Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Minäkin odottelen jo kovasti äitiyspakkausta ja sen pitäisi tulla postitse parin viikon sisällä...en malta odottaa! :D Tarttis vaan alkaa pesemään noita vauvanvaatteita niin saisi sitten laittaa lipastoon odottelemaan ja pois noiden äitiyspakkauksen vaatteiden tieltä, että saa ne sitten pestä rauhassa... :whistle:

Naurukohtaus Hienoa että olette saaneet puhuttua asiat halki ja asiat alkavat selviämään!! :hug:

Joulusuunnitelmat. Aatto ollaan kotona ja muut päivät reissataan sukulaisissa. Mun veljeni tulee meille aattona sekä ehkä miehen veli. Perusjoulu eli haudoilla käydään, syödään jouluruokaa, saunotaan, koristellaan kuusi ja availlaan lahjoja. Meillä kun ei ketään ole tässä ihan vieressä vaan aina joutuu matkustelemaan. : /

Ihania vauvamassuja teillä kaikilla!!! =)

Mulla olisi muutama massukuva, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi laittaa koneelle. :D Yritän tässä jossain vaiheessa sen verran ryhdistäytyä. =) Ja meidän koirasta en tosiaan viitsi myöskään kuvia tänne laittaa kun on sen verran harvinainen tapaus...
 
kyllä ne parisuhteiden kiperät mutkat selviää, jos kaksi toisiinsa sitoutunutta HALUAA molemmat sitä.. hienoa luettavaa :)

yksityisyydestä niin, mä kyllä koen olevani myös avoin... ja jos tänne nyt kaiken itsestään laittaa julkiseen jakoon niin en usko että esim.vertaistukea saisi yhtä hyvin koettua jos olis niin tuttu kaikkien kanssa... Anonyyminä on jotenkin helpompaa, ja mä salaan mahdollisimman paljon omia henkilökohtaisia tietojani sekä kuviani, koska pelkään eksäni löytävän minut täältäkin. teki aikanaan kaiken muutenkin niin vaikeaks et kivampi itelle kun en niin jakele kaikkee. mut jakakaa te muut vaan :)

peppioliina no hyvä jos joku vinkki kelpasi :) kyllä yh:t pärjää... mutta kaikessa rauhassa vaan, niin vauvallakin on hyvä olla :)

joulu näyttää varsinaiselta ostos-hysterialta nykyään... mun mielestä ei ole ollenkaan huono jos kirpparilta löytää jotain lahjaksi toiselle... nykyään kaikki on kuitenkin kallista, ja eihän missään ole luokiteltu et jos lahjan ostaa niin se tarviis aina olla jotain uutta...

mulle joulun aika on aivan sama kuin muulloinkin :) syön, saunon ja katon leffoja ;) poiketaan anoppilassa mutta eipä muuta. luksusta on kun mies ei mee muutamaan päivään töihin :heart: ja jotenkin tykkään ennemmin antaa lahjoja ihan muuna kuin tiettynä päivänä vuodessa. no, meillä ei sitä aikaa siis hössötetä millään lailla, perhe nauttii yhteisestä ajasta, ja rauhoitutaan arjen kiireestä ylimääräisten vapaiden merkeissä :)
mutta ne saa hössöttää rauhassa ketkä tykkää, en paheksu muiden tapaa ... tää on mun henkilökohtainen aate :)

vauvan tarvikkeet no nyt on siis ne vaunut,pinnasänky, patja,kolme vaatetta, pehmoja ja sitteriin lelu missä ihaa, nalle puh ja tikru :) mut kaikki vielä laittamatta paikalleen, ei ole vielä MIKÄÄN kiire.... ehtii vallan mainiosti vielä :)

sokeriarvotei ole sitten mitään korkeita arvoja vaikka kuinka mittailen.... kaikki arvot normaalin alapuolella. ja mitään en kyl ole ruokavaliossa vaihtanu. et en sit usko että jatkossa tarviikaan enää itteään piikitellä... viikon päästä neuvola, kahtotaanpa sitten tarkemmin...

supistuksia alkanut tulla.... jos sohvallakin makaan niin eilen illal tuntui jo ristiselässäkin ... huh huh :D noooo, enpä turhia hösellä tuonkaan asian suhteen, ei jaksa viipottaa hermo piukeena joka vaivan takia... ennemmin otan iisisti ja koitan pitää järjen päässä.liika huolehtiminen lisäis vaan juttuja..

ja sitten päivälevolle :)
 
Kiitos uudesta pinosta Tombatar!

Tiinelli ja Dindei on ainaki aika hottis mammoja :D ite en viitti kuvaa pistää vaik galtsus ja facebookis oonkin.. Ja LD, mä oon kuvitellu sut nimestä päätellen just joksikin goottihevariks mustis silmämeikeis ja mustassa tukassa mut nätti tyttö sielt löytyki :) välil vaan tulee ihme mielikuvii ihmisist nimimerkinkin perusteella.. :D

Meillä joulu menee samaan tyyliin ku viime vuonna, nyt ku asutaan 50km kauempana mun vanhemmista ku aiemmin. Mennään 23pvä jo mummolaan, illalla saunotaan ja vähän jo kinkkua maistellaan. Jouluaattona ollaan vaan ja päiväl neljän kieppeil ruoka, lepo ja sit lahjojen jako. Sinne tulee mun äidin vanhemmat ja sisko lapsineen ja mun lasten isäkin sitten aattona viimestään, riippuu onko töitä. Joulupäivänä sitten äidin vanhemmille syömään ja siitä sitten kotiin päin.

T. Peppi ja alien rv27 (?!!)
 
Kiitos Tombatar uudesta pinosta!! =)

Joulun suunnitelmat Aatto ollaan ihan kotosalla ja sitten mennään mun vanhempien luo syömään ja saunomaan. Pukki saa sitten tällä välin tuoda lasten lahjat kuusen alle! ;)
Joulupäivänä lähdetään miehen vanhempien luokse viettämään joulua jossa ollaan varmaan pari päivää... ja siinä se joulu sitten oikeestaan menikin! :D

Miraci Todella kaunis masu sinulla! :)

Kirppiksiltä ostaminen Mun mielestä sillä ei ole väliä onko lahja ostettu uutena vaikäytettynä. Ajatus on tärkein. Ja tosiaan kirppareilta tekee välillä todellisia löytöjä. Uudenveroista vaatetta ja tavaraa todella edullisesti! Mun mielestä turha ostaa uutena sitä minkä saa hyväkuntoisena käytettynäkin. =)

Hankinnoista: Kaukalo on hankinta listalla ja rintapumppu myös. Sellaisen käsipelin ajattelin kun sitä viimeksikin vallan käytin vaikka se sähkökäyttöinenkin löytyi. Sitte pitänee kai jotain harsoja ja sellasia vielä katsella...

Istukka Mulla on nyt takana kun kahdesta aiemmin ollut edessä enkä ole mitään eroa liikkeissä. Tästä tuntui todella aikaisin liikkeet, joskus 14 viikolta alkaen mutta samoin tuntui tuosta meen kakkosesta! =)

(.) Kävin tänään diabeteshoitajalla ja aika turha reissu se oli niinkuin arvelinkin. Nyt viikon ajan mittaan sokereita päivittäin ja viikonpäästä on sitten taas poli aika lääkärille, jolloin katsotaan miten jatkossa toimitaan.

Nyt laittamaan kaalilaatikko uuniin! :p

Liro ja papu piu pau 23+4
 
Joulu vietetään mun äidin tykönä. Tänä vuonna onkin villein joulu tulossa, sakkia on! Äiti, sen ukko, me kolme ja mun kolme veljee sekä vanhimman veljen kolme likkaa. Eli 11 hlöö. Ihan tavanomaista syömistä, saunomista, haudoilla käyntiä, lahjoja yms luvassa. Ollaan yötä ja jätetään poitsu äitille hoitoon niin päästään aloittamaan remonttitouhuja rauhassa.

Joululahjoja ostan aina hillitysti ja vain tarpeellista. Miehellekin ostan vain silloin lahjan jos semmosta oikeasti tarvitaan. Meillä on käytäntönä se, ettei osteta toisillemme lahjoja paitsi sellaista, joka ostettaisiin joka tapauksessa. Yhtenä vuonna ostin meille esim. keittiöjakkaran ja samaa sarjaa olevat hammasharjamukit+ saippuapumppupullon. Tänä vuonna oon ostanut uusia kartiolaseja, kun vanhoja on hajonnut. Inhoan ylimääräistä roinaa ja krääsää, turhaan ei mitään hankita. Ärsytti hirveesti, ko ukko osti mulle äitienpäivälahjaksi semmosen shiatsujalkahierontalaitteen. Voi jeesus, mikä turhake. Kerran kokeilin sitä muodon vuoksi, ihan paska sähköntuhlausvehje. Sanoin ukolle, et se voi palauttaa sen kauppaan, en tuu ikinä sitä käyttämään. No eipä se sitä vienyt ja nyt se on pölyttynyt tuolla olkkarissa toukokuusta asti.
Lapsi saa aina max 3 pakettia joka joulu meiltä. Periaatteena, et laatu korvaa määrän. Brion junarataan silta, puinen muistipeli ja Duplon iso lentokone, joka muuten ostettiin kirppikseltä.

Istukka edessä Edellisessä raskaudessa oli edessä kuten myös tälläkin kertaa. Tässä raskaudessa on ihan tossa edessä, sydänäänetkin kuuluu vaisusti. Ekasta tunsin liikkeet rv18, tästä rv16 alkaen. Ekat kolme viikkoa tuntui hiljaa, tartti oikeen tunnustella. Nyt tuntuu kunnolla.

Hankinnat Eipä tarvi muuta hankkia kuin sukkia, tutteja yms pientä enää, kaikkee muuta jo on.

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki on ok. Paino oli ylläri, ylläri pudonnut peräti 900g. Eli n. -300g/vko :whistle: Vähän tuli siitä sanomista. Nooh, eiköhän tilanne korjaannu noiden jouluherkkujen jälkeen :LOL: Painoo on kuiteski tullut yht. 5,5kg etten miinuksilla mene. Oon jättänyt herkut minimiin, en mässäile ja käydään monta kertaa viikossa lenkillä. Koitan pitää painon kurissa, muttei tarkoitus ollut tiputtaa sitä kuiteskaan. Esikoisesta tuli 18kg (21kg) ja nyt olis tarkoitus selvitä vähemmällä.
Rr 117/84, hb 122, sf 18. Tuli juttua taas siitä synnytyksestäkin, et haluunko sinne pelkopolille mennä. Oon koittanut pitää sen poissa mielessä, se vaan ahdistaa. Vedet ihan kihosi silmiin, koitin pitää itkua siinä jutellessa. En tiiä oonko sitten vaan työntänyt sen niin pois mielestä, et puhuttaessa siitä sen muistelukin puskee kovan ahdistuksen päälle : / En tiiä meenkö sinne pelkopolille, mitä sekin hyödyttää.
Kelalaputkin sain. Tässä oonkin jo viikkakaupalla miettinyt otanko pakkauksen vai en ja luulin, et tällä käynnillä se tarvii tietää.. Laskettiin eilen kaikki vauvanvaatteet ja todettiin, et olis siinä semmonen pakkauksen mentävä kolo. No onneksi nyt päästiin jo päätöseen tässä jutussa, ko varmaan huomenna käyn jo viemässä laput kelaan.

Gorthaur ja Hemmo 23+5
 
Kiitos kovasti masukehuista kaikille :heart: aikamoinen pallo tämä jo on :eek:

Kävin tänään kelassa viemässä vanhempainraha hakemuksen. Ihanaa kun sekin on nyt hoidettu, eikä tarvitse sitä enää miettiä, ja vielä ihanempaa, että se määräytyy vuoden 2009 tulojen mukaan! =)

Joulua vietetään aattona mun äidin luona ja joulupäivänä sitten mennään miehen vanhemmille. Esikoinen on varmaan aattona päivän meidän kanssa ja illalla menee isänsä kanssa toiseen mummilaan. Olen kyllä henkisesti valmistautunut siihenkin, että mun joulu saattaa mennä osastollakin, silloin kuitenkin jo rv 30 ja tilanne voi olla mikä tahansa. Kotona en laita mitään kinkkuja tai jouluruokia muutenkaan, kun koko joulu istutaan valmiissa pöydässä. en oo muutenkaan mikään jouluruoka-fani, e sen pari-kolme päivää niitä kyllä syö mut sit riittää mulle :whistle:

Nyt lähetään leikkauttaa esikon hiukset. Huomenna on koulussa itsenäisyyspäivän juhlat, eikä tolla karvalakilla oo sinne mitään asiaa:LOL:

~ miraci ja pienimies rv 25+6 ~
 
Kiitos uudesta pinosta ja tyttöpäivityksestä mun kohdalla :)

moumou: Voi kiitos sullekin kannustavista sanoista, ja muillekin :) Onko sulle moumou tullut koskaan esim. murrosiässä sellaista tunnetta että miksei sun isä ollut suhun yhteydessä? Miten isänpäivät, miltä ne on tuntuneet? Tai ylipäätään onko sulle missään elämänvaiheessa tullut sellaista kriisiä "isättömyydestä"?

peppi1: Hih, no joo uskon että mun nimimerkin vuoksi helposti tulee tuollainen mielikuva :D

Joulua vietän äidin kotona. Mummulla käymme myös tai sitten hänkin tulee aatoksi sinne. Joulupukki-ikäisiä ei enää olekaan. Rauhallista perhejoulua vietetään :)

Vauvan on mullakin edelleen luullakseni perätilassa, välillä potkut tuntuu todella alhaalla, tuntuu että se on jo emättimessä tulossa ulos! Kohtu mulla on varmaan leveä sivusuunnassa tai jotakin, vauvan potkut tuntuu välillä ihan keskellä kylkeä. Kai se vauva välillä on ollut pää alaspäinkin kun potkut on varmaan kerran tai kahdesti tuntuneet navan kohdalla. Mutta yleensä kyllä tuolla alhaalla ja joskus potkii virtsarakon suuntaan tosi kovaa, eilen illalla tuntui että pissat tulee housuun!

Mä en ole kerennyt edes Kelan lappuja vielä viedä.. :ashamed: Ikinä ei muka ole aikaa. No huomenna töiden jälkeen käyn viemässä ne, terveyskeskus onkin ihan Kelan vieressä melkeen.

Naurukohtaus, mukava kuulla että asiat selvenee! :)

Mua hirvittää että miten mun paino on ens kerralla noussut. Viimeks oli 500g/vko ja yhteensä painoa oli tullut 6,8kg. Oon nyt yrittänyt jättää turhat suklaat syömättä vaikka muuten oonkin syönyt ihan normaalisti. Mutta voi kai sitä raskaana ollessakin kattoa ettei mätä herkkuja liikaa naamaansa :D Yhdelle kaverille jolla on LA 2.4. on tullut painoa jo 20 kiloa :eek:

Millä viikoilla liikelaskentaa kannattaa tehdä? Oon jostain lukenut että rv 30 alkaen mutta jospa täällä tiedetään paremmin. No eilen kun menin nukkumaan niin 10 liikettä tuli jo alle viidessä minuutissa. Nyt tajusin että tänään on ollut aika vaisua vaikka silloin tällöin jotain on tuntunutkin. Taidan mennä oman mielenrauhani vuoksi kuulostelemaan ihan makuultaan vaikka äsken kyllä pari potkua tuntuikin.

LD + Pikkunen 24+3
 
Viimeksi muokattu:
ihania massu kuvia taas laitettu :heart: Mikähän siinä on että vaikka itsellä on jo kunnon vauva massu niin sitä muuttuu aivan lohduttoman onnelliseksi katsellessaan myös muiden maha kuvia. Ehkä nainen sitten on vaan niin aidoimmillaan massun kanssa .. Ihanaa lisää vaan masu kuvia :popcorn:

peppi1 hahhaa ihanasti sanottu tosin tässä ei tällähetkellä kovin hottis olo ole kun tullut raskauden myötä jo jälleen se +13kg mutta äääh tulkoon kyllä ne poieskin lähtee sitten viimeistään lumihangessa kun työntelee noita sisarus vaunuja :LOL: Tosin olen kyllä samaa mieltä meitä on täällä oikeen mukavan näköinen mammakööri.

Ymmärrän kyllä jos jotkut eivät tahdo kuvaansa julkaista julkisella palstalla enkä minäkään koko nimeäni tahdo julkaista. Toisaalta se jos joku minut "tunnistaa" ei haittaa minua yhtään. Olen se kuka olen olin sitten palstalla tai tosielämässä. Minua ei juurikaan haittaa vaikka kerronkin joistain kipeämmistäkin asioista koska olen vain ja ainoastaan tämä oma minä mutta asioilla on toiset puolet kaikki ihmiset eivät ole valmiita kertomaan asioistaan niin avoimesti ja annan kyllä tällekkin täyden kunnioituksen. Masukuvia toki olisi kiva nähdä kaikilta joilta suinkin kamera löytyy itsekkin päivittelen tänne massu kuvaa kun kerkiän ottamaan :D

ON: Täälläkin tänään supistellut muutaman kerran kipeämminkin kun tuossa tuli aamusta jokseenkin touhuttua. Pitää ilmeisesti ottaa vähän iisimmin eikä vetää 100 lasissa ja se jos joku kostautuukin aina noitten iskiaskipujen merkeissä. :kieh: Viimeyönä tuli herätettyä koko perhe kun kömysin yöpissalle ja jalat petti kivun takia alta tuloksena yksi kaadettu kylpyhuoneen hylly. Noh ehkä nämä helpottaa tästä tai koitan ainakin joitain venytysharjoituksia joita netistä olen poiminut tosin viellä ilman tulosta mutta 20.pv on neuvola taas jos ei siihen mennessä niin kysyn neukkistädiltä lähetettä johonkin.... (lääkäri mainitsi viimeksi mutten kuollaksenikaan muista tätä nimikettä).

Joulukuu aivan ihanaa se olis 3vk ja pukki saapuu sekä pääsee aivan ihanaan joulupöytään siis omaan. :heart:

Galluppia viellä niille keillä jo ennestään lapsia: Millä rv synnytys / synnytykset ovat käynnistyneet? Miten (Supistuksilla, vesien menolla tmv.) kauanko synnytys kesti?? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
-Esikoinen syntyi täällä rv 41+5 yliaikaiskontrollin jälkeen alkoi ensi kertaa supistella hieman ja yöllä tuli lähtö. Vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin ja synnytys kesti 21h. Ponnistusvaihe 20min poika 4070g 53cm <3

Dindei + pikku 27+4
 
Iltaa. Glögiä tässä koneella siemailen,mies on sählyssä ja lapset sängyissä :)

Kiitos paljon kaikille tuesta:flower: Niinkun sanoin,toivoa ainakin on ja se on ihanaa:heart:

joulusta Voe tokkiiinsa!!!! Mä olen varmasti monien mielestä kaikista kiihkoin jouluihminen maailmassa:whistle: Mä rakastan koko joulukuuta ja odotan sitä aina koko vuoden kun koko kuukauden saa laittaa ja suunnitella :) Loppupeleissä mulle aina käy niin että hiki hatussa olen siellä viimeisten joukossa hakemassa jotain mikä vielä puuttuu ja siitä on tunnelma kaukana mutta se fiilis kun jouluaamuna heräät on sanoinkuvaamaton:heart: Mä olen varsinkin lasten synnyttyä tuntenut itsenikin ihan lapseksi aina jouluisin :) Tänä jouluna ollaan kotona ja mun äiti sekä veljet ja miehen äiti tulevat meille.

Mulle on nyt ilmennyt uusi vaiva,nimittäin hengenahdistus :( Mulla oli kuopuksestakin ja sain siihen ventoline-piipun mutta mielestäni se oli paljon myöhemmässä vaiheessa kun nyt. Vaiva on päivittäistä ja välillä sekaan tulee myös sydämen tiheälyöntisyyttä :( Todella inhottavaa kun joutuu haukkomaan henkeä ja olo on huono:x En tiedä mikä siihen oikein auttais koska mielestäni se ei ole vauvasta johtuvaa mitä oli kuopuksesta. Sen selvästi tunsi että vauva oli niin ylhäällä että painoi keuhkoja mutta nyt se tuntuu siltä kuin koko rintakehä olisi muuten vaan erityisen raskas :(

Minäkään en vieläkään ole palauttanut äitisrahahakemusta:ashamed: Tänään yritin saada palkanlaskijaa koko päivän kiinni mutta en saanut:kieh: Josko huomenna uudestaan.

dindein galluppia Esikoinen käynnistyi spontaanisti vesien menolla rv 34+1 ja syntyi pitkän ja tuskallisen koitoksen jälkeen kiireellisellä sektiolla rv 34+2. Yritin sitä alatiesynnytystä supistuksineen päivineen melkein 24h kunnes esikoisen sydän ei enää kestänyt ja äkkiä leikkuriin. Kuukausi oltiin sairaalassa mutta nykyään reipas melkein 5v:heart: Esikoisen mitat oli 3750g ja 50cm:whistle: Pikku keskonen:whistle: Kuopus sitten syntyikin suunnitellulla sektiolla rv 34+4 suuren kokonsa vuoksi,makasin osastolla pari viikkoa ennen synnytystä sydänääniseurannana vuoksi mutta käynnistystä en tahdostani huolimatta saanut. Sanoivat että jos lähtee itse käyntiin niin sitten ok mutta käynnistelemään eivät rupea:stick: Minä siellä sitten juoksin pitkin naikkarin portaita henkihieverissä mutta en saanut kuin pari vaivaista supistusta aikaiseksi ja sektioon päädyttiin :( Kuopuksen mitat oli huikeat 4160g ja 50cm:whistle:Sairaalassa oltiin reilu viikko.

Nythän olen toivonut hartaasti alatiesynnytystä mikä on hyvin epätodennäköistä mutta ei kuitenkaan täysin evätty. Nyt kun viime sektion jälkeen olen kärsinyt paniikkiihäiriöstä,pelkkä ajatuskin makaamassa liikkumattomaan siellä pöydällä on kamala :( Aikaisemminhan tätä ongelmaa ei ole ollut. Kai siinä on mahdollista saada jotain rauhottavaa mutta en tiedä haluanko ottaa sitä vain sen lyhyen hetken tähden. Sektiohan ei toimenpiteenä kestä kuin max 15-20min mutta sen helkkarin pitkä aika jos olet paniikissa :( Yritän olla ajattelematta kok asiaa etukäteen,menee sitten miten menee.

Me ei olla ostettu vauvalle vielä mitään:whistle:Vaunut pitäisi ainakin hommata ja kaukalo,pinnis meillä on mutta mä halajan sellaista kehtomallia mitä olen huutiksesta bongailutkin mutta saapi nyt nähdä onko varaa. Sähkökäyttöisen tissipumpun aion myös ostaa.

Jaaha,se olis huomenna veronpalautuspäivä:cool: Ehdotin miehelle että mentäis illalla yhdessä ostoksille(mitä ei olla koskaan tehty) mutta katsoo nyt kun tänäänkin mies pääsi vasta kuuden maissa kun yleensä pääsee viim.kolmelta mutta jos hän ei jaksa niin mä' lähden jo heti aamusta jouluostoksille. Palautuksia ei tule kuin muutama satanen mutta on ne joka vuosi meidän joulua avittanut.

Nyt sohvalle ja odottamaan miestä kotiin:wave:

-Naurukohtaus ja Ylläri 25+3-
 
tombatar kiitos pinosta ja mulle voi lisätä että poika tuleepi.. kun kuvassakaan pippeli ei voi muuksi enää muuttua, kun selkeesti näkyy :D

Lueskelen juttujanne kyllä edelleen, en vaan ole saanut aikaseks pahemmin kirjotella. Kun on näitä ompeluhommia jonkun verran. :)

CB- peikkopoika 24+2 ( jos oikein muistan :D )
 
Upeita masuja! Ihanaa, kun on niin erillaisia ja kokoisia mahoja, yksikään ei ole samanlainen. :)

Täällä ollaan sairaslomalla tää yö, kun tuo flunssa on niin kovasti päällä. Viime yö olikin tuskasta olla töissä, kun flunsssan lisäks alko supistelemaan oikein kunnolla ja selkäänkin sattu... Suututti ku olin niin laiska enkä saanu oikein mitään olon takia töissä aikaseks. Pakolliset hommat tuli kyllä tehtyä mutta siinäpä se sitten olikin.

Kelan paperit on vieläkin täyttämättä ja viemättä. :ashamed: Olen varmaan ainoa joka ei mitään kiirettä ole niitten kanssa pitänyt. Tuntuu että vauvan syntymään on vielä niin pitkä aika, että en pakkaustakaan vielä halua ku sitten en enää malttais vauvan syntymää odotella.Toinen syy etten lappuja ole vielä vieny on se, että odotin nyt tulevan hyvän tilin kun ois pitäny olla paljon lisiä, mutta ne onkin vasta ensi tilissä. :kieh: Kuinka paljon ennen äippälomalle jäämistä ne laput pitäis kiikuttaa?

Naurukohtaus Hienoa, että aurinko paistaa teidän risukasaan! Toivotaan että asiat selviävät ja mies tajuaa mitä menettää jos teidät menettää. :hug:

Joulu on meillä vielä avoinna. Tämä kun on ensimmäinen yhteinen joulumme miehen kanssa (siis, että ei enää seurustella. ;) ) niin kovasti vielä mietitään miten joulu ois parasta järjestää. Meitä kovasti odoteltais miehen perheeen luo ja oma sukuni odottaa taas meitä lapsuudenkotiini. Tykkäisin tietysti kovasti mennä oman suvun luo, kun kaikki sattuu kerrankin olemaan paikalla, mutta ymmärrän miestäkin että hän haluaisi mennä "omaan kotiinsa". Mies on myös heitellyt vaihtoehdoksi sitä, että oltais vaan kotona omalla porukalla eikä mentäis mihinkään.
Hmmm, hirmu hankalaa!
Joka tapauksessa meidän jouluun kuuluu riisipuuro, haudoilla käynti, lastenohjelmat, ulkoilua, hyvää ruokaa, saunomista ja tietysti joulupukki! Kiva ois myös illalla pelailla jotain lautapelejä ja herkutella. Rauhallinen joulu (paitsi jos mennään lapsuudenkotiini jossa rauhasta ei tällä porukalla ole tietoakaan, puhetta, naurua ja meteliä riittä! :D ) ja tunnelmallinen joulu ois tavoitteena viettää. :heart:

Tombatar kiitoksia uudesta pinosta! :flower:

Rytmihäiriöitä tuli mullekkin kuopusta odottaessa. Tais tulla vielä just näillä samoilla viikoilla. Kävin ekg:ssä ja muistaakseni multakin otettiin nuo kilpirauhasarvot ja kaikki oli ok. Sillon kun menin ekg:hen niin tiesin kyllä jo sillon että sillä hetkellä rytmissä ei mitään häikkää ollu. Pitäis päästä just sillon sinne kun tuntee häikkää olevan, ei sit muutaman päivän päästä.
Täytyy nyt katsoo jos niitä vielä tulee ni jos sitä sit menis lääkärin juttusille.
Millä tavalla sinulla mindi83 (oliko tuo nikki edes sinnepäin...:whistle: ) nuo rytmihäiriöt oireilee?

Galluppiin Esikoinen syntyi rv39+4 ja synnytys käynnistyi supistuksilla. Synnytys kesti 4h ja luomuna synnytin. Tikkejä tais tulla 4 kappaletta. Painoa pojalla oli 3220g ja pituutta 48cm.
Kuopus syntyi rv 41+1. Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla. Synnytys kesti 3h ja oli todella helppo! Luomuna syntyi kuopuskin ja tikin tikkiä ei tullu. Kuopuksella oli kokoa 3300g ja 50cm.
Toivottavasti tää kolmas menee saman kaavan mukaan. :)

Tiitulipiituli 26+3
 
Tombatar Kiitoksia ja päivityspyyntö LA 20.3. (nyt olen siinä 21.3.) ja poika on tulossa rakenneultran perusteella niin varmasti, että lääkärikin totesi ettei voi erehtyä ;)

Aivan ihanaa, että joulu on ihan kohta. Meillä on kyläilyä molempien vanhempien luo ja mukavaa yhdessä oloa ja rauhassa olemista. Ei paljon eroa normaaliarjesta, mutta jotenkin joulussa on erilainen tunnelma. Tykkään kovasti!

Kaana 24+4
 
Galluppiin Esikosta meni vedet rv 38+4 ja typy syntyi sitten seuraavan vuorokauden puolella,eli 38+5. Kokoa neitosella oli 50,5cm ja 3540g. Synnytys kesti 8h15min, josta ponnistus oli 20min ja jälkeisiin meni 15min.

Kakkonen taas käynnistettiin rv 38+2. Poika oli 48cm ja 3140g. Synnytys keski kuutisen tuntia josta ponnistus oli 2min ja jälkeisvaihe taas kesti muutamaa minuuttia vaille tunnin. : / Siinä olikin niin kamala kokemus että toivon ettei tule enää toistumaan... olisikin sitten 2 min päästä viety leikkuriin irroitettavaksi ellei olisi saatu istukkaa tuossa irtoamaan.... tunnin sen tuloa maksimissaan täällä odotetaan.

Naurukohtaus Vaude minkä kokoisia vauveleita noin varhaisilla viikoilla. Muistanko oikein että sulle oli diabetes? Vaikuttiko se sitten vauvojen kokoon? Varmaan tälläkin kertaa tiedossa "aikainen" synnytys? Sori tälläinen kamala kysely,mutta alkoi vaan kiinnostamaan kun oli ihan uudenlainen juttu! =)

Liro ja papunen 23+4
 
Jouluna olen usein ollut aamun töissä ja heti työvuoron jälkeen ollaan menty miehen vanhemmille syömään. Illalla sitten minun vanhempien luokse joulupukkia katsomaan. Asuvat siis samalla paikkakunnalla. Kiirettä on silti pitänyt. Tänä jouluna olen lomalla, joten saamme rauhassa aamulla keitellä riisipuurot, käydä haudoilla ja saunoa. Meilläkään ei osteta paljoa jouluruokia, koska istumme kaikki pyhät valmiisiin joulupöytiin. Sopii minulle koska leipominen ja ruoanlaitto ei ole minun laji. Lahjoja ostan ihan liikaa. Nytkin esikoiselle löytyy jo kymmenen pakettia :ashamed: Tosin siihen kuuluu myös vaatteita, shampoota ym. tarpeellista. Rakastan vain niin paljon ostoksilla oloa. Joulu on ihanaa aikaa. Tämä joulu saattaa olla meidän perheen viimeinen yhteinen :'(

Hankintoja en ole minäkään vielä tehnyt. Odotan rauhassa tammikuulle niin saa keskittyä vain niihin. Tosin paljon hankittavaa ei ole kun kaikki esikoiselta tallessa. Paitsi jos poika tulee kun kaikki on vaaleanpunaista tai jos ero tulee niin hankintoja on ihan mielettömästi!

Galluppiin: esikoinen syntyi rv 39+3. Lapsivettä alkoi tihkuttamaan edellisenä iltana. Aamulla laitettiin tippaan ja päivällä puhkaistiin kalvot. Synnytyksen kesto oli n.4-5h, ponnistus 42min. Painoa 2950g ja pituutta 49cm. Epiduraalin sain, mikä oli loistava. Repesin emättimestä kunnolla ja sain reilusti tikkejä. Pieni lapsi, mutta ei meinannut mahtua tulemaan kun paikat olivat joustamattomat. Olimme sairaalassa viisi päivää vauvan matalien verensokereiden vuoksi.

Mulla on ollut koko päivän ihan loistava olo. Kaksi edellistä päivää menikin itkiessä. Mun vanhemmilla on kerrostalo-osake kaupungissa ja olivat mun isän kanssa ajatelleet myydä sen ja ostaa minulle ja lapsille rivitalon pätkän :heart: Miehelle tästä mainitsin niin sanoi että et sinä voi mihinkään lähteä. Pitää minua siis itsestään selvyytenä :mad: Odotahan ukkokulta kevääseen niin saatat yllättyä :kieh:

Peppioliina rv 27+6
 
Huomenta!

Peppioliina: Ihanat vanhemmat!
Tuossa suhteessa kun kaikki ei ole hyvin niin (nyt en muista olitteko avoliitossa vai avioliitossa) niin kannattaa sitten varmistaa ettei mies saa mitään jos eroon päädytte... Siitä rivitalon pätkästä meinaan. Nyt en muista olitko vielä päättänyt yrittää vai mikä tilanne, tai miten kaikki asiat ylipäätään. Nythän on tullut se uusi laki jonka mukaan 5 vuotta avoliittoakin oikeuttaa puolison jolla vähemmän omaisuutta saamaan toiselta enemmän kuin "omansa". Tosi hyvä juttu esim. suhteissa joissa nainen on ollut kotona pienten lasten kanssa eikä ole kerennyt kartuttamaan "omaa omaisuuttaan" tai saamaan kunnolla työpaikkaa jne. Musta erotilanteissa kannattaa tarkastaa ja selvittää kaikki asiat turhankin tarkasti jos mukana on lapsia, omaisuutta jne.

Galluppiin niin 39+2, supistuksilla alkoi, vedet meni kalvojen puhkaisussa kun vauva tuli ja kokonaiskesto elämän ekasta supistuksesta vauvaan 12 tuntia ja risat. Ponnistus taisi olla joku 20 min. Luomu, repeämä 4 tikille ja kaikin puolin ihana sekä hyvä kokemus.
 
Me saadaa ihan rauhassa viettää joulua minun vanhemmilla. Asuvat 6km päässä ja tullaan toki kotiin yöksi. Vaikka mun vanhemmilla on toki tilaa. Ei tarvii miehen sukua miettiä, kun eivät edes vietä joulua ja eivät asu lähelläkään.
Joululahjaksi toi mun rakas saa multa 2 arabialaista musiikkia olevaa cd:tä ja ostin kolmannenkin jonka saa jo nyt kun hänellä on kohta synttärit. On semmoisia artisteja mitä kuuntelee iltaisin. Yhden naislaulajan cd:tä ei varmaan mistään saa. Mp3 musiikkina kyllä saa ladata. Mietin että jos vielä ostaisin Mp3 soittimen.

Mä kuuntelin illalla dopplerilla sydänääniä ja pikkuinen potki juuri siihen paikkaan ja samalla potki myös minun kättä. Oli aika ihana olo ku tunsin kädellä ne potkut. Potki tosi alas, joten ihan varmaan tömäyttelee myös tonne virtsarakon suuntaan, koska välillä on tosi tuskainen olo. Meinaa meinaan tulla pissit housuun ja sitten yht äkkiä se olo katoaa täysin. Tais olla siellä kyljellään tai miten lie. Koska sydänäänet kuului myös alhaalta.

Silloin ku oltiin ultrassa kk sitten, pikkuinen piti kättään pään alla. Itse olin just samalla tavalla silloin siinä sängyssä ja mun isä harrastaa samaa. Eli käsi on usein pään alla. Se on varmaan joku perinnöllinen juttu. Toki mun mies on myös samoin. Ollaan vielä varmaan näky ku koko perhe nukkuu käsi pään alla ;)

Mulle voisi laittaa sinne tyttöveikkauksen
Ei siis ole lupaus, vaan kätilön veikkaus. Pikkuinen ku oli ujo ja piti jalat ristissä peffan alla jotta mitään ei vain näkyisi.

Nyt muuten tais herätä ja alkoi taas potkimaan. Mä tunnen ne parhaiten silloin kun istun.

Silvia ja viliAnna 25+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Olen tosiaan yksi näistä uusista ja yritän pysyä pinon mukana.

Täällä on nyt muutama päivä oltu tyttöjen kanssa kotona,molemmilla on vesirokko.Toisella on vain muutama näppy ja äsken laskin että nuoremmalle on tullut yön aikana 50näppylää,saa nähdä nouseeko kuume.Ja minulla on ollut pienenä vesirokko,joten ei tarvitse miettiä sitä riskiä että vauvalle tulisi jotain.
Olen ottanut ensimmäisen lapsen kanssa pakkauksen,toisen kanssa en ottanut.Tällä kertaa ehdin jo jakaa aikalailla vaatteita pois ja mitä on tallella ovat tyttöjen vaatteita(nyt tulokas poika).Olin ottamassa pakkauksen,mutta hyvä ystäväni joka sai 2kk sitten pojan sanoi että saan häneltä pakkauksen vaatteet.Eli turha ottaa pakkausta itselle kun on sama joka hänelläkin on.

Yötöistä,itse olen arkisin normi päivätyössä ja muutamina viikonloppuina yötyössä.Viikonlopun yövuoroissa ja päivävuoroissa on omat riskinsä molemmissa,meinasin tehdä niitä niin pitkään kun jaksan.Muutamia vuoroja olen joutunut perumaan,arkityö on tuntunut rankalta joten seuraava viikko olisi tuskaa arkitöissä jos olisi vielä viikonlopun putkeen töissä.

Parisuhde kiemuroiden kanssa painivimme jaksamisia.Varmasti raskasta,varsinkin (ainakin itselläni hormonit sekoilee miten sattuu) kun mieliala muuttuu kuin tuuliviiri.

Joulu ollaan kotona oman perheen kanssa,vielä en tiedä tuleeko aattona isovanhempia syömään vai meneekö välipäivät kierrellen meidän molempien vanhempien luona.
Jouluverhoja on laiteltu,samoin valoja.Pipareita paisteltu,samoin torttuja.
Kävin eilen hakemassa kaupasta kasan piparitaikinaa,josko oltais tyttöjen kanssa tehty talon osat valmiiksi.Jos vaikka se kuume sattuu nousemaan eikä päästä ulos,niin on jotain ohjelmaa..

Te joilla on jo ennestään lapsi/lapsia,niin miten olette jaksaneet?
Itse olen välillä todela puhki.Aikaisempia prinsessoja on 4v ja ensi viikolla 2v täyttävät pimulit.

*muoks*
Gallup
Ensimmäinen käynnistettiin rv 42+1,synnytyksen kesto n.9h.tyttö oli 4620g ja 54cm.Synnytyksessä käytettiin imukuppia,minulle tuli verenhyytymishäiriö.Menetin 1,5kertaa koko oman verimäärän ja oli pari päivää teholla.Jos näin olisi käynyt 5vuotta aikasemmin olisi kohtu jouduttu poistamaan.
Toinen myös käynnistettiin rv 41+5,synnytyksen kesto n.4h.tyttö oli 3575g ja 52cm.Normaali synnytys,ilokaasun voimin.


Mamskeli rv 25+5
 
Viimeksi muokattu:
peppioliina oi kyllä sulla onkin mahtavat vanhemmat.... :heart: mun eksähän jopa uhkasi tappavansa itsensä joka kerran kun sanoin et erotaan... että voit varautua sitten ihan kaikkeen .... voimia!!! ero ei ehkä helposti käy, mutta hyvä jos pystyt rakentamaan etukäteen kaikkea valmiiksi. meillä oli velkaa niin paljon kaikesta, että lakimiehen neuvosta jääväsin itseni kaikesta, miehelle jäi kaikki. mut toisaalta ei kyllä kadutakaan... vihasin kaikkea hänestä vähänkin muistuttavaa asiaa ja esinettä, että nekin tavarat mitä loppujen lopuksi mulle tuli, möin pois kun ihan oksetti ne!!! että pohjalta uus elämä aloitettu, mut velattomana enivei ;)
äitien ulkonäkömä olen kyllä sitä mieltä ettei raskaus tee naisesta sellasta, että jos siihen asti on itsestään pitäny huolta, niin sitten voikin sen lopettaa, KOSKA ON RASKAANA ...
veikeetä lähtee ite kaupoille, jos tuttuja tulee vastaan ni ne sanoo et voi kun näytät hyvältä, tai että oi ootpa laittanu nätin meikin :) itselle tulee tosi hyvä mieli !
ja aikoinaan kun kakkosen olin saanu, ja menin ekalle neuvolakäynnille vauvan kanssa, terkkari sanoi et, tuota noin.... jos ei sulla olis tota vauvaa tossa, niin ei kyllä vois millään tietää et oot just synnyttäny ;) hih :)
mieliala itsellä kyllä kohenee kun laittautuu nätisti kauppareissuillekin. sit on myös niitä "pidän ponnaria- ja annan ihon huilata tänään-päiviä"....
Ja mulle on jotenkin tärkeetä pitää itsestä huolta vielä senkin takia, kun moni on sanonu mun eron tehneen mulle vaan hyvää :) et näytän niiiiiiiiin onnellisesta ja hyvältä nykyään... ja sen verran nousee sarvet päähän et hyvä vaan et vastaan tullessa eksäki näkis et entistä vetävämmän näkönen mimmi ja vaikka maha pystyssä kuljenkin, voin SILTI olla kaunis ...hänhän oli kavereineen aina sitä mieltä et olin lihava ja raskaus ei ollu mikään mieltä ylentävä kokemus eksän ja lähipiirin puheissa....
Mut siis mä loistan ja nautin siitä että jos jonkun pää kääntyy ;) ainakin tuo nykyinen mies hymyilee et enkö mä ite huomaa kaupoissa kun miehet kattelee mua (jo ennen raskautta) ja kun en ite oo sellanen et seuraisin et huomaahan kaikki mut, niin tuntui kyl aikaste kivalle ;) sit mies vaan sano kerrankin et siinähän kattoovat, hän on vaan niin ylpeä et juuri HÄN on mun :)aaaahhhhhhh

synnytyksistäeka oli viikon myöhässä, toka syntyi laskettuna päivänä. eka kesti reilut 7 tuntia, kalvot piti puhkaista. Alkoi limatulpan irtoamisesta ja supistuksista iltapäivällä.
Toka alkoi reippaalla tahdilla supistuksilla puolen yön vaiheilla, kesti päälle 5 tuntia, kalvot puhkaistiin mun toivomuksesta.
Ekan ponnistuvaihe jonkun 15-20 min.ja toisen 4 min....
ja mitäs siihen muuta piti lisätä... niin joo, ekassa epiduraalin sain mut liian myöhään, tokasta kun pyysin sitä ni ei annettu, kun kuulema ei vielä tarvii. no, siinäpä ois tarvittu.. kohdukaulan puudute oli sit enää ainoa mitä koitettiin mut vauva pyöri kuin korkkiruuvi, ja ei siitä mitää tullu. Ilokaasulla sitten koitettiin. KAkkosen syntymän aikana tuo idiootti eksähän veti ilokaasua aina kun hoitaja hävisi huoneesta, veti sunttia vaan suuremmalle ja loppujen lopuksi en siis tiedä oliko enää ees selvinpäin kun tyttö syntyi :( vuosia myöhemmin tunnusti, ettei muista lasten syntymistä, vallankaan toisen syntymästä mitään...
hienoo
no, nää vanhat ja karut kokemukset pysyy mielessä, mutta odotan innolla että tän uuden miehekkeen kanssa saan ihanan synnytyskokemuksen :heart: tai itseä ainakin rauhottaa jo etukäteen se, et hän on jo nyt ollut niin mahtava.. ja varmasti rauhoittaa mua sitten kun tilanne sitä vaatii, eikä vedä huuruja ilokaasu-pullolla....

sit aamupalaa kehiin, se alkais sit viikonloppu taas tyttelit ja salamatkustajat :)
 
aamua kanssasisaret :wave:

mamskeli laitatko tietosi tänne,niin lisään sut listaan...

joulu ihan omalla porukalla kotona. lapset on jo niin isoja,ettei joulupukkiakaan tarvita :xmas:

gallup eka käynnistettiin pari viikkoo ennen laskettua aikaa lievän raskausmyrkytyksen takia. kahtena päivänä laitettiin emätinpuikko ja se riitti. alko vettä tihkua ja sit suppaaritki. kokonaiskesto 8h10min ja ponnustusvaihe 12 min. mitat 3340g 51cm
toinen alko spontaanisti pari päivää ennen laskettua aikaa suppareilla. ihan normi synnytys ja kesto 5h22min ja ponnistusaika 2min. mitat 3590g 52cm
kolmas tuliki sitte sektiolla 30+viikolla istukan irtoamisen vuoksi mitat 1470g ja 41cm

ny lapsia kouluun pistämään...

*muoks* sen verran viel lisään,et alakautta tulleissa ei ollu mitään kipulääkkeitä käytös ja sit oliki taju pois sektios :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää joulukuuta kaikille!

Me ollaan varmaan JOULU meillä niin, että isovanhemmat (tarkoitan minun ja mieheni vanhempia) tulee meille syömään ja lahjat avaamaan. Näin oltiin viime vuonnakin, ja onhan se tässä vaiheessa jo kiva ruveta antamaan tuolle vanhemmalle sukupolvelle vähän rennompi joulu, ettei tarvii kokkailla kaikkea. Pitää meidän nuorempien jaksaa =) En tiedä joulupukista, ehkä jätetään vielä väliin, koska ei tuo 2-vuotias vielä sitä niin kaipaa. Nykyään on helppoa tämä joulunvietto, kun olemme muuttaneet takaisin lapsuusmaisemiin, ja isovanhemmat siis myös asuvat samalla paikkakunnalla. Oli se vaan opiskeluaikaan raskasta, kun piti ehtiä kierros kolmella eri paikkakunnalla: miehen vanhemmat, miehen siskon perhe ja mun vanhemmat vielä silloin eri paikkakunnalla. Huhhuh, onneksi on tuosta päästy!

SYNNYTYSGALLUPiin tämä yksi kokemus on kerrottavana. Poika syntyi rv 41+0 perätilassa suunnitellusti alakautta. Kestihän se kaikkiaan jotain 13 tuntia ekoista supistuksista. Saman tien alkoi silloin myös lapsivesi tihkumaan. Ponnistusvaihe oli 40 min. ja lihakseen pistettävillä kipulääkkeillä pärjäsin.

VOIMIA PARISUHDEKRIISIN kanssa kamppaileville! Toivottavasti asiat selkiintyy ennen vauvan tuloa.
 
Huomenta!

Kikellä kanssa kiva masu! Mun silmiin aika siro kumminkin :) Juu, lisää vaan masukuvia!!

dindein G: esikoinen: 40+6, oikeastaan sairaalaan lähdön syy oli korkea noussut kuume. Lääkäri Porissa lähetti kotiin semmosen diagnoosin kanssa kuin: määrittelemätön ylätiehengitysinfektio, heitti vielä että tervetuloa parinviikon päästä uudestaan. No 20 min kotiin päin, vedet meni auton penkille, eiku takas. 6,40 1 vaihe, 26 min toka vaihe (ponnistus hetkellä 41,6 astetta kuumetta) 3 vaihe 4 min. Aika lyhyt synnytys noin esikoiseksi, mutta aika rankka kanssa ton kuumeen takia, imukuppia käytettiin, mut ilmeisesti ei sitä sitten tarvittu... oma muisti on aika hatara mitä tähän synnytykseen tulee. Tyttö oli 51cm/3560g/päänympärys 35. Kuopus: 41+3, aamulla lähdettiin miehen kanssa sairaalaan ihan yliaikaiskontrolliin, siinä tuli jotain epäsäännöllisiä supistuksia vähän, mutta lääkäri teki "kouraisevan" alapää tutkimuksen ja lähetti kotiin. No siinä miehen kanssa aateltiin, että jäädään katteleen, joskos se synnytys käynnistyisi, siinä muutama tunti vierähtikin ja aateltiin, että lähdetään kotiin viemään koira ulos, mut tosiaan kun oltiin se noin maaginen 20 minsaa ajeltu kotio päin niin oli ihan pakko kääntyä, kun alko ihan yht´äkkiä tulemaan kauheita supistuksia. Sairaalalla oltiin noin puoli kahdelta, tyttö syntyi 14.53. Synnytyksen kesto on merkitty papereihin, tuosta aamun lääkärikäynnistä: eli 1 vaihe 5.35, 2 vaihe 18 min ja 3 vaihe 11 min. Tyttö oli 50cm, 3450g ja päänympärys 34,5. Tästä synnytyksestä jäi suhteellisen hyvä maku suuhun.

Gothaur: (olitkohan se sinä, kun miettisit tuonne pelkopolille menoa ) Menisin kyllä, jos ahdistaa. Siis kyllä mulla auttoi kun sai käydä ton esikon synnytyksen läp asiantuntevan ihmisen kanssai, ennen kuopuksen syntymää. Siis varmaan olin niin kauan sitä ahdistusta pidätellyt siitä asiasta, että kun pääsin pelkopoli kätilön juttusille niin padot kyllä aukes, oli jotenkin tosi helpottavaa puhua siitä ja tuntui oikeesti siltä, että mun pelot otettiin vakavasti. Justiinsa sain varmuuden siitä, että jos asiat alkaa menee samaa rataa kun esikon synnytyksessä niin siihen reagoidaan heti, ja en ole nyt ihan varma, mutta taisi sanoa, että tämmönen pelkopolihoitaja on mukana siinä synnytyksessä, mulla ainakin oli. Itse ainakin sain apua siitä.

Tiitulipiituli No vaikee selittää miten ne oireilee, joskus voi tulla monta päivässä, mutta joskus menee parikin päivää välissä ettei niitä tule. On lisälyöntejä/välilyöntejä, ihan ihmeellistä sekamelskaa, peräkkäin ehkä tulee muutama. Mulla on sellanen tapa kehittynyt, että aina kun niitä ilmenee alan yskimään, kun jotenkin itse koitan saada siihen rytmiin jotain tolkkua, vaikka tuskin tosta apua on. Ota niistä sitten selvää :D No sehän tosiaan tuossa EKGssä on, kun ei ne rytmihäiriöt aina jää siinä kiinni.

Peppioliinalla ihanat vanhemmat tosiaan, siis tommonen juuri on tärkeetä että tuetaan, eikä vaan hoeta että täytyy yhdessä olla hamaan tulevaisuuteen kun on lapsiakin. Mun piti tuohon mun miehen kommenttiin, että pettää kerran pettää toisenkin lisätä, että miksen itse allekirjoita, niin uskon kanssa että on myös mahdollista muuttua, joten paljon tsemppiä sinne, varmasti teet oikeen ratkaisun itsesi ja lastenne kannalta.

Naurukohtauksella oli tosiaan iso pikkukeskonen :D Mites toi alatiesynnytyksen mahdollisuus (edes koittaa ), jos alle kaksi sektiota, oon siis luullut että ei oikeen suositella?

mamskeli No itse olen ihan hyvin jaksanut lasten kanssa, mutta tosiaan ihmetyttää te, jotka jaksatte vielä töissäkin käydä (yötöissäkin osa ) , kyllä mä sitten voisin olla ihan rättipoikki, kun kerran nytkin on niitä päiviä, ettei vaan jaksa. Mutta, mulla on nyt tää raskaus ollut yhtä kremppaa, että ei mikään ihme ettei jaksa.

Kisak: mainitsemasi ikean "pyllypyyhkeet" oli muuten hyviä, itsekin ostin niitä kuopusta odottaessani. Käy moneen ja ei ole kyllä hinnalla pilattuja.

Hei, se olis sitten viikonloppu alkamassa, ihanaaa!!!

Mindi83 23+5
 
Huomenta...

Voi hitsin pimpulat, se on sit jo joulukuu.... Alkaa hirvittää, kun koulua on jäljellä vajaa 3 kk, et mitähän sitä valmistumisen jälkeen tekisi. Onneks on tää äippäloma välissä, on melkein vuosi aikaa miettiä :)

Joulusta: Vietetään samaan tapaan kuin aikaisemminkin. Aattona käydään mun äidin (tai oikeastaan tänä vuonna pikkuveljen) luona syömässä päivällä. Sit tullaan kotiin saunaan ja illalla mennään käymään mun mummon luona. Sinne tulee melkein koko meidän suku. Meillä on ollut tapana kerätä isän sisaruksilta rahaa ennen joulua ja niillä sit ostetaan ässä- ja casinoarpoja, jotka aattoiltana raaputetaan porukalla mummolassa. Joulupäivänä käydään kai miehen vanhempien luona syömässä ja sit pitäis tapanina käydä mun toisen mummon luona. Siinäpä se meneekin, niin ja tietty aattoiltana käyn viemässä isän haudalle kynttilän.

Joulupukista en vielä tiedä, kun ei tuo esikoinen vielä sen päälle ymmärrä. Jospa ei vielä tänä vuonna meille tulis, tai jos tulee, niin on sit joku naapurin mies joka saa käväistä.

Galluppiin: Esikoisen synnytys alkoi supistuksilla keskiviikkoiltana 22.10.08 rv 37+2, olin todella kipeänä yön ja torstaipäivän, jolloin sit soitin sairaalaan. Torstaina sinne mentiin, supistukset jatku ja laittoivat mut nukkumaan jonkun lääkkeen kanssa. Pe-aamuna rv 37+4 saliin 6.30 kun kivut ei pysyny pois millään, kalvot puhkaistiin päivällä kun ei muuten edistynyt. Tuon jälkeen ponnistusvaihe kesti 3 min ja tyttö syntyi 13.30. Virallinen kesto oli jotain 8h + jotain, kipulääkityksenä epiduraali, josta vain ensimmäinen annos tehosi. Pahat repeämät tuli ja tikkejä melkein 30.

mamskeli kyseli jaksamisesta muiden lasten kans. Mulla alkaa olla voimat aika lopussa välillä tuon kaksvuotiaan uhmiksen kans. Mutta meillä se onneks on hoidossa aina pari päivää viikossa ja muina päivinä sit menee mummulaan, jos on tarvetta hoidolle. Mulla kun tuo koulu on vielä rasitteena tässä lisänä, sit oon ollu töissä muutaman päivän kuukaudessa tän syksyn ajan. Tyttö saa jatkaa ainakin kevään ajan tuolla pph:lla, kun meillä ei ole kuin 10 päivää kuussa noita hoitopäiviä. Paremmin se siellä viihtyy kun on leikkikavereita. Katsotaan sitten kesä ja syksy erikseen, luultavasti sit saa jäädä kotiin mun ja vauvan kans. Mies mulla on onneks hyvänä apuna, vaikka paljon töitä + metsähommia tekeekin. Illat se sit on enimmäkseen tytön kans, varsinkin silloin kun en ite pysty.

Parisuhdekiemurat on kyllä sellaisia, että niiden kanssa saa aina taistella. Itsellänikin on takana pari tosi vaikeaa ja pitkää suhdetta, molemmat miehet oli melkoisia tapauksia. Olut maistui vähän liiankin hyvin, kaikki vapaapäivät meni tissutellessa. Molempien kanssa tuli koettua myös se, miltä tuntuu olla se lyöntejä ja henkistä väkivaltaa vastaanottava osapuoli. Ja tyhmä kun oli, ei tajunnut ajoissa lähteä suhteesta.

Tämän miehen kanssa ei onneks sitä ongelmaa ole, eikä myöskään pelkoa pettämisestä. Hän kun on sen verran vanhanaikainen, että pettäjä saa lähteä suhteesta, joten ei sitä itsekään tee. Välillä kyllä tuntuu, että olis kiva jos olis vähän "rentumpi" tuo mies. Meinaa olla mulle ongelma tuo rauhallisuus ja säntillisyys :) Mutta tyytyväinen olen, että olen tuollaisen löytänyt, en tiedä mihin olisin päätynyt jos olisin entisellä tavalla jatkanut elämääni.

Kuulin tuossa vähän aikaa sitten, että toinen noista mun existä oli pahoinpidellyt jonkun työkaverinsa ja tämä työkaveri on joutunut olemaan melkein vuoden pois töistä (yhteisiä työkavereita kun tuolla Jyväskylässä meillä riittää, taksissa). Eli luultavasti jos en olisi sieltä lähtenyt, olisin sit itse ollut sairaalakunnossa...

Mut tää saa riittää tästä avautumisesta :)

Omasta kuvasta sen verran, että mä en omia kuviani yleensäkään halua mihinkään julkisuuteen. En ole niihin yksinkertaisesti tyytyväinen, kiloja on kertynyt niin paljon muutaman vuoden aikana, että inhoan peilikuvaani. Tämän raskauden jälkeen olis sitten tarkoitus niistä päästä eroon. Ainoa suht hyvä kuva joka musta on otettu, on ylioppilaskuva vuonna 1995, joten se on vähän vanhanlaista tavaraa julkaistavaksi :)

Nyt aamukahville ja laittamaan autoa lämmitykseen. Tyttö vielä nukkuu, saa nähdä missä vaiheessa se heräilee....

-JennyA + pikkuinen 25+5-
 
Viimeksi muokattu:
Jos kerkeis kirjottaan ennen sähkökatkosta (näihin asuntoihin ollaan asentamassa etäluettavat mittarit ja sähkö katkeaa jossain vaiheessa)

Mindi kai mä sitten meen sinne pelkopolille jos se oikeesti on hyvä vaihtoehto. Tykkäisin kyllä jos tosiaan saisi hoitajan mukaan.

Peppioliina Ihanaa, kun tollaset vanhemmat :)

Gallup Yöllä heräsin tosi kovaan kipuun ja siinä samassa tunsin, et nyt tulee housuun! Juoksin veskiin, mut eipä se ollutkaan pissaa vaan vedet. Siitä lähti sitten hiljalleen supistukset tulemaan. Kellosta en kattonut aikaa, mut tiheesti tuli. Alussa vaan pienenä paineen tunteena, jotka sitten koveni siitä koko ajan.
Viikoja oli 40+4. Olisi varmaan mennyt pitempään, mut luulen kovakouraisella sisätutkimuksella olleen nopeuttava vaikutus.. :whistle:
Synnytys kesti 10h 45min, joka päättyi imukuppiin ja kaksi kätilöä painoa mahasta. En tiiä miksi tuli lopulta niin kiire, romahtiko sydänäänet tms? Ponnistusvaihe oli ihan järkkyä, mut kauheinta on imukupin laitto :x Tuloksena iso eppari, toisen asteen repeymä ja kävelin 2kk kuin paskat housussa. Vauva oli 3800g ja 51cm.
Sairaalassa oltiin 7 päivää. Vauva oli kunnossa, mut mulla tissit oli riekaleina ja eppari ei lähtenyt parantumaan niin kuin piti.

Gallup 2 Esikoinen on 2v11kk. Ihan hyvin pärjätään, mitä nyt tulee tuohon uhmaikään :kieh: Raivareita saa 1-3krt/päivä. Kiristää mun ja miehen suhdetta välillä tuo jatkuva riehuminen. Varsinkin jokapäiväinen iltaraivari nukkumaanmenossa on todella puuduttavaa. Eilinenkin iltaraivari kärjistyi lopulta mun ja ukon riitaan :|
 
Tombatar,tässä tiedot 29v,kolmas lapsi tulossa,tulokas poika ja laskettuaika 13.3,PHKS.

Kyllä mullakin on välillä puhki fiilis,joinain päivinä jopa pelkkä kävely on hankalaa.Toisina päivinä voi melkein jopa mennä puolijuoksua :D
Yötyöstäni sen verran,eli ajan taksia viikonloppuisin.Yövuorot enemmän mieleen koska siinä vuorossa tienaa saman summan jonka saattaa tienata kahtena viikonloppu päivövuorona.Ahneeksi kai tullut ;) Ns.hirveitä asiakkaita ei ole ollut kuin muutama.Ahdistavin oli kännissä oleva mummeli joka laukoi kaikkea päin naamaa,itse purin hammasta ja ajattelin vain että kohta se on perillä ja jää pois.Mummo olisi voinut vuorostaan tehdä valituksen jos olisin laukonut kaikkea suustani niin kuin hän teki.Tarkoitus on tehdä niin jos hän tulee uudestaan kyytiin,tilaan uuden auton tilalleni.
Hormonit välillä sekottaa ja meinaa oikeesti tulla itkut ns. perse asiakkaan jälkeen :D NOLOAIstuminen ei rasita niinkään kuin arkisin lähinnä seison koko työpäivän ajan,nivuset ja alavatsa ilmoittaakin sitten tauon paikan.
 
Huomenta! Itseäni alkoi ihan naurattaan kun tosiaan ajattelin olevani isomahainen ja läski ja punkero niin näytän kyl aikas sirolta muihin mahoihin verrattuna :LOL:.. Mua itseäni ärsyttää kun mies aina sanoo että kylläpäs se on jo iso!:mad: Sanoohan sen järkikin ettei vauvasta ja mahasta voi tulla hehtoa kun oon itse 153cm pitkä ja hoikka normaalisti. Tietysti kaikki lihominen ja mahan kasvaminen tässä ruhossa tuntuu itsestäni tosi paljolta. Ekasta lapsesta (tyttö) tuli 6kg, pojasta 8kg ja nyt on tullut n 4.5-5kg! että taitaa kerrankin mennä se maaginen 12kg rikki tällä vauhdilla..:whistle:
Pojan syntymän jälkeen lastenosastolla tutkiva lääkäri kysyi että missä se lapsen äiti on vaikka seisoin vieressä. Totesin että tässähän minä seison ja lekurilta meinas silmät pudota päästä. katsoi päästä varpaisiin ja sanoi ettei kyllä millään uskoisi että olen synnyttänyt edellisenä päivänä, mihin mun vatsa on näin nopeasti kadonnut!

Ekan synntytys kesti 7h 13min rv 41+0, ponnistus 22min, muuta en muista ( 3340g 48cm). Toisen synnytys rv 38+4 kesti 11h15min, ponnistus 9min ( 2345g 48cm).Supistukset alkoi päivällä 2min välein kivuttomina äitiyspolin kontrollikäynnillä, siitä saliin, vedet meni siitä n 3h;n päästä ja sitten se kestikin tuhottoman pitkään, mutta syntyi sitten vaihdilla yhtäkkiä vaikka lääkäri oli sanonut että menee seuraavalle pvlle. eipä noi synnytykset aina nopeammin tuu seuraavilla kerroilla! mulla kyl oli siinä välissä 5,5v et en tiä vaikuttiko asiaan..

ps . sain muuten juuri huudettua ihanan kehdon kaikilla hepeneillä huutiksesta 45e !!!:D

kike79 & pikkupieni 23+1
 

Yhteistyössä