Heipsan, pitkästä aikaa taas!
Kone olikin pojun joululoman (2½vko) aikana suurimmaksi osaksi kiinni, niin en juuri ole kuin käynyt välillä vähän lukemassa teidän juttuja. Jos nyt taas ahkerammin kun arki alkoi ja poju palasi tänään eskariin...
Pissalla saan ravata jatkuvasti, miulla varmaan vaikuttaa kun vauva on koko raskauden majaillut ihan alhaalla, nytkin pää kivasti painaa tonne virtsarakkoon
Öisin on ihan tuskaista,
tunnin-kahden välein ravaan vessassa. Viiden jälkeen helpottaa, lomalla sain siitä oltua 9-10 asti aamulla käymättä, vaan nyt täytyy sitten pojan kanssa nousta puoli kahdeksan...
Yöt on siis tosi rikkonaisia, ja väsyttää iloisesti. Lisäksi aamuyöstä miulla alkaa
lonkat puutua, siltä puolelta jonka päällä makaan kyljelläni ja se herättää jatkuvasti vaihtamaan kylkeä, mikä onkin jo melkoinen projekti, huhheijaa. Ja jokaiseen kyljen kääntöön tietysti herään pissatusten lisäksi.
Täälläkin supistuksen jälkeen pissattaa älyttömästi, ja jos pissattaa kovasti alkaa myös supistamaan. Kauppareissutkin on tuskaisia jatkuvan pissahädän kanssa.
Silti on ihanaa olla raskaana (masokisti
), mie niin rakastan tätä masua ja potkuja :heart:
On kyllä
synnytys alkanut pyöriä kovasti mielessä, toivottavasti olisi yhtä nopea kuin aiemmat (2½ ja 1½ tuntia...). Siihen toivekohtaan siinä lomakkeessa en laittanut mitään synnytykseen liittyvää, menee omalla painollaan ja luotan kätilöihin. Ainoastaan perhehuonetta toivoin, ja sit sitä, että jos vauva tarvitsee lisämaitoa, toivoin että annettaisiin hörppyyttämällä eikä pullosta.
Tutti meidän pojulta otettiin pois joskus ennen tytön syntymää, eli alle puolitoistavuotiaana, en muista tarkkaan. Eipä sitä muuten käytettykään kuin unilla, eikä poju sitä kaipaillutkaan. Tyttö hylkäsi itse joskus vajaan kahden vuoden iässä, hänelläkin oli käytössä lähinnä unilla, ja autossa äänenvaimentimena...
Paastoarvon raja on täällä sokerirasituksessa 5,3, ja kotimittauksilla 5,5. Miulla on sokeriarvot pysynyt nyt hyvinä, vaikka herkutellutkin olen, joskin kohtuudella. Suklaata kyllä kaipaan, ostinkin ihania konsvesteja synnytyksen jälkeiseen elämään, lisäksi olen leiponut pakastimeen synnytyksen jälkeistä elämää varten
Ruokaa en pakastimeen tee valmiiksi, mies kyllä hoitaa sen puolen synnytyksen jälkeen jos itse en jaksa/ehdi. Ihanaa kun mies pitää
isyysloman heti vauvan syntymän aikaan, pehmeä lasku arkeen kun on vauvan kanssa apuna, laittaa ruokaa ja hoitaa esikon eskariin jos itse olen kiinni tissitakiaisessa. Ja jos vauva syntyisi viikolla 38-39, saataisiin lomailla koko perhe yhdessä kun pojullakin on talviloma sen jälkeen.
Itselläni on ylimääräinen
kokoultra ensi viikolla (32+6), ja sitten vielä 36+ viikolla
synnytystapa-arvio. Mietityttää kyllä välillä vauvan koko, sf-mitta kun on huidellut koko ajan reilusti yläkäyrän yläpuolella... Viimeksi tosin oli pudonnut jo lähelle yläkäyrää, ja miulla paino ei ole noussut yhtään sen jälkeen kun rd-dieetin aloitin joulukuun alussa. Nyt onkin siis pysähtynyt painon nousu tuohon kymmennen kiloon, mikä on miulle tosi vähän raskaana ollessa, aiemmissa tässä vaiheessa tullut jo päälle 15 kiloa
Uudet tervetuloa :wave:
Nyt alkaa olla romaani, jos jatkaisin toisella kertaa...
Teto ja rakas pieni rv 31+2 :heart: