Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Heipsan...

Sokerirasitus takana. Mä sain sentään sitä cokiksen makuista litkua :) Tuloksetkin tuli jo, ihmeen nopeasti. Mut neukkutäti ei ollut ollenkaan innoissan tuloksista: paastoarvo 5,8 (pitäis kuulemma olla 5,3) ja tunnin arvo 10,9 (alle 7,8 pitäis olla). No joo, en mäkään tuosta kyllä innostunut :( Edellisessä raskaudessa oli vaan tuo tunnin arvo koholla. Eli seurantaan tässä joutuu, kuulemma heti tänään pitää alottaa seurailemaan ite, mittari mulla onkin täällä ja jopa neuloja on valmiiksi. Joulun jälkeen sit katotaan miltä ne näyttää, mut luultavimmin joudun nyt sitten äitipolin seurantaan tuon takia. Mut minkäs teet, vauvan terveyshän se on pääasia...

Nyt en jaksa enempää kirjotella. Pitää lähteä vielä kylillä käymään. Tarkoitus olis tehdä mummoille marmeladia itse lahjaksi, mut kun unohdin agar-agarin kauppaan :(

-JennyA & pikkuinen 28+4-

LD avunpyytäjiä riittää aina rutkasti enemmän kuin avun antajia. Pitää vaan itse osata vetää rajat. Mulla siinä on ollut vähän opettelemista. Pahimmalta tietysti tuntuu tuollainen että yhteydenpito kiinnostaa vain avunpyyntimielessä. Mut jos lapsi on mukava, kai sitä voi hoitaa, mutta oman jaksamisen/huvittamisen ehdoilla tietysti. Kyllähän auttamisesta saa ehdottomasti hyvän mielen. Ja en ajatellut että haaveilet erityisesti baariin pääsemisestä, vaikka ei siinäkään mitään pahaa olisi. Saa sitä mennä vauvan syntymän jälkeenkin jos tuntuu siltä!

joululahjojen määrästä Mä ostan useampia lahjoja miehelle ja lapsille. Ja niitä on kiva myös saada. Kovin kalliisiin lahjoihin ei ole varaa, mutta onneks jotain kivaa saan aina hankittua. Aika paljon aikuisten kesken puhutaan toiveista ettei tule hukkaostoksia.

Hirveitä repäisykipuja täälläkin tulee yskiessä.

kike onnea muuttoon! Jos Vantaan Matariin muutatte niin me asutaan aika lähellä :) ja paranemisia, täällä toinen jolla aika ankara flunssa, mut taitaa olla siinä pahin vaihe menossa ohi.

tiinellillä kanssa muutto tiedossa, onnittelut uuden kodin löytymisestä.

miehen vauvanhoito Ei varmaan tule yllätyksiä kun on jo kolmas tulossa. Meillä työnjako mennyt aika kivasti. Mietittiin jo ennen esikoisen syntymää sitä kuviota, että väsynyt äiti tyrkkää heti vauvan isälle kun isä tulee töistä. Seurasimme sellaisesta tappelua yhdessä tuttavaperheessä ja mietimme miten voisimme ehkäistä sellaisen kuvion. Meillä onneks on ollut aika helpot lapset, luulen et tuollainen tilanne kärjistyy jos vauva valvottaa ja vaatii kanniskelua. Äiti on päivän jälkeen ihan poikki lapsen kanniskelusta ja mies tulee huonoilla yöunilla töistä eikä hänkään jaksaisi heti vauvaa hoitaa. Unenpuute nyt yleensäkin ajaa ihmiset piippuun. Siksikin meillä on nukkumajärjestelyillä ym yritetty vauva-aikana varmistaa että unta saadaan mahdollisimman paljon. Ja ollaan siitä onnekkaita, että vauvat ei ole liiaksi valvottaneet. Kuopus kyllä valvotti, mutta oli aina väliin parempia öitä, ettei ihan hulluksi päässyt univelkojen kanssa.

Mutta vaikka meillä ei oo kauhean vaikeaa lasten kans ollut, on niitäkin päiviä kun olen tosiaan sen vauvan miehelle tyrkännyt ovella. Mut kun se on ollut satunnaista, siitä ei oo syntynyt riitoja. Aika sujuvasti me tuota lastenhoitoa olemme jakaneet. Miehellä on paljon parempi pinna kuin mulla ja hoitaa siksi monta asiaa paremmin. Selvästi se kuitenkin vaikuttaa joihinkin asioihin että olen ollut lasten kanssa alusta asti myös päivät. Mies usein saattaa pähkäillä mitä lapsille pukisi ulos tms. Mulla sellaiset rutiinit on ehkä paremmin hallussa kun päivittäin niitä hommia teen.

JennyAdeliina tsemppiä sokeriasiaan. Eihän se ilahduttavaa ole kun joutuu seurailemaan.

Flunssa taitaa alkaa paranemaan, ainakin pahin päänsärky vähän helpottaa ja lämpö on laskenut. Aamulla vielä pää meinasi yskiessä räjähttä. Ihanaa kun varmaan jouluksi tuun kuntoon.

Leppismom

Heippistä!

Tiinellille Onnea unelman toteutumisesta! :)

Flower: Jaa, että siinä tk:ssa on vielä oma neuvolatäti, hienoa, on osattu olla säästämättä sitten siinä asiassa :) Ja, et säkään nyt niin turvonneelta näytä, ihanaa raskaushehkua vaan, sellasta mitä mulla ei varmaan koskaan oo ollut :D

Siro vatsa: johtuu varmaan tästä mun selästä, onko se sitten jotenkin pitkä tai jotain. Pikkuhiljaa kasvaa tossa tuo kumpu ja turvotukselta kyllä oon vielä välttynyt, aiemmissakaan ei ole ollut ongelmaa kyllä sillä saralla. Eilen sain tietää toisen kuopuksen kummitädeistä odottavan ja hänestäkään ei kyllä yhtään huomaa, hällä on LA huhtikuussa, ja on tällänen pitkä ihminen kuten minäkin. Mutta munkin täytyy varmaan elämäni ensimmäiset mammahousut hommata, ei tuu kesää muuten kyllä :LOL:

Mies ja vauva: niin tää kun nyt on kolmas kerta, niin varmaan ei tuu mitään hirveitä yllätyksiä. Mies on kyllä lasten kanssa ihan hyvä ja tekee pyytämättäkin asioita ja vaihtaa vaippaa kuin ammattilainen :LOL: Kotityöt teen enimmäkseen edelleenkin minä, koska tää koti nyt on vähän mun työtä tällä hetkellä. Miehellä alkaa yöllä jo työt, joten en voi tietenkään hänen antaa öitä vauvan kanssa hoitaa, joten ne on mun hommia, mutta varmasti nautin kyllä tästä näillä näkymin viimosesta vauva-ajasta, ehkä esikoisen aikaan en nauttinut ihan niin paljon kun kuopuksen aikana, en tiedä miksi, ehkä kun kaikki oli niin uutta. Samassa sängyssä varmaan koisitaan kaikki välillä, vaikka toki koitan pinnikseenkin vauvaa nukuttaa. Nää vauvat on niin erilaisia persoonia, että ei sieltä koskaan tiedä mitä tuleman pitää... jännityksellä odotan :heart: Mut kisakin kanssa samoilla linjoilla 50/50 on ihan hyvä malli, kun töihin tästä lähdetään...

Lahjat: joulu on musta vähän sellasta lastenjuhlaa, ja paljon kyllä tulee ostettua lahjoja lapsille. Itsellä ei lapsena ole ollut mitään yletöntä lahjamäärää, mutta ihan on vaan kivoja muistoja joulusta ja laatu on korvannut määrän. Itsekin ostan aika paljon tarpeellista tavaraa lahjaksi ja tietty pidän korvat auki mitä esikoinen varsinkin on oikein paljon toivonut. Nyt paketista löytyy mm. sukset ja uudet luistimet, että ei nyt mitään hirveen turhia lahjoja mutta voin vetää kyllä määrässä överiksi :ashamed: Miehen kanssa oli pari vuotta ihan ettei ostettu mitään, jos ei tullut jotain oikeen hyvää mieleen. Tai sitten voidaan yhdessä päättää mitä oikeen kovasti tarvitaan ja ostettu sitten yhdessä (siis vähän hintavampi lahja ) .

JennyA:lle voimia! :hug: Ei mikään kiva joululahja.

Minä toivotan kanssa kaikille maalismammoille hyvää joulua ja iloistamieltä jokaiselle!

Mindi83 26+3

Päivitykseen sen verran, että lasketuks ajaks vois muuttaa 16.3.2011, ennen oli 21.11.2011.

Kävin tänään neuvolassa ja nyt vasta selvis, et laskettua aikaa ei olekaan muutettu virallisesti ekan ultran mukaan meneväksi, vaan heillä on päivämääränä tuo 16.3. Käy mulle, sillä kaikki kolme on menny yliaikasiksi ja lopussahan kasvu on suurempaa, niin saa tarvittaessa käynnistyksen oikeaan aikaan =) hassua, kun olen mennyt niin, että maanantaina alkoi 27+ viikko, ja nyt onkin tänään alkanut 28+ viikko.....eihän eroa ole kuin muutama hassu päivä, mutta kuitenkin!

Muutoin kaikki oli kunnossa.....painoa tullu viimäsen kuukauden aikana aikalailla, mutta sen mukanen olokin on ollu, turvotusta usein niin paljon, ettei edes kättä saa nyrkkiin. Terkkari kuitenkin totes, että koska painoa on tähän mennessä tullut yhteensä vain 6 kiloa, niin ei hätiä mitiä! Sf-mitta oli komeat 32cm, mutta pilvissä se on huidellu muissakin odotuksissa, enkä siittä stressiä ota, kun ei se suoraan kerro vauvan kokoa.....meilläkin lapset ollu syntyessään 3,5kg, 4,3kg ja 3,9kg eli isoimman ja pienimmän ero melkein kilon ja silti siis mitta ollu yli käyrien samallalailla.

Aleksille paljon kasvun enkeleitä jatkossakin!!

Vattihattu rv 28+0

Joulu
Jouluhankinnat on nyt yhtä lahjaa vaille tehty :) Aina yhtä ihanaa ko on kaikki saanu tehtyä. Nyt vain pitäs kummilapsille käyä lahjat viemässä.. Seki yhden illan operaatio. Ja kuusen mies aiko tänään hakea.. Saa nähä käykö varkaissa vai ottaako tuosta omalta tontilta :D
Ja mää menin lupaamaan Jouluaterian sekä minun vanhemmille että miehen vanhemmille. Noh, nytpä pystyy vielä rauhassa valmistelemaan asioita - ensjouluna huolehdin kyllä vain omasta sakista!
Aattoillaksi mennään mun vanhemmille, koska sinne tullee joulupukki! Ensvuonna suunniteltiinkin äitin kanssa, että mennään sinne jouluaaton viettoon niin ei tartte hommata pukki ku yhteen paikkaan.
Kinkun nostin just sulamaan. Ekaa kertaa kinkunpaisto tiedossa leivinuunissa - saas nähä mitä siittä tullee!

(. ) Niin. Mun mahasta on tullu toispuoleinen :LOL: Selvästi vaavi toisessa reunassa viihtyy paremmin :D Hienon näkönen ko toinen puoli heiluu ja hytkyy ku vaavi tanssii vissiin nissepolkkaa tuolla masussa. Huomenna olis sitten neuvola.. En oo kotona viittiny ees käyä puntarilla ja ihan varmasti on paino noussu huikeisiin lukemiin jo..

Tässäpä masukuvaa tältä päivältä 26+4

Viimeksi muokattu:
EX4
Kaikille oikein rauhallista ja onnellista joulua

Joulu
Lahjat ostettua, rahat tuhlattu, joulukoristeet laitettu, laatikot on tekemättä, koti on sotkuinen ja joulumieli on kyllä korkea:)
Lahjat sain tänään ostettua, kasallinen vaatehuoneessa paketoimatta, voitte laskea kun on 4 lasta ja heille kaikille lahjoja, kyllä hankkisin useamman lahjan, joka joulu ollaan vietetty kotona, käymään tulee miehen vanhemmat, omat vanhemmat tulee kauempaa joulupäivänä ja onkin 2 päiväää. Käydään hautausmaalla viemässä kynttilöitä. Itse rakastan polttaa kynttilöitä sisällä ja ulkona:)
Laatikot on siis tekemättä ja nyt pitäisi alkaa vääntää niitä:kieh: Sitten yöllä siivoan, onneksi tuli hankittua hiljainen imuri:D
Pipareita tuli eilen tehtyä ja koristeltua ja joulutorttuja vasta jouluaattona. Kinkun tuo miehen vanhemmat, onnksi en edes osaisi paistaa:LOL:
Olo on hyvä, onhan niitä raskauksia 4 jo ollut. Ja synnytyksiä 4, kaikki tullut alakautta:)

E ja E meni rikki 30

Nyt on lääkärissä käyty. Pieni tyttö näillä näkymin :heart: painoi 1200g ja munuaisaltaat oli normaalit ja mitään suolikaikua ei näkynyt. Tosin tästäkin huolimatta vauvalla voi olla kromosomi poikkeavuus. Mutta on hänellä sitten näillä näkymin muuten hyvin asiat. Rakas se meille on siitäkin huolimatta :heart:

Normaali vilkas sikiö tuumasi lääkäri ja kotona baba sanoi että on häneen siis tullut. Baban siskojen lapset ovat kuulema melkoisen kerkeeväisiä. Eikä tuo babakaan ole ollut lapsena sieltä rauhallisimmasta päästä.

Tämä oli minulle paras joululahja :heart:

Mulla on tosi iso suku ja saimme sediltä ja tädeiltä aina lahjat ja aikas säkit niitä oli meillä lapsena. Vanhempien ei tarvinnut montaa lahjaa ostaa.

Mun pikkuisella ei ole montaa joulua viettävää sukulaista. En oleta edes että mun tädit ostaa enää mun vauvalle joululahjoja. Synttäreille varmasti tulevat sitten lahjojen kanssa.

Mummo on kovasti menossa huomenna ostamaan pikkuiselle tripp trapp tuoliin kuuluvaa kaukaloa. Ostaa sen nimiäislahjaksi, että minä saan sitten syötettyä vauvalle soseita ergonomisesti. Selän ja käsieni takia. Ja tuolin väri sopii taas sitten meidän tuolien ja pöydän väriin. Ostetaan pikkuhiljaa että saadaan aina joka osasta kodin anttilasta alennusta :whistle: Se tuoli ku ei ole sieltä halvimmasta päästä. Mutta se menee pitkään pikkuisella.

Silvia Logo ja viliANNA 28+1

Viimeksi muokattu:
Heips.

Pika neuvolakuulumiset:

Painoa tullut kahdessa viikossa 200g eli ei ainakaan nyt ollut jatkanut hirveetä massapainonnousua :) Onneksi!!!!!

Verenpaine oli ekalla mittauksella jotain 83/74 muistaakseni ja terkka oli ihan kauhuissaan:O Mä en ymmärrä noista verenpaineista yhtään mitään joten en kummastellut ollenkaan,muistan vain että aikasemmissakin raskauksissa ollut matala. Terkka mittas uudestaan jolloin lukemaksi tuli 103/jotain ja sen suostui merkitsemään korttiin. En tiedä oliko joku vikalaukaus tuo ensimmäinen.
Hemppa oli 112 ja terkka toivoi että pysyisi tuossa.
Sf-mitta oli 27cm eli sentti oli tullut kahdessa viikossa,aika normaalikäyrillä mennään. Jee!!!

Nyt oottelen äitiä kylään ja sitten pitäs vielä lähteä illalla sinne ruokaostoksille:kieh:

-Naurukohtaus ja Ylläri 28+2-

Silvia Logo: Onnea tyttölupauksesta :)

Kivoja kuvia taas tänne tullut :) Niin ne meidän mahat vaan kasvaa :D

Naurukohtaus: Tosi alhainen kyllä tuo verenpaine, ainakin tuo eka, mutta jos sulle normaaleja tollaset arvot niin hyvä :)

Mulla oli se lääkäri tänään ja saa taas huokaista helpotuksesta kun kaikki näyttäis olevan ok. :) Laittelen tähän noita mittoja jos jotakin kiinnostaa, sulkuihin laitan sen mitä viikkoja sikiö vastaa, ja nythän mulla niitä siis 27+2.

Lakimitta 6,9 (cm?) (27+5)
Vartalon ympärys 227 (27+1)
Reisiluu 49 (26+4)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni pituus ultralla katottuna 3,7cm
Tarjonta: RT (kerrankin!)
Syke: +
Liikkeet: ++
Painoarvio: 1013g

Helpotus ettei kohdunsuulla ole mitään ongelmaa. Näköjään sitten vaan supistelee herkästi ja virtsanäyte pitää käydä antamassa. Mutta lapsivedestä se lääkäri sanoi että vettä on liikaa!? Mitä lie sekin sitten meinaa.. Googlettelin kyllä ja jotkut jutut kertoo kehityshäiriöistä jne, mutta voi myös olla "vain" sitä että lisää supistusherkkyyttä. En viitti googletella enempää kun nuo keskustelupalstojen tiedot ei niin varmoja ole ja tuun vaan vainoharhaseksi. Sitäpaitsi se lääkäri sanoi että tähän aikaan raskaudesta normaalia että vettä kehittyy enemmän.

Käykö teillä muilla sisätutkimus näin raskausaikana kipeää? Mulla se ei normaalisti ole tuntunut missään, mutta nyt kahdella viime kerralla on sattunut. Ei se ultravehje tuntunut, mutta se ankankaula vai nokka vai mikä onkaan, sattui, ja samoin kun se lääkäri sormilla kokeili sitä kohdunsuuta.

Tänään kävi vielä pari kaveria juhlakahvilla ja sain niiltä lahjaksi niitä Iittalan Kartio-laseja 4kpl :) Ja oli mukava nähdä.

Nyt taidan vetäytyä sohvalle makoilemaan ja sairastamaan.. ja nyt saa rauhallisin mielin viettää joulua kun vauvallakin kaikki hyvin, ja kohdunsuulla :D

LD + Pikkunen 27+2

Onnea tiinelille unelmakodin löytymisestä! Kuulostaa kyllä ihanalta :heart:

Ai matariin muutatte kike :) Onnittelut myös sinne! Toivottavasti vauva ei päätä syntyä kesken muuttohässäkän! Ja kiva olis vaikka tutustua sitten kun on muuttohommat pois alta ja vauvat syntynyt!

Ihania ultrakuulumisia Silvia :heart:

Mä soitin tänään aamusta tonne meijän fyssarille ja pääsen sinne jo heti huomenna tukivyötä sovittelemaan. Ihanaa jos siitä sais apua näihin selkä/lantiokipuihin :) Ja loistohomma, että sellaisen saa lainaksi, käyttöaika kuitenkin niin lyhyt, että olis multa kyllä jäänyt ostamatta.

Enää huominen ja sitten on Jolulu :heart: Jotenkin odotan jolua ihan eri tavalla nyt kuin parina aikaisempana vuonna. Onhan tää mun ja miehen ensimmäinen yhteinen joulu! Eilen käytiin ostamassa kuusi, tänään illalla nostetaan se sisälle ja huomenna sitten koristellaan. Lahjatkin on kaikki paketoitu. Mies ja poika menee huomenna vielä lahjaostoksille "poikien kesken", mä teen sillä aikaa vielä vähän viime hetken siivoushommia. On tää ihanaa aikaa!

Ens viikon keskiviikkona neuvola ja se kyllä hieman jänskättää... Saa nähdä, meneekö 15kg jo rikki :ashamed:

~ miraci ja pikku-ukko rv 28+5 ~

Poksista vaan 26+0 :heart:
Tuntuu nuo omat viikot niiiiin vähäisiltä kun moni on jo 30+ viikoilla ja jotenkin mie pidän "turvarajana" tota 30 viikkoa ja ootan kovasti paljon sen täyttymistä :D

Julille ja Aleksille hyvää joulua ja ihana kuulla teidän kuulumisia :heart:
Tiinellille onnittelut tilan saamisesta!

Tänään on alotettu joulukyläilyt sukulaisilla ja huomenna jatketaan.. Oli suunnitelmissa rauhallinen joulun aika mut niin tää menee kun tähänkin asti eli kyläillen ympäriinsä..Ei tuo autossa kököttäminen oo mitään mukavaa puuhaa kun selkä, lonkat ja häntäluu kipuilee istuessa kauemmin.

Ihanaa Joulun odotusta kaikille!! :heart:

en suosittele ottamaan päikkäreitä 18-19.30 välillä! eipä sitte tuu millään uni silmään pkle! no onneksi ei tarvii nousta varahin ylähä :D

huomenna pitäs tehä viimeset ruokaostokset ettei tarvii aattona siihen ruuhkaan mennä.

jos ny vaan pistäs simmut kii ja kuvittelis nukkuvansa,eiköhän sitä jossain vaihees sit nukaha :headwall:

POKS 26+0!!!!:)
Olo on melko hirveä edelleen, eilen nukuin koko pvn ( siis sen mitä nyt pystyi lasten aikana torkkumaan, kun niil oli kokoajan jotain asiaa..), päätä särkee ja räkää tulee urakalla. Tyttö sanoi eilen ihan suruissaan et "toivottavasti et ole jouluaattona kipeä, ettei meidän joulu mene pilalle " :(. Lupasin parantua ja tsempata! :saint:
Nyt pitäis alkaa sitten tekemään siivousta, laittaa kinkku uuniin, käydä kaupassa etc. Joo-o, kyllä, tällä ololla ja neljä lasta pyörii jaloissa, heh, voipi loppua huumori jossain vaiheessa päivää :whistle:. Ajattelin laittaa isommat ulos että saan siivottua, mutta yllätys yllätys siellä onkin himo pakkanen, eihän ne siellä viihdy!!:stick: Nooh, otetaan rennosti...:LOL:

Selkä alkanut vihottelemaan täälläkin!Oikea puoli meni tuusannuuskaksi joskus 10v sitten, mutta nyt vihottelee vasen puoli. Mut vain silloin kun nousen sängystä tai tuolilta. Selkää kyl särkee jos liikaa kävelee, mut ei muuten. Mulla on tallessa anita-tukivyö, pitäis kai kaivaa se esiin ja koittaa jos se auttais taas.

Oikein hyvää joulun aikaa teille kaikille!

kike79 & pikkupieni 26+0

Viimeksi muokattu:
Onnea Tiinelli maatilasta :flower:

Kun on äitiyslomalla, saako vanhemmasta lapsesta mitään muuta kuin lapsilisän? :attn: Kelan muija ei osannut sanoa mitään :confused:

Sisätutkimus tässä raskaudessa sitä ei ole vielä tehty kertaakaan, mut ekasta muistan, et se ei mitään mukavaa ollut. Ei se ole muutenkaan, mut ei yhtään sen hohdokkaampaa raskaanakaan. Siinä loppuraskaudessa meen kyllä mielelläni sitten siihen kovakouraiseen sisätutkimukseen, antaa meinaa potkua synnytyksen alkuun.. :D

Mies ja vauvanhoito Varmasti hoitaa niin kuin hoiti myös esikoistakin. Minä tietty ekat kuukaudet hoidan vauvaa enemmän, mies vaihtaa vaippaa yms silloin tällöin. Kun vauva kasvaa ja imetys jää pois niin miehen osuus siinä vaiheessa kasvaa. Nyt varmaan tämän toisen kanssa paremmin, kun ei ukolla ollut pienistä vauvoista mitään kokemusta ennestään ennen oman lapsen saamista.

Joululahjojen määrästä Hillitysti on ostettu. Ostetaan lapselle max 3 pakettia, periaatteella laatu korvaa määrän. Sukulaisilta ym tulee sitten mitä tulee. Oon sanonut, et yksi kunnollinen paketti riittää. Äidilläni on tapana ostaa kaikkee pikkupaskaa ja paketoida sata pikkupakettia. Siis näitä sukkapari yhdessä paketissa, korttipakka toisessa, kynäpaketti kolmannessa jne. Ostaisi vaan yhden kunnollisen niiden pienten krääsäpakettien sijaan..
Ostan miehelle tai yhteiseksi vain lahjoja, joita tarvitaan oikeasti. Jos ei ole millekään tarvetta niin ei osteta mitään. Inhoon krääsää ja turhia kamoja nurkissa. Tänä vuonna mies saa villasukat ja taas kalsareita. Noita alusvaatteita se ei älyä itse ostaa ja villasukkia tarvitaan nyt, kun täällä uudessa kodissa on toistaiseksi kylmät lattiat ja muutenkin melkosen viilee (onneksi kohta saadaan se putkiremontti!) Yhteiseksi oon ostanut niitä 33cl kartiolaseja, kun on mennyt rikki noita vanhoja jokunen. Toivottavasti ukko ei ole ostanut mulle mitään, kun yleensä ne on ollut niitä turhakkeita. Pääasia, et yksi lahja tulee ja siellä on se Budabest-paketti :p

Gorthaur ja Hemmo 26+5

Huomenta :)

Täällä myöskin paukkuu pakkanen! Inhottavaa, kun on vähän liian kylmä. Lastakaan ei voi lykätä lumihankeen leikkimään ja kissat käy ylikierroksilla sisällä, kun eivät käy muuta kuin kyykkäämässä pissan hankeen... :D

Jänskättää vähäsen sokerit näin joulun pyhinä.. En aio stressiä asiasta ottaa, mutta silti yritän hieman katsoa, etten vedä koko alladin-boxia yhteen hengen vetoon..

Täällä on ollut tuosta lapsen nukutuksesta puhetta. Meillä vauva-aika oli aika normaalia, lapsi nukkui välillä pinniksessä ja välillä vieressä, jos nukahdin imetykselle tms. 8kk:n iässä se lakkasi yösyötöt kuin seinään (oli isällään yhden yön silloin ja niin se jäi). Muuten taaperoaika meni 3 vuoden ikään asti aika hyvin, mitä nyt välillä tuli tehtyä kaiken maailman totutuksia nukuttamiseen jne. mutta niistä päästiin aina eroon "vieroituksella" ja pohjanmaan sisulla :D
3-vuotiaana sitten meillä "repes helvetti", joka jatkui todella pahana vajaa vuoden ja on nyt hiljalleen helpottantu. Esikko heräsi joka yö itkemään tai pyytämään jotain typerää (vettä, peitto huonosti jne.). Sitten kun tätä oli jatkunut ½ vuotta asia oikeasti tajuttiin. Otin yhteyttä uniohjaajaan, jolta ei paljoa keinoja tullut. Päästiin lapsipsykiatriseen yksikköön asiakkaiksi ja meitä tutkittiin (epäilin, niin kuin myös ammatti-ihmisetkin, että poika oireilee jostain psyykkisestä tms. asiasta). Siellä kuitenkin puhtaan paperit ja tilanne on itsestään helpottanut. Nyt suurin osa öistä menee helposti ja hyvin.
Ja siis silloin kun tilanne oli pahin, niin voitte kuvitella, että täysin oppikirjojen mukaan mentiin ja tehtiin kaikki mitä voitiin (hairahduksissani meinasin jopa ostaa unisiepparin pojan huoneeseen :whistle: ). Mä olin silloin niin neuvoton ja finaalissa... Noh tänään on asia toisin ja kaikki hyvin. Toivottavasti masumatkaaja on sitten oikein unelma uniensa kanssa :D

(.)
Paljon tänään touhattavaa :)
Ja siten toivottelenkin joulun pyhiksi:

:heart:TUNNELMALLISTA JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE :heart:

Toivovat
GCS15 ja Touko-Pouko rv 29+2

Huomenia...

LD: Mä olen ihan unohtanut onnitella sua. Joten onnea :)

Joululahjoista: Miehelle olen yrittänyt villasukkia tehdä, en tosin tiedä ehtiikö ne sittenkään pukinkonttiin, kun olen salassa joutunut tekemään ettei arvaa. Muuta lahjaa sille ei ole ja mä itse sain lahjani aikasemmin, käytiin ostamassa mulle kunnolliset talvikengät. Tytölle piti tulla meiltä itseltä vaan yks paketti, mut yllättäen niitä onkin muutama enemmän. Lähinnä ostin tarpeellisia tavaroita, sukkia, sukkahousuja, legginsejä ja hello kitty-oloasun. Turhia niistä on ainoastaan Titi-nalle soittorasia, jota en voinu vastustaa kun sen näin. Tuo neiti kun on ihan Titi-fani :D

Noista sokereista vielä: Mittasin tuossa äsken ekan paastoarvon täällä kotona, ja eihän se mitään ole koholla. Ja kuulin muuten, että mä taisin saada väärää tietoa siitä mitä niiden arvojen olis pitäny eilen olla rasituksessa, olis kiva kuitenkin tietää miten niiden pitäis olla et tietäis kuin paljon ne heittää. Mut minkäs teet, toi meidän neukkutäti on sellanen höseltäjä, ettei siltä tahdo oikeeta tietoa saada ollenkaan.

Julille ja Aleksille oikein ihanaa joulua :) Ihanaa kuulla teidän kuulumisia.

Mies ja vauvanhoito: On osallistunut ihan kiitettävästi tuon esikoisen hoitoon ihan pienestä asti. Tämän toisen kans ei varmaan niin paljoa ehdi olemaan, kun tuo tyttö on ihan isin tyttö, ei viihdy mun kanssa ollenkaan, vaatii aina isiä mukaan. Eli odotettavissa on, ettei sit tämän synnyttyä anna senkään vertaa isin olla rauhassa.

Nyt joulusiivouksien kimppuun. Ajateltiin heivata matot ja petivaatteet pihalle tuulettumaan ja puhdistumaan, kun pakkasta näyttäis olevan 28,7 hrrrr.... Tai siis mieshän tuon siivouksen enimmäkseen hoitaa, mut täytyy yrittää jotain tehdä itekin. Sit olis ohjelmassa pipareiden paistaminen, jos tuo pikkutonttu vaikka tulis äitin avuksi :)

-JennyA & pikkuinen 28+6-

Hei ja hyvää joulua kaikille palstakavereille!!!
Täällä ollaan edelleen sairaalassa, tänään oli ultra ja nyt (27+0) painoarvio oli 1kg :heart:
Lapsivettä edelleen normaalia vähemmän mut enemmän kuin viime viikolla. Jos poika syntyy (ja todennäköisesti käy niin) keskosena keuhkojen kanssa mahdollisesti vaikeuksia vähissä vesissä oleilun takia.
Onneksi pääsen näillä näkymin "lomalle" kotiin jouluksi vaikka myös siellä ehdotonta lepoa pitää noudattaa.
Loppuraskaus kuluukin sitten mitä ilmeisimmin sairaalassa...
Nauttikaahan te muut normaalisti sujuneesta odotusajasta, itse en ainakaan ymmärtänyt esikoista odottessani miten onnekas olin!!!

JennyAdelina: Mä kans narahdin noista sokereista tässä viimeisessä rasituksessa. Arvot oli justiin samat mitä sulla sai olla. Eli ihan oikein ne taitaa olla. 6 päivää sitten kotona mittailin kotona ja kaikki arvot pysyi alle lukemien. Sai sitten lopettaa mittaamisen.

Moikka!

Gorthaur: Saat rahaa vanhemmasta/vanhemmistakin JOS se sun äitiyspäivärahan määrä ei ylitä hoitorahojen yhteissummaa. Olisko se "kokonaisuus" nimeltään kodinhoidontuki (=hoitoraha + hoitolisä). Hoitorahaa saa jokaisesta kotona hoidettavasta lapsesta (paitsi siitä josta saat äitiyspäivärahaa) MUTTA tosiaan vaan jos niiden hoitorahojen yhteismäärä on isompi kuin sulle maksettava äitiyspäiväraha!!! Jos ne on enemmän niin kela maksaa sen erotuksen. Hoitolisä taas on se mihin vaikuttaa tulot eli kelan sivuilla on ne perheen tulorajat.

Kaikki onkin sitten Joulua varten koossa ja nyt laitellaan koti täyteen jouluntuoksua ruokien sekä herkkujen muodossa. Tekemistä kyllä todellakin riittää... Mutta huomenna saa sitten nauttia mahan täydeltä herkuista (ja siitä punaviinilasillisestakin)!!!! Eniten odotan jälkkäreitä jostain kumman syystä... Juustokakkua varsinkin ja sitten ostettiin vielä erilaisia juustoja juustomyymälästä joita saa sitten illalla nauttia viinirypäleiden, viinin ja keksien kanssa... Sitäkin odotan vaikkei siellä sitä homejuustoa mulle olekaan tarjolla :).
Kuten Gothaur mä en voi sietää paketoitua krääsää! Meillä on yksi sukulainen jolta saattoi saada esim. paketoidut työhanskat... Mä en vaan tiedä mitä se ajatteli paketoidessaan parikymppiselle kaupungin keskustassa asuvalle naiselle työhansikkaat!!! Totesin jo siis vuosia sitten isälleni et voi kertoa etten tarvitse mitään.
(Itse voin olla tylsä mutta suosin käytettäviä lahjoja. Annan esim. viiniä tai sitten kokoan herkkukoreja. Lisäksi tänä vuonna annettiin pojan taidetta kehyksissä (isovanhemmat & kummit). Suurimmalla osalla on kaikkea ja jos ei kuitenkaan ole varaa ostaa kaikille kalliita lahjoja niin mieluummin sitten semmosia lahjoja joista voi nauttia.)

Rauhallista ja herkullista Joulua kaikille!!!!

sokereista synnärin lääkäri sanoi että raskausdiabetes on todettu, jos yksikin arvo on yli normaalin. ja vaikka arvot kotona mittaillen olisivatkin hyvät, seurata täytyy mittaillen koko loppuraskaus..
neuvolassa kun tämän sanoin, niin terkkari sanoi et no niin, hän varmaan selitti vähän huonosti alun perin.... että nykyisin se todellakin on näin...mä luotan synnärin ammattilaisiin kyllä enemmän kun neuvolaan... joten seurata kannattaa, ne sokeriarvot saattaa kohota yhtäkkiä sitten jossain loppuvaiheessa, varsinkin viimeisen kuukauden aikana kun painoa tulee kohisemalla vallankin tuon viimeisen kuukauden ajan.
Älkää siis luovuttako :) ja kyllä mäkin täällä jo suklaarasian olen korkannu ;) kolmena päivänä mittailen arvoja, ja se ei toteudu tänään eikä huomenna eikä varmaan ylihuomennakaan :D

gothaur siis miten niin ei ole sulle tehty kertaakaan vielä sisätutkimusta vaikka raskaus on jo noin pitkällä???? aika erikoista et eri paikkakunnilla on noin poikkeavaa... vai ootko ite kieltäytynyt siitä??

sisätutkimus mitä pidemmälle raskaus menee sen inhottavammalta se tuntuu, johtunee limakalvojen ja kudosten ja kaiken muun muuttumisesta.... en koe että aiemmin ois varsin sattunu, mut viimeks polilla kyllä sattui... ja mä nyt kun pääsen niihin seurantoihin niin tuskin pääsen välttymään ronkkimiselta.... mut mitä vaan kunha saan ton vauvan ulos ennen laskettua aikaa :)

mies tulee kyllä olemaan niin erilainen isä lapselle, mitä eksä oli, on jo nyt... ja enemmän isää mun lapsillekin, kuin heidän oma isänsä :)

nautitaan nyt rauhasta, ruuasta ja ennen kaikkea vauvamahoista, pian niitä ei enää ole ;)

Yhteistyössä