Ihanaa miten paljon vauvauutisia tullut!!!:heart: Paljon onnea kaikille!!!:heart: Dindei ei sitten kerennyt muuttamaan
Itse tulin vaan ´synnytyskertomusta´sepustamaan,tosin siinähän ei mitään sen kummempaa ole kun oli suunniteltu sektio.
Eli torstai-aamuna mentiin laitokselle seiskan maissa ja siinä maattiin käyrässä joku tunnin verran ja syötettiin se kauhee mahahappojen neutraloijalitku:x Sitten lähettiin köpöttelemään saliin joskus kasin jälkeen. Alkuvalmisteluihin meni mielestäni tosi kauan,joku tunti:O Spinaalin laittaminen sattui aivan tajuttomasti,en tiedä miksi,aikaisemmin ei ole sattunut mutta nyt huusin ku hyeena kun sitä laitettiin:kieh: Joskus ysin maissa vatsa vedettiin auki ja tuntui vaan kun lääkäri nippaili entisiä kiinnikkeitä auki:x Kuuloosti samalta kuin olisi hakaniittejä joku purkanut:x Mulla laski verenpaine monta kertaa tosi alas ja voin ajottain aika huonosti mutta onneksi lääke tehosi aina nopeasti.
Sitten klo.9.22 poika oli ulkona ja alkoi heti itkeä:heart: Itku siinä pääs sekä minulla että isillä:heart: Mies sai leikata napanuoran,siis sitten kun se leikataan toisen kerran eli ei sitä ihan ekaa leikkausta missä lapsi ´erotetaan´äidistä vaan vast sitten kun lapsi oli tutkimuspöydällä ja napa ´laitetaan kasaan´
Eivät kuulemma anna leikata suoraan vatsastu tultua kun on niin steriiliä se touhu,mikä nyt on ymmärrettävää.
Poika laskettiin mun rinnalle mistä olin ihan hämilläni kun aikaisemmin en ole koskaan saanut kumpaakaan tytöistä. Tytöt on vaan näytetty sermin takaa ja viety keskolaan,nyt saimme köllötellä hyvän aikaa ennen kuin poika vietiin. Mua siinä parsittiin kasaan ja kärrättiin heräämöön. Sain siinä loppuvaiheessa leikkausta aivan tajuttoman hartiapistoksen:x Se sattu niin perkeleesti että meinas taju lähtee,johtu kuulemaa siitä kun spinaali aiheuttaa sitöä kauheeta tärinää niin mähän tärisin ku horkkatautinen koko leikkauksen ajan jonka johdosta koko ylävartalon lihaksisto meni jumiin
heräämössä torkuin ja vietin aikaa reilu kaksi tuntia,oli aika pihalla kun oli niin vahva lääkitys. Sieltä pääsin sitten osastolle minne mies tuli keskolasta. Poika jäi keskolaan yhdeksi yöksi,oli ollu hieman matalat verensokerit ja tarvitsi nasaalipainetta hengitykseen ekat tunnit mutta muuten ok.
Itse nousin ylös jo torstai-iltana,tosin istuin suoraan pyörätuoliin ja mentiin kattomaan poikaa sinne keskolaan. Perjantaina pääsin sitten jo vähän kävelemään,oli kyllä todella tuskaa ja hartiapistos vaivasi yhä,sain lämpöpusseja jotka vähän auttoivatkin mutta vasta perjantaiyönä hoitsu tajusi tarjoja Mobilatia joka auttoi heti
Se oli kyllä kivuliaampaa kuin itse haavakipu:x En ottanut vahvoja lääkkeitä enää perjantaina kun huomasin että niistä menee vaan pää sekasin eikä kipu juurikaan lievity. Pelkällä panadolilla sinnittelin sitten tähän päivään asti,eilen poistettiin tikit ja kipua ei juurikaan enää ole.
Poika pääsi vierihoitoon perjantaina ja hoidin häntä sitten tietysti. Se pe-la yö oli kyllä aika tuskasta kun olin sen verran kipeä vielä mutta sisulla siitä selvittiin ja lauantaina olin kuin uusi ihminen
Kotiin päästiin maanantaina kun meinattiin narahtaa bilirubiineista mutta lääkäri päästi kuitenkin sitten maanantaina kotiin ja käski tulla takaisin jos keltaisuus lisääntyy. Nyt sitten mielestäni on lisääntynyt
Kävin eilen neuvolassa pojan ekalla punnituksella ja painoa ei ollut tullut maanantaista yhtään
Terkka arveli että pojan paino ei laitokselta lähtiessä ollut vielä laskenut minimiin vaan on käynyt pohjakuopissa esim.tiistaina ja nyt on lähtenyt nousuun mutta itseäni nyt arveluttaa. JA pojan silmät on mielestäni muuttuneet keltaisiksi,aikaisemmin ei ole olleet
Ajattelin soittaa Naikkarille ja kysästä,tosi kurjaa jos joutuu taas yöksi sairaalaan mutta mitäpä sitä ei lapsen eteen tekisi.
Siskot ovat ottaneet veljen ilolla vastaan:heart: Varsinkin esikoinen,on aivan innoissan. Kuopus taas on aikamoinen uhmis mutta purkaa kiukuunsa onneksi meihin vanhempiin,ei vauvaan.
Mies on ollut aivan ihana:heart: Täällä oli niin supersiistiä kun tulin laitokselta kotiin että meinasin pyörtyä
Ja korostan vielä että mun mies ei ole todellakaan mikään innokas kotitöiden tekijä,nyt oli pessyt lattiat ja kaikki:heart: On vielä ensi viikon kotona,ihanaa:heart:
Nyt lähden tekemään ruokaa,lapset on miehen kanssa luistelemassa,kohta tulee nälkäinen joukko kotiin
-Naurukohtaus ja rakas Poikani 8päivää-