Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Pupu Tupuna
Löysinpäs meidän ketjun :D
teillä olikin treffit tänään? meillä oli 10.00 neuvola, kaik ihan ok. pojan mitat 60,5cm ja 6740g,pipa 40cm. Mulla on gigamenkat menossa ja tulipa sit kaikki läpi siel neuvolassa... :ashamed: \|O Nää on ihan karseet leikkauksen jälkeen, ihan ku olis kolmet menkat kerralla. :( Eli nyt en ilkiä lähtee mihkään ennenku normalisoituu tääkin tilanne. arrrgh.


mitäs muuta tänne? meillä neuvolalääkäri alko jo tyrkyttää kiinteiden ja korvikkeen aloitusta, vaikka poika kasva hienosti ilmankin. yöt mennään kahdella herätyksellä, röyskyttää pitää aina, muuten tulee hirveet mahakivut. disflatyl ja relat edelleen käytössä,onko muilla?

nyt ruuanlaittoon... :wave:
 
Pupu meillä taas neuvolassa oli puhetta, että lähemmäs 6kk:tta pitäs imetellä eikä aloittaa kiinteitä kun kasvaa niin hyvin. Ja relatippoja meillä syödään ainakin 6kk ikään saakka, kun mie oon lueskellu noita tutkimuksia mh-bakteerien ja allergioitten syntyyn liittyen... :D mut yhtään meillei oo mahaväänteitä ollu.

kiitos kahviseuralle, olipa virkistävää taas nähdä!


 
Pupu Tupuna
Heili,
meilläkin oli tullu kilo painoa lisää kuussa pojalle, eli kyl se maito riittää mut näköjään lääkärien mielipiteissä on suuriakin eroja. Ja mä kyllä täysimetän niin kauan ku poika on tyytyväinen ja kasvaa hyvin.

SUSU, mä olen miettiny ihan samaa, syötän ny ton pullollisen loppuun tippoja ja sit jätän pois. Reloja ostan vielä lisää, ajattelin tonne puolivuotiaaksi antaa, kun vaivoja on kumminki ollu.

Ihana neuvolatätskä oli täälläkin, ja paras oli se papan siirtyminen ens tammikuulle :D :D :D
 
Kiva oli taas nähdä muitakin naamoja kuin näitä mein lapsukaisia, kiitos "kahvi"seuralle =)

cuplatonia meillä annetaan enää harvakseltaan. 3 päivää oltiin ilman ja ei mitään ongelmia. Nyt vaan Manu oli pari päivää kakkaamatta, kovasti kyllä yritti punnata mut ei mitään tullu niin annoin sit tänään tipat ihan kokeeks niin kakatkin sitten tuli, oikeen megasellaset :LOL: en sit tiiä oliks noil tipoil joku sellain vaikutus et kakkakin tuli helpommin :\| muuten tuo Manu on meinaan joka päivä muutamaan otteeseen kakannu.

Terkka tuosta cuplatonista sano sellasta et 2 kk:n iässä vois kattoo et jos lopettas, yleensä masuvaivat jo silloin menneet ohi tai ainaki selväst vähentyny.

Ei mul sit täl kertaa muuta

Hellu ja Manu
 
plääh,

toinen vesisadepäivä peräjälkeen. Ei kauheesti innosta kotona ees mitään touhuta kun sataa... Vetää mielenkin harmaaksi. Pikkunen nukkuu päiväunia tuolla vaunuissa terassilla ja ois 1h 45 min "omaa aikaa" tässä kulutettavaksi ennen kun esikoinen pitää hakea pois tarhalta..

:headwall: nyt tullee niin valivali-tekstiä, että parempi olla kirjoittamatta sen enempää..en pilaa muidenkin päivää.

 
nopsaan tulin kiittämään kaffeseuralaisia :wave:

Meillä meni viime yö valvoessa, tai no muksut nukku mut mie ja isäntä jostain kumman syystä ei saatu unta :ashamed: :headwall: Nyt yritetään käydä ajoissa nukkumaan, jos vaikka sais tän yön nukuttua.

Eevi puklaili aamuyö-yhden syötön jälkeen useampaan kertaan, mistä lie johtui mut sit aamu-neljän syötön jälkeen ei onneks pulutellu ja nukahti miun viereen.

Mut nyt pikailtapalalle ja nukkumaan :wave:

Ukkis ja Eevi huomenna tasan 1kk
 
Huomenta,

potilasasiamiehen kanssa juttelin jo toistamiseen tänä aamuna. Synnytykseen liittyen. Muistutuksen kirjoittamisesta puheltiin lähinnä, mutta hän ehdotti myös sitä että voisin hakea korvauksia potilasvakuutuksen kautta. Noh, katsellaan nyt miten tässä toimin.

Pikkukakkonen nukkuu pihalla taas vaunuissa ja mammalla on aamupalaan omaa aikaa. :D Meinaa vaan jäädä useimmiten aamupalakin syömättä, kun sitä aina innostuu jotain muuta touhuumaan sinä aikana kun vauva nukkuu.. =)

Oottekos muuten panneet merkille, miten ihanan värikäs syksy meillä täällä taas on!!! Ja raikas ilma ulkona! Mie oon möyriny iltapäivisin pitkin perennapenkkejä ja yrittäny saaha niitä talvehtimiskuntoon. =) Se on aika terapeuttista hommaa.

Eikai tänne mitään ihmeellistä kuulu..

Heili ja Edvin
 
Moikka

Täällä ollaan herätty jo 6:lta, tai mä oon heränny, Manu heräs vaan syömään ja jatkoi unia vielä melkein 9 asti :) ite en viittiny jatkaa unia kun kuitenki 7 viim. noustava tekemään koululaiselle aamupalaa. Manu olikin viime yönä melkein 10 tuntia syömättä, heräs siis 6:lta ekan kerran syömään. Noin pitkää pätkää ei kuitenkaan nukkunu, nukahti meinaan vasta 11 aikaan eilen, pari tuntia meuhkasi itekseen kopassaan enneku uni tuli :D

Mä oon tässä kerenny jo imuroida ja pestä lattiat :whistle: ja Manu nukkuu vaunuissa partsilla ja neiti kattelee disney kanavaa. Rauhallista siis. Parin tunnin päästä tulee koululainen kotiin ja sitten lähetään ostelemaan herkkuja =) Mä oon tän päivän lasten kanssa yksin kotona kun mies lähti Tampereelle ja kotiutuu vasta huomenna.

Eipä tässä muuta kuin että hyvät viikonloput kaikille.

Kävin muutes lisäämässä Manun tiedot kastetut.fi sivulle, sieltä löytyy herran kuva =) jos nyt vaan osasin laittaa sen oikein sinne :LOL:

Hellu ja lapset
 
Pupu Tupuna
Meillä ollu tänään oikein känkkäräpäivä, alko jo yöllä siitä,kun oli niin risaisia unipätkiä pikkuherralla. isukista ei ollu vaipanvaihtoon tai kanniskeluun (taas mahavaivaa, taitaa olla ehtaa koliikkia meillä) joten mä olen nyt PUHKI. aamupäivän herra on pulautellut ja huutanut niin ikään. meillä on täys kaaos, ja haluisin siivota nyt kun poitsu nukkuu ulkona,mutta 5min. välein pitää heijata vaunuja :headwall: :headwall: :headwall:


Onneks nää päivät on harvinaisia, että kaikki ketuttaa. tänään vaan on koululaisille tulossa iso porukka kavereita ja just nyt ei jaksas.... noh, toivottavasti malttavat pelata pleikkaa :ashamed:

Hellu, mä mietin että tiedänköhän sut... ainakin sukunimesi on todella tuttu =)
 
Moikka!

Muistatteko vielä minua? Kirjottelin muistaaksini vielä alku vuodesta, ntt en oo pitkään aikaan ehtinyt! Toivottavasti saan liittyä vielä seuraanne!

Meillähän on siis tyttö 2,9 vuotta ja poika 8 kuukautta.. olin myös kaakon kulman odottajia, Poika syntyi 30.1.06 :heart:

Oletteko puineet mitään tapaamisia ja onko anjalankosken seudulta ketään mammoja lapsineen? Siitä taisi joskus olla jotain puhetta..

-töttä-

 
Ja ainii sen verran piti sanomani että vähään aikaan me ei voda liikkua koska mulla on polvi leikattu ja paranemiseen menee aikaa vielä.. en liiku kotia pidemmälle vähään aikaa.. kepeillä linkutan.

Mutta heti kun paranen niin katsotaan jos voitais osallistua mahdollisiin tapaamisiin!

-töttä-
 
Voi harmi lappeenrannassa asti.. voisko aatella joskus kouvolassa kahvittelua? Mun jalka vaatii sen verran kuntoutusta että voi olla että menee ens vuoden puolelle, leikkaus oli reilu viikko sitten.

Kiva että oomme kuitenkin tervetulleita joukkoon !
 
Ja miekään en kykene niin pitkää matkaa yksin ajamaan, kun Kouvolaan. Mullon häpyliitos vielä synnytyksen jäljiltä kipeä ja välilevynpullistuma, joka aiheuttaa jatkuvaa kipua vasempaan jalkaan. :headwall:

Ehkä joskus..

Meillä kun on sukulaisia siellä Kouvolan suunnilla ja Kuusaalla.
 
Meitin "justiina" sai tänään kasteessa nimen Eevi Helmiina :heart:

Tyttö käyttäytyi hienosti, nukkui koko seremonian ajan =) Nukahti jo kun olin saanut kastemekon päälle, oli sylikummilla helppo pideltävä :D

Eipä meille tässä kummempia, yöt mennään edelleen 2-3h syöttövälein eli äipän unet hyvin pätkissä. Mut onneks saatiin Ukolle uus hoitopaikka, on 3pv viikossa hoidossa. Saanpahan sillon levätä Eevin nukkuma-aikoina =)

No juu, toisen kerran taas lissää :D

Ukkis ja Eevi 1kk2pv
 
Pupu Tupuna
Onnea hienosta nimestä UkonEevinäidille :heart:
niin, ja jos yhtään lohduttaa,niin meillä edelleen herätään yleensä 2 kertaa yössä syömään,joskus 3kertaa. Kyllähän se väsyttää, etenkin heti aamusta ei jaksas millään nousta. Seiskalta on kumminki pakko nousta ja sit alkaa aamurumba tän poppoon kanssa. nOh, ittepä oon nää halunnu :ashamed:

mutta kieltämättä välillä haluis vaan kääntää kylkeä ja toivottaa muun porukan kuumatkalle...

meillä meni viikonloppu kuitenkin mukavasti,laitettiin tauluja,kynttelikköjä,verhoja ja mattoja paikoilleen,kävästiin Joutsenon Annukassa täydentämässä astiastoa ja saunottiin ekan kerran uudessa saunassa =) Tänään pääsee muksut poreilemaan ammeeseen, mulla tietty menkat estää \|O

Mut kunhan näistä pääsen,ni haluun lojua tunnin-pari kylvyssä... :whistle:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, ja Susu, mä yritän muistaa vielä vastailla sulle ennenku kone menee sulki... :D
 
Miun pitää avautua täälläkin.. Eilen illalla nimittäin meillä kävi kamala tapaus. Olin laittanut vauvan n. 20.30 omaan sänkyynsä köllimään ja tekemään nukkumaan menoa.. Joskus 21 aikoihin kävin kurkkaamassa ja hän nukkua tuhnotti siellä. Semmonen tuhina vaan kävi, niinkun hänestä monesti käykin. Ei sitten tullut käytyä moneen tuntiin vauvan huoneessa, mutta puolen yön tuntumassa, kun itse tein nukkumaan menoa, kurkistin sinne. Vauva näytti kasvoiltaan hyvin valkealta, kädet, varsinkin sormet olivat aivan siniset ja rintakehä ei liikkunut yhtään. Mie meinasin saaha slaakin.. Hätäännyin aivan valtavasti tilanteesta, pomppasin ja laitoin valot päälle ja käden hänen kaulalleen. Kokeilin löytyykö pulssi. No löytyihän se sieltä, onneksi. Hän vaan näytti olevan niin syvässä unessa, ettei kovin paljon edes hengitys tehnyt mitään liikettä rintakehään ja kun hän on kovin viluinen (AINA!) niin siksi sormet olivat jääkylmät ja siniset. Mie vaan kerkesin jo pelätä pahinta. No tuo säikähdys kun hälveni, aloin itkeä. Ja yöllä olin tosi levoton itse, kun se säikähdys vaan painoi mieltä. Ja tänä aamunakin olen vielä itkeskellyt tilannetta. Siis aivan kamala. :'(

Luojalle kiitos. Edvin-vauva voi hyvin, hymyilee ja on kuin aurinko hyvin nukutun yön jälkeen. :heart: Vielä kun itse pääsisi tuon säikähdyksen yli.

Heili
 
Pupu Tupuna
Heilille hali :hug: ,
uskon kyllä että säikäytti pahasti!!! :( Onneksi kaikki oli hyvin. vauvat tosiaan välillä hengittelee niin hissusti ja kun nuo raajat tosiaan voi olla niin kylmätkin, että pahoin säikäyttäävät.

Meillä tää Eemeli (siihenhän se sitten nimi taipuu) kääntyy nyt koko ajan masulleen. äheltää ja möheltää niin kauan että lopulta on mahallaan nokkimassa :headwall: :headwall: ja sit tulee harmi. toinen käsi kyl jää edelleen alle,mutta mahallaan toi kyllä on muuten. :eek: teki ekan kerran viikko sitten ja nyt sit koko ajan... :/

MEin naapurissa kaadetaan tosi isoja puita ja vähän pelottaa,että saavatko kaikki oikeeseen suuntaan kaatumaan. näyttää vähän hurjalta touhulta..saatiin isiltä käsky pysytellä poissa sen puoleisista huoneista. :x

eipä tänne muuta, hampaita tehdään edelleen,nyrkit koko ajan suussa ja kuola valuu. :D
 
Meillon kans pari viikkoa kuola valunut ja nyrkit menee suuhun. Hampaita en ole kyllä vielä havainnut tulleen. Saas nähdä onko siitä kyse vai jostain muusta (vaikkapa omiin käsiin tutustumisesta).

Ja tuo motorinen kehitys on kans aika mielenkiintoista ollut seurata, kun siellä fysioterapiassakin käydään. Meillä vaan on sanottu, että vasta n. 5kk iässä oikeasti vauva saa ja osaa kääntyä, siihen asti meillä kuuluu "tukea" vauva niin, ettei käännähdy ympäri. Kuulemma väärillä lihaksilla kääntyy jos nyt jo kääntyilee. Meillä nimittäin Edvin meinaa aina pyörähdellä ilman niitä "tukia". Semmonen jämäkkä tapaushan tuo on vartaloltaan. Niin ja tällä hetkellä vatsalihastreenit on tärkeimpiä meidän kuntoutumisen kannalta. :D Ens kesäks tiiä vaikka saatas sikspäkki aikaan.

*vähän postitiivisempia juttuja*


Heili
 
Heili hui, varmaan pelästytti tuommonen. Onneks kuitenkin kaikki hyvin Edvinillä =) Jos teillä palellaan niin meillä vissiin hikoillaan :\| oikeesti voiko 2 kk:n ikänen jo hikoilla, herra herää aamusin meijä vierestä aina vähän selkä kosteena :eek:

Pupu aika etevä teijän poju =) muistelin tässä just et meijä tytöt oppi kääntymään vasta 4,5kk:n iässä ja toinen 5,5 kk. Ja tää Manukaan ei osoita minkäälaista kiinnostusta kääntyilyyn vielä. Mä aloin tässä miettimään et mistä tiiät mun sukunimen :D jos kasteilmotuksen näit niin siinähän on miehen sukunimi ja myöhän ei olla naimisissa. Mut jos oikeesti tiiät mun sukunimen ni sit en kyl tiiä mist voisit mut tuntee :/ Vai ootteko asunu voisalmi/kivisalmi suunnalla? myö asutaan kivisalmessa ja tytöt käy voiskan päikkyä ja toinen voiskan koulussa ekalla. Eikös teilläkin niitä isompia lapsia ollu? jos sitä kautta tuntuu tutulta...

No mut mä taian mennä ruuanlaittoon.

ps. meinasin huomenna lähteä kaupungille shoppaamaan a.päivästä jos joku on kans menossa ni vois vaik käydä kahvilla?

Hellu ja Manu unilla
 
moi täältäkin.viikonloppu menny ja musta on kans aina kiva kun arki alkaa..oon niin kai jo kaavoihin kangistunut..kerhot ym mukavasti tuo rytmiä...

Mea kääntyi eilen mahalta selälleen vahingossa ja hui miten säikytti häntä..oli aivan ihmeissään

kovasti juttelee ja kiljahtelee ja selvästi säihkähtää ihan omaa ääntään...hymyä tulee niin paljon jo heti aamusta kun nähdään "ekan "kerran ettei voi muuta kun ajatella että ihana päivä tulossa..ei meinaa tissi pysyä suussa kun naurattaa niin..

vaikea kirjoittaa kun on taas yksisormijärjestelmä menossa..

joten moi



 
Hellu mie voisin lähtee ihan liikunnan puolesta sinne kaupungille. Tuleepahan käveltyä ristiin rastiin... Niin ja saa pullaa kun käy kahvilassa.... :wave: :ashamed: :wave: Moneltas oot liikenteessä?
Me voitas 9-12 välisenä aikana johonkin tulla. 12.30 taas esikoisen poishaku hoidosta.

Heili
 

Yhteistyössä