Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

:hug: ja voimia kaikille sitä tarvitseville.
Julille ja Aleksille hyvää joulua.
Urholiinalle kans voimia.

Tukivyöstä; itse ainakin hyödyn. jos lenkille menee ilman, niin selkä huomattavasti kipeempi, kunhan vaan jaksaa laittaa paikalleen.

gestaatioDM diagnoosin sain syntymäpäivä lahjaksi.
Vaikka arvot vain hieman koholla muutaman kerran. Insuliineja ei uskallettu aloittaa, kun vain hieman koholla ja satunnaisesti. Metformiini 1 g x 2 lääkityksellä sitten mennään. no ennestään tuttu lääke ja minulle sopinut hyvin.
Ruokavaliossa ei ollu häikkää, mut kiristin lisää hiilihydraattien suhteen ja ainakin painon nousu loppunut.
Poika menee +1 käyrää, eli hieman on iso, muttei hälyttävää. Paino arvio 1460g.
7.1 on kontrolli käynti äitipolilla ja 30.12 neuvola.
Päivittäin mittaan sokerin ennen ateriaa ja 3 x vk myös aterian jälkeen. RR ja paino seuranta myös kotona. Verenpaine onneksi nyt ihanteellinen, melkeimpä matala. Sairaslomaa jatkoivat.. Päivät vaan menee niin haipakkaa, ettei tunnu mitään ehtivän.

Joulun jälkeen menen siskon kanssa ompeleen imetystyynyn, kun meidän kunnassa saa esikoista odottavat käydä ilmaiseksi tekemässä, kuuluu aineetkin pakettiin. Nyt eletään jänniä aikoja kun siskolla enään n. 3 viikkoa laskettuun aikaan.

Oma vointi on ollut nyt todella hyvä. Sokereiden seuraaminen vaan harmittaa, kun pitää olla tarkkian ettei vaan napsi mitään suuhunsa vahingossa. yksi ylimääräine pala hieman ennen mittausta, niin menee pikkusen paastoarvon yli. Varsinkin kun on tottunut naposteleen ruuanlaiton lomassa. Kamalaa kasvattaa itse hillintää tän ikäisenä. Pikkuhiljaa alkaa makean himokin väistyä, mut saa nähä miten käy joulu pöydässä

Rauhallista joulua kaikille

mulle voi päivittää listaan iäksi 32 ja poikalupaus

sane & toivo rv 28+8

Iltaa!!! On ollu taas kiire päivä mutta tässä aatonaatossa on aina jotain taianomaista:heart: Kaikki on niin odottavalla mielellä ja jotenkin itsellä erikoisen hyvä ja odottava mieli :)

Kävin tänään ultrassa,oli ihana lääkäri joka selitti kaiken tosi tarkkaan. Poika voi hyvin ja painoarvio oli 1400g eli melkoisen hyvin mutta kasvaa kuitenkin keskikäyrällä eikä yläkäyrien yläpuolella niinkuin esikoinen ja kuopus. Jes!!! Mulla on siis yhä toivoa saada täysiaikainen,normaalipainoinen lapsi :) Koko vastasi nyt viikkoja 30+.

Täällä alkaa olla jouluhommat pulkassa,aamulla laitoin perunalaatikot imeltymään,paistan ne sitten huomenna ja äsken leivoin jouluhalon :) Mies tulee kohta kotiin ja laittaa kinkun uuniin,huomenna sitten leivotaan vielä lasten kanssa pipareita ja torttuja.

Minäkin toivotan satumaista joulua kaikille ja syödään hyvin kiloista ja sokereista huolimatta :) Itketään yhdessä sitten joulun jälkeen kun ollaan niin läskejä:LOL:

-Naurukohtaus ja Ylläri 28+3-

Ihanaa joulua teille kaikille :xmas:

Mä sain juuri valmiiksi jouluruuat ja kohta suuntaamme kohti minun vanhempia. Onneksi matkaa on vain 6km =)

Valvoimme molemmat viime yönä paljon mun kipujen takia. Ja sattumalta länttäsin miehen käden just sopivaan aikaan mun mahalle ja niin sai baba tuntea vauvan potkuja :heart:

Silvia ja viliANNA 28+3 :heart:

Nyt kun poika nukahti joulunvieton jälkeen niin oli pakko tulla sanomaan
Hyvää joulua teille kaikille maailskuisille

Saatiin tänään miehen kanssa paras joululahja kun esikoispoikamme (1v2kk) lähti kävelemään. Mitään varsinaisia ensi askeleita ei otettu kun ensi matka oli n.2m . Varoen tietysti viellä matkataan mutta hiljaa hyvä tulee.. Nyt kynttilöiden valoon miehen kanssa viettämään yhteistä joulun hiljaisuutta :heart:

Dindei + pikku 30+5

rauhallista joulupäivää ihmiset.... :)

pakko tulla onnittelemaan DINDEIN mukelon ensiaskeleita, hienoa :heart: siitä se lähtee...

omaa napaa vain huh huh eilinen olikin aika vääntö.... jo aamusta tunsin että vauva liikkuu TODELLA häijyllä tavalla, autossa oli kurja istua, onneks anopin pöytään ei ollu pitkä matka.. supistuksiakin tuli ...
Kinkku-pöydässä otin ja TODELLA NAUTIN puoli lasia punaviiniä :D aah, oli kyl nii hyvää ;) vaan puoli lasia riitti, sit tulikin jo sellanen olo et yöks ei enempää raskaana... kyllä sitä sitte ehtii vielä myöhemmin..
Mutta tää vauva päätti tunkea tuonne oikeaan nivuseen päätään ja pitkin iltaa olo kävi yhä tuskaisemmaks...potkuja tuli vasemmalle ylös, ja välillä tuntui että vauva on poikittain kokonaan!!
illalla istuin nojatuolissa ja kärvistelin... alkoi supistella välillä ja hiukan pelotti että vieläkö tästä tarvii sairaalaan taas lähteä..
Tuntui että mahanahka ratkeaa, niin rajuja liikkeitä olivat :( sitten tuntui että sen pää tulee pihalle tai jotain, kovia potkuja ja takapuolo pingottui monet kerrat mahan pintaa, aattelin että siitä se sit läpi tulee... ja oikeasti SATTUI jo!!!
Sit vauvalla alkoi hikka puoli kymmenen maissa, ja hiljakseen asettui paikoilleen.... :) luulin hänen kääntyneen perätilaan, mutta aamulla potkut tuntui taas hyvin ylhäällä, ja hikka paljasti viimein hänen olevan pää alaspäin. eli oliskohan tää valtava myllerrys ollut jo kiinnittymistä "lähtöasemiin" monestihan tällä kolmenkympin korvilla ne alkaa löytää lopullisen paikkansa synnytystä varten..

Karmaiseva kokemus, mutta sentään liikkui ;) uskomatonta miten tuolla mahassa mahtuu kääntyilemään noin kovasti... ja ei kyllä aiemmissa odotuksissa ole vastaavaa tullut koettua :O mut tänään olenkin sitten ollut vain ja lepäillyt, kattellu telkkaria ja pakkaillut reissuun tavaroita, aamulla lähdetään kahden vuorokauden kylpyläreissulle :heart:

toivottavasti ootte kaikki syöneet kunnolla, mulla alkaa jo kaikki etoa... vedetty on niin suolaista kuin makeaakin....loppupäivän syön kevyemmin, kunnes huomenna pääsee taas ravintola-ruokia ja hotellin aamupaloja ahmimaan ;)

Flower again ja rakkauspakkaus 29+3

Ihanaa joulupäivää kaikille!

Onnittelut täältäkin dindein poitsulle ensiaskelista :)

Kuulosti melkosen tutulta flower toi sun teksti. Täällä meinaan myös vauva mylläsi eilen kovasti! Aamulla heräsin ennen seitsemää kun mahaan sattui. Ehdin jo vähän säikähtää, mutta onneksi meni siinä sitten pikkuhiljaa ohitse. Muuten ei kyllä mitenkään kipeetä tehnyt, mutta esim. just autossa istuessa vauvan liikkeet tuntui aika häijyiltä! Välillä tuntuu ihan tuolla kohdunsuulla osumia ja sitten taas tuntuu kamala mylläys heti tossa rintojen alla. Melkosta meno tuolla masussa välillä :D

Eilen tuli kyllä syötyä hyvin ja vähän herkuteltuakin ja kohta taas matka käy kohti äidin joulupöytää! Ihanaa :heart:

Mukavaa joulunjatkoa kaikille!!

Tässä vielä joulumasu eiliseltä, eli rv 29+0

~ miraci ja pikku-ukko rv 29+1 ~

Ihana masu miraci! :)

Mä en ole oikein nauttinut jouluruuista. Eilen söin itteni täyteen, joskus kuuden aikaan, ja vielä yöllä kahdelta oli tosi vaikea olo. Siis ihan kauhea. Tuntui että ruoka ei laskeudu ollenkaan, maha oli tosi pinkeänä ja kyljen kääntäminenkin sattui, henkeä ahdisti ja tuntui että haluan oksentaa vaan kaiken ruuan pois :( Niin ja siis söin kyllä ihan reippaasti ja otin lisääkin, eli opinpa sen ettei kannata syödä enää kovin paljon kun kohtu painaa mahalaukkua niin tulee tosi ikävä olo. Kävin äsken mummulla syömässä ja söin vaan tosi vähän ja silti tuntuu että maha on ihan hiton täynnä. Onko teillä tällasta??

Ja sitten tämä väsymys. Oon ollut koko joulun jotenkin ihan tollona kun kauhea uupumus koko ajan päällä.. :/ Mietin että johtuukohan tää siitä hemoglobiinin laskemisesta.. No mä ajattelin nyt alkaa ottamaan rautaa, mulla on noita 100mg Retafereja, niitä on joskus lykätty pari pakettia verenluovutuksesta mukaan. Mutta saapa nähdä aiheuttaako ne mahavaivoja. Ja uskaltaakohan niitä omin päin ruveta ottamaan? Mutta tää väsymys on jotain ihan hirveää. Tuntuu etten jaksa olla hereillä yhtään.

Anteeksi kun mä vaan valitan ja on joulu ja kaikkea.

Mullakin vauva on liikkunut TOSI paljon, mutta ei onneks noin kipeesti niin kuin flowerilla.. pelottavaa :eek:

Tänään tultiin kisulin kanssa takaisin kotiin äidiltä ja nautin rauhasta ja hiljaisuudesta :) Hyviä joulun jatkoja.

LD + Pikkunen 27+5

LD:
Mä taisin aluksi ottaa samoja rautatabuja ja ei käynyt mulle. Ostin sitten sitä vatsaystävällisempää versiota. Mulle terkkari sanoi puhelimessa, että ota vaan rautaa. Eikä se seuraavalla neuvolakerralla ollut liian korkealla.

Vauvahan kasvaa, joten myös vatsalaukkuun mahtuu vähemmän ruokaa. Näin luki oppaassa. Olen huomannut että ei voi enää syödä niin paljon kuin ennen vanhaan.
Mä yritän aloittaa taas vesijuoksun. Haluaisin saada painon pidettyä raskausaikana kurissa. Meillä ei ole kotona mitään jouluherkkuja. Kaikki suklaat... mitä töistä sain, vein mun vanhemmille ja jätin sinne. Eilen toki söin kohtuudella.

Ensi jouluna vanhempien ruokapöytä pitää kääntää, että mahdumme kaikki 6 sen ääreen. Ja isäni jo suunnitteli että kuusi pitää kiinnittää hyvin, kun yksi on kumminkin sen kimpussa. Kotiin meille ei tule varmaan pariin vuoteen edes tuota tekokuusta.

yritän taas aloittaa kasvispitoisen ruuan syömisen. Mun tekee mieli kasvissosekeittoa, joten pitää varmaan mennä maanantaina ostamaan siihen tarvikkeet ;)
Jotenkin hassu olo on ja tekee vain mieli kevyttä ruokaa. Ei yhtään pizzaa, hampurilaisia... Mutta hedelmiä himoitsen.

Silvia ja viliAnna 28+4

LD Täysin samat olotilat täällä :x...
Oon toki syönyt itteni ähkyyn monta kertaa parin päivän aikana. Muutenkin olo ollut ihan järkyttävä!
Meidän piti riisua kuusi ja muut koristeet tänään jo pois, huomenna mennään lappiin ja maanantaina alkaa näytöt täällä meidän asunnolla. Kiinteistövälitysfirma hoitaa ne sillä välin kun ollaan reissussa. Eli siivota pitäisi edelleen mutta mutta... en meinaa jaksaa. Olo ollut ihan väsy ja ällöttävä. Johtunee kai näistä epäterveellisyyksistä..

Pojat on isällään olleet eilisillasta lähtien joten ikävä niitäkin on kamala, taitaa mun huono olo olla psyykkistäkin osittain. Aivan kun pala puuttuis kun lapset poissa näin jouluna :'(.
Onneksi saan ne huomenna takaisin kotiin ja päästään lähtemään retkelle.
Ensimmäistä kertaa oon nyt ajatellut että miten tätä jaksaa maaliskuuhun asti.. Ahdistaa niin fyyssisesti ja psyykkisesti tämä tila vaikka vauva jo rakas onkin.

Anteeksi valitus.

tiinelli ja tyttövauva 27+3

tiinelli nautinnollista lomamatkaa :heart: ja mä niin ymmärrän ton et kun lapset on isällään niin itsestään on iso palanen poissa... se on elämän kamalin puoli mitä toi ero toi tullessaan :( enkä vieläkään totu et muksuja en nää viikkoon.... mutta pian ootte te ainakin yhdessä :) mullakin lapset täällä taas, mut viikko hurahtaa äkkiä....

LD älä murehdi liikoja, väsymys vaikka johtuisikin raudan puutteesta niin voi johtua kuule ihan tästä raskaudesta yleensäkin :) ite huomaan et välillä tulee päivä tai kaks, ei kerta kaikkiaan JAKSA tehdä mitään,,,, yhdenkin raajan liikuttaminen vaatii suuria ponnisteluja.
Sellainen päivä oli esimerkiks eilen... pesin pari koneellista kyllä pyykkiä, seisoskelin vartin koiran kanssa pihalla... muutoin makasin KOKO päivän.. ja väsytti niin julmetusti... määkin luen sitä opasta paljon, vaikka kolmatta jo odotankin.... siellä sanottiin että tässä vaiheessa maha painaa jo niin paljon keuhkoja, ja palleaa että hengittäminen on jo vaikeeta ja senkin takia voi tuntea olonsa väsyneeksi. No on kai jos ei happee saa kunnolla :D

Siivoamiset on siinä jamassa että lapsille sanoin jo edelliskerralla kun olivat meillä että toinen auttaa imurin kanssa ja toinen vessan pesun kanssa, en millään jaksa enää kyyristellä. Hyvin hoitui :) ja aattoaamuna mies tarttui imuriin... ;) mä saan sen verran paljon supistuksia tosta imuroinnista että oon delegoinu sen nyt loppuajaksi muille.. enkä JAKSA...

Mihin katosikaan se ketteryys ja touhotus mikä tälle persoonatyypille on niiiiiiin luontainen juttu??????
ihan sama käyny mielessä kuin tiinellillä että miten ihmeessä jaksaa loppuajan ... no, ei auta kun kärvistellä... ja koittaa jättää raskaimmat jutut pois..
ja ruokaa ei todellakaan voi syödä enää samoja määriä kerralla ku ennen... kyllä mulla meni ihan ähkytilaan koko elimistö...sokerin paastoarvot vippaa jo, joten kun kylpylästä tullaan ni mä alotan kans jonku keittokuurin ;)
Mut koska en halua kytätä JOKA aterialla mitä voin ottaa ja mitä en ni aion nauttia täysihoidosta täysillä :) suurin ongelma mulle tuli noista karkeista ja suklaista... ne pitäis sit välipäivinä joko syödä tai piilottaa :D tai sit mä vaan tarviin nipistää omaa itsehillintää tiukemmalle :)

kivaan lumimyräkkään lähetään ajamaan, great... onneks mies on maailman rauhallisin kuski, eikä kaahaile vaan mennään hiljakseen jos keli on kehno.. eikä tuolla kyllä mitenkään kivalle näytä saati kuullosta... tuuli viuhuu talon ympärillä ja lunta lentää... mut perille kun päästään ja saan bikinit päälle ja vajottua poreammeeseen, saa vaikka pikku-ukkoja tulla taivaalta ;)

parin päivän nettipimento edessä mulla, palaan palstalle toivottavasti täysin relanneena ja hyvin syöneenä ;) heipsatihei :D

Flower again ja mynky-jooseppi :heart:

Flower again
Nauti vaan valmiin pöydän antimista. Kerkeää sitä sitten taas tarkkaan katsomaan mitä suuhunsa laittaa.
Me suunniteltiin että mennään tämän tulevan mummon kanssa tammikuussa ruotsiin. Ja ihan varmasti syön laivalla niin paljon ku maha antaa vielä myöden.

Onneksi meillä ei ole kotona yhtään suklaata. Ja sen ansiosta mä olen laihtunut -1kg edellisestä neuvolasta :D
Pelkään että miten alan lihomaan kun jäin nyt kotiin, ja siksi syön tosi varovasti.
Eikä kuulema haittaa vaikka laihdun raskausaikana. Jos sillä vesijuoksulla saisi vielä vähän kiloja pois, ennen ku vaavi syntyy.

Voi ku tuo mies lähtis tänään käymään vaikka kaverilla. Samalla hän voisi ostaa bensikseltä mulle luumuja. Saisin mahan toimimaan :-/ En viiti pyytää, että heittää mut bensikselle, kun tuo auto vie niin paljon bensaa.

Väsymys on ollut melkoista. Eilinen meni nukkuessa. Ja yöllä mä taas valvoin ja sitten heräsin 8.30.
Mä niin nautin, kun uskallan yöllä valvoa ja aamulla nukkua, kun sain sairaslomaa. Muuten mun pitäis mennä huomenna töihin : /

Ens viikolla pitäisi mennä katsomaan, missä kunnossa se vauvakoppa on ja korjata sit, kun se on vähän rikki. Sitten pitää ostaa siihen patja ja tuoda se tänne meille.
Sitä ennen pitää yksi kirjahylly purkaa ja se on täynnä mun käsityötavaroita : /
Sen hyllyn tilalle tulee kylppäristä yksi kapea kaappi ja sen kaapin tilalle tulee taas pesukone.

Pikkuinen on taas ollut rauhallisempi. Liikkui kyllä aamuyöstä ja eilen liikkui aika paljon.

Silvia Logo ja viliANNA 28+5 :heart:

No onpas helpottavaa kuulla etten ole ainoa jonka kärsii kauheasta ähkystä! :) Mäkin kyllä joo luin oppaista ja netistä että tää kuuluu asiaan, mutta ajattelin että onko se tosiaan näin kauheaa :D Mulla onkin tapana yleensä lukea jostain "Raskaus viikko viikolta"-laskurista että mitä tällä viikolla tapahtuu.
Mut ehkä mä pelkäsin sitäkin että onko mulla nyt miten paljon liikaa sitä lapsivettä että sekö mua painaa.. Mutta kai se lääkäri olisi lähettänyt jatkotutkimuksiin jos aihetta huoleen olisi?? Se ei tosiaan sen kummemmin sitä lapsiveden määrää kommentoinut. Terkkari on aina sanonut että sitä vettä on normaali määrä, joten tuskin sitä nytkään mitenkään mielettömästi oli..

Ja joo noista rautatableteista, ei ne varmaan nuo Retaferit sovi mullekaan, eilen oli ihan kuralla maha :( Saattaahan se syömisestäkin johtua, mutta muistaakseni tuo ko. tabletti on mulle ennenkin tehnyt tuota, pari tablettia joskus otin sen takia kun luovutin verta säännöllisesti.

Eilen olinkin sitten kavereille kuskina ja kävin mun kantabaarissa pitkästä aikaa. Hyi helvetti, ei todellakaan ollut ihana paikka ja känniset on ihan v*tun tyhmiä. Oikeen alkoi ahdistaa siellä. En mene enää. Melkeenpä tunnen vahingoniloa siitä että mikä olo niillä kaikilla on tänään, haha.

flower, niin, tämä väsymys varmaan kuuluu asiaankin :D Välillä tulee ihan huono omatunto siitä kun pitäis tehdä kaikenlaista mut kun ei tosiaan JAKSA. Hyvää kylpyläreissua teidän porukalle! :)

Ja tiinelli hyvää matkaa teille kans! :)

Mua on muuten ruvennut ihan pikkuriikkisen hirvittämään kun synnytys alkaa olla jo lähempänä ja lähempänä. Siis ei se itse synnytys, vaan se että mitä se elämä on lapsen kanssa. Kaikkia kysymyksiä pyörii päässä. Miten mä pärjään, osaanko olla äiti, jos jäänkin ihan yksin, mitä jos en osaa hoitaa, mitä jos mulle tuleekin se synnytyksen jälkeinen masennus, miten mä osaan olla kun elämä muuttuu, jos mä olenkin huono vanhempi.. :eek: Kun toki kai se itseä muuttaa kun itestä tuleekin ÄITI. Huh! Kyllä mä oikeasti uskon että pärjään siinä missä muutkin :) Mutta varmaan ekan kohdalla sitä tuntee ittensä paljon epävarmemmaksi. Mut kaipa sitä vanhemmuuteen kasvetaan ja sitäkin tässä teen koko ajan :)

Mukavaa viimeistä pyhää ennen arkea kaikille! :)

LD + Pikkunen 27+6

Heippa.

Mukava kuulla et muillaki olo alkaa käymään tukalaks. Must tuntuu et nää joulunpyhät on ollu ihan tuskaa. Koko ajan sattuu johonki ja on ahdistavaa.
Sillon jouluaattona mulla oli täysin samat fiilikset ku Flowerilla. Mietin jo useampaan kertaan et onko lähettävä sairaalaan.Niin kovat kivut oli ja vauvaki mylläs ihan hurjasti...

Nyt tultiin just "lenkiltä" jos sitä nyt lenkiks voi sanoa. Vauhti on hidastunu aika paljon ihan viikossa. Vaikka rauhallisesti mentiin niin silti mahaa pisti ja sattu koko matkan.
Toivottavasti tää on nyt joku ohi menevä vaihe vai tätäkö tää on nyt seuraavat 2kk???

Tän viikon oon ollu saikulla niistä supistuksista ja jotenki tuntuu et millä mä enää pärjään töissä...
Tiistaina kun lääkärillä kävin, niin kohdunsuu oli kiinni, mutta pehmentynyt ja lääkäri sanoi että vauva on laskeutunut jo tosi alas, et siitäki supistukset saattaa johtua.
Mä kyllä huomaan sen itekki että tää maha on tipahtanu ihan selkeesti alemmas.

Sisätutkimuksesta Se siis todella sattuu.. Ennen ei oo ollu vastaavaa, mut nyt parilla viime kerralla se on tuntunu jo tosi ikävälle.

Ähkystä Joo, on täälläki tullu parina päivänä vedettyy ittesä ihan ähkyyn. Kauhee tunne, ku tuntuu että räjähtää... Tänään vielä pitäis mättää, mut huomenna onneks paluu arkeen sen suhteen. =)

Hauskaa reissua Tiinelli ja Flower!! Nauttikaahan. :)

Nunnika+Neiti rv 30+6

Tuija Tukala ilmoittautuu täälläkin :wave: Olo on todellakin mitä ahtain... Juuri tänään aamupäivällä ajattelin, että jos (todennäköisesti kun) odotan vielä tämän masukin jälkeen, niin "ajoitan" vauvan syntymään elo-lokakuun välillä :D Mä niin inhoan näitä talviodotuksia, kurjaa vääntää ison mahan kanssa itselle ja esikolle pihavaatteita. Jalat puutuu, henkeä ahdistaa, supistaa, on kuuma, pissattaa ja naamassa tuntuu oma sydämen syke.. Esikon aikana tarvitsi pukea vain itsensä ja silloinkin ahdisti, nyt tämä vääntäminen on jotain ihan sietämätöntä... :headwall:
No eihän tenavia sinänsä ajoiteta, mutta toivon, että tärppäis sitten marras-tammikuun välillä ;)

(.)
Täällä suuremmilta ähkyiltä on vältytty, oon puputtanut tasaisen tappavaan tahtiin koko ajan jotain.. Tosi järkevää käyttäytymistä raskausdiabeetikolta... :whistle:
Pukki toi ihania lahjoja meidän perheeseen. Esikko sai vaikka mitä pientä kivaa ja bonuksena sukset, joilla ollaankin tänään hiihdetty ensimmäisen kerran. Minä sain oikein toivottuja lahjoja: parturi- ja kauneussalonki-lahjakortit, sinkkuelämää 2 leffan, kirjan, radion sekä kaikkea muuta kivaa. Muutenkin joulu meni tosi kivasti!
Turvotusta on jälleen tullut.. : / Se nyt ei ole niin kivaa, mutta kai se tästä tasoittuu ennen torstain neuvolaa..

GCS15 & Touko-Pouko rv 29+5

Pakko tulla vielä purkautumaan...

Mä en siis kestä noita ukkelin yövuoroviikkoja!!!! Tänään sen pitää vasta ekaan yöhön ja mulla on jo ihan hermot riekaleina!!!! :stick: Se haluaa nukkua päikkärit, eikä saa nukuttua jos täällä kuuluu ääniä. Noh, meillä on 70 neliöinen kolmio, joten täällä on vähän vaikeaa elää "kusi sukassa" 4-vuotiaan termiitin kanssa. Mä oon aivan hermona, kun koko ajan saa käskyttää ja muistuttaa esikkoa olemaan hiljempaa ja riekkaamatta, että yks saa nukkua. Ei mua se haittaa, että se nukkuu yövuoron jälkeen noin 15 asti päivällä. Me lähdetään aina silloin pois kotoa "evakkoon", ettei häiritä ukkelia. Mutta sitten illat... AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!! Mä en haluaisi olla hiljaa ja hissutella täällä, kun ne on mun ja pojan yhteistä aikaa, ennen kuin se menee nukkumaan. Nää yövuoroviikot mä oon ihan hermo kireellä ja kiukuttelen koko ajan, kun elämä on kaikkea muuta kuin normaalia. Entäs sitten, kun tähän samaan 70 neliön kolmioon syntyy vauva!?! Sitä ei saakkaan pidettyä olemaan hiljaa! :headwall:

Lisäksi mulla on pesänrakennusvietti. Haalin kaikki esikon vanhat vaatteet kokoa 50-60 (väriltään sellaisia, jotka sopii sekä tytölle, että pojalle).

Mur ja RäyH!

Yhteistyössä