heipanhei
LD ja vau-kirjamä tilasin sen paketin, kesti kyllä aikaste kauan ennenku tuli, mutta aivan ihana jutska, kaikkee vauvamaista
gcs15 ymmärrän ton harmituksen... mullakin eks-anoppi oli samanlainen... mutta pidät kuule vaan pintasi ja kun tilanne on rauhotunut niin mikset kirjottaisi vaikka kirjeeseen äidillesi mitä haluat sanoa... että hänellä EI OLE OIKEUTTA puuttua sinun lapselle asettamiin rajoihin, eikä vesittää niitä omilla lahjomisillaan... TSEMPPIÄ!!!!
dindei noinhan mullakin tossa kuukausi sitte kävi... se vauva painoi rakkoa, ja se oli kuin olikin ihan tavallista pissaa mitä lorahti.... ei kiva... mut siis täysin mahollista ...
mindi siis kyllä oli lämpimät vedet
koko ajan kylpylän lämpötila noin +30....aaahhhh... kelpas köllötellä altaassa.. mut kyl mä niin nautin kun pääsin kotiin... enää ei vaan vissii jaksa lähtee mihinkää....
marr ja synnytysvalmennus no meillä on valmennusta edessä... tammikuun puolessa välissä ja yhteensä kolme kertaa.. esikoisesta kävin useammankin kerran, hengitysharjoituksia ja yleistä keskustelua aika paljon oli.. nyt kahdella ekalla kerralla katotaan synnytyksestä videoo, käydään synnytys läpi ja keskustellaan ja sitte kolmannella kerralla paneudutaan vauvan hoitoon
ois noita kertoja ollu tarjolla enemmänkin, mutta koska mulle tää on siis jo kolmas mut miehelle eka, niin valkattiin vaan ne kerrat mitkä mies halusi
korviketta varastoon ja maidon kertyminen no sairaalaan ei korivketta tarvii ottaa mukaan, sieltä saa vauva tarvittaessa muilta äideiltä jäänyttä maitoa, tai sitten korviketta, riippuen sairaalan käytännöstä. kotiin sitä kannattaa muutama purkki ostaa varalle, viis ehkä hyvä ni sit pääsee kaupasta toinen vanhemmista ainaki hakemaan jos tarvetta on
Koko laatikollista ei oman kokemuksen kautta kannata ostaa etukäteen... ei meinaan saata sopia vauvan vatsalle ihan mikä vaan... meillä kakkosen kanssa kokeiltiin ensin tutteli, sitten nan, sitten se jauheesta ja vedestä valmistettava... ja loppujen lopuksi kun vatsan toiminta tasoittui, se tutteli olikin se mikä sopi parhaiten ... siin ois menny monta monta lavaa hukkaan ...
yövieraat synnytyksen jälkeen niin no mulla on sellanen kehoitus jo esikoisen ajoilta, että ei ensimmäisten kahden viikon aikana kotiin KETÄÄN... mutta kyllä meillä kahvilla kävi sekä ekan että tokan aikana jo parin päivän päästä siitä kun kotiuduin...aika paljon on siitä omasta voinnista ja jaksamisesta kiinni.. yövieraiksi en kyllä ottais ees omia vanhempia heti... ja vallankaan suurta porukkaa... kyllä ne ehtii
Ja ihan vinkkinä omasta kokemuksesta: ekojen päivien ajan ainakin mulla oli ihan yli-energinen olo, mutta sit parin viikon päästä alkoi väsymys tuntua
kyllä ihmisten tarvii uskoa jos niille sanotaan että ei kiitos vielä.... topakka linja vaan kaikille, niin oma arki vauvan kanssa alkaa stressaamatta liikoja ylimääräsistä ihmisistä!!!
ja mitä kahvituksiin ja pulliin sun muihin tarjoamisiin tulee, sanoin kaikille että omat pullat mukaan, et mä en aio alkaa hyysämään
toimii
neuvola oli tänään juu... ei riitä kasvu-käyrä kortissa, menee yläviivan yläpuolellaki jo... ja nyt sanoi terkkari, että oikein hyvä kun pääsen jo parin viikon päästä sinne polille kontrolli-ultraan... nyt on tosi kyseessä eikä mittää arvailuja enää
Mittaili kädellä mahaa, ja kun sanoin niistä aaton myllerryksistä ja kuinka oikein sattui, että oisko kaukaa haettu et vauva ois nyt pistäny kroppansa lähtöasemiin, niin kehui mua oikeen
sanoi että no hyvinpä sä oot tuntenut, että pää todellakin on jo paikallaan
ja jalat potkuttelee ylös... voihan se tästä vielä kääntyäkin mutta onneks mun arvaus meni oikeeseen :attn:
kohdun ja ylimpien kylkiluiden väliin vasemmalle jäi yhden sormen leyvinen tila, oikealle ei sitäkään, kun sattui olemaan enemmän oikealla puolella... sanoi terkkari että ei mikään ihme olekaan jos puskututtaa ja painaa kylkiä... että istuminen varmaan onkin todella hankalaa...
sokereita jatkan mittaillen kunhan tää herkkukausi uuteen vuoteen päättyy
painoa oli tullu päälle 800g /viikko, eli nyt painoa jo päälle 87 kg, kun lähtö oli se 71-72 :O wuhuu valauden määritelmästä ei siis epäilystäkään
ihhhi hiiiii!!!! pissa oli puhdas, hempparia ei ees mitattu, kun se on niin yli-hyvä ollu koko ajan ... mitäs muuta... vauvan sykkeet siellä 130:ssä joten senkään puolesta ei hämminkiä
ihanaa kyllä että viikot menee niin äkisti,meillä toivottavasti saadaan käynnistellä synnytystä ennen sitä laskettua aikaa, ja tuskin maltan odottaa seuraavia kahta viikkoa , että pääsen ultraan
jännittää jo minkä kokoinen meidän pikkuinen on :heart:
Väsynyt oon reissun jälkeen edelleen, mutta lasten kanssa tääkin päivä on hurahtanut,ja anopin... mukavaa ollu, ja nyt ois sit vaan ilta lojumista varten... unikin ois mut en henno mennä nukkumaan näin paljon ennen lapsia
vielä imetyksestä ja tutista sairaalassakuulin että porissa ei anneta mielellään osastolla tuttia vauvalle... sanoinkin neuvolassa että otan sitten oman kotoa mukaan valmiiks ja varalta, mä en tosiaan ala toista huudattamaan, kun voi olla että se maito mulla nousee vasta neljän päivän päästä, tai sit sitä ei tule ollenkaan. et ihan turha tulla hoitajien sanomaan että tuttia ei anneta!!! terkkari sanoi että niin siellä on herkästi tehty että ei tuttia anneta ettei se häiritse vauvan imemisen tarvetta, ja ettei vauva totu liian helppoon ruokaan pullosta jos maitoa ei heti heru.. JA mikä tärkeintä terkkari sanoi että ME VANHEMMAT KYLLÄ LOPPUVIIMEKSI SEKIN ASIA PÄÄTETÄÄN ANNETAANKO TUTTI VAI EI...EI hoitajat!
Mä ainakin siis olen valmiiksi asennoitunut et muahan ei hoitajat komentele
täältä tulee niin etukäteen henkisesti valmistautunut äiti et oksat pois
näihin mietteisiin puoliks unessa sohvalla....
Floweri ja 30+0 :wave: