Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Taas yksi pätkittäinen yö. 6,5h kokonaiskestoltaan sisältäen ainakin 4 kusibreikkiä. Jokaisen kusibreikin jälkeen masu-asukki heräsi potkimaan. Miten sen sais rauhottumaan yöksi :(

SuzZ + masukki 31+5 :)
 
Tulin vielä nopsasti käväsemään kun pohdin että aiotteko ostaa imetysliivit etukäteen? Tuli mieleeni että mitenköhän pitäisi arvioida koko vai pitäisikö ostaa suosiolla muutamia eri kokoja? En muista miten aikaisemmin olen toiminut:confused:
 
Heipsan!

GCS15: paljon voimia sinne, on varmaan aika hermoja raastavaa kyllä tarkkailla noita liikkeitä, ja mitä sitten sitä tuleekaan siinä mietittyä kun ei hetkeen mitään tunne. Toivottavasti kaikki nyt kuitenkin menee hyvin ja onhan se hyvä nyt että on tiedossa tämä ja asiaa tarkkaillaan! :hug:

peppioliinalle: myös voimia tilanteeseen miehen kanssa. Kuullostaa kyllä sen jutut aika pöyristyttäviltä, kun toinen vielä odottaa... Siis mulle tuommoinen aiheuttais kyllä hirveesti stressiä. Mutta siitä olen kyllä varma ja samaa mieltä muiden kanssa, että varmasti pärjäät kahden lapsen kanssa! :hug:

EX4: noi on nätit vaunut, tykkään tuosta mallista kyllä tosi paljon. Miellyttää silmää :)

Sairaalalaukku: no kuulun kanssa niihin, jotka sen tykkää ennen pakata. Jos menis vaikka vedet ja alkaisin sitten vasta katsomaan mitä sinne laitan, niin varmasti unohtuis puolet asioista ja varmaan ne tärkeimmät eli kamera ja videokamera + neuvolakortti ja näitähän tosiaan siinä sitten tarttee jo ennen ja heti jälkeen syntymän... tietää mun tuurilla näin tapahtuvan kyllä :LOL: Ois ehkä eri asia jos sairaalamatka ois joku ihan pari minsaa..

Imetysliivit: meinaan, että en osta... kattelen mihin mittasuhteisiin nää tällä kertaa paisuu ja ostan sitten vasta. Yleensä tuo kasvu ei ole ollut mitään kauheeta, mutta selvä ero kuitenkin... Pärjään ihan normiliiveillä kyllä aluksi.

flower: kuullostaa kyllä kivalta, toivottavasti nyt tosiaan vauva ei ihan naimisiinmenohetkellä ala haluamaan pois yksiöstään =)

Vauvanvaatteista: kietaisupaidat on kanssa ollut mun makuun, käteviä.. samoin puolipotkarit/sukkahousut, tosiaan sukat vähän pörrää jaloissa turhan paljon aluksi. Mulla on pari vaatetta kokoa 50cm ja niitä sitten tosiaan kotiutumisvaatteiksi. Varmaan noita 56cm on ihan tarpeeksi, meillä vauvat olleet aika siroja syntyessään ja on kyllä vieläkin, eivät oo mitään pulleroita kyllä :D

Mä käväsin tänään siis ihan pikapika neuvolassa, jossa kuunneltiin syd.äänet ja katseltiin vähän tuota mahan kasvua... Ja olihan se pari senttiä kasvanut eli nyt 29+3 sf-mitta 27. Jopa vähän isompi mitä kuopuksesta näillä viikoilla. Ihanaa kun helpotti tietää että kasvaa kuitenkin ihan normaalisti tuo. Ensiviikolla sitten enempi noita mittoja, kun on tuo ylimääräinen ultra. Siellä onkin joku "kiertävä" nuorempi lääkäri tällä kertaa... on kuulemma mukava :) Sitä odotellessa...

Mindi83 29+3
 
Heippa tytöt,

Täälläkin todettu parhaiksi alkuvaatteiksi kietaisubodyt jossa siis napit tai nauhat edessä sivulla sekä puolipotkarit joissa umpinainen jalkaterä. Sukat tippuili ja hikikarpalot valui kun yritin bodyjä pienelle päälle jotka piti pään kautta pujottaa. Pääsee siis helpolla kun ei tarvitse kauheasti vaivata pientä. Nukkuessakin monesti sain vaatteet vaihdettua kun oli näitä helppoja. Toki pitää pientä söpöstelyä aina olla mutta pääasiassa suosin näitä helppoja vaatteita.

Saatiin juuri ystävältä lisää pieniä vaatteita, nyt ei tarvitse enää kuin pestä ja viikata laatikkoon niin on vaatepuoli kunnossa. Miehen kanssa jo pienen huone on laitettu pinnasänkyä myöden kasaan, yksi hylly ostettiin johon saan kauniita koreja ja pieniä pehmoleluja näytille. Nimi on myös valmiina. Nyt siis vain odotetaan vielä hetki ja saa tulla kun on tullakseen.

Imetysliiveistä hyvinä totesin viime imetysaikana Bravadon seamless rintsikat. Niitä ei montaa kokoa ole joten uskaltaa ostaa jo etukäteen sairaalaan ja ovat todella hyvät käytössä ja kauniit. Ostin jo muutaman itselleni kun tiedän edellisestä että koko kasvaa sen muutaman koon. Tässä linkki sinne mistä itse hommasin (toivottavasti toimii kun oon hieman huono näissä linkityksissä)

BRAVADO the body silk seamless imetysliivit - Imetyspaidat Emma Jane, Momzelle | Raskauskeiju.fi

Tänään taas POKSUU 31+0

A 31+0
 
Heips!

:hug: Peppioliinalle. Uskon että pärjäät oikein hyvin kahden pienen kanssa. Parempi teidän on olla ilman tuollasta miestä..

Sairaalakassi Meillä on matkaa synnärille noin 60km ja muita ei ole sairaalaan tulossa meitä katsomaan kuin mies joka tietysti myös synnytyksessä mukana niin on pakko tuo kassi ottaa mukaan heti kun lähtö tulee..Viimeeksi kyllä pakkailtii miehen kanssa kassia vasta lapsenvahtia odotellessa eli en meinaa nytkään valmiiksi pakata. Ekalla kerralla meillä oli mukana ihan liikaa turhaa tavaraa joten siitä viisastuneena kuopuksen synnytyksessä ei mukana ollut kun hygienia välineet, kamera ja puhelin latureineen ja omat kotiutumisvaatteet.

Imetysliivit Ostin jo etukäteen.. toivottavasti mahtuvat : /

(.) Ultrasta just tultiin :heart:. Istukanpaikkaa kurkittiin ja se oli nyt siirtynyt kokonaan pois edestä eli ei huolta siitä enää. Seuraava ultra on sitten rv 36 tuon rd:n takia. Pienellä oli kokoa tällä hetkellä 1260g eli keskikäyrillä mennään.
Iltapäivällä sitten vielä neuvolaan. Lääkäri lupasi nyt että jos vielä virtsatietulehdus uusiutuu niin estolääkitys voidaan alottaa =) toivottavasti ei uusiudu mut kiva tietää ettei ainakaan koko loppu aikaa tarvii erilaisia antibiootteja napsia..
Palailen neuvolan jälkeen kertomaan uusista mahtavista painolukemista yms :LOL: :popcorn:

Minttis ja pokkula 29+0 poksista taas
 
Heissan!
Jospa yrittäis nyt saada kirjoiteltua, kun on arkeen palattu. Ei olla viimesen kuukauden aikana oltu kotona kun muutamia päiviä joten ei ole kerinnyt kirjoitteluun keskittyä. Mies on vielä tän viikon saikulla jalkaleikkauksesta ja palaa sitten töihin ja me ollaan tytön kanssa kaksin kotona. Kerhohakemuksen laitoin tänään menemään, jos vaikka kerran viikossa olis tytölläkin jotain ohjelmaa. Mä kun en ole mikään "paras äiti" näissä ulkoilu ja leikkimis asioissa :) Täytyy vaan nyt yrittää ryhdistäytyä..

Mahassa kaikki on ollut ihan hyvin, supistuksia tosin tulee jos kävelee pidemmän matkaa ja selkä kipeytyy helposti. Mä suorastaan "vihaan" raskaana olemista ja olenkin jo alkanut odottelee et koska syntyis tai sit olen vaan malttamaton. Viikolla 28+5 kävin ultrassa ja silloin painoarvio oli n. 1400g. Perjantaina olis taas neuvola tiedossa.

Vaatteista: Mä olen ostanut pelkkiä kietasubodyja, kun viimeksi totesin ne hyviksi. Pientä inventaarioo tehtiin ostoksista ja vaatteita alkais olee ihan tarpeeksi, tosin lähes kaikki oli kokoa 62. Mutta niin oli viimeksikin ja hyvin meni.

Muuten on hankinnat aika pitkälti tehty, olis kyllä ostettavaa, mutta ei ole ylimäärästä rahaa just nyt joten jäävät sitten myöhempään. Turvakaukalo, rintapumppu ja imetysliivit/ paita pitäs vielä hankkia. Viimeksi ostin etukäteen imetysliivit kokoa D80 lindexiltä ja ne jäi kyllä aika isoiksi, vaikka normi liivit samaa kokoa olikin sopivat. En tiedä sitten olisko niissä jo huomioitu tissien kasvamista tms.. Nyt kattelinkin lindexiltä imetyspaitoja. Ajattelin et sellases vois sitten hillua kotona päivät :)


Jenksu ja Uuno 31+6
 
Naurukohtaus: Mä ostin just nuo Trekkot käytettynä ja vaikuttaa kyllä hyvältä. Tarkotuksena on vielä hankkia gracon kaukalo niin saa sitten niihin kiinni. Jos meinasit autossa pitää ni kannattaa mitata mahtuuko, meillä on farmari ja pyörien kanssa meni just just luukku kiinni :) Saahan ne pyörät irti mut en usko et itse ainakaan jaksan niitä irrotella. Meillä ei muuten tullut sitä pientä pussukkaa mukaan, mutta ajattelin pärjätä vanhalla ÄP:n makuupussilla, ainakin keväällä.
 
imetysliivit no eilen tuli henkalta ja maukalta tilaamani liivit.. hiukan kyllä arveluttaa et onko niillä sit muka mulla käyttöä..... kahden vaiheilla oon et mahdanks jättää vai palautanko..... ehkä kuitenki palautan, kun ei tää mun maidontuotannollinen puoli ole niin laadukkaasti toiminu aiemminkaa, et menis sit se14,95 ihan hukkaan... ja muutenkin mä vihaan liivejä mis ei ole mitää toppauksia.. en siis voi sietää sellasii lörppöi... tukea tarvii olla, ja imetysliivit on mun mielestä mitä kamalimmat päällä..... en tiä sitte.. joo kai mä ne laitan takasi menee... :D
 
Täällä kamala väsymys ja joka paikkaa kolottaa :( Eilen nukkumaan mennessä sain jonkun ihme itkukohtauksen ja surin siis ihan kaikkea. Taitaa hormonit olla pinnassa. No mies onneksi jaksaa ymmärtää.

Jotenkin tähän kehoon sopeutuminen on hankalaa...Tunnen itseni valaaksi. Painoa on nyt tullut n.8kg ja se hirvittää sillä minullahan tuli lapsettomuushoitojen aikana jo 6kg ja raskauden alussa painoa oli 81kg ja sitä ennen hoitoja olin painanut 75kg, siihenkään en ollut kovin tyytyväinen mutta nyt hirvittää.. Sitä vaan oli niin masentunut ja väsynyt, turvonnut ym. Olen kyllä yrittänyt ajatella, että eiköhän vauvan synnyttyä paino ala tippumaan kun aloitetaan terveellinen elämä. Nythän en ole suureen osaan raskaudesta edes saanut liikkua, kun monta viikkoa meni vuodepotilaana ja nyt tuntuu kovin inhottavalta. Koko aika supistaa...

Raskausarpia minulla tuli jo noiden hoitojen aikana jalat täyteen, kun turposin valtavasti. Nyt raskauden aikana ne vaan ovat lisääntyneet varsinkin kylkiin, lantiolle. Masussa ei ole ollenkaan vielä ainakaan.

Voitteko kuvitella, olin eilen neuvolassa ja siellä oli sijainen :D Okei, ei siinä mitään mutta tää sijainen ei osannut mitään. Hyvä, että sai verenpaineet mitattua ja siinäkin oli epävarma. Pyysin, että katsoo miten vauva on ja hän murjoi vatsaani varmaan vartin tuskastuneena ja sitten väitti, että minua supistaa ja hän ei pysty katsomaan... vaikka minua ei supistanut kyllä yhtään. Sitten yritti mitata kohdunpohjan korkeutta ja kysyi minulta mistä kohtaa pitää mittaus aloittaa, kun minun kuulema pitää tietää. Kaikkiin kysymyksiin vastasi vähän ympäripyöreästi ja jahkaillen... Harmitti eilen tosi kovasti mutta nyt onneksi vain huvittaa jo :D Samainen täti olisi pitänyt illalla imetys ym. valmennuksen ja sanoikin, että "ei se niin välttämätön, en meinaa pitkää pitää"... Jätettiin suosiolla väliin koska tosiaan ei tuntunut tietävän oikeasti yhtään mistään mitään. Minun selkäni on niin kipeä, että en olisi kyllä jaksanut istua paria tuntia. Oli aika kokematon ja nuori sairaanhoitaja, joten annetaan anteeksi mutta ärsytti kun ei voinut myöntää ettei vaan osaa vaan syyllisti koko aika, että olen väärässä asennossa, minua supistaa tms... puolustellen itseään.

Täytyy varmaan pikku hiljaa nousta täältä sängyn pohjalta ja alkaa touhuamaan jotain, että päivä lähtee käyntiin :)

Marrr ja pikkuinen 33+2
 
Imetysliivit hankin viimeksikin vastan synnytyksen jälkeen. Odotin esikoista, ja ei ollut mitään hajua miten paljon ne rinnat kasvaa. C:stä se sit muuttu E:ksi. Saa nähdä täl kertaa mitkä liivit pitää olla ku lähtörinnat on D:t :D

SuzZ + masukki 31+5
 
heipat kaikille..

Vaatteista sen verti että huomaa kuinka erinlaisia me ihmiset olemme nimittäin noi monen suosikit kietasubodyt oli taas meillä inhokkeja. Kietasu paidat oli kyllä käytännöllisiä mutta itse olen tykännyt paljon enemmän tavallisista bodeista. Jotenkin mua ei innosta ne siksi että siellä on nappia ja nepparia mun mielestä turhaan "painamassa" vauvaa. Muutenkaan ne ei meillä ole koskaan ollut käytössä. Ostinkin tällä "kierroksella" pelkkiä tavallisisa bodeja mutta paidoiksi pelkkiä kietasu paitoja..

Neuvola reissu takana ja hemppa oli laskenut 103. :O Mä kun meinasin jo sanoa ettei tarvitse mitata kun varmasti noussut kun olo on sen mukainen mutta toisin kävi. Sf-mitta kauniisti himpun yli keskikäyrän eli 30,5cm. Seuraavaksi olis sitten viimeinen neuvolalääkäri käynti. Voi vitsit me mennään jo viimisiä täällä.

flower Minäkään en painosta jaksa ressata. Ruokailuni on aikalailla samaa kuin ennen raskauttakin mutta nyt tullut siis jo +17kg Uskon että tämä on niin yksilöllistä miten sitä painoa kertyy. Joillain vaan tulee enemmän ja joillain vähemmän..

Unohdin jo puolet mitä piti kirjoittaa...
Dindei + pikku 33+3
 
Imetysliivit... V*tuttaa edelleen ne kolmet mitkä heitin roskiin viime keväänä laatikon pohjalta!! No mut sairaalasta kotiuduttua menen taas ihan Lindexille ja ostan sieltä kolmet mitkä riitti viimeksikin hyvin. Koin noi ihan hyviksi ja hyvänhintaisiksi liiveiksi. Mä olen muuten tarkka noissa rintsikoissa ja käytän vaan yhtä merkkiä joka on ainut jolta saan hyvin istuvat liivit, mutta vaikka niillä olisi imetysliivejä en silti raaskisi ostaa... Mulla kun ei kuitenkaan nää rusinat sitä c:tä isommaksi kasvanut niin tuki tarpeeksi, kauaa ei ole käytössä jne. Etukäteen en kuitenkaan uskalla ostaa mut mennään sit kun ollaan pari päivää oltu kotona muutenkin hakemaan taas (todennäköisesti) kaikkea puuttuvaa.

Vaatteista totesin et taitaa olla liikaa 56:sta jo kaapissa... Tietääpä ettei osta enää yhtään sitä kokoa, mutta toisaalta en tie kuinka aktiivinen pyykinpesijä mahdan olla alkuaikoina. Toisaalta myös osa niistä menee pidempään ja osa lyhempään riippuen merkistä. Muistelen kuitenkin et ekat pari kk olis käytetty 56 ja 62 molempia... Katsoin et 1 kk vanhana oltiin 54,5 cm, 2 kk vanhana 58,4cm, 3kk 60,4cm ja 4,5kk sitten 65,5 jolloin taatusti meidän lyhytjalkainen poitsu veteli vielä 62 alaosilla :LOL:

Sairaalakassi pitää kyllä täälläkin pakata... Se on semmonen asiaan liittyvä juttu =)
 
flower again: Eäääh en mä sitä lapsen isää meinannu että se ostaa sen pinniksen, vaan mun oma isä :D Mut joo tuosta tekstistä voi kyllä saada senkin kuvan että meinaan lapsen isää.. Mut niin, kiva olis jos se lapsen isäkin johonkin osallistuis vaikka ymmärrän toisaalta että miksei. Eihän häneltä ole kysyttykään haluaako hän tätä lasta. Mutta näköjään kumminkin haluaa kun aikoo isyyden tunnustaa.. Kyseli se multa että millon meinaan mennä töihin. Ja herranen aika en kai mä nyt vielä tiedä, eihän mulla ole edes työpaikkaa. Mutten tosiaan osaa vielä sanoa alanko etsiä töitä kun ä-loma lähenee loppuaan vai jäänkö vielä kotiin.

marrr: No huh huh mikä sijainen :D Kyllä muakin harmittais kun periaatteessa sieltä ei tullut mitään uutta tietoa!

Äh että mua ärsyttää kun kahvinkeitin on jotenkin epäkunnossa, tulee noita kahvinpuruja kahvin sekaan. Vaihdoin kyllä eri suodatinpusseihin niin sen jälkeen tullut tuo vika..

Mä nukuin 12 tuntia.. Tosin vessassa kävin kolmesti ja muutenkin heräilin yöllä. Ja vauva potki kovasti, tuolla alhaalla ja melkeen sattui.

LD + Pikkunen 30+2
 
Vauvan vaatteista Mä olen pääsääntöisesti ostanut pikkuvauva ajaksi vaan 56cm vaatteita, koska meillä nuo on kasvaneet niin kovaa vauhtia että 50cm menneet vain ohikiitävän pienen hetken. Saa noista 56cm bodeista käännettyä tarvittaessa hihoja kuitenkin. =)
Paljon tuota ihan pikkuista vaatetta ei mun mielestä tarvi ja suurimmaksi osaksi taitaa kulua ihan bodeja ja potkuhousuja... ainakin meillä.... tietty parit "kyläily" vaatteet kannattaa katsoa, mutta meillä ainakin kotona vauva saa olla mahdollisimman rennoissa vetimissä.Puolipotkareita käytin noilla aiemmilla tosi paljon bodyn kanssa! =)

GCS15 voi ei, voimia sulle!!! : /
Onneksi sullakin viikot jo "paremmalla" puolella!

nimistä kyllä kaikenlaiset ideat päässä jo pyörii, mutta mitään ei päätetä kuitenkaan ennen kuin vauva syntyy. Meillähän esikolle oli nimet mukamas valmiina mutta kun tyttö synty niin ne ei käynytkään kun ei vauva näyttänyt yhtään siltä että sellainen nimi olisi sopinut! :D

Peppioliina Valitettavasti mullekin käynyt vastaava tilanne tutuksi ja useempaan kertaan. :( Varmasti sulla vaikeat ajat edessä, päätät mitä hyvänsä, mutta asioilla on kuitenkin tapana järjestyä! Voimia sulle!! :hug:

Sairaalaan mukaan omat siteet ja alkkarit, imetysliivit + suojat, puhelin + laturi, kamera, kotiutumisvaatteet ja hygienia jutut.... näillä ajattelin selvitä. Mies saa sitten tuoda jos jotain muuta tarvii, mutta enpä usko että oikeen muuta kuin nuo... kolmas kerta täälläkin menossa joten osaa kaikki turhat jättää jo pois! :D
Vauvan jutut saa isukki tuoda sitten kun hakee meidät kotiin!

Imetysliivit Mulla on useammat kaapissa jo odottamassa. Meinaan ostaa vielä yhdet aavistuksen isommat sitä varten kun maito nousee, mutta aiemmin imetyksissä alun jälkeen aika nopeasti tissit palautuu suht normaaliin kokoon, kunhan ei vaan ihan täysinäisiksi pääse pakkautumaan. Eli en usko että nytkään mitään jättimäistä kasvua imetyksen vuoksi tapahtuu. =)
Mulla imetysliivit olleen käytössä vallan, varsinkin ekat kuukaudet....

(.) Neuvolassa kävin eilen ja siellä ei oikein mitään ihmeempiä ollut. Paineet 127/76, pissa puhdas, hb112 ja kehotti nyt aloittamaan jonkin rautalisän koska mulla tosiaan normi hb 150 vähintään. Väsymyskin on aikamoista. Painoa tullut 500g/vko :ashamed:
Turvotus + ja liikkeet ++, vauvan syke 140-150 ja sf-mitta 30cm. Esitietolomakkeen palautin ja uuden ajan sain kahden viikon päähän. Eli nyt tämä on sitten yhtä neuvolassa karaamista vaan! :D

Liitoskivut ja issias kivut pahenee vaan enkä pääse kunnolla enää kävelemään... lenkille ei uskalla lähteä ja pelkkä kauppareissu työn ja tuskan takana. Yöt menee valvoessa ja tuskaillessa kun pienikin liikahdus sattuu niin että taju meinaa lähteä. :|

No jos se sitten 10 viikon kuluttua lähtis jo helpottamaan...

Liro ja papunen 29+3
 
LD: Voipi olla jopa kannattavaakin jäädä kotiin ;). Kaveri on yksin ja saa tosiaan kuntalisää, kodinhoidontukea, asumistukea, minimi elatusmaksua (samanmoinen alku ehkä kuin sullakin sen raskauden kanssa) sekä lapsinlisää. Hyvin pärjää ja laski itse et jos menisi nyt johonkin töihin niin hoitomaksujen ja kalliimman vuokran jne. jälkeen jäisi vähemmän käteen. Aikoo siis olla hyvällä omalla tunnolla kotona sen kolme vuotta minkä saa =). Hän ajattelee sen niin, että kerkeää kyllä sitten pyörittää koko rumbaa (hoito, koti, vuorotyö jne.) senkin jälkeen!
 
Tästähän alkaa tulla arkirutiini että täällä istun kirjoittamassa ennen kun esikko saapuu eskarista :wave:

GCS15 :hug: Varmasti raastavaa tarkkailla pienen liikkeitä ja odottaa seuraavaa ultraa :( Onneksi kuitenkin olette nyt seurannassa, ja vauvallakin jo hyvin kokoa! Osanotot myös :hug:

Peppioliinalle hirmusti voimia :hug: Ihan varmasti pärjäät lasten kanssa, ja varmaan paremmin kuin nyt, ilman stressiä miehen toilailusta...

Mie tilasin juuri pari päivää sitten parit carriwellin imetysliivit, saumattomat luukkumallit ja pehmoliivit yökäyttöön. Niissä oli niin vähän kokoja (s-xl) että uskalsin tilata jo nyt. Imetyspaidat voisikin kaivaa kaapista ja pestä valmiiksi jo!

Sairaalakassia pakkailen varmaan pikkuhiljaa valmiiksi lähempänä laskettua aikaa, en uskalla jättää siihen jos lapsivedet menee kotona kun molemmat on tulleet syöksynä sen jälkeen kun vedet mennyt, ja matkaa sairaalaan on reilu puoli tuntia, voisi tulla kiirus jos kotona vedet menisi eikä mitään olisi valmiina :whistle:

Kietaisubodyt ja puolipotkarit on juu toimivia aluksi minunkin mielestä, joskin miulla on kyllä aikasta paljon myös söpöstelyvaatteita, ne pikkuiset vauvan vaatteet vaan on niin ihania :heart:

Ihania vaunuja on tosiaan monella! Meillä on emmaljungan duo edget heittoaisalla (onko se siis sport-rungolla...) ja värinä on beige-vaaleansininen, ihanat!

Imuroin äsken ja kyllä ei meinaa siitä(kään) touhusta tulla enää mitään, supistelee iloisesti, eikä voimatkaan riittäneet koko taloon, meillä on siis iso talo, vanha kauppa... Viime yönä sentään nukuin hieman paremmin, joskin 1½-2 tunnin välein läpi yön pomppasin pissalla... Täällä myös masukki heräilee potkimaan aina kun käyn pissalla :wave: Pukamat kiusaa kyllä todella, maha onneksi sentään toimi kun ahkeran luumukuurin aloitin... Pitää huomenna neuvolassa valittaa noista.

Teto ja pikku rakas rv 31+4 :heart:
 
imetysliiveistä,itselläni on säilynyt edellisten odotusten liivit ja kokeilin että ovat nyt hyvät,mutta mahtuu vielä hinkkien kasvaakin :D
Eli rinnat ovat kuppikoon ainakin isommat kun normaalisti.Mulla on myös vauvan tultua ollut käytössä kaarituettomat liivit,koska maitoa on tullut rinnoista paljon ja liivinsuojia on ollut pakko käyttää.Kaarituettomien kanssa on helpointa nukkua,kun eivät paina mistään.
Ostin myös joskus ns.toppimallin yöksi jonka kanssa olis hyvä nukkua/imettää niin ne puristi ja kiristi,vaikka katsoin taulukon mukaan koon yms.Eli eivät olleet mun juttuni.

Sairaalaan mukaan aikalailla noita kamoja jotka ovat jo tulleet esiin.Just omat liivit,niistä tykkään.Jotkut ovat olleet sairaalassa mielellään omissa vaatteissa,mä taas koen sen helpommaksi kun sielä niitä voi vaihtaa kuinka usein haluaa...käydä suihkussa ja vaihtaa taas uudet.Ja tietysti suurimmalla osalla äideistä on ne ihan samat kamppeet päällänsä :)

Nimi juttuja on tääläkin kovasti mietitty ja ainakaan vielä ei ole päästy yhteis ymmärrykseen.

Kummiasiaa,en tiedä kuinka moni on tätä ehtinyt miettimään?Joko kummit on valmiiksi valittuina yms?Ja te joille on myös tulossa esim. 3 lapsi tai 4 lapsi,niin mistä ihmeestä mietitte tulokkaalle kummiehdokkaita? :) Meillä meinaa olla ongelmaa asian kanssa,monet ovat eronneet kirkosta ja haluttais kumminkin että edes muutama olisi virallisesti kirkon kautta kummeja.Vaikkakin ainakin yksi on ns.haltijakummi.


mamskeli + maha
 
Ainiin, viimeksii tytön synnyttyä miulla oli jo sairaalassa mukana kantoliina, ja sattui hoitajaksi vielä sellainen joka myös oli käyttänyt sellaista, opasti tosi hyvin kehtosidontaan jota en silloin kunnolla osannut kun pojan kanssa vähän myöhemmin aloitin liinailun. Tyttö viihtyikin siinä tosi hyvin jo sairaalassa, ja imetinkin välillä liinassa. Kotona oli myös ihanasti kädet vapaana touhuta sitten pojan (silloin 1½v.) kanssa kun tyty nukkui liinassa :heart:
 
flower: Sattuuhan sitä :D

Kummeista: Tulee kolme mun parasta ystävää, jotka kaikki naisia. Lisäksi mun serkku joka on mun parhaan ystävän avomies. Hän ei kyllä kuulu kirkkoon niin ei saa sitä kummitodistusta mutta onko sen nyt niin väliä.

Mulla ei ole rinnat kasvaneet ollenkaan ja samoja liivejä käytän mitä ennen raskauttakin. Mutta en sitten tiedä minkä kokoiset imetysliivit ostan, jos nuo tissit synnytyksen jälkeen sitten posahtavat :D Hmm.

Nyt mä lähden sinne kirpparille kattelemaan oisko mitään kivoja ja hyviä vauvanvaatteita, kiitti vinkeistä! :)

Niin joo Kisak hyvältä kuulosti tuo kertomasi :) Että kyllä sitä muutkin pärjää. Mua vaan se huolettaa että onkohan mun sitten vaikea työllistyä jos oon ollut niin kauan kotona.. Helpompaa jos olis ollut työpaikka ja työkokemusta ennestään. Mutta tosiaan sitä kerkeää sitten miettiä tuonnempana :)
 
Viimeksi muokattu:
Iltapäiviä naiset ja tsemppejä

Aleksin paino oli 10.1 1334g!!! Kun vielä joulukuun alussa se oli 803g! Elikkä 531g reilussa kuussa!!!! Olin niin onnellinen, että pieni poikamme sai lisää painoa puoli kiloa kuussa!, Aleksi ottaa kiriä toisiin:) Rv painon määrään on yli 700g matkaa, mutta sitä isoa painon nousua odotellaan ensi kuuksi
Näyttää hvyältä siltä kannalta, että Aleksi pääsisi ainakin kotiin käymään maaliskuussa.
Kehitys tietysti menee hitaampaa kuin muilla, mutta silti hnn on niin rakas meille, pieni hymy merkki oli ehkä tavattavissa tai sitten ei:D
Nuo vaunut ei ole meille nyt se pääasia, ne hankitaan kun päästään koko perhe kotiin, kuitenkaan ulkoilemaan me ei päästä ihan heti.
KatsuAmskulle isot onnittelut

Juli ja Aleksi 2kk1vko3pv
 
Kummi asiaa olen miettinyt paljonkin sillä meillä ei tunnu olevan ketään jota pyytää pikkuisen kummiksi. Meillä on tosi pieni suku ja erittäin pieni ystäväpiirikin. Vähätkin kaverit on eronneet kirkosta. Miehelläni ei ole sisaruksia tai serkkuja joita pyytää. Itselläni on kaksi sisarusta mutta toinen vasta 12v ja toinen mokoma ei rippikoulua käynyt. Kirkkohan vaatii kuitenkin ainakin yhden kummin, joka kuuluu kirkkoon. Taitaa siis meidän vauva jäädä kastamatta, vaikka kovasti haluaisin :( Mitään mummi-kummia ei haluta, joten ei oikein ketään ole.

Sairaalakassi on täällä pakattu aikoja sitten. Katsoin neuvolan vihkosesta listaa. Saa nähdä kuinka paljon turhaa ja kuinka paljon puuttuu :) Vauvan vaatteet on eri kassissa. Minua kehotettiin jo monia viikkoja sitten pakkaamaan kassi, kun näytti siltä että vauva syntyy niin paljon etuajassa. Siksi se on tuolla lojunut jo kauan valmiina.

Nimi meillä on päätettynä mutta toista nimeä ei meinata keksiä. Muutenkin minusta tytölle on hankala keksiä nimeä.. Pojalle olisi ollut jo monta valmiina.

Imetysliivejä en ole hankkinut vielä. Mietin, että onko ne tosiaan niin tarpeelliset, eikö tavallisilla pärjää :) Ongelmana lähinnä se, että en ole oikeasti nähnyt sellaisia missään myynnissä tai sitten en vaan ole osannut katsoa. :confused: Netistä en viitsisi niitä tilata, kun jos ei olekaan sopivat.

Täällä tulee muuten maitoa (tai mitä tässä vaiheessa nyt sit onkaan. Ainakin on valkoista/kellertävää) ihan suihkuten jo. Miten muilla? Olen kuullut, että monella käynyt niin että maito ei olekaan sitten riittänyt vauvalle kun jo raskausaikana on tulvinut. Pitääköhän paikkansa? Itsellä tullut jo monta viikkoa. alkuun se oli vesimäistä enemmän. Imetys jännittää minua kovasti. Koen sen tärkeäksi ja luonnolliseksi mutta minulla on erittäin arat rinnat/nännit. Pelkään, että jos se tuntuu kovin ikävältä. Rintakumin ostin, kun siinä lukee aroille nänneille mutta voiko sitä käyttää ihan jatkuvasti?

Marrr + prinsessa 33+2
 
neuvolakuulumiset pikaisesti:
viikot 30+2 (27+1)
paino +509 (485) kiitos kinkun mitä söin aamulla :mad: heti kerää nestettä!!!
RR 139/88 (124/86) sitä "valkotakkiverenpainetta" kotona mitattuna normaali
pissa puhdas
Hb 147 (154)
sf 28 (24)
tarjonta rt
syke 150 (164)
liikkeet ++
 
Kärryt: mulla on kahella ekalla ollu jotkut Emmaljungat, oli ne ihan jees, hyvät pyörät vaikka vähän väliä olivatkin tyhjänä. Mulla oli ehdoton se kunnon tavarakori, mutta noissa vaunuissa se oli kuitenkin huono, oli vaikeeta saada kauppakassia alle saati ehjänä pois sieltä (jollei kassi ollut alle puolillaan...) Nyt oli ihan sama, ehkä parempikin että on vaan se pussi :)


Vauvan vaatteet
: 56 meillä aloitetaan, tytölle siis on ihan reilusti vaatetta mutta pojalle ei juuri mitään :D suoraan synnäriltä sit shoppailee jos on tarpeen. Mä oon kans tykänny kietaisubodyist neppareilla, tavis housutkin menee kun on tarpeeks pitkät sukat...

Imetysliivit: no mä oon jo ottanu käyttöön :D mulla on vaan kahet, 80C ja 75D mikäli oikeen muistan, hyvin on toiminu nää koot, täytyy parit uudet ostaa viel. HM:lt vaan, musta ne on ajanu asiansa tosi hyvin, paremmin ku jotkut cittarin liivit...

Sairaalakassi: taidan kirjottaa taas listan ja pakata sit ennen sairaalaan lähtöä niinku ennenki :) kuopusta ku lähin synnyttää niin siin supistusten lomassa pakkasin esikoisen hoitolaukun ja oman sairaalanyssykän :) lasten isukki saa sit tuoda kaukalon ja kotiutumisvaatteet, mitkä laitan valmiiks.

Kummit kummisetä on tiedossa, kummitäti ei, kun mä oon jo kaks käyttäny eikä oo muita tiedossa... Se huonopuoli on minimaalisessa kaveripiirissä...

Nimi
tytölle on jo nimi valmiina (niinku edellisille), pojalle on muutaman vaihtoehto...

Tänään sain meidän eteisestä siivottua kaks kaappia, vähän lähti roskaa ja romua roskikseen :D reipas olo kun sai jotain fiksua tehtyä :)

t. Peppi ja alien 32+6
 

Yhteistyössä