja antoi painoarvioksi 3700g. Meinasin pyörtyä sillä 2vko sitten se oli 2700g. Sisätutkimus tehtiin myöskin. Muistaakseni lääkäri sanoi että kahelle sormelle oli auki ja kanavaa jälellä 1,5cm. Te kokeneemmat, sanokaapas nyt mulle että onko mulla vielä toivoakaan että pääsisin pian synnyttämään? Lekuri sano että hän on nyt tahalteen kovakouranen että josko se alkais vaikka näillä konsteilla käynnistymään itestään mutta eipä tässä nyt ole supistuksia tullut tms. :( Ens viikolla uudestaan jolloin sitten mietitään sen käynnistyksen ajankohtaa ellei ole rakkaus pakkaus siihen mennessä syntynyt.

Sasuma ja rakas :kiss: 40+1

Täytyi tulla kans hieman ihmettelemään tämän palstan toimintaa!
Täällä edelleen on muutama nimimerkiltä mainitsematon jotka vaan jaksavat ja jaksavat jauhaa.
Tuossahan vierähtikin jo hetki ja sitten täytyi taas jatkaa samalla radalla. Älkää siis ihmetelkö jos sekä suljetulla että tällä yleisellä palstalla kirjoittelevat hieman ärähtävät!

Suljetulla puolella juttu lentää ja syntyneet ovat laittaneet sinne paljon kuvia pienistä ihmeistään ja paljon yksityiskohtaisia synnytystarinoita joita ei kaikki varmasti tänne julkisesti halua laittaa. En voi kuin olla kiitollinen kuinka hyvien tyyppien kanssa pääsee juttelemaan ja neuvoja kyselemään. Täällä julkisella nyt näköjään ovat jo heinäkuisetkin päässeet katselemaaan, sekö on juuri sitä mitä haluatte?

On kuitenkin mukava huomata että edelleen on molemmilla palstoilla pyöriviä. Uskon kuitenkin että kun pienet ihmeet ovat syntyneet tämä palsta hiljenee todella. Tuolla suljetulla on oma osasto syntyneille joten uskon että sielä me muut sinne ilmoittautuneet jatkamme juttuja. Ja mielestäni on ihan oikein ettei sinne oteta enää ketään viimemetreiltä, eikös pointti ollut juuri kerätä kasaan tämä "tuttu porukka" sieltä plussauksesta saakka. Harmillista jos joidenkin mielestä on "kovat kriteerit" päästä mukaan, itse en ainakaan mielelläni halua mukaan sellaisia jotka eivät ole esim kaksi kuukautta sitten kirjoitelleet tännekään yhtään mitään.

Mutta jatketaan täälläkin normaalisti juttuja! Tarviiko tuota suljettua palstaa koko ajan mainita kun kerta selväksi ovat eräät tehneet ettei sinne liity. By The Way -jos päätös on tehty niin ei sinne ole ollutkaan enää niillä asiaa jotka täällä ovat mielipiteensä julkaisseet!

Omaa napaa lyhyesti

Supisteluja ja muutamia toiveita synnärille lähdöstä jo tullut, mutta ei vielä kuitenkaan mitään. Odottelu jatkuu muiden ihanien uutisten lueskeluilla.

Adalaine 38+0

JennyA, ihan hurjasti tsemppiä sinne!! Mä en kyllä enää ihan ymmärrä miksei sua voitu yöllä saliin kiikuttaa ja kalvoja puhkaista ja oksitosiina tiputtaa.. Siis vähän vauhdittaa asiaa eteenpäin. Tai joo ymmärrän noi selitykset että neljä äitiä odottamasssa ja niitä silmällä pitäen pitää salit valmiustilassa, mutta sulla on nyt kyllä jo aika pitkä odotus takana.. Huh, jaksuja kovasti.
Me oltiin miehen kanssa yö salissa, mutta kun mielellään ei päivystysaikana käynnistetä/vauhditeta. Ymmärrän myös sen, koska pieni sairaala on kuitenkin ja lääkäreitä vähän paikalla. Yöaikana siis eivät ala käynnisteleen, eivätkä kalvoja puhkaisemaan.

Tuossa just äsken juttelin iltavuoron kätilön kans. Tämä sanoi, että laittaa mun papereihin nyt maininnan siitä, että käynnistystä on toivottu. Sanoi, että luultavasti tänään illalla ei enää lääkäri puutu asiaan mitenkään, mutta aamulla sitten katsotaan tilannetta. Myös siitä oli puhetta, että voihan se olla et tää nyt sitten tulee yön aikana. Suositteli mulle lepoa tämän illan, sanoi että kannattaa nukkua, koska supparit kuitenkin voimistuu yötä myöten ja voi olla, ettei ens yönäkään tartte nukkua. Ruuan jälkeen ajattelinkin yrittää hieman torkahtaa, jos vaikka se synnytyskin lähtis etenemään ku saa levättyä.

Mä omasta puolestani haluaisin unohtaa koko tuon palstoihin liittyvän polemiikin ja keskittyä nyt näihin loppuaikoihin. Tehdäänkö aselepo ja jatketaan kirjottelua? Mä voin kirjottaa molemmille palstoille, tosin oon nyt luvannu tehdä kirjanpitohommiakin tässä muutaman viikon sisällä, joten en sit tiedä ehdinkö kirjotteleen mihinkään mitään ku vauva syntyy...

Isot onnittelut vauvautuneille :heart: En nyt enää edes muista ketkä kaikki ovat jo pikkuisensa saaneet...

Jeps,mut nyt syömään :)

-JennyA-

auts, siis mihin muurahaispesään tuli sohaistua... täähän on ihan käsittämätöntä,kimppuun samantien vaikka moni kirjoittaja ei täällä päivittäin käy kirjottamassa.. :'(

tuli vaan todettua, mut iskekää vaan puukkoo heti....

dindei onnea muuttoon!

Ja kauniisti pyydän, että jatkavathan tässä nyt aktiivisesti tänne kirjoitelleet, myös sitten vauvapuolelle kirjoittelua (tuli pelko että palsta hyytyy heti alkuunsa kun niin joku tuossa mainitsi). Nyt kun tuli selväksi että esim. minä en sinne suljetulle ole tervetullut. Ei oikein ole aiemmin ollut aikaa kirjoitella ennen kuin nyt äitiyslomalla.

Vauvan kanssa uskon että tarvetta kirjoittelulle on enemmän muutenkin kuin raskauden alussa/puolivälissä, siksi aktivoiduin kaiketi vasta nyt kun vertaistuki paikallaan. Uskon että vauvan kanssa ehdin myös palstailla, nuo isommat pojat kun jatkavat pk:ssa osan viikosta.

Omalta osaltani en halua tämän enempää sohia tätä aihetta, kun tänne vähän takavasemmalta pomppasin. Toivon vain meille kaikille sopivia vertaistuen muotoja, oli se sitten suljettu palsta tai tällainen julkinen. Jätän ainakin itse tänne kirjoittamatta ne asiat, joita en halua "koko maailmalle" paljastaa. Ja olen ihan tyytyväinen näin. Tuleepahan keskityttyä odotuksellisiin asioihin ja myöhemmin sitten vauvan asioihin kunnolla edes hetki päivästä. :heart: :)

Yleinen palsta niin kuka vaan voi lukee ja kirjottaa :whistle: Mut joo, sehän kertoo vaan siitä että moni suljetulle siirtynyt käy kumminkin täällä lukemassa, koska tänne jäävien kuulumiset kiinnostaa edelleen. Ja mä en oikein ymmärrä sitä kun valitetaan että palsta on hiljentynyt.. Se kai se oli alunperinkin tarkoitus, että tää tuttu porukka siirtyy suljetulle kirjoittelemaan!? Mut jotkut ei sitten halunnutkaan.
Ja itselläni ainakin oli se tarkoitus kun suljetulle siirryn, että siellä kerron ja puhun enemmän asioista (mm. tänään eräs asia josta en halua yleiselle palstalle koko maailman nähtäväksi kirjoittaa) ja täällä sitten ympäripyöreämmin kuten tähänkin asti.

Tuosta uuden pinon tekemisestä.. Kai se on vaan sama asia kun aloittaa uuden keskustelun? Painaa vaan tuota vihreää "Aloita uusi keskustelu" (vai miten se sanatarkasti meneekään) ja that's it :) Tokihan varmaan maaliskuussa on paljon päivitettävää kun vauvoja syntyy, mutta sekin toimii varmaan vaan normaalisti viestiä muokkaamalla.

Viimeksi muokattu:
Ai niin. UNET, näin tuossa yhtenä yönä tosi todentuntuista unta jo vauvan syntymästä. Syntyi aikalailla yhtäkkiä yllättäen kotisohvalle. Oli oikein hyvinvoiva, ambulanssilla mentiin sitten sairaalaan aika nopsaan. Jo aiemmin näin unta, mutta siinä unessa vauva oli ihan mahdottoman pienikokoinen. En tiennyt suunnilleen edes synnyttäneeni kun kätilö yhtäkkiä pelmahti paikalle minun vauvani sylissään. Sain kyllä sitten imettää jne vaikka vauva oli siis toosi pieni, joku puolen kilon keskosen kokoinen. Tästä unesta on kyllä jo aikaa, hyvin nämä vauvaunet vaan jäävät mieleen. :heart:

Olenpahan nyt aktiivinen kirjoittelija, iski tylsyys vissiin.. :D

Onnea vauvautuneille :flower:

Synnytys alkoi minulla lapsiveden menolla klo 23.45 ja siitä tunnin päästä alkoi tulemaan kipeitä supistuksia. Klo 02 sairaalassa olin 2cm auki. Supistelut jatkui säännöllisesti 5-10min välein noin minuutin ajan aamuun asti. Nämä kivut oli aika lieviä vielä. Liikkuminen auttoi parhaiten. Kokeilin myös kaurapusseja.

Klo 09.30 olin 5cm auki ja sain kohdunkaulanpuudutteen, joka vei kaikki kivut. Klo 10.30 tunsin painetta alapäässä ja kivut alkoivat palailemaan, olin 6-7cm auki. Kätilö lähti syömään ja aikoi sen jälkeen järjestää spinaalipuudutteen. Tästä 20min kuluttua kivut olivat sietämättömät ja olin 10cm auki. Tässä vaiheessa uskoin kuolevani ja anelin kipulääkettä. Menin hieman paniikkiin kun tajusin että joudun ponnistamaan ilman kipulääkettä. Ponnistaminen oli kamalaa, joskin hieman hämärän peitossa. Pieni poika syntyi klo 11.42 epparin ja 32min ponnistamisen jälkeen.

Menin synnyttämään asenteella minulle kaikki kipulääkkeet mitä on saatavilla kiitos, joten hieman jäi huono fiilis tuosta lopusta. Kätilö oli todella pahoillaan ja pyyteli moneen kertaan osastolla ollessa anteeksi. Toiset kätilöt myös moittivat epparin tekoa kun lapsi olisi mainiosti ilman repeämiä mahtunut tulemaan.

Peppioliina ja pienimies 5vrk

ilta meni kuunnellen supistuksia vartin välein, kolmen tunnin ajan. sitten loppui kuin seinään taas. nyt kun jännitys lakkasi, alkoi väsyttää.

eli ei mitään muutosta mihinkään, toivottavasti tämä harjoitus tekee musta mestarin. hyvät yöt. enpä jaksa enempiä alkaa selostamaan.

Mustatukkainen tyttömme syntyi 25.2. klo 03.04
paino oli 3895g ja pituutta 51 cm.
Edellisen sairaalasta kotiin tulon jälkeen supistukset saapuivat jälleen viiden tunnin kuluttua, sairaalaan takaisin lähdettiin niiden alkamisesta 11 tunnin kuluttua, ja loppujen lopuksi 14 tunnin kuluttua lääkäri päätyi leikkaamaan, kun supistukset jälleen katosivat. Lapsi oli tulossa kasvotarjonnassa tähän maailmaan. 4 päivänä leikkauksesta päästiin takaisin kotiin, ja ollaan onnesta sekaisin :)

Yhteistyössä