Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
moron :wave: Pikaseen ennen unille käyntiä... Käytiin Eevin kans tänään neuvolassa, ja terkkari suositteli nyt kokeilemaan maidotonta kuuria 2 viikkoa. Eli nyt vaan on sit muistettava olla ilman maitotuotteita :ashamed: Ruisleipää en ole nyt vähään aikaan syöny, sen "älysin" itte jättää. Pitänee vielä yrittää välttää sipulia, omenaakin yritän jättää pois mut hitto kun oon omena-addikti :whistle:

Eeville en oo cuplatonia nyt antanu, masullaan nukkuessa saa puksuteltua ilmaa pois. Relaa annan päivittäin ja nyt oon antanu devitol-tippoja jekovitin tilalla. Tota disfatyl(vai mikä lie) pitänee kokeilla, jos vaikka auttais. Cuplaton miusta vaan pahens puksuttelua.

Eevi oli 3 viikossa saanu 370g painoa eli just ja just keskiarvokäyrälle pääsi, paino nyt 2pv vaille 6viikkosena 4280g, pituutta nyt 54,6cm. Terkkarin mielestä ihan sopusuhtainen tyttö, ja pirun jäntevä =)

No juu, mie lähen nukkumaan, väsyttää niin maan perusteellisesti \|O Millonkohan tää väsy loppuu :ashamed:

Ai juu, ja rouva Virtaselle ja Pionille teretulemast meitin sekalaiseen seurakuntaan :D

Ukkis ja Eevi kohta 6vkoa

P.S. jos taas kaffetreffeja on niin yritän jaksaa tulla ;)
 
Aloitanpa taas huhuilun, että mikäs päivä ensiviikolla sopisi ihmisille kahvitteluun? Ajankohta lienee aamupäivällä taas klo 9.30-10 välisenä aikana, käsittääkseni se on paras yhteinen tapaamisaika meille vauvallisille. Minulle kävis keskiviikko, torstai tai perjantai!

Kertokaahan, mikä päivä sopii ja UUDETKIN on tervetulleita! Kaivataan jo "tuuletusta" tähän vanhaan porukkaan...

:attn: :attn: :attn:

Heili
 
Mulle sopii ensi viikolla ihan mikä päivä vaan kahvitteluun ja aamupäivä taitaa olla paras aika. Ja tosiaan uutta porukkaa kaivattas tapaamisiin, myö samat aina siellä vaan istutaan :LOL: rohkeasti vaan mukaan!

Manus heräs tänään vasta 9:ltä, sain itekin kerrankin nukkua pitkään kun ei tarvinnu ees koululaista herätellä kouluun kun on syysloma. Ja yölläkin Manu söi vaan kerran, 6 aikaan, sain siis ihan kunnon yöunet =) Tuolla nuo lapsukaiset nyt kattoo disney kanavalta nalle puh ja möhköfantti-elokuvaa. Kiva kun siltä kanavalta tulee tällä viikolla joka aamu disneyn elokuva =) Manukin vielä hereillä vaikka yleensä on jo tähän aikaan ekoilla vaunu-unilla, no jospa tuo kohta kävis nukkuun niin kerkeisin tehä ruokaa ja siivoilla. Mun äiti vähän jutteli eilen et ottas tytöt sinne yökylään tänään, sanoinkin tytöille et jos siivoovaat huoneensa niin pääsevät mut eipä noita oikeen toi siivous innosta joten voipi olla et jää yökyläilyt :/

Heili se Manun makuupussi on vuoden 2003 äippäpakkauksesta, oli pakko selvittää netistä kun jäi häiritsee niin kovin :D

Eipä tässä muuta tälläkertaa

Hellu ja Manu sekä tytöt
 
Tunkeilen jo tänne vauvautuneiden puolelle, Kaakonkulman odottajissa on hiirenhiljaista :whistle:

Seuraaviin kahvitreffeihin en taida vielä ehtiä mutta ehkä jo sitä seuraaviin... LA 9.11. eikä ole antanut mitään merkkejä tulostaan ainakaan etuajassa, vieläkään en ole bongannut yhtään supistusta :eek: Tänään mennään kuitenkin ukkelin kanssa synnärille tutustumaan.

Vilmukka rv 36+6
 
maviks harmaana
Ihana olis kyllä nähdä muitakin äitejä, ja vauvoja kans, mutta... Meiltä kun on tuota matkaa ihan riittävästi (yli 50 km) eikä tuo bensa ole halpaa. :LOL: Samasta syystä tuo aamu ei ole paras mahdollinen aika. Katsotaan nyt kuitenkin. Jos ei tällä kertaa, ehkäpä joskus toiste. =) Välillä tuntuu, että täällä kotosalla tulee höperöks.
 
Susu en oo kuullukaan asiasta, siis kirppiksestä. Missä ja monelta se on? Mä yritän kuumeisesti kirppareilta löytää meille jonkinlaisen puuhamaton ja mobilen pinnikseen.

Mä oon ihan väsyksissä, Manu heräs viime yönä jo 2:lta syömään, yleensä siis on heränny vasta 5:ltä ekan kerran. Syötön jälkeen päättikin valvoa tunnin verran :eek: eihä siinä muuten mitään, jätkä itekseen touhus eikä itkenyt kertaakaan mut kun se lussutti sormiaan niin eihän siinä metelissä voinut nukkua kukaan :/ . Kaikenlisäks mulla särki päätä ja oli jotenkin flunssainen olo.

juuh, ei meille muuta

Hellu ja Manu
 
tervetuloa pitkätossu :)

Mä sitten selvitin sen kirppariasian, eli monikkojen nettisivuilla lukee että jättikirppis 22.10 klo 10-13 tirilän työväentalolla, myynnissä lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Täytyypi suunnata sinne =)

Viime yönä Manu vetelikin sitten unta taas 21.30-5.30, pikainen syöttö ja röyhtäytys ja taas unta puol 9:ään =)

Hellu ja Manu
 
Tervetuloa vaan joukkoon kirjavaan pitkätossu!

Me saatiin tänään postin mukana EKSP:stä tutta merkkinen valkoinen, lyhythihainen body, jossa on EKSP:n logo. Muuten ihan hyvä, mutta lyhythihaisella ei enää paljon ole meillä talviaikaan käyttöä, koska poika on niin viluinen ja toisekseen 80 senttinen tuskin enää keväällä/kesällä mahtuu..Kun nyt jo on 68/74 koko.

Esikoisen serkut on tulossa kylään, hurja määrä pieniä sitten iltaan asti talossa..Hirvittää jo vähän ennakkoon. Mut ehkä se siitä...

Hauskaa viikonloppua!
 
moi

juu Helluvalaiskin jo tuota kirppariasiaa..kävin viime keväänä siellä ja tavaraa ja vaatetta löytyi tosi kivasti..siis vinkkinä varaa muovikassi ja paljon pientä, sopivaa rahaa mukaan..myyjät ovat paikalla ja kauppa sujuu nopeampaan ja helpommin kun ei tarvi hirveesti rahoja vaihdella...eli nähdään =) siellä..mut nyt kaupalle ja viikonlopun viettoon

moi
 
Me vietettiin sitten viimeksi kulunut vuorokausi EKKS:n lastenosastolla tarkkailussa :/ Eevihän on itkenyt masuaan jo pitkään ja pulautellu paljon ja aikas runsaasti. Edellisyönäkin oli puklannu päänalusen ihan märäksi ja aamusta tuli sit kirkkaan keltasta puklua (sapen sekaista) ja sen perään kahdet isot puklut. No soittelin neuvolaan ja onneks oli lääkärineuvolapäivä. Päästiin ylimääräsenä näytille, ja eikun lähete lastenpolille ja sieltä sit osastolle.

Paino oli tytöllä laskenu maanantain neuvolakäynnistä, sillon mitat oli 54,6cm ja painoa 4280g mut eilen oli 4260g. Sairaalassa ei sit isoja pukluja tullu mut labrakokeita otettiin ja masu ultrattiin. Kaikki nuo oli ok =) Tosin Eevin kasvojen ja kaulan alueelle on alkanu tulla ihottumaa, ja kakka on ollut tumman keltaista ja ihan vetistä. Näistä sit lääkäri päätteli, että äipän tissimaidon kautta nyt tyttö on jollekin yliherkkä, ja myös masuvaivat+pulauttelu saattaa osin johtua siittä. :(

Nyt äippä on ollu maanantaista täysin maidottomalla dietillä, ja nyt lisäksi pitää jättää 2 viikoksi myös vehnä, ohra ja ruis pois. kauraa saa syödä. Katotaan onko tästä apua, jos ei niin sit mietitään uudemman kerran missä vika.

Tuo kirppis on ihan meitin nurkilla, asutaan n.300m päässä tömäriltä, joten varmasti tulee käytyä :D Viime vuonna käytiin ja löydettiin esikolle kakkosturvaistuin 10? =)

Miulle kävis kaffetreffit tiistaina, keskiviikona tai perjantaina, Ukko on sillon hoidossa joten päästään Eevin kans kaksin tyttöporukalla ;)

Mut nyt mukavaa viikonloppua :D

Ukkis ja Eevi 6vko2pv
 
Ukonäiti mie juttelin allergia- ja astmaliitossa työskennelleen ja kolmen moniallergikkolapsen äiteen kanssa tänään. Hän sanoi, että ihme että ovat tuollaiseen ratkaisuun päätyneet teidän vauvan tilanteessa, että hänellä on jokaisen kolmen kohdalla siirrytty suoraan peptiditutteleihin, kun on ollut vahvasti allergiaepäilyjä. No, tilanteet lienee aina erilaisia eri tapauksissa, niin siitä kai se johtuu. Me aika paljo noita allergia juttuja hänen kanssaan puhutaan, kas vain..No kun mie en ikinä osaa varata hänen lapsilleen mitään herkkuja tänne ja sit aina puheet lipsahtaa tuohon suuntaan (niin ja molemmat ollaan sairaanhoitajia...).

Meillä ollaan 12. päivää kakkaamatta, mallasuutteet on kehissä ja jos tää ei ala nyt kakkaamaan, niin Levolacia seuraavaksi hänelle annan. Ehkä jo huomenna. Olen asiasta soitellut neuvolaan, käyttänyt vyöhyketerapiataitojani (joskus muinoin käynyt jotain kursseja) ja kaikenmaailman kotikonsteja tehnyt kakan tulon edesauttamiseksi. Onneksi poika on tyytyväinen ja hymyileväinen, vaikkei kakkaa tulekaan..

Onkos muilla mitään erityistoiveita kaffittelupäiväksi ja olisiko uusia mahdollisesti tulossa mukaan!!??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 20:28 EnTahdoOllaPrinsessa kirjoitti:
Pinouduttaiskos tänne kaikki odotuspuolelta tutut kaakkoiskulman äidit, uudetkin toivotetaan tervetulleiksi!!!


Itselläni tämä neljäs vauveli syntyi 14.7. rv 38+3 ,ristiäisetkin on jo vietetty ja vauva-arki jo totisinta totta :)

Kotona 3 isompaa lasta, kaksi poikaa ja tyttö. Itse olen jo työelämässä,nyt tietysti äitiyslomalla ja toivottavasti saan sen jälkeen vielä ainakin vuoden olla hoitovapaalla. (että talous kestää sen)

Rakennamme uutta taloa ja muutamme sen myötä vähän kauemmas kaupungista,mutta samalla suunnalla edelleen asustetaan. :wave:

TIESITKÖ ETTÄ RUOTSIN KRUUNUPRINSESSA VICTORIA ON SYNTYNYT 14.7. JA SE ON MYÖS RANSKAN KANSALLISPÄIVÄ....NIIN JA MUN SYNT.PÄIVÄ MYÖS...
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 09:28 pitkätossu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 20:28 EnTahdoOllaPrinsessa kirjoitti:
Pinouduttaiskos tänne kaikki odotuspuolelta tutut kaakkoiskulman äidit, uudetkin toivotetaan tervetulleiksi!!!


Itselläni tämä neljäs vauveli syntyi 14.7. rv 38+3 ,ristiäisetkin on jo vietetty ja vauva-arki jo totisinta totta :)

Kotona 3 isompaa lasta, kaksi poikaa ja tyttö. Itse olen jo työelämässä,nyt tietysti äitiyslomalla ja toivottavasti saan sen jälkeen vielä ainakin vuoden olla hoitovapaalla. (että talous kestää sen)

Rakennamme uutta taloa ja muutamme sen myötä vähän kauemmas kaupungista,mutta samalla suunnalla edelleen asustetaan. :wave:

TIESITKÖ ETTÄ RUOTSIN KRUUNUPRINSESSA VICTORIA ON SYNTYNYT 14.7. JA SE ON MYÖS RANSKAN KANSALLISPÄIVÄ....NIIN JA MUN SYNT.PÄIVÄ MYÖS...
Moikkelis pitkästä aikaa,

mä olen tuo ex-EntahdoOllaPrinsessa, tämä Pupu Tupuna tuntui kodikkaammalta ja siksi siis sillä täällä palstailen =)

Ja juu, jostain kuulin tuosta päivämäärästä! Mä itte olen taas syntynyt 9.7. joten juhlaa riittää silloin heinäkuussa :D
Jotkuthan sanoo,että omien synttäreiden vietto vauhdittaisi synnytyksen käynnistymistä. Meilläainakin piti paikkansa :kieh:

mut hei tervetuloa miunki puolestani! enemmän vaikutan tuolla Heinähippusissa mut sillotällö käyn lukasemassa viestit täältäkin. Harmittavan harvoin kylläkin :ashamed:

Mä kans ajattelin kirpalle huomenna tulla, jos muistan. Eilen löysin itelle hautajaispöksyt kaupungilta ja tänään meen marimekossa käväsemään..

eli huomen nähään :wave: moikataan, jos tunnistetaan toisemme, uskoisin heilin tunnistavani :)
 
Vauvan syntymisen vauhdittuminen syntymäpäivien vuoksi on meilläkin "tuttua". Esikoinen näki päivänvalon ekaa kertaa minun syntymäpäivää seuraavana päivänä. Joskin, myös lääkäreiden antamilla lääkkeillä ja kalvojen puhkaisulla mahtoi olla eniten vaikutusta asioiden kulkuun. :D

Puputupuna rohkeesti vaan hihasta kiinni jos näät minut. Olen viimeaikoina kävellyt "sokeana" joka paikassa ja tuttuja tulee sitten tervehtimään ja olen ihan hoomoilasena..En tiiä mistä moinen.. Ehkä tulee liian vähän käytyä missään, niin "sokaistuu" ihmisille. :D Mökkihöperöitymisen ensioire.

Mie sain elämäni ekan HIIVATULEHDUKSEN alapäähän. Ostin tänään lääkkeitä siihen, mutta vasta yöksi saapi niitä laittaa, ohjeessa lukee niin. Kutittaa vaan niin penteleesti!!!!! KRÄÄÄKS. Ostin myös piimää hiivaa varten, kun olen kuullut sen olevan myös hyvästä (suun kautta nautittuna). Onkos muilla hoitokonsteja hiivaan?

Käytiin tänään esikoisen kanssa nautiskelemassa toistemme seurasta ja shoppailemassa. Yritin etsiä Nillasta sopivia harmaita farkkuja itelleni, vaan ei ollu semmosii kun etsin..Veromodassa ois, mut ootan vielä, että kutistuisin yhden farkkukoon ennen kun raaskin ostaa ne. :whistle: Käytiin myös Robinhoodissa, joulujuttuja jo osteltiin (pojan kavereille lahjoja jemmaan) ja ihania ulkolyhtyjä tonne terassille roikkumaan. Laitoinkin itseasiassa jo tulet niihin lyhtyihin. :D :xmas: Onko vähän ajoissa meikäläinen liikenteessä.. mutku luntakin jo satelee..

Prismassa näytti olevan synttärit. Tarjouksia, eläinhahmoja, ilmapalloja, karkkeja jne.. Sinnekin eksyttiin sattumoisin. :D Eikä tullu yhtään heräteostoksia.... :LOL: :LOL: :LOL:

Heili ja kauhee kutina koko ajan.. :/
 
Juu ja mua ei voi olla tunnistamatta huomenna, joudun ottamaan Manun mukaan kun mies lähtee jälleen kerran hirvijahtiin :eek: Eli raahaan turvakaukaloa kädessäni ja 2 tyttöä hyppii vierellä :/ Vaunuja en viiti ottaa jos niitten kans ei mahu siellä kävelemään, meijä vaunut ei oo mitkään kapeimmat...Saa nähä jaksaako sitä ees lähteä tai uskaltaako jos tiet on vaik jo jäässä ja mul on kesärenkaat :\|

oottelen täs millo Manu heräilee noilta iltauniltaan, pitäs poika kylpyyn laittaa. Tytötkin oottaa suihkuvuoroaan, saavat aina Manun kylvyn jälkeen läträtä Manun ammeen kanssa suihkussa :LOL:

Hellu ja Manu
 
Pupu Tupuna
Joo meillä kanssa säävaraus... toi Saimaan läpi tuleva tie menee jäähän heti kun on nollissa keli. Unohin tänään nostaa käteistä,ja pitäs jostain vielä sitä käydä. vai onkohan siinä läheisen kaupan kupeessa otto,tietäskö joku?? :)
 
Miun mies kovasti väittää, että huomenna on lämmin keli, eikä mitenkää erityisen kylmä..En sit tiiä, kun en oo säätiedotuksia kattellunna. Saatan ehkä minäkin jomman kumman pojista ottaa mukaan kirpparille..Tai sitten en. Kahtoo nyt, mikä on tilanne aamupäivästä. B)
 
Pupu Tupuna
Nyt on kirppisreissu heitetty, kävittekös muut? Oli kyllä tungosta, enkä tunnistanut ketään :/ Mulla oli meitin neiti mukana ja hää alko niristä loppuajasta,vaikke kauan oltukaan. OLin kyl pikkasen pettynyt antiin, aika monella oli hurjia hintoja vaikkei vaatteiden kunto olis kummonen ollutkaan. Mutta sainpahan 2 kassillista roihnaa silti. Sammakkonokkamukin,liukuesteen vannan pohjalle, köllöttelypeiton vauvalle,uuden fleecetakin hänelle, yhden ison dinon pojalle,hepan tytölle jne..

sellasta kävelyopettelutuolia ois tehny mieli mut järki vei sit voiton kuitenkin, kait se aika turha on, vai? :)
 
Moikka

Juu kirppiksellä tuli käytyä ja jos oisin tienny et siel on noin hirvee tungos niin oisin jättäny menemättä :\| Kiva oli turvakaukalo kädessä siellä tunkea eteenpäin...Löysin kuitenkin Manulle vaatetta ja mobilen. Tytötkin löysivät itelleen jotain roipetta. Kovasti meijän tytötkin ihasteli niitä isoja heppoja joita siel oli myynnissä mut ei riittäny tyttöjen rahat... Mun ois pitäny itekin olla siellä myymässä kun tuota tyttöjen vaatetta on monta jätesäkillistä varastossa, koskahan sais aikaseks lähtee niitä kauppaamaan :\|

Hellu
 
Juu kirpparilla miekii kävin, tosin ihan yksikseni.Helluun siellä törmäsinkin.Kauhea kaaos ja mielestäni aika kurjassa kunnossa olevia vaatteita suurin osa..Enpä ostanut sitten mitään. Kävin myös siellä Prisman vieressä olevalla kirpparilla, enkä ostanut sieltäkään mitään.. Olin ehkä liian myöhään liikenteessä tai sitten oon vaan turhan ronkeli. Ja niin ois meilläkii kirpparivaatetta mielinkielin tuolla varastossa..Useampi banaanilaatikollinen pinossa. Kun vaan sais aikaseks lähtee viemään myyntiin. Mikähän päivä noissa kirpparipöydissä on se "eka" päivä, vai voikohan ottaa esim la-la tai su-su? Onko kellään käsitystä?

Heili
 

Yhteistyössä