Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

peppioliina no mulla ei oma käytös ole onneks muuttunut samaksi kuin millanen eksä oli.... ihan sama tyyppi mä muuten oon kun ennenkin, vähän vaan kovia kokenut ... :)
Terapia on mainio keksintö kyllä, tuttu psykologi on jolla käyn, tässä oli vuoden tauko välissä.. sitä edeltävät liki kaks vuotta hänellä sitten kävinkin, kun oli paha paniikkihäiriö ja masennusta.
Sikäli tuntuu kuin ei kallonkutistajalle edes meniskään, kun on saanut hoitosuhteen takaisin sellaselle, kuka mua tuntee jo noinkin kaukaa, siis jo aikaa ennen eroa.
Ja todella nähnyt kuinka ero teki hyvää: kaikki mihin lääkkeitä tarttin, hävisi :) ja se että kuulema näytän onnelliselta ja niin hyvinvoivalta...
Tuntuu kyllä hyvälle :heart: Ja tuolla käymällä voin ennalta ehkäistä synnytyksen jälkeistä masennusta, se kun herkästi tulee kuulema,jos on masennusta joskus aiemmin ollut.

LD tiedäks,niin tossa sun kohdalla tulee varmaan käymään, että yhtäkkiä kohtaat sellasen miehen joka vie sulta jalat alta ;) mä tunnen niin monta tapausta itteni lisäks, et kun sanoo että en tarvii miestä, tai en varmaan rakastu ikinä,ni johan se siinä piankin on odottamatta nenän edessä ;)
et niinku vannomatta paras :D
Mut on kunnioitettavaa edelleen, että oot niin omistautunut lapselle jo nyt, oot niin varma ratkaisuissa ja muutenkin kuulostat niin järkevältä, että en kyllä hetkeekään mieti, miten mahdat vauvan kanssa pärjätä. hienoa !!! :hug:

tänään hoitelen kaiken maailman asioita kaupungilla.... vauva herätti mut jo viittä ennen valtavalla möyrimisellä,,,,no nälkähän mulle siitä tuli :LOL: heräsin sitte kahvia keittelemään ja nyt käyn puuron kimppuun..sitten alkaa hääpäivä lähestyä, pian kuukausi enää... saa alkaa suunnittelemaan omaa kampausta,mihin suuntaan sen väkertäis, ja tarttis tehdä listaa,et mitä tarvitaan.... kynsilakasta lähtien ;)
hihhei :heart:

Peppioliina: Mä en usko et tarttet... Mutta tietty riippuu siitä missä asioissa käytät sitteriä! Meillä esikolla se oli mukana kyllä aika monessa jutussa. Siihen oli helppo laittaa kiinni ja sitteri pöydälle kun meni vessaan jne. Isoja koiria kun on niin ei uskalla jättää lattialle. Siinä syötettiin (pöydällä tai lattialla) ja sitten siinä annettiin kunnolla kyytiä eli heiluteltiin kun poika tykkäs kunnon menosta. Siinä siis myös nukuttiin aika paljon.
Nyt meillä on syöttämisessä tripptrappiin se oma istuin, sitteri käytössä sitten muuten kuten viimeksikin mutta tietty nyt ehkä laitan vauvan tuohon tripptrappiin kun menen vessaan tms. Se on valmiiksi sitten korkealla eikä ole pelkoa et esikko kiskaisee sitterin alas mistään. Vauva-ajan alun apuna on samsoniten matkasänky joka oli tosi kovassa käytössä viimeksikin. Lähes joka päivä siinä nukuttiin olohuoneessa. Tosin nyt pitää katsoa miten siihen uskaltaa jättää kun sekään ei paljoa paina. Perus matkasänky varmaan ostetaan vielä yksi lisää ja senhän voi tuoda myös alas ja laittaa vauvan sinne "turvaan" esikolta kun puuhastelee omiaan. Noi parivuotiaat kun ei vielä taida ymmärtää ihan kaikkien tekojen seurauksia.
Muita apuvälineitä meillä on rinta- ja kantoreput. Musta niitä "apuvälineitä" kannattaa hankkia jos huomaa tarvitsevansa kun se arjen helpottaminen on ainakin mulle tärkeää. Miksi tehdä asiat hankalasti jos muutaman euron sijoittamalla pääsee helpommalla. Viimeksi ainakin huomasi et jotkut turhuudet oli todella EI-turhuuksia :)
Tosin sitteri mm. meillä on ainakin 10v vanha perusEmma mutta ajaa asiansa todella hyvin :)

Sitteri oli mulla aikanaan noin 3kk kovassa käytössä mm. ruokailujen aikana tai jos tein ruokaa/kävin suihkussa, niin muksu sitteriin ja keittiön tai suihkun lattialle. Sen jälkeen meillä se oli ihan turha kapistus, kun esikko pyrki ylös kroppaa ja halusi kääntyä ympäri. Sitterissä oli kurjaa olla liikkumatta :) Nyt kylläkin aiotaan sellainen hommata, mutta luultavasti käytettynä tai sitten yritän jäljittää, missä esikon vanha menee :D

( . )
Heräsin kissan oksenteluääneen.. Sohvalle ykäs, mutta onneks ollaan päällystetty sohva pyyheliinoilla. Ollaan tänään menossa eläinlääkäriin, kun sieltä soitettiin katin verikokeiden tuloksista. Huonolta näyttävät, varsinkin kun kissalle on tullut patteja ympäri kroppaa ja oksentelee noin joka toinen vrk pariin otteeseen. Nyt kortisonipiikki ja katsotaan miten jatko menee sitten. Ukolle tuo kissa on tosi tosi tärkeä. On pelastanut sen väkivaltaiselta omistajalta 6 vuotta sitten ja se on jakanut ukkelin poikamieselämän kaikki mutkat.. Inhottavaa aikaa, kun ukkelin isä sai infarktin, isoisä kuoli ja nyt kissakin ilmeisesti vakavasti sairas. Kaikki tämä 2 kk:n aikana. Lisäksi se murehtii mun supistelua ja stressaa vauvan&mun hyvinvoinnista... Se on vielä sen luonteinen, että murehtii tosi kovaa..

Noh, nyt pikasiivoukset ja sitten eläinlääkäriin..

GCS15 & Touko-Pouko rv 31+3

Viimeksi muokattu:
Väreistä Mä saatan olla niin turhamainen, että katson joskus jopa pullon värin sitten vaatteiden mukaan. :whistle:
Mä olen valinnut harsoja niin että osa niistä käy vaunuihin, jos laitan siihen eteen suojaksi :D
Mua häiritsee kotonakin jos värit eivät käy yhteen ja vaikka en missään muotivaatteissa kulje, niin väreissä olen tosi tarkka.

Mä en itse tykkää collegevaatteista ja en ehkä niitä lapselleni osta, ellei satu olemaan löysistä vaatteista pitävä. Baba haluaisi kovasti lapselle taas merkkivaatteita. Mulla sillä ei ole merkitystä ja totesin että ei meillä ainakaan nyt ole varaa ostaa. Saksassa yhdessä nettikaupassa (eivät onneksi toimita suomeen) oli lappuhaalari (levis) 34€ :O
Ellei sitten täti tilaa ja lähetä tänne. Siellä oli ihania vaatteita, pulloja...
Ja tuolla muualla euroopassa on kaukaloissa... paljon kivempiä värejä kun täällä suomessa. Miksi kaikilla pitäisi olla mustat, harmaat tai valkoiset vaunut. Jos siis haluat että 4 isoa pyörää on. Kerran törmäsin puolalaiseen sivuun, missä oli ihania kukallisia vaunuja...

tuteista Yhtään en ole ostanut, mistä tiedän minkälaisen ostaisin? Tai onko niissä koko eroja?
Kai sitä voisi yhden varmuuden vuoksi ostaa.

Viimeksi muokattu:
Sitteri: kyllä se täytyy tietenkin hankkia, eihän ne onneksi paljoa maksa. Meinaan ostaa juuri sen edullisen perusmallin.

Tutti: meille hankin mamin perus 0-2kk olevat tutit. Silikoniset ostin kun ainakaan esikoinen ei alkuun kestänyt luonnonkumia. Ei mitään tietoa mikä sit oikeesti olis hyvä. Oon aina käyttäny perustutteja semmosia marketista saatavia. Oon vaan katsonut että ikäsuositus ois oikea.

Kisak79 toi TrippTrapp vauvaosa kuulostaa tosi kätevältä. Katselin sitä kaupassa, mutta en raskinut ostaa kun pitäisi se toinen tuolikin sitten ostaa... vaan joskus sen toisen tuolin osto on kuitenkin edessä.

Mun pitäis lähteä ostamaan vaatekaappiin lisää hyllyjä jotta saisin esikoiselle vaatteet kaappiin. Sen jälkeen vauvanvaatteet mahtuisivat lipastoon. Pitäisi vain hakea ne ensin varastosta ja pestä. Kova homma, mutta pakko kai se olisi vähitellen alkaa laittamaan nekin valmiiksi.

Peppioliina rv 33+0 POKS!

Huomenta jokaiselle tasapuolisesti..

(.) Meille on iskenyt kodin vaihto buumi. Vaikka nykyinen kotimme onkin kiva niin minä vanhana "himo" muuttajana olen käynyt vähäväliä tutkailemassa vuokra-asunto tarjontaa ja nyt ollaankin sunnuntaina menossa näyttöön. :D Löydettiin aivan ihana koti ja olisi mahtavaa jos se saataisiin mutta niinkuin vanha sanonta on niin ei pidä nuolaista viellä ennen kuin "tipahtaa".. Joopajoo täällä hypin into pinkeenä ja sitten sunnuntaina mötkähdän lattialle näistä pilvilinnoista :headwall: Nooh katsellaan...

LD Piti viellä sanoa että mukavaa että mies tahtoo olla isä lapselleen. Nämäkään jutut eivät aina ole niin itsestäänselvyyksiä (valitettavasti) että kyllä lapsesi isästä sentään miestä löytyy.. :flower: Mahtava juttu kaikinpuolin :heart:

Väreistä minä kyllä tunnustaudun myös hiukan turhamaiseksi. Esimerkiksi tuttipullot on kaikki oltava samaa merkkiä ja nyt kun tyttö tulossa niin ollaan laitettu siniset pullot pois ja olisi tarkoitus ostaa "tyttöjen pulloja" tilalle. Tosin se sopiiko ne vaatteiden väriin on kyllä yksi ja sama. Niin turhamainen en kyllä minäkään ole :LOL: Mutta toisaalta hauskaa jos joku jaksaa niinkin tarkkaan panostaa. Tyylikästä ainakin :cool:

Lapsien ikäerosta oli puhetta. Meillä tulee nyt ikäeroa näille 1v5kk jos siis laskettuna syntyy ja minunmielestä se on meille juuri sopiva. Osittain haaveilen jo salaa työelämästä ja jos lisää lapsia joskus meille tulee niin se sijoittuu ainakin 5v päähän. Halutaan ostaa oma koti jossain vaiheessa ja pääkaupunkiseudulla siihen tarvitaan 2 työssäkäyvää että se onnistuu ellei tahdo ihan kerrostalo kaksioon muuttaa. Mutta kaikki aikanaan.

Mä muuten heräsin yöllä kun oli hirveä vessa hätä (sadatta kertaa sinä yönä) ja musta tuntui siltä kuin olis ollut koripallo jalkojen välissä. Hirvee paineen tunnekkin ja mietin että oiskohan ton pikkusen pää voinut jo kiinnittyä / asettua lähtökuoppiin. Esikoista odottaessa oli tämänlainen tunne ja osottautui ainakin seuraavalla neuvola käynnillä että pää oli kiinnittynyt ja laskeutunutkin aika ales. Ensi viikolla neuvolaa niin katsotaan mitä täti sanoo..

Dindei + pikku 32+5

Huomenta. Olen jo ysiltä ollut Naistenklinikalla kun vaihtoivat pari päivää sitten ajan. Kyllä harmitti kun mies olisi päässyt tänään mukaan ekaa kertaa niskapoimu-ultran jälkeen ja nyt sitten vaihtuikin aamuaika niin ei tietystikkään päässyt :(

liuskoista Minähän haen liuskani terveysasemalta kun olen ´oikea´diabeetikko ja lähes joka kerta sieltä natistaan että voi voi kun mittailet paljon:O|O Ymmärrän sen että tarvikkeet ovat kalliita ja että pitäisi säästää mutta en kai mä nyt jumalauta mittaile ´turhan´takia vaan ihan sen verran kun on suositeltu. Okei,mittaan tosi paljon n.5-10 kertaa päivässä mutta parempi sekin kuin joskus olen ollut mittaamatta kuukausia(siis teininä kun ei paljon sairauden hoito kiinnostanut) raskauksien myötä olen tullut mallioppilaaksi diabeteksen hoidossa ja hoitotasapainoni ei ole koskaan ollut niin hyvä kuin silloin kun aloi odottamaan esikoista. JA siitä asti pysynyt myös hyvänä. ;Mutta terkkarissa aina naristaan:headwall:

sitteri meillä oli kuopuksella sellanen keinuva,ilmassa leijuva laitos mikä siis kiikkui itsestään ja soitti ties mitä kappaleita. Muistaakseni Fisher Pricen koliikkikeinu, Oli kyllä todella hyvä mutta jos en olisi saanu sitä ilmaiseksi kaverilta lainaan niin en varmaan raaskis ite ostaa kun maksaa melkein 200e: / Nyt ajattelin ostaa huutiksesta jonkun vähän hillitymmän version,tavallista sitteriä en osta,meillä taitaa tuolla kaapin perällä olla vielä esikoisen aikainen joka sitten saa kelvata jos on tarvetta. Meillä vauva on aina makoillut aika paljon kaukalossa joka ajaa saman asian sitterin kanssa esim.suihkussa käydessä tms.

(.) Ultrassa tosiaan olin ja painoarvio li 1700g mikä vastaa keskikäyräläistä. Ja sukupuoleksi varmistui 100% varmuudella poika :heart: Ihan hullua mun mielestä ajatella että mä todennäköisesti saan oikeasti ekaa kertaa täysiaikaisen vauvan :) Lääkäri puhui jotain 36 viikolla tehtävästä synnytystapa-arviosta ja mä olin ihan että :O Onko mahdollista että oikeasti pääsen sinne asti? :) Kahden viikon päästä taas kontrolli ultra,kiva kun pääsee niin usein vauvelia kattelemaan.

Huomenna mennään sitten miehen kanssa kiertelemään vauvaliikkeitä. Mitään ei ole nyt rahaa ostaa mutta ensi viikolla mulla on tili niin siitä sitten. Mennään siis katsomaan ja valitsemaan vaihtoehdot läpi niin ei tarvi sitten kun käydä ostamassa. Myös autokaupoilla ajateltiin samalla käydä :) Kaikki kerralla kuntoon niin sanotusti :)

Nää liitoskivut vie multa järjen!!!|O eilen en evääni voinut illalla liikutta kun poltti ja vihloi niin paljon tuohon häpyluuhun eikä kipu helpottanut edes makuulla ollessa :( Miten ihmeessä mä selviän vielä ehkä kaksikin kuukautta jos tällaiset tuskat on edessä:(

Influenssarokotuksesta ei tullut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia:O Terkkari sanoi että 100% varmuudella tulee ainakin käsi tosi kipeäksi mutta muuten vaikutuksen voivat vaihdella. Ei mulla ollu käsi kipee yhtään:O Piti oikein tunnustella että sattuuko mutta ei. Illalla oli hieman kuumeinen olo ja eilen särki vähänä päätä mutta en tiedä johtuko ne nimenomaan rokotuksesta. Kiitän Luojaa jos selvisin noin vähällä,kun olin valmistautunut ties mihin. Ei kai ne sivuvaikutuksen enää parin päivän jälkeen pitäis tulla?

Nyt menen sohvalle köllimään,josko tää kipu helpottais :(

-Naurukohtaus ja Poikani 30+4-

Peppioliina: Suosittelen tutustumaan tarkemmin siihen tripptrappin vauvaistuimeen jos kiinnostaa! Meillä jopa mieskin totesi et vaikuttaa kätevältä, vaikkei koolla olekaan pilattu. 6kk / 9kg tuo menee. Senhän saa myös lattialla käyttöön ja paketissa tosiaan tulee mukana myös se lelukaari sekä kaatumissuojat tuoliin.
Mä maksoin siitä onneks vain 90e kun oli kaikki pienessä alessa Lastentarvikkeessa ja sitten mulla oli kortilla leimoja sen verran et lähti vielä lisää pois kun ne käytin. ovh siellä on 119,-. Toinen tuoli ei ole nyt samanvärinen vaan astetta vaaleampi mutta tuo nykyinen onkin jo sen verran kellastunut käytössä (vuodelta 2002) ettei oltaisi varmaan saatukaan samanväristä :LOL: Kannattaa muuten huomioida lisävarusteita hankkiessa vanhaan tuoliin (tai ostaessa käytettyä tuolia) ettei vauvaistuin saatika edes muovinen vauvasetti (selkänoja+turvakaari) mene alta 2003 vuoden tuoleihin!!!! Sitä puista turvakaarta ei kai enää edes mistään saa. Uuden mallisissa tuoleissa erona siis n. 5mm korkeammat selkäpuut... Olipa uudistus kun muuten kaikki on samankokoista :LOL::LOL::LOL:

tripptrapp lelukaari? Meillä tuli vaan semmoinen tikku, mihin saa laitettua jotain roikkumaan.
Päällinen mun pitäisi siihen ostaa, että se pehmuste ei kulu pesussa pahaksi. Tuolia ei olla vielä ostettu, kun odotamme että saamme taas anttilaan hyvän alennuksen. Eikä sillä tuolilla ole vielä niin kiire.
Laskin että saan siitä kaukalosta sitten ainakin sen takaisin, mitä olen maksanut alennuksen kanssa. Ellei hinnat romahda kunnolla. Tosin tuolien hinnat ovat aina olleet korkeat ja tuntuu että ne vaan nousee.
Mua harmittaa kun ei saa enää sitä puista kaarta siihen tuoliin, vaan ruma muovinen. Mutta ei voi mitään : /

liitoskivuista juu ne ei ole kivoja, pari päivää olivat pois ja nyt ne taas alkoi. Mulla ne alkoi muistaakseni jo marraskuussa, joten pitkään olen niiden kanssa taistellut. Iskiaskipu on onneksi vähäksi aikaa helpottanut. Mutta uusi kaveri on nyt sitten ummetus. Viime yö meni itkiessä mahakipua ja luumuja syödessä. Helpotti onneksi oloa aamulla. Mä en päästä tota yhtä edes kotiinsa nukkumaan, kun olen kokoajan niin raihnainen ja tarviin apua siinä ja tuossa asiassa. Joutuu minua aina kuljettamaan kauppaan... Ja joutuu mun puolsokeaa isääkin kuskaamaan :D eli on nyt meidän autokuski :whistle:

Mä käyn katsomassa sitten silikonisen tutin. Ei yksi tutti varmaan niin kamalan kallis ole.

Silvia ja viliAnna 30+3

Viimeksi muokattu:
SL: Siis joo semmonen härveli ei kaari (semmosen ostin vanhaan sitteriin) mutta musta se taas on kiva :)
Siihen kyllä muuten saa semmosen irtonaisenakin ostettavan kaaren varmasti kiinni!

Sä oletkin saanut sen kaukalon varmaan hyvällä alennuksella kun en mä usko et siitä paljoa yli 50e käytettynä saa :whistle:

Viimeksi muokattu:
Mummo maksoi siitä vähän yli 80 € sen takia se ostettiin jo nyt.
Pitää katsoa sitten mitä siitä saa, kunhan nyt ensin vauva kasvaa ja ollaan päätetty onko toinen toiveissa jossain vaiheessa. Tää raskausaika ku o ollut molemmille aivan kamalaa. Onneksi tolla miehellä o oma koti minne mennä ku sukset ovat menneet täysin ristiin. Mutta taas toisena päivänä olemme maailman onnellisemmat :heart:

Heippa muuton keskeltä :wave:
Kauhea homma tässä, pian starttaa muuttoautot...
Vihdoinkin päästään maalle asumaan enkä enää muuta ikinä!!

dindei sama ikäero tulee kun mun pojilla on. Ihana juttu nyt kun lapset on tämän ikäisiä :heart:. Ntkin pojat läks ulos kahdestaan leikkimään ja hyvin viihtyvät. Isänsä hakee ne iltapäivällä, saadaan rauhassa muuttaa.
Tavaraa on ihan liikaa jälleen kerran. Tämä meidän asunto on jo myyty, ja ytirän alustavasti siivota tässä pakkaamisen lomassa huonolla menestyksellä.
Äitiyspakkaus tuli, postitan kestovaipat heti pikimmiten, hänelle, kenelle lupasin, kunhan saadaan muutto alta pois.

tombatar ihana masu sulla!
Mikä tuo eläin on tuolla sängyllä? :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille teille!
Meillä menee netti nyt poikki hetkeksi aikaa, palataan taas kun muutto on ohi.

tiinelli ja tytteli 29+2 :heart:

P.s. Jos joku on halukas pitämään tiiviimminkin yhteyttä, mielelläni alkaisin fb-kaveriksi =)

Laitan tälläisen kuvan meidän tulevasta kodista :)...

Silvia logo voimia parisuhteen kanssa, mulla oli aikoinaan eka raskaus ihan kauhea suhteen kannalta mutta synnytyksen jälkeen meni exän kanssa paremmin kun ikinä, siihen saakka kun toinen lapsukainen syntyi ja hommat kotona tuplaantui.
Pitkää pinnaa teille :hug:

Me ollaan puhuttu että isä saa ottaa lapsen sitten välillä mukaansa, kun menee tapaamaan kavereitaan... että mä saan myös omaa aikaa. Onneksi mun ei tarvii aina siivota yksin. Ja olen opettanut täyttämään astianpesukonetta ja osaa sen myös tyhjentää, tosin astiat eivät ihan aina mene sinne missä on niiden paikka. Mutta pääasia on että yrittää. Mä sitten vaivihkaa siirtelen niitä.

Pyykit hän on sentään oppinut laittamaan oikeisiin pyykkikoreihin :D
Mutta mä haluan ne pestä, kun tiedän että hän tunkee kaikki vaan samaan. Ja mä olen tosi tarkka pyykin pesusta. Pesuaineitakin on monia erilaisia :whistle:

Huuhteluaine voiko vauvan vaatteisiin käyttää jotain lv:n tai vastaavan huuhteluainetta?
en jaksaisi alkaa silittämään vauvan vaatteita : / inhoan meinaan silittämistä yli kaiken.

Tiinelli, kiitoksia. Uskon että meillä menee taas paremmin ku vauva syntyy. Lapsi on molempien eka ja varmasti isää hermostuttaa ja varsinkin kun ei ole saanut töitä vielä. Hänellä oli tuossa muutama tunti, mutta nyt ei ole niitäkään.

kapalointi onko kukaan koskaan kokeillut sitä vauvalle?

Viimeksi muokattu:
Flower Again Onneksi nykyään sinulla on arvoisesi mies. Eksäsi kaltaisia sikoja ei kenenkään tarttis saada puolisoksi..

Tutti Meillä kelpasi kaikenmalliset tutit, ihan sama oliko luonnonkumia tai silikonia. Ite miellän sen silikonisen turvallisemmaksi, kun luonnonkuminen on pehmeempi ja haurastuu, niissä on ne viimiset käyttöpäivätkin merkattu. Tuskin ne kuiteskaan yhtään sen huonompia on, mut se, et tuntuu turvalliselta niin se ratkaisee.

Kapalointia koitin laittaa, mut en sitte osannut. Laitoin vauvan yleensä siihen äp:n pussiin tai vauvan molemmille puolille käärityt peitot, tuo poitsu tykkäsi olla "paketissa".

Liuskoista ihme pihtaamista!

Huuhteluaine Mun muistaakseni sitä ei suositella käytettäväksi vauvapyykissä. Korjatkaa joku jos oon väärässä!

Ikäero Esikoinen täyttää huomenna 3 vuotta. Ikäeroa tulee olemaan n. 3v2kk. Musta se on ihan passeli. Ukko olisi halunnut toisen lapsen jo aiemmin, mut mä sanoin et vähintään 3 vuotta ikäeroo. Edellisen täytyy olla kuiva ja osata pukee, syödä yms itse. En rupeis hoitamaan kahta täysin autettavaa tapausta. Meidän poitsu on kyllä kuiva, mutta joko laiska tai huomionkipee tms. Ei ole enää pariin kuukauteen vaatinut syöttämistä, kun pistettiin täysi stoppi syöttämiseen. Oli sitten syömättä jos ei syönyt itse. Riisumisen ja pukemisen opettelu on edelleen vaiheessa. Väsyttää vaan tämä ainainen pakottaminen, kun toinen tykkäisi olla aina passattuna vaan : / Koska meitinkin poitsulle tulisi se minä itte-vaihe?

Ihmeellisesti tää mun maha kasvaa. Esikoisesta kasvoi pikkuhiljaa, nyt kasvaa spurttina. On pitkän aikaa samankokoinen ja sitten päivässä tulee pullahdus. Sitten taas on samankokoinen pitkään ja pullahtaa taas :whistle: Eilen katoin jo aamusti, et ei hitto mikä pallo! Ero on ihan pistävä siihen edellispäiväiseen :confused:
Varmaan eilen oli ekat supistuksetkin, en tiiä. Noin tunnin ajan menkkamaista kipua. Muutaman minuutin oli päällä ja sitten tauko. Sitten uudestaan ja uudestaan.. Esikoisesta ei ollut ku kivuttomia harjotussuppareita silloin tällöin.

tutista siis itekin aion ostaa ensitutin, niitä siis on ihan tuolla nimikkeellä... aiotaan kattoa joku kiva väri mikä ois sitte sopiva,oli sitten poika tai tyttö..
Ja mätsäävät vaatteet tuttiin tietty :D no hah, ei vaineskaan.....

kapalointi kokeilin vallankin toisen kohdalla, toimii tosi hyvin rauhoittavana tekijänä.

huuhteluainetta vauvan vaatteisiin no taaskaan näin alkuun en aio käyttää,ettei tule mitään ihoärsytyksiä..silittelen jos jaksan. Tosin mulla on tapana että kun otan kuivaustelineeltä pyykkiä pois,niin siitä viikkaan ne samantien. silitä siis en normaalisti ollenkaan peruskäyttö-vaatteita.

Silvia logoanteeksi jos oon ihan toope,mut tota, minkä ikäinen tää sun miehesi on??? et oikeestiko ei osaa tiskikoneeseen astioita laittaa saati astioita kaappiin ????
no, jokainen voi oppia kaikkee jos vaan ite haluaa ;)

gothaur joo tää eksä toivon ainakin, että uudelle vaimolleen ei samoja juttuja tee.. se tosin saattaa joistain tykätäkin.... et siinähän ovat "onnellisesti" yhdessä kunnes kuolema erottaa ;) ei tiedä,voihan toimiakin, ite vaan aattelen et narsisti on aina narsisti.....

huuhteluaineesta niin munkaan käsityksen mukaan vastasyntyneelle ei tulis edes lv:n huuhtista käyttää, just em.ihoärsytysten takia, vauvan iho on niin herkkää, ja sit ettei tule mitää allergioitakaan.

ikäerosta joo,no kahden vanhemman välillä on 1v.1kk ja sit tuleeki piiiitkä väli... toi kuopus ku täytti just 12v :D

kapalossa oon alussa pitäny noit, ovat paljo rauhallisempia,on vissiin kohtumainen olo :) varmaan tämänki laitan.

Paljon tekstiä on tullut sitten joulun 20 pv jälkeen, nyt luettu kaikki:)

Tutti Vietiin sairaalaan oma:) Ja nytkin varmaan, mutta kotona ei tullut hirveän aktiivisesti käytettyä, kun tytölle ei näyttänyt maistuvan.

Kapalointi, laitellin kyllä sitä tytölle paljon, viihtyi ja rauhoittui siinä kummasti.

Huuhteluaine ei minunkaan mielestä saanut käyttää ihan vauvoille.

Ikäero Tosiaan meillä olisi 3 lapsi tulossa, jollei poikamme olisi kuollut :(, Kutsun tyttöä kakkoseksi, koska meillähän oli esikko, ja on edelleen, mutta on vain lentänyt luotamme pois, Kakkosen ja kolmosen välille tulee 7.v, kärsisin 5.v lapsettomuudesta, sitten saimme vielä yhden onnenpotkun tähän lapseen:)

Omia juttuja Tosiaan nuo potkut kylkiluihin tekee ''kutaa'', ainakin minulla. Ja liitoskivuista kärsin, ovat muuten aika iljettävän tuntuisia.
Meillä alkaa tarvikkeetkin olla ostettu, vielä tosiaan sitteri, puuhamatto, tripp trapp ja liinavaatteet pinnasänkyyn.
Mies hullaantui täysin lomallaa, olin tullut kotiin töistä menin katsomaan tulevan vauvan huonetta, se oli ennen sellainen beeshin värinen, no nyt siellä sitten oli pinkkiä ja violettia, sänky koottu, hoitopöytä laitettu ja asetettu vaatekaappi, sekä yllätyksenä hän oli ostanut sellaisen nojatuolin, voi olla turha kapistus mutta ihana yllätys.

Eveliina ja Elppi

FA 38v. ja osaa siis laittaa niitä sisään, mutta kun ne pitää olla tietyllä tavalla että sinne mahtuu. En mä halua vajaita koneellisia pestä. Tämä on ensimmäinen paikka missä on tiskikone hänen elämässään. Hänellä kun ei ole omia lapsia ja entisessä elämässä tiskasivat käsin. Mä en taas atooppisen ihon takia halua tiskata käsin. Meneehän ne astiat kaappiin, mutta ei niille paikoille välttämättä minne mä haluan. Mä sitten vaivihkaa siirrän ne omille paikoilleen. Pääasia on että auttaa. Hän on siis asunut poikamiesboksissa lähes koko aikuis ikänsä. Hänen kotonaan ei kauheasti ole tiskattavia astioita :D

tutti Mä kävin ostamassa valkoisen tutin. Olishan siellä ollut vaikka millaisia, mutta ostin vain yhden. Ostetaan sitten lisää ku vauva on syntynyt.

Mun sisko sekos sitten lopullisesti. Osti pienelle hyvin tyttömäisen neuletakin, v.pun toppatossut nyt talveksi ja potkarit missä oli mukana body.
Oli se tuleva mummokin käynyt tyttömäisiä vaatteita ostamassa.

Tombatar Millaisella liinalla olet kapaloinut ja minkäkokoinen on hyvä? En viitsisi ostaa netistä mitään valmista, kun osaan ommella reunat itsekkin.
Silvia ja viliANNA 30+3

Viimeksi muokattu:
Mä kanssa mietin jossakin vaiheessa miten sitten kahden pienen kanssa mutta meillä toi esikko on syönyt itse jo kesästä saakka, nykyään osaa jo pukea ja riisua suurimman osan vaatteista. Tietysti apuakin tarttee vielä, mutta osaa jo hyvin itsekin. Vaippa tosin on käytössä ja pottailut on meillä ihan haavepuuhaa vielä... Voidaan istua mutta tuotoksia ei kyllä aikaan saada Mutta muuten kun on hyvin omatoiminen niin uskon että se arki toimii ihan hyvin... Tietty kiukkupäivinä ei toimi sitten mikään :LOL:
Lähinnä eniten mietin sitä miten se nukkuminen sitten onnistuu... Täällä kun ei ole kuin yksi lastenhuone ja nyt ei ole mahdollisuutta taloudellisesti ostaa omaa, eikä vuokra-asunnon vaihtaminen kannata kun tämä nykyinen on loistava sijainniltaan, naapureiltaan ja muutenkin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä