Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

EX4
Pinsku no juu on sullaki ollu tosi asiantuntevaa porukkaa! Vaadi uutta aikaa toiselle henkilölle! Ei tommosta tartte kenenkää kuunella.

Monitoimikone tommonen Electrolux ASM450 -vatkain + kulho, eli ei niinkään monitoimikone, hyvin saa vatkattua kakku ym. taikinat

Ruuanlaitto ja leipominen tykkään väsätä erilaisia leipomuksia aikaa ei vain kovin paljoa jää siihe, lapsille oon ite tehnyt kakut ja muffinseja erilaisin koristein on ihania! Muuten tuon arkiruuan laitto on kanssa ihan kivaa, mahdollisimman erilaisia yritän laittaa.

Loma alkoi! perjantaina, olisi alkanut jo tiistaina, mutta nyt kuitenkin tein muutaman ekstran.

Vauvalla farkut Jokanen pukeekoon tyylillään, mä pidän joskus vauvalla, mutta harvemmin kotona, päiväkotiin voi mennä farkut jalassa, mutta ne kumminki vaihdetaan siellä trikoisiin. Mutta kyllä tykkään farkuista:)

Korvikset meidän esikko sai kun oli 9.vuotta, koska pyysi sitte vasta.

Kotiin jää nyt 07 syntynyt tyttö, kun muut on koulussa ja eskarissa, on vähän sitte eloa arkipäivisin, kyllä tässä taloudessa riittää tekemistä, kuten huomiseksi odottaa ISO pyykkivuori ja sitte tytön kanssa vähän touhuamaan tohon pihalle. Sitte vielä lomalla pitäis siivota paljon, ennen ku vauva tulee. ''Stailtakki'' pitäis kotia, kun nyt huoneita vähän muutettiin, niin saatiin vauvahuone meidän makkarin viereen, sitä nyt pitäis vähä laitella, kun jokasella lapsella on oma huone eli 5 huonetta, ni riittää kuuraamista:D Muttamutta, nyt vaan nautitaan raskaudesta ja lomasta, sitte vauva-ajasta, vaikka kipuja onkin

E ja E 35+5
 
marr: Mulla on ollu just tuollaisia kipuja jo kolmisen viikkoa. Esikoisen synnytys alkoi tällasella kivulla, mutta nyt ei oo tapahtunu mitään muutosta kohdunsuulla. Noiden tuntemusten takia mä olenkin sairaalassa ollut...

Nyt en jaksa enempää kirjotella. Aamulla kommentoin enemmän juttuja, kun kerran täällä kotosalla yksikseni makoilen päivän....

-JennyA & pikkuhäärä 34+1-
 
Korvikset lapselle Mielestäni lapselle korvikset vasta kun lapsi itse niitä haluaa. Oma tyttöni (4v) Lakkasi haluamasta heti kun sanoin että sattuu laittaminen. Itse oon ollut 7v kun laitettiin ja muistan että se tosiaan teki aika kipeetä... nyt aikuisena kun on lisää rei'itetty, ei enää yhtä kipeetä tehnyt, mutta kyllähän ne arat kuitenkin alkuunsa oli.

Monitoimikone Sain vuosi sitten jouluna joululahjaksi kummitädiltäni ja onhan se ihan huippu härveli ja jos jonkinlaista sillä pystyisi tekemään.... talossa vaan aika laiska kokki ja leipuri! ;)

Pinsku Paljosti onnea!!! =) Ja sitten mä tekisin ehdottomasti valituksen tuollaisesta kohtelusta pelkopolilla!!
Tosi kurjasi ja mielestäni ei kauheen ammattitaitoista jos noin menee sanomaan. Ja tosiaan todella hyvin pystytään kipuja hoitamaan synnytyksessä. Itse pelkäsin ihan paniikin omaisesti ensimmäistä synnytystä ja sitten kun tyttö syntyi kysyin että tässäkö tämä nyt oli?? :D Odotin paljon paljon paljon pahempaa kuin mitä todellisuudessa oli. Tietenkään en väitä että täysin ilman kipuja olisin selvinnyt, mutta se oli kuitenkin sellaista "hyvää" kipua.

Hikka Tämä tyyppi on tosi kova hikkailemaan. Useamman kerran päivässä nikottelee. Hikan myös näkee ihan kunnolla vatsan ulkopuolellekin.Usein vauveli hetken aikaa hikoteltuaan hermostuu ja aloittaa kauhian rytinän joka jatkuu kunnes hikka loppuu! :D

Ehkäisy kapseli Joku kapseli ainakin sisältää samaa hormonia mitä minipillerit ja hormonikierrukka. Onkohan niitäkin erilaisia sitten? Itsekin oon vähän miettinyt jos tuota kapselia kysyis itselle.... mutta katsoo sitä sitten synnytyksen jälkeen! =)

( . ) Täällä sormenpäät kipeenä kun on joutunut päivittäin mittamaan nyt sokereita ja useampaan kertaan päivässä. Samoin pötsissä pieniä mustelmia insuliinin piikittämisestä. Muutoin ei kai mitään uutta tällä rintamalla.... Onkin nyt ihan ihmettä ja kummaa kun mulla ei ole mitään "ylimääräistä" menoa ensi viikoksi. Ei neuvolaa, ei polia, ei lääkäriä ei labroja, eikä mitään muutakaan. :D Varmaan pari viimeistä kuukautta mennyt niin että joka viikko on saanut jossain liitää. Eli rauhallinen ja hitaasti kuluva viikko tiedossa. Sitä seuraavalla viikolla onkin taas labra, neuvola ja polikäynti, joten "normi" arki iskee päälle sitten kunnolla.

Liro ja papunen 32+0 *poks, poks*
 
Kertokaas nyt et onks nää niitä supistuksia??
Kipu on ihan alavatsalla, menkkamaista polttelua. Maha ei mee kovaks.
Se kipu on aaltoilevaa. Äsken hetken kellotin, ni tuli n.6-8min välein.

Siis ei näillä vielä synnyttämään lähetä, mut mietin vaan että tälläsilläkö se alkaa?
Eilen ku lääkäri oli sitä mieltä että viikon sisään synnytän..

Nunnika 36+3 tai 35+6
 
Kävin tänään näytillä tuolla sairaalalla. Aamupäivällä tuli vaaleanpunaista limaista vuotoa, missä oli veriviirujakin. Toki mulla on raskausaikana aina peittojen heiluttelun (oli siis sellaista toimintaa nyt takana) jälkeen pari päivää valunut sellaista paksua limaa, nyt oli väriäkin mukana. En tiedä oliko limatulppaa vai mitä. Sitten alkoi supistella ehkä 4-5 kertaa tunnissa. Ei mitenkään kipeitä, mutta napakoita. Vähän tuli paineen tunnetta ja vähän kävi selkään ja lantioon. Soittelin synnärille ja halusivat näytille. Siellä makailin käyrillä ja laittoivat supistuksen esto lääkettä. Mitä vähän ihmettelin, kun eivät olleet kipeitä, eikä niitä enää mitenkään jatkuvalla syötöllä tullut. Kätilö teki sisätutkimuksen ja paikat ilmeisesti ennallaan, ulkosuu sormelle auki ja muita mittoja tai mitään ei sanonut. Meinasivat pitää huomiseen asti, mutta sain sitten luvan lähteä. Jos tulee vuotoa tai supistuksia niin sitten pitäisi mennä takaisin.
Jotenkin ihmettelin tuota vouhotusta, kun tullut jo monta viikkoa aika napakoita suppareita pitkin päivää, ollut paineen tunnetta ja kohdun suun vihlontaa, eivätkä ole juuri mitään tehneet kohdunsuulla, neuvolassakaan ei olla siihen puututtu. Olis ollu mun mielestä jotenkin niin turhaa jäädä sinne. Toki viikkoja vasta tosi vähän, mutta kun itsestä tuntuu ihan normaalilta, samaa ollut jo vaikka miten pitkään. Onhan noita suppareita nyt illasta tullut muutamia, mutta tosiaan ihan vaan kiristämistä. En tosiaan pelkästään nuiden takia lähe sinne makaamaan, saati kun ei ole lapsenvahtia pojille. Jos alkaa tulla tosi tiuhaan supistuksia tai tulevat kipeiksi, niin sitten kyllä lähen vaikka pojat kainalossa takasin. :D

Muistan tuota kakkosta odottaessa, kun rv 33 kävin äitipolilla ja oli limatulppa mennyt, paikat kypsänä ja vähän auki ja kaula melkein hävinnyt ja lääkäri sanoi, että viikon sisään syntyy. Sitähän ei sitten osannu muuta kun ootella vaan ja ainoastaan, että millon tulee lähtö, ja kappas kun mentiinkin rv 39+2 asti. :D Se oli kyllä tosiaan turhauttavaa.

Nyt olikin neuvolatäti viime torstain (siellä siis kaikki ok) neuvolassa merkannut nuo neuvola lääkärin (kävin siellä jo 30.12) asiat korttiin, ja olihan sinne pistetty, että paikat vähän pehmät ja kaulaa jälellä 1cm. Aikasemmin ollut käsikopelolla 1,5cm, ultralla kumminkin n.3,5cm. Nyt mietinkin, että kummasta päästä se kaula lähtee lyhenemään? =) Sieltä kohdusta päin vaiko sitten emättimestä päin? Että onkohan sitä kaulaa nyt tosiaan vaan se 1cm jälellä, vaiko vaan sillä puolella sentillä lyhentynyt? Ymmärtiköhän kukaan mitä tarkotin? :D

Nyt tuli varmaan hirmu sekava teksti, mutta toinen päivä paremmilla aivoilla. :D

Ammuska ja Vauva 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Nunnikalle piti vielä sanoa, että mulla lähti justiin tuommoisilla tuntemuksilla synnytyssupparit käyntiin. Ensin meni vedet ja siitä vartin sisään alkoi tuntua pientä menkkamaista aaltoilevaa polttelua ja nipistelyä alamahalla (ei kovettunut maha), jotka sitten äkkiä yltyivätkin kunnon supisteluiksi. Tsemppiä matkaan jos lähtö tulee!! :wave:
 
Mä oon täällä ihan kahen vaiheilla että täytyykö lähteä näytille. Olo on jotenki niin outo.
Nyt ne jomotukset säteilee myös kylkiin.

Ehkä mä meen viel vaan yrittää nukkumista ja lähen sitte jos kivut kovenee. En koe olevani vielä tarpeeks kipee..
Vaikka oon mä kuullu niitäki kenellä ei se avautumis vaihe vielä oo niin kivulias ollu.
Noh, katsellaan ja kuulostellaan...
 
Nunnika yleinen neuvohan on ollu,et jos kivut ei häviä levossakaan,niin sitte ne on synnytyspolttoja. Mut jos kipu vaan kovenee,kannattaa ainaki näytillä käydä, kyllä ne sit passittaa takas kotia,jos ei oo käynnistyny.
ehkäisystä oli ollu puhetta... mulle ei käy muut hormonaaliset,ku kierukka,joten kai sitä kumien voimalla pitää selvitä : / kun tarkoitus olis vielä yrittää yhtä lisää sit ku tää on vuoden vanha.
NY MAATE JA MAHA SYLIIN!

POKS POKS 33+0
 
Nunnikalle tsemppiä, joko se on tullakseen tai ei. :)

Ehkäisy on varmaan imetysajan minipillerit + kondomit (ei huvittaisi vahinko tässä vaiheessa) ja imetyksen loputtua palaan ihanaiseen ehkäisyrenkaaseen. Mulla ei itselläni ole ollut noita kapseleita, mutta lähipiiristä olen kuullut sekä positiivista että negatiivista.. ihan kuin kaikista muistakin hormonaalisista ehkäisykeinoista.

ON Jostain syystä sain aikaiseksi herpeksen alaluomeen.. pitää varmaan huomenna käydä lääkärillä näytillä varmuuden vuoksi, kun on riskinä, että leviää sarveiskalvolle. PRKL. Ja anteeksi. Ei tunnu kivalta (eikä näytäkään) ja raskauskin vaikeuttaa hoitoa. Äidin luona oltiin tänään kyläilemässä ja syömässä, edelleen hämmentää, kun pihvi maistuu niin hyvältä; en ole koskaan ollut mikään erityinen lihan ystävä. :)

Nyt tämä siirtyy piakkoin nukkumapuolelle. Huomenna päivä uus.
 
hikoilu hitsit ku ei meinaa saada öisin nukuttua, ku on kokoajan niin kuuma. Hikisenä yökkäri kietoutuu päälle... Ja ku mulla o toi lämpöpatteri vieressä. Enkä mä voi tuota yhtä pyytää omaan kotiinsa nukkumaan, ku muuten loukkaantuu mulle tosi pahasti. Mä voisin meinaan hyvin nukkua nyt yksin. Ennen taas en osannut nukkua yksin :whistle:

Ja sitten ku nukun niin näen vain pahoja unia. Tänäänkin heräsin 3.30 ja klo 06 soi kello. Mun on pakko jatkaa siivoamista, kun eilen täältä lähti iso kirjahylly pois. En vaan eilen pysynyt kaikkea laittamaan paikoilleen, kun iski niin kamala iskiaskipu. Meille tulee vielä huoltomiehiä tänne klo 8.30 kieppeillä. Ja pakko imuroida vielä ennen sitä.

Selässä mulla on ollut nyt pitkään menkkamaista jomottelua ja alamahaan vihloo, samoin kuten teki silloin alkuraskaudesta.
Vauvakin on taas ollut aika rauhallinen, mutta kyllä mä liikkeitä tunnen.

Silvia ja viliANNA 33+6
 
Vaihteen vuoksi aamuvirkkuna. Vissii se osastoreissu sekoitti vähän unirytmiä ku en nukkununut ke-to välistä yötä ollenkaan. Aamupäivällä lounaan jälkeen 1,5h korkeintaan..
Supistuksia tulee vähän välii, teki mitä vaan. Pakko on vaan nakata hanskat tiskiin ettei tarvis lähtä synnyttämään. Enkä sillä että kauheesti rehkisin, ihan joku maitolasin haku reissukin voi muuttua painajaiseksi :D
Makaaminenkaan ei välttämättä ole täysin paras tila, koska ainakin vähenee kivut ku välillä käy istuskelemassakin..
Mä oon niiiiiin halolla päähän lyöty, en ois uskonu ikinä että näin aikasee mitään voi tapahtua, mä en millää meinaa tajuta tätä tilannetta. Eilinen meni itkiessä ku ukko meinas taas lähtä anoppilaan käymään viikonlopuksi, enkä mä halua poistua sairaalan turvallisesta läheisyydestä.

Pitkän tilityksen jälkeen se kuitenkin päätti jäädä, mut on sellanen tunne että jotenkin tästä tulee syyllistystä jos en synnytäkkää ja häneltä jää reissu turhaan tekemättä. Ehkei sekään ihan täysillä ole tän tilanteen hermolla..

Päivät mä oon ihan paniikissa, ku en oo kerenny tota synnytystä sillee ees ajattelemaan, ja tämä tuli niin nopiaa eteen. Ja suurin pelko on se että vauva on niin pieni, että miten se rassukka pärjää tääl ulkoelämäs jos se nyt syntyy. Ja kauan se joutuu viettää aikaa siel sairaalalla :(

SuzZ + masukki 34+3
 
SuzZ Oletko saanut vauvasta kokoarvion? Eiks yleensä noilla viikoilla vauva ole jo yli 2kg?
Sulla on enää 1.5 viikkoa niin vauvan on jo turvallista syntyä, joten eiköhän aika hyvät mahdollisuudet ole jo noilla viikoilla.
Onhan täällä näitä pikkuisia jo monta syntynyt ja ensimmäiset oli tosi pieniä. Onneksi meillä on suomessa hyvä hoito noille ihan pienille.
En osaa edes kuvitella sitä huolta mikä varmaan on, kun pikkuinen meinaa syntyä liian aikaisin. Mulla kun ei vielä ole ollut mitään semmoisia merkkejä.

Mulla on vasta 2 viikonpäästä neuvolalääkäri ja sitten taas kuulen että minkä kokoinen tuo masuasukki o. Harmi vaan että meidän neuvolan ultra ei ole niin hyvä ku kättärillä. Mutta kk päästä pääsen taas kättärille katsomaan pikkuista.

Sokeritkin ovat vielä pysyneet hyvinä, mutta paino jämähti. Olis se voinut vieläkin tippua alammaksi. En jaksa enää juurikaan kävellä, mutta jos vielä tällä ja ens viikolla yrittäisin selvitä uimahalliin, niin saisi liikuttua.
Liitoskivut on taas niin kamalat. Yritin tossa hetken vielä nukkua, mutta en saanut unen päästä kiinni. Kun noi huoltomiehet ovat täällä käyneet, niin menen päiväunille. Huomenna olisi taas vaihteeksi neuvola. Onneksi meillä o noita iltapäivä aikoja aina vapaana, niin mä saan aamuisin nukkua pitkään :p

Silvia ja viliANNA 33+6
 
Tuli sitten eilen käytyä keskussairaalassa.
Puolenpäivän jälkeen eilen tajusin, että tää taapero mun masussa ei oo liikkunut koko päivänä paljo mtn. Yritin liikelaskentaa saada aikaseksi, mutta eihän siitä mitään tullut. Join sitten mehua, menin makuulle sänkyyn ja yritin tökkiä pikkusta. Jotain pienen pieniä liikkeitä tuli pari- kolme puolessa tunnissa. Ajattelin että odotellaan nyt vielä. Illalla sitten soitin synnärille ja sanoivat että tulla näytille. Menin ja otettiin sitten 40min käyrää. Sanoivat että joo, kaikki hyvin, liikkuu hyvin. Aloin sitten itekki tuntea liikkeitä siinä ne vyöt mahalla ollessa.
Sen jälkeen lääkärille joka ultrasi ja sanoi että tässä vaiheessa voi olla hyvinkin niin että tämä kaveri masussa ei ole hereillä kun kerran-kaksi vuorokaudessa. Ultran mukaan taapero liikkui niinkun mikäkin mutta mä en vain tuntenut ite noita liikkeitä. Lekuri totesi että oon ilmeisesti tottunut oikein kunnon potkuihin niin noita vähän hentoisempia en enää tunne ollenkaan :D
...että sellanen tarina tällä kertaa..

Kaikki siis onneksi kuitenkin hyvin :)

Sasuma ja taapero 36+1 :kiss:
 
Silvia Logo Arvion mukaan yli 2-kilonen pitäs jo olla (2154g) Mut huoli on.. :) Jotenkin se esikoisen raskaus meni niin mallikkaasti, ja tässä raskaudessa kaikki menee vähän päin honkia. On Diabetestä ja kipeitä supistuksia, vauva potkii kohdun suulle. Paljon tuskaliaampi ku esikoinen..

Päivä kerrallaan...
 
Huomenta kaikille.. Täällä on ilmeisen jänniä hetkiä ollut muutamilla. Toivotaan kuitenkin että pikkuiset viihtyisivät viellä ainakin hetken massussa :hug:

hikoilusta sen verran että itsekkin olen alkanut öisin hikoilemaan niin että paita välillä likomärkänä herään siihen taas kun paleltaa :kieh: Synnytyksen jälkeen ainakin viimeksi tuo oli valtaisaa ja musta tuntukin että hikoilin monta kiloa nestettä silloin pois kun painokin silloin tippui tosin kyllähän liikuntakin silloin tuohon painoon vaikutti.

Minulla on ajoittain tosi ilkeetä häpyluu kipua joka on siis sellasta oikeen viiltävää. Huomasin eilen kun tuli tuollaisia kivuttomia supistuksia että aina silloin koski tuohon luuhun kovemmin. Oliskohan niin että vauva poraa päätänsä alemmas ja alemmas. Omasta mielestäni vatsa on kyllä jo melko alhaalla mutta huomenna kuulee sitten neukkislääkärin mielipiteen. Onko muiden mahan malli alkanut laskea??

On alkanut jännittämään syntyykö tuo pieni tuolta ennen kuin päästään muuttamaan vai mitenköhän tässä käy? Esikoinen kuitenkin syntyi vasta lasketun jälkeen mutta eihän se aina ole niin sanottu että näin kävisi. Huomenna alkaakin sitten Helmikuu ja minullahan laskettu 27.2 että jännäksi käy mennäänkö maaliskuulle asti. Sitä toisaalta tässä tilanteessa eniten toivoisi muuton kannalta vaikka olisihan kieltämättä ihanaa saada pieni jo aiemminkin sylkkyyn. Tällähetkellä semmoisilla mielin että tulee kun on valmis maailmaan :heart:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille..
Dindei + pikku 36+1
 
ruoan laitto yms,täällä itse olen keittiöalan ihmisiä joten sapuska hommat on mun juttuni.Mies hoitaa lähinnä sitten tuon riistapuolen ruoan laiton meidän perheessä.
Tämän odotuksen aikana herkkuja ei ole tehnyt niinkään mieli,enemmänkin suolaista piirakkaa yms.
Lauantaina oli ns.karkkipäivä ja illalla oli myös rahkaa,vaikka en syönyt kuin pari karkkia niin sunnuntaina olo oli ihan hirveä siitä ns."herkuttelusta" :p
Hyvä vaan,täällä kun on tupannut ennen odotusta aina iskemään semmonen sokerihimo.Tää onkin mulle ihan uutta ja homma saa mun puolesta jatkua ihan rauhassa odotuksen jälkeenkin ;)

Tällä viikolla on tarkotus mennä siistimään hiukset kuosiin ja hoitamaan tyväri.Lyhyt malli on hieman kasvanut ja haluan helpot hiukset taas ennen kun vauva syntyy.

Onko kukaan käynyt nyt odotus ajalla hierojalla?Lueskelin että joillain hierojilla on alusta jossa odottava äiti voi käydä hieronnassa,tosin seki pitäis soittamalla ottaa selville.Ellei sitten mene vaan ihan perus niska-,hartiahierontaan?
Täällä 14pvä aika äippäpolille,samalla synnytystapa arvio ja näkee kaverin kokoa yms.
Siihenkin on vielä pitkä aika...ens viikolla onkin sitten taas neuvola.

Hikoilua ja muuta kuumotusta on ja usein.Kauppareissulle pitäis laittaa t-paita takin alle.Välillä kotona tulee todella kuuma ja vähäistä pukeutumista häiritsee kovasti nuo naapurin lapset,kun pitää pukeutua oven avausta varten :)
Ehkäisy,jälkitarkastuksessa on tarkoitus laittaa kierukka.Pillereiden kanssa sai tämä tuleva tulokas alkunsa,joten ne ei mun kohdalla ole 100% varmoja.

Jaksamisia muille supistusten yms. vaivojen kanssa!!


mamskeli ja maha 34+1
 
Hieronnasta Väärästä kohdasta hierottuna, saattaa se aiheuttaa synnytyksen käynnistymisen. Ja taas alkuraskaudesta se väärä kohta voi aiheuttaa keskenmenon.
Kävin elokuusta joulukuuhun töissä hierojalla ja hän oli tarkka siitä mistä kohdasta voi hieroa.
Mä en muutenkaan voi olla maaten ku hierotaan, niin olen aina ollut istualteen.

Ehkäisy Pitäisi miettiä mitä käyttäisi sitten vauvan synnyttyä. Päätin nuorena, että mitään hormonaalista ehkäisyä en käytä, ennen ku olen saanut yhden lapsen. Nyt voisi miettiä kierrukkaa, pillerit unohdan, koska en muista niitä kumminkaan syödä joka päivä.

Silvia ja viliANNA 33+6
 
X3
Heips kaikille! Olen käynyt täällä säännöllisen epäsäännöllisesti lueskelemassa, mutta kirjoittanut ei ole. Tähän asti olen yrittänyt pitää raskauden osalta mahdollisimman matalaa profiilia, mielellään unohtaa sen välillä itsekin (hermoheikko kun olen). Nyt kun loppu alkaa häämöttää, ja tämän masun unohtaminen alkaa olla jo aika hankalaa XD Tuntui että olis kiva hypätä kyytiin. Odotus, synnytys ja vauva kun on nyt mielessä päällimmäisenä ihan koko ajan.

Olen 27-vuotias, naimisissa. Tämä on minun kolmas raskaus, vanhemmat lapset on 3,5-vuotta (tyttö) ja 1,5-vuotta (poika). Olen ensimmäisen vuoden opiskelija, tosin nyt äitiyslomalla vuoden vaihteesta alkaen. Lapset on molemmat vielä hoidossa, minä olen ollut hirveän voimaton ja kipeä tämän viimeisen kolmanneksen. Yritän nyt lepäillä minkä vielä ehdin, kohta on kolmen pienen kanssa hulinaa...

Raskaus on mennyt hyvin, mitä nyt lapsiveden vähyys huolestuttaa ja säikyttelee. Minulla on molemmissa edellisissä raskauksissa lapsivesi hävinnyt selittämättömästi loppua kohden. Eikä sitä tällä kertaa seurata minun mielestä läheskään riittävästi. Tällä hetkellä minulla ei ole lapsivesitilanteesta tietoa, edellinen ultra oli 3 viikkoa sitten ja seuraavaan on vielä 2 viikkoa. Olen aika hermoheikko odottaja, johtuen varmaan siitä, että kaksi vanhempaa lasta on "tehty" hoidoilla. Tämä kolmas on ylläriluomuihme :)

Napakoita harjoitussupistuksia minulla on tullut jo rv 16 lähtien useita, päivittäin! Silti ne eivät ole tehneet kohdunkaulalle yhtikäs mitään. Nyt viime päivinä ollut kipeämpiäkin supistuksia ja painon tunnetta, tiedä sitten mikä tilanne nyt on. Liitoskivut alkoivat kunnolla tuossa rv 31, mutta nyt viime viikon lopulla kun vauva tuntui laskeutuneen kunnolla lantioon ne loppuivat melkein kokonaan! Outoa!

Ensimmäinen synnytys minulla oli rv 41+3 spontaani, mutta kamala (imukuppia, sydänäänilaskuja, kesti vuorokauden, ym). Toinen käynnistettiin rv 38+0 vähäisen lapsiveden vuoksi. Ihana, helppo synnytys täysin luomuna, kesto vain 3 tuntia. Tämä kolmas on nyt siis "syöksyvaaran" vuoksi saanut ohjeet lähteä synnärille ambulanssille, ja jos laskettuun aikaan päästään niin otetaan tod.näk. käynnistykseen. Meillä siis vajaat 100km synnärille (KYS).

Voikaa hyvin <3

X3 ja Lahja 34+3 (La 11.3.2011)

(pahoittelen nimimerkkiä, hätäpäissäni tälläsen rekisteröin ja nyt en pääse siitä eroon)
 
X3 Tervetuloa vaan joukkoon! :)

Mulla oli eilen ihan paska päivä, tänne kirjoitin pariinkin otteeseen mutta kirjoitukset oli vaan typerän kuuloista valivalia niin en pyyhin sitten kaikki pois. Vaikka tänne saakin valittaa :D Mutta nyt tuntuu paremmalta.

Oli pari ihan unetonta yötä, ja liitoskivut tosiaan tulleet tännekin riesaksi. Nyt taas ymmärrän hieman paremmin teitä keille on ollut niistä vaivaa. Eilen meinas itku tulla kaupassa kun kävely sattui niin paljon. Tosiaan tuntuu nivusissa niin kuin jalkoja sahattais irti ja häpyluun päällä pistävää kipua.

Eilen illalla myös vauvan liikkeet sattui ihan älyttömästi ja ajattelin että nytkö se syntyy. Mietin että onkohan se kääntynyt.. Mutta nyt aamulla tuntui olevan poikittain.

Yöhikoilua on täällä myös. Yöllä herää kylmyyteen ja iho on ihan märkä kylmästä hiestä.

Ehkäisyä mä nyt en sillä tavalla tarvikaan kun ei ole miestä. Ja tuskin tulen seksiä pitkään aikaan harrastamaan. Enkä muutenkaan raskauden pelossa kyllä uskallakaan enää IKINÄ :D

Pinsku: Ikävää että on noin kurjasta kohdeltu siellä polilla : / Joo-o munkin olis pitänyt mennä varmaan aborttiin koska asun vuokralla, ja mullakaan ei ole miestä. Mutta kyllä me kuule ihan takuulla pärjätään yksinkin vauvojemme kans! :) Se tantta jonka kans puhuit, ei varmaan ikinä ite pärjäis kun noin kauhistelee.. Itse kyllä olen saanut tosi hyvää kohtelua vaikka oonkin yksinodottaja. Tosin ei sitä varmaan tiedetä muualla kuin neuvolassa. Kun kävin keskussairaalassa niissä seulonnoissa niin ei siellä asiasta kyselty.

Mun yks kaveri on käynyt hierojalla raskausaikana ja on kuulemma jotenkin kyljellään maannut ja aina välillä vaihtanut kyljeltä toiselle.

Huomenna onkin sitten tutustuminen synnärille, kivaa! :) Ja keskiviikkona on neuvola. Ei ole vielä lääkäri, mutta varmaan sitten ens kerralla ja siellä saakin vähän varmaan sitten selvyyttä että mitäs sitten jos vauva ei ole kääntynyt.

Mulle on tulossa taas kavereita käymään, siis eka toinen kolmeksi päiväksi opiskelujen vuoksi ja toinen sitten varmaan pitemmäksikin ajaksi. Olenko mä ihan hirveä kun mietin vähän että miten jaksan.. Toinen on todella hyvä ystävä ja hänestä tulee lapsen kummi. Mukava on ystäviä nähdä ja niiden kanssa olla. Mutta ite tosiaan oon nyt ollut kipeänä ja väsyneenä ja kun on vieraita niin pitäs laitella ruokaa ja siivoilla paremmin ja jaksaa seurustella koko ajan jne. Oon kai outo kun valitan. Niin ja ei mua haittaa yhtään jos joku pari päivää on, mutta jos kyse on viikosta tjsp.. Nukun huonosti ja saatan valvoskella ja käveleskellä ja ravata vessassa. Pitää toivoa että kaverit ymmärtää :)

Tällä viikolla saan varmaan pinnasängyn :) Lainaan kaverin farmariautoa että saa sen (ei koottuna) sinne takaosaan mahtumaan. Mukava pedata se sitten valmiiksi.

Ja pitää alkaa opettelemaan miten tuo turvakaukalo kiinnitetään autoon.

Tsempit jälleen teille kenellä on vauva jo pyrkimässä ulos yksiöstään! Toivotaan että kaikki menee hyvin :hug:

LD + Pikkunen 33+0 !! :)
 
Heips!

X3:lle tervetuloa pinoon, kyllä tänne mahtuu! =)

Täällä onkin monella nyt jännät paikat, mut tosi on että vauvoilla alkaa oleen jo aika turvalliset viikot "ulostautua" joten kaipa ne sieltä sitten pikkuhiljaa voiskin tulla! Tsemppiä vaan kaikille!

Pinskun: kertomus oli kyllä aika hullu. Mä oon jotenkin kuvitellut, että noiden pelkopolikätilöiden pitäis olla siihen hommaan jotenkin kouluttautuneita... ei oikeen kuullosta, että tämä kyseinen henkilö olis... Mäkään en noita kriteereitä täytä, härregud enhän oo ees naimisissa. Se ois varmaan lynkannut mut heti :D Valitusta laittaisin eteenpäin mäkin kyllä tuollaisesta kohtelusta, onneks ei oo omalle kohdalle sattunut tuollaista pelkopolilla. Kun ekaa menin synnyttään niin silloin oli semmonen kätilötäti vastassa että oksat pois, onneks vuoro vaihtui pian :LOL:

Meillä on joku monitoimikone kyllä tuolla kaapissa, mutta harvoin käytän. Sen sijaan meilläkin on tupperwaren tuommoinen pikakokki, ja se on kyllä käytössä aika useinkin. Jossain vaiheessa vähän niinkuin tulin ihan tupperwarehulluksi, jos näin voi sanoa ja ostin paljonkin kaikkea kamaa sieltä.

Meilläpä kuopus alkoi eilen oksenteleen, toiv. ei ole mitään kovin tarttuvaa.. Tänään ei kyllä ole oksennellut ollenkaan, joten ehkä jäi eiliseen, vähän mietityttää joskos ei ole mitään mahatautia vaan johtuu tuosta yskästä joka hällä on, toivotaan näin.

Esikoinen sai hirveet kilarit paidasta jonka hänelle täksi päiväksi laitoin valmiiksi, on kuulemma poikien paita, koska siinä on sinistä :LOL: Rauhoittui vasta kun sanoin, että laitetaan siniset tarrakorvikset, et on niinkuin sävy sävyyn... :D Miten voikin olla tarkkaa touhua hänellä! Hänelläkään ei siis korviksia ole, oon kyllä kysynyt haluaako, mutta sanoo myös että sattuu... mä veikkaisin, että jos menisin hälle nyt niitä laitattamaan niin varmaan tulis korvis vaan toisessa korvassa takaisin :D Vauvan korviin ei ole korviksia tullut edes mieleen laittaa, täällä joku mainitsikin noista kulttuurieroista näissä asioissa, eikä mulla siis itsellä ole sitä mitään vastaan että vauvalle laitetaan, mut ei itse kyllä osaa ajatella niin et laittais. Tytöt saa sitten ottaa kun ovat siihen valmiita, itse taisin ottaa noin 10 vanhana.

flowerin pojan halailu kuullostaa kyllä hienolta, ajattelee kun on kuitenkin ikää jo senkin verran niin vois pitää sitä jotenkin nolona (siis poika itse ), hienoa että osaa siis näyttää tunteensa, eli on sitten sulta perinyt tämän ominaisuuden varmaan... Itsekin toivois, että sais näistä muksuista kasvatettua semmosia, että arvostaisivat niitä elämän pienempiä juttuja eikä niinkään sitä materiaa ja muuta... Nää minun lapset kun on tyttöjä, niin vähän pelottaa tulevaisuus kaikkien näitten tuksujen ja marttinoiden rellestäessä mediassa. :LOL:

Jepjep, sitten ruuanlaittoon. Aattelin tänään käydä vähän vaatekaupoilla, jos muksuille jotain löytäisin. Esikoinen on kasvanut ihan pienessä ajassa ihan äly paljon pituutta, joten housut alkaa oleen polvihousumallia :D

Mindi83 32+1
 
pinsku Onnea täysi-ikäisyydestä :) itsekkin olin vasta 19 kun sain esikoisen. Mistä tulikin mieleeni tuo käytös siellä pelkopolilla:kieh: Jumankauta mulla kiehuu tollaset satavuotiaat fossiilit jotka elää jossain 20-luvulla:kieh: Mä sain samanlaista kohtelua Naistenklinikalla kun synnytin esikoista ´kyllä noin nuoren pitäisi kipua kestää,jos et nyt ota tätä ilokaasua niin et muuta sitten saa´:O Mähän sain niin hirveet raivarit että keksin täysin uusia kirosanojakin joita latelin sen kantturan niskaan. Mua korpee muutenkin ihan millä alalla tahansa,työhönsä kyllästyneet vanhukset joilla ei ole enää mitään mielenkiintoa mihinkään. Jäisivät himaansa perkele!!!!|O Ja se on mielenkiintoista että nuoria kyllä tuomitaan kun tekevät lapsia aikaisin ja yksin mutta sitten yli 40-vuotiaita sinkkuja jotka tekee lapsia,ei moitita ollenkaan:confused: Tarkoitan siis tätä että kun jotkut aasit on sitä mieltä että lapsella pitää olla kaksi vanhempaa niin se 40v kyllä kelpaa yksinään mutta 18v ei. Anteeksi kielenkäyttöni mutta mulla vaihtaa orvaskesi ja nahkakesi otsalla paikkaa kun kuulen tällaisia:rolleyes:

ehkäisy niin mullekkaan ei sovi oikein hormonaalinen ehkäisy,en tosiaan rupea mitään pillereitä popsimaan kun unohdan kuitenkin. Kierukka mulla on kerran ollut,ei oikein sopinut mutta ajattelin että josko kokeilis vielä kerran,se on kuitenkin niin helppo ja vaivaton. Ja mä en todellakaan tee enää lapsia moneen moneen vuoteen. Tai en ainakaan halua.

suzz Voimia suppareiden kanssa:hug: Itsellä myös nyt parin viikon sisään yltynyt ihan mahdottomiksi,eilen sai oikein itkua vääntää. Menen keskiviikkona lekuriin,saapi nähdä onko mitään tapahtunut,mä toivoisin jo että olis. Kaksi aikaisempaa lastani syntyivät 34+2 ja 34+4,toinen spontaanisti,toinen suunnitellusti ja ihan hyvin pärjäsivät. Esikoinen oli reilu viikon laitoksella,kuopus tasan viikon eikä siinä mitään sen kummempia tragedioita ollut. Suomessa on niin mainio keskoshoito että ei tarvitse huolehtia. Synnärillähän eivät enää estä synnytystä jos se käynnistyy rv 34,joten olet jo hyvillä viikoilla jo pieni päättää syntyä :)

Jaaha,pitäs päättää pesenkö ikkunat vai menenkö raivaamaan makuuhuonetta? Pitäis tällä viikolla saada makkari kuntoon vauvaa varten niin on sekin sitten hoidettu :) Ja nyt kun on paistanut aurinko niin jösses miten paskaset ikkunat ainakin meillä on!!!:ashamed:

-Naurukohtaus ja poksuva Poikani 34+0-
 
Huomenia =)

Taas on tullu tekstiä nii hirveesti, etten millään ehdi kommentoimaan kaikkea. Mutta nyt ainakin jotain ja sit myöhemmin lisää, kun saan taas kahlattua pinoa vähän taaksepäin...

Monitoimikone: Ei ole enkä kyllä oikeastaan tarvikaan. Sauvasekoitin löytyy ja sillä on saanu tehtyä tähän asti kaiken mitä ei ole pelkällä kokinveitsellä tehtyä. Haaveissa kyllä olisi Kenwoodin sellainen iso, kunnollinen kone, mutta ehkä sitten joskus...

leipominen ja ruuanlaitto: Tykkään kyllä. Vielä enemmän tykkäisin, jos joku siivoaisi jäljet :D Enimmäkseen leivon piirakoita ja kakkuja, joihin ei tarvitse hirveästi taikinaa vaivata. Siitä kun mä en tykkää, eli tuo kone olis kyllä aika hyvä, niin saatais joskus ihan oikeeta pullaakin.

Pinsku: Tosi törkeetä, ilmoita sinne ja sano että haluat uuden käynnin ja toisen hoitajan, eihän tuommoine vetele! Enhän mäkään ole naimisissa, eikä mulla kyllä ole koulutustakaan vielä ja toinen lapsi jo tulossa. Ja ikää kuitenkin tänä vuonna 35.

Nukkuminen miehen kanssa: Molemmat omilla puolilla sänkyä ja omien peittojen kans. Mä olen niin levoton nukkuja, että mun kans ei kyllä voi saman peiton alla olla. Ja mua ahdistaa jos toinen on liian lähellä...

Farkut vauvoilla: Ei kiitos. Mä olen muutenkin vastaan sitä, että pikkulapsista tehdään väkisin "pikkuaikuisia", kaikenmaailman napapaidat yms on meillä pannassa. Esikoisella on kyllä kahdetkin farkut, viimeksi jouluna sai kummiltaan ihanat söpöstelyfarkut. Niitä
pidetään lähinnä pienemmissä juhlissa, ei koskaan kotona. Mun mielestä lapsella pitää olla sellaiset vaatteet joissa on hyvä olla ja leikkiä, enkä itsekään kotona farkuissa ole.

Välilihan hieronnasta: oon kyllä kuullu että saattais olla hyötyä,
mut epäilen että olis mitään auttanu esikoisen kohdallakaan. Tuli neiti
sen verran vauhdilla että pahasti repesin.

Korvikset: En halua laittaa kovin pienelle, mun mielestä ne on isojen tyttöjen juttu. Itselle on laitettu 9-vuotissynttärilahjaksi, ehkä kouluiässä harkitaan esikoiselle. Jos ei nyt ennen sitä kovin hirveesti ala niitä kinuamaan.

nunnika: Juurikin tuollaisia =) Mulla ne kivut pikkuhiljaa levis ristiselkään ja reisiinkin. Noi menkkamaiset kivut on niitä, jotka availevat paikkoja. Kannattaa käydä näytillä jos epäilyttää.

Hikoilu: Ihanaa kun muillakin on sama vaiva. Mulla näitä kuumia aaltoja pukkaa välillä ihan jatkuvasti. Inhottavaa, mut kai tää johtuu hormooneista.

mamskeli: Mä kävin esikoista odottaessa hierojalla, kun oli yksinkertaisesti pakko. Ei ne ainakaan silloin sanonu, ettei vois käydä, siis ihan perus niska-hartiaseudun hieronnassa. Mun täti sanoi, kun hieroi mun jalkoja joku aika sitten, että jaloissa on niitä pisteitä mitkä saattaa käynnistää synnytyksen eli niiden hieromista pitäis kai vähän varoa. Itse tosin aion kyllä mennä vyöhyketerapiaan, kun noihin levottomiin jalkoihin ja iskiaskipuun pitää saad jotain apua.

Ehkäisystä ei mitään hajua vielä... Jos samalla tahdilla mennä noiden juttujen kans ku tähän asti, niin eipä paljo kyllä tarvikaan, sen verran harvinaista meillä on ollu tuo touhu viime aikoina :( Ja tää johtuu kyllä ihan musta itsestäni, ei vois vähempää kiinnostaa minkäänlainen peiton heiluttelu.

Nyt täytyy palata lukemaan pinoa vähän taaksepäin, siellä kun muistaakseni on sellasia juttuja joita en oo kommentoinu ...

-JennyA & pikkuhäärä 34+2-
 
Naurukohtaus, sä pelastit mun päiväni! Hirnuin ääneen sun kommentille satavuotiaista fossiileista ja mieskin hihittelee edelleen. :LOL: Sulla on sana hallussa ja vaikka oonkin samaa mieltä, en olis sitä noin sujuvasti osannu ilmasta! Mies huutelee että tää palsta on huomattavasti Hesaria parempaa aamiaisseuraa, tulipa taas yks tekosyy olla sitä tilaamatta... Törmäsin keväällä yhteen tuttuun joka kerto työkaverinsa oottavan lasta. Tää työkaveri on venäläinen, puhuu tosi huonoo suomee, ei oo miestä, Suomessa tukiverkostona vaan sisko ja ikää 48!!! Ilmeisesti käyny Venäjällä hedelmöityshoidoissa... Ja kummalle annan lapsen mielummin, Pinskulle jolla ikää 18 ja tukiverkot kunnossa vai jollekin venakolle 48vee, joka ei ilman tulkkia pärjää töissäkään...

Ehkäisy tulee oleen hankalaa. Mulle ei pillerit käy, keliakia, laktoosi-intoleranssi ja ärtyväsuoli heittää välillä niin ripulille ettei ne ehdi sulaa lainkaan. Kierukka mulla on ollu ja siitä tykkäsin, mutta kun haluisin vauva nro 2 alulle 1-2 vuoden päästä. Eli kai me mennään kortsuilla. Kiva ruveta niiden kans säätään, edellisestä kerrasta onkin joku 10 vuotta...:O

Pilleriina ja Bibi 33+3 :D
 

Yhteistyössä