Korvakoruista, meillä on keskusteltu näistä, tytölle on luvattu, että sa ajos haluaa ja on siis 4. Ei kylläkään vielä halunnut, kun sanoin, että niiden laittaminen sattuu. Mutta vauvalle en laittaisi.. Kukin kuitenkin tavallaan ja toisiin kulttuureihinkin kuuluu.
Kodinhengetär en ole, mikä kyllä vimmastuttaa anoppia..
Eli siis mielellään leivon ja laitan ruokaa, mutta siivous saattaa kyllä jäädä väliin. Meillä ei siis aina ole vastaimuroitua, ei likaistakaan kuitenkaan.
Napakorua ei ole eikä tule. En ole lävistysihmisiä muutenkaan ja kyllä toi mun navanseutu alkaa olla niin venähtänyt, ettei mikään koru sitä enää peittäisi.
Tässä lainaus Kelan sivuilta tuosta
hoitovapaasta: Voit pitää hoitovapaasi enintään kahdessa osassa lasta kohti niin, että se kestää vähintään kuukauden kerrallaan. Hoitopaasta tulee ilmoittaa työnantajalle viimeistään 2 kuukautta ennen sen alkamista. Molemmat vanhemmat eivät voi olla hoitovapaalla yhtä aikaa. Oikeus hoitovapaaseen perustuu työsopimuslakiin (työ- ja elinkeinoministeriö).
Välilihan venyttelyä pitäisi tehdä.. Tutkitusti vähentää välilihan repeämiä, jos aloitetaan ajoissa (noin rv 32->). En vaan ole saanut oikein aikaiseksi. Mutta perusperiaatteena on öljyn (mikä tahansa oikeastaan kelpaa) kanssa hieroa ja venyttää sitä välilihan aluetta peukalon ja etu- ja keskisormen välissä. Jos tässä vielä saisi aikaiseksi..
Tissien hierontaa varmaan harrastetaan sitten lähempänä laskettua aikaa enemmänkin, kun halutaan tosissaan sitä synnytystä käynnistellä. Oksitosiiniahan siinä saadaan aikaan, vaan eihän se synnytys käynnisty ennen kuin on sen aika. Mutta voihan siitä olla apua.
Vyöhyketerapiaa aion kokeilla myös lähempänä laskettua aikaa.. Vaikkei varsinaisesti käynnistäisikään synnytystä, valmistaa se kuitenkin paikkoja ihan mukavasti synnytykseen. Kivunlievityksenäkin olisi kiva kokeilla, jos osuu osaava kätilö hoitamaan. Mun oman äidin synnytys on sairaalassa käynnistetty vyöhyketerapialla, kun supistukset loppui aina sairaalaan päästyä..
Maitohappobakteereista on tullut nyt vasta uusia tutkimuksia, joiden mukaan niiden käyttö raskauden viimeisten kahden kuukauden aikana vähentäisi lapsen allergioita ja suolistovaivoja vauvaikäisenä. Itse olen käyttänyt säännöllisesti maitohappobakteereita muutenkin, joten en joudu muuttamaan tapojani tässäkään (kun mun maha voi paremmin, kun syön niitä). Myös esikoinen käyttää maitohappobakteereita ja ostin vauvallekin rela-d-tippoja, joissa on d-vitamiini ja maitohappobakteerit mukana. Mun mielestä noiden käyttö on vähentänyt meillä sairastelua ja koska niistä ei mitään haittaa ole niin jo se "saattaa vähentää" riittää mulle perusteeksi käyttää.
Nukkuminen on kamalaa. Ja mun mielestä se on aina ollut ihanaa. Joten en ole kovin iloinen.
Asentoa on tosi vaikeaa löytää ja jos sitä haluaa vaihtaa niin pitää herätä. Ja vessaan täytyy joka tapauksessa herätä. Ja unta en saa ennen kuin kahden tai kolmen aikaan, mikä tarkoittaa, että aamulla uni maistuisi. Mitenköhän iltavirkku vauva meille onkaan tulossa!?!
ON Esikoinen oli tänään elämänsä toisilla kaverisynttäreillä ja myöhästyi tunnin, koska tämä loistoäiti ei tarkistanut alkamisajankohtaa.. Huoh. Oli kuitenkin ollut kivaa, mikä lienee pääasia. Nyt pitäisi järjestää vähän kirjahyllyä ja katkoa kultaköynnöksestä lehtensä tiputtaneita oksia pois.
muoks. Niin ja
Gorthaurin kakku oli tosi hieno!! Mun alkoi tehdä mieli täytekakkua..
pihpuu ja pieni poksuu 34+0