Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Onko muilla yölliset vessaramppailut loppuneet kuin seinään?
Itsellä ne loppui kokonaan viikonvaihteessa,tää viikko oonkin voinut nukkua suoraan 6 saakka kunnes herään miehen aamutouhuihin.Tai sitten siihen että kyljet/kädet ovat puutuneet,eikä uni enää tule.
 
Tää palsta tuo kyllä jännitystä tähän tylsään loppuodotukseen kun saa muiden supistuksia ym. jännätä :D Kukakohan tänään pääsee tositoimiin =)
Mulla oikeestaan kaikki synnytykseen viittaavat oireet hävinny kokonaan mut eipä noista aikasemmistakaan oo paljon etukäteen varotellu, synnytys lähteny käyntiin sit kertaheitolla... Mulla ei oo vauva vielä ees laskeutunu, ihan tossa rintalastan alla tuntuu pylly ja pääkin alavatsalla ihan selvästi tuntuu ettei oo painunu vielä yhtään syvemmälle :D vähän meinaa olla vaan tukalaa...

Vauvan koko Me päästiin sittenkin vielä ultraan ku mulla todettiin parvovirus veressä ja vauvan kokoa kateltiin samalla. Viikkoja oli tasan 37 ja vauvan koko 2600g eli ei nyt ainakaan ihan jättiläistä oo tulossa :) Voihan noi ultra arviot heittääkkin mut mun mummo (joka siis on kätilö) arvioi pari päivää aikasemmin vauvan kokoa mahan päältä ja epäili et pieni vauveli siellä ois, 2.5kg arvaili ja lähellehän se meni. Et ehkä noihin nyt voi jo luottaakkin kun molemmat osu samaan :) Ja poikalupaus vahvistu ultrassa, ei voinu erehtyä, niin selvät näkymät oli :heart: Eli mun tyttövaistot oli tällä kertaa täysin väärässä!
Niin ja LD sullahan oli huolta vauvan pienestä koosta? Mulla oli toisen pojan kohdalla niin et ultrassa arvioitiin kokoa viikolla 37+3 kun epäiltiin ettei vauva kasva ja kokoarvio oli sillon 2300g. Olin sit viikonlopun osastollakin kun seurailtiin et kaikki muuten ok. 38+3 kun arvio tehtiin uudestaan niin vauvan koko olikin 2800g ja poikahan synty 38+5 ja oli 2900g/46cm. Et ainahan noi arviot ei ihan osu oikeeseen ja kontrolliinhan säkin varmaan pääset?
Käsien puutumisesta: mä tunnen itteni jo ihan invalidiks sen takia, ihan perusjuttuja ei pysty tekeen, leivän voiteleminen, tekstiviestin kirjottaminen, meikkaaminen, kaikki kestää ja aiheuttaa niin hirveen puutumisen käsiin ettei sormet toimi :| Ja käsiä särkee muutenkin, varsinkin öisin.. Onks muilla tämmöstä? Siis et kyynärpäitä, ranteita ja sormien niveliä särkee? Särkylääkkeitä saa päivittäin ottaa sen takia .. Turvotuksistahan ne kait johtuu mut ei mulla aikasemmin oo tämmöstä ollu vaikka nestettä ollu jopa enemmän ku nyt :confused:

nannah&pieni 37+3
 
Mä en tiedä että onko mulla mitään kontrollia sen vauvan painon suhteen kun se lähete äitiyspolille on vaan sen perätilan takia. Mietinkin nyt että pitääkö mun soittaa sinne ja sanoa että en tule kun vauva on kääntynyt raivotarjontaan. Mä nyt sanon sen ja luotan itseeni ja tuntemuksiini että se on raivotarjonnassa :D Mut no mä soitan eka neuvolaan ja kysyn miten teen, kun mun pitää muutenkin soittaa sinne. Ja kysyn että onko mulla siis muuta syytä mennä sinne OAS:iin kuin se perätila. Kun se hemmetin lääkäri ei puhunut mitään, mutisi vaan ja selas papereitaan.. Mukavampi soittaa sille neukkutädille.
 
Täälläpä alkaa tapahtua jänniä!

SL on tainnut päästä jo tositoimiin! Kuulostaa ihan samanlaiselta, kun mulla esikoisen synnytyksen lähdettyä käyntiin.

Missä ovat Flower ja dindei? Liekö sielläkin jännät paikat?

Tsemppiä matkaan kaikille, jotka pääsevät lähtökuoppia pidemmälle!
 
Sen verran huhuilen vain että minä ainakin oon täällä vielä :wave: ..eipähän jää ainakaan kenellekään epäselväksi että oonko päässyt vauvanhaku reissulle vai en :D

Täällä on myös havaittu tuo käsien puutuminen. Mulla puutuu vasen käsi välillä niin että ei tiedä kuinka olis :|

Sasuma ja rakas :kiss: 39+4
 
Viimeksi muokattu:
täällä ollaan :) eilinen vierähti poikaa käyttäessä lääkärissä, kuumeilu jatkuu vielä tänäänkin... huomenna uudestaan jos ei mee ohi, illalla olin sitten jo niin väsynyt että yhdeksältä nukkumaan.... ei vaan jaksa... vetäsin siinä sitten 11 tunnin unet muutamalla vessareissulla höystettynä :)

Tänään ollu neuvola, jossa ei mitään uutta... hemppari 125 ja rautaa jatketaan että verivarannot myös pysyy hyvinä. painoa oli viikossa tullut vaan 200 g, terkkari kehui oikein :)
Olo on hyvin hankala, sain kyllä jotenkuten siistittyä keittiöö mutta kun aikansa häärää niin yhtäkkiä onkin aivan loppu...
Nyt sit makoilen vaan ja ehkäpä otan pienet unet, kuumeinen lapsi kainalossa... ihme virus.. itellä kurkku kipee ja punanen hiukan, saa nähä saanko vielä jonkun räkätaudin tähän kylkeen..
Oisin ihan valmis lähtemään jo sairaalaan, mut ei asukki taida vielä olla samaa mieltä ;)

liikkuu tosi hyvin, sykekin 150 :) ei tätä aikaa enää kauaa olis :p

kiva muuten huomata kuinka kirjoittajat onkin innostuneet taas, kiitos teille että pidätte palstan elävänä :) dindei varmaan synnärillä tai pakkailee muuttolaatikoita.. :D

Silvia: soita synnärille ja kysäse mitä tehdä..... onnea kuitenkin jos matkaan pääset :)

Flower again ja vauvanen 38+1
 
Mä nukahdin kesken liikelaskennan :whistle:
Vettä tulee aina silloin tällöin ja muutama tosi kipeä supistus tuli ku nukuin. Nyt on taas supistukset rauhoittuneet. 2h päästä soitan uudestaan sairaalaan ja mun pitää olla 16-17 aikaan sairaalassa, jotta tutkivat tulehdusarvot...

Ei tuo pikkuinen kauheasti potki, mutta mun mielestä vaihtoi peffan paikkaa.
 
nannah terkkari totes tänään et kaikilla uudelleen synnyttäjillä vauva ei edes laskeudukaan.. tuli puheeksi mun kaverin tapauksesta vaan.. et se saattaa sit lähteä silleen äkisti tulemaan kyllä ;)

silvia eli lapsivettäkö kuitenkin ??? no, toivottavasti selviää mitä on, ja kaikista kivoin varmasti ois se nyytti sieltä jo saadakin :flower:

mä nukuin taas pienet päikkärit ja kummasti jaksaa alottaa kotihäärimiset, ihan kuin ois taas uus aamu auennut :D
 
Lapsi vettä se oli.
3. side jo menossa ja yksi irtos itse kun hulahti vettä niin kunnolla.
Nyt tosin ei supista juurikaan ja vettä ei ole tullut pariin tuntiin.
Soitan kohta sairaalaan ja sitten lähden Kättärille tai jorviin tutkimuksiin.
 
Mä oon ihan mustalla ripulilla tuon rautalääkkeen takia :( Ei hitto tota pysty syömään. Pitää odottaa ens viikkoon että saa rahaa että saa ostettua jotain muuta ja siihen asti kärsittävä väsymyksestä.

Neuvolassa kävin ja vauva on raivotarjonnassa kuten ounastelinkin :) Jos se on pysynyt rt:ssä maanantaihin niin pitää kuulemma perua se OAS:n aika.
 
Hei kaikille, odotin että ois ehkä enempikin jo maaliskuisia ehtinyt syntyä, mutta hyvä että ei kuitenkaan. Itsellä mennyt odotus hyvin, ja harjoitussupistukset ovat jo käyneet melko napakoiksi. Tunnen kun alkavat, ja sitten kiristää ihan joka puolelta, ja viimeaikoina on myös tuntunut et on päästävä pisulle kun oikein supistaa. Ja sitten menee ohi. Kun väsyy, niin enempi kiristelee, mut siis harjoittelua vielä, tositoimissa kyllä eron huomaa =)

Kamiliya: Luin kertomustasi epiduraalista ja aika samanlaisia kokemuksia itselläni oli toisesta synnyytksestä. Silloin toivoin epiduraalia, kun olin ekastakin menestyksekkäästi saanut. Lääkäri ihmetteli kun en lainkaan saanut pysyttyä paikallaan, eikä sit loppuviimein ees pistänyt sitä puudutetta. Tämän jälkeen kätilö päätti katsastaa kohdunsuun tilanteen ja hups - oli jo vauvan pää ulkona ja siis syntyi sillä hetkellä :heart: Se maar oli hieno kumma hetki, kun koko synnytys oli saman tein ohi. Ja ponnistusvaihe 0 min :whistle:

Vaan eivät siellä usko nopeisiin synnytyksiin, koska kolmannen kohdalla yritin pyytää sitä paracervikaali - puudutusta vai mikä se nyt nimeltään on, joka kuulemma vaikuttaa 2 tuntia. Ekalla katsomisella kätilö arveli et ois liian aikaista, toisella katsomisella koetti laittaa. Siitä muutama suppari ja vauva oli jälleen syntynyt. Ehkä puudute hiven ehti loiventaa niit paria viimeistä, pahinta rutistusta, ja tuntu kyllä rajulta menolta.

Nyt vähän hirvittää millä vauhdilla tämä kuopus aikoo syntyä. Mut kuten joku sanoi - nopeasti on ohi ainakin. Paitsi ne jälkisupistukset, uh. Ja neljättä siis odotan 24.3. ja mun ikä on 38, mikäli Tombatar ehtii vielä korjailla =) Kiitos hänelle päivityksistä!

Viinipyräle ja 36+0 tyttölupaus
 
Meidän tyttö syntyi viime sunnuntaina ja tänään päästiin kotiin sairaalasta :) Laskettu aika tosiaan oli vasta 3. maaliskuuta. Onneaa kaikille muillekkin vauvoja saaneille ja tsemppiä vielä odottaville, hyvin se menee. Miulta meni lapsivedet lauantai- aamuna ja yöllä sitten olikin jo tyttö sylissä <3
 
viinirypäle lämpöiset tervetulon toivotukset sullekin :)

vieno onnea pikkuisesta! Taisi olla tämän pinon ensimmäinen prinsessa :flower: mukavaa kotiutumista ja vauvan tuoksuja haikaillaan täällä kans!

silvialle onnea matkaan, se on nyt sun vuoro :)

ld no eipä ole kovin mieltä ylentävää tuokaan :( se rautamehu mitä ite oon hehkuttanu, maksaa noin 11 e. siinä on viikon satsi.. ei silleen ole kallis mut kelläs se raha puussa kasvais... koita jaksaa, koita sit vaikka syödä sellasia ruokia edes mistä saa paljon rautaa, esim persiljaa... paitsi jos siitä ei satu tykkäämään.... ;)

omaa päivää siivonnu olen kaiken hankaluuksien kanssa, supistelee, tai sitten maha painaa... mutta nyt on koti puhdas :D ikkunoitakin jynssäilin sisäpuolelta, ei enää niin ota päähän aurinkoisella ilmalla katella pihalle ;) lasten kanssa oleiltu, pelattu korttia ja tehty lettuja :) mieli on väsynyt mutta muuten ok. jännittää nää maailmaan tupsahtelevat vauvat, ajatella että NYT eletään näitä kauan odotettuja hetkiä. :heart:

dindei on siis varmana synnärillä, nyt mä en enää ihmettele vaan oon aika varma asiasta :D vaikka se sanoikin taustalevansa, ni mulla on vankka fiilis siitä et lähtö tuli sillekin :D uuuuuujeeee :D
 
Onnittelut vien0 pikkutypykästä! :flower:

Voimia Silvialle! Kohta sulla on nyytti sylissä!

Flower Sorry, en halunnut hätyytellä... Ehdin vain hieman innostua, kun teitä kahdesta ei ollut kuulunut mitään koko iltana. Enkä edes muistanut tuota dindein muuttoa :ashamed: Keljua tuo sairastelu ja lapsen kuumeilu. Se huolestuttaa aina. Toivottavasti säästyt itse pahemmalta taudilta. Synnyttäminen kuumeisena ei kuulosta houkuttelevalta.

Täällä ei mitään normisuppareita kummempaa. Käytiin perheen voimin vähän museoretkellä katselemassa lentokoneita ja iltapäivällä ekaluokkalaisemme halusi leipoa uudesta reseptikirjastaan mutakakun. No, leipoihan se, vain pienellä äidin avustuksella. Syömäpuolessa olenkin sitten kunnostautunut enemmän :D

pikkutalvio ja vauveli 36+3
 
Onnea vien0:lle pikkuisesta.

Tuntuu oudolta kun monella on täällä supistellut huomattavasti pidempään ku mulla ja nyt mä istun täällä sairaalassa ja odottelen että vauva päättäisi syntyä.
Nyt on supistukset taas vähän koventuneet, joten jos vaikka ensi yönä pikkuinen syntyisi.

Silvia ja viliANNA 37+2
 
pikasesti tuon tänne vauvauutisia :heart: Eli meidän tyttö otti ja päätti syntyä tänään (39+4) klo.11.34 mitoilla 49cm / 3285g .
Eilen tuli verinen limatulppa aamusta muttei kokopäivän aikana nipistyksen nipistystä. Sitten aamulla alkoi tapahtua vauhdilla 6.15 heräsin ja tunsin paineen tunnetta selässä. Vähän ennen seitsemää supistukset alkoi heti niin kovina että pääsi itku. No lähdettiin rauhassa viemään esikoista hoitoon ja soittelin miehen "painostuksesta" synnärille. No käskivät sieltä tulla näytille. Sairaalaan päästyämme laittoivat rauhassa 30min ajaksi käyrille ja kun sisätutkimus tehtiin sen jälkeen olin kokonaan auki. Toinen kätilö tuli varmistamaan hommaa ja jep kokonaan paikat oli auennu. Esikoisen synnytys oli sellanen 21h niin vaikea oli uskoa että niin nopsaa homma etenis. No sitten kiireellä koittivat kipujen takia tökätä viellä spinaalia ja jostain syystä anestesia lääkäri ei siinä onnistunut ja selkäydin nestettä tihkui, huomenna pitäisi saada veripaikka. No luomuna mentiin sitten koko synnytys kun salin ilokaasumaskikin sattui minun tuurilla olla rikki. Ponnistusvaihe 7min ja tosi kipeetä otti huusin kun hyeena. No sitten tyttömme syntyi. Yksi tikki mutta aika kova veren menetys. Nyt sairaalassa ihastellaan meidän pientä onnea perhehuoneessa. Palailen taas jahka päästään kotiin ja ollaan saatu muutto pois alta voimia teille loppuodotukseen..
 
Neuvolalääkäri takana. Aika nopea käynti, eikä oikein mitään jäänyt käteen.Meniköhän 5min.
No sen verran että RT ja todella alhaalla vauva on , ei kuitenkaan kiinnittynyt. Niinkuin ei koskaan ole kyllä aikasemminkaan tehnyt. Tosin ei ole koskaan ollut edes alhaalla, vaan aina sanottu et hyvin liikkuu ylhäällä :D TOSIN nyt oli kohdunsuu takana,kiinteä ja kaulakanava hyvinkin jäljellä. Kun aikasemmassa se oli rv 34 pehmeä ja lyhentynyt.

Eli kaikki niin erilaista, ei koskaan tiedä sitten kuitenkaan et voiko olla lähtö lähellä :D
Kaikki syntyneet 40 ja päälle viikoilla. En kauheasti odota että kovin aiksemmin nytkään tulis, vaikka onkin päänsä pistänyt melko lähtökuoppiin.Siksi se keilapallo siellä usein tuntuukin olevan :D
syke oli 150 , kohdunpohja 34.Kokoarviota en muistanut sitten kysyä :headwall:
No veikkaan että siinä 3-4kg :LOL:
Korttiin merkkas myös että haluan sterilisaation, ja täytyy toivoa ettei ole vkl, tai lääkäreillä muuten kiirusta, niin sellaisen saa sitten samaan syssyyn,sairaalassa oloon.
Painoa ei ole tullut viimeisen 1,5kk aikana tullut kuin 300g.

Melkoista paineentunnetta ja tuo pallo jalkovälissä, ovat oikeastaan ainoat mutta inhottavat vaivat mitä tässä nyt on, että vähällä selvinnyt vieläkin.
Poika hikottelee tosi usein. Ja liikkuu tosi paljon. :) ja hyvä niin.

Kerkesin tässä muutama pv sitten täyttämään 30v :saint: no eipä se kummoselta tunnu :D Viides lapsi tulossa ja lapsiluku täynnä juuri silloin kun olen joskus pikkulikkana ajatellutkin :)

Monella täällä jännät paikat , tsemppiä matkaan!

Onneks on aika ommella pikkuselle vielä vaatteita.. se on kivaa puuhaa se :D
Keltainen/ruskea yhdistelmä on näköjään tän hetken lemppari.. oikeastaan mitä värikkäämpi sen parempi, tykkään pirteistä vaatteista.

Pohdiskelen et mitkä olis kivoimmat vaatteet kotona... niin päädyin kokopukuun jossa nepparit haarassa , saa vaipan helposti vaihdettua. Tänään sellaisen ihaka ensimmäiseni ompelin ja siitä tuli aikas kiva :D Eri kankaasta sitten vaan lisää sellasia :D

jaahas nyt kohta leffan pariin, jollei nukahda.. pyyyf.. väsymys alkanut tulla taas.. hb ihan hyvä kuitenkin. Lieneekö enne.. nuku nyt äippä kun mä tulen kohta :D

CB- peikkopoika 36+2
 

Yhteistyössä