Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

synnytykseen liittyvät toiveet mä ainaki sain neuvolasta sellasen synnärin esitietolomakkeen,mihkä tuli omien tietojen lisäks kyselyt hätäkasteesta ja nimiehdotukset. oli siin viel muistaakseni jotain terveyteen liittyviä kysymyksiäki. en muista enää ku on jo aikaa ku täyttelin sen :ashamed: ja pää on hatara ku pärekori!!!
 
Myös SatKs:ssa on käytössä synnyttäjän esitietolomake. Silloin esikoisen aikaan se toiveet- kohta oli puolet a4-arkista, nyt oli vaan jotain 5 riviä. Jollain synnyttäjillä taitaa olla liikaa toiveita niin on supistettu tilaa ;)
 
joo, siel lopus oli muutama rivi varattuna niit toiveita varten. ittekki kyl meen ihan mututuntumal,mut kirjotin kuitenki jotain pientä sinne...

jos en olis ollu niin ihmeissäni,äsken olisin voinu nauraa asukille. sai vissiin jonku kiukkukohtauksen. veti käsillä ja jaloilla yhtaikaa kunnon rumbaa tuol... ;)
 
Heissan!

Meidän pitää varmaankin ostaa nuo tuplat, jos ikäeroksi tulee 1,5, varmaanki kannattaa, koska kuitenkin voi väsyä, vaikka ei viihdykkää, ite oon mietinny noita emmaljunga twin nitro, Brio double wave tai ORA Land tuplarattaat
Tuolla työhuoneessa on 09 vuoden Brio Kombit, aika hyvässä kunnossa
Supisukset tuntuu aika ilkeiltä ja välillä sattuukin aika kovinkin
Vessassa ainakin 2 kertaa yössä raastavaa!

Saara ja pikku
 
Kiitti vinkeistä synnytystoiveiden täyttämiseen. Mun lapussa on tasan yksi rivi varattu niille ;) mutta nyt siis hoksasin mitä haetaan. Tv:stä tuli mieleen, että kaveri oli perhehuoneessa ja olivat sinne viritelleet oman tv:n ja digiboxin ja lattialle matonkin :D Hoitajatkin olivat olleet innoissaan kun oli niin kodikas huone.

Miten te kenellä on raskausajan diabetes olette nyt ruokavaliossanne muuttaneet? Teto puhui rd dieetistä, mutta tarkentaisitko? Mulla on 1 h aamupalan jälkeiset arvot pari kertaa olleet koholla ja olenkin testaillut erilaisia aamiaisvaihtoehtoja. Nousee heti jos aamupala sisältää liikaa hiilareita. Muilla aterioilla ei näyttäs juuri olevan väliä mitä syön. Muuten kaikki arvot on olleet alle 7,8. Luulenpa, että hiilareita tulee edelleen liian vähän suositukseen nähden 150-250g / vrk. Jospa olisin viisaampi keskiviikon jälkeen kun mulla on soittoaika diabeteshoitajalle eka kerran. Tarkoituksella en ole muuttanut ruokavaliossani mitään, että näen miten arvot menee.

Kaana 30+1
 
En mä oikein tiedä onko rd, mutta syön ruisleipää, sitä kun saa vaaleanakin. Suosin täysjyvä tuotteita, lihaa ja kananmunia, pasta on täysjyvää, ruista tai kauraa.
Aamun aloitan aina kaurapuurolla. Hedelmiä syön myös. Ravitsemusterapeutti sanoi että vauvan ja mun aivot kyllä kaipaavat sokeria.
Kyllä mun elämään herkkujakin mahtuu, mutta kohtuudella.
 
Sainpas tänään leivottua normipullia pakkaseen :) Hyvä alku se on sekin. Tarkoitus olisi myös siivota kaappeja ennakkoon kun keväällä siihen ei taida olla aikaa tai voimia. Taitaa vaan jäädä kaapit siivoamatta sen verran aikaansaamaton olen nykyisin :mad: Toisaalta ei ole mitään mielenkiintoa edes siivota jos vaikka kevät/kesällä muutan omaan asuntoon. Vauvanvaatteetkin odottaa varastossa edelleen...

Raskausarpia joko niitä on alkanut teille ilmestymään? Mulla ekan raskauden tuomat viirut jenkkakahvoissa ovat alkaneet tulla esiin. Kauhulla odotan kuinka maha alkaa repeilemään kun sf-mitta on niin hurja. Koitan kyllä rasvata Biothermin arpivoiteella aamuin illoin.

Musta tuntuu että mun maha on alkanut laskeutumaan. Aika varhaiselta tuntuu, esikoisesta laskeutui muutaman viikon myöhemmin.

Pepillä kivan näköiset vaunut.

Peppioliina rv 33+3
 
LD Voithan sä kysyä, jos saat sossusta pakastimeen rahaa. Kyllä se helpottaisi just noissa vauvansoseissa.
yh:n kukkarolla se voi tuntua, mutta jos sitä kautta saisit siihen lapun.
Tä oli hyvä idea, kannatan!!!!! ja jos ne ei uuteen anna mania, ni voi aina ehdottaa et jos kirpputorilta löytyis joku hyvä ja edukas. joskus sattuu kohille erittäin hyviä ja lähes uusia.
 
huomenta immeiset!

sairaalan esitietolomake tuli neuvolasta jo aikaa sitte, annoin sen synnärillä ku sillon taannoin olin yö-käynnillä siellä ;)

kohdun palautumisesta silvia kyseli nyt kun oon tässä oikee muistelemalla muistellu, niin oiskohan ollu niin, et terkkari tarkistaa sen kun tulee käynnille kotiin, kun vauvan kans kotona oltu noin viikon verran... siihen mennessä sen mun muistin mukaan tulis olla taas se nyrkin kokoinen... eli silleesti aika äkkiä, mutta tietysti on sitten vielä lopputarkastus neuvolalääkärillä olikohan niin, vai terkkarilla, no kuitenki, kuukauden päästä synnytyksestä. ja siellä viimestään pitäis kaikki olla ennallaan. korjatkaa parempi-muistiset jos meni nyt ihan pöpelikköön..... mulla kuitenkin se 9 vuotta tässä edellisestä väliä, et IHAN ei voi kaikkeen muisti-kapasitettiinsa luottaa :D

RD ja ruokavalio ite sain neuvolasta pienen lehtisen missä oli ihan ruokaehdotuksia. ite oon menny ton rd:n kanssa niin et oon syöny kuten ennenki,kaurapuuro aamulla sokerittoman mehukeiton ja ruisleivän ja kahvin kanssa. ei nosta arvoja rajalle ees. mut se on kuulema yksilöllistä. ja muutenkin oon kattonu et juon rasvatonta piimää, maitoa kun inhoan ;)
Annoskoot pienentyneet, eli jos keitettyjä perunoita, niin niitä maks. 2 kpl, kastike, ja puolet lautasesta salaattii. salaatin kastikkeet jätin kokonaan pois, tilalle raejuustoa tai fetaa pastöroituna. mitäs muuta... pullat ja muut herkut on ollu helppo karsia, koska mulla on toi viheliäinen sappivika, sen takia en oo päässy suklaalla saati muullakaan herkuttelemaan ... paitsi joulun aikaan mut se oli sen viikon kun vetelin mitä sattuu, ja kyllä arvot kohoili :D
mut nyt kun normaali ruokarytmi, ja normaali kotiruoka muutenkin ja kaikki makea pois niin arvot taas normaaleis. Karkkipäivä meillä on lauantaisin, ja hyvin toimii :) lisäksi mä juon tosi paljon vettä, se kolme litraa päivässä täyttyy kevyesti. Ja liikunta. sitä tulee kyllä vaikkakin nyt alkanu olla niin norsumainen olo jo, että ei ihan ees jaksakaan ;)

kylvetys no ei oo ollu vaikeuksia, kyllä siihen oma rutiini kehittyy :) ja mulla on (täytyy itteään hiukan kehua) naiseksi poikkeuksellisen vahvat käsivoimat, mitattu fysioterapeutillakin ja kovasti ihmetteli ;) niin kyllä näillä raajoilla yhen vauvan kylvettää, lienee noiden eläinten ja aikanaan maatilan hommien kautta tullut vähän papua ;) ;) ;)

enempiä en ehi kirjotel, nyt tarvii rientää kotijuttuihin, virkeenä het aamusella :) mukavaa päivää kaikille :)
 
peppioliina raskausarvista ei ole tullut eikä tule... Nimittäin mun mahan kanssa peli on jo menetetty 8 vuotta sitten :D. Vanhat arvet toki irvistää nyt mutta en usko että enää tähän mahaan mahtuiskaan uusia :LOL:.

Reisiin on tullut joitain senttejä lisää mutten usko että sinnekään arpia tulee. Haaleita pieniä viivoja on lantiolla.

Omaa napaa... Toissailtana seksin jälkeen mun maha supisti ja pahasti. Meni ihan pinkeäksi ja kiristi tosi paljon :O. Onko kellään vastaavaa? Vauvankin muoto tuntui selvästi ja mies sanoi että hui miten nahka onkaan kireä ja että kiristääköhän vauvaa liikaa. Mies sitten silitti ja hieroi mahaa ja selkää ja se kiristys pikkuhiljaa laukesi mutta kyllä säikäytti.

Jalat on iltaisin turvoksissa, enemmän kuin ennen. Voi kyllä johtua tästä kaikesta touhuamisesta. Laatikoita ollaan kannettu monta päivää ja puita. Eilen siivosin talliani, kasasin kottikärryt jne. Kyllä ei ole unta tarvinnut iltaisin oottaa. Muutenkin ollaan nyt oltu kaiken päivää pihalla lasten ja koiran kanssa. Pakko hehkuttaa että mä niin nautin tästä maalaiselämästä! On ihanaa sytyttää aamuisin valkea ja haista savulle koko päivä. Lastani joudun joitain päiviä kuljettaa kouluun 7km päähän ennen kun ollaan taksin aikataulut saatu selväksi.

tiinelli ja tyttö 29+6 :heart:
 
Tiinelli: Kuulostaa ihanalta! Mä voisin kanssa asua maalla mutta mies ei. Tosin sit tarttis olla kaks autoa koska just maalaisasumisen huono puoli on se, että joka paikkaan on matkaa. Varsinkin sitten kun lapset alkaa harrastamaan kun kouluunhan pääsee just taksilla. Muuten luxusta kun et nää naapurin aamiaispöytään, koirat saa olla pihalla vapaana, on tilaa touhuta, hiljaista jne.
 
Hei kaikille, en ole kirjoitellut kun kotona netti ei toimi ja töissä olen ehtinyt lähinnä vain lueskella näitä kivoja viestejänne.

Mulla on siis kaksi lasta (3- ja 5-vuotiaat) entuudestaan ja nyt odotellaan kolmatta (ja sarjan viimeistä :) ) syntyväksi, 25.3. laskettu aika. Espoossa asutaan.

Niin sitä vaan mietin että onko teidän vointinneyleisesti ottaen ollut hyvä? Mulla aiemmissa raskauksissa ollut tässä vaiheessa varmaan vielä suht siedettävä, mutta tässä raskaudessa ei kyllä oo hyvästä voinnista ollut juuri tietoakaan missään vaiheessa raskautta. Nyt mua on muutaman viikon vaivannut jatkuva etova olo. Siis oksettaa ja ei tee ruokaa yhtään mieli. Ei siis mitään. Vähän kun syön esim. jotain keittoa niin aivan ähkynä. Samoin kävely on jo jonkin aikaa ollut tosi vaivalloista. Samoin istuminen. Maha on jo valtava, eilisessä neuvolassa sf-mitaksi tuli 29,5 cm. Töissäkin pitäisi vielä jaksaa monta viikkoa ja tuntuu kyllä melkoisen mahdottomalta ajatukselta jaksaa töihin raahautua sinne yli helmikuun puolen välin. Huh huh.

Eipä tässä muuta kuin pienenpientä valitusta siis täältä Espoosta :)

Maalis ja mahamies 29 + 4
 
Huomenta.

Selvisin hammaslääkäristä hengissä:wave: Ikenet todella huonossa kunnossa sekä muutama reikä mutta ihan perushoidolla selviää. Hammaskiven poistoon aika ens kuun alussa ja sitten synnytyksen jälkeen paikkauttamaan reiät. Ai että on huojentunut olo kun olin ihan varma että saan tekarit yms: /

synnytystoivelomake En ole ikinä moista lappua nähnytkään!!:O En edes esikoisesta. Miksiköhän? Tosin eipä mulla ole kauheesti ollu varaa suunnitella kun molemmat ovat tulleet ennen aikojaan ja esikoinen vielä ihan spontaanisti.

kylpytuki aiotaan ehdottomasti hankkia. LD sitä taisi kyselläkkin niin suosittelen kyllä hankkimaan,varsinkin jos luulet että olet vielä hieman arkana kylvetyksen suhteen,tuesta on huomattava apu.

ruokaa en aio pakkaseen tehdä. Meillä on niin pieni pakastin ettei sinne edes mahtuis ja ollaan muutenkin sellaisia että' tehdään melkein joka päivä uus ruoka tai syödään jääkaapista eilistä.

raskausarvista kattelin tossa yks ilta niin näyttäs että vanhat arvet on vähän tummuneet ja on tainnu pari tulla lisääkin. Mulla siis vain muutama nirhauma navan kohdalla edellisestä ja sillon kun en ollut raskaana,niitä ei juurikaan edes huomannut. Toivon että säästyn myös tällä kertaa,ajattelin ottaa napakorun synnytyksen jälkeen,olen halunnut sitä jo kauan:p

Mä ajattelin nyt sitten että ostetaan ne Gracon rattaat kun Kisak niitä niin kehui. Sitä vielä ajattelin että mites talvella niiten kanssa meno?Onko millaista kun renkaat ei kuitenkaan ole ilmakumirenkaat niin mietin että onko millaset rimpulat?

ON Mua on alkanut ihan kauheesti huimaamaan:x Välillä meinaa ihan tosissaan tipahtaa. Ja väsymys on sellaista että välillä sekin aiheuttaa oikein päässä pyörimistä: / Mistäköhän johtuu? Muuten fyysinen oloni on suht ok,kuopuksen aikana muistan sen ´norsu´olon ja maha tuntui ihan fyysisesti tosi raskaalta ja oli koko ajan sellanen ähky olo mutta nyt ei ole mitään sellaista mutta tää väsymys ja huimaus on kamalaa. Ja näiden myötä olen myös ruvennut voimaan huonosti:x Kuopuksen aikana se johtui selvästi siitä että maha oli niin iso ja painoi mutta nyt en tiedä mistä oksetus johtuu kun mahakaan ei mielestäni liiemmin paina. Tosi ikävää tällanen :(

Nyt vähän siivoilemaan,tänään alkaa taas koulu!! Hiphei!

-Naurukohtaus ja Poikani 31+1-
 
heipat kaikille..

SaaraN me ostettiin nuo Oran tuplat ja viellä en tietenkään ole niitä työntelemässä ulkosalla käynyt mutta ne tosiaan vaikuttaa melkolailla hyviltä. Tosi kevyetkin ja leveyttäkään ei ole juurikaan liikaa tai siis ei paljoa eroa esikoisen yhdistelmiin. Minä kyllä voin sanoa että tykkään. :heart:

Käsivoimista sen verran että mulla on just päinvastaset kun sulla flower välillä tuntuu että pojallakin on lihaksikkaammat kädet kun äidillä :LOL: Mieskin nauraa aina näille "pakkasen raiskaamille pulkan naruille" (miksi niitä nimittää) kun raahaan jotain hammas irvessä ja mies nostaa sen tuosta vaan. Treenaantuneet kyllä esikoisen kanssa kun on kannellut ym mutta aika heppenöiset voimat mulla käsissä tosiaan on..

ON: Mulle on tullut muutaman päivän aikana kovat kivut nivusiin ja häpyluulle. Paineen tunnettakin on alakerrassa ollut ja olen alkanut pelkäämään että tää haluis jo tulla maailmaan. Toivottavasti ei viellä. Huomenna neuvola aikaa niin kyselen asiasta. Ei pitäisi ikinä verrata edellisiin raskauksiin mutta kun automaattisesti niin tekee saa olla kokoajan huolissaan.. Huoh!

Nyt laittamaan itselle "aamupalaa" vaikka ollaan se 4h hereillä jo oltukkin¨
Dindei + pikku 33+2
 
Kyssä: Onko kukaan katsonut Lastentarvikkeesta Cam-matkasänkyä/tutustunut sänkyyn/ tuntee merkin? Kurkkasin netistä kun matkasänky tarvitaan ja tuossa olisi paketissa niin lisäpohja, hoitotaso, verkko, kuomu jne. ja hintaa olisi 139,-. Mietin et onko laadultaan hyvä. Tosin Emmankin setti (sänky, lisäpohja ja hoitotaso) tulisi maksamaan lähes sen 100e...
 
Naurukohtaus: Kuten mainitsin niin pitäähän ne meteliä kun on matkarattaat!!! Talvella myös se kuomu on ohut. Rimpulasta en tiedä... Tuoda loskassa ja lumessa kun ei tunnu pääsevän eteenpäin millään.... Mutta onhan noissa isot pyörät matkarattaiksi!!! Itse käytettiin kyllä ekana talvena mieluummin niitä kuin silloisia Emmaljungan city cerox-360 rattaita joissa oli pienet etupyörät! Ne ei muuten sitten olleet hyvät edes kaupungissa!!!!!
Pyöristä niin mulla on aina ollut noi ei pumpattavat- pyörät ja tykkään enemmän niistä! Maxi Cosin Murissa oli pumpattavat ja en tykännyt... Tosin noissa tuplissa (Easywalker Duo) on nyt myös pumpattavat ja katsotaan miten niiden kanssa menee. En ole tutustunut saako niihin toisia, mutta niissä on myös todella isot pyörät. Murissa ne oli pienemmät ja paksummat sekä etupyörät oli ihan yhdessä.
*muoks* Jos joku on muuten katsonut niitä Muria niin en suosittele... Istuin jäi pieneksi meidän kirpulle jo ekan kesän jälkeen eli siinä 7-8kk ikäisenä. Tosin ne oli meillä vaan kesäkärryinä ettei silleen itseä haitannut. Sitten ekan syksyn/alkutalven meninkin Trekkojen kanssa ennen ku löysin noi cangaroot alesta eli muuten naurukohtaus käytettiin itseasiassa aika paljonkin niitä trekkoja päivittäin nyt kun muistelen!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Pepillä tosiaan kivannäköset vaunut.

Esitietolomake: meillä ei mun mielestä lappu ole muuttunut yhtään, pieni lokero on toiveille ihan siellä lopussa. Toivonut olen edellisissä kivunlievitystä mahdollisuuksien mukaan (+ pelkopolilla hoitaja laittoi sitten toiveita enemmänkin ylös ;) ), nyt en ole vielä tuohon kohtaan kirjoittanut yhtikäs mitään ja huomenna pitäis neuvolaan palauttaa. En viitsi kauheesti etukäteen toivoa, varmaan kivunlievitystä vaan sitten taas toivon. Millään telkkarilla ei ole ikinä ollut mitään väliä, ei tuu katseltua. Ehkä vois ammetta toivoa, mutta siihenkään tuskin kerkeen. Hassua, että jossain päin ei ole tuollaista ollenkaan, itse kun on aina ton täyttänyt. Laitetaankos esim. tyksissä noi hätäkastenimet edes johonkin?

No mua ei kanssa lihaksilla ole pilattu, mutta toisaalta tarvittaessa löytyy kyllä ihmeen paljon voimaa. Mutta onneksi tosiaan vauvankylvetys ei paljon voimaa vaadi... mutta muistan kyllä esikoisen aikaan olleeni hieman arka ekoissa kerroissa, mutta kyllä siihen pian sai semmosen hyvän tuntuman eikä enää tuntunut missään. Kun ei ollut paljon pieniä vauvoja pidellyt ennen esikkoa niin olihan siinä vähän totuttelemista.

Tässä raskaudessa olo on ollut ihan järkky, vaivoja riittää vaikka muille jakaa... yleensä raskausaika on ollut mulle ihan helppo homma, ilman suurempia vaivoja. Tuommoisia pieniä supistuksen kaltaisia olotilojakin alkanut olemaan enemmän, maha kovettuu ja kiristää ja sitten tulee semmonen heikko olo, on hirveen vaikee selittää.. mutta onneksi menee aika pian ohi kumminkin ja ei ole vielä ainakaan onneksi tullut useita peräkkäin. Vauvan liikkeet tuntuu edelleen tuonne alas, en oikeastaan ylävatsalla tunne yhtikäs mitään liikettä.. vaikee kuvitella että vauva ainakaan ihan RT:ssä olisi.

Meidän vaunuissa on ilmakennopyörät ja oon ollut niihin ihan tyytyväinen, ei oo oikeastaan ollut mitään ongelmaa noissa brioissa. Esikoisen aikaan oli eri vaunut (jotkut ihan tuntemattoman merkin omaavat, oisko maksanut jotain 350e noin ) , siis hirveen paljon ongelmia joka paikassa, muoviosissa varsinkin (räksähti eka varmaan muutaman kuukauden käytön jälkeen)...

Tässä on nää meidän vaunut, kaikki goottihenkiset ihmiset voi valmiiksi hakea oksennuspussin :D

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7293222.jpg][/URL]

Ja vielä sisältäpäin, uuden makuupussin kanssa:



Mindi83 29+2
 
maalis tervetuloa :hug: ja samat on olot täälläkin. Ei aiemmissa raskauksissa ole tälläisiä vaivoja ollut. Mulla kans kolmas kierros menossa.

käsivoimat mitkä ne on? :ashamed:
Keväällä meni leukoja helposti kymmenen ja penkistä melkein oma paino on joskus pari vuotta sitten. Nyt muisto vaan... Nyrkkeilyssä mitattiin kanssa 2 vuotta sitten iskuvoima ja naiseksi oli kova. Tuntuu että nyt kaikki on mennyttä... Toki vielä hauis erottuu ihan ok jos jännitän mutta muuten ihan löllykäksi tunnen käsivoimat verrattuna entiseen :ashamed:.

Kävelen kuin ankka menemään, oikein hävettää tää vaappuminen. Painetta häpyluulla ja nivusissa.
Täällä sää on ihan keväinen, ihanaa!
 
Moikka!

Liikaa taas aikaa kun on niin väsynyt ettei jaksa mitään... Huonosti nukutut yöt ei ole mun juttu!!!!

Mindi: IHANA toi Aappa-pussi!!!!!!!

(Toi olis Stockmannilla tammikuun 27,90,-... Mieli tekis kyllä hakea semmonen...)

Tässä meidän vaunut... Aika äijäkamaa mutta poikiahan niissä kuljetetaan:




Sitten citykoppa joggereihin tuli tätä kuosia: http://strollersandprams.com/strollers/image/4828/stroller.jpg

Se on ehkä enemmänkin semmonen kummalle vaan menevä kuosi ja kaukaa näyttää itseasiassa aika mustalta.
 
Viimeksi muokattu:
Helou!

Olo on puolikuollut, yö meni valvoessa, ja lisäksi kun aloin nappaamaan päivittäin obsidania, maha meni tosi kovalle, ja eilisestä asti peräpukamat ollut järkyn kipeät, että inhoon noita :mad:

Ihanat vaunut ja toi Aappa-makuupussi Mindillä :heart:

Rd-ruokavalio: itse jätin makeat poikkeen (olen suuri herkkusuu joten täytyy myöntää että herkkuja kaipaan, vaan lyhythän tämä aika on ja mitäpä sitä ei vauvan vuoksi tekisi...). Vaihdoin leivät täysjyväruisleipään (en ole suuri ruisleivän ystävä...), pienensin annoskokoja ja lautasen täytän niin että reilu puolet on salaattia. Miulla aamulla tuntuu helpommin nousevan arvot, ei kuitenkaan lähellekään raja-arvoja, mutta lähelle seiskaa kun paasto on 4,3-4,7 pääasiassa. Nyt olenkin tehnyt niin että syön ihan aamulla pelkästään lautasellisen kunto-kaurapuuroa, ja siitä 2-3 tunnin päästä leipää+jugurttia, niin arvot on pysyneet tosi hyvinä! Iltaisin voi syödä melko vapaasti, herkutkaan ei juuri nosta arvoja kuuden päälle. Ja se on pitänyt opetella, että syö usein, 2-3 tunnin välein, ennen söin paljon harvemmin.

Esitietolomake oli täällä siirretty nettiin, sain neuvolasta jo aika aikaisilla viikoilla tunnukset nettilomakkeeseen, jonka täytin ja lähetin neuvolatädille, ja sitten olikohan rv 22 neuvolassa, tarkistettiin neukkutätin kanssa se. Hätäkastenimiin ei laitettu mitään, ei olla aiemminkaan laitettu, mie en vaan osaa miettiä vauvalle nimeä, ennen kuin näen hänet...

Ekat koneelliset vauvan vaatteita pesty ja viikattu lipastoon, on ne vaan ihania :heart: Pesin vain unisex-väriset nyt, mies saa pestä tyttö- tai poikavaatekasan sitten kun olen sairaalassa ja on nähty kumpi sieltä tulee. Joskin tuli ihan pakottava tarve pestä yhdet punaiset ihanat vaatteet, jos vauva olisikin tyttö :heart:

Meillä on mies pääasiassa hoitanut vauvojen kylvetykset, ihana yhteinen isin ja vauvan hetki, kun meillä on olleet niin tissitakiaisia, ettei iskä ole saanut osallistua aluksi syöttöihin juurikaan (6kk täysimetin molempia...), muuten kun maidonkerääjän tyhjentäjänä, sitä saikin kyllä tehdä tauotta kun toinen rinta vuoti samaan aikaan kun toisesta imetti :D Kaikkeen muuhun osallistuu kyllä ihanasti, huippuhyvä isi :heart:

Tiinelli miulla seksin jälkeen on tullut niin kovat kivut ja supistukset, että eipä paljoa ole innostanut kumpaakaan koko touhu vähään aikaan :( Vaan onneksi mies on ymmärtäväinen, ja kumpikin tiedetään että tilanne on väliaikainen, kyllä ne halut sieltä palaa vielä meillekin :)

Me joudutaan ensi viikolla pojan kanssa sairaalaan yöksi, pojalla on crohnin takia kontrollitähystys, keskiviikkona mennään suolen tyhjennykselle (inhottava homma!), ja torstaina tähy. Että särkee sydäntä jo nyt, pojulle laitetaan nenämahaletku, ja se on varmaan inhottavinta mitä se tietää, pelkää jo etukäteen (on laitettu monta kertaa ennenkin) :'(

Jos koittaisi nukkua hetken ennen kun poika tulee eskarista...

Teto ja rakas, joka hieman valvotti viime yönä mylläämisellään... rv 31+3 :heart:
 
Mindi Mä kans haluan ton Aappa makuupussin. Odottelen vaan että jos tulisi joku alekoodi jolla saisi vähän halvemmalla. Mummo lupas maksaa siitä puolet. Ja lupas hakea sen keskustasta, jos niitä olisi myymälässä. Sopisi meidän ruskeisiin vaunuihin hyvin ja toi toinen jäisi sitten näihin parvekevaunuihin.

Mä aloitin tänään pesemään noita vauvan vaatteita. Kauheasti meille o tullut 62 koon vaatteita. No voi vaihtaa ku vauva sotkee. Lakanatkin pesin. Oli pakko ostaa kodin ykkösestä yhdet tyttömäiset lakanat, jos se lääkärin ennuste menisi oikein. Sitä ei netissä enää olekkaan, mutta tämä löytyy vihreänä. Sitten on se ä.paukkauksen, mistä en niin tykkää ja vielä muutama mitä on tullut kaverilta.

Viime yönä vauva liikkui todella paljon ja tänään on supistellut vähän. Vesijuoksemassa kävin taas ja on ihana olo ku saa liikuttua.


Silvia ja viliANNA 31 POKS :heart:
 
Mindi aivan ihanat vaunut, mä rakastan pinkkiä.

Viime yö oli jälleen kamala, uni tuliu 2-4 maastossa, onneksi rakas tyttäreni viihtyi aamusella piirrettyjen parissa niin sain vähän pidempään nukuttua. Mä toivon et tää mukula kääntyis ny pää alaspäin niin se potkis iha jonnekki muualle ku tonne alapäähän. Inhottaa ku viimenen ultra on melkein vk 37, olis ollu kiva jos vähän aijemmin ois jo päässy käymään. Mut minkäs teet..
Tai se on se äitipolikäynti ku on se RD.

Eilen piti käydä hakee neuvolasta sokerinmittaus liuskoja. 16.00 oli takaraja ja oveen tartuin viralliseen aikaan 15:59.30! perkele :D
Jospa ne ei ihmettele ku en saapunutkaan, ite pistivät ajoissa kiinni ja sanoin että maanantai oli mulle kiireinen ku vakuutusedustaja tuli käymään läpi meidän vakuutukset. Nyt on rakas tyttärenikin vakuutettu :heart:

SuzZ + masukki 31+4
 
Makuupussista: sen verran pitää mainita, että on tosi tosi paksu ja jonkinverran isompi, verrattuna meidän -04 äp-pussiin. Hinta oli tosiaan 29e, ja siihen postitusmaksu. Hyvälaatuinen kyllä on varmasti tai ainakin siltä tuntuu.

Meidän vaunut: joo ei poikaa kyllä viittis tommosiin laittaa, vois tulla traumoja :whistle: Meilläkin ratas osa kyllä tummempi lila ja siinä ruskee kantokassi, se menisi musta kyllä molemmille. Mutta mä tykkään väreistä, nyt onkin emmaljungallakin värikkäitä kuoseja, pinkkiä ja vihreetäkin taisi olla.

kisak: näppärän näköiset vaunut tuplina, mitäköhän tommoset kustantaa jos saa udella?
 

Yhteistyössä