Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Toi aappa oli muistaakseni 90x90 ja tää uusi ä.pakkauksen on 95x95.
Harmittelin jo ku ei tuo ä.pakkauksen pussi oikein sovi meidän väreihin, mutta tuo aappa sopii oikein hyvin. Harmi ku eivät tee siihen sopivia harsoja ja tuttipulloja ;)

Posti toi tänään I <3 BABA ruokalapun. Mä olisin tilannut sen englannista, mutta se firma ei toimittanut niitä suomeen. Mutta sain mussukat.fi osoitteesta tilattua semmoisen :D
Alan tekemään isyyspakkausta, kunhan tässä kauppaan selviäisi. Laitan sinne baballe hätävara ruokaa, jos unohtaa käydä kaupassa ku ollaan laitoksella. Korvatulpat, 2 arabian kielistä vauvakirjaa ja loput jo unohdin :ashamed:

Vinkkejä saa antaa toki ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kattelin ton koon tuosta pussista jossa se tuli, niin oli 95x95 merkintä tuossa. Mut tosiaan tuohon meidän vanhaan pussiin verrattuna ero oli varsinkin paksuudessa iso. Ei aavistustakaan kuinka paksuja äp-pusseja ne nykyään sitten on.

kisak: no hyvään hintaan ootte sitten saaneet, noi näyttää siltä että niillä pääsee tarvittaessa lujaakin :)

Joskus esikonaikaan sai tilata semmosen isyyspakkauksen.. siellä oli puun siemen, oisko siinä ideaa? Ihan kiva semmonen kasvaa sitten samaan tahtiin lapsen kanssa...
 
Hmm no voisi kesällä miettiä jos semmoisen istuttaisi. Mä veikkaan että mun mies ei ihan semmoista ymmärrä. Mutta minä voisin ostaa jokaiselle lapselle oman omenapuun mökille.
Tai mä veikkaan että sen ostamisen hoitaa mun isä, joka o koukussa hedelmäpuihin. Niitä on toisaalta jo liikaa, mutta joku erikoisempi vois hyvin käydä lapselle.
 
Moi!

Nyt oon Oulun kyläilyreissulta kotiutunut ja on se aina kiva tulla kotiin :) Kissan hain äidiltä hoidosta ja ruokakaupassa kävin ja ihana kun saa nyt istahtaa hetkeksi siks aikaa kun pyykit on koneessa.

Vauvan vaatteista. Mulle iski paniikki, auttakaa! 62cm ja siitä ylöspäin vaatteita mulla on ihan tarpeeksi kai, mutta pienimmistä ei ole juuri vielä kun bodeja kun oon aina siirtänyt sitä hankintaa. Mitä vaatteita sitä nyt sitten tarvii? Potkuhousuja ja niitä tavallisia housuja? Montako paitaa sillä vauvalla pitää olla päällä jos ihan näin siis kotona ollaan, riittääkö yks vai? Ja sukkia pitää.. Kuinka paljon niitä pienempiä vaatteita kannattaa ostaa? Ja kuin pieniä, pitääkö olla 50cm vai 52? Vai 56? Vai onko sellasia edes.. Äkkiähän tuon tarkastais mutta.. Kuten huomaatte, oon ihan tietämätön :D Ajattelin tässä tällä viikolla käydä kirppiksellä kun tosiaan ostan käytettynä suurimman osan kunhan ovat hyviä! Ja tuolta eräästä liikkeestä ostan jotain ihan uusia kun sain lahjakortin :)

Kivoja vaunuja teillä :) Ja ihana varsinkin toi apinapussi! Itekin voisin joku kerta näpsästä noista vaunuista kuvan :)

Raskausarpia mulle ei ole tullut ainakaan vielä.

Teto: peräpukamat täälläkin jälleen vaivana kun mullakin meni ummelle tuon Obsidanin vuoksi. :(

Nyt on siis Retafer ja Obsidan testattu. Retaferista tosiaan tuli yhdestäkin tabletista mahakivut, tuota Obsidania kerkesin syödä muutaman päivän ennen kuin tuli ongelmia. Ehkä mä odotan ens viikolla olevaan neuvolaan ja katon paljonko se hemppa on.

No se lääkäri ei ollut tehnyt lähetettä labraan sinne pissakokeeseen vaikka sellaista mutisi silloin kun kävin supistusten vuoksi. Mut soitin tänään sh:lle ja se teki lähetteen :)

Mulla nyt ei mitään mielettömiä ongelmia ja vaivoja ole ollut. Toistaiseksi ihan tykkään tästä raskaana olosta :) Supistukset nyt tietty on aiheuttaneet päänvaivaa ja huolta. Ja harmittaa kun ei pääse kävelemään oikein kun heti supistaa tosi napakasti ja välillä kipeästi. Onkohan aika jo kerennyt kullata muistot aamuisesta kuvotuksesta jota ei viikkoihin ole ollut :p Ja siitä kun oksennus lentää lavuaariin kun pesee hampaita.. Tai kun on niin poikki että nukahtaa töihin. No joo mut yleisesti ottaen tää on ollut kivaa aikaa :) Nyt oon jopa uskaltanut hieman relata vaikka eilen iski taas yhtäkkiä kauhea pelko kohtukuolemasta. Mut oon alkanut uskomaan ihan oikeasti että tämä lapsi syntyy, elävänä!

Mitenhän KatsuAmskulla ja hänen vauvallaan menee? Tai Julilla ja Aleksilla? :) Toivottavasti asiat ovat hyvin!

Oli mukavaa kun isä ehdotti että jos hän laittaisi mulle tilipäivänään rahat siihen pinnasänkyyn. Vaikken ollut edes pyytänyt, puhuin vaan yks päivä että mulla on yks pinnasänky tiedossa. Nooo, en mä kieltäydy kun kerran tarjoaa rahallista apua :xmas:

Mistähän muusta mun piti.. saattaapi tulla mieleen hetken päästä.

Ei kun niin, onko teillä jo tulokkaalle nimi valittu? Tai mielessä? Mulla oli alusta asti selvillä tytön ja pojan nimi. Mut nyt se pojan nimi ei tunnukaan hyvältä, ja oon keksinyt toisen miellyttävän tytön nimen ja en osaa päättää mitenkään sen ja "alkuperäisen" väliltä :confused: Mutta eihän sitä tiedä vaikka en laita kumpaakaan jos vauva ei näytä kummaltakaan vaan joltain ihan muulta. Mut jos äkkiä pitäs antaa hätäkaste niin en tiedä minkä sanoisin nimeksi. Mut siinä tilanteessa varmaan vaan tulis annettua se joka tuntuu oikelta :)

LD + Pikkunen 30+1
 
Obsidan... ja tavara on mustaa liisteriä ;)

LD: Mä en ostanut 56 pienempiä. Viimeksi poika oli 50cm ja alusta saakka käytettiin noita. Potkuhousut ym. koko- ja henskelijutut oli meillä täysin turhia. Helpot vaatteet kuten kietaisubodyt(neppareilla!), puolipotkarit, housut (esim. Lindex osta 3 maksa 2 velourtyyppiset oli meillä paljon käytössä ja ostan taas!!) ja sukat. Mitään kamalaa kasaa älä turhaan osta vaan ostat sitten lisää jos huomaat, että tarvitsee. Semmosia pieniä ei hupullisia takkeja (kietaisumalli nepapreilla tai tavallinen vetoketjulla) oli kanssa päällä jos oli sisällä kylmempää mutta meillä kyllä paljon oltiin ihan yhdellä kerroksella eikä ollut kylmä.
(Sitten tietty oli farkkuja sun muita housuja ja paremmat hupparit sekä paidat kun lähdettiin jonnekin. Olen aika tarkka vaatteista niin yleensä puin sitten kundinkin :D )

Nimi on jo käytössä hänellä kuten oli esikollakin alkaen jostain vk 22+... Mä vaan koen normaaliksi jutella hänelle ja puhua hänestä hänen omalla nimellä. Tosin sitä ei siis käytetä julkisesti!!!
 
EX4
Tuollaiset vaunut tuli hankittua

Aijaa.com - 7295610.jpg
Joskus vielä koitan saada kotoa kuvan, mutta mies oli ottanut töihin mukaan kameran :kieh:
Hankittiin nelipyöräiset, kun nuo kolmipyöräiset ei tunnu oikein meidän jutulta, oulussa vielä asutaan, niin siksi nelipyöräiset, ainakin ite pidän niistä tosi kovasti. Emmaljungan päädyttiin kun tuntui niin kestävältä, käytiin tuolta oulun lastentarvikeliikeestä hakemassa ja sitte vielä lähti Britax kaukalo:)
Vessassa juoksen aina pävisin varmaa 8 kertaa ja öisin ehkä 3 kertaa, alkaa raastamaan, kun yleensä köyn tosi vähän vessassa:D
Tarvikkeet vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky on, viielä puuttuu paljon tavaraa:D

Kaikille hyviä viikon alkuja

E ja E POKSPOKS 33
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei ole kauheasti kokoa 56, mutta 62 kokoa sitten ihan liikaa.
Kaikki varoittivat että 56 jää nopeasti pieneksi, mutta haluan että pienellä on edes muutamia sopivia vaatteita. Pitää huomenna selvittää noi 56 ja 62 vaatteet, niin tiedän paljon mulla on 56 kokoa. Pesin ne kaikki tänään ja ovat sikin sokin pyykkikasseissa.
 
Sori omanapainen teksti, mutta tää on tainnut olla yksi mun elämäni raskaimmista päivistä... ;(

Neuvolassa olin. Kaikki "sinänsä" ok
Sf-mitta 30
paino: -480g
Verenpaineet 148/84 ja 137/82 ( mitattiin pariin otteeseen kun oli korkeammat, kuin yleensä)
Pissa puhdas
Turvotus +-
Liikkeet ++
Syke 135

Syke olikin sitten sellainen asia, että kätilön otsa meni ryppyyn. Samoin mulla. Sykkeessä jäi noin joka 12 lyönti lyömättä. Se laittoi kiireellisenä lähetteenä synnärille ja sanoi, ettei välttämättä ole mitään hätää, mutta parempi mennä varmistamaan meidän kaikkien mielenrauhan takia. Ukolle tekstari töihin ja se lähti heti tulemaan kotiin.

Tulin ite kotiin, mun äiti oli soittanut mulle. Soitin takaisin ja se ilmoitti, että mulle todella rakas ja tärkeä kummitäti oli yön aikana menehtynyt ihan yllättäen. Olin ihan hysteerinen, enkä enää tiennyt kumpaa itkin ja murehdin, vauvaa vai kummitätiä...

Lähdettiin Seks:iin. Kotona join vielä ISON lasin mansikkamehua, kun vauva oli ollut tosi vaisu koko päivän. Ei auttanut, vaikka pökin sitä ja yritin "pakottaa" liikkumaan. Käyrille suoraan synnärillä ja olin siinä kauan. Sykkeet oli vaihtelevat 130-180 välillä ja kätilö juotti vielä mehua. Vauva alkoi siinä heti möyrimään käyrillä.

Kaikki vaikutti hyvältä ja lääkäri teki sitten ultran. Painoarvio oli 1800-2000g, kuulemma viikkoihin nähden hieman keskikäyrän alapuolella, mutta ei hälyyttävästi. Sitten ilmeni napavirtauksissa häiriötä. Niissä diastolinen paine oli liian alhainen. :( Kätilö antoi ohjeet päivittäiseen liikelaskentaan ja ens ti uus käynti ultrassa napavirtausseurannassa.

HUOH!!! Päivä on ollut mitä raskain. Vauva on tosi rauhallinen mahassa koko ajan. Söin tuossa 15:30 ja tein 16 aikaan liikelaskentaa. Tarvittava määrä tuli n. 20 minuutissa. Nyt kuitenkin vauva taas ihan hiljainen, ei reagoi kauheasti mihinkään... Huolestuttaa koko ajan! Miks tää mun raskaus EI VOI OLLA NORMAALI!!!

Nyt juomaan mehua ja vasemmalle kyljelle, jos vaikka Toukka heräilis...


GCS15 ja Touko-Pouko rv 32+0 POKS POKS POKS POKS!
 
GCS15 :hug: onneks kuitenki painoo on jo hyvin jos joutuu sektioon!

omassa olossa ei mitään mainittavaa mut MENEE HERMOT TUON TEININ KANS!!!
se on ku perseelle ammuttu karhu ku sillon menkat :headwall:
asukki hermostu kans ja ny yrittää puskee ittensä mahanahkojen läpi...

vaatteista: mulla ei oo viel ku ihan pieniä,koska saan kaverilta JOS tulee poika. hommaan sitte vasta isompia...
 
Vaatteista 56cm jää pieneksi nopeesti, riippuen tietysti syntyykö vauva etuajassa ja onko pieni vai iso. Meillä oli vauva 51cm ja 3800g, viimeiset 56cm vaatteet jäivät pieneksi vauvan ollessa n. 5vk. Se on tietysti makuasia mistä vaatteista tykkää. Musta puolipotkarit on ihan ehdottomat ja kietaisupaidat-ja bodyt myös. Haaroista avattavat potkuhousut yms on tietty helpot vaipanvaihdon kannalta.

Nimi Tytölle olisi valmiina, pojalle ei.

Raskausarpia ei ole tullut onneksi. Edellisen jäljiltä on jo niin paljon, ettei ole enää tyhjää tilaa.. Kuulemma vanhat alkaa punoittaa ja/tai venyy sitten jos on venyäkseen..

Gorthaur ja Hemmo 29+3
 
EX4
tombatar
Minkäs ikäisenä teidän tytöllä alkoi nuo menkat?
Epäilen että omalla tytöllä kyllä alkaa ne ihan pian tai on alkanut mutta ei ole kertonut, kun on ollu aika kärttynen ja mielipiteet on vahvasti tullu ainakin selväksi:D
 
raskausarvista mulla on maha ja reidet edellisten jäljiltä täynnä,vähä ovat alkaneet punertaa...

nimistä tytön nimi oli jo viime kesänä tiedos mut pojan nimestä sai ukon kans vähä vääntää kättä mut sekin jo päätetty...

LDlle pitäny monta kertaa kommentoida siit musiikista ja sen vaikutuksesta... täällä kans aletaan het tanssii ku pikkasen kovemmalla soitan autos ;) ja muutenki tuntuu enemmän reagoivan naisten ääniin helpommin ku miesten!

tombatar ja juniori 30+1
 
GCS15 :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin varmasti raskasta kun joutuu niitä liikkeitä niin tarkkailemaan ja jos ei kokoaikaa ilmoittele itsestään nousee huoli. iso :hug: täältä.

Ihanan näköisiä vaunuja teillä. Musta tuntuu että meillä on melkolailla tavalliset vaunut muihin verrattuna mutta pääasia että niissä on pyörät alla ja niillä pääsee etiäpäin..

Vaatteita ei meilläkään ole kuin 56cm tai oikeastaan yksi fliissi asu on 50cm mutta muuten tuo koko on mielestäni riittävän pieni.(isompia löytyy myös mutta ei siis pienempiä) Tosin esikoinen meni 56cm vaatteisiin 2vkn ajan että vähän aikaahan niitä käyttää mutta mun mielestä on jo turhaa säästöä alkaa pukemaan niin pikkusta heti isompiin vaatteisiin kun ne ei tosiaankaan paljoa maksa. Eihän noita pikkuruisia vaatteita paljoa tarvikkaan siis montaakaan kappaletta. Ja ihanaa kun pian tuleekin sitten kevät ja kesä kun tuo lasten pukeminen (ulos lähtiessä) ole mitään maailman hauskinta hommaa :D

Nyt tää hikkamaha lähtee unille, Huomenna neuvola joten palailen huomenissa taas
 
Mitä kaikkea sinne sairaalaan kannattaa tosissaan ottaa mukaan kun lähtee synnyttämään? Kaikenmaailman oppaita on joissa lukee listat mitä perusjuttuja kannattaa ottaa, mutta haluaisin vastauksia henkilöiltä jotka ovat tämän asian käytännössä kokeneet. Hoitolaukun ajattelin pakata tässä joku päivä valmiiksi kun tuli tänään ostettuakin kiva punasävyinen laukku. En vaan tiedä mitä kaikkea todellisuudessa kannattaa ottaa mukaan ettei tule pakattua liikaa tavaraa. Omaa aamutakkia en ainakaan pakkaa kun se menee vaan sotkuun kun maidot rupeaa puskemaan läpi jne.. Että mahdollisimman paljon jos pärjäis sairaalavaatteilla, ainoastaan kotiinlähtöä varten omat. Onko muilla kokemuksia kantoliinan tai rintarepun hyödyllisyydestä? Me saatiin kaverilta ilmaseksi heidän vanha rintareppu ja aiotaan ottaa käyttöön jos vauva siinä vaan viihtyy.
 
Vauvanvaatteista: Meillä oli esikoisella kolme vaatekokonaisuutta 50cm vaatteita. Menivät ekan kuukauden ajan. Meidän tyttö oli 2850g syntyessään. Alussa noi kietasubodyt oli tosi näppäriä. 56cm vaatteita oli híeman enemmän ja ne menivät toisen kuukauden ajan. Meidän neiti on aina ollut pieni kokoinen. Minäkin tykkään pukea oikean kokoisiin vaatteisiin, vaikka menisivätkin nopeasti pieniksi.

GCS15: voi hyvänen aika! Toivotaan ettei olisi mitään vakavampaa :hug: Kyllä on raskasta odottaa seuraavaa ultra-aikaa.

KatsuAmskun ja Julin kuulumisia myös odottelen.

Meillä taas täysi sota päällä kotona. Menin taas urkkimaan miehen puheluerittelyä ja selvisi ettei yhteyden pito tähän naiseen ole vieläkään loppunut. Toki vähentynyt muutamaan kertaan kuukaudessa. Olen mieheltä kysynyt aikaisemmin, että pitääkö vielä yhteyttä tähän naiseen ja mies kieltänyt kaiken eli jäi taas kiinni valehtelusta. Sanoo soitelleensa seku kaverina kuulumisia, mutta minulle sitä ei ole uskaltanut kertoa kun olen niin mustasukkainen. Järkyttävää huomata millaisen mulkun kanssa on naimisissa. Täytyy huomenna alkaa soittelemaan omaa asuntoa ja muutan sinne kyllä mahdollisimman pian. Miehellä asiaan kauhean agressiivinen ja uhkaava asenne. Sanoo etten tule selviämään ja aikoo tehdä elämästäni mahdollisimman vaikeaa. Ehkä se on kuvitellut etten kykene tästä lähtemään mihinkään ja nyt on shokissa kun lähdenkin. Miten ihmeessä tulen pärjäämään vauvan ja 2,5 vuotiaan kanssa yksin!?! Synnytykseenkään on aikaa enää 1,5kk. Huoh, mikä vuodatus...

Peppioliina rv 33+4
 
Sairaalaan mukaan useasti täällä ollaan aiheesta jo puhuttu, mutta itse otan mukaan
-neuvolakortin
-kännykkä
-laturi
-kamera
-huulirasva
-hygieniajutut
-vaatteet joilla lähden kotiin
-siteitä

Kolme synnytystä jo takana, niin tiedän mitä itse ainakin tarvitsen sinne.

Vauvalle vaatteet vain. Isä saa sitten ne tuoda ja istuimen, kun tulee hakemaan meitä kotiin.
 
Mä en paljoa mukaan pakkaa. Mies kerkeepi toimittaa sit jälkikäteen tarvittavat.. Vimeksi ei tosin ollut noita paluuvaatteita itselleni ja rintaliivit oli käyny vähän pieneksi :D
En oo vielä stressannu :)

SuzZ + masukki 31+4
 
Kiitti valaisevista vaatevastauksista!! :)

GCS15: Voi ei! :( Tosi ikävää tuollainen. Ja otan osaa myös tädin kuoleman johdosta :( :hug: Melkein osaan kuvitella miten inhottavaa ja hermostuttavaa ois laskea niitä liikkeitä. Toivotaan kumminkin että kaikki menee hyvin! Ja onneks vauvalla on jo painoa tuon verran :)

Peppioliina: Sullekin tullut paskaa niskaan :( Mutta tsemppiä, kyllä sä varmasti pärjäät yksinkin lasten kanssa!! :hug: Paremmin kun miehen kanssa johon ei voi luottaa.
 
vaunuista no kylläpä on kaikennäköisiä :) noi pinkitkin aikas mageet :D meille ostettiin ne emmaljungan ydhistelmät, saman näköiset kun EX4:n hienot uudet, mut siis meillä musta-hopeat eikä nahkaiset.... mut vähän sinne päin eli ei lähellekään samat :D mulla vaan ei ole tietoa varmaks et onko ne nyt sitte ne DUO EDGET vai mitkä...
Mun tavoitteina vaan oli et on kunnolliset pyörät, ei muoviset jarrut, emmaljungat ja iso tavarakori alhaalla, nääs tuun tekeen kauppareissut kävelten niin pian ku vaan pääsee. parasta hyötyliikuntaa :D

gcs15 Ai apua,..... voimia sulle kovasti, nyt vaan rauhassa lasket liikkeitä... toivotaan et kaikki silti hyvin ja saat hyvää hoitoa!!! ja osanottoja myös, kuolema pysäyttää aina,,, :hug:

peppioliina voi uskon et kahden pienen kans pärjäät vallan mainiosti :) ite aikoinaan pärjäsin kans,vaikka mies sillo olikin kotona.mut koska mitään ei tehny, eikä auttanu,ni yh olin jo sillon. kyllä sitä pärjää ja mä luulen et kun pääset omaan asuntoon, eikä tarvii stressata idiootin äijän takia, niin voit jopa nauttia elämästä, kahden lapsesi kanssa :) voimia ja tsemppii !!!! kaikki kääntyy hyväksi ihan varmasti!

ld ihan huippua et mies tarjos rahan sänkyyn :) mulla on niin hyvä käsitys jo nyt tosta miehestä, et se oikeesti on tervepäinen ;) ja normaali isä vaikka et suhteessa olekaan, kuinka moni suhteen ulkopuolella syntynyt lapsi saa tollasen isän jo ennen syntymää :wave: hienoa, muista kiittää häntä jokaisesta eleestä minkä hän vain tekee lapsen vuoksi!!! ja osoita että todella arvostat näitä tekoja, sillä on valtava merkitys miehelle, ja voitte alkaa olemaan vanhempina ja sovussa jo nyt... oispa munkin eksä tavoissaan yhtä aikuinen vaan ei... taas on niin idioottimaista käytöstä viime päiviin mahtunu et ei ole tosikaan....

nyt lapsia kouluun , palaan palstalle vielä :D

Floweri ja pötsi 32+0
 
Huomenia. Nousin jo miehen lähtiessä ylös vaikka väsytti ihan sikana,oli jotenkin ällö olo ja nyt palelen tässä koneella:x Ettei vaan olis mikään tauti tulossa,toivottavasti ei.

peppioliina :hug: Aivan satavarmasti pärjäät kahden kanssa. Se ei loppupeleissä ole juurikaan haastavampaa kuin yhdenkään,on toki lapsikohtaista jos esikoinen kauhena mustis tms.mutta kaiken kaikkiaan tulet varmasti pärjäämään mainiosti:hug: Mielummin ´yksin´kuin tuollaisen idiootin kanssa.Paljon voimia loppuraskauteen:hug:

LD kyseli vauvan vaatteista. itse olen todennut parhaimmiksi just nuo kietaisubodyt ja puolipotkarit missä siis jalkaosa ´kiinni´. Meillä ei ainakaan vastasyntyneellä ole sukat pysyneet jalassa ja paita nousee pitkin selkää joten niitä vasta sitten myöhemmin :) Itse en ole ostanut mitään vaatteita,mulla on ainoastaan äp:n vaatteet. Nyt viikonloppuna ajattelin mennä ostamaan puvun ja muutamia bodeja pojulle,varmaankin kokoa 56 tai 60.

gcs15 :hug: Voimia sinulle odotukseen. Varmasti kaikki on hyvin,odottaminen tietysti tuskaista:hug:

sairaalalaukusta Mä en ole oikein ikinä tajunnut että miksi se pitäisi pakata etukäteen?:confused: Siis jos varta vasten ostat sinne esim.shampoot yms niin ne nyt voi laittaa etukäteen ettei sitten unohdu mutta kyllä sen useimmiten kerkeää pakata myös ennen sairaalaan lähtöä esim.jos lapsivesi menee niin jos supistukset ei ihan hetikohta ala niin siinähän on hyvin aikaa tai jos kipeät supparit alkaa niin jos arvelee kohta lähtevänsä niin kai ne muutamat kamat voi sinne kassiin pakata ennen lähtöä. Tai mitä sillä kassilla edes tekee siellä sairaalassa juuri kun olet tullut sinne? Useinhan naiset synnyttää hetikohta sairaalaan saavuttuaan joten sillä kassilla taitaa olla suurempi rooli sitten lapsen synnyttyä :) Tää nyt on vaan mun mielipide,mutta itse en aio etukäteen pakata mitään:rolleyes:

Ihanan näköisiä vaunuja kaikilla:heart: Itse vielä pohdiskelen lopullisten päätösten kanssa. Pitäis nyt saada nuo kuopuksen yhdistelmät myytyä.

ON Eilen alkoi koulu,ihanaa kasvohoitojakso:D Saapi nähdä kauan kerkiän opinahjossa istua. Meinasin sitten vetää oikein laadukkaat lipat kun meidän koulun edessä on iso mäki ja mulla jotenkin nivuset revähti niin meinasin kuolla siihen kipuun mitä oli loppuillan ja koko yön ja nyt vieläkin jomottaa|O Koko lantio ja selkä oli ihan tulessa ja itku ei todellakaan ollut kaukana|O Eilen illalla olin niin valmis sinne sektiopöydälle että huhheijjaa. Nytkin harmittaa vielä kun kauhea jomotus tuolla nivusissa :(

Nyt menen tästä,oksettaa ja on ihan flunssanen olo:x

-Naurukohtaus ja Poikani 31+2-
 
peppioliina kyllä kahden kans pärjää. mulla likka oli 3kk ku lähin käveleen,en jaksanu enää kattoo sitä ryyppäämistä ja vieraissa juoksua. sit poika sai vahingossa alkunsa (sama isä) ja ei silti palattu yhteen. lapsilla siis ikäeroa vuos ja kuukausi.
mun äiti asu sillon lähellä ja oli apuna tarvittaessa...

Naurukohtaus lämmintä juomaa ja lepoa. ite otin Para-Hottia flunssas...

tästä pitäs kaverilla lähtee käymään ja sieltä suoraan neuvolan PUNTARILLE :headwall: painoo tullu tähän mennessä vajaa 4kg,eikä tarviis enää pahemmin nousta!!! BMI kun oli yli 25 ekas neuvolas...
 
sairaalalaukusta no naurukohtaus on toisaalta kyllä oikeessakin,eihän sitä heti kuitenkaan tarvita :D
mulla kyllä jotenki sellanen olo et se vaan kuuluu laittaa :D oli mulla ekaa synnyttämään lähtiessä kaikkee patukoita ja limpparii yms et muka sit niitä vois napostella mut jäi syömäti, totista touhua se olikin alusta lähtien ;) paljoo limpparit inspannu :D
Mut ainakin silloinen mies oli sellanen et en ois voinu jättää sille hommaa et se ois tuonut sen kotoa ja pakannu vielä...
Tämä nykyinen siitä suoriutuis kyllä. Mut tykkään valmistautua kyllä sen verran et pakkaan sen valmiiks. jos sit isä tuo sen vaikka jälkeenpäin.. tiedä sit kummonen lähtö on ......
Mä luulen et mukaan otan vaan käsilaukun mis on henk.koht paperit, lompsa, puhelin, laturi. Muuta ei tarvita ennen lapsen synnyttyä.
Isä voi tuoda sitte tullessaan laukun mihin oon pakannu mulle kaikki tarpeellinen sekä kotiinlähtö vaatteet ja vauvalle kans. kaukalon hän tuo kans vasta sitte ku päästää lähtemään.

paino on nää jotkut sit onnellisia kun painoo kertyny alle kymmenen kiloa reilusti........ ei voi ite sanoa samaa, joka raskaus näköjään tuo vähintään sen 15 kiloo. mut mä kyllä oon aika vitsilinjalla vetäny jutun...en jaksa ressata kun en oo syönykään erilai kun ennen. et sitä vaan TULEE;,,,,,,

häävaate löytyi :p tilasin siis sieltä bubbleroomilta, ja muutama tunika sovitettii eilen, joista yksi ihana päätyi raadin valitsemana mun hääpäivän vaatteeksi :) ihanaa, ei tarvii sitäkään enää pohtia!!!! lapsilla alkaa vaatteet tuota varten olla kondiksessa kanssa, jotain somistetta vielä puuttuu mut onhan täs vielä muutama viikko aikaakin ...
ja tosi kätsyä, mun loppulasku olis ollu jotai satasen, ja ne laitto mulle laskun samantien et vähimmäismäärä mitä ois tolle summalle tarvinnu lyhentää kuussa, ni ois ollu 9 euroo.. tosi kätsyä :D tosin mä palautan kaikki muut, otan pari boleroa ja ton tunikan, oli niin edullisia ja kivoja et mä kun en vaatteisiini normaalistikaan pistä rahaa muuta kun kirppareille (tosin alusvaatteet ostan uutena ) niin on aika luksusta tällaiset :D ja mikä parasta, tein eilen koekampauksen ja mies tykkäsi ihan hirveesti :D
vedin patukat päähän aamulla ja väkersin kihara-unelma-nutturan korkealle päähän , ja muutenkin vimpan päälle et meniskös sellainen kampaus hääpäivänä.... mies oli oikein tyytyväinen joten niin sitten mäkin. Ilmeisesti taito on hyppysissä vaikka kampaajan hommista oonkin hiukan sapatilla ollu :D eikä näin tarvii sit vieraalle maksaa kampauksesta..... eikä tohon nyt menny ku puol tuntia ku olin ottanu patukat veke ja kampaus oli redi :D
jihaaaa, nyt jo alle kuukausi suuren päivään :heart:
Tosi kiva vaan kun mulla sattuu viikon 36 viimeinen lääkärintarkistus juuri samalle viikolle kun vihitään... sanoinkin jo et sit jos ne meinaa käynnistää, tai synnytys käynnistyy samana päivänä kun mä kuljen häävaatteet ja tukka sykkyrällä pitkin kämppää, ni saa maistraatin vihkijä tulla sairaalaan mukaan :D :D :D mä nimittäin AION mennä naimisiin oli lapsi syntymässä tai ei :LOL:

(lievää ylivilkkautta havaittavissa :D )

hauskaa on vaikka kaiken näköistä mietittävää onkin :D
mä ehkä notkun täällä koko aamupäivän.... mut jos välillä petais sängytki..........
 

Yhteistyössä