Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Heipsan :)

Hirveesti on ollu taas juttua, pitäis varmaan yrittää vähän useammin itekin kirjotella...

Juli: Ihanaa kuulla Aleksin kuulumisia. Hienosti poika kasvaa :)

Kummeista: Mietitty ollaan, mutta eipä oikein olla vielä keksitty. Miehen veli ja mun sisko tulee joka tapauksessa, mutta muut on sit vielä arvoitus. Joku pariskunta olis kiva, täytyy alkaa tosissaan miettiä noita kavereita läpi. Esikoisella on 5 kummia ja tällekin haluaisin 4-5.

Nimestä ei ole vielä hirveästi juteltu. Tytölle haluaisin äidinäitini nimen, suhteellisen harvinainen nimi on. Esikoisella on mun isänäidin nimi, nimilistojen kestosuosikki mutta ei sieltä ihan kirkkaimmasta kärjestä. Pojan nimeä en ole keksinyt vieläkään, esikoista odottaessakin se oli huomattavasi hankalampi. Haluaisin kuitenkin, että nimet olis sellaiset että jotain yhteistä esikoisen nimen kanssa olis. Nimikirjoja oli tarkoitus ottaa kirjastosta kun siellä käyn, mutta niin vaan sen tänään unohdin.

Vaunuista on ollu paljon kuvia. Mä en valitettavasti voi laittaa, ei löydy sellaista missä ne näkyis kunnolla. Mut Oran Jovi Airit on valmiina, vuosimallia -08. Väriltään mustat joissa vähän harmaata. En sit tiedä miten kuumat ne kesällä on. Ovat siis nyt miehen vanhempien luona, kun esikoinen on siellä aika paljon hoidossa ja papan kanssa käyvät paljon vaunuilemassa, siis ratasosalla.

Vauvanvaatteet: Jos tyttö tulee, niin ei paljoa tartte hankkia. Täällä kotona sisällä on säilössä 50-62 senttiset ja isommat sit miehen veljen yläkerrassa varastossa. Onneks meillä on paljon sellaisia, mitkä käy pojallekin, ettei tartte sit heti olla ostamassa jos tää on poika. Ens viikolla aattelin pistää noita pesuun ja järjestellä kaappiin valmiiksi.

Noi 50-senttiset vaatteet meni meillä ekat 3 kuukautta ja melkein puolivuotiaaksi tais olla käytössä sit 56-62. Esikoinen oli syntyessään 3190g ja 48 senttiä, itse olin vähän yllättynyt miten pitkään noi kaikkein pienimmät meni päälle. Laitokselle olin varannut 56 kokoa ja jouduin sit äidille soittamaan, että käypä ostamassa parit pienemmät, kun vauveli hukkui niihin mitä meillä oli :)

Sairaalakassin ajattelin pakata valmiiksi, kunhan vaan saan aikaiseks. Onpa sit helpompi lähteä, kun ei tartte enää siinä vaiheessa miettiä mitä ottaa mukaan. Kassiin pakkaan ainakin omia sukkia, imetysliivit + liivinsuojia, pesuvälineet (shampoo, suihkusaippua, hammasharja + tahna), hiusharja, varmaan kirjan tai sit puikot + lankaa. Kotiinlähtövaatteet itselle otan myös mukaan, vauvalle saa mies tuoda vaatteet ja kaukalon sitten kun tulee hakemaan.

Imetysliivit: Viimeks ostin parit Anitan liivit, jotka kyllä totesin aika huonoiksi mun päällä. Tällä kerralla ostin sitten parit Triumphin Mamabellit ja ovat kyllä huomattavasti mukavammat päällä. Carriwellin toppi ja Drop Cupit oli viimeksi, jälkimmäiset ei kyllä meikäläisen päälle menneet ollenkaan, vaikka isoimman koon tilasin. Kokotaulukkojen mukaan pitäis riittää, mut ei vaan mahdu :( Toppi tulee varmaan nytkin käyttöön yöajaksi.

Noi Drop Cupit voisin vaikka myydä jollekin halvalla, jos kiinnostusta löytyy. Siis kyseessä on tällaiset: Babyidea - Carriwell - Drop Cup Bra Näistä toi isoin koko.

LD: Mulla oli viimeks läppäri mukana. Yks kätilö hieman naureskeli mulle siellä, mut olipahan jotain tekemistä, kun melkein viikko jouduttiin olemaan.

Vessassa käymisestä: Alkaa mennä hermot ihan totaalisesti. Viime yönä parin tunnin välein, sitä edellisenä tunnin välein. Koko raskauden ajan oon saanut juosta vähintään 3 kertaa yössä. Mistä voikin päätellä, että yöunet ei oo mitään maailman parhaita olleet :( Ja nyt kun tuo vielä painaa tosi kipeästi, ilmeisesti välillä suoraan virtsarakkoon, niin tuntuu entistä pahemmalta...

Nyt täytyy lähteä pötkölleen, supistelee taas sen verran rajusti...

-JennyA & pikkuinen 31+5-
 
tombatar: Mäpäs yritän kaivaa ne tuolta kaapista tän illan aikana. En löytäny sitä kokotaulukkoa nyt. Näyttäis et niistä on tullu uudempi malli markkinoille ihan vasta ja kokotaulukot on vaan sille mallille. Mut siinä paketissa on koot merkittynä, etsiskelen :)
 
Dodih, neuvolassa käyty:

Rv 31+5
Paino -400g
RR:112/72
Hb:118
Sf: 32,5
Tarjonta: rt
Syke +
Liikkeet ++

Periaatteessa kaikki siis hyvin, sf edelleen hieman yläkäyrän yläpuolella, ja vauva kyllä on joko pitkäselkäinen tai muuten vaan iso, kun pää on IHAN alhaalla ja peppu rintalastan kohdalla jo :whistle: Sokerit on kyllä pysyneet tosi hyvinä, ja mies on pitkä ja itsellänikin neukkutätin mukaan pitkä selkä, vaikka muuten en pitkä olekaan (165cm).

Neukkutäti kurkkasi sitä miun alapään pallukkaa, ja luojankiitos ei ole kohdunlaskeumaa, vaan vauvan pää painaa limakalvoja jotka on ihan turvoksissa... Lantionpohjalihasjumppaa siis vaan. MUTTA: neukkutäti kokeili kohdunsuuta, ja se on ihan pehmeä, sanoi että ihme jos ei ole alkanut jo aueta :| Kaulaa tunsi vielä jonkunverran siinä, mutta lienee lyhentynyt sekin... Ensi viikon perjantaina sitten kurkataan ultralla kohdunsuun tilanne. Ja samalla painoarvio. Vauvan pää tuntuu kun emättimeen laittaa sormet, itsekin siis tunsin eilen kun kokeilin sen pallukan takia, että on alhaalla joo :O

Pukamiin saan käyttää scheriproctia ja vatsanpehmittäjää pitää käydä ostamassa, pukamat vuotaa jo verta... Huhheijaa mikä olo...

Imetysliivit tuli eilen postissa, ja hyville tuntuivat, ovat sopivat nytkin, mutta joustavat reilusti, jospa siis menisivät sittenkin kun maito nousee :)

Teto ja lepokäsky, sekä yöaktiivinen vauveli rv 31+5 :heart:
 
Töistä hetki sitten kotiuduttu. Ihanaa, nyt mulla onkin viikon verran lomaa ennen loppurutistusta! :)
Pikaisesti kirjoittelen, huomenna sit lisää... Aattelin alkaa leipomaan ja pyykkiä pesemään.

Juli Ihana kuulla teidän kuulumisia! Hienoa, että Aleksille on tullut jo noin hyvin painoa! :heart:

Teto ettei se "patti" olisi suonikohju? Kuulostaisi ainakin ihan siltä. Niitähän kun saattaa raskauden aikana tulla myös alapäähän.

Nimi Tytön nimi on täysin valmis, mutta pojan nimestä ei ole aavistustakaan! Tosi vaikea keksiä mitään hyvää pojan nimeä..

Kummeista ei ole vielä aavistustakaan. Tosin meillä tulee "haltiakummit", kun lastamme ei kasteta.
Kaksi edellistä lasta on kastettu ja kaikki hyvät kummiehdokkaat on heihin jo käytetty. On meillä vielä onneks pari vaihtoehtoa jäljellä, joten jospa he sitten "kummeiksi" suostuisivat.

Marrr Mulla ainakin riitti sitä maitoa 2 vuoden ajan, vaikka vuoto alkoi jo hyvin aikasessa vaiheessa raskautta. Esikoisesta siis tosiaan tuli jo varmaan 25 viikolta alkaen ja sitä kyllä riitti ihan liiaks asti. :) Varmaan tuokin on yksilöllistä, kuinka sitä maitoa sitten vauvan synnyttyä tulee.
Rintakumista en osaa sanoa mitään, mutta luulisin, että sitä voisi käyttää joka kerta imetyksen yhteydessä.

Tiitulipiituli 32+3
 
Hei unohdin kysyä tuossa aikaisemmin, et tietääkö joku raskausmyrkytyksen oireista? Tai mistä vois johtua, et mua on huimannu tänään koko päivän ja kirjastossa meinasin pyörtyäkin :( Verenpaine mulla itsellä tulee ensimmäisenä mieleen, mut kun ei mittaria just nyt ole saatavilla, enkä sit tyhmänä tajunnu neuvolaan soittaa päivällä...

-JennyA-
 
VaunutPäätettiin ostaa tuollaset:BabyWelt Montreal Twin S4 Musta -11 ja kova kantokoppa, tykättiin paljon:)

Töissä tuli ihan hirvee supistus ja miettisin joko se syntyy??? Onneksi meni ohi nopeasti, alkaa jo vähän enemmän väsyttämään töissä.

Liikkeet liikku aikast vilkkaasti.

Mitä mieltä olette siitä että jos äiti nukkuu huonosti raskaus aikana, nukkuuko lapsikin huonommin?
Eilen tuli telkusta joku pieni pätkä uutisissa, mä ainakin perisin omalta äitiltäni huonon nukkumisen, kun se vavoi n. 3-5 yötä jopa viikossa, itse valvoin työn takia myös öitä.

Saara ja Muru
 
SaaraN En minäkään usko, että äidin nukkuminen raskaana vaikuttaa miten lapsi nukkuu sitten kun on syntynyt. Meillä esikoinen oli aamuyöstä hereillä, toinen ei meinannut nukahtaa mitenkään, lähinnä nukahti vasta aamuyöllä ja kuopus on nukkunut aina hyvin. Joten mielenkiinnolla odotan mitä nyt on luvassa.
 
JennyAdelina: Mullakin on ollut huimausta joskus enemmän ja joskus vähemmän.. Mulla verenpaineet on aika alhaiset normaalistikin ja aina kun huimausta on tullut ja olen mitannut niin paineet on ollut alhaalla. Mulla siis luokkaa 100-110/60-70.

Raskausmyrkytyksen oireethan on kai pahoinvointi ja päänsärky, jos pahaksi pääsee. Päänsärky kai johtuu sillon korkeesta verenpaineesta. Mut vaikee varmaan itse huomata et onko myrkytystä, jos ei voi paineita mitata eikä tikuttaa pissasta proteiineja. Mut turvotus on myös yksi oireista..
 
JennyAdelina ymmärsinkö oikein, että tää drop cup malli on sama ku se seamless toppimalli, mutta imetysluukuilla? Eli ei avata takaa, kuten semaless nursing bra? Mulla on Carriwell pehmoliivit myöhempää yökäyttöä varten Ihanat :heart: sekä nuo nursing brat ja musta ja valkoinen seamless maternity bra eli just se toppimallinen, joka venyy hyvin. Oon miettinyt, että kunpa löytäisin just kuin nuo toppimalliset on ja vielä imetysluukulla, kuvauksen perusteella siis nimenomaan nuo drop cupit ois ne vai? Kerro tosiaan se koko mikä on siinä sisäpuolella esim. L/III

Teto Mainosta sinäkin mitkä mallit ostit? Mää olen ostanut kahdet Anitan liivit kokeilematta ja virheostoksia ovat molemmat olleet kun eivät jousta lainkaan. Tosin varmaan ovat sitten hyvät kun koko tasaantuu jossain vaiheessa.

LD höh sun kanssas :stick: eikö se ollut puhe, ettei niitä liikkeitä turhaan nyt laskeskella ;) Kunhan vauva joka päivä liikkuu niin hyvä tässä vaiheessa! Eihän se voi mitenkään joka tunti 10 kertaa liikahtaa... Älä turhia stressaa :hug:

Julille Hirveesti onnea pikkuisen edistymisestä :hug:

Nimi ja kummit ovat olleet alusta saakka ihan selviä! Täysin yhteisymmärryksessä miehen kanssa ollaan näistä oltu ja nyt toivon, että vauva näyttäisi sen nimiseltä :LOL:

Tuleeko teille välillä yhtäkkiä hiki, oikein sellainen tuskanhiki, ilman mitään ponnisteluja? Mulla on muutaman kerran tullut ja olen vähän, että mistä moinen nyt on...

Vaunut on Brio Sing musta harmaat ja niihin sopiva kaukalo sekä jalusta. Tässä kysynkin kun jotkut puhuivat matkarattaista että kun meillä on nuo Briot vaunukopalla sekä se ratasosa niin missä vaiheessa ja mihin tarkoitukseen voisin tarvia matkarattaat? Varmasti tyhmä kysymys, mutta ei tosiaan ole kokemusta eikä välähdä nyt ja veikkaanpa, että ovat johonkin muuhun tarkoitukseen suurimmalla osalla kuin matkoille mukaan :confused:

Neuvola oli eilen, kaikki ok. Liitoskivut on hirveet!!! Ei ihme, että alhaalla tuntuu painettakin kun pää on nyt siellä. Tämä selittää myös kivuliaat tuntemukset kylkiluissa vasemmalla puolella...

Rv 30+3
Paino + 400g
RR:117/86
Hb:137
Sf: 28
Tarjonta: rt
Syke + 145
Liikkeet +

Aargh nyt en muista enää yhtään mitä vielä piti kommentoida... Ainakin tsemppejä toivotella parille kenellä oli vaikeeta kotona jne. Niin paljon oli taas tekstiä, että puolet unohtui mitä olisin halunnut sanoa :whistle:

Kaana 30+4
 
JennyAdelina: Huimaus yleensä on matalan verenpaineen merkki.. ja raskausmyrkytyksen yks oire on liian korkea verenpaine. Samoin päänsärky joka just yleensä johtuu siitä korkeasta verenpaineesta.

Mua on kans parina päivänä huimannut. Ihan vaikka istuisin vaan rauhassa niin alkaa pyörimään ympärillä, hyi, inhottavan tuntoista.

Kaana: Juuuu niin eihän niitä kannattas stressata niitä liikkeitä, mutta.. öö.. :ashamed: :rolleyes: No joo tänään vauva on liikkunut tosi paljon jälleen! :)

Kirppikseltä ostin sellasen paketin vauvansänkyyn vitosella, jossa oli kaks aluslakanaa, kolme pussilakanaa ja kolme tyynyliinaa. Tosi nättejä ja hyväkuntoisia :) Sitten ostin myös maidonkerääjän ja parit rintakumit kun joku myi käyttämättömänä ja tarpeettomana. Kävelykin onnistui paljon paremmin kun eilen, jolloin meinasin jo tuskastua :D Kyllähän tuo taas kylkiin ja reisiin sattuu jonkin verran, ja selkään.

Mä näytän ihan kauhealta. Oikeesti. Naama on kalpea ja kurjan näköinen, hiukset kuin petolinnun perse. Pitää varmaan alkaa urakalla käyttään aurinkopuuteria tai poskipunaa etten näyttäis ihan lakanalta.

Viime yönä vessareissulla supistus oli eka kertaa niin voimakas että koko kohtu kovettui ihan rintojen alusiin asti. Ennen se on kovettunut eniten alamahalta ja välillä tuosta keskeltä, muttei koskaan vielä tätä ennen ihan ylhäältä. Yöllä muutenkin on eniten noita kipuja. Jotenkin kun tulee vessahätä niin kivut tulee mahaan eniten kun rakko on ihan täynnä.

Voi kauhea kun väsyttää kun nukuin niin vähän viime yönä. Olisin mieluusti nukkunut kauemmin kuin kahdeksaan, koska sain vasta puoli kolmelta unta. Mutta kun ei vaan uni tullut enää niin ei.

LD + Pikkunen 30+3
 
poks 29+0 ja elämä päin puuta :'(. Ei tule uutta asuntoa, kiitos kelan totaalisen mokaamisen.. Ei ole enää perhe-elämää, ei parisuhdetta ei mitään..Käskettiin muuttaa muualle..
Mä en tiedä enää mitään mistään... Töissä on pakko jaksaa.. Mä sekoan tähän oloon ja tilanteeseen, ei pystytä puhumaan, kun toinen ei kuuntele mitään eikä viihdy kotona. Liekö toinen nainen? Juuri kun kaikki unelmat piti toteutua,kaikki romahti kerta heitolla..Mun laskettuun aikaan on tasan 11vkoa eikä mulla ole tarjota lapselleni edes kotia!!!:':)':)'(

parempaa jatkoa teille muille toivottelee; Kike79 & pikkupieni 29+0
 
kike siis mitä, mieskö sun käski muuttaa muualle?? vai miten,vaikuttaa teksti nyt siltä että oot varmasti ihan järkyttynyt..... eikä tietysti ihme,,, hengittelepä hetki ihan rauhassa, ja aloitas ihan alusta... mä ainakin jaksan kuunnella :attn: jos vaan jotenkin vois ees etänä auttaa...........:headwall:

nimistä ei oo valmiina kun hiukan suuntaa antavia :) vaikka ensin luultiin et helppo juttu, hah, no, vielä ehtii miettiä..

kontrolli-ultra oli tänään kaikki hyvin, ultra antoin tarkan kuvan, pieni vauvamme on normikäyrillä nyt, painoa melkein 2,2 kiloa :) Lääkäri sanoi et odotellaan samankokoiseksi syntyvän kun edellisetkin, eli ihan hiukan 4 kg... no onneks ei mitää viittä kiloa punnerrettavaa :)
Jos sokerarvoissa ei tapahdu selkeesti kohoamista niin ei tartte enää palata kontrolliin, mut jos arvot nousee niin heti tarvii heil soittaa.
Diabetes-hoitaja vinkkasi muutaman hyvän jutun, mut mun ruokavalio lautasmallineen sai pelkkiä kehuja sekä lääkäriltä että diabetes-hoitajaltakin. Ja kun vielä yritän lyllertäää tuolla ulkona koiran ja välillä lasten kanssa, niin se liikuntakin on erittäin tärkeää..
Eli saan huoleti keskittyä loppu-odotukseen.tältä osin.

eksän tempaukset lapset alkoivat taas avoimesti puhua mulle mitä kaikea isä on heidän viikollaan musta puhunut, ja ei sitten mitään hyvää.... :( tyttö melkein itki, kun se sanoi että nyt sitä pahaa puhuu sitten jo isän uusi vaimokin...
Mä en kerta kaikkiaan käsitä, miks tarvii mustamaalata mua lapsille??? kaikkee on taas tullu, kuinka isä selittänyt asioita et äiti valehtelee vaan teille jne jne.. ja kuinka äiti on ollut iskälle vihainen siitä ja siitä asiasta..... kuinka äiti vaan haukkuu isää ...
Yritin olla reipas lasten nähden, ja sanoin kyllä että tulee mun paha mieli.... mutta en silti välitä, että kyllä jos joku ei musta tykkää niin puhukoon sitten mitä haluaa, mutta muistakaa lapset että äiti ei ole kertaakaan puhunut isästä uusine vaimoineen mitään pahaa, enkä aio puhuakaan (vaikka mieli kyllä tosiaan tekisi...antaisin samalla mitalla takaisin...) Mut mä en aio tuottaa tolla tavalla lapsille kamalan pahaa mieltä.. :(
vaikeeta tää on, mut mulle noi kaksi tenavaa on maailman tärkeimmät,en kestä et he vois joskus sanoa musta, et mitäs oot menny isästä sanomaan...
Yritin vain vielä lapsille sanoa että mäolen iloinen isänne puolesta, että hän olisi nyt vain onnellinen uudessa liitossaan, ja että toivoisin vain ettei isäkään enää puhuisi musta pahaa lapsille, kun heidän siinä kuitenkin paha mieli tulee..
Ihmeellistä, et eksän on noin kova tarve mollata mua... vissiin sitä ketuttaa aika tavalla nähdä ja kuulla kuinka onnellinen mä tällä hetkellä olenkaan....

läppäri sairaalaan ? no en kyl oo ees aatellu :D se taitaa jäädä himaan..... mut oon kyl miettiny aikaa synnytyksen jälkeen, et miten tällanen netin suur-kuluttaja saakaan päivänsä kulumaan ilman naamailua ja kaks plussaa :D :D hahahhha, no, eiköhän se vauva aika tehokas aikasieppari ole,ja ehtii sitä päivittää jossain vaiheessa ihan varmasti ;)

äidin nukkumisesta no luulis et lapsi nukkuu joka tapauksessa omaan rytmiinsä, oli äiti sitten nukkunut odotusaikana miten vaan... en tiiä kyllä, mäoon edelliset odotukset nukkunut hyvin ja lapset myös, et ehkä en oo oikee ihminen tätä ees kommentoimaan...

mitäs muuta... oma olo on varsin hehkee tällä hetkellä, VALTAVA maha, joka on oikeesti iso,, edessä joka asiassa mitä koitan tehdä :D mutta koitan edelleen meikata ja pistää hiuksia nätisti, piristää itseä muuten ihan hirveesti!!!
Välillä kun on päiviä et no enpä laita niin johan menee laiskotelles ja ihan nuhjaantunut olo... ja peilikuvaa melkee säikähtää :D tänäänkin tälläydyin viimesen päälle, kun menin sinne äitipolille käymään, suorat housut, uus neule-bolero päällä, hiukset sievästi auki, huulikiilto messissä ;) on niin ihanaa kulkea huoliteltuna, kun oikeesti voi olla nätti vaikka onkin raskaana...
Hiukset on kyllä aika erilaiset kun ilman raskautta, väri ei muuten tartu ollenkaan niin hyvin hiuksiin, ja haalistuu tosi nopeesti...ja nää pakkaset mitä oli, niin kuivatti aika tehokkaasti... et hoitoainetta on tarvittu kyllä laitella...
Iho on hyvä, mitä nyt yks stressi-finni ilmaantui leukaan,mut peitepuikkoo vaan ni kyl se siitä :)
Turvotustakaan ei vissii kovasti ole, sormukset menee hyvin. Mä rakastan vallankin mun PEUKALOSORMUKSIA :D ne on nii mun juttu :D

mitäs muuta... no ylävatsaa ahdistaa aika lailla mullakin, issiasta ei oo ja viime yön koitin nukkua tukisukat jalassa, aivan älyn hyvä juttu.. hiukan on meinannu jalkoja öisin särkeä, ovat olleet levottomat ja jotain pientä suonenvetoa ilmenny, mut jatkossa en sit nuku enää ilman noita "romantiikan helmiä" :D mies kattoi hiukan huvittuneena et ja mitkä ihmeet NOI on sulla jalassa :LOL:

hahah, ja sitte alkaa tää mamma liimautua sohvaan kiinni, ja unikin tulee varmaan aikaseen tänään, sen verran viipotettu paikasta toiseen... :)
 
Kaana: Meillä matkarattaat on ollu käytössä kesälomareissulla, kun ei noita yhdistelmiä viiittiny raahata mukana (siis tietty ilman koppaa). Vievät autossa pienemmän tilan ja ovat kevyemmät käsitellä. Muuten ne on ollu täällä lähinnä tiellä, kun sisällä on säilytetty eikä käyttöä ole kuitenkaan hirveesti ollut...

Noi Carriwellin rintsikat :) Löysin tuon paketin. Eli alkuperäisessä pakkauksessaan ovat, Seamless Drop Cup Bra. Toppimalliset imetysluukulla. Kokotaulukon mukaan L, liivien sisällä merkintä IV. Koko pitäis olla mullekin sopiva, mut jotenkin ei istunu mun päälle. Tai sitten vaan oli niin napakat päällä, etten osaa pitää, sekin voi olla mahdollista :)

Carriwell Seamless Maternity Bra- (maternity bra, seamless bra, seamless maternity bras, maternity bras, seamless bras)
Tällasen kokotaulukon löysin, tuossa näyttäis vastaavan nuo koot aika hyvin tätä mallia. Lukuunottamatta kahta pienintä rinnanympärystä, eli siis tuosta taulukosta koko L.

Muoks: Linkki ei näköjään viekään sinne mihin piti, mutta kun klikkaa specifications, niin löytyy se kokotaulukko. En tiedä miks ei tuu suoraan linkkinä...

Noi liivit on mulla itsellä käyny kerran päällä (tai ehkä toisenkin), siis ihan vaan olen kokeillut. Ahdistivat niin paljon, että en ole pitänyt edes kymmentä minuuttia. Tänään hoksasin vasta, että poishan nuo joutais, jos jollekin kelpaa. Hintaa niillä on ollut silloin ostettaessa jotakuinkin tuo 26,75€ (mitä tuolla edellä laittamassani linkissäkin on niiden hintana). Olisin tosi tyytyväinen, jos vaikka parikymppiä niistä saisin. Kun ne tosiaan on käyttämättömät :)

Omaa napaa... Supistelut jatkuu täällä ihan ympäri vuorokauden ja ajoittain niin kipeinä, että herään yölläkin niihin. Liikkuminen on lähes mahdotonta, parin askelen jälkeen supistaa. Liitoskivut vaivaa vielä lisäksi, toisessa nivusessa tuntuu kuin sinne iskettäis puukolla... Yritin tänään kysellä apteekista niitä liuskoja, millä sais testattua onko tuo vuoto lapsivettä, mut eipä niitä ollut. Tilattua olis saanu, mut eipä taida kannattaa. En tiedä onko niitä sit meidän neuvolassa, täytyy kysyä, kun aamulla pitää sinne soitella.

Tää huimaus on ehkä hieman helpottanu, mut huono olo on :( Joudun tytönkin laittamaan huomenna hoitoon, kun en uskalla sen kanssa kahdestaan kotona olla. Ajattelin aamulla soittaa neuvolaan ja kysäistä voisko nuo verenpaineet mitata siellä. Olisin mun tädiltä kyllä saanut mittarin hakea, mutta en viittiny lähteä ajeleen sen takia. Kun ei tää olo kerran ainakaan huonommaksi ole muuttunut illan aikana.

Nyt lähden petiin, ei tää olo ainakaan helpota istumalla tässä koneella. Huomenna uusin voimin liikkeelle =)

-JennyA-
 
Viimeksi muokattu:
flower: Suututtaa sun puolesta tollanen!! Tuo on niin veemäistä kun toinen vanhempi puhuu toisesta pahaa! Mun pikkuveljen (velipuolen) isä taitaa olla just tuollainen. Oon ehkä joskus siitä puhunutkin.. MULLE alkoi kerran kapakassa aukomaan päätään miten mun ja veljen äiti on niin paska ja pilannut meidän elämän (häh??) ja hän kyllä selittää veljelleni kaiken kun hän täyttää 12 ja sitten veli varmasti muuttaa hänen luokseen asumaan. hah, niin varmaan.. Veli ei ees kauheen mielellään käy siellä joka toinenkaan viikonloppu. Ja että hänellä on antaa veljelle perintöä mutta meidän äidillä ei ole meille MITÄÄN! No joo ei ehkä hirveitä rahoja, mutta aikaa on äidillä ollut ja rakkautta antaa, ja hän on meistä huolehtinut. Ja se on pääasia. Ja tuota veljen isää en ollut nähnyt 10 vuoteen, sen jälkeen kun äidin kanssa erosivat. Ja mä menin ihan sovussa hälle juttelemaan niin tollasta katkeraa tekstiä tulee. Hyvä ettet ite puhu lapsilles niiden isästä paskaa. Kun lapsille ne vanhemmat kumminkin on ne omat rakkaat vanhemmat.. Mun isän exä aina puhui mulle isästä kaikkea pahaa kun ne oli eroamassa, olin alle 10v. Se oli tosi inhottavaa.

Kike: Voi ei kuulostaa tosi inhottavalta :( Mut kyllä ne asiat jotenkin järjestyy vaikka just sillä hetkellä ei ehkä tunnu siltä. Kuten tombatar sanoi niin mee sossuun, sieltä varmasti auttavat asunnon kanssa, mä oon hyvä esimerkki siitä. Et sä missään nimessä ilman asuntoa jää! Jaksamista :hug:
 
Kike: voi hyvänen aika! Kun jaksat niin tule kertomaan tarkemmin. Kovasti jaksamisia :hug:

En ottanut asuntoa vastaan, koska ongelma oli kun siinä ei ollut mitään pihaa tai puistoa lähettyvillä missä ulkoilla lapsen kanssa. Nyt vaan hakupäällä josko jokin muu asunto löytyisi. Muuten joudun kitumaan tässä jonkin aikaa.
 
Tänään muuten olin eka kerran ylpeä itestäni.. Siis siitä miten hyvin oon kumminkin selvinnyt vaikka on ollu kaikkea. Ja miten uskalsin pitää tän lapsen. Eihän sitä vielä tiedä miten tulevaisuudessa menee lapsen kanssa mut uskon että hyvin. Ihan, siis täysin tyhjästä, oon meille tässä yrittänyt kotia rakentaa.
Lapsuus alkoholistiperheessä, joskus jo lapsena puhjennut masennus.. vuosia kestäny terapia ja lääkehoidot ja osastollakin olin jonkun aikaa, hirveet vuodet ennen kuin täytin 20 ja vähän senkin jälkeen, monesta asiasta pitänyt selvitä. Ja monta asiaa oon sössinyt mutta silti oon vielä tässä ja ootan lasta syntyväksi. Kauhea kun muistelen niitä vuosia kun olin ihan.. koulu piti lopettaa ja kaikki kun ei musta ollut mihinkään. Nyt sain sentäs ammatin.
Varmaan myöhemmin muistelen tätäkin. Miten oon selvinny ja parhaani mukaan yrittäny tehdä kaiken valmiiksi tulokkaalle.
Oon kyllä oppinut että elämässä ei ole mikään itsestäänselvää ja ei voi tietää miten käykään.

Mä en ole oikeasti koskaan ollut ylpeä itestäni, mutta nyt mä hieman kehuskelen :D Ku mietiskelin asioita tänään. Ja miten paljon oon kasvanut ihmisenä tän raskaudenkin aikana.. Sellasta vuodatusta, tuntui vaan että haluan pukea sanoiksi :)
 
kike:hug: Välillä tuntuu että miehet on ihan ääliöitä! Minkälainen mies pistää raskaana olevan naisensa pihalle. Tai siis jos oikein ymmärsin. Puhuminen yleensä helpottaa mieltä ainakin jonkun verran.. Meillä oli mieheni kanssa kesällä lähellä tulla piste meidän seurustelulle joten voin edes vähän ymmärtää miltä voi tuntua tuonlainen kun on raskaana. Toivon sydämmeni pohjasta että asiasi järjestyisivät suuret voima rutistukset täältä :hug:

Jossain vaiheessa muistaakseni LD mainitsi siitä että supistaessa tulee pissahätä en aiemmin huomannut kuin vasta tänään että niinhän se täälläkin on. Vessaan olisi silloin päästävä heti vaikka justiinsa olisi pissalta tullut.. :kieh:

ON: Meille tarjottiin tänään asuntoa jonka otamme avosylein vastaan. Eli siis vuokra-asunto joka valmistuu ens kuun alussa SIIS IHAN UPOUUSI :flower: Vuokra 100€ halvempi kuin nykyisessä ja asuintilat yhdessä kerroksessa. Muutenkin nykyisestä vain n1km päässä. Oma takapiha suoraan espoon keskuspuistoon päin (metsään) ja kaikenlisäksi rauhalliselta lapsiperhe alueelta :heart: Olen ihan innoissani paitsi että mies joutuu hoitamaan melkeinpä koko muuton sillä asuntoon päästään muuttamaan 1.3 ja minullahan laskettu 27.2 että saa nähdä onko silloin viellä yhdessä mytyssä.
Anteeksi että hehkuttelen omaa asunto asiaa kun täällä on muita joilla ei ollut yhtä onnekkaita tuloksia asunnon löytymisen suhteen :ashamed: Toivottavasti teillä muillakin asunnon etsijöillä pian onnsitaa..

Dindei + pikku 33+4
 
Voi kun täällä on ollut paljon surullista tekstiä :(

peppioliina :hug: Uskon että pärjäät kahden kanssa yksin. Kannattaa ottaa selvää onko siellä teillä päin mitään lapsiperheiden kotipalvelua... Mistä saisi apua sitten tarvittaessa. Tiedän mitä on elää tuollaisessa suhteessa ja luottamusta on vaikea saada takaisin. Mä olen tehnyt paljon työtä että pystyn luottamaan tähän nykyiseen mieheen. Hän siis ei ole pettänyt..., mutta vanhat haavat ex:n kanssa on ollut niin syvät.

GCS15 Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. :hug:
pitää jossain vaiheessa googlettaa tuo napavirtaus. En tiedä noista mitään.
Osanottoni suruusi :hug:

Juli87 Kiva kuulla että Aleksi on kasvanut hyvin :heart: Teillä on varmasti ollut tosi rankkaa :hug:

kike79 Toivottavasti saat asunnon nopeasti. Yleensä lapsiperheet menevät muiden ohi. :hug:

Nimistä Meillä on valmiina 2 nimeä tytölle ja 1 pojalle. Suomalaiset tytön nimet oli helppo valita, mutta vaikeaa oli saada arabi nimet joista molemmat pitävät. No lopulta löytyi. Onneksi teen monikulttuurista työtä ja siellä kuulen monenlaisia nimiä.
Pojan nimi on sekä suomalainen että arabi nimi ja hänelle olisi sitten sen lisäksi vielä 2 arabi nimeä.
Suomalainen nimi sen takia, että luulen että asumme aina suomessa. Mutta jos lapsi päättää aikuisena muuttaa vaikka arabi maahan, niin hänellä on sitten myös arabi nimi olemassa.

Kummeista Meidän pientä ei kasteta, joten siskoni toimii "kummitätinä"

tietokone Tuo siippa saa varmaan tuoda sen mulle sinne kättärille. En sitä ota mukaan kun lähdemme synntykseen. Enhän mä pärjää ilman :D

Maitoa ei sentään vielä tule. Ja samat liivit käy vieläkin. On rinnat toki jo vähän kasvaneet. Pitäis tilata imetysliivit nettiemosta Tilaan ensin yhdet ja jos ne tuntuu hyviltä, niin tilaan toiset.

Mun paino on nyt -500g ekasta neuvola punnituksesta. Ja toivottavasti menee vielä lisää alaspäin. Saisin näyttää helmikuussa kättärin lääkärille, että paino o mennyt alaspäin :saint:
Mulla on siis painoa tosi paljon liikaa ja neuvolan hoitaja sanoi että saa pudota ihan reippaasti. Vauva saa sieltä omansa, kunhan vaan syön terveellisesti.
Nautin tuolla vedessä olosta, kun pääsee liikkumaan ilman kipuja. Selkä vähän valittaa siitä pötköstä, mutta venyttelen juoksun jälkeen.

Nyt on sitten meidänkin pienellä se Aappa makuupussi. Mummo oli hakenut sen tänään kaupasta ja sai alennusta kun liittyi kanta-asiakkaaksi. Maksoin siitä siis 24€ Se o stockalla kanta-asiakas tarjouksessa 27€ ja siellä normaalihinta olisi ollut 35€

matkarattaat ne tuntuu kätevimmiltä kun lähdemme autolla shoppilemaan. Kehän laidalla ku pitää aina joka kauppaan mennä autolla ja aina pitäisi pikkuinen nostaa istuimesta pois ja laittaa vaunuihin. Ja meidän autoon ei varmaan mahdu kunnolla noi yhdistelmät. En ole vielä kokeillut, mutta sen verran pieni toi o.

Mutta kun menen julkisilla kauppaan, otan nuo yhdistelmät silloin.

Silvia ja viliANNA 31+2 kovasti liikkuva pikkuinen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Rattaat piti olla hyvässä kunnossa, mut vissii ei muisti pelaa nii hyvin, ja onhan ton esikoisen ratasajoilta jo 3 vuotta aikaa... No hyvä et viitsin ne nyt kaivaa varastosta ettei viimeisillä hetkillä tuu yllätystä. Onneksi saatiin joulurahaa, joka on jemmassa, voi sieltä vähän ottaa tarpeeseen. Hitsi ku asuis etelämpänä niin pystys hakee noit käytettyi vaunui.

SuzZ + masukki 32+0 POKS!!!! <3
 

Yhteistyössä