Lirolla onkin kiva masu jo! Kattelin noita mun sf-mittoja niin isoimmillaan on molemmissa ollut 34 toi mitta, ekan kerran mitattuna toisessa rv 25 ja toisessa rv 27, mitat olleet 22 ja 23. Mun vatsa tuntuu kasvavan aika tasasesti, voipi olla tekemistä sen kanssa ettei oo noita raskausarpia tullut kun ei tuu semmosta yht´äkkistä kasvupyrähdystä...
Vakuutushakemus on nyt lähtenyt etiäpäin ja kuulemma parin viikon sisään tulee päätös. Tädillä toimistossa ei ollut tietoa tuosta vaikuttaako tuo
b-streptokokki sen saamiseen. Ei se nyt ainakaan mikään harvinainen juttu ole, joten onhan tässä toivoa, että se saadaan. Mutta tietäen nuo vakuutusyhtiöt niin ovat kyllä aika tarkkoja kaikesta, ja onhan tuossa se mahdollisuus (vaikkakin pieni ) että synnytyksen jälkeen vauvalle voi jotain komplikaatioita tulla...
rytmi: en yhtään muista millainen vauva tää
esikoinen oli vatsassa, syntymän jälkeen hällä oli kyllä rytmi ihan hakusessa. Muistan kun heiluttelin sitteriä kuin lentokonetta ja välillä taisi kaukalokin olla lentomodessa vierasilla kun oltiin

Ja sisällä tuli joskus vaunuihin nukutettua, ei ollut mikään kauheen helppo vauva alkuaikoina, mutta noin 6kk iässä alkoi helpottaa, siis nukkui yöt täysin, eikä mitään ongelmia ole sen jälkeen nukkumisessa ollut, nukkuu yönsä edelleen todella hyvin.
Kuopus oli vatsassa aika villi tapaus, mutta syntymän jälkeen tuntui pitkään ettei hän mitään muuta tehnytkään kuin nukkui, ja ihan aina kun imetin hän nukahti siihen paikkaan, sain myös itse hyvin nukuttua siinä samalla joten ei ole kyllä jäänyt univelkaa hänen vauvaiästään, nykyään nukkuu ihan hyvin koko yön, mutta tosiaan meitin kanssa samassa sängyssä usein, joten siinä ois nytten työnsarkaa saamaan hänet jäämään omaan sänkyyn.
Jostain muistan lukeneeni, että sikiö rauhoittuu äidin liikkuessa, joten selittäisi kyllä tuota yöllä potkutreenien vetämistä
Pitipä kysyä, te jotka meinaatte vauvaa tuttiin totuttaa, niin otatteko jo synnärille sen mukaan? Kun mulle viimeksi sanottiin, että voi häiritä tuota imettämiseen totuttelua, joten ei siellä ollut käytössä, eikä tosiaan kuopus sitä enää sitten huolinut ja meinasin tällä kertaa että kuitenkin se tutti olisi hyvä, jottei minua käyttäisi huvituttina..
Mieliteot: tässä raskaudessa virvoitusjuomat, ja vichy, en siis tiedä mitään parempaa kuin vichy tällä hetkellä. Samoin aika paljon kaikki salaatit miellyttää ja feta. Eli suolasta tekee mieli. Kuopuksesta muistaisin, että ruisleipää vetäsin juuston, suolakurkun ja sinaapin kera useamman kerran... Musta tuntuu kyllä, että jotenkin oon tässä raskaudessa ollut paljon nälkäisempi kuin näissä edellisissä, ja oikeastaan oon hesessäkin käynyt varmaan nyt enemmän kuin ikinä ennen :ashamed:
Hiiva probleema näyttäisi mulla olevan häviämässä, jippii

Ja voin kyllä ihan suoraan sanoa, että menetelmänä varmaan tuo greippimehu ja luonnonjogurtti viimeistelemässä sai sen nyt vihdoin ja viimein rauhoittumaan... koputetaan puuta nyt kumminkin varmuuden vuoksi
Mindi83 24+2