Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Heippa taas pitkästä aikaa!

Viime kerrasta on taas vierähtänyt vähän aikaa, kun tuntuu ettei kertakaikkiaan iltasin jaksa kirjotella. Töissä käyn kyllä joka päivä lukemassa mitä te muut kirjottelette, mutta siellä en viitsi ite alkaa kirjottaan, ku töitäkin pitäis tehdä ja pomo kattois pahalla silmällä jos sais mut kiinni palstailemisesta :p Nyt on onneksi viimenen viikko töissä menossa ja maanantaista eteenpäin jään ensin muutamaksi viikoksi työttömäksi ja sit 27. tammikuuta alkaakin äippäloma, JIPPII!! =)

Jotenkin tuntuu että on vaikea kommentoida nyt ku on niin pitkä aika siitä ku viimeks olin, että en muista mitä kaikkea oon tässä tekstejä lukiessani miettinyt että tuohon haluaisin kommentoida tai kysyä jostain jotain, mut jos nyt jotain yrittäis.

Mindi Mäkin luin siitä tanskalaisesta kätilöstä, joka hiihtäen meni synnyttävää äitiä auttamaan. Aikaste hurja tilanne tosiaan. Onneks meillä on niin lyhyt matka synnärille (oisko edes kilometriä) että melkeen potkukelkalla pääsis perille jos niikseen sattuis :LOL:

Marr Meillä oli synnytysvalmennukset jo loka- ja marraskuussa. Tuntu jotenkin kauheen aikaselta ja oli vähän tietyllä tavalla ulkopuolinen olo, ku me oltiin ne viimeset "synnyttäjät" porukassa ja kaikilla muilla oli laskettu aika paljon aiemmin. Jollain parilla tais olla jo marraskuussa ja sit nyt joulukuussa oli monilla. JA tuota...mä en nyt oikeesti tiedä miten paljon niistä valmennuksista oli hyötyä. Ku vaikka oon avoin ja ilonen ihminen niin en mä ala puhuun ventovieraiden kanssa kasvotusten esim parisuhteesta tai sen ongelmista. Siis kyllä mä täällä palstalla voin puhua, mut siellä se tunnelma oli jotenkin niiiiiiiiiin jäykkä. Se imetys-kerta oli ihan ok, sillon sai hyvää tietoa ja sit tietty synnärillä käynti oli tosi hyödyllinen, mut muuten ne kaikki jutut oli vähän sellasta lässyttämistä ja aikalailla samaa ku mitä olin jo alkuraskaudessa kaivanut netistä esille :)

Niin ja sit tuosta yökyläilystä vielä, en todellakaan antais noin ison konkkaronkan tulla meille kovinkaan pian. Päiväseltään tietty käymään ja ihmettelemään vauvaa, mut ei niin että oisivat yötä. Mulle on koko tää vauvatouhu uutta ja outua kun on esikoinen tulossa, eikä juurikaan muutenkaan vauvanhoitokokemusta ja sit ku kuitenkin oon sellanen joka aina sit ainakin jonkunverran hössää jos on vieraita nii mä varmaan palaisin samantien loppuun jos tänne tultais ekojen viikkojen ajaks yökyläilemään. Ihan vaan äidin voisin kyllä ottaa, mutta en niitä muita. Meillä onneks äiskä asuu tuossa lähellä niin voi tulla käymään, mut ei tarvi jäädä yöksi.

KatsuAmsku Paljon tsemppiä ja onnentoivotuksia perjantaille!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja asiat kääntyy parhain päin.

LD ja muutkin "pelkääjät". Mä kans ilmottaudun joukkoon, vaikka mulla tuleekin ihan sellasia hassuja pelkoja välillä. Siis ihan niitä normijuttujakin, mut sit saattaa pulpahtaa mieleen jotain ihan outoa. Esim. tänään ku kävelin töistä kotiin ja mua tuli jalkakäytävällä vastaan sellanen vanha mies joka pyöräili, niin jotenkin mä säikähdin kovasti että entäs jos se just horjahtaa tai kaatuu just mun kohdalla ja tökkää mua mahaan ja sit mäkin kaadun jne. Noh, eihän siinä mitään käynyt, edes lähelläkään sellasta, mut rupes itteäkin huvittaan ku samalla ku se siitä "viuhahti" pyörällä ohi niin minä nostin toisen käden massun päälle muka suojaks :LOL:

No joo, mut nyt oonkin sit raapustanut romaanin, joten lopetan tältä erää ja palaan taas asialle -toivottavasti nopeammin kuin tähän asti :D

Halaukset kaikille!

moumou ja prinsessa 30+6

ps. tombatar, haluaisitko päivittää mulle että synnäri on MHSO ja ensimmäinen tulossa ja tyttölupaus :heart: Kiitos jo etukäteen!
 
Huomenta!

Kiitos tsempityksistä :) . Saatiin äidin kanssa sovittua asiat ja onneks mun sisko oli myöskin puhunut äidille tästä koko touhusta. Äiti ymmärsi tekevänsä väärin. Ehkä tämä koko juttu tarvitsi vain sen kunnon räjähdyksen. Toivottavasti tästä eteenpäin ei tulisi suurempia kasvatusongelmia äidin kanssa.

Vau-kirjakerhosta mä en oo jotenkin tykännyt ollenkaan. Me sitten liityttiin tavalliseen lasten omaan kirjakerhoon silloin, kun esikko alkoi olla siinä iässä, että iltasatu jaksettiin kuunnella. Vieroitin sen 2-vuotiaana nukkumaanmenotuttipullosta ottamalla korvikkeeksi pienen kirjan ja iltarukouksen. Koin, että jotenkin lapsi pitää "rauhoittaa", ennen kuin se rupeaa nukkumaan. Iltarukous jäi, mutta iltasatu on sitäkin tärkeämpi.

Ite yritän välttää tuttia ja pulloa nyt, kun tämä toka syntyy. Esikko söi kumpaakin 2-vuotiaaksi. Toisaalta en yhtään ihmettele, vaikken onnistuisi :D En tuomitse siltikään muita, jotka näin tekee ja ajattelinkin itse hommata pari pulloa & korviketta ja 2 tuttia varmuuden vuoksi. Mutta haluan vain kokeilla mitä on elämä ilman niitä :) Tuttia monet kuitenkin sanovat niin käteväksi hiljentäjäksi, varsinkin ne, joiden tenavat eivät tuttia huoli :D

Vierailijoista: Minä synnytyksen jälkeen hiljenen omaan rauhaan ainakin 2 viikoksi. En voi ymmärtää niitä, jotka tunkevat ensimmäisenä kotiintulopäivänä nokkansa kylälle!!! ARGH! Omat vanhemmat ja ukkelin vanhemmat saavat tulla, he eivät ole kauaa ja ymmärtävät, jos sanotaan, että nyt halutaan olla rauhassa. Kuitenkin se alku on opettelua uuden ihmisen kanssa vaikka ei olisikaan esikoislapsi kyseessä. Sitten, kun imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja persusta kestää kunnolla istua, niin voin harkita lähimpiä ystäviä vierailulle. Tarjoilu on ainoastaan kahvi :p Mä olin ainakin esikoisen aikaan niin itkuherkkä, väsynyt ja haisin hielle AIVAN HIRVITTÄVÄSTI! Kaikki se turvotus nimittäin poistui suurimmaksi osaksi kainaloiden kautta, eikä apteekin tujuimmatkaan dödöt hillinnyt sitä. En olisi ollut mitenkään vierailijoiden vastaanottokunnossa :D Ainakin lapsettomat olisivat pysyneet sen näyn jälkeen lestissään :LOL:

Synnytysvalmennuksesta ei ole käsitystäkään. Olin esikon aikana tietty, mutta sen isän kanssa. En mä koe sinänsä tarvitsevani sitä, mutta ukkelille se tekisi varmaankin todella hyvää. Koin esikon aikana, että ukko sai siitä isoimman hyödyn. Jotkut asiat vain on itselleen niin itsestäänselvyyksiä, joten ei niistä sitten tajua inforrmoida kumppaniaan. Se on kuitenkin kätevä pakketti tietoa myös tulevalle isälle :)

(.)
Tänään on neuvola. Ensimmäistä kertaa 2 viikkoon oli eilen aterian jälkeiset sokerit yli sallitun rajan. Mutta kyseessä oli päivällinen ja 2 h ennen sitä olin syönyt aika mellevän annoksen riisipuuroa ja kiisseliä. Sitten aterialla päälle vielä nakkisoosi ja muusi, niin sokerit yli 8. Noh, periaatteessa hyvin on mennyt. Paino nousee nousemistaan, jokaisen yön jälkeen tulee vähintään 300g, eli nesteet taas kertyy kroppaan.
Otan esikon (4v) mukaan ekan kerran neuvolaan. Katsotaan miten menee ja jääkö viimeiseksi kerraksi :D

Vitsit mikä yö!!!! Meidän kissa on ollut huonommassa kunnossa. Se on yskinyt, aivastellut ja äänessä ollut muutoksia. Sitten se on lisäksi ollut väsynyt ja "nurruinen". Noh, sisko on pieneläinhoitaja ja neuvoi madottamaan kaikki 3 kattia ensihätään (tilasin sille kylläkin eläinlääkärin, kun sillä on lisäksi masussa kova liikkumaton patti). Matokuurin viimeinen annos annettiin toissapäivänä. Eilen sitten se oli oksentanut meidän poissaollessa SOHVALLE yrjöt, jossa oli valkoisia pitkiä ohkaisia matoja. JEP JEP!! HYI ETTÄ MUA ÄLLÖTTI!!!! Otin selvää ja kyseessä oli suolinkaiset. Soitin eläinlääkärille ja se sanoi, ettei tarvi olla huolissaan. Kuolleet madot poistuvat vain ja 2-3 viikon kuluttua kaikille uusi kuuri.
Yöllä sitten ensiksikin esikko oli räkäinen ja herätti mut 1.30 (kävin myös pissalla sitten). Huomasin vessareissulla, että keittiön matolla isot oksennukset (ei matoja). Siivosin ne ja kirosin mielessäni kaikki maan ja taivaan väliltä. Menin uudestaan sänkyyn, meidän tyttökissa tuli kerjäämään huomiota, jolloin sulkeuduin rauhaan ovien taakse. Sitten jonkin ajan kuluttua rupesi kuulumaan olkkarista kissan oksentamisääni. Tää kipeä yksilö veti sitten matolle hirveät ruskeat kurat.. Kiva putsailla niitä klo 3. Telkesin sen suihkuun veden kanssa ja menin nukkumaan. Esikko jatkoi niiskutustaan ja sitten oon nukahtanut joskus 4 kieppeillä. Ylös sängystä klo 7:20 että isäntä pääsee nukkumaan yövuoron jälkeen.. Meitsi hajoo!!!

Noh, palaan kertomaan neukkukuulumiset sitten iltapäivällä. Päikkäreistä on tänään turha edes haaveilla!

GCS15 & Touko-Pouko rv 30+2
 
Moikka!

Maidosta,itsellä ensimmäisen kanssa maitoa tuli ihan hirveästi ja meinasin jo luovuttaakin,mutta kun selvisi se hygieniarumba niin se sitten jostain syystä jäi.Ensimmäisen lapsen kanssa tuntui aika menevän kaikkeen muuhunkin jo.
Toisen kanssa maitoa tuli ihan hyvin,mutta imetys ei kestänyt kuin noin 3kk.Maito tuntui ehtyvän jo pelkästään siitä ajatuksesta että imetä,imetä ja vanhempi lapsi heilui/kiljui viereissä..iski stressi.
Toisen kanssa ostettiin kotiin suoraan muutama purkki maitoa varuilta.
Ensimmäisen kanssa meillä kertyi pakkaseenkin hirveä kasa maitoa.
Eli en nää ainakaan mitään haittaa siitä että ostaa pari purkkia kotiin varuiksi.Merkistä en osaa sanoa.Meillä on ollut Tuttelia,neuvolassa on sanottu että Nanni aiheuttaa harvemmin vatsavaivoja.

Tutista,täällä ensimmäisen kanssa sain tutin kun hän oli keskolassa antibiotin takia.Toisen kanssa ei tuttia tarjottu lainkaan,tutteja olikin jo sitten kotona odottamassa.

Supisteluista,niitä tulee päivittäin.Eilen töissä tuli kipeitä jonkin aikaa ja maha oli muutenkin kipeenä.Oli pakko auttaa yhtä naista matkalaukun kanssa ja siitä sitte tulikin noi vatsakivut.Onneksi helpottivat.

Yöunet
,Onko muilla huonontuneet omat unet?Mulla on usein hirveän kuuma,sitten kylmä,vessahätä,jano..ja tässä kun oon ollut lomalla niin nousen 5 aikaan ylös.Uni tulee uudestaan 7 maissa ja sitte torkun hetken ennen kuin tytöt herää 8 mennessä.

Yökyläilystä,vieraita saa tulla sitten katsomaan vauvaa kun itse jaksan.Eli varmaankin aika pian,mutta yövieraita en ole ottanut.Tuntuu että alussa oma energia menee vauvaan,eikä sitä välttämättä jaksa ns.viihdyttää vielä vieraita.Pakko ajatella joskus omaa napaa.

Rattaista,seisomalaudasta yms,meillä vaunuhomma on vielä edessä.Edellisten vaunut kun ehdittiin myydä jo pois.Seisomalauta kävi mielessä kun nuorempi on nyt 2v.Tosin jos lunta tulee koko ajan samaan tahtiin niin en tiedä miten ne seisomalaudat kulkee ulkona.
Vanhempi lapsi kun oli 2v8kk kun nuorempi syntyi,niin hän oli jo tottunut kävelemään paljon ja kulki aina reippaasti vaunujen vierellä.
Varmaankin katson mikä tilanne sitten on,josko lumien jälkeen seisomalauta tulee vielä tarpeeseen.


mamskeli + mahakaveri 29+4
 
synnytysvalmennus ei hajuakaan. mulle ei neuvolas oo mitään puhuttu,ku on kuitenki jo ennestään synnytyksiä takana.

maidontulo mulla on aikasemmissa noussu jo synnärillä tissit täyteen ja herunu niin paljo,et on pakkaseenki asti menny. tiiä sitte miten nyt ku 12 vuotta on väliä : /

yöunista oon niin herkkäyninen nykyään,et en ees muista millon olisin nukkunu koko yön heräämättä :headwall:

vierailijoista kavereit varmaan käy sitte ku kotiudutaan... mun sukulaiset asuu kaukana, joten ne varmaan ei tuu käymään ihan heti.

tutista ei oo noille kelvannu, on kyl tulokkaalle ostettu jo,mut sen näkee sitte...

tää oli tällanen pika kommentointi. pitää lähtä kattoo miestä osastolle. joutu eilen iltapäivällä pikaleikkaukseen...

tombatar ja juniori 28+3
 
Mulla on ainakin yöunet menneet huonommiksi. Oon tähän asti nukkunut ihan hyvin, mutta nyt tosiaan on alkanut tulla niitä heräilyjä ja sitten ei saa unta enää. Ja janottaa ja pitää yölläkin käydä juomassa. Tosin mulla on nyt unirytmi mennyt päin prinkkalaa. Valvoskelen kahteen saakka ja nytkin heräsin vasta 11 jälkeen. Tosin mä olen aina ollut iltavirkku ja aamuheräämiset on tuskaa vaikka menis kuinka aikaisin nukkumaan.

Synnytysvalmennuksesta ei ole mullekaan puhuttu mitään, mutta luulen että ens neuvolakerralla jotain sanotaan jos ne luulee etten itse älyä katsoa ilmoitustaululta milloin sitä on. Siis pitääkö siellä puhua jostain oman parisuhteen tilasta!? Emmä halua semmosista puhua kun ei koko suhdetta edes ole. Se tutustuminen synnärille lähinnä kiinnostaa. Synnytysvideoita olen nähnyt aika paljon ja myöskin lukenut synnytyksestä että en usko että siellä silleen uutta tulisi. Tai mistä sen tietää.. Mutta kyllä mä sinne silti menen. Sama kai tuo on, ei mulla muutakaan ole.

GCS15: Auts mikä yö. Mäkin just siivosin kissan oksennukset matolta. Mut se ei ollut kuin sellaista raksumössöä, oli varmaan syönyt liikaa ja kun raksut mahassa turpoaa niin.. Tuokin pitäis madottaa mutta se on todella hankalaa tuon kissan kohdalla. Ja ruokaa tilata lisää.. tuolle siis tilataan erikoisruokaa eläinlääkäristä.
Onneks kumminkin syy todennäkösesti selvis siihen aivasteluun ja yskimiseen - madot. Meillä oli tuolla kissalla samanlaista, mutta madoista ei ollut kyse vaan keuhkoklamydiasta!! Kissalla se siis on joku hengitystietulehdus eikä liity mitenkään sukupuolijuttuihin niin kuin ihmisellä :D Ja kyllä se olikin hommaa.. Pilleriä tukkia kissalle sitten suuhun, mitatata kuumetta, pistää injektioita nahkaan jne.

Lapsen isälle laitoin eilen viestiä että jos nähtäis ens viikolla ja sopii ihan millon vaan. Se sitten vastas että ok. Oon päättänyt että nähdään jossain kahviossa, tuntuu jotenkin siltä etten halua vierasta ihmistä heti tänne kotiin päästää. Vaikkei siinäkään varmaan mitään kauheaa olis mutta kumminkin..
Se muuten eka kerralla kun puhuttiin puhelimessa, kyseenalaisti sen että pystynkö olemaan selvinpäin raskausaikana, koska olin niin humalassa kun tavattiin silloin kesällä. öö, just. Monesti sitä ihminen on humalassa kun on baarissa, ja sitäpaitsi hän oli itekin. Ei se sitä tarkoita että mulla olis joku alkoholiongelma.

Sitä piti kysellä että missä tarjonnassa teillä on nyt vauvat olleet enimmäkseen? Mulla oli viime viikolla eka kerran neuvolakortissa merkintä RT, muuten on aina ollut PT. Mut nyt taitaa taas perätilassa olla kun potkut tuntuu niin alhaalla. Toivottavasti vauva kääntyis kumminkin aikanaan..

Käviskö sitä tänään vaikka kirjastossa ja äidillä, ei ole onneks paljon pakkastakaan :)

LD + Pikkunen 28+3
 
Tsau!

Minulla olikin hieno herätys, kun heräsin kauheeseen nenäverenvuotoon, pitkästä aikaa :O Oiskohan limakalvot vähän kuivat... Muutenkin ollut olo jotenkin überväsynyt! Ja näin ollen, en ole myöskään mitään tänään tehnyt :D

Mulla on myös valkovuoto taas vähän runsaampaa. Yksikin päivä herättyäni, hetken päästä alkoi oikeen valumaan. Aiemminkin on ollut ja silloin neuvolatädiltä tuota kyselinkin, hän sanoi että jos ois lapsivettä (ees tihkuttaisi) se ois enemmänkin sellasta jatkuvaa, eli siihen ei tulis ollenkaan paussia siihen tiputteluun...

Tutti: jepjep, otan mukaan synnärille. Kakkonen oli ilman tuttia ihan mahdoton tissifani, luulen että tutin kanssa pääsen helpommin.

Maitoa: ostan kotiin (tuttelia oon yleensä ostanut ) ihan varuiksi vaan, maitoa on omastakin takaa tullut ihan hyvin, mutta ei siitä haittaakaan tosiaan ole!

Vierailijat: No sairaalassa on läheisemmät käyneet ekaksi katsomassa, kun tässä lähitienoilla asuu suurin osa, paitsi siskoni. En tiedä kyllä enää miten on, saakos vielä osastolle tuolla porissa paljon vieraita mennä? Yleensä, kun kotiin tullaan ollaan käyty itse vielä miehen vanhemmille uudestaan näyttämään, kun asuvat ihan tuossa kivenheiton päässä. Ehkä ne ekat pariviikkoa on kuitenkin meilläkin ollut vähän semmosta "omarauha" aikaa. Kuopuksen aikana olin kyllä paljon rennompi, ja lyhyet vierailut ei niinkään mua kauheesti haitanneet, mut en mäkään mitään yövieraita kyllä haluis. Esikon aikana äitinihän oli täällä meillä viikon, mutta koska olin itsekin synnytyksen jälkeen ihan voimat loppu, niin oli varmaan ihan hyvä juttu.

Synnytysvalmennus: juu en ole ollut, eikä aavistustakaan minkämoinen homma on. Ei varmaan ainakaan ihan semmonen "puuhpuuh" harjoitus juttu kun leffoissa näkee :LOL:

moumou: hei joo, kun tuon kätilöjutun luin, niin alkoi toi meitinkin matka poriin näyttää ihan lastenleikiltä. Vois vaikka itekin hiihtää :D

Yöunet: välillä tosi katkonaisia, mutta jos menen tosi väsyneeksi voin nukkua ihan hyvin koko yön. Vaihtelee kyllä paljon. Kauhee vilukissa musta ainakin on kuoreutunut, villasukat jalassa nukun... olo on muutenkin kuin vanhalla mummelilla :rolleyes:

Minkäslaisia uudenvuoden suunnitelmia on kaikilla? Nukkumaan kello 19.00 ja siihen suuntaan, vai :D Mä käväsin ostamassa pieniä raketteja, käydään sitten pikkusten kanssa alkuillasta vähän paukuttelemassa, jotain pikku naposteltavaakin aattelin laittaa ja jos tinat myös laitettais. Mites meinaatteko antaa tähtisädetikkuja enää pitää lasten jos on vähän vanhempia jo? :D

Mindi83 27+4
 
KatskuAmskulle tsemppiä huomiselle :hug:

Lalli :hug:

Sisätutkimuksesta vielä. En ole kieltäytynyt siitä, kuten en muistakaan tutkimuksista. Sitä ei vaan näköjään täällä tehdä.. :confused:

Äidinmaidonkorviketta ei musta tartte ottaa varastoon valmiiksi. Sairaalassa saa hyvän opstuksen imetykseen ja kyllä se siitä lähtee sujumaan. Ostat sitten vasta jos imetys ei vaan kertakaikkiaan onnistu.
Mä annoin esikoiselle imetyksen ohella pullosta kerran pari viikossa ihan vaan siksi, et tottuu myös pulloon. Aikeissa ei ollut imettää ikuisuuksia niin totutin sitten siihen pulloon myös. 5kk imetin, tämän toisen kanssa olis tarkotus imettää pidempään.
Maito nousi kyllä hyvin mulla, valuikin ihan solkenaan. Ovat jo herutelleet jokusen viikon... Tissit eivät kasvaneet yhtään raskauden aikana, kuten ei ole kasvaneet tässäkään raskaudessa. Sillon sairaalassa hoitaja sanoi, et maito nousee kolmantena päivänä synnytyksen jälkeen sitte kunnolla ja tissit voi kasvaa. Aattelin, et joopajoo, puhu pukille.. Mut tosiaan sillon kolmantena päivänä katoin veskin peiliin ja voi vinetto, tissit oli kaksinkertaset! Aika lauta kun muuten olen niin ihan onnenkyyneleet tuli; mulla on tissit! :LOL:

Vieraita en halua passattavaksi, kun ollaan kotiuduttu. Varsinkin jos olen kipeä kuin esikoisen jälkeen. Toivottavasti tajuaa itse pysyä poissa, ettei tarvi rähjätä.

Tuttiin totutetaan jo laitoksella.

Vau-kirjakerhoon kuuluttiin silloin aikoinaan. Loetin sen, kun ne kirjat oikeesti typeriä. Aina vaan vauvojen kuvia, ei ikinä eläimiä, autoja tms. Aina vaan vauvoja ja niitä tajuttoman typeriä loruja tyyliin: ihanan pehmeä nuttu on päälläsi, suloiset silmät, äiti rakastaa sinua jne jne

Meillä on remontti menossa täällä ja täytyy kyl sanoo, et raskaus verottaa kivasti tota puhtia. En kyl jaksa oikeen. Oon tasottanut seiniä, maalannut ja tapetoinut. Huomattavasti hitaammin sujuu kuin normisti. Äiti jaksaa jäkättää, etten saisi tehdä remppaa. Mut sitten noi hommat odottaa kesään asti. Haluun tehdä itte niin jälkikin on semmosta mitä viittii kattella. Muutenkin jos kk:n päästä tarttee putkii ja pattereita laittaa niin parempi noi tapetointihommat on sitä ennen tehdä.
Poitsun piti tulla eilen kotiin, kun ollut joulusta asti hoidossa. Eipä se vaan haluu kotiin.. Lauantaina kuiteski se haetaan huomenna kotiin eikä enää vastaväitteet auta :whistle:

Gorthaur ja Hemmo 27+5
 
Päivää :)

KatskuAmskulle ja Lallille :hug: Hyvin se leikkaus menee ja pieni on kuitenkin jo kolmosella alkavalla viikolla niin varmasti toipuu hyvin. Mulla on nuo molemmat tytöt syntyneet 34 viikoilla ja esikoisen kanssa oltiin 1,5vkoa laitoksella,kuopuksesta vain viikko. Tietysti siinä on kuukausi eroa mutta ihan varmasti vauva voi hyvin :)

seisomalauta oli meillä käytössä kun kuopus syntyi. Esikoinen oli silloin 2,5v ja lauta toimi meillä oikein hyvin. Mun mielestä olis ollut täyttä rahan tuhlausta ostaa esim.tuplat kun ei esikoinen ollut istunut rattaissa enää aikoihin. Meillä on Brion lauta ja nyt olisi ideana sama käytäntö kun kuopukselle ja vauvalle tulee sama ikäero. Olen miettinyt noita Phil&Ted´sejä myös,siis ilman sitä sisaristuinta mutta kattoopi nyt mihin rahat riittää. Huutiksessa niitä ei ainakaan nyt ollut :( Ja ainakin tuo Brion lauta kulki lumessakin oikein hyvin.

vieraat synnytyksen jälkeen Meillä on laitoksella käynyt aika paljon porukkaa kun olen molemmista ollut siellä niin kauan ja sukulaiset ovat sitten odotelleet että itse kutsumme kylään kun kotiuduttiin. En todellakaan ottaisi mitään yövieraita varmaan ekaan puoleen vuoteen:whistle: Paitsi siinä tilanteessa jos olisi esim.Littledeath ettei puolisoa ole niin varmasti yövieras olisi tervetullut kun kaikki on uutta :)

yöunet on täälläkin ihan päin peetä. Herään pienimpäänkin rasahdukseen ja sitten etsin uutta unta tuntitolkulla:stick: Todella ärsyttävää. Onneksi on useimmiten mahdollisuus nukkua päivällä.

Onko kellään muulla tullut vaivaksi hillittömät liitoskivut???? Mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut just näitä ´repäisykipuja´ylösnoustessa yms. Mutta nyt on tullut ilmi että nää kivut voi kestää koko päivän:O häpyluu ja koko lantionseutu on ihan tulessa toisina päivinä :( Sitä se näköjään teettää mitä useampi raskaus :(

uusivuosi vietetään miehen siskolla. Meillä on perinteisiin kuuluva että joka toinen vuosi he ovat meillä ja joka toinen vuosi ollaa heillä ja tänä vuonna on heidän vuoro. Olemme aina viettäneet ns.perhe uutta vuotta eli lapset ovat mukana riennoissa ja viinalla ei läträtä. Heillä siis miehen sisko,tämän mies sekä heidän 5-vuotias poikansa. Muutamana vuonna miehillä on lähtenyt juominen ehkä vähän lapasesta mutta eipä se juuri ole haitannut kun minä ja miehen sisko ollaan aina selvinpäin oltu. Vähän pojat on poikia meinigillä kun asiallisesti kuitenkin aina käyttäydytään ja jos innostuvat juomaan niin vasta kun lapset nukkuu. Joka uusi vuosi on ollut aina oikein rattoisa. Hyvää ruokaa ja seuraa ja lapsilla mukavaa puuhaa. Aion ostaa tänään tähtisadetikkuja paketillisen ja lapset saavat huomenna niitä polttaa sanokoon ikärajat mitä vaan;)

Nyt pitää mennä leipomaan porkkanakakku huomiseksi ja illalla menen äitini kanssa katsomaan Wickedin Suomen kansallisteatteriin :) Kivaa!!!

-Naurukohtaus ja Ylläri 29+3-
 
Neukku takana päin.
Kaikki oli ok.
Pissa puhdas
Sf-mitta 29
Sykkeet 160
Vauva rt:ssä ja kovin vilkkaalla tuulella
RR 132/74
Paino... JEE JEE +1050g/vko Kaiken kaikkiaan tullut ekasta neukusta 13kg, nyt painan norsun verran eli 86,2. Tosin olin just syönyt lounaan, farkut jalassa ja turvonnut :D
Hb noususuunnassa 121 jei!
Kaikki siis sinänsä ok, 2 viikon kuluttua uudelleen. Esikkokin käyttäytyi nätisti :)

LD vaikeimmat kissat oon madottanut Flubenolin tahnalla, kun sen niiden on pakko niellä kun sen pursottaa suuhun :D Axilurit saa liuotettua veteen tosi hyvin, joten oon tyrkännyt ne litkuna ruiskulla suuhun muutaman kerran. Yleisesti ottaen hyvin ne on tabletit niellyt, kun vaan on tarpeeks syvälle tunkenu. Älä murehdi perätilasta, mulla esikko perätilassa viikolla 36, kääntyi itestään ja kääntyi vielä kerran perätilaan 37 viikolla. Sitten mylläsi jälleen raivotarjontaan ja siinä pysyi syntymään saakka. Jos on pitkä selkä (niin kuin mulla), niin masussa on paljon enemmän tilaa ja kauemman aikaa möyriä..

Sairaalat on vissiin aika pitkälti kieltänyt muiden kuin puolison ja lasten vierailun synnyttäneiden vuodeosastolla. Ainakin VKS:ssä ja Seks:issä on kielletty muiden tulla ja hyvä niin. Kyllä sitä vauvaa ehtii tulla kaikki katsomaan, vaikkei ihan alle 3 päivän vanhana sitä näekkään. Se on vain huonekaverille tosi ikävää, jos toisella on jatkuvasti joku vieras pölisemässä ja huokailemassa verhon toisella puolella.

Uudenvuoden vietto on meillä aika rauhallinen. Esikoinen menee isälleen ja minä & ukkeli ukon siskon luo istumaan iltaa :)

Hyvät yöunet, mitkä ne ovat? Muinaisen kreikan jumala? Juu ei täällä oo näkynyt... Jos en pissahätään herää, niin kissat, ukkeli tai esikko jotenkin häiritsee tämän kuningattaren pyhää unta :D Välillä on kova jano tai muuten vaan herään johonkin särkyyn. Luojan kiitos, ei tarvitse mennä minnekkään töihin!!!! Päikkärit otan, jos siltä tuntuu.

GCS15 & Touko-Pouko rv 30+2
 
imetys ei se kyllä ihan niin vaan onnistu et tosta noin vaan.... GOTHAUR on sitä mieltä et siitä se vaan lähtee, mut jokaisella se käy erilailla... Mä kyllä kehottaisin vastikkeen ostamaan valmiiks VARALTA, on sitte kurja jos kotiin päästyä ei jostain syystä sujukaan imetys, tai yksinkertasesti sitä ei tuu, niin siinä tilanteessa ei tarvii ottaa paineita et kun ei sitä vastikettakaan kotosalla ole ja tarttee kauppaan lähtee...
JA kuinka monen mies sitä ees osais ostaa,mä vaan kysyn :D

sisaristuimen kannalla tai sitten ihan tuplat ja mun lapsosilla on ollu ikäeroa toi 1v 10 kk ja esikoinen ei tosiaan vielä jaksanut kaupungilla kävellä niin paljon et ilman ois pärjätty.. ja mä tein muutenkin valtavan pitkiä vaunulenkkejä että siinä sitten saattoivat molemmat ottaa päiväunia :)

tutti niin,jokaisen vauvan imemisen tarvekin on niin kovin erilainen... esikoinen piti tuttia, kakkonen ei huolinut. Oman tutin todellakin otan synnärille mukaan, tänään kaveri kertoi omia kokemuksiaan ja todellakin otan sen tutin...
Omasta mielestä se ei hampaiden kuntoon vaikuta heikentävästi, kun ei vauvalla ihan heti niitä hampaitakaan ole... ja kasvuasentoon tutti varmaan vaikuttaakin jos oikeen isoksi asti tuttia mussuttaa...

yöunet nukun hyvin :) välillä herään närästykseen, mut ehkä kerta viikossa... mulla on tosin vaikeeta nukkua kun tää vauva on niin ylhäällä et hengittämine on tukalaa ihan vaakatasossa, siispä oon kasannut tyynyjä että oon kaltevassa asennossa.. :) mut varsinaista ähinää ja puhinaa sen oikean asennon löytyminen tuottaa :D miestä lievästi huvittaa ;)

vaukirja no mä aattelin että otan tuon tervetuliais paketin vain, siinähän tuli sellanen vauvan oma kirjakin mukana, sitä on kiva vauva-ajasta täytellä :heart:

supistuksia tulee juu, koiraa lenkittäessä ja imuroidessa kaikesta eniten... vissiin ne rankimmat.. tai ainakin missä kroppa joutuu outoja liikkeitä tekemään :D tänään taas onneks toinen lapsista imuroitti, toinen ripusti pyykit kuivumaan , ja sain vielä koiran kanssa lenkille toisen taluttamaan välillä. ja ikäähän näillä kahdella on 11 ja 9 v... omasta mielestä aika hyvin että haluaavat auttaa, ja toisaalta oon kyllä halunnutkin että osallistuvat kotitöiden tekemiseen.. oppiivat näin pienestä pitäen, eikä noi ole lainkaan liian rankkoja tehtäviä tuon ikäisille :D

sitten vois alkaa tehdä päivällistä... uusi vuosi menee varmaan muutaman paukuttelun tahdissa, hyvissä ajoin ennen keskiyötä koska mä ainakaan tuskin jaksan yöhön saakka valvoa... syödään herkkuja,kattellaan varmaan leffoja... :) pääasia et ollaan yhdessä!!!
 
Viimeksi muokattu:
gothaur meilläkin täys remppa kesken yläkerran suhteen,mut miehet pitää tiukan vahdin etten pääse tekemään ja rasittamaan itseäni... molemmat kylläkin ammattimiehiä joten tulos on hyvää. miehet siellä sitten tapetoivat kunhan ollaan päästy valkkaamaan. ja tuloksia syntyy koko ajan joten en ressaile turhaan :) huolehdin keittiön päässä sitten vaan että ruokaa on aina kun on tarvis :)

hyvin vissiin jaksat äheltää remontin parissa? mä oon ihan tyytyväinen että hommat jää miehille, kun en ehkä kuitenkaan jaksais/ pystyiskään kun alkaa supistelemaan kuitenkin...
 
Heippa! Joulusta selvitty ja tänään heivasin kuusenkin takas laatikkoon, täytyy se kellariin roudata joku päivä ku ehtii. Huomenna uuden vuoden viettoon mun vanhemmille, siel ollaan ja otetaan rennosti :)

Imetyksestä ja korvikkeista: esikosta ostin kaks tai kolme tetraa jotai korviketta, roskiin ne meni kun ei tarvittu. Tokasta en ostanu ees varastoon, kyl sitä kaupasta sit saa jos on tarpeen. Esikolle tuli parit tuttipullot ja tutteja ostettua, niitäkään ei kukaan oo käyttäny, paitsi nyt nukkeleikeissä :D

Kevättä on mulla jo rinnassa :D vähän sisustusta muuttelen, kunhan kauppoihin tarvittavia juttuja tulee. Vähän pastellivärejä olkkariin ja keittiöön ja makkari taas valkoseks. Ikeassa pitäs käydä, ostaa kaks lipastoa (vauvan vaatteille); siskolle myin edellisen ja vietiin lipasto jouluna hälle. Kattoo josko sunnuntaina pääsis kantajan kanssa, itte en viittis kahta 33kg lootaa nostella ja kantaa...

Maanantaina neuvolaan, sitten lisää :)

Hyvät vuodenvaihteet kaikille!

Ps. Katsulle tsemppii huomiseen <3

t. Peppi ja alien rv31
 
KatsuAmskulle isoja haleja ja tsemppejä.

Joulu meni hyvin yksinään, mutta mukavasti, tuli vähän sitten syötyä jouluruokaa, isovanhemmilla kävin saunassa ja syömässä.
Yöunet jää vähille minulle sen takia, koska juoksen vessassa ainakin 4 krt yössä ja vetää suonta. Myös koulutehtävät ottaa aikansa.
Imetys mulla se ei tule onnistumaan joten kaapit täyteen vaan, syy on minun pelkissä rinnoissa, on harvinainen ongelma, joka jääköön nyt mainitsematta,
Uusi vuosi omilla isovanhemmilla, muutaman raketin tulee ampumaan veli, saunaan uudelleen ja katselemaan muiden ampumisia:D

Kaikille räiskyvää uutta vuotta

Pinsku ja pieni poika 31+1
 
Moikka!

Samaa mieltä Flowerin kanssa ettei se imetys ihan niin yksinkertainen juttu ole... Ainakaan kaikilla! Pari kolme purkkia ei paljon maksa ja jos ei tartte niin eipä montaa senttiä hukkaan mene. Tosin mä koin myös helpommaksi vaikka tulikin maitoa niin kaupungilla avata Nan-purkin sen sijaan, että olisin kuljettanut omaa kotoa saakka mukana, Mutta siis meillä se imetys ei sujunut et muuten kätevästihän se maito siellä tississä kulkee jos imetys vaan onnistuu!

Tuplat... Juttelin joku aika takaperin p&t:n omistajan kanssa ja olen kyllä tyytyväinen päätökseeni ostaa vierekkäin istuttavat tuplat. Oli aika hankalan näköistä musta sen pienen ottaminen sieltä alta ja tosiaan isompi ei kovin kauaa mahdu nukkumaan siinä päälimmäisessä istuimessa. Riippuu tietty esikon koosta. Myös sanoi ettei ole tarpeeksi tavaratilaa. Tosin sekin on käyttäjästä kiinni! Myös pitkäjalkaisena totesin et mun polvet olisi aina osuneet alimpaan istuimeen. Mutta ehdottomasti jos aikoo ostaa noi päällekkäiset niin sitten nuo!!! Ne Britaxin oli vieläkin huterammat ja raskaammat. Myös Lastentarvikkeen malli on aika iso ja raskas, tosin halpa.

Onko muuten kukaan ottanut verikoetta sen selvittämiseksi onko sairastanut vesirokon? Mä kävin kun en ole varma ja joka suunnassa nyt jyllää tuo. Neuvolassa ei kukaan ole kysynyt olenko sairastanut mutta nyt esikon saadessa sen taatusti päätin selvittää asian. Jos olen sairastanut niin sitten vien pojan samantien vesirokkoa hakemaan. Pienelle vauvalle kun en sitä halua.
 
Hui olipas tullut taas paljon kaikkea..

LD samaa vuosikertaa taidetaan olla :flower: Niin ja ihanan massukuvankin olit lisännyt. Niitä on sitten aina vaan kiva katsella.

Korvikkeesta sen verran että kyllä minä ainakin aijon ostaa kaappiin valmiiksi. Mut saa raivon partaalle kun joku sanoo että kyllä se imettäminen ottaa siivet alle jokaisella.... Kun tosiaan itkuun asti esikoista koitin imettää ja maitoakin olisi riittänyt ruokkia naapurinkin lapset muttei siitä kertakaikkiaan tullut mitään. Muutama ystävänikin on oikeen ihmetellyt miten imettämiseen voi tarvita apua??? Herranjestas eihän kaikilla nyt välttämättä onnistu samat asiat samanlailla kuin muilla. Mielummin ainakin itse hankin pari purkkia varalta kaappiin kuin jätän lapsen nälkäiseksi. Niin ja niiden takia en aijo kauppaan lähteä kun synnäriltä kotiin palaan. Mutta tässäkin jokainen tyylillään kyllä minä olen ostanut pulloja ja aijon ostaa myös korvikkeita jotka eivät hirveän paljoa maksa vaikka roskikseen joutaisivatkin. Anteeksi nyt kiukuttelu mutta minulle otti todella koville aikoinaan kun en esikoisen kanssa imetyksessä onnistunut se että jotkut luulevat sen käyvän kaikilta "tissi suuhun" :ashamed:

Tutin aijon myös ottaa synnärille sillä ainakaan meille ei tuttia annettu sieltä. Synnytyksen jälkeen minulle nousi kova kuume ja 2vrk valvottuani 21h suppailtuani ja 20min ponnistettuani olin aika väsynyt. Poika itki ja huusi eikä tissilläkään juuri viihtynyt. Viimein meille annettiin tuo jumalan lahja TUTTI ja sitten nukuttiin koko perhe muutamia tunteja että oman kokemuksen pohjalta vastaan VOI KYLLÄ! Ymmärrän toki jos joku ei halua lapselleen tuttia opettaa mutta voin kertoa että siitä on kyllä ilmeisen helpompaa vierottaa kuin esim. peukalosta.

flower sullako oli ollut myös tuollainen lorahdus kokemus? Asiat jäävät mieleen mutta nimet unohtuu kuka oli ´puhunut ja mistä. Toivotaan että minulla olisi ollut vastaava. En kyllä enää usko että olisi lapsivettä sillä esikoisen aikaan siihen liittyi myös pientä supistelua ja lorahduksia tuli muutama. Parempi niin.. :LOL:

(.) Täällä selkä kipuilee ja väsyttää = RASKAANA :LOL: Jotenkin alkaa olla jo pikkuhiljaa ihan kypsä tähän raskausaikaan. Ei siinä jos ei olis vaivoja mutta kun tuntuu ettei muuta olekkaan.. Onneksi ei ole enään kauaa.. Huuh!
Onko muita joita alkaa pikkuhiljaa ottaa ohimoon tämä raskaana oleminen?? Sitä niin jo tahtoisi sen pienen tuhisevan ja alkaa elää vauva arkea. Noh kaikki aikanaan ja onneksi tämäkin on nopsemmin edessä kuin huomaakaan.

OIKEEN HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE MAALISMAMMOILLE :heart:

Dindei + pikku 31+4
 
No en mä sanonut, et imetys lähtee sujumaan tosta vaan :confused: Vaan jos ei suju niin sitten täyttää kaapit korvikkeella. Ei se mullakaan mikään piece of cake- homma ollut. En mä mikään imetysfanaatikko ole, en tosiaankaan :saint:

Ei nää remppahommat niin hyvin enää suju. Iskias- ja jalkakivut on ollut ihan ..tuntuvat.. nämä päivät. Mut en vaan haluu muita tekemään, kun ei ne muut tietenkään tee niin pilkunnussijan tarkasti kuin mä teen. Rumasti laitettu kohta särkee mun silmiä. Maksimissaan 5 tuntia on hommia tehty päivässä, kun ei raskaana ollessa remontti on aloitettu aamusti ja lopetettu iltamyöhään/yöllä, syöty vaan siinä välillä.

Tarttis tänään vielä leipoo tonne pakkaseen, kun ensi viikolla on meitin poitsun 3v- synttärit. Väkeä on joka vuosi ollut 20+, joten sörsseleitä saa tosiaankin vääntää. Voileipäkakkuja en tee tällä kertaa ja muutenkin on menu huomattavasti helpompi kuin edellisillä kerroilla. En mä jaksa tän rempan ja kodin järkkäämisen jälkeen tehdä niin monimutkasta sapuskaa ku ennen. Nyt mietin myös sen mukaan, et mitä viittii ton ukon antaa tehdä niin pääsen helpommalla.. :D
 
Kyllä mäkin aion ostaa valmiiksi kotiin tuota korviketta juuri siltä varalta että jos sitä maitoa ei vain satu millään tulemaan tai jos muita ongelmia sen suhteen tulee. Eipähän tarvi sitten siinä rytäkässä kauppaan lähteä ostamaan korviketta ku pikkunen huutaa ja iteltä ei maitoa heru.

Mulla on valkovuoto jo kauan aikaa tullut vain sellasina klimppeinä paperiin kun pyyhkii.. :confused:

Hyvää uutta vuotta kaikille jo tässä vaiheessa :)

Sasuma ja taapero 31+4 :kiss:
 
Kisak79: en edes tiennyt että semmoisen voi verestä testata.

Korvikkeesta: itse ostan muutaman purkin kaappiin. Esikoisen aikanakin oli (neuvolatädin ohjeen mukaan, en olisi muuten ymmärtänyt ostaa). Ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi hankin. Kerran esikoinen itki hurjasti ja sai raivareita tissillä, silloin kaivoin purkin kaapista. Halusin kokeilla itkeekö nälkää vai jotain muuta. Ei olisi silloin ollut aikaa lähteä 20km päähän kauppaan sitä hakemaan. Ei ne niin paljoa maksa vaikka hukkaan menisikin.

Tutti oli meilläkin laitoksella annettu kysymättä. Oma tuttikin oli kyllä mukana ja otan seuraavallekkin mukaan.

Imetys ei tosiaan ole aina niin helppoa. Itse ainakin tarvin alkuun paljon opastusta. Onnistuu jos onnistuu, toki pettynyt olen jos ei onnistu, mutta korvikkeellakin hyvin lapset kasvaa.

Vieraita en minäkään yöksi haluaisi. Käymään ovat kyllä tervetulleita.

Dindei: kyllä tämä elefanttiolotila saisi jo riittää!

Uudenvuoden suunnitelmia ei ole. Varmaan tuttavaperheen luona iltaa istutaan ja kotia raketteja ampumaan.

Peppioliina rv 31+6
 
Vesirokko: Mulla tarkastettiin vasta-aineet jo silloin kun aloin ex:n kanssa yrittämään lasta. En ole koskaan sitä sairastanut, niin että näkyisi. Ja töissä meillä on sitä joka vuosi liikkeellä. Olen sairastanut sen ilman näppylöitä joskus, näkyi verikokeessa.

Uusi vuosi: Mä olen kotona. Mun unirytmi on niin sekaisin, että en mä voi minnekkään kylään mennä nukkumaan. Ja klo 24 olen jo todella väsynyt. Mies ei vielä tiedä onko kotona, vai lähteekö kavereiden kanssa.


tutti: En ajatellut ostaa sitä sairaalaan, jos on ihan mahotonta, niin pistän siskon ostamaan semmoisen ja mun mielestä niitä saa kättärin kahviostakin.

korvike: Mä ajattelin ostaa kotiin varmuuden vuoksi pari purkkia kumpaakin. Joko sisko tai mies saa sitten hakea tarvittaessa lisää. Pitää vaan lähettää mies sitten purkin kanssa kauppaan ostamaan lisää, jos on tarvetta :-D Ehkä mun pitää jo nyt talvella opastaa häntä kaupassa, missä ne korvikkeet on ;-)

Nukkuminen: huonoa se on täälläkin. Herään joka aamu klo 04 ja sitten menen nukkumaan takaisin klo 06. Nukkuisin oikein hyvin klo 12 saakka, mutta on monia juttuja ollut hoidettavana.
Yöllä on kuuma, pissahätä, närästää, jano tai iskee nälkä : /
Ja yöllä mä tietenkin mietin raha-asioita... : /
Yritän aina pysyä sängyssä siihen saakka ku mies herää. Hän on saanut muutamaksi tunniksi aamulla töitä ja herää klo 04. Jos nousen ennen sitä, niin hänkään ei saa nukuttua ja on illalla väsynyt ja kuin per... ammuttu karhu.


Imetys: Toivon toki että se onnistuisi ja minulla on jo valmiina siihen tukihenkilö. Mutta jos siitä ei mitään tule, niin sitten ostetaan korviketta.

Vaipat: minkä kokoisia ja minkä kokoinen paketti kannattaisi kotiin ostaa? Ja mitähän merkkiä kokeilisin ekaksi?
Mä kokeilen myös kestovaippoja, mutta ihan ekat päivät aijon kyllä täyttää kaatopaikkaa.


Silvia ja viliANNA 29+3 :heart:
 
hyvää vuoden viimeistä aamua ;)

imetys myös mut saa raivon partaalle kommentit jotka vaan näpäytetään (enkä tarkoita täällä kirjoitettuja vaan ihmisiltä tosielämässä, joita oon saanu..) ETTÄ IMETÄ IMETÄ IMETÄ KYLLÄ SE SIITÄ KUN VAAN IMETÄT!!!
mulla kun sitä maitoa ei oikeesti riittäny kummallekaan, ja kakkosen syntyessä kun tuo pirullinen ja kaiken tietävä eks-anoppi (luojan KIITOS ei mun elämässä enää sekään millään tavalla) olkapään takana neuvoi, ja töksäytteli sanonnoillaan kaikkea,niin mulla varmaan iski kauhee stressi ja senkin takia maidon tulo loppui jo siihen viikon päähän synnytyksestä..
He kun ukkonsa kanssa tulivat parin sadan kilometrin päästä tuolloin YLLÄTTÄEN meille käymään, olin neljä päivää ehtinyt olla vauvan kanssa kotona... kukaan ei ilmoittanut et ovat tulossa, ja yhtenä päivänä vaan ovikello soi ja he vaan marssi sisään... voi perkele mä sanon ihan suoraan..

aarrghhh kiukku nousee pintaan kun muistelee entistä elämää... :mad::mad:

dindei ja lorahdus ;) joo siis mullahan oli tilanne tossa kuukausi sitten et yks lauantai-ilta aloin saunan jälkeen vaihtaa lapsille lakanoita ja kyykistyin, niin koko lattia lainehti, olin just ennen käyny vessassakin ja yöpaitaa myöten sitten kastuin... ei haissut millekkään vaikka kuinka koitin haistella.. (oli varmaan näky, kun tän ruhon kanssa konttaa nenä lattiassa :LOL: )
Soitin synnärille ja ne kyseli kaikkee ja loppuviimeks jouduttiin lähteen ajamaan tarkastukseen... kello oli sitten jo liki puoli kaks yöllä kun tultiin kotiin... mut onneks se siis ei ollu lapsivettä... sanoi lääkäri että sitä tulis sitten kerralla kyllä enemmän ja sitten vielä sen tulo jatkuisi. Ja valkovuoto ei taas kuulema tule noin paljon kerralla. liuskatestiä tehtiin kaksin kappalein, ja lapsivettä sen mukaan ei ollu.
eli pissasin sitten housuun...
Ei ollu kovin mieltä ylentävä juttu, mut sitten kun lääkäri ultrasi, vauvan pää oli oikeassa nivusessa ja kroppa silleen kivasti vinottain, että rakko jäi ihan kunnolla vauvan alle... lääkäri sanoi että ei tää mitään kummallista oo, ja mitä useampi raskaus menossa niin sen tavallisempi juttu.
Eli piis of keik, tenat käyttöön ;) ei, vaan ihan ilman vastaavaa oon pärjänny eikä siis ole uusinut toi kokemus... pikkuhousunsuojaa oon sitte varuiks pitäny, et JOS sattuu jotain niin on ees jotai suojaa hiukan.

silvia logo raha-asiat meinaa mullakin ottaa ylivallan öisin..... :( miehellä vaiks onkin hyvä ja useita vuosia ollut vakiduuni,niin mun omat tulot on kyllä pienet ja murehdin aina et millä selvitään... ois kivampi kun ite voisi myös tuoda kotiin paksumman tilin... ja nyt kun jään sitten äitiyslomalle niin tuun saamaan vaan sen minimin jolla nää yön heräilyt saan varmaan vielä harmillisimmaksi jos satun valvomaan... mikä siinä onkin et yöl niitä asioita alkaa kelaamaan, ihan kuin se sen enempää auttais....??? ihme juttu,mutta ite yritän sulkea pois mielestä niin hyvin kuin pystyn, ettei turha stressi ole vauvallekaan haitaksi... :heart:

ja heti kun pääsin sanomasta et nukun yöni hyvin... aamuyöstä oli jo vaikeeta tän pötsin kans, painaa niin paljon ylämahaa, ja hengittäminen ON vaikeeta, joten säätelin asentoa ja kierin ja pyörin, ähisin ja tuhisin,,,,, kyllä kivat pari kuukautta vielä eessä ;)

tänään kauppaan ennen suurinta ryysistä... tähtisadetikkuja varmaan ostan ja annan lasten pitää kun ite vahditaan vieressä... maalaisjärkee mun mielestä näihinki asioihin..


olkaa siis varovaisia, ja kun uuden vuoden puolelle päästään, on syntymän ihme jo jotenki paljon lähempänä... BTW: näin viime yönä todentuntuisen unen: meille syntyi POIKA :) tunsin sen hiukset ja haistoin ihanan vauvan tuoksun, kuulin sen tuhinan... oi että tuntui IHANALLE!!!!! ja pian se onkin todellista ;)

tää lähtee nyt hiukset laittamaan ja meikkaamaan ja sit aikasin kauppareissulle, kaupathan menee sit jo klo 18 kiinni.... :)
 
vaipat kotiin no mä oon ennen ostanu pampersin NEW BORN paketin, en muista monta siin on, mut riippuen vauvan koosta niin sit vasta tietää et tarviiks seuraava ostaa samaa, vai isommille kilomäärille.... eli sillä yhdellä paketilla aloitan , ja vallankin kun tää vauva ei sit vissii mikää alle 4-kiloinen tule olemaan niin eihän sille kauaa edes pikku-pikku-vaipat menekään :)
Ja oon ihan vannoutunut Pampers-käyttäjä, muihin merkkeihin en enää rahojani tuhlaa, noi on kaikista parhaimmatja kuivimmat vaikka olis kovastikin märkä vaippa! :)
 
Vaipoista... Mulla on 3 pkt Pamperseja (niitä pikkupaketteja) odottamassa ja kaikki menee taatusti. Mä olin aika ahkera vaipanvaihtaja mutta tosin sitten taas ikinä ei ole myöskään ollut vaippaihottumia tai muutenkaan tarvinnut rasvailla pahemmin. Pampersit oli ehdottomasti parhaita teippivaippoja mutta housuvaippoihin siirtyessä Liberot on ykkösiä! Istuu paljon paremmin. Koot muuten ei kerro sitten mitään... Meillä on ollut kesästä saakka käytössä Liberon 6 vaipat eli painoraja 13-20kg eikä taideta vieläkään painaa pahemmin yli 13kg :LOL::LOL:. Melkein alusta saakka ollaan menty kokoa isommalla kun olen aina vaihtanut siinä vaiheessa seuraavaan kokoon kun on alkanut tulla ylivuotoja yöllä ja siihen ne on loppuneet. Paljon musta kiinni lapsen mallista miten ja minkä kokoinen vaippa istuu.

Kauppaan pitäisi täälläkin suunnata ja saada hoidettua kaikki niin, että pääsee lenkittämään TODELLA paukkuaran koiran ennen ekaakaan paukkua. Prkleet aloittaa jo täällä ennen kuutta joten tähtään viimeistään kolmeen (normisti neljän viiden aikaan). Sitten iltapissalle saakin mies viedä jo ennen töihinlähtöä sillä viime vuonnakin kaaduin kun narttu kiskaisi yllättäen. Tosin se on melkein eläinrääkkäystä edes viedä ulos enää illalla ainakin meillä! Takapihallekaan ei raukka uskalla astua ja sama on kyllä aina jos jostain vaan kuuluu pienikin pauke. Nykyään meidän iloksi tuntuvat heittävän ilotulitukset kehiin joka kaupan synttärillä sun muulla tapahtumalla!!!
 
Huomenta kaikille..

Vaipoista itse aijon ostaa niitä new born 2 kun ne on muistaakseni 4kg+ ja esikoinen oli syntyessään sen 4070g joten hänelle olivat passelit. Tosin veljeni poikakin käytti niitä alusta alkain vaikka olikin 3kg syntyessään. Minä itse laitan mielummin vähän väljyyttä (jota ei kyllä noihin vaippoihin jää) kun täysin tyköistuvat. Sama kun en ole ostanut ainuttakaan alle 56cm vaatetta samasta syystä. Jos laskettuna syntyy niin eipä ole neukkistätikään meille paljoa sirompaa vauvaa lupailleet :LOL: Ja tosiaan täysin niinkuin kisak79 mainitsikin pampperssit ovat ehdottoman parhaita teippi vaippoja ja ja liberot housuvaippoihin siirryttäessä.:wave:

flover itsekkään en osannut yhdistää kun olin tuolloin juuri vessassa käynyt mutta toisaalta minulla on viellä synnytyksillä niin lyhyt väli että ei ihmekkään jos vähän lorahtelee :LOL: Eikä se niin vakavaa ole. Parempi niin kuin se että oikeesti alkais lapsivettä jo tulemaan. Kuitenkin lapsen parasta että hän syntyy rv37+ :heart: "Mukavaa" että oli edes yksi jolla ollut vastaava kokemus.

Eilen tuli sitten taas hiukan enemmän touhuttua kuin perus kotiaskareet ja tietysti siitä sai sitten koko viime illan/yön sekä tämän aamun maksaa julmetuilla selkä-/ ja iskiaskivuilla :kieh: Mä siis alan olla jo ihan kypsä tähän raskauteen. Ollut paaaaljon vaikeempi kuin poitsun odotusaika ja kyllä mä sanon että kiroon jos tämäkin menee yhtäpaljon yli kuin esikoinen (41+5) kun olisin jo valmis synnyttämään heti kun vauva on ns.valmis. Kun kroppa on fyysisesti ollut monta kk rikki alkaa henkisestikkin jo hajoilemaan. Mitään kun ei oikeen pysty tekemään. Olen ollut toista kk SISÄTILOISSA kun en voi edes kävelylle yksin mennä ettei kivut ala siellä.... PUUUH!!! Tiedän että asiat voisivat olla huonomminkin mutta ei sitä osaa miettiä niin kun vaivat alkaa olla jo maksimaaliset. Sanotaan että nuorena ne lapset pitää tehdä mutta eipä minun kroppani kyllä tunnu kestävän raskausaikaa vaikka suhteellisen nuori olenkin..:stick: Anteeksi valitus nyt vaan tuntui justiinsa siltä..

Nyt oman aamupalan valmistus puuhiin jos sitä ihan puuron keittäisi
Dindei + pikku 31+5
 
Täällä alkanut pesänrakennusvietti!!! :wave:
Kolmas koneellinen vauvanvaatteita pyörimässä koneessa :) Hommauksessa Gracon autobaby + telakka ja matkarattaat! Ens perjantaina suunnistan kauppaan ja ostan kaikki loput krääsät valmiiksi. Vaippoja ajattelin hommata niitä Pampersin 3-6kg. Jos eivät mahdu tai mene kauaa, niin voi voi. Hyvä niistä on aloittaa :) Pian saan lipaston johon laittaa kaikki vaatteet ja pinniksen sais vain hakea ja koota. Kyllä tämä tästä etenee! ;)

Oikeastaan nyt on alkanut tuntumaan todelta se, että meille tulee ihan oikeasti pieni tuhiseva pötkö.. :heart: Jännitää, kumpi sieltä tulee: tyttö vai poika. Minkähän näköinen se on? Iiiikk! :)

Nuo lorahdukset kuuluu vissiin tähän vaiheeseen tai jotain :D Täällä ilmoittautuu yksi! Vähän väliä tuntuu märältä housuissa ja valkovuoto on joko vetistä tai sitten tahmeaa.. : /

Nyt kotiaskareisiin, vaikkakin ukkeli nukkuu yövuoron jälkeen..

GCS15 & Touko-Pouko rv 30+3
 
Heippa!

Pikaseen tulin toivottamaan värikästä uudenvuodenaattoa kaikille!

Joo kyllä on maalaisjärki kadonnut lainsäätäjiltä, mun mielestä tähtisädetikku on nyt aika pieni paha. Omasta lapsuudesta muistan semmoset kuin noitapillit, ne nyt arvaamattomia oli... :LOL:

Täytyy lähteä kauppaan, voin kuvitella jo sen tungoksen mikä siellä on... argh :kieh: Musta on tullut vähän sellanen, että en tykkää jos mahaan hipaseekin joku, alkaa suunnattomasti ärsyttää, meiän vakikauppa on vähän huonosti suunniteltu, on aika ahdas isoille ihmismäärille, sinne on siis kiva mennä, mutta en voi vaihtaakaan kun toisista kaupoista en löydä mitään, oon niin tottunut tuohon :D

Mindi83 27+5
 

Yhteistyössä