Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Flowerilla oli kanssa ollut jännät paikat, no onneksi oli vaan pissaa... täytyy olla siitä onnellinen ;) Vaipat vaan kehiin! Ja onnea virallisesta kosimisesta :flower:

Asuminen: rivarikolmio kanssa, mutta aika iso about 110neliötä ja paikka on kyllä niin täydellinen, ettei vois parempaa toivoa. Kaikki on kävelymatkan päässä, että ei ainakaan tästä mihinkään kauemmaskaan samassa kaupungissa muuteta. Tässä on vielä mahdollisuus laajentaa yläkertaan, joten se tulee varmaan lasten kasvaessa eteen jossain vaiheessa, kun alkaavat sitä omaa rauhaa kaipaamaan.

itsenäisyyspäivän vietto: mennään appivanhemmille syömään ja sankarihaudalle meinattiin pulkkaretki tehdä.... siis ei meillä ole mitään vakituisia suunnitelmia tälle päivälle ikinä ollut, millon mitäkin... kiva kun miehelläkin pitempi viikonloppu välillä! :heart:

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Mindi83 24+1
 
moumou kiitos vinkistä! tätä varten mies juuri kans haluaa ettei tarttis mitää lippu-lappuja saati sossutädin luona käydä isyyttä tunnustamassa... Joten mä alankin kaavailla päivämäärää ENNEN vauvan syntymää, se ite varmasti tulee olemaan samaa mieltä :) ja ite haluaisin kans, et lapsi syntyy avioliittoon, silleen on aiemminki päässy helpolla, ei tarvii kun maistraattiin se ilmoitus täyttää..
 
flower again: Kyllä saan nyt toimeentulotukea :) Olen tällä hetkellä tällanen "yhteiskunnan elätti".. Kelalta saan vielä tässä kuussa opintoetuudet joilla pystyn maksamaan vuokran ja muuhun elämiseen saan sossusta. Mutta onneks tämä on väliaikaista. Tai siis töitä alan hakemaan sitten kun lapsi on sen verran iso, en ole vielä kovin paljon miettinyt sitä aikaa. Ja sossuun olen lapsen syntymänkin jälkeen yhteydessä jos tarve on. Täällä palstalla (siis puhun nyt Mitäs nyt?-palstasta) puhutaan tosi pahaan sävyyn mun kaltaisista sossupummeista, mutta mulla ei ole muutakaan vaihtoehtoa. No joo olisin voinut tehdä abortin tai ylipäätään olla harrastamatta seksiä mutta turha sitä on jossitella kun tilanne on nyt tämä. En kumminkaan koko elämääni aio sossun rahoilla olla.. :) Ja äitiyspäivärahahan kuuluu kaikille. Ja en flower mitenkään sun kommenttiin näillä viittaa todellakaan, kunhan tuli tämä vaan esille tässä muuten vaan :)

moumou: kiitti kommenteista :) Tosi törkeä se sun opettaja. Musta on todella ilkeää ja nöyryyttävää tolleen pakottaa tekemään isänpäiväkortti! Toivottavasti mun lapsella ei koskaan tule olemaan tuollaista.. Ei todellakaan ole vielä ajankohtaista ja enhän tiedä miten lapsen ja isän suhde kehittyy, mutta jos lapsi on joskus hoidossa niin aion kyllä hoitotädeillekin sanoa jotain että mun lapsi tekee sitten vaan papalle kortin.

ja siitä vaunuliikkeestä niin juu kyllä täällä sellainen on ja kyllä se ulospäin ainakin näyttää isolta, en ole koskaan käynyt :D Asunmaan lastentavaraliike sen nimi taitaa olla, tai Asunmaan vaunuliike, mutta jokatapauksessa Asunmaaksi sitä sanotaan ja löytyy keskustasta kyllä helposti :) Näyteikkunoissa on paljon vaunuja ja muita lastentarvikkeita ja olen kuullut että hyvä liike on. Itelläni ei vaan ole sinne varaa niin en usko että tulee ainakaan vielä käytyä. vaunut ja turvakaukalot oon ostanut käytettynä.
 
littledeath voi kuule en mä lainkaan ottanu itteeni :) oonhan ite ollu sossun luukulla yh-aikoina :) ja kelan varsinainen kesto-asiakas... monen kuukauden saikulla joka loppuu pian, ja sit taas kelan maksamana äitiyslomalla ja sitä kautta hoitotuella.
Siinähän ihmiset arvostelee jos niitä huvittaa :) Sä pärjäät tosi hienosti jo nyt :hug:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Asukki möyrisi koko yön, vähän aamullakin:)
Itsenäisyyspäivä on lähtenyt hyvin käyntii, aamulla käytiin miehen isoisopappan haudalla, kuoli viime vuonna, veteraani oli, isot kunniat kyllä annan veteraaneille, eihän tätä itsenäistä maata olisi ilman heita:heart:
Käydään vielä molempien vanhempien luona illalla, molemmat asuu alta 40min matkan päässä:)
Asutaan
Omakotitalossa asutaan, neliömäärä en muista, mutta kuitenkin alhaalla on keittiö+oh+khh+kylppäri+sauna+ työhuone, ylhäällä 4 makkari ja wc, eli yksi huone tyhjänä vauvaa varten:) Ostettiin vuonna 2008, kun alettiin suunnitella toista lasta, vaikka ei ollut varmuutta siunautuuko sitä, mutta kyllä ja nyt vielä kolmaskin, ennen asuttiin kerrostalo kaksiossa, joka jäi esikoisen myötä ahtaaksi.
Nyt menen syömään, katotaan mitä se mies on tehny:)

Saara ja Asukki 27+6, huomenna POKSPOKS 28+0
 
Hyvää itsenäisyyspäivää teille kaikille :wave:

Meillä on sosiaalivirasto sitä varten että sieltä saa tarvittaessa apua. Eihän ihan kaikki saa, varsinkaan jos on omaisuutta. Olen minäkin joutunut käymään siellä yksi kesä, kun opiskelin, että sain vuokran maksettua...

Ihanaa kuulla että Aleksi voi jo paremmin. Rankkaa on varmasti kipittää "kodin" ja sairaalan väliä. :hug:

Mulla on niin onneton muisti että unohdan aina vastailla muille. Mä unohdan ihan kaiken.

Viime yö menikin sitten lähes 12h vatsataudin kourissa :x
Vauva pelästytti minut todella, kun ei liikkunut ykäilyn jälkeen ollenkaan ja kun aloin etsimään sydänääniä, niin en ensin niitä löytänyt. Lopulta tuli jostain nukkumasta ja ääni vahvistu ja alkoi potkutkin taas tuntumaan. On perinyt isänsä unenlahjat :kieh: toivottavasti on vielä huhtikuussakin ja siitä eteenpäin yhtä hyvä nukkumaan, ku isänsä :saint:

Silvia ja viliAnna 25+6
 
hyvää itsenäisyyspäivää vain kaikille! Itselläni se ei ole todellakaan hyvä, mutta pakko porskuttaa eteenpäin..:headwall: Olo on ihan kauhea, on kuin jyrän alle jäänyt. Olen valvonut melkein koko yön, itkenyt ja miettinyt :'( .. pakko purkaa täällä kun en kehtaa kenellekkään tutulle asiasta valittaa..
Mies lähti pe itana baariin, sitä kun ketutti mun ainainen valitus kaikesta. Vääristi kaikki mun sanomiset, halus kai tahallaan tajuta väärin, että saa syyn lähteä. Olin hieman huuli pyöreänä että jaaha, no mutta menkööt jos helpottaa.. tuli sitten yöllä päissään ja ei siinä sitten mitään. Aamulla kaikki oli ok, paitsi että minähän tietysti sain tehdä kaikki kotihommat ja hoitaa lapset yms kun hän poti sängyssä krapulaansa. Jäi sitten kaverin muxun synttäritkin väliin, kun en jaksanut yksin lähteä kiukkuisten lasten kanssa ja koko perhe oli sinne kuitenkin kutsuttu ja oletin että kaikki sinne mennään. La meni siis hammasta purren ja tuli sunnuntai.
Eilen illalla siten sanoi et työkaverinsa pyysi parille. No, eihän siinä mitään, kai sitä nyt voi kahdella tuopillisella käydä kun tänään on kuitenkin pyhä eikä tarvi aikaisin töihin nousta..Tunnit menivät eteenpäin ja laitoin viestin keskiyöllä että meneekö pitkään. Sain aika tökerön vastauksen että tyyliin tulee kuin tulee. Valvoin ja odotin ja herra saapuikin sitten kahden aikaan, melko tuiskeessa. Samantien alkoi silmitön haukkuminen ja raivoaminen siitä kuinka olen hirviö jota kukaan ei kestä, huudan vain kokoajan lapsille eikä mikään ole ikinä hyvin. Suomeksi sanottuna olen ihan paska tyyppi, eikä hän jaksa mua! Sen takia hänen pitää ravata baarissakin ja saattaa olla että hänellä on siellä parempaa naisseuraa kuin minä! :'(
Sain itse ihan totaalisen hermoromahduksen ja tuntui että olisi voinut repiä silmät päästä...
Aamulla mies sitten tuli herättämään mut sohvalta että mitä sä siinä nukut! Kysyin sitten etteikö muista ja jouduin kertomaan mitä hän oli yöllä riehunut. No, vakuutti ettei ole ketään toista mutta minä olen siitä huolimatta huutava raivokimppu jota kukaan ei kestä. Ei anteeksipyytelyä, ei mitään..Itkin vaan ja sain kommentin " no mikä vittu sulla nyt viä on?"

Mä tiedän olleeni viimeaikoina hermostunut. Yksi lapsista on koetellut oikein kunnolla hermoja ja rajoja ja todella on saanut venyttää vieteriä..Se on vaikuttanut koko perheeseen mutta ei voi sanoa että minä olen se ainoa joka meillä hermostuu välillä. helkutti soikoon mun pitäis vaan olla hiljaa ja antaa yhden lapsen hyppiä silmille ja terrorisoida koko perhettä kaikella mahdollisella tavalla!! Tottakai kaikki lapset välillä koettelevat rajoja ja hermoja, mutta tämä on ollut jotain tosi ärsyttävää..
Mulla on niin paha olo nyt!:(:'( Meillä on mennyt parisuhteessa viimeaikoina mielestäni hienosti ja kaikki ollut hyvin ja tasapainossa. Olen koittanut antaa miehelle tilaa, käydä vapaasti viettämässä omaa aikaa, olla naputtamatta pienistä asioista.. Juuri kun mä luulin että kaikki on hienosti niin tulee paskaa niskaan oikein tuutin täydeltä! Olkoot kuinka kännissä tahansa ja tarkoittamatta oikeasti, niin silti mä en pysty unohtaan! Onhan sen täytynyt miettiä noita asioita jollain tapaa, ei ne varmaan yhtäkkiä mieleen tullut.

Se vaan on kumma kun mun pitää kaikesta paskasta huolimatta kestää kaikki ja jatkaa normi perhe-elämää, tehdä kotityöt ja hoitaa lapset...Miehet saa kyl maata perse homeessa kun niillä on krapula ja niitä ei huvita nousta ylös koko pvnä, mutta me äidit saadaan tehdä niska limassa hommia vaikka kuinka ketuttais eikä tod huvittais yhtään mikään!!! Minäkin haluisin sellaisen pienen hetken että saisin hyppiä tasajalkaa ja huutaa ja karjua pahan olon pois! Täyty tehdä se varmasti ihan vaan virtuaalisti, jos vaikka helpottais; :mad::mad::mad::kieh::kieh::kieh::stick::':)'( AARGH!

Kylläpäs helpotti!! :D Kiitos kun/ jos jaksoitte valitustani..
 
floweri mulla eka käynnistettiin lievän raskausmyrkytyksen takia. neuvolan rutiinikäynnillä pissassa oli valkuaista ja samantien äippäpolille ultraan (37+3)
3 päivänä laitettiin joku geeli sisuksiin pehmittämään kohdunkaulaa ja sit oli taukopäivä,jolloin kävin kaupungilla kävelemäs ja seuraavana aamuna alkoki sit tihkua lapsivettä ja pikkuhiljaa alko suppareitaki tulla. samana iltana siirryin synnärille yheksän maissa ja poika synty vähä ennen puolta yötä.
mulla ainaki oli rento ja "normi" vaik oliki käynnistetty,voi kyl johtua siit,ettei oksitosiinia ollu käytös...

ja tänäänhän poksuu taas :heart: 25+0
 
Käynnistyksestä: Itse kävin lääkärissä tasan 38+0 ja silloin sovittiin että jos ei kahteen päivään tapahdu mitään niin sitten käynnistetään ja tuolloin varattiin aikakin jo valmiiksi. 38+2 marssin sitten 8 aamulla käynnistykseen osastolle.
Käynnistäminen aloitettiin cytotec tableteilla klo. 10.00 ja joskus klo. 14 jälkeen alkoi pieniä suppareita tuntumaan. Siskolle olin klo.18 viestittänyt että nyt alkaa kipeitä suppareita tuntumaan ja 19 jälkeen siirryttiin saliin. Poika syntyi klo. 22.43 Ja tosiaan kunnolla alkoi tapahtumaan tuolloin klo.18 maissa. Kaksi tablettia kerittiin laittamaan ja kolmatta ei laitettu ettei kävisi liian rajuksi koska pieniä supistuksia alkoi tuon toisen jälkeen tulla.

Mulla ennen tätä käynnistystä takana yksi "normi" synnytys ja mitään eroa en silleen huomannut. Toiset kun sanoo että käynnistetty on rajumpi niin omalta kohdaltani en näin ainakaan sanoisi. =)

flower again Paljon paljon onnea!!! :flower: :heart:

Tulehduksista Mullahan on ollut jo jonkun aikaa tunne että vois joku tulehdus olla mutta eivätpä lääkärissä siihen mitenkään noteerannut. Asiasta meinaan nyt keskiviikkona polilla mainita ja viimeistään sitten neuvolassa uutta urputusta. Supistuksia on edelleen ja PALJON ja valkkari on normaaliin verrattuna jotenkin outoa. Luulisi ettei se nyt niiiin suuri juttu ois jotain näytteitä ottaa kun tosiaan nuo tulehduksethan herkästi niitä suppareitakin aiheuttaa.

kike79 Voimia kovasti sulle! :hug: Miehesi käytös ollut huippu tökeröä! =(

(.) Vauva möyrinyt tänään ihan kauheasti ja niin että oikeen sattuu... aika vekkuli ipana on. Lisäksi pyörii kun väkkärä ja muksaisuja tuntunut ihan kauttaaltaan ympäro mahaa. Ihan rintojen alle jo tuntuu yltävän että aika korkealla tuo kohtu on. Venyy ilmeisesti jo hyvissä ajoin lopullisiin mittoihinsa! :D

Liro ja piupau 24+1
 
FA: Ihanaa onnea oikein paljon :flower:
Lohduttavaa kun joillain on edes hyvä parisuhde.

Kike: Voi kääk noiden miesten kanssa :mad: Ei voi ymmärtää tuommosta käytöstä. Tiedän niin tuon tunteen kun isäntä makaa päivän krapulassa ja yksin hoidat kaiken, argh! Sitten saa vielä "haukut päälle". Kovasti jaksamisia :hug:

Peppioliina rv 28+3
 
Täällä vaan pikasta kurkkailua vaan . eilen poksu rv28 täyteen.. huhhhuh niin se aika rientää mutta tosiaan palailen tuossa taas kun arki pyörähtää käyntiin hyvät itsenäisyyspäivät kaikille

Dindei + pikku 28+1
 
Flower again Onnea kihloista :flower:

Kike :hug:

Imetys imetin 5kk, joista täysimetystä oli 3kk. Lopetin omasta tahdosta, kun oli muka niin hankalaa ja vaivalloista. Imetin siis rintakumien kanssa, ko ei vauva saanut noista mitättömistä nänneistä kiinni. Kuvittelin pullottelun olevan mukavampaa.. Eipä se ollut ja nyt tämän toisen kanssa aion imettää pitempään.

Asumisesta Ollaan vielä tässä 80 neliöisessä rivarikolmiossa muutama päivä ja lauantaina muutetaan. Uusi kotimme on 140 neliöinen rintamamiestalo. Alakerrassa 2h, olkkari, keittiö ja vessa. Yläkerrassa 2h, wc, vaatehuone ja kylmää ullakkotilaa. Kellarissa vielä pesutilat, wc yms ja huone+ aula. Takkoja on 4. Odotetaan jo innolla muuttoa!

Te muut, joilla on jo ennestään lapsia. Onko teidän lapsilla ollut pissan ja/tai kakan panttausta? Kuuluuko semmonen touhu uhmaikään? Meidä 2v11kk poika on jo jonkun kuukauden ajan pantannut kakkaamista. Käy kakilla n. kerran viikossa. Panttaa sitä viimeiseen asti ja sitten itketään, kun se pakkaantunut isoksi ja kovaksi sinne. Ei suostu potalle vaan päästää sen housuunsa. Samalla kastelee housunsa. Pissalla käy ihan hyvin paitsi näinä kakkapäivinä panttaa myös sitä. Eilen aloitti taas sen tinttaamisen ja tuskaisen huudon, kun oli kova hätä. Suttasi housunsa ja lattiaa, kun tuli ohivuotoa. Annoin aamusti sitten Duphalacia, kun ei edelleenkään suostunut päästämään. Iltapäivällä päästi sitten sen satsin housuun ja myös sen pissan, jota ei ollut suostunut koko päivänä suostunut päästämään :headwall: Puolisen tuntia myöhemmin suttasi toiset housut uudella satsilla :headwall: Tämä on tosi raivostuttavaa! Jätkä osaa käydä potalla, mut nyt ei enää halua kakkia sinne vaan housuun vain. Otettiin rangaistukseksi lempileluja pois jos se tehoaisi. Ei auta kaunis eikä rumakaan puhe. Elämässä ei ole tapahtunut mitään muutoksia, en keksi mitään syytä tähän. Neuvoja kiitos!

Gorthaur ja Hemmo 24+2
 
Vaan tällänen pikavastaus Gorthaur
Poika tekee just niinku ton ikäset tekee kun kipua on tiedossa -panttaa sitä. Ei se vielä ymmärrä että panttaaminen vaan pahentaa. Tärkeetä ois saada kakka niin pehmeeks ettei pääse kovettuun ja tekeen kipeetä. Duphalac ja muut mömmöt pehmentää vaan sen päivän ruuat kun ne otetaan. Tärkee antaa siis joka päivä. Ja ton ikäselle vois palkkio kakasta toimia, vaikka se oiskin aluks niin pehmeetä että pääsee housuihinkin asti... Nää on mun omia huomioita hoitolapsistani, mullehan on vasta eka tulossa :whistle: Tossa viä linkki yhteen artikkeliin jota jossain koulutuksessa näytettiin.
Ummetus lapsella :: Terveyskirjasto

Pilleriina ja Bibi
 
Gorthaur aivan samanlaista ummetuspanttaamista oli meilläkin noihin aikoihin. Ei onneksi kestänyt pitkään. Poika ei suostunut kakkaamaan, kun se tuntui inhottavalta. Sitten menikin maha kovalle ja tuntui vieläkin kurjemmalta. Helpotti paljon, kun syötin luumusosetta ja "vanha kansa" opettaa, että jos laittaa oikein lämmintä vettä potan pohjalle, niin se jotenkin saa aikaan "kakkaamisen tarvetta". Toivottavasti teillä pian helpottaa vaiva.

(.)
PITÄÄKÖ OIKEESTI HERÄTÄ 2 TUNTIA ENNEN KUIN KELLO SOI!!! :headwall: Mä vihaan tätä pissahätää, joka yöllä nostaa mut ylös! En sitten saakkaan enää unta ja oon mukamas tosi virkee. Saatan kevyesti valvoa 2 tuntia keskellä yötä. Yleensä tää on vielä sellanen "ongelma", joka vaivaa erityisesti kun pitäis aamulla muutenkin nousta aikaisin... PUUUHH!!!
Supistellu täällä on TOOOOOSI paljon! Välillä tuntuu tuolla alhaalla vihlontaa supparin aikaan, mutta pääsääntöisesti ne on olleet kivuttomia.

Yritän tässä jatkaa aamuilua ja herättelen poitsun pian. Töihin pitää mennä. Onneks vain 4 vuoroa edessä ja sitten saa taas olla omiin nimiin!

GCS15 & Masukki POKS POKS POKS 27 tasan ;)
 
Flower again Onnea :flower:

Tiedän tapauksen missä vastaavaan kakka ongelmaan auttoi hyla maitoon siirtyminen. Maha ei kuulema aina mene laktoosi ongelmissa ripulille, vaan osalla meneekin maha kovaksi. Tässä tapauksessa lapsi ei voinut kakkuapäivänä edes istua tuolilla, kun sattui niin paljon. Illalla sitten kotonaan ja yöllä olivat pitkillä istunnoilla ja tavaraa riitti. Mutta sai vähälaktoosisesta maidosta apua.


Mä nukun nykyään koiranunta. Herään joka rapsahdukseen. Ymmärtäisin jos tämä alkaisi pari viikkoa ennen synnytystä, mutta miksi jo näin aikaisin?? :mad:
Mä haluaisin vielä nukkua tän 3.5kk. Tai herättää mut yöllä liitoskivut, iskias ja selkä.

Mun vatsatauti senkun jatkuu, veikkaan itse että tais iskeä noro. Katsotaan mitä th tuumaa.
Mulla olisi ollut tänään neuvola ja neuvola lääkäri, mutta en taida sinne mennä ketään tartuttamaan.


Silvia ja viliAnna 26 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä herättiin kanssa viime yönä joskus kahdelta... Kamala meno masussa, ihan ku joku olis yrittänyt vatsanahasta läpi. Istuin koneella jne ja joskus puol neljä suuntasin takaisin sänkyyn todetakseni et edelleen jytää =). Nytkin ollaan näimmä hereillä!
 
kike uskomatonta mihin jotkut kakslahkeiset pystyy!!! selvinpäin ei sitte voi asioista rauhassa jutella vaan tolla tavalla käyttäytyy... Voimia sulle kovasti, mun eksä oli vastaavanlainen.... tiedän siis miltä tuntuu... :( toivottavasti oli vaan känniääliö eikä mitään todellisen vakavaa..... mutta muistan myös hyvin että ne mitä ja miten toinen sanoo kännissäkin, jää mieleen... huoooh... toivottavasti saatte asiat selvitettyä... :hug:

neulominen joku tossa muutama sivu taaksepäin kertoi aloittaneensa neulomaan vauvan peittoa, heh, mä olen alottanu jo kans :) puolessa välissä häämötellään :) ostin ihan tavallista valkoista lankaa, lisäksi aion ommella siihen nurjalle puolelle kankaan, jotta on sitten peittomaisempi. Ja ennen tuota takaosan ompelua kirjailen vielä ehkä jotain eläimiä ( jos osaan) siihen peiton päälle sinne tänne ....
hartiat oli aluks kovilla, mutta eilenkin neuloin koko linnan juhlien ajan :) eikä tehny tiukkaakaan, oon neulonu aiemminkin jotain huiveja yms, mut sukkia tai lapasia mun hermo ei kertakaikkiaan kestä tehdä... :D vissiin jääny traumoja ala- ja yläasteen kässän tunneilta ;) Mut sen verran ison peiton teen, että menee vaunuihin hyvin ja jos ollaan vaikka kylässä, niin vauva voi köllötellä lämpimän peiton päällä lattiallakin. Ja jää ihana muisto, oon kummankin aiemmanki odotusaikana näpränny jonkun jutun vauvalle :heart:

eipä ihmeempää muuta, seurailen palstaa taas ja neulominen jatkuu ennen aamutoimia :)
 
peppioliina kiitos sullekin onnitteluista :) kyllä mullakin ongelmia ennen piisas, eksän kanssa olin yli 10 vuoden ajan ja koko tuona aikana ei voinu sanoa olevansa toimivassa ja hyvässä parisuhteessa... oon kokenut narsistisen miehen kyvyt alistaa toinen niin alas kuin toisen vain voi...
Mutta kun eron jälkeen ei pitänyt mitää miestä ees löytyä kun päätin etten ees etsi enää, niin siinähän se kultakimpale kohta olikin silmien edessä :)
Joskus tarviii käydä aikamoisia juttuja läpi ennenkun saa olla oikeesti tosi onnellinen :)
 
Mä kans mietin että olisin neulonut pikkuiselle peiton.
Mutta jos saamme tytön, niin olen tilannut mun siskolta tälläisen. En siis itse osaa virkata, vaikka muuten osaan käsitöitä tehdä.

peitto

Asunnosta: meillä on hurjat 46 neliön kaksio. Mutta eiköhän me tänne mahduta siihen saakka ku vauva alkaa kävelemään... Sitten alkaa tekemään tiukkaa. Ehkä ensi kesänä alan hakemaan isompaa asuntoa. Asumme siis vuokralla. En vaan haluaisi muuttaa tältä alueelta pois, koska vieressä on kauppakeskus, neuvola... ja naapureita joilta saa apua tarvittaessa.

Silvia ja viliAnna 26
 
Viimeksi muokattu:
Kikelle: voimia parisuhdekoukeroihin! :hug: Tuntuupa tosiaan monella olevan nyt tällä hetkellä probleemia sillä saralla... oisko tää raskausaika sekoittanut miestenkin päät...

Meillä on mennyt ihmeen rauhallisesti, en tiedä onko meillä näin rauhallista ollutkaan pitkään aikaan, tyyntä myrskyn edellä varmaankin :LOL:

Kakan panttaamista ei meillä vielä näkysällä, mutta ikääkin on vasta 2v2kk joten kerkee vielä kyllä. Mä niin toivoin, että saisin tuon kokonaan vaipoista pois ennen vauvan tuloa, mutta aika huonolta näyttää... Meitin kuopus näyttää olevan vähän hitaammanlainen kehittyjä, kun tuo esikko oli aikoinaan.

Vauva on kanssa yökyöpeli, ihan hirvee bilemeininki öisin vatsassa ja huomaa kyllä että päivisin selvästi rauhoittuu masussa, on siis vauvalla rytmi ihan persiilleen :D Nukuin kyllä muutenkin huonosti yön, kun alkoi kättä särkemään... ja särkee edelleen, en tiedä mikäs siihen nyt iski, kaikki paikat kremppaa kun mummolla ikään.

Mun pitäis tänään käydä noissa verikokeissa ja vakuutusyhtiössä, meinasin että mahdankohan saada vakuutusta tuolle vauvalle ennen syntymää, kun on tuo b-streptokokki löydös, voikohan ne evätä sen takia sen? Todella toivon ettei...

Mindi83 24+2
 
Käynnistyksestä:Minulla molemmat on käynnistetty.Sain lääkemurusia kohdun suulle ja siitä se lähti liikkeelle,molemmat käynnistyivät toisten murusten jälkeen.
Eli muruset kun on laitettu on oltava tunti makuullaan,murusia voi laittaa 2tunnin välein ja max.3krt päivän aikana.
Ensimmäisen odotuksen aikana ei ollut lainkaan supistuksia,toisen aikana oli jonkin verran supistuksia mutta nekään eivät saaneet mitään aikaan.
Toisen odotuksen lopulla tuli myös jonkin asteen raskausmyrkytys.
Käynnistystä ei määrätty etukäteen,vaan molempien aikana mut oltiin vielä laittamassa kotiin(tyttö syntyi 42+1)!Toisen odotuksen raskausmyrkytyksen takia olin osastolla yhden yön ja aamulla alkoi käynnistys puuhat.
Käynnistyksessä ainakin mun kohdalla supistukset alkavat yht äkkiä ja tulevat hirveällä tahdilla heti kipeinä,eli ei mitenkään miellyttävää kun niitä kipeitä ei oikeestaan oo ollut koko odotuksen aikana.Sitten niitä tulee koko odotuksen edestä pienessä ajassa ja kaikki menee nopeaan tahtiin.
Toinen synnytys kesti sen 4h,eikä puudutuksia lopussa ehditty antaa nopean etenemisen takia.

Muuten täällä on sujunut hyvin,lapset sairastaa edelleen.Eiköhän se kohta helpota.
 
Rauha maassa jälleen.. Ei tosin ole anteeksipyyntöä kuulunut (mikä siinä on niin vaikeeta????) mutta ihan sovintomeiningillä.. Tämä aihe on taas näitä jotka kuopataan ja ollaan puhumatta kunnes tulee seuraava kerta ja sitten räjähtää. Mutta kun mä en nyt jaksais alkaa naputtaan ja vatvoon asiaa, kun se ei hänen omasta tahdostakaan tule (pitäis kyllä tuolla käytöksellä..). Täysin känniääliömeininkiä se oli , varmasti ei ikinä selvinpäin sanois mitään tollasta, mutta se tässä ärsyttääkin et miksi pitää vetää sit niin hirveet lärvit et aiheuttaa toiselle käytöksellään pahana olon!!! Tällaiset jutut jää kuitenkin taka-alalle jollain tapaa kaivertaan varsinkin näin raskausaikana.. Kai raskausaika saa sit miehetkin jotenkin sekoamaan.. Mutta kai tämä tästä, otetaan taas pv kerrallaan ;)

Flower again; minä se sitä peittoa aloin kutomaan ja teinkin sen sitten kahdessa illassa :D. Hassua, meinaan mulla oli ajatuksena myös ommella kangas sinne takapuolelle! kirjailut jätän sikseen, kun en tosiaan ole 9 vuoteen neulonut mitään niin en ota liikaa haasteita.. Pieni myssy olisi vielä tarkoituksena tehä.

Asuminen; me asutaan krs-talossa, 4h+k+s ,92neliötä ja maalsikuussa meitä on täällä 7 henkeä!!!:eek: Tosiaan joo ahdasta, mutta uudesta isommasta asunnosta ei ole kuulunut mitään..:headwall: Koitetaan mahtua..

katselin tossa aikaisempia neuvolakortteja, tytöstä sf mitta ollut joskus 37 vklla 34cm, pojasta samoihin aikoihin 27cm, saa nähdä miten nyt käy! Anemia ollut molemmista, pahimmaillaan hb vain 100. sen muistan että pojasta olin tosi väsy kokoajan mut nyt taas vaikka hb oli viimeksi 110 ei tunnu mitenkään liian väsyneeltä.
Pojan synnytyskertomuksenkin luin; kalvot puhkaistu 19.15, ensimmäisen kivunlievityksen saanut klo 20 jälk ( eli ilokaasu), epiduraali klo 22 ja poika syntyi 22.36! Pitkään olen sinnitellyt ennenkuin olen kivunlievitystä saanut!! Synnytys on alkanut jo klo 13 säännöllisillä 2min välein olevilla supistuksilla ( sitä ennen 2h epäsäännöllisesti hirveillä selkäkivuilla).

Kai täs pitäis alkaa tekeen jotain hyödyllistä.. Palataan taas! :wave:

kike79+ pikkupieni 23+4
 
Huomenta kaikille..

Masukin yökukkumisesta sen verran että kaikilla lapsillahan on rytmi juurikin niin massussa olo aikana että yöt pidetään möykkää ja sitten päivisin kun mamma on liikenteessä nukutaan tyytyväisenä. Mutta voi että kun se rytmi kääntyy vahingossa pyllylleen kun lapsi on syntynyt :kieh: Meillä oli ainakin esikoisen aikaan muutama viikko että toienen valvoi yöt ja nukkui päivät. Onneksi se saatiin muutettua melko nopeasti ja toisaalta silloin kun oli vain tämä esikoinen se ei niin haitannut kun itsekkin pystyi nukkumaan silloin kun sai mutta toisaalta nyt jos tämän kohdalla olisi niin voisi olla että univelka lähtisi ulosottoon melko vauhdilla..
Onko kellään tälläsestä kokemusta?

(.) Täällä vauva pitää myös kovasti meukkalaa ja juurikin öisin tulee välillä todellakin mietittyä että miten niin pienessä yksiössä voi pitää niinkin kovat pirskeet :LOL: Toisaalta minä nautin siitä sillä itse ainakin pojan synnyttyä jäin juurikin kaipaamaan sitä että joku elää porskuttaa siellä massussa. Toisaalta kk eteenpäin kun alkaa tulemaan taas varpaat kylkiluiden väliin tökkäsyjä niin perun varmasti puheeni :D Nyt nuhaisena koitan kömpiä vähän torkkumaan poitsun viekkuun..

Dindei + pikku 28+2
 
käynnistyksestä no hyvin ne on näköjään lapset saatu maailmaan käynnistämälläkin, kiva et noinkin moni laittanu kokemuksiaan. :) mulla ei siis kuitenkaan anneta mennä varmaan edes sinne laskettuun aikaan asti, näin ainakin sanottiin viimetteks. perjantaina on taas neuvola, saapa nähä mitä tuleman pitää :)

mindi
mahtaakohan streptokokki vaikuttaa vakuutuksiin... en kyllä tiiä mut tuntuis et ei se nyt ainakaa mikää sairaus sinänsä ole?? no selvyyden saa parhaiten kun kysyy asiantuntijoilta :)

ihana talvikeli,aivan mahtavaa olla ulkonakun pakkastakin on niin vähän,mutta ei oo märkää :) nauttikaa ihmiset mahoista vielä kun tätä hehkeetä aikaa on jäljellä!! mulla alkaa vauvan vaatteiden pesu ja vaunujen pesu tänään, ja muutenkin jatkan järjestelyjä. kaks kuukautta ois aikaa ja kyllä ennen hiihtolomaa tarviikin kaikki olla paikoillaan,jos kerran saatan jakaantua jo sillon ;) jippiaijeeeee että mä odotan sitä :heart:
 

Yhteistyössä