Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

LD Toivottavasti valmistujaiset on sujuneet mukavissa merkeissä!

mamskeli oot saanut rankkoja uutisia jotka on varmasti myös sulla ottanu koville. Kouraisee enemmän kuin mikään nuo uutiset. Itse saanut tässä raskauden aikana kahdet vastaavat kuulla ja kyllä siihen monenlaista tunnetta liittyy. Maailma tuntuu tavattoman julmalta, kun rakastavilta vanhemmilta otetaan pikkuinen pois..

Nukuttamisesta jokainen varmaan etsii ja löytää oman tapansa. Ja tottakai oven lukitseminen on silloin oikea tapa jos se toimii ja vanhemmat huomaa ettei se aiheuta pakokauhua vaan helpottaa nukahtamista. Musta nukuttaminen on tosi rankkaa jos se venyy siihen pariin tuntiin ja itse olen siitä molempien kohdalla opettanut eroon, mutta eihän se helppoa ole ja tutista luopumiset ym on tuonu sit aina takapakkia. Mulla on suhteellisen helpot lapset joten mitään viikkokausien taisteluja nuo nukuttamisetsa eroon pääsemiset ei oo ollut. Eli siis nyt on jo hyvän aikaa menty niin että luetaan iltasadut, paijataan ja toivotetaan hyvät yöt. Siis nukutetaan, mutta viereen ei jäädä siihen asti että lapset nukahtaa. Onhan se sit vähän väliä sitä kokeilua että on asiaa tai pissahätää tai janoa tms mut aika tiukkoja on oltu sen suhteen etteivät pompottele.

mindi voin kuvitella et on hermot kihissy jos tosiaan noin monta kertaa ootte saanu lasta kantaa takaisin. Mulla meni hermot paljon nopeammin! Mut pakkohan se on olla se yksi kerta lasta sinnikkäämpi jos haluaa vetää pidemmän korren ja taata helpotusta tulevaisuudessa.

Meillä ovi pitää jättää auki ja ovenraosta pitää kajastaa valoa yölläkin tai esikoinen pelkää. Ja joku kommentoi muuten sitä että lapsi pitää totuttaa että kuuluu ääniä kun nukahtaa tai nukkuu. Niin mäkin päätin ennen lapsi, mutta... Siinä taas yksi asia missä sai oppia ettei niitä niin vaan päätetä. Esikoinen on niin herkkäuninen lapsi että kyllä siinä lopulta taipui hissuttelemaan että sai sen jotenkin nukahtamaan ja pysymään unessa! Onneks nykyään normaalien iltatoimien äänet kestää, mutta pienempänä oli välillä ihan tuskaa saada se nukkumaan ja se saattoi herätä pieneenkin ääneen.

Olen itsekin herkkäuninen ja me kannetaan lapset pois kun tulevat yöllä viereen. Kovin mielelläni nukkuisin lasten kanssa, mutta en sitten saa unta eli ei ole mahdollista. Vauva-aikana mies muuttaa hetkeksi sängystämme pois niin imetys sujuu paremmin kun vauvan voi pitää vieressä, mut jos sängyssä on lapsi tai lapsia ja me vanhemmat, en osaa nukkua. Oon kade kaikille joilla on hyvät unenlahjat. Mulla on ihan onnettomat ja kun en oo raskaana, käytänkin nukahtamislääkkeitä silloin tällöin, muut konstit ei oo auttaneet.

urholiina ja katsuamsku teidän kuulumisianne mietin ja toivottelen kaikkea hyvää.

Itse oon ikävän flunssan kourissa. Päätä särkee, kurkkuun sattuu ja nenä on umpitukossa. Makuaistista ei tietoakaan sunnuntain jälkeen. Vaan ehkäpä tuo maistamisen kyky ainakin takas tulee jouluksi, näin toivon. Vielä ehtii, onhan tässä 3 päivää niin eiköhän nää 2 tuskan päivää ole ollu flunssan pahimmat ja huomenna alkaa helpottaa.

Olo tuntuu jo isolta kömpelöltä. Kyykkiminen ja kumartelu on työlästä. Kuinkahan isoksi vielä seuraavan 10 viikon aikana kerkiää =)

Leppismom 28+4
 
Sairaalassa ollaan, Aleksin paino on noussut 4.12 jälkeen jo 100g:) Elämämme on nyt paljon valoisampaa, vaikka riskit on suuret:(
Joulu ollaan täällä, Aleksille tuodaan pieni lahja, vaikka hän ei sitä itse vielä ymmärrä, onhan tämä Aleksin ensimmäinen joulu, vaikkakin vähän huono. Isovanhemmat pääsi vasta katsomaan ''joululahjaksi, siellä ollaan tarkkoja hygieniasta ja vierailijoista.
Tulin jo ilmoittamaan kaikille oikein ihanaa joulua :xmas:
Ennen uutta vuotta en kuitenkaan tule:)

Juli ja Aleksi 1kk2vko5pv
 
Juli87: Hyvää joulua teille ja varsinkin Aleksille hyvää ensimmäistä joulua. Ja onneksi olkoon painon noususta. :hug:

flower again: Hassua että pitää itse soitella. Yleensä neuvolassa ollaan niin tarkkoja varsinkin jos sokereissa on jotain häikkää Mutta onneksi sait itse soitettua sinne ajan. Jokainen haluaa pitää omasta rakkaastaan hyvää huolta ja harva varmaan haluaa synnyttää kovin isoa vauvaa.
 
Juli ihanaa kuulla hyviä uutisia! Hyvää joulua myös sinne, varsinkin pikkuiselle! :heart:

leppismom No enhän mä niitä kertoja laskimella laskenut, mutta veikkaisin että jotain tuota luokkaa :rolleyes: Mutta tosiaan oli siinä pinnat kireellä hetken aikaa, esikoinen oli aikamoinen sitkee sissi, muttei ihan äitinsä veroinen kuitenkaan :D Kuopuksen kanssa on mennyt helpommin ja vielä ei näkyvissä tuollaista rumbaa, huh (koputetaan puuta kumminkin ) .

flower kukakohan on tuo teitin alueen täti tuolla neuvolassa, mutta uskoisin että tämä joka mulla on ottaisi tuollaisen asian kuitenkin vakavasti! Hyvä kun soitit itse ja laitoit asiat rullaamaan, harmi vaan ettei neuvolassa otettu vakavissaan.

Tähän väliin uutta masukuvaa tältä päivältä

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7205760.jpg][/URL]

Mindi83 26+2
 
Kiva kuulla että Aleksista :) Hyvää joulua hänelle ja Juli koko teidän perheelle :)

Kiitos teille onnitteluista :) Valmistujaiset meni hyvin. Mä olen niin iloinen siitä että äiti ja isä ja heidän uudet puolisonsa voivat istua saman pöydän ääressä. Koska paljon on niitä tapauksia joissa exät eivät tule mitenkään toimeen keskenään. Tosin onhan mun vanhempien erosta jo 17 vuotta :D Sain kivoja lahjoja ja oli oikein mukavaa. Nyt on väsynyt olo.

Taitaa mullekin flunssa tulla.. kurkku on ollut kipeä eilisillasta asti ja nenä vuotaa :( Toivottavasti ei kovin pahaa flunssaa tulisi.

Huomenna mulla on se lääkäri. Se sitten mittaileekin vauvaa, siis ultran avulla, ja hirvittää jos se ei olekaan kasvanut normaalisti. Aina se on kyllä ollut pienempi, joskus jopa viikon. Osaatteko te sanoa että miksi..? Tai siis miten se hedelmöittymisajankohta.. sehän vaihtelee? Koska mä tiedän tarkan päivän milloin vauva on saanut alkunsa. Viimeisten menkkojen tarkkaa päivää en tiedä kun en pidä niistä kirjaa, mutta muistan että porukat oli silloin reissuissa, eli 14.-18.6. Joskus sillon ne menkat alkoi :D Ja vauvan isän tapasin 3.7. tai oikeastaan vrk oli jo 4.7. puolella.. Joo, ääh. Kuinka kauan siinä voi mennä ennen kuin hedelmöitys tapahtuu?

Lapsen nukuttamisesta en osaa oikein sanoa mitään kun ei ole kokemusta. Mutta sen tiedän että on lapsia joille ei auta mikään sanominen tai jäähyt tms. Mun pikkuveli oli suorastaan ihan hirveä. Äiti käyttikin sitä jossain asiantuntijalla, ja adhd:ta epäiltiin ja kaikkea mutta ei löytynyt mitään mikä selittäis veljen käytöksen. Sillon kun veli oli pieni niin olin varma etten tee ikinä lapsia. Huoneessa ei tainnut lukkoa olla, mutta ainakin meille piti laittaa oveen varmuusketju ihan vaan sen vuoksi kun veli saattoi mennä rappuun ja juosta ulos ja autotielle äiti perässään.. Äiti varmasti teki parhaansa mutta veli nyt oli sellainen ettei mikään tehonnut. Nykyään kumminkin kiltti ja mukava 11-vuotias :) Äiti olikin melkoisen järkyttynyt varmaan kun toinen lapsi oli paljon vilkkaampi, mä kun olen kuulemma ollut rauhallinen, kiltti ja "helppo".

Tutkailin tuossa muuttunutta kroppaani kunnolla ennen kun suihkuun menin.. Maha on oikeastaan ihan söpö. Jalat nyt ovat semmoset turvonneet muttei se mitään. Napa on alkanut pikkuhiljaa kääntyä. Rinnat eivät ole kasvaneet. Oli mukava silitellä mahaa ja ajattelin että siellä se vauva on, niin lähellä mutta silti niin kaukana. Oli hyvä huomata että sain itseni ihan nätin näköiseksi kun tänään panostin meikkaamiseen, ja hiustenvärjäys tosiaan piristi.

Taas on ollut pari tämmöstä päivää ettei vauva ole liikkunut niin paljon, tai en ole tuntenut vaan. Mut siis liikkunut on kumminkin, en ole niin huolissani. Joskus 5 minuutissa tulee varmaan 100 potkua :D Mutta sitten taas on pari tuntia etten tunne mitään. On kai se normaalia? Tai ne liikkeet tulee silloin kun tulevat, sellasina ryppäinä ja välillä on hiljaisempaa. Äskenkin oikein maha heilui. Joskus liikkeet tuntuu vaimeampina, ihan kuin vauva olisi jossain syvällä mahan syövereissä :D Ja joskus sitten "pinnalla".

tombatar: Voi vitsi mäkin haluaisin jo ostaa pinnasängyn :) Se tois jotenkin niin konkreettisesti vauvan "lähemmäs".. Tai no mitä mä selitän, lähellähän se on kun koko ajan kulkee mukana. Mut kummiski.
Nuo vaunut tuossa eteisessä taitaa jo kuulua sisustukseen xD Eka aina ihastelin niitä, mut nyt niihin on tottunut ja onpa ne pari kertaa joutunut mun takin ja muiden talvikamppeiden "naulakoksi" :whistle:

Ei kai tässä muuta, mukava päivä ollut, mut kiusaa tuo nenän ja silmien vuotaminen :/ Huomista lääkäriaikaa odotellessa..

LD + Pikkunen 27+1
 
Tulin ilmoittamaan, että sairauslomaa napsahti supistelujen ja alaselkäkipujen takia. Odotin, että saisin joulun yli huilia, niin lääkäri kirjoitti suoraan vuosiloman alkuun asti. En siis mene enää työhöni ennen mammalomaa. Ihan shokissa, kun parin tunnin sisään lekurilla käymisestä pakkasin kimpsut ja kampsut ja poistuin työmaalta. Omituinen ristiriitainen fiilis. Huomenna menen labraan varmistamaan, ettei ole taas joku tulehdus, joka noita suppareita tuottelee. Tosin, ollut pari viikkoa työssä ja vapaalla tiukempaa menoa, joten ei ihmekään. Nyt pitäs vaan tajuta, että alkoi pitkä loma ja tosi pitkä loppuodotus......Palaan lukemaan myöhemmin jutut ja kommentoimaan.:confused::ashamed:
 
LD tiiän mitä tarkotit ;)
mulla käviki tosi hyvä säkä sen sängyn kans. kaveri naamakirjas huuteli,et kuka ostais kolmella kympillä sen pois :D ja on viel mageen värinen,sellanen tumman ruskeen punertava ja tietysti säädettävällä pohjalla. eikä mikään älyttömän iso,mahtuu ihan hyvin tänne makkariin...

mulla kans loppu työt eilen. meni putiikki kii jouluksi. ja on vissiin välipäivätki suljettuna... ny sit ollaan oloneuvoksena : / vois lenkkeillä mut alkaa noi liitoskivut olla jo sitä luokkaa,et vaapun välillä ku ankka kävellessä :p

Juli ja Aleksi kiva kun kävit kuulumisia kertomas ja voimia ja jaksamista teille. hyvä et vauva kasvaa koko ajan :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla teidän kuulumisia Juli87:) Hyvää joulua sinulle ja pienelle Aleksi-pojalle :heart:

Tulin vain pikaisesti kyselemään onko kellään kokemuksia tukivyöstä? Mulla alkaa selkä ja lantio huutamaan hoosiannaa siihen malliin, et jotain tarttis tehdä! Netistä vähän lueskelin noista.. Kovasti ketutaan tota Anitaa ja se maksaakin sit sen 45€ : / ei oikein huvittais tollasia summia maksella siitä, kun ei sille enää välttämättä ole käyttöäkään kovin kauaa. Mutta onko noista parin kympin tukivöistä sitten taas mihinkään??

Tänään oltiin pojan joulujuhlassa ja siellä yks jos toinenkin hämmästeli mun mahan kokoa ja sitä, että maaliskuussa vasta la :rolleyes: Opettaja luuli, että olen ihan viimesilläni :LOL: Noh, kyllähän tässä tuntee olonsa jo aika muhkeaksi...

mindillä kaunis siro masu! :heart:

~ miraci ja pikku-ukkeli rv 28+4 ~
 
miraci Mulla kokemusta juuri tuosta nimenomaisesta Anita-vyöstä jo ekasta raskaudesta. Kärsin selkäkivuista ja kävelylenkeillä tukivyö vähentää huomattavasti vatsan kiristelyä. Mitä jos kokeilet vaikka huutonetistä kattoa? Olen itse kokoa 38/40 ja mulla tukivyö myyjän suosittelemana kokoa S. Onhan se hintava uutena, mut toisaalta jos siitä on iso apu niin raskaus kestää vielä todennäköisesti ainakin 10 viikkoa niin ei tuu päivää kohden kovin kalliiksi, alle euron ;) jos sen ajattelee noin niin kirpaisee vähemmän. Ja jos saa vielä eteenpäin aikaiseksi myydä.

toivotar voimia sulle kipuilujen kanssa. Ilkeitä vaivoja kun nyt jo sairikselle pakottivat.

LD tuolleen se vauva liikkuu mullakin, välillä hirveästi ja välillä harvoin ja eri kohdissa. Ja hyvä että arvostat vanhempiesi fiksuja välejä. Mun vanhemmat ei vieläkään mahdu samaan pöytään vaikka heidän erosta on jo yli 20 vuotta. Kyllä siitä olen kärsinyt ja se on ärsyttävää vieläkin. Tai näennäisesti voivat olla samassa pöydässä mutta toinen osapuoli kyllä mököttää sen näköisenä että varmasti on ilmapiiri tosi ikävä.

tombatar mukavia lomapäiviä!

julille ja aleksille hyvää joulua ja oikein paljon voimia Aleksille kasvuun ja toivotaan että ne riskit jää vain oletuksiksi ja Aleksista kasvaa terve ja vahva poika. Kyllä tuo sairaalassaoloaika vaatii hirveästi perheeltä huolineen kaikkineen. Tsemppiä!

Leppismom
 
Moikka!

Juli & Aleksi: Hienoa, että kaikki on mennyt hyvin!!! Hyvää ensimmäistä joulua pienelle miehelle!!!

Anitan tukivyö löytyy täältä ja en ole käyttänyt kuin ekassa raskaudessa pari kertaa. Jäi kyllä ihan turhaksi ja todennäköisesti siksi että unohtui vaan aina laittaa.

Kuuntelin tuossa mitä kaverin lapsi saa lahjaksi ja kauhistelin mielessäni... Alta 4 vuotias lapsi ja kalliita lähemmäs 100e lahjoja useita... Meillä taitaa kallein olla isovanhempien ostama lahja (n. 60e) ja muut onkin sitten todella todella paljon halvempia eikä niitä muutenkaan ole kymmeniä! Mutta toisaalta voihan sen lapsen opettaa jo pienestä lahjavuoreen ja kirota sitten kymmenen vuoden päästä kun toiveena on kännykän lisäksi poni sekä tietokone. Paras mitä itse olen nähnyt on kun sisarukset sai samana jouluna kännykät, ratsastusvarusteet sekä yhteisen pleikkarin... Niin ja paljon pieniä paketteja... Mulla ei olisi edes varaa enää sitten viettää joulua vaan se pitäisi perua! Tai ostaminen aloittaa jo alennusmyynneistä joulun jälkeen :whistle:
Tosin ajattelin heti joulun jälkeen tsiikata alesta ensitalveksi haalareita sun muita vaatteita niin sinähän samalla ostais muutamia lasten suosikeita eli pehmeitä paketteja kaappiin odottamaan :LOL: Ei vaiska en mä kyllä naura jos joku ostaa ajoissa sillä voisin itsekin jos tietäisin et joku juttu olisi sopiva seuraavan joulun lahjaksi ja olisi alessa. Kannatan säästöä missä vaan mahdollista! Naureskelin just miehelle viikko sitten kun saatiin yli 100e 3 kk vesiennakoista takaisin et onkohan hygieniassa vikaa vai missä :LOL::LOL: Maksetaan siis 52e kuussa vedestä ennakkomaksuja eli aika hyvin tuli takaisin kun ajattelee et pesukone sekä astianpesukone laulaa päivittäin (pesukone monesti useastikin) ja suihkussakin tulee ihan normaalisti käytyä... Kai se vaan sit on niin ettei noi uudet kodinkoneet kummia kuluta ja kaikista löytyy vielä eko-ohjelmatkin. Tosin ne eko-ohjlematkaan ei välttämättä kaikissa vaihtoehdoissa ole "edullisemmat". Kerran kun tutkin just pesukoneen pesutaulukkoa niin ihmettelin miksi laittaisin peruspyykin pyörimään 2,5 tunniksi (esim. meillä valko/kirjopesu-likainen pyykki kestää sen kun perus valko/kirjo reilun tunnin) kun voin pestä sen vähän yli tunnissa ja aina on tullut puhdasta... Likaisuudestaan huolimatta!!! Esipesuakaan ei tarvita kun isken pesupalloissa kaikki koneeseen. Eipä se kone erota ottaako eka vanishit vai omot pallostaan :LOL::LOL::LOL: (taas liikaa aikaa...)
 
mies muuttaa sängystä kun vauva tulee mä sanon omalta kohdalta tohon, et ite taas en saa ikinä unta kunnolla jos mies ei ole mun vieressä:heart: ja vauva tulee nukkumaan pinnasängyssä alusta saakka kuten nuo aiemmatkin... parisänky kuuluu pariskunnalle, en ite halua siitä maidolta tuoksuvaa imettämöä :D muutenkin oon virkkunen et ei oo ongelma nousta yöllä... mies menee kuitenkin töihin niin enhä mä sitä sohvalle halua... tietty jos on olemassa joku vierashuone tms, niin miksen sit nukkuis ite vauvan kans siellä... joo, mä haluan mun rakkaan lähellä olla joka yö, vauva on rakas myös mut nukkuu yönsä siellä missä kuuluukin, ja ite oon nukkunu paremmin tolla tavalla. jos pitäis vieressä ni en varmaa nukkuis ollenkaa.. ;) nääs esikoista ihastellessa aikoinaan ei oikeen pystyny nukkumaankaan kun vaan ihaili ja ihaili ja ihaili :heart:

LD ja eronneet vanhemmat hienoo et jaksoit valmistujaiset :) mitäs sait lahjaksi!!! kerro heti, mun uteliaisuus halkeaa pian ;)
Ite oon koittanu pystyä olemaan tilanteissa eksän kanssa, siis jos lapsen asioista on kyse, niin tottakai täytyy omat tunteensa sivuuttaa.... Enkä TODELLAKAAN näytä mököttävältä, vaan onnen hymy kasvoilla ;) se on hän kun monesti on ihan vakavana, ja ei hymyn häivä kasvoilla käy... ja vaikka olisi tuo uusi puoliso mukanakin. Mun mielestä on lasta kohtaan epäreilua jos ei vanhemmat voi olla jossain tilaisuudessa paikalla eron jälkeen.. Eihän se helppoa ole, mutta kyllä ite parhaani mukaan koitan lasta ajatella, kuinka tärkeää se on LAPSELLE :) hienoa että sun vanhemmat pystyy siihen kans, vaikka erosta heillä onkin pitkä aika, on se sulla muistissa varmaan aina,,,,,

vauvan liikkeet no pari tuntia saattaa olla täälläkin aina taukoa, mut ilmeisesti pikkunen ottaa nokosia ;) Tällä hetkellä kyllä hyvin ylhäällä, kylkiluut on jo kipeät.... jee...

tukivyö miksi ostaa omaa, terveyskeskuksen fysioterapia-osastolla on välinelainaamo, sieltä saa oikean kokoisen sovittamalla, ja lainaksi ILMAISEKSI.... mä ainakin koen ton sellasena turhake-hankintana et jos ilmatteeks saa lainaks ni miks ihmeessä laittaisin useita kymppejä et saan sellasen omaksi.. seuraava mahdollinen raskaus voi tehdä mut ihan eri malliseksi/kokoiseksikin....
mut käytännössä hyvä kapine :) suosittelen!!!!!!ja siis oon hakenut :)

neuvolan terkkari mindi: se on tällä puolen kaupunkia olevassa neuvolassa... muuten tosiaan ihan älyttömän kiva, mut pistää kuuppaa keittämään kun ei uskota ja sanoo vaan et ei tarvii kantaa huolta.. no ei varmaan enää tarviikaan kun tein hänelle kuuluvat hommat ;)
Täällä kaupungissa oon jo tottunu et joku sössii välillä aina jotain... ei tullu tämäkään puun takaa... jos sen kans on ongelmia et porissa oltais jo ilman muuta vaihdettu se laskettu aikakin sen kaks viikkoo aiemmaks, mut täällä nää pällit vaan kiertää ja kaartaa, ja MUN lapsestahan tässä on kyse! uuuhuhhh....
palaan vielä päivittämään, nyt aamupala miehelle :heart:
 
Juli ja Aleksi ihana kuulla että siellä on jo pienen painokin noussut :heart:. Rauhallista joulunaikaa teille sinne!

Mindi vautsi kun sulla on suloinen masu! Taidat kuulua niihin jotka säilyy siroina vaikka olis raskaana? Kun taas eräät on täynnä nestettä ja leviää leviämistään joka suuntaan :whistle:.....

Me päästään muuttamaan 7.1. sinne hevostilalle, oon niin onnellinen! Kartoitukset oli eilen ok. Ihanaa päästä maalle. Kävin äsken koiran kanssa pitkän lenkin ja ajattelin kuinka ihanaa on päästä pois täältä ahtailta asutusalueilta, meillä on uimalampikin ihan talon vieressä ja maata, peltoa ja metsää pilvin pimein. Kyllä saa olla kiitollinen elämälle taas!

Mulla oli esikoiselta tukivyö lainassa kyllähän sen kanssa oli helpompi ainakin tallitöitä tehdä, tuki mahaa mun mielestä tosi hyvin.

8.45 lääkärineuvola saapi nähdä mitä lääkäri sanoo. Lähtö lappiin olisi 26.päivä yötä vasten, eiköhän tänään selviä että päästäänkö lähtemään. Nyt kun on tuo taloasia ja muutto luvassa niin ei huvittaisi yhtään lähteä lappiin :D, tekis mieli vaan pakata ja fiilistellä. Mutta tiedän miten tärkeää se on miehelle kun rakastaa kilpakelkallaan ajamista siellä. Me ajellaan yötä vasten että lapset saa nukkua matkalla. Meillä on tuollainen iso mersun sprintteri missä makuutilatkin. Täältä ajaa sen 8h ennen kun ollaan perillä.

2 yötä enää aattoon, niin se aika vaan menee. Lapset on aattoaamun meillä ja menevät isälleen illaksi.

tiinelli ja tyttövauva rv27 poks poks!!!


tässä mahakuva eiliseltä

 
Viimeksi muokattu:
noniin :D siis älkää käsittäkö väärin et pelkästään miestä passaan... teen puuron josta murunen ottaa mukaan töihin aamupalan, ja mä syön omani kun se lähtee... toki laitan pari voileipää mukaan ja eilen pakkasin ruokapurkin myös. mä tykkään et mun laittama kelpuutetaan :heart: jos joka tapauksessa tässä aamupalaa häärin niin siinähän tuo samalla menee laittaa miehellekin, pieni uhrautuminen siitä et toinen joutuu töihin raahautumaan :heart:

juli paljon halauksia sinne, kiva että jaksat välillä käydä meille kertoilemassa kuulumisia... kaikki täällä ollaan hengessä mukana :hug: ja tosi kiva että isovanhemmat on päässeet katsomaan pientä Aleksi-pojua myös :heart:

nukuttamisesta vielä itse ei oo kyl oikeen ikinä mitään parituntisia sessioita tarvinnu lapsen nukkumiseks tehdä... oon vuosien varrella pannut merkille, et jos liian aikaisin koittaa lapsen saada unten maille, se menee juuri siihen ravaamiseen, saati sitten jos menee liian myöhäiseksi... lukemalla omaa lasta, ja aloittamalla rauhoittumisen jo vähintään tuntia ennen, onnistuu kaikista parhaiten.. mä en noiden kouluikäisten anna edes telkkaria kattoa viimeiseen tuntiin ennen sänkyyn menoa... se vaan lisää levottomuutta jos kaiken maailman ohjelmat jää mieleen pyörimään viimeisenä ajatuksena ennen nukkumista. isänsä toimii tässäkin toisin, ja lapsilla on selkeitä nukahtamisvaikeuksia heillä ollessaan, saattavat öisinkin heräillä..

isän osallistuminen lapsen hoitoon tuli mieleen et miten odotatte työssä käyvän miehen osallistuvan vauvan hoitoon? yks tapaus on sellanen, jota ite suoraan sanottuna vihasin (tätä tapaa): äiti on koko ajan lapsen kanssa kotona... ja koska vauva vaatii kaikennäköistä, hän ei voinut edes aamukahvia juoda ennen kuin oli hoitanut vauvan.... saattoi olla klo 11 ennen kuin äiti istui omalle aamupalalleen... ja kyseessä ei tosiaan mikään vaativa nappula, vaan söi ja nukkui..
päivän askareita teki mutta enemmän aikaa meni tietokoneella istumiseen, kynsien ihasteluun, muotilehtien lukemiseen...
Koiraa EI voinut viedä ulos, koska hänellähän ON VAUVA....
Koira ihan sekaisin kun joutuu jalat ristissä venttaamaan pitkälle päivään ulos pääsyään... :( tässä vaiheessa jo oli omat hermot riekaleina :D

Kaiken kruunaa se, et kun mies on tehnyt noin 10-tuntisen työpäivän ja tulee nälkäisenä ja väsyneenä kotiin, nainen ei ole voinut tehdä edes ruokaa, EI OO ONNISTUNUT KUN ON TÄÄ VAUVA....
Isä saa takin päältään niin äiti lykkää vauvan samantien isän syliin sanoen: No niin , nyt on sun hoitovuoro, mä oon ollu tän kans jo koko päivän.
isä jää hiljaa kattomaan et jaa, saiskos ees käydä vessassa, tai edes syödä...? niin, ei ole ruokaa, koska äiti ei ole voinut tehdä sitä, on päivä mennyt hoitaessa vauvaa, joka kuitenkin on nukkunut vähintään ne kahdet pitkät päiväunetkin....
isä raivostuu, vauva alkaa huutaa, äiti huutaa, koira haukkuu, lie päässyt vieläkään lenkille.... ja apua että mun pää oli hajota..
Tää tapahtui lähes päivittäin.... koitin auttaa parhaani mukaan, mutta totesin et siinä missä hän ei saanut edes koiraa ulos saati tehtyä ruokaa, niin MIHIN SE AIKA MENI????

Itse oon antanut miehen tulla rauhassa töistä, oli ruoka valmiina, oli siivottu, koiraa mulla ei vauva-aikoina ollu, mut tuskin sekään ois jääny hoitamatta... Ja en tosiaan itse töistä tullessa jaksais heti jotain, vaan näin aatellen tulen suomaan miehelle oman aikansa rauhottua töiden jälkeen, syödä ja hengähtää. SITTEN on mun vuoroni hengähtää. tai mikä parasta, voitais vaikka lähteä yhdessä ulos tai jos hän hoitaa vauvaa niin mä pääsen koiran kanssa... voihan se vauvan kanssa päivät olla rankkojakin, mutta ei se työssä käyminenkään kevyttä ole...

näitä mietteitä tälleen aamukahveella :)

ja poksista poksis: paukahti justiisa 29+0 täyteen, apua viimeset 10 viikkoo lähtee vähenemään :O :D :':)vampire::heart::popcorn: (eli ihan sekavin miettein )
 
tiinellille ja perheelle oikein paljon onnea uusien tiluksien johdosta:heart: ja sun maha näyttää niin samalle kun mun, leviän ja paisun myös aina joka suuntaan.... :) MINDI on oikeesti kyllä niin siro, että ihan ihastuttaa miten joku voikin säilyä niin sutjakkana raskauden :heart: näkisittepä livenä ;) noni, nyt lakkaan tän kirjottelun et pääsen lenkille minäkin ja sitten vaatekaupoille ostamaan lapsille kledjui, ois kylpylää luvassa lähipäivinä :D ni on oltava siistiä päällä kun ravintolassa syödään kaks päivää...
 
Huomenta. Mulla on tänää taas pitkästä aikaa psykologiaika klo.9 niin sen takia kukun täällä ´jo´nyt :) Normaalisti ollaan nukuttu tonne reilu kasiin :)

Aleksille ja Julille ihanaa ensimmäistä joulua:heart: Niin ne viikot vierii ja poika saa lisää voimia:heart:

vanhempien erosta Mun mielestä ei voi olla mitään niin lapsellista kuin aikuiset ihmiset jotka ei mukamas pysty olemaan saman katon alla toistensa kanssa:headwall: Ihan oikeesti!!!! Tunnen entisiä pariskuntia keiden erosta on jo likemmäs 20 vuotta ja silti on aina yhtä tuskaa kun on jotkut ristiäiset,synttärit tms.kun joudutaan saman katon alle ja pahimmassa tapauksessa jätetään juhlat väliin kokonaan:O Omat vanhempani erosivat ollessani 8-vuotias isäni alkoholiongelman takia ja äiti oli varmasti aika katkera ja vihainen erosta mutta silti aina isä tuli synttäreille ja jouluna ja vietettiin koko perhe juhlat sulassa sovussa yhdessä. Siitä olen ikuisesti kiitollinen molemmille vanhemmille:flower: Ja sitten on nää vanhemmat keillä ei ole toisesta mitään hyvää sanottavaa. Se on kumma että sen kamalan kusipään kanssa on tultu tehtyä liuta lapsia joskus,että ei se nyt ihan koko aikaa ole voinut ääshoul olla ;) Olen todella iloinen että minä ja esikoisen isä olemme hyvissä väleissä,riitaisasta erosta huolimatta. Ja vaikka ex käytti paljon henkistä väkivaltaa,en kanna siitä enää kaunaa ja olemme sujut. Nyt on parin vuoden ajan jo pidetty esikoisen synttäritkin niin että nykyisen miehen ja exän miehen suku on saapunut samaan aikaa eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. Olen kiitollinen exälle että on kasvanut sen verran että pystyy pitämään tunteet asiallisina ja olemaan saman katon alla nykyiseni kanssa.

Tänään olis taas neuvola:headwall: Ei vois vähempää kiinnostaa se kirottu vaakalukema:kieh: Saapi nähdä mitä näyttää. Huomenna sitten ultraan:heart: Toivottavasti ei poju ole ihan yläkäyrillä painonsa kanssa.

Jouluvalmistelut on aika mallilaan,lahjat ostettu ja paketoitu,kämppä siivottu. Tänään ruokaostoksille ja huomenna laatikoiden tekoon :) Ihanaa joulunodotusta ja enää kaksi päivää:heart:

Nyt pukemaan ja kampaamaan naamaa,että pääsee lähtemään kallonkutistajan juttusille ;)

-Naurukohtaus ja ylläri 28+2-
 
Juli olipas kiva kuulla Aleksin kuulumisia! Ihanaaa joulua teidän koko perheelle ja Aleksille paljon voimistumista päivä päivälle! :heart::hug:

Kutitus täällä käyty eilen labrassa antamassa näytteet. En tiiä onko tää luulosairautta, mutta musta tuntuu että kutisen koko ajan! Saattaa kyllä olla, että nää pakkaset kuivattaa ihoa ja sillä kutisuttaa... Huomenna saan tulokset, että onko tää raskaushepatoosia vai ihan vaan muuta kutinaa.

Tiinelille onnea maatilasta ja hauskaa lapinmatkaa:flower:

Nukkumisasioihin en jaksa nyt kantaa ottaa, mutta eiköhän jokainen (suunnilleen) tee niinkuin parhaaksi katsoo oman lapsen kohdalla. :)

Jouluostoksilla juoksin eilen koko päivän! Reilu 10h siellä meni... jäi sit laatikot eilen tekemättä. :ashamed: Tänään niitten teko ois sit edessä.

Hm:llä oli eilen äitiysvaatteita alehintaan. Ostin sit yhdet housut. Oli vain 15e, sellaset ihanat sammarit. :) Onneks sovitin niitä! Kuvittelin vielä mahtuvani kokoon 36 niinku aina ennekin, ni eihän ne mennyt alkuunkaan! :D Polvien kohalle jo tökkäs. Koko 40 meni sit just ja just, ja ne sit otinki ku ei luonto antanu periks ottaa koon 42 housuja. Huh, tollasilla ostoksilla sen viimistään tajuaa kuinka paljon on tullu painoa lisää pienessä ajassa! :D

Eilen höpistään illalla miehen kanssa joululahjoista. Molemmat ollaan vähän sellasia malttamattomia eikä maltettais millään oottaa jouluun että päästään lahjat antamaan toisillemme. Nyt kyllä ajateltiin kuiteski pinnistellä ku ei tässä ois enää kauan odottamista.
Mies sitten paljasti, että on pistäny vähän isolleen mun lahjojen kanssa! Nyt mua sit jännittää (ja hirvittää) mitä se on menny ostamaan!
On mullakin onneks useampi lahja miehelle, mutta mä tiedän jo etukäteen, että omalta osaltani olisin ollu tyytyväinen vähempäänkin.
Jokos te tiedätte mitä saatte lahjaksi mieheltänne? :)

Mies ja vauvahoito Kyllä mä oletan että meillä mies osallistuu niin hyvin kun vain pystyy vauvanhoitoon. Ihan omasta tahdostaan. Se jo niin odottelee, että pääsee vauvaa hoitamaan. :heart: Ihanaa! Ex ku ei hoitanu kuopusta ollenkaan ja esikoistakin suht vähän.
Helpostihan vauvanhoito jää ihan naisen hartioille, jo imetyksenkin takia. Mutta kylllähän isä pystyy silti paljon siihen osallistumaan.

Edellisessä syuhteessa kuopuksen ollessa vauva, minä tein kaikki. Hoidin ja lämmitin kodin. Hoidin lapset ja eläimet, kävin kaupassa, tein lumityöt jne. Olin käytännössä yh joka asui omakotitalossa.

Nyt on eritilanne täysin ja aion kyllä nauttia siitä! :)
Mies työskentelee hoitajana, joten jonkin sortin "hoivavietti" hänellä on jo syntyjään ja uskon että se näkyy vauvan kanssa. Se kun näkyy jo näitten isompien lastenkin kanssa. :heart:

Nyt mä toivottelen hauskat päivän jatkot ja valmistaudun lähtemään lapsuudenkotiin laatikoitten tekoon! :wave:

Tiitulipiituli 29+2
 
heips pitkästä aikaa (johan täs vk meni..)!! Linjoilla olen käynyt päivittäin, mutten ole jaksanut kirjoitella.
Me saatiin tarjous asokämpästä ja päästään muuttamaan maaliskuussa!!!:D IHANAA!! Pienet on huoneet ja remppaa joutuu tekeen ennen muuttoa, mutta on se sentään paritalo!!! ja oma piha... (Miracille tiedoski että Matariin muutetaan, voisi vaikka tutustua paremmin kun näiltä muuttokiireiltä ehtii! ) Nyt aika on mennyt muuttomietintöihin ja fiilistelyihin.. Pienoista paniikkia iskee siitä, että avaimet saadaan 1.3. ja ukko alkaa tekeen lattiaremppaa, nyk asunnosta muutettava viim 15.3. ja vauvahan voi tosiaan syntyä milloin tahansa! Mun säkällä tietysti kesken muuton.. (Siis mähän olen "tilannut" synnytyksen 16 tai 17.3, en jaksa koko kuukautta raskaana olla :LOL:)

Supparit laantuneet, kiitos pitkän saikun ja levon, mutta nyt sain jouluriesaksi hiivan ja flunssan!!! :kieh::mad: Pää täynnä räkää ja kuumekkin nousi..
Lahjat oon ostanu, kinkku sulamassa mutta siinä ne jouluvalmistelut sitten onkin :whistle:. Huomenna kauppaan ja jotain perusruokaa ostan, kukaan ei lapsista jouluruokia kinkkua lukuunottamatta syö, joten ihan turhaan mitään laatikoita ostaa/ tehdä. Lohta pitää saada ja mulle kilo salaattia että saa tän turvotuksen pois..

Serkku sai eilen illallla ensimmäisen lapsensa, ihan tuli tippa linssiin kun illalla tuli viesti..Hieman kateellinen olin synnytyksen kestosta, kuudelta sairaalaan ja yhdeksältä vauva jo syntynyt! Niin ne toiset...

Nimestä: Sain nimi-iden ihan yhtäkkiä viime viikolla ja ehdotin sitä miehelle ja se suostui. Mutta kuinkas ollakkaan nyt se alkoi sitä empimään :kieh:. AARGH.. varmaan tapellaan nimestä vielä kun pappi kolkuttaa ovelle..

palataan taas! :wave:

kike79 & pikkupieni 25+6
 
mies ja vauvanhoito meillä varmaan mielellään hoitas enemmänki,mut on viikot muualla töissä. aikoo kyl pitää isyysloman sit ku nappula syntyy. ;)
mulla onneks on tarvittaessa noi teinit apuna,jos tarvii koiraa pihalle viedä tms. me kun asutaan mettän keskellä,ni koira voi olla irti pihas ja juoksuttaa sitä siinäki. sit ku ilmat sallii,mennään vaunuilemaan... ku vauvaahan ei saa viedä pihalle jos on yli -10 astetta. ja maaliskuushan tuppaa olemaan viel :mad:
nytki on -20 ja piti kaupunkiin lähtee. taitaa jäädä tältä päivältä!

kysymys onko teil viel niit repäisykipuja??? mulla VIELÄKI joskus repäsee tosi kipeesti :headwall:
neuvolas oon siit puhunu,ei oo täti moksiskaan,mut mua ne vaivaa!

nyt lopetän,ärsyynnyn itteeni,ko ei taas osaa kirjottaa. koko ajan saa korjata kirjotusvirheitä!!! (ja takkaan laitan lisää puita)
 
Viimeksi muokattu:
uomenta kaikille..

kike toivotaan että kerkiätte muuttamaan ennen kuin vauva syntyy.:flower:

Miehen vauvan hoidosta sen verran että meillä mies osallistuu pojan hoitoon "lähes" yhtäpaljon. Tietenkin minä siis olen päivät kotona teen ruuat yms mutta silloin kun olemme perheen kesken on yhtä todennäköstä että mies vaihtaa vaipan kuin minä. Oli sen sisältökin sitten mitä tahansa :LOL: Meillä vloppusin minä nukun yhtenä päivänä pidempään ja mies toisena. Ei ole ikinä aiheuttanut mitään eripuraa.
Toisaalta kun poika syntyi meni muutama kk ennen kuin osasin antaa miehelle myös sitä vastuuta lapsesta. Tämä kuulostaa naurettavan helpolta mutta ilmeisen moni äiti tekee niin että hoitaa vaistonomaisesti lapsen täysin yksin ja mies jää hiukan ulkopuoliseksi. Tällöin uskon että miehenkin on vaikeempi kurvata siihen auttamaan jos kuvittelee itse että "äiti osaa kuitenkin aina paremmin". Lapsen ja isän välinen suhde mielestäni jää kyllä näin hiukka kaukaisemmaksi. Lapsihan tarvitsee silloin kiperänä hetkenä pelkästään sen äidin eikä isä riitä jos tulee suru puseroon .. Minusta on ainakin aivan ihanaa kun mies hoitaa poikaa siinä missä minäkin ja virheistä oppineena aijon antaa hänen myös osallistua vauvan hoitoon heti alusta alkain.. :heart:

Joulu alkaa kolkutella ovilla ja huomenna sitten pojan kanssa leivotaan joulu tortut, piparit sekä aloitetaan muittenkin jouluruokien valmistelut sillä meille tulee pojan molemmat ukit jouluksi. Ihanaa ja rauhallista joulun odotusta näin viimeisille päiville ennen aattoa

Dindei + pikku 30+3
 
kommentoin viellä noihin repäisykipuihin niin minulla on ainakin varsinkin kun yskäsee tuntuu välillä todella inhottavalta. Tosin esikoisen odotua aika melko tuoreessa muistissa ja silloin oli myös ihan laitokselle asti (rv42).. Uskon olevan normaalia :flower:
 
Mäkin ostin HM:n alesta sellaset vihreet suoralahkeiset "rennot" housut, makso just sen 15e. Hyvin meni onneks oma koko päälle (40). Onkin mun ekat mammapöksyt, kolmas raskaushan tää vast on :D ja sit äippäpuolelta kympillä sellasen collegepaidan mitä voi leggareitten kans pitää. Aina toivoisin, et olisin kaunis, hehkee ja hyvin pukeutuva raskaana oleva nainen, mut pyh. Ei vaan kiinnosta, normaalisti siis yritän näyttää huolitellulta ja ihmiseltä.. Nyt jos tukan saa kammattuu niin jees. Kylmä ja luminen talvi, niin toppapuku päällä meen kaikkial ku ei jaksa palella ja kastella itteään. Jouluna jos mekon iskis päälle :)

Eilen soittelin neuvolaan, sokrurasitus oli ok, ei mitään häikkää ja pissanäytekin puhdas. Hyvähyvä.

Me lähetään huomenna mun vanhemmille joulunviettoon, varmaan käyn lukemassa täällä mutta tuskin ehdin ite kirjottelee :)

Toivotan kaikille hyvää joulua!

t. Peppi ja alien rv 29+6
 
Julille ja Aleksille hyvää joulua! Mukavaa saada kuulumisia aina välillä. Kovasti jaksamisia teille molemmille :hug:

Tukivyö oli edellisessä raskaudessa töissä ahkerassa käytössä ja koin siitä olevan apua. Nyt en ole sitä pitänyt kun en vähään aikaan töissä ole ollut.

Nukuttaminen, huoh en viitsi edes kertoa. Unikoulu pitäisi kai aloittaa joulun jälkeen...

Ollaan oltu jo viikko flunssassa. Lapsella myös kuumetta, korva- ja silmätulehdus. Joululahjat on onneksi hankittu, mutta siivoukset on kaikki tekemättä. Olo on tosi väsynyt, joten taitaa siivoukset jäädä minimiin.

Kävin eilen neuvolassa ja mun sf-mitta on jo 30!!! Esikoisesta oli tommonen rv 36. Mahan muoto on toki erilainen ja painoa tullut vain 6kg. Mikähän jättiläinen olen loppuajasta :ashamed:

Peppioliina rv 30+5
 
Repäisykipuja täällä kans edelleen..

Olipas lääkäri :D
Lääkäri oli muakin nuorempi nainen joka kertoi heti kättelyssä että ollaan tänään hänen koekaniineja kun harjoittelee. No, kohdunsuu kiinni ja sykkeet ok. Sukupuolen halusi kertoa, tyttövauva on eikä muuksi muutu, sen näin itsekin selvästi ja lääkäri katsoi kauan aikaa sitä sukupuolta. Mulla meni siellä lääkärissä ehkä 5 min ultrauksineen päivineen.
Kysyin vauvan kokoarviota niin ei kuulemma ole mitään järkeä mittailla vielä tässä vaiheessa. Hän myös ihmetteli kuinka ihmeessä olen saanut synnytettyä ekan lapsen?? Poika ei ollut kuitenkaan kun 4110g. :LOL:. En ole koskaan noin hauskalla nlalääkärillä käynyt.

Tuttu neuvolatäti otti hb:n, verenpaineen ja painon ennen lääkäriä, kaikki ok.
Painoa oli tullut reippaat 500g/viikko ja nyt täälläkin 10kg kasassa lisäpainoa :D.
 
Leppismom: Joo just tolleen olis tosi ärsyttävää, että näennäisesti olisivat samassa pöydässä mutta nyrpeenä ja sellasena.. :kieh: flower hyvä että säkin voit olla exän kanssa tekemisissä, lapsen takia :) Mä en oikeastaan ole koskaan kärsinyt vanhempien erosta, tai siis se ei ole ollut mulle mikään The Juttu. Ehkä hyvä niin. Äiti ja pikkuveljen isä (oikeesti siis veli on mun velipuoli) eivät ole missään samanaikaisesti olleet, ja se johtuu veljen isästä kun se nyt on mikä on. Mutta toisaalta veljellä ei vielä ole ollut mitään suurempia juhlia. Mutta ei sen isä koskaan ole ollut esim. koulun joulujuhlassa tai missään. Ja mummun ja papan erosta on jo aikaa, he ovat siis eronneet 1983 eivätkä ole sen jälkeen nähneet. Ja niillä on tosiaan niin lapsellista, että vain toinen on voinut mennä lasten häihin, lastenlasten ristiäisiin jne. Melko kuluttavaa varmasti.

tiinelli, onnea! :) Varmasti on ihan huippua muuttaa ja tosi kivalta kuulostaa se teidän tila :)

Joululahjojen määrästä. Mun täytyy kyllä sanoa että mulla oli lapsena aina ihan hulluna lahjoja, saattoi olla kolme jätesäkillistäkin :ashamed: varmaan moni niistä oli turhia, mut rakastin sitä aukomista ja jännittämistä jne. Ainoa lapsi olin niin kai ne vanhemmat sitten halus panostaa jotenkin, en tiedä. Ja tosiaan rikasta meillä ei ollut näin muuten, oikeastaan aika köyhää, en tiedä mistä vanhemmat repi rahaa joululahjoihin. Lama-aikana isä joutui tekemään kahta työtä että pysyttiin leivässä. Sitten kun tulin vanhemmaksi niin lahjamäärät väheni ja sain sitä mitä toivoin. Mutta ei ne lahjat olleet silti pääasiassa, kyllä mulle on jäänyt mukava muisto jouluista, kodista ja vanhemmista jotka eivät jouluna dokanneet jne. Ja materialisti musta ei ole tullut enkä kinunnut aina isompia ja parempia lahjoja. Veli siis syntyi kun olin melkein 12v ja siihen asti kasvoin ainoana, ja kyllä äiti sanoo että sen musta näkee.. Etten osaa kuulemma jakaa asioita vaan otan itse ensin parhaat päältä.. Mutta en mä tiedä olenko itsekäs, tai jotenkin "tyypillinen ainoa lapsi". En mielestäni!? :D

Mulle on tosiaan pukannut kans tämä flunssa, aika monella taitaa olla että on liikkeellä. Inhottavaa :/ Hrrrrr kun on kylmä. Ja mulla alkaa aina henkeä ahdistaa ja helposti muuttuu keuhkoputkentulehdukseksi.. ja tiedän joo tupakoinnista johtuu. Vaikken nyt olekaan polttanut niin eihän ne keuhkot ikinä tule entiselleen ja taas ahdistaa henkeä tutulla tavalla. Tekis mieli pyytää jotain avaavaa lääkettä nyt kun sinne lääkäriin menen ennen yhtä.
Raskauden aikana en ole sairaana ollutkaan, mutta ennen sitä mulla on ollut viimeisen vuoden aikana kolmesti keuhkoputkentulehdus ja se on melkeen joka kerta kun tulee flunssatauti, en saa siihen edes lääkkeitä enää kun ei ne auta. Äiti lopetti tupakoinnin melkein 10 vuotta sitten ja silti se oli nyt saanut astmalääkkeet jatkuvaan yskään kun keuhkot on paskana. Miks pitää olla näin idiootti että tuhoaa oman kroppansa tahallaan..

flower, lahjaksi sain lääkekaapin, kultaisen kaulaketjun, korvikset, pyyhkeitä, kauniita kynttilöitä, pari osuvaa jääkaappimagneettia, isältä arvokkaan kultaisen Leijonan hoitajankellon, siis sellaisen mitä joillakin hoitajilla näkee rintataskussa. Siinä on kaiverrukset ja kaikki. Ja tänään tulee kavereita käymään niin niiltä varmaan jotain :) Niin ja rahaa ihan sievoisen summan. Ruusuja on iso maljakollinen pöydällä. Lääkekaappi on aika hyvä :D Mulla kun on tapana säilytellä lääkkeitä missä milloinkin, niin tuo on hyvä kun lapsikin tulee ym. En tietenkään hänen ulottuvillaan lääkkeitä pitäisi mutta lääkekaappi varmasti pitää ne poissa työtasoilta jne.
Muistan kun serkku oli jotain 2v ja oli mummulla, niin sain vahingossa syötyä jotain mummun lääkkeitä ja joutui vatsahuuhteluun :(

Mun tuttu pyytelee mua joulupäivänä ammaksi.. siis lapsenvahdiksi, en tiedä tietääkö kaikki tuota amma-sanaa. Ärsyttää jotenkin kun hän ei ole muuten koskaan yhteydessä, muuta kun sillon kun tarvisi ammaa. Ja olen mä useasti ollutkin, ainakin silloin kun asui vielä tällä paikkakunnalla. Mutta jotenkin.. sillon mua vaan tarvitaan ja otetaan yhteyttä kun hänellä menojalkaa vipattaa. Voisin mä silleen mennäkin, mutta en tiedä joulupäivänä kun olisi ihan kiva olla perheen kanssa. Ja jos en ole niin ainakin kaverit ovat menossa jonnekin ja saatan haluta mennä niiden mukaan. ja nyt kyllä vielä tämä flunssakin. Ja sit jossen aina heti tiedä että pääsenkö, niin hän laittaa koko ajan viestiä että mun pitäs päättää jne. Toivottavasti musta itestä ei tule sellasta että lähettelen epätoivoisena kaikille viestejä että tuleeko ammaksi ja piinaan asialla jos huomaan ettei toinen mielellään tulisi. Helppohan se nyt on sanoa etten varmasti tule sellaiseksi.
Mutta mä vähän luulen etten mä jaksa enkä halua ravata baareissa kun lapsi on syntynyt. Siis eihän ihan vauvaa nyt voikaan yön yli jättää enkä haluakaan, mutta sitten kun hän on isompi. Ensinnäkin krapulassa olisi kauheaa huolehtia lapsesta, mulla kun krapulat yleensä ovat olleet ihan karmeita, ja en halua että lapsi näkee mua sellaisena. Ja toiseksi, mulla on sitten se lapsi ja baarielämä ja sellainen huoleton nuoruus on taaksejäänyttä aikaa kun saattoi mennä ja tulla miten halusi ja haluan ottaa vastuun vanhempana enkä sysätä lasta kenen tahansa hoitoon oman ryyppäämisen takia. Kyllä mä varmaan joskus menen kavereiden kanssa mutta lapsella pitää kyllä olla tuttu hoitaja ja että yön yli saa olla siellä, tutussa ja mukavassa paikassa. Toivottavasti kukaan nyt ei saa käsitystä että jotenkin haaveilen baariin menemisestä ja odotan oikein sitä. En todellakaan.

Pari tuntia vielä lääkäriaikaan. Voisin samalla työkkärissä ja Kelalla käydä.

LD + Pikkunen 27+2
 
Mies ja vauvanhoito: Meillä se menee aika tarkkaan niin, että miehen työputkien ollessa päällä hän on kotona hereillä noin 2-3 tuntia päivässä. Tuolloin on pojan kanssa, hoitaa koiria ja tekee omia juttujaan. Työreissussa sitten kun on niin olen kokonaan yh. Noina työputki-aikoina hoidan kodin, lapsen, ruuat jne. sekä koirien suhteen annan ruuat, joka toinen päivä päivälenkin sekä vien joka ilta iltapissalle. Mies hoitaa sitten aamulenkin sekä joka toinen pv päivälenkin. Sitten kun mies on vapaalla koen, että saan löysäillä ja mies ottaa enemmän vastuuta just lapsen hoidosta, koirista sekä ruuanlaitosta jne. Pyykit ja siivoukset hoidan koska haluan olla tyytyväinen jälkeen. Joskus ne tunnin päikyt tekee hyvää ja ne otan jos tunnen tarvitsevani. Noina aikoina kyllä räjähtelen ja lähinnä silloin kun tunnen et mun "työpäiväni" alkaa aamu kuudelta kun lapsi kutsuu jatkuen iltapissaan ysin tai kympin maissa... Kyllä siinä kokee joskus olevansa LOPPU!!! Silloin tuntuu et vaan koko ajan vaaditaan ja vaaditaan... Meillä on tärkeää, että lapsi on sängyssä jo klo 20:00 ja saan omaa aikaa, tai saadaan yhteistä aikaa joka on harvassa! Tosin nykyään menen usein nukkumaan jo ysin jälkeen itsekin...
Mutta sitten tosiaan vapaiden aikaan pääsen kyllä helpolla ja mies haluaa itse olla sekä tehdä pojan kanssa. Yöt on alusta saakka ollut niin et minä useimmiten nousen koska nukun huonommin jne. Tosin vapaapäivinä saatetaan kinastella siitä kenen vapaapäiviä ne vapaat on :LOL::LOL::LOL: Tän perheen suurimmat perheriidat kyllä tulee sitten kun menen takaisin töihin... Se on taattu juttu! Musta kun ei saa mitään työssäkäyvää superäitiä joka töidensä lisäksi hoitaa koko kodin ja ruokahuollon sekä hymyilee päälle kuin 50-luvun hyvä vaimo-oppaan kansikuva! Semmonen 50/50-malli on kyllä ainoa minkä kelpuutan :whistle:
 

Yhteistyössä