Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Tuli sitten kirpparilla käytyä ja ei musta näköjään ole mihinkään!! :kieh: Pissahätä ja supistukset iski jo ennen kuin pääsin alaovelta mihinkään. Mahaa alkoi särkeä jo ennen kuin pääsin kirpparille jonne siis vajaa kilometri matkaa. Siellä kiertelin aikani ja koko ajan supisteli, takaisin tullessa jo välillä kivuliaasti ja maha on vieläkin kovana. Tuntui niin kuin kohtu olis äärimmilleen puhallettu rantapallo ja rollaattorimummotkin näytti suorastaan kiitävän mun ohi kun vaapuin hitaasti eteenpäin. Reisiä ja lantiota särkee. Tänään näköjään sellainen päivä että liikkumisesta ei tule mitään. Nyt mustakin alkoi tuntumaan että miten tässä vielä yli kaks kuukautta menee :D
Aluksi olin ajatellut että käyn kahdella muullakin kirpparilla jotka on vähän kauempana, mut ei kiitos sittenkään. Jokatapauksessa, ostin kolmet puolipotkarit, kahdet on valkoiset ja yhdet kirkkaan vihreät. Sitten yhden kietaisubodyn ja yhden tavallisen bodyn kun oli kuin uusi ja tosi hieno :D

Juli, voi kun mukava kuulla että Aleksilla on kaikki hyvin ja painoakin tullut noin hienosti! :)

Maitoa multa ei ole ainakaan vielä tullut..

LD + Pikkunen 30+2

ps. Pikkunen on liikkunut kumman vähän tänään :/ Kyllä se nyt parasta aikaakin jotain möyryää mutta jotenkin vähemmän kuin muina päivinä. Mut toisaalta aamulla ennen kuin nousin, mietin jo että mitkä potkuraivarit se on saanut kun osumaa tuli niin kauheasti. Tuli vaan itellekin huoli tuon GCS15:n tapauksen vuoksi :( Ei vauva mulla varmaan tosiaan joka tunti sitä kymmentä kertaa liiku. Toisaalta se on ollut koko ajan niin, että sillä on aikoja milloin se liikkuu hulluna ja välillä ei mitään.. Ettei sinällään ole muuttunut sen rytmi miksikään.
 
Viimeksi muokattu:
Voi #¤/&/(/) !!!!!!!!!!! Että mä oon tyhmä!! :kieh: Nyt vasta tajusin ettei tuota yhtä voidetta mitä oon kasvoihin käyttänyt, saa käyttää raskauden aikana!!!! Eikääää.. Jotenkin kuvittelin että se olis vaaratonta. Oikeen lukee tuossa vielä että pitää huolehtia raskauden ehkäisystä jos käyttää kys. voidetta!! Voi v***u!! Oon varmaan maailman paskin äiti.
Mä en kyllä ole laittanut sitä ongelmakohtiin kun koko raskauden aikana maksimissaan 6-7 kertaa, en muista tarkkaan, ja silloinkin puolikkaan herneen kokoisen määrän. MUT SILTI! Miten voi ihminen olla näin idiootti. Jotenkin sitä kuvitteli ettei voide nyt niin paha ole.. pitäshän mun tietää että sama asia kun jos suun kautta ottais.
No, jospa se nyt ei olis aiheuttanut mitään hämminkiä, toivoa sopii.. :(

muoks: Googlettelin vähän ja tuon aineen paikallisen käytön vuoksi ei oo raportoitu liittyneen epämuodostumia, mut ekan kolmanneksen aikana jos on käyttänyt, on kirjallisuudessa joitakin yksittäisiä potilastapauksia että on ollut jotain epämuodostumia.. Ja jollekin ihotautilääkäri oli sanonut että voi käyttää pieniä määriä. No joo, en laita tuota enää yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Juli: Ihania uutisia!!!

LD: Tuskin sillä käytöllä olet mitään aiheuttanut eli huolet pois! Tosin myönnän etten itsekään ole esim. aknevoidetta käyttänyt kun pelkäisin sit just koko ajan mitä se tekee jne.

Iiks ON... Mä surffailin netissä etsien niinkin pientä ostosta kuin tuttipullojen kuivaustelinettä... Viimeks en ostanut ja kiroilin aina lenteleviä tuttipulloja. Törmäsin sitten aivan ihanaan pinnasängyn suojaan (joka on kalliimpi kuin koko meidän kierrätyssänky) ja siihen sais vielä pussilakanaa, hoitoalustaa, imetystyynyä, syöttiksen pehmustetta jne. Meillä oli viimeks siis alussa pojalla tripptrappissa ihan semmonen peruspehmuste joka käy mihin vaan ja maksaa alta 20e. Tässä:
Lastentarvike Pikku Hurmuri - Trille Lux reunapehmusteet
ja tämmönen:
Vauvamaailma
 
Kisak: Joo mäkin oon tiennyt että aknelääkkeet on voimakkaita ja niitä ei sais raskauden aikana käyttää.. Mut jotenkin tyhmyyksissäni oon epähuomiossa tuota voidetta laittanut sen alle 10 kertaa :/ Oon varmaan alitajunnassa tai jossakin sekottanut sen erääseen kortisonivoiteeseen, ja tänään sitte katoin ton putkilon kyljestä niin siinähän onkin tretinoiini vaikuttavana aineena.. Myös suun kautta otettavia lääkkeitä mulla on (tetrasykliini) mut niitä nyt en todellakaan ole ottanut. Mut eiköhän tässä saa huoletta kumminkin olla. Ärsyttää vaan oma tyhmyys.

Ja muuten ihania nuo pehmusteet! :heart:
 
Heipparallaa pitkästä aikaa! (Tuntuu ainakin etten ole kirjoitellut ikuisuuksiin :rolleyes:)

Omaa napaa heti alkuun. Viime perjantaina oli siis se avokäynti äippäpolilla ja niinhän siinä kävi, että osastolle jouduin taas jäämään. Verenpaineet oli taas koholla 154/106 (kotimittauksissa olleet ihan ok), pissassa hitusen verran proteiinia (oli ihan siinä rajalla oliko + vai -) ja kaikenlisäksi vauvan sydänkäyrä jotenkin liian tasaista. Ultrassa kuitenkin vauvalla kaikki hyvin; liikkui hyvin ja kaikki virtaukset normaalit jne. :)
Jäin siis perjantaina osastolle ja eilen pääsin kotiin. Tuona aikana mun lääkitystä lisättiin, seurattiin noita virtsan proteiineja ja sain kaksi kortisonipiikkiä kypsyttämään vauvan keuhkoja. Verenpaineet on saatu nyt aika kivasti hallintaan, pissassa ei ole ollut proteiinia ja vointi on muutenkin ihan ok. Perjantaina mulla on taas seuraava avokänti polille ja sairaalakassi lähtee tälläkin kertaa mukaan ;)

Lauantaina tuolla osastolla ollessa mulla kävi siinä illalla muutamia vieraita, mm. poika jota en ollut viikkoon nähnyt, sekä mun äiti ja mies tietty. Siinä illan aikana tuli liikkuttua ehkä pikkasen enemmän kuin normaalisti osastolla ollessa, käytiin kahviossa ja istuskeltiin päiväsalissa. No eiköhän siinä illan mittaa olo sitten huonontunut, alkoi supistamaan ja päätä jomottamaan. Vieraat siitä sitten lähtivät ja kätilö käski mut samantien lepäämään ja laittoi käyrille. Sinne piirtyikin aika mojovia supistuksia ja kätilö siinä mainitsikin jo estolääkityksestä yms. Tilanne kuitenkin onneksi rauhottui ihan levolla illan/yön aikana. Huh! Kyllä pikkasen säikäytti :|

Että täällä ainakin tapahtumarikas viikko tai oikeastaan kaksi takana!

Ihan kamalasti tänne on taas tullut tekstiä! Sata asiaa äsken mielessä mitä piti kommentoida, mutta arvatkaa muistanko enää...:whistle:

Vauvanvaatteista ainakin oli ollut puhetta. Meillä on alkuun ihan 50cm vaatteita; muutamia bodeja, potkareita ja sit vauvan kotiutumispuku, joka on aivan ihana :heart: Ihan hirveesti en oo noita 50cm ostanu, kun oon ajatellu, että jos tämä tulokas pysyisi vähän kauemmin masussa kuin edeltäjänsä. Ja onhan tuo nyt ainakin päivän kauemmin jo pysynyt! Enemmän on sit noita 56 ja 62cm vaatteita. Esikoinen oli syntyessään 42cm ja 50cm vaatteet olivat sopivia vasta 2kk:n iässä.

Nimi meillä on pojalla valmiina, on ollut jo vaikka kuinka kauan:)

Imetysliivit tilasin täältä Nursing bras from Emma Jane nursing bra through to Bravado nursing bras or anita nursing bras uskaltauduin tilaamaan koska osassa liiveissä koot on S-M, L-XL jne. niin noista nyt voi jo oman koon päätellä kun ei oo niin sentin päälle. Kahdet liivit tilasin ja hintaa tuli n. 35€, eli huippuedulliset, kun miettii, että ovat ihan laatutavaraa. Suomessa ei varmaan saisi edes yksiä kunnollisia imetysliivejä tuolla hinnalla. Ja koko valikoimakin on tosi laaja tuolla.

Ihania kuulumisia Juli87 :heart: Upeasti noussut paino pikku-Aleksilla! Tosi hieno juttu!!

Vaunujen kuvia olitte laittaneet, laitampa minäkin meidän kärryt :heart:


Nyt pitää taas mennä huilimaan, meinaa alkaa taas supistaa kun on istunut vähän aikaa :|


~ miraci ja pikku-ukko rv 31+5 ~
 
juli tosi hienoa!

Peppioliina on sulla tosi vaikea tilanne alkaa yh:ksi mutta kuinka paljon tuo suhteessa oleminen oloasi painaa? Kumpi kahdesta vaihtoehdosta on parempi, kumpi pahempi? Lähtö varmasti vaatii rohkeutta, mutta on ehkä edessä joka tapauksessa? Voimia sinulle.

gcs15 :hug: Onpa sulla ollut rankkaa. Toivotaan ja uskotaan et vauva pärjää hyvin. Varmasti huoli painaa, ymmärrän. Ja otan osaa kummitädin kuoleman johdosta. Se on tosi raskasta menettää läheinen yhtäkkiä. Ihan karmeaa. Mutta aika auttaa vähitellen ja hitaasti. Minä menetin yhden kaikkein läheisimmistä ystävistäni aivan yhtäkkiä varoittamatta reilu vuosi sitten ja on ollut tosi vaikeaa. Mutta elämä kantaa kuitenkin, ja sitten kun saa hyviäkin asioita niin sitä voimaa vaan on vaikka suru ja ikävä on välillä aivan raastavaa.

LD jossain viestissäsi taisit pohdiskella miten jaksat väsymystä vauvan kanssa. Voi kuitenkin olla että sulle siunaantuu helppo ja hyvin nukkuva vauva, mikä tilanteessasi toki olisikin reilu peli =) Mun esikoinen nukkui jo vauvana joskus 9 tuntia putkeen ja alusta jo neljänkin tunnin pätkiä, sitten kun tuli yöllä imetys niin saatoin nukahtaa imettäessä enkä ollut väsynyt. Mäkin pelkäsin etukäten jotain parin tunnin unia per vuorokausi mutta ihan turhaan. Toinen lapsi onkin eri tarina, mutta esikoinen päästi todella helpolla valvomisen suhteen. Tuleehan niitä sairastamisia ym. aikoja jolloin joutuu valvomaan, mutta jos ne on tilapäisiä, niistä selviää ihan hyvin. Ja tuosta voideasiasta... voi hitto, voin kuvitella miten kurja olo sulle tuli. Et todellakaan oo kyl mikään huono äiti kun vahingossa käytit rasvaa jonka käyttöön saattaa liittyä pieni riski. Ja noista varoitellaan aina tosi herkästi, riskit on varmasti olemattoman pienet. Mutta, koska ite huolehdin ja murehdin aina kaikesta, niin olisin mä itsekin tosi huonona jos tollaista huomaisin, että ymmärrän kyllä.

Kummit meillä on valittuna jo. Onneksi riittää läheisiä sen verran että vielä tälle kolmoselle oli tosi helppo valita kummit. Vaikka meilläkin nyt ekaa kertaa niin että ystäväni puoliso ei kuulu kirkkoon ja tulee sitten epäviralliseksi kolmanneksi kummiksi.

nimiasiasta väännetään laiskasti miehen kanssa ja vääntö sitten kiristyy h-hetken lähestyessä ;) Oon aivan ihastunut yhteen nimeen, johon mies ei niinkään... Kahdella lapsellamme on ihan maailman parhaat nimet ja olisi kiva olla yhtä tyytyväinen tän kolmosenkin nimeen.

On taas niin vässykkä olo kun tuntuu ettei jaksa raskautta. On niin suuri lahja oikeasti ylipäänsä saada lapsi ja sitten en osaa kuin ruikuttaa oloani välillä. Ihan hävettää. Supistelee ja kun puen lapsia niin en saata saada henkeä kun keuhkojakin painaa kyykkiminen ja supistaa, supistaa ja supistaa. On vaikeaa jaksaa aina olla urhea kun olo on totaalisen tukala. marrr symppaan siis sua täysillä, on valasmainen olo.

Leppismom 31+5
 
Moi!

Kirjottelenpa pikasesti kun sain kaikki 4 päivän tarinat luettua. Pinnasängyn kokoominen odottaa!

RD-ruokavalio alkaa löytää uomansa. Mullakin oli aamupalan jälkee sokrut koholla, mutta pikku muokkaus autto. Aiemmin söin kaurapuuron maidolla ja hedelmän, nyt menee 1/2prk rahkaa ja sen kans sokeritonta mehukeittoo (EI sekotettuna!) ja sitten se puuro maidolla. Hedelmä menee välipalaks parin tunnin päästä. Aterioilla syön lihat, muut proteiinit ja salaatit ekaks ja hiilarit vasta lopuks.

Sairaalakassi pitäs kai pakata. Imetysliivit on ostettu ihan ekaks elokuussa :O, sillon kun omat liivit kävi kahella kupilla pieniks. Satuin löytään Lindeksin poistosta kolmet peräkkäistä kuppikokoo olevat liivit joissa oli sama ympärys. Noita on tullu nyt siis pidettyä jo useempi kuukausi ja hyviltä tuntuu. Sairaalaan mukaan lähtee muuten peruskamat hygieniakamat, tohvelit... Musiikkia taidan ottaa mp3-soittimellisen mukaan, toimiipa nukuttajana/korvatulppina jos naapuri häirittee...

Nimistä ei oo hajuakaan. Ei kyllä kummeistakaan...

ON: Huomenna neuvolaan. Nyt on viikon verran viillelly alapäästä ilmeisesti kohdunsuulta, paikka on sama mihin PAPA-näyte tuntuu ikävältä. Saas nähä onko kohdunsuu kypsyny. Tää on siis 5. lääkärineuvola jossa kokeillaa kohdunsuu ja ilmeisesti taas jatketaan saikkua... Katotaan mitä muuta tulee saaliiks...

Pilleriina ja Bibi 30+5
 
Ihania kuulumisia Julilla :)

:attn: Ällövaroitus :x Mie huomasin alapesulla, että miulla tuntuu jotain ylimääräistä tuolla emättimen suulla, ei siis ole ihan ulkopuolella, mutta kuitenkin jotenkin turvoksissa joku pallukka siinä :| Ei tunnu mitenkään kävellessä eikä muutenkaan, pesulla tosiaan vaan huomasin... Toivottavasti en ole ummetuksissani pinnistäessä onnistunut äheltämään kohtuakin alemmas, onkohan se mahdollista... :| Täytyy huomenna neuvolassa kysyä, kivat kauhukuvat oon saanut visioitua jo päässäni...
 
Julille ja Katsulle tsemppejä

Vaunut
Pitäisi saapua kauppaan ensi viikolla, tilattiin siis Emmaljunga Mondial Duo Combi väri oli Creme Leatherette ja toivottiin UniQ310 alu runkoa, tilattiin ja saatin se onneksi, tuli kauppohin tässä kuussa. Ensin katselin tuota White Leatherette, mutta valkoinen on taas valkoinen, sitä saa varjella, ettei tule mitään kankaaseen.

Sairaalakassi
Pakataampa sitte ensi tai seuraavalla viikolla, normit hygieniakamat, muutama vaate ja tuollaista

Nimi ja kummit
Kutsutaan lasta jo sillä nimellä, toivottavasti sopii, on niitä lisänimi vaihtoehto, melkein koko nimi on jo päätetty. Kummitkin on jo valittu.


Eve ja E 32+6
 
Imetysjuttuja Mä käytin ihan koko imetyksen ajan rintakumia (5kk). Ei siis kivun takia vaan kun mulla on niin surkeat nännit ettei vauva saanut imuotetta.. Ei ole tissit kasvaneet yhtään kuten ei kasvanut edelliselläkään kerralla. Ostin silloin valmiiksi pienimmät imetysliivit mitä löysin (b80). Maito nousi sitten synnytyksen jälkeen kunnolla ja ne liivit olivat hieman pienehköt, mutta vain muutaman päivän. Niitä liivejä mulla on siis kahdet. Ne on vielä tallella, mut oli niin saastasen näköset, et taidan ostaa uudet..
Maitoa on valunut jo jokusen viikon. Nyt ei tosin muutamaan päivään :confused:

Kummiasia Meillä ei esikoista ole kastettu, mutta silti on 4 kummia. Miehen serkku miehensä kanssa ja mun kaksi ystävää. Tälle toiselle lapselle kummit onkin sitten ongelma, kun mun puolella ei ny ketään sopivaa ole. Kolme veljeä mulla on, mut niistä ei ketään.. Voisin vielä kelpuuttaa vanhimman veljeni, mut se on aikasemmin jo sanonut, et sille riittää yksi kummilapsi. Joten en viitti ees kysyy ja asettaa toista kiusalliseen tilanteeseen. 28v veljeni on lapsellinen kuin 15v pahainen teini, joten ei, ei, ei.. Kohta 13v veli on myös lapsellisuuden huipentuma, käytös on kuin 5-vuotiaalla. Ei mitään merkkiäkään kypsyyntymisestä. Paria kaveria vois ehkä harkita, mut en oikee tiiä.. Mies taas tahtoo veljensä ja se on ok. 1 kummi tulee siis ainakin. Mietin vaan aiheuttaako se myöhemmin skismaa, kun toisella on neljä ja toisella vaan yksi..

Juli Hieno juttu!

Sairaalakassia en oo vielä pakannut ja en pakkaakaan vielä aikoihin.

G+ H 29+4
 
Heips!

juli: ihania uutisia! :)

nimistä: Mä voin kuvailla tätä tilannetta: MISSION IMPOSSIBLE! Enkä ees yhtään liioittele :LOL: Mies ärsyttää, kun jos mulla on joku nimiehdotus, niin tyrmää helposti, mutta ei itse ehdota mitään... :kieh: Esim. mä tykkään nimestä Tiiu, mutta miehen mielestä se on liian virolainen... Mulla sama olo, että lapsilla on ihan parhaat nimet ever (päivääkään en oo katunut, että nuo on valittu ) ja nyt kolmannen keksiminen on kyllä kiven alla. Tää vauva on vaan vauva, niin kuin olen sanonut että mielikuvitus on karkuteillä, ollut jo pitkään... ei tuu kutsuttua oikeen miksikään pötkyläksi tai muuksi :D

kummit: Esikoisella kolme kummia, miehen veli/mun sisko/miehen paras ystävä... Kuopuksella kaksi: mun sisko/mun paras ystävä ( :attn: ollaan siis käytetty samaa kummia ) . Nyt kolmannelle ollaan mietitty, että siskoni pyydetään edelleen (hällä mies, mutta ei siis kuuluu ainakaan mihinkään suom. kirkkoon, en tiedä voisko häntä viralliseksi kummiksi laittaa ) , sitten miehen kummipoika joka on just ja just rippikoulun käynyt (mies haluaa välttämättä, mä en niinkään ) ja mun täti ("puolikas semmoinen", on nuori ihminen vielä ) ja ehkä hänen miehensä. Näitä nyt ainakin ollaan mietitty... En oo ottanut kauheeta stressiä.

Noista lääkevoiteista sen verran, että usein johonkin tuotteisiin laitetaan varoitus koska niitä ei ole mitenkään raskauden aikana tutkittu... Tosin tuossa LD:n voiteessa oli voimakkaampi varoitus, kun yleensähän noissa on jotain sen tapaista, että keskustele lääkärin kanssa tjn. ennen käyttöä... kuitenkin ulkoiseen käyttöön tarkoitettu, niin en usko kyllä mitään kauheeta vaaraa olevan.

Jaahas, mun täytyy varmaan alkaa vähän siivoileen, koko koti on taas ihan kaaos... väsymyksen piikkiin menee, ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Tässä ollut jo muutamana päivänä vähän sellasta aamupahoinvointiakin...

Mindi83 29+4
 
Ihanaa kuulla Julin ja Aleksin kuulumisia! Ajattelinkin teitä tässä pari päivää sitten :) Kiva kuulla, että Aleksi on saanut painoa hyvin.

Marrr mulla tulee kans maitoa tisseistä. Esikko vajaa 5 vee oli mun kainalossa aamulla, niin toinen tissi herutti paidan läpi :D Luuli ilmeisesti, että 5-vuotias hoivataan imettämällä :LOL:

Imetysliivejä on noin 4 kpl. Esikon aikaan ei tissit kasvaneet mitenkään mainittavasti, joten en usko, että nytkään kuppikoko suurenis.

Miraci toivottavasti saat levättyä ja vauva malttaisi vielä pysyä masussa. :hug:

Peppioliina voimia kovasti parisuhdetilanteeseen. Ne on niin raskaita asioita :(

Nimiä ollaan pyöritelty ja mietitty. Oikeastaan valmiina on jo kummallekkin, mutta voipi olla erittäin mahdollista, että ne muuttuu vielä. Nyt haluaisin tytölle käyttää mun kummitädin nimeä toisena tai kolmantena nimenä. Lisäksi on vielä se ukon marraskuussa edesmenneen paapan toive, jonka haluan kanssa tytölle antaa toiseksi tai kolmanneks nimeksi. Saa nähdä..

GCS15 + Touko-Pouko rv 32+2

Kirjoittelen omaa napaa vähän myöhemmin. nyt siivoilemaan :)
 
Heippa tytöt,

Nimiasia
Ollaan päätetty jo molemmat nimet, oon ne synnytyssairaalan esitietolomakkeellekin jo antanut. Ilmeisesti liittyy myös hätäkasteeseenkin.

Imetysliivit ulkomailta
Mulla huonoja kokemuksia kun olivatkin liian pienet, vaihto ei meinannut onnistua millään ja kun lopulta sain sen toteutumaan jouduin itse maksamaan postikuluja -hinta siis täsmälleen sitä luokkaa mitä suomessakin. Suomessa kun tuntuu onneksi olevan toi palautussysteemi verkkokaupoilla parempi. Taitaa siitä olla kiittäminen Suomen lakia :) Mutta jos on varma koosta niin silloinhan se on yksinkertaista.

Kummit
Kummit tiedossa ja kysyttykin jo on jotta pääsevät fiilistelemään jo näin raskausaikana tulevaa kummilastaan.

A 31+1
 
Kummit Meillä esikolla on 4 kummia ja kakkosella kolme. Nyt ollaan yhtä kummia pyydetty ja loput vielä mietinnän alla! Kummeja kyllä riittäisi kaveripiiristä pyydettäväksi, mutta kun meillä on "periaate" että ainakin yhden kummin tarvii olla suvusta, niin on ns. yksi "varma" kummi.... paljon kun on läheisillä sitä että kummit on kaveripiiristä ja ajankuluessa yhteydenpito vain loppuu. Tämä sitten tekee homman hankalaksi.... sukua on kyllä paljon, mutta kun sitä ei tyydy kehen tahansa! :D
No ehkä tämä kolmaskin pikkuinenkumminsa kuitenkin tulee myös saamaan!

Nimistä vielä sen verran, että synnärin siihen esitietolomakkeeseen laitettiin ne nimet mistä meillä on nyt ollut "vääntöä" päällä. Miehellä olisi nimi tytölle ja mulla taas pojalle mutta sitten taas mä en "tykkää" tästä tytön nimestä ja mies ei taas mun ehdottamasta pojan nimestä... eli loppujen lopuksi nimi tulee (jälleen kerran) olemaan joku muu kuin mikä siihen lomakkeeseen tuli laitettua! :D

Vauvan liikkeet Tämä meidän tirriäinen on tosi aktiivinen tapaus... edellispäivänä mylläsi yli 6tuntia putkeen! :O Mietinkin että kun syntyy niin mahtaako malttaa nukkua ollenkaan. :D Ja lisäksi liikkeet alkaneet tekemään tosi kipeetä... tuntuu että tosissaan tulee mahanahasta läpi. Onko muilla tätä. Tämä on pelottavaa, koska kasvuaikaa on vielä useampi viikko ja liikkeet vaan vahvistuu ja voimistuu loppuun mennessä...

Liro ja papunen 29+4
 
Liro liikkeet täälläki sattuu välillä ja ku selällään makaa,tuntee ihan selvästi pyllyn tos pallea kohdalla ja sen,mis selkä menee. onneks on jo kuitenki ny ollu pää jo alaha päin ettei tonne arkoihin paikkoihin potki :p

ei enää kykene tekemään lumitöitä!!! yritin tota pihaa putsata,mut niin lujaa rupes sattumaan häpyluuhun,et päätin oottaa traktoria : /

jaaha, ja EIKU SYÖMÄÄN niinku heikki kinnunen sanoo :LOL:

*muoks*
imetysliivit haen H&M:stä. oli hyvännäkösiä ja ei niin kalliitakaan
 
Viimeksi muokattu:
Eilen pääsin jopa siinä 1 tienoolla nukkumaan, potkihan se iha hemmetisti mut alkaa jo tottua niihin kipeisiinkin potkuihin. Parempi niin et se liikkuu paljon, ku ei ollenkaan.

Koska liikun nykyisin todella vähän niin aloitin neulomisprosessin, sainpahan ainakin käsille tekemistä. Ei jaksa enää vaan siivota... 10h nukkunu ja väsyttää ihan sairaasti...

SuzZ + masukki 31+6
 
Ihanaa kuulla hyviä uutisia Julilta pikku-Aleksista. =)
Mitähän KatsuAmskulle ja vaaville mahtaa kuulua?:confused:

(.) Poikkesin neuvolassa. RR ennallaan tasolla 120/70 p.70, pissa puhdas, Hb nousussa, kohdunsuu oli vähän pehminny mutta täysmittanen ja aristi. Sokerit on tasapainottumassa mutta seurailen parin viikon päästä taas 4 kertaa päivässä. Nyt vaan lähinnä isompien aterioiden jälkeen, ettei ruokailu pääse lipsuun. Sairausloma jatkuu äippäloman alkuun, kaikkiaan saikkua tuli 10 viikkoa! Tää on tuntunu todella pitkältä ajalta ja miltei saman verran on aikaa on laskettuun aikaan :O.
Tajusin muuten jättäneeni neuvolakortin lääkärille, muisti taitaa vähä pätkiä. :ashamed:

Pilleriina ja Bibi 30+6
 
Kiitos kaikille tuesta!
Kävin eilen katsomassa asuntoja ja tänään pitäisi päättää otanko vastaan vai en. Olen niin väsynyt etten ymmärrä miten jaksan alkaa rakentamaan uutta kotia juuri nyt ja jakamaan yhteisen kodin tavaroita. Ero on varmasti edessä jossain vaiheessa. Miehen asenne on niin hanurista.

Neuvolassa eilen prot+ ja turvotukset+ sekä sf-mitta oli tippunut käyriltä. Painoa kylläkin oli tullut reippaasti. Kehoitettiin lepäämään ja olemaan rehkimättä. Onko mun vaan pakko yrittää niellä miehen käytös siihen asti, jotta vauva pääsisi turvallisesti maailmaan?

Julilla hyviä uutisia :) Ihanaa kuulla teistä.

Sairaalakassi täytyy ottaa mukaan sairaalaan mennessä. Matkaa 100km, joten ei sekuvain kukaan lähde sitä tuomaan. Meinaan pakata osittain valmiiksi tai sitten teen listan tavaroista muuten unohdan jotain tärkeää matkasta.

Imetysliivit mullakin ollut halpoja kun niin vähän aikaa kuitenkin käytössä. Vanhat taitavat olla vielä säästössä, mutta hieman kulahtaneita. Yhdet uudet tilasin netistä. Pakko varata etukäteen kun täällä maalla niitä ei missään myydä ja kaupunkiin ei viitsi ekojen viikkojen aikana lähteä. Itse en kyllä pärjäisi ilman niitä. Kun maito nousi rintoihin niin ne kasvoivat vielä yhden kuppikoon verran, mutta se on kaikilla yksilöllistä. Nyt ostetut imetysliivit on topin tyyliset, joissa valittiin vain rinnanympärys, joten uskalsin ostaa.

Nimi löytyy tytölle, mutta pojalle ei ja poikaahan meille on ennustettu. Tulee olemaan erittäin hankalaa keksiä nimi.

Kummeista ei mitään tietoa. Parhaat käytetty esikoiselle ja niitä on 5kpl.

Peppioliina rv 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin tuntuu välillä joku mötikkä rintalastan alla, ja tuntuu että pitäs istua koko ajan selkä tikkusuorana että mahtuis olemaan. Mut en tiedä onko se pää vai peppu? Koska liikkeitä, siis varsinaisia potkuja tuntuu tuolla alhaalla, mutta sitten sekin mikä on rintalastan alla, liikkuu!? Mutta se liikkuminen on sellasta kääntyilyä. Että olisko se sitten pää!? Voiko se lytistyä sinne jossen nyt ihan koko aikaa jaksa ryhdikkäänä olla? :D

Eilen illalla kun olin mennyt nukkumaan, vauva potkas jonnekin ihan täysiä ja ulvahdin kivusta. Se kipu oli ihan sanoinkuvaamaton. Kesti muutaman sekunnin vaan, mutta kerkesin jo miettiä että apua jos synnytyskipu on tämmöstä niin en varmasti mene synnyttään! :LOL:

Mäkin nyt varmaan erotan millaista vauvan hikka on. Siis kun luin vähän että millaiselta se on muiden mielestä tuntunut. Kun eka luulin että se on ihan samanlaista kun aikuisella, sellaista siis aika harvakseltaan tulevaa. Mutta nyt oon käsittänyt että se "tärinä" ja sellainen tasainen aika nopea naputus varmaan on sitä hikkaa. Eilen illalla se hikka tuntui ihan häpyluun kohdalla. Joten olisko vauva sittenkin pää alaspäin? Ja haroo ja hakkaa vaan käsillään tuonne alas ja kuvittelen että ne on potkuja. Mut jokatapauksessa, tänään on ollut koko ajan liikkeessä. :) Kummallista miten vaihtelee, eilen jo kerkesin tosiaan huolestua kun musta liikkeitä oli vähemmän kuin ennen.

Meinaatteko ottaa tietokonetta synnärille mukaan? Mä ajattelin, koska oon paljon ystäviin FB:n kautta yhteydessä, ja olishan se kiva tännekin raportoida :D Sitähän en tiedä onko siellä osastolla aikaa olla edes koneella, mutta luulisin että ainakin jossain välissä ja ei tämä kone paljoa tilaa vie. Että varmuuden vuoksi otan, jos tulee sellaisia hetkiä.

Mä ajattelin repästä ja lähteä tuonne lumipyryyn, mummulla käymään. Jospa multa tänään sujuis liikut paremmin!

LD + Pikkunen 30+3
 
Viimeksi muokattu:
Päivää. Olen ollut aikaansaava tänään ja pesin kylppärin ja nyt on ruoka tulossa liedellä :) Ihana tunne kun saa jotain aikaiseksi :)

kummeista Meillä myös vähän päänvaivaa nyt tämän kolmannen kanssa. Esikoisen kummit on exän sisko,mun hyvä ystävä sekä toinen mun veljistä,kuopuksen kummit on mun toinen veli,miehen veli ja miehen sisko. Nyt ei sitten kummallakaan ole sisaruksia enää jäljellä ja mä en jotenkin haluis samoja:rolleyes: Olen ehdottanut miehen yhtä hyvää ystävää joka on siis minunkin ystäväni ja hän olisi mielestäni oiva kummi,tunnollinen ja mukava mies kaikenkaikkiaan. Mies ei ole sanonut oikein juuta eikä jaata:stick: niinkun ei myöskäännimiasiaan Itselläni on yksi kokonainen nimi pojalle valmiina mutta mies ei tykkää siitä ollenkaan. Tai toka ja kolmas nimi tulee meidän molempien suvuissa kiertävistä nimistä mutta etunimi on täysin hakusessa. Miehelle ei kelpaa mutta ei itse myöskään ehdota mitään:headwall: Kuopuksen nimi lyötiin lukkoon kirkon pihalla 15min enne ristiäisiä että sen mukaan varmaan tällä kertaa:whistle:

Juli:heart: Ihana kuulla pikku Aleksin kuulumisia. Kyllä täällä Suomessa saadaan ihmeitä aikaan:heart: Olisi kiva kuulla myös Katsusta.

liikkeistä täällä suht rauhallinen tapaus mutta toisinaan tulee näitä maratooneja ja tuntuu että maha poksahtaa kun vauveli potkii niin täysiä :) Mukavaahan se on tietää että kaikki ok mutta toisinaan potkut ei tunnu niin nautinnollisilta :) Hengenahdistusta on havaittu viime viikkoina,mutta mielestäni kohtu ei ole niin korkealla vielä. Näköjään sitten on kun tosiaan saa oikein haukkoa henkeä ja välillä ylämahaa kivistää niin sikana kun vauvan peppu tai selkä on just tuossa rintalastan alla:x

ON Pahoinvointi näyttäs tekevän paluutaan:x Sellaista tasaista kuvotusta on nyt ollut havaittavissa viime aikoina. Kuopuksesta loppuajan yökötys oli melkein kauheempaa kun alussa,toivottavasti nyt ei niin pahaksi äidy:headwall: Mä alan olee kyllä jo aika valmis saamaan tämän tinttaran ulos. Nyt viikonloppuna mennään ostamaan kaikki vauvakamat ja pistän tilausta huutikseen vaunukopasta yms. niin on sitten ne asiat kunnossa.

Soitin mummilleni ja kysyin että voisko ottaa lapset yökylään viikonloppuna että saataisiin miehen kanssa ollaan kahestaan. Me ei olla ikinä oltu kahestaan kotona,aina jos lapset on olleet hoidossa niin meillä on ollut juhlat tai sitten ollaan itse oltu menossa juhlimaan ja leffassakin ollaan käyty tasan kerran:headwall: Nyt ajattelin että jos tekis hyvää ruokaa ja menis vaikka elokuviin tai jotain.

Nyt menen syömään:p

-Naurukohtaus ja Poikani 31+3-
 
GCS15 Rankkoja asioita olet saanut kokea kerta rysäyksellä :hug: :hug: Osanottoni suruunne!! Toivon kovasti että vauvallanne on kaikki hyvin ja varmasti onkin. Huolissasi tietysti olet ja se on aivan ymmärrettävää! Voimia kovasti toivottelen.

Juli87 ihania uutisia! Hienoa että Aleksi kasvaa hyvin ja vahvistuu koko ajan =)

Katsuamskun kuulumisia odotellessa... toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!!

Peppioliinalle tsemppiä ja voimia parisuhdetilanteeseen! :hug: :hug: Vaikeaa on mitään neuvoja tilanteeseesi antaa, kun ei sitä teidän arkea tiedä ja näe... mutta jos olet tällä hetkellä muutoin aivan puhki niin saattaisi olla parempi odottaa vauvan syntymän yli ja sitten tehdä tarvittavat muutokset elämään... toisaalta jos olet saanut täysin tarpeeksi tilanteesta niin siinä tapauksessa taas olisi hyvä päästä asiassa eteenpäin ja jättää mies, sitten arkikin tulisi varmasti rauhallisemmaksi teille kaikille kun sinun ei tarvitsisi miestä sietää ja päivittäin häntä siinä katsella... Voimia siis vaikeaan päätökseen!!!!! Teet varmasti päätöksen teidän kannaltanne parhain päin, miten päin valitsetkin :hug:

ON: Olen ollut aivan puhki enkä ole päivisin nyt muuta jaksanut kuin lueskella teidän juttujanne, oma kommentointi siksi jäänyt taas vähille... mutta yritän ryhdistäytyä! :p Päiväunet nukun joka päivä 1-2 tuntia ja silti olen iltaisin aivan väsynyt sänkyyn mennessäni ja nukahdan lähes heti. Neuvola olisi ensi viikolla ja varmasti katsotaan hb, ettei se vaan olisi laskenut... Yöt sitten ravaan vessassa 1-2 kertaa ja muuten herään joka ääneen ja lonkat puutuu ja särkee kaikki paikat, että ei voi sanoa että hirveesti nauttisin tästä olosta. Olen ihan sotanorsun kokoinen ja kömpelö kuin mikä! :ashamed: No, onneksi aikaa ei ole enää paljoa jäljellä... ja kyllä, nautin kuitenkin tästä mahasta ja vauvan liikkeistä, vaikka välillä nekin sattuvat kylkiluissa ja tuntuvat epämiellyttäviltä, mutta silti rakastan tätä tunnetta ja kaipaan varmasti taas tätä massua kun vauva syntyy, vaikka ihanaahan se pikku nyytti on saada vihdoin syliinsäkin ja sitä malttamattomana odottelenkin!!! :D Sekavaa vai mitä!?! :LOL: :LOL:

Lisää kirjoittelen kunhan taas tässä ennätän...

dogitar ja masuasukki 30+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
JULI, onpa hienosti paino noussut Aleksilla. Hyvältä näyttää!

PEPPIOLIINA, jos vaan jaksat toteuttaa tuon muuton, se voisi olla hyvä juttu. Itse tietty parhaiten tiedät, mikä on nyt tilanteen vakavuus. Mutta ainakin sun mies sitten käsittäisi, että olet ihan tosissaan sitä mieltä, että muiden naisten kanssa ei voi olla mitään peliä, jos haluaa sut! Varmaan tuo uhkailu on sellainen ensireaktio sun uhkaukseen lähteä. Ei mies-parka osaa enää muutakaan sanoa, joten turvautuu sitten turhan miesmäiseen meininkiin. Jos muutat, toivottavasti hän ei kuitenkaan oikeasti rupea sua kiusaamaan. Varmasti selviät yksinkin kahden lapsen kanssa. Sulla on jo kokemusta yhdestä vauvasta, joten tilanne voi sikäli olla helpompi kuin jos olisi eka kyseessä. Usko vaan siihen, että pärjäät kyllä! Voimia kovasti ratkaisujen tekemiseen!

POTKUT tuntuu mulla lähinnä kyljissä. Viime raskaudessa ei paljon potkuja tuntut, kun poika oli itsepäisesti peppu alaspäin ja linkkuveitsiasennossa. Nyt on selkeästi erilainen asento ainakin tässä vaiheessa. Sillon kun pää oli tuossa kylkikaaren alla loppuun asti kyllähän muuten närästi joka ilta!
Joten LD, tuskin se vauva siellä lytistyy, vaikket tikkusuorana istukaan :) Eiköhän tyyppi hae sopivamman asennon, jos tulee huonot oltavat. Mun pojalle ainakin tuli vaan mukavan pyöreä soma pääkallon muoto, kun majaili kylkikaaren alla loppuun asti.

SYNNYTYS, olen toiveikas, että tämä vauva tosiaan olisi nyt jo pää alaspäin. Haluaisin mieluusti kokea tällä kertaa normaalimman synnytyksen. Tuli se esikoinenkin ulos alateitse ihan harkitusti, vaikkakin peppu edellä. Mutta siinä perätilasynnytyksessä on monta huonoa puolta: ei voi esim. valita ponnistusasentoa, vaan se tapahtuu välttämättä jalat telineissä selällään maaten, ja välilihan viilto on välttämätön plus että hyvin todennäköisesti kaikki ei mene "kuin elokuvissa", että vauvan sais parin ponnistuksen jälkeen rinnalle pötköttelemään. Olis ihana kokea tällä kertaa sekin hetki, että nostetaan rinnalle, eikä niin, että vauva viedään pikimmiten teholle toipumaan koettelemuksista. Mutta eipä sitä koskaan ennalta tiedä, mitä kaikkea siinä tapahtuu.

Tänään olis taas neuvolakin. VArmaan jonkin verran on tullut turvotusta nyt, koska paino on noussut oman puntarin mukaan melkein kilon viikon sisällä. Kunhan ei muita oireita tule, niin normaaliahan tuo on. Täytyy välttää suolaa vaan.

Novelle 31+3
 
Synnytys... Mä olin kokonaan unohtanut taas tuon perätilamahdollisuuden! Jos synnytystapa-arviossa tuo todetaan niin sitten menen kai suunniteltuun sektioon kun ne ei lähde sitä vauvaa vuotoriskin takia kääntämään, ja sitten riskit sen vuodon kanssa on hätäsektiossakin suuremmat. Ainakin viimeksi tämä oli esillä esikkoa odottaessa äitiyspolilla. Tosin nyt tämä vauva myllää ja pyörii minkä kerkeää eli ei ainakaan vielä ahdasta ole!!! Tuon viikolla 35 tehtävän arvion kohdilla ja jälkeen ei toivottavasti sitten olisi enää tilaa pyöriä.
 

Yhteistyössä