Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
EnTahdoOllaPrinsessa
Pinouduttaiskos tänne kaikki odotuspuolelta tutut kaakkoiskulman äidit, uudetkin toivotetaan tervetulleiksi!!!


Itselläni tämä neljäs vauveli syntyi 14.7. rv 38+3 ,ristiäisetkin on jo vietetty ja vauva-arki jo totisinta totta :)

Kotona 3 isompaa lasta, kaksi poikaa ja tyttö. Itse olen jo työelämässä,nyt tietysti äitiyslomalla ja toivottavasti saan sen jälkeen vielä ainakin vuoden olla hoitovapaalla. (että talous kestää sen)

Rakennamme uutta taloa ja muutamme sen myötä vähän kauemmas kaupungista,mutta samalla suunnalla edelleen asustetaan. :wave:


Tässä päivitettyä listaa kaakkoisseutulaisista vauvoista:

19.5. Elmeri-81 tyttö, 2310g, 47cm EKKS rv 39+1
21.6. Sanmar poika, 2845g 47cm EKKS rv 38+4
22.6. Susu tyttö
1.7. Catjuska-78, tyttö, 3540g 48cm EKKS
14.7. Pupu Tupuna poika, 4220g, 52cm EKKS rv 38+3
31.7. Heili Karjalasta poika,4025 52cm EKKS rv 40+1
3.8. Hellukoo poika, 3190g 50,5cm EKKS
5.8. Maviks, poika, 4226g, 56cm KOKS
8.8. PikkuMyy76 tyttö,3735g, 49cm
6.9. UkonEevinäiti tyttö, 3705g 50cm EKKS rv 40+6
17.11. Emma83, tyttö, 2010g 42,5cm EKKS
7.12. Hippo76 poika,4370g, 50,5cm EKKS<br><br>
 
Mitähän tähän nyt laittas..

No joo. Mie kans tänne pinoon. Olen onnellinen leskirouva (8/80) uusperheessä. Lapsiakin on siunautunut, entisestä avioliitosta 8/2001 poika ja nyt uusperhettä on perusteltu ja 7/2006 syntynyt poika kuuluu myös pesueeseemme, niin ja se mies tietysti (7/76). Ja lisää lapsokaisia ois suunnitteella. :D :heart:

Sen verran höyrypäitä ollaan tän miun miehen kanssa, tavattiin 2005 elokuussa, mentiin itsenäisyyspäivänä kihloihin, hankkiuduttiin pieniin päin ja ostettiin keväällä 2006 oma paritalon puolikas. :D (joo, ei meillä kiire ole mihinkään :LOL: ). No, ollaan ihan umpirakastuneita :heart: ja onnellisia, se lienee tärkeintä.. (anopin tunteista ei kai niin väliä..Voitte ehkä kuvitella hänen reaktionsa..).

Tämän hetken haaveena ois isompi auto, lisää lapsia ja paljon terveyttä ja iloa meidän elämäämme jatkossakin. :D =)

Niin ja; miusta saa aika helpolla kahvittelu/vaunuttelu tms seuraa, kun vaan kysäsee. Ja meille voi tulla kyläänkin.. Varsinkin jos on esikoiselle sopivaa leikkiseuraa.. :whistle: =)

Ps. Yömyöhällä kirjoitettu teksti, voi olla hiukka sekava... :p
 
Ukonäidin puolesta;

Täten ilmoitan, että rakas pieni tyttömme 3705g, 50cm syntyi aamuyöllä klo 03.10. Rankka synnytys mutta nyt takanapäin.

Eli tuollaisen tekstarin sain tänä aamuna kun avasin puhelimen.

Onnea vielä kerran Ukkikselle! :heart: :heart: :heart:
 
EnTahdoOllaPrinsessa
Ihania uutisia Heili, PALJON ONNEA UKKIKSELLE :heart: :heart: :heart:

Tulihan se sieltä! eikä mikään iso vauva ollut, hyvä sekin :)


eiköhän tänne vielä porukkaa saada :whistle: ;)
 
Täältä löytyy yksi tämän seudun äiti lisää :wave: . Olen 24-vuotias kohta 4kk tytön äippä ja meidän lisäksi porukkaan kuuluu myös isi ja pari kissan ronttia.
Minäkin olen ajatellut jäädä vielä kotiin äippäloman jälkeen (loppuu maaliskuussa) ja olla kotona ainakin vielä ensi syksyyn asti. On se vauva niin pikkunen vielä äippäloman jälkeen,ettei sitä raaskisi hoitoon viedä.
Meillä myös on haaveena isompi auto,kun nyt on tuollainen kolme ovinen "perhemalli"... :D
Kiva olisi saada tänne lisää sakkia ja tältä seudulta varmasti löytyy paljon äitejä vauvoinenn.
Paljon onnea Ukkikselle pikku typystä!!! :flower:
 
Me käytiin tänään 1kk neuvolassa, ikää vauvalla siis 4 vkoa + 2 pvää. Ja paino on noussut (4025g:sta) 5855 grammaan! Aivan uskomaton kasvu tällä vauvalla! Pituutta poika on venähtänyt kuukaudessa 4,6 cm. Todettiinpa sitten, että rintamaitoa tulee riittävästi, jos ei liikaakin. :D

Iltapäivällä ois vielä se lääkäriaika ja jälkitarkastus. En kyllä tykkää yhtään olla siellä sorkittavana. :kieh:

Heili ja Edvin
 
nelikon äippä
täällä löytyy neljän lapsukaisen äiti..
nuorin syntyi 12.6
poika -02 ja tytöt -03,-04,-06

perheeseen kuuluu mies ja miehen tyttö 11v
nyt olen vaihtanut nimimerkin oon ent.myy :D
 
EnTahdoOllaPrinsessa
Tervetuloa Elmeri-81 *muoks* ( ei oo tosi, mä unohdin jo sun nikin) :ashamed: :ashamed: ja nelikon äippä!! ja heili, sulle on viestiä hipuissa :whistle: <br><br>
 
Jelli
Täällä on kanssa uusi äiti teitin ketjuun.

Heinäkuussa meille syntyi kolmas lapsi, tyttönen. Edelliset lapset on poika -99 ja tyttö -02. Esikoinen on siis tämän syksyn uusi ekaluokkalainen, siinäpä kriisin paikka äiteelle, kun pienestä palleroisesta onkin kasvanut jo iso poika...
Perheeseemme kuuluu myös isikin, joka on ollut vauvan syntymästä lähtie kotona lomalla mutta ensi viikolla sekin ilo loppuu ja arki kutsuu!

On tää mukava juttu, kun kaakonkulmalla taphtuu. En ehtiny mukaan noihin odotusjuttuihein, lueskelin kylläkin.
 
PikkuMyy76
Täälläkin kaakonkulmalaisia! Meille syntyi esikoinen, ihana pikkuinen tytöntyllerö, 8.8.06! Tytöllä syntymäpainoa 3735g ja pituutta 49cm. Perjantaina on neuvola, saa nähdä miten ollaan kasvettu. Tuntuu ettei ole kasvanut juuri mitään, meillä nimittäin pulautellaan oikein urakalla maitoa... Röyhtäytän syötön välissä ja lopussa ja pidän pystyasennossa syötön jälkeen. Mutta ei auta, tänäänkin harsoliinoja on mennyt pesuun urakalla. Huoh. :( Tuntuu niin turhauttavalta kun syöttää, puklitaan ja taas on nälkä. Juossaan siis oravanpyörää. Onko muilla vastaavaa?
 
susu harmaana
Moi

pinoudun myös tänne ...nyt tosi harmaana kun laiskuus iski...

Elikäs lyhykäisyydessään..kolmen lapsen kotiäiti tällä hetkellä..poika -02, poika02 ja nyt TYTTÖ :) 22.6.06...kotona siis olen lasten kanssa vaikka töissä varmaan helpommalla pääsis (vai pääsisköhän, oon terv.huoltoalalla) , pojat on villejä kun mikä ettei perässätahdo pysyä....Mea on kuin unelma vauva..aamulla kun näkee äidin ensimmäistä kertaa niin hymy ulottuu korviin asti ja sillä sen päivän taas jaksaa...tohinaa ollut meidänkin elämäss..talo rakennettiin 05, muuttamaan päästiin marraskuussa 05 ja nyt tää on meidän unelmakoti...

että se musta lyhykäisyydessään..sämpylätaikina oottaa..

Ja onnittelut Ukonäidille ja kaikille uusille Kaakonkulmalaisille tervetuloa pinoon

Susu ja Mea 11vko
 
EnTahdoOllaPrinsessa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 23:03 Heili Karjalasta kirjoitti:
ETOP:lle on vastausta hipuissa..
mä laitoin sulle yytä.. oli kiva nähdä sut livenä,vaikkakin vilaukselta :D


Kivaa kun saadaan tänne uusiakin kasvoja, tervetuloa kaikille! unohdin tuossa aloituksessa mainita, että tosiaan,kuuluu perheeseemme toki isukkikin. :D <br><br>
 
Kastanja
Mäkin ilmottaudun joukkoon uutena.

Olen 27-vuotias 10kk tytön äiti ja 28-vuotiaan miehen avovaimo. Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Tulevaisuus on vielä auki, rippuu paljon miehen töistä, tai siis onko niitä. Asustellaan vuokra-asunnossa, johon muutettiin kesällä.

Tyttö on oikea päivänsäde ja sydäntenmurskaaja :heart: Tykkää kovasti muista vauvoista ja lapsista. Nousee tukea vasten seisomaan ja ottaa muutamia askelia siinä. Hampaita odotellaan vielä(kin)...

 
Heissan vaan kaikille! Onpas kiva saada pino meille tällekin puolelle, kun ei kuitenkaan enää (/vielä :LOL: ) tule tuolla odotuspuolella niin liikuttua. =)

Elikkäs tosiaan. Täällä -79 vm pienen pojan (08/06) äiti täältä Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson rajamailta. Avo- isännän (-74), vauvan, koiran ja papukaijan kanssa asustellaan vuokra- omakotitaloa keskellä maaseudun rauhaa. ;)

1 kk neuvolan kuulumiset tähän samaan syssyyn: painoa 5525 g (syn. 4226 g), pituutta tullut syhnnytyksestä lisää 1,5 cm (vaan!?) eli nyt 57,5 cm ja pipo 39,5 cm (syn. 36 cm). Ristiäiset on tarkoitus pitää ens sunnuntaina, mutta nimestä ei ole vielä tietoakaan! Apuva!! :eek:

Asiasta sämpylään: onko kukaan tulossa lauantaina lastentarvikekirppikselle Saimaanharjun koululle? Mie meinasin yrittää, vaikka nuo ristiäiset painaakin päälle.

Ei vaan nyt täytyy lähteä vaipan vaihtoon. Erehdyin laittamaan kertiksen päälle, kun kaikki kestot on pyykissä (pyykkäri laiskotellu visiiin :whistle:) ja nyt sitten kärsin. Sinapin värinen kosteus lykkää housuista läpi...

Ja lopuksi vielä tervetulotoivotukset uusille ja iiiisot onnentoivotukset Ukkikselle ja koko perheelle! :flower:
 
PinjanSiljanNeeanäiti
:wave: Täällä yksi mamma ilmoittautuu mukaan! :wave:

Elikkä, olen vm -79 yrittäjä-äiti Lappeenrannasta. Perheeseen kuuluu isukki vm. 78, 07/03 syntynyt Pinja tyttönen ja kaksostytöt Silja ja Neea jotka syntyivät 24.5.06.

Omakotitalossa asustellaan, vauva-arkea elellään. Uutta kaikki tuntuu olevan kun nyt vaaveja on kaks. Hyvin ollaan silti pärjätty kun tytöt on yleis tyytyväisiä eikä turhista kitise.

Huomenna olisi 3kk neuvola, saas nähdä miten on tytöt kasvaneet. Ruokana kun on pääsääntöisesti vaan rintamaito. Iltaisin saavat lisämaitoo pullosta pidempien unien toivossa.

Ja kuten aina kun on koneella hetken, kauhee huuto kun inhottaa olla sitterissä eikä äiti ole koko ajan näkyvillä ja leikkittämässä.

 
pikkumyy meillä kans samanlainen pulauttelija. Ihan hirmu määriä puklaa tuo meidän poitsu välillä. Vaatteet, vauvan sekä omat, menee monta kertaa vaihtoon päivän aikana :\| Hyvin tuo silti näyttää kasvavan, kuukaudessa painoa tullut yli kilon verran :) Kai mä sitte "tyrkytän" liikaa tissiä pojalle ku pitää ylimääräset pulautella. Ja yks juttu minkä oon huomannu on et kun alettiin antaa pojulle cuplatonia niin jotenkin pulauttelu on lisääntynyt :/ Vai onkohan ihan sattumaa?

Heili Onpa teijän poju kasvanut hienosti =)

Enenpää en taas kerkeekään kirjotella kun tuo meijän poitsukka oottelee jo maitoaan.

Hellu ja Manu 1kk sekä tytöt -99 ja -01
 
EnTahdoOllaPrinsessa
Huomenta,

ilmoittelen tässä vain että minua ei nyt tod.näk. näy vähään aikaan..saatiin eilen muuttolupa ja nyt alko sit muutto ja siivoukset.. mitä tässä ny sit saa tehtyä. Sirkkeli laulaa vielä uudessa kodissa,joten sinne ei meillä ole Eemilin kanssa vielä asiaa yhdessä. Kunhan saadaan netti kuntoon ja tavarat paikoilleen,niin palailen taas. Sitä ennen mies lähtee Saksaan ja mä laitan kaikki kuntoon.. (niin varmaan juu)

:wave: :wave: :wave:
 
Huomenta vaan!

Meillä nukuttiin tänä aamuna pommiin. Esikoinen myöhästyi hoidosta, vaan eipä tuo katastrofi ole.. Miehellä onneks on liukuvat työajat. Pitäs taas itelle ja pikkuselle keksiä päiväksi tekemistä.. :D

Eilen saatiin uus kantoliina kotiin (ihanan värinen; Luumu) ja se onkin melkosen näppärä ja hyvä kapistus! Suosittelen kyllä lämpimästi muillekin. Oltiin jo kaupungilla sitten eilen liinan kanssa ja poika nukkua posotti siinä koko sen 2,5 h mitä me esikoisen kanssa shoppailtiin ja kahvilassa lorvailtiin.. Sithän tuo vauveli heräs, kun nostin autoon turvaistuimeen siitä liinasta.

Tuli muutes mieleen, että onkos täällä ilmaista kulkea rattaiden kanssa bussilla? En oo nimittäin 4 vuoteen linja-autoon astunut jalallanikaan ja muistelisin talviaikaan rattaiden kanssa olevan näppärää hypätä vaan bussiin kun tulee kaupungilta poies..

ETOP:n muuttorumba ei käy yhtään kateeksi! Vauvan kanssa en kyllä lähtis ihan heti mielellään muuttelemaan, saati sitten kun siullakin on mies reissussa ja muutama tenava jaloissa pyörimässä siellä.. Toivottavasti selviydyt! Elä ota liikaa paineita muutosta, muutto stressi on ihan hirvee asia.. :hug:

Ukonäitiä tänne pinoon odotellessa, eiköhän tuo kohta pääse sairaalasta poies.. ja tekemisen puutteesta kärsien,


Heili, Edvin 1kk ja Anton 5v

 
PinjanSiljanNeeanäiti
Heili Karjalasta Bussissa pääsee ilmaiseksi vaunujen kanssa. Ainut on et ainakin Lpr:nan alueen bussit on niiiiin huonoja. Välillä on sellaisia pitkän matkan linkkejä missä ei ole kun yks ovi ja vaunut on laitettava tavara tilaan ja vaavi syliin. Itse en linkissä ole nyt liikkunut kun meillä ainakin on niitä huonompia ja kaksosten rattailla ei kyytiin pääse (ei mahdu ovista).
 
Moikka

Heili juu ilmasta on kulkea linkillä rattaiden kanssa =) ja ainakin tänne kivisalmen suuntaan tulee matalalattiabussi aina, tai ainakin mulle on aina sattunut :) Mä kuljen aika paljon linkillä rattaiden kanssa kun se on niin helppoa vaan hypätä linkkiin eikä tarvi noita rattaita kasailla ja survoa tuohon mun tilaihmeeseen :LOL:

Tänään oltiin koko aamupäivä kimpisessä kattomassa meijän ekaluokkalaisen urheilukilpailuja. Manu jakso nukkua 3 tuntia, siis koko kisojen ajan :) Ekaluokkalainen lähti sitten kavereittensa kanssa (ja tietysti yhden kaverin äidin kanssa) heseen syömään ja vielä uimahalliin. Tuota reissua tyttö tais oottaa enemmän ku kilpailuja :LOL: . Nuoremman tytön kaappas isä sitten matkaansa ja hekin varmaan menivät jonnekin herkuttelemaan. Myö ollaan Manun kanssa täällä siis kahelleen :)

Taian kyllä mennä nyt Manun seuraks makkariin makoilemaan, jotainhan tuo tuolta välillä huutelee, taitaa olla seuraa vailla...

Hellu ja Manu 1kk
 
PinjanSiljanNeeanäiti
Myö asutaan Mattilassa ja kuljetaan 3 linkillä. Meillä oli esin koko kesän sellainen linja taksi. Ja normaalisti niitä rämiä vanhoja täällä liikkuu.
 

Yhteistyössä