Vauvan vaatteista Mä olen pääsääntöisesti ostanut pikkuvauva ajaksi vaan 56cm vaatteita, koska meillä nuo on kasvaneet niin kovaa vauhtia että 50cm menneet vain ohikiitävän pienen hetken. Saa noista 56cm bodeista käännettyä tarvittaessa hihoja kuitenkin. =)
Paljon tuota ihan pikkuista vaatetta ei mun mielestä tarvi ja suurimmaksi osaksi taitaa kulua ihan bodeja ja potkuhousuja... ainakin meillä.... tietty parit "kyläily" vaatteet kannattaa katsoa, mutta meillä ainakin kotona vauva saa olla mahdollisimman rennoissa vetimissä.Puolipotkareita käytin noilla aiemmilla tosi paljon bodyn kanssa! =)
GCS15 voi ei, voimia sulle!!! : /
Onneksi sullakin viikot jo "paremmalla" puolella!
nimistä kyllä kaikenlaiset ideat päässä jo pyörii, mutta mitään ei päätetä kuitenkaan ennen kuin vauva syntyy. Meillähän esikolle oli nimet mukamas valmiina mutta kun tyttö synty niin ne ei käynytkään kun ei vauva näyttänyt yhtään siltä että sellainen nimi olisi sopinut!
Peppioliina Valitettavasti mullekin käynyt vastaava tilanne tutuksi ja useempaan kertaan.
Varmasti sulla vaikeat ajat edessä, päätät mitä hyvänsä, mutta asioilla on kuitenkin tapana järjestyä! Voimia sulle!! :hug:
Sairaalaan mukaan omat siteet ja alkkarit, imetysliivit + suojat, puhelin + laturi, kamera, kotiutumisvaatteet ja hygienia jutut.... näillä ajattelin selvitä. Mies saa sitten tuoda jos jotain muuta tarvii, mutta enpä usko että oikeen muuta kuin nuo... kolmas kerta täälläkin menossa joten osaa kaikki turhat jättää jo pois!
Vauvan jutut saa isukki tuoda sitten kun hakee meidät kotiin!
Imetysliivit Mulla on useammat kaapissa jo odottamassa. Meinaan ostaa vielä yhdet aavistuksen isommat sitä varten kun maito nousee, mutta aiemmin imetyksissä alun jälkeen aika nopeasti tissit palautuu suht normaaliin kokoon, kunhan ei vaan ihan täysinäisiksi pääse pakkautumaan. Eli en usko että nytkään mitään jättimäistä kasvua imetyksen vuoksi tapahtuu. =)
Mulla imetysliivit olleen käytössä vallan, varsinkin ekat kuukaudet....
(.) Neuvolassa kävin eilen ja siellä ei oikein mitään ihmeempiä ollut. Paineet 127/76, pissa puhdas, hb112 ja kehotti nyt aloittamaan jonkin rautalisän koska mulla tosiaan normi hb 150 vähintään. Väsymyskin on aikamoista. Painoa tullut 500g/vko :ashamed:
Turvotus + ja liikkeet ++, vauvan syke 140-150 ja sf-mitta 30cm. Esitietolomakkeen palautin ja uuden ajan sain kahden viikon päähän. Eli nyt tämä on sitten yhtä neuvolassa karaamista vaan!
Liitoskivut ja issias kivut pahenee vaan enkä pääse kunnolla enää kävelemään... lenkille ei uskalla lähteä ja pelkkä kauppareissu työn ja tuskan takana. Yöt menee valvoessa ja tuskaillessa kun pienikin liikahdus sattuu niin että taju meinaa lähteä. :|
No jos se sitten 10 viikon kuluttua lähtis jo helpottamaan...
Liro ja papunen 29+3