***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Mun isä kävi tuossa nopeesti kylässä hakemassa remonttitarvikkeita ja sain kuulla että hän on loppuvuoden lomalla. Ihanaa nyt ei tarvii stressata kenet saan pojan hoitajaksi jos sattuu nopee lähtö tulemaan. Täällä kun on se ohje että välittömästi ampparilla sairaalaan jos vedet menee ja oon just sitä stressannu että mitä jos vedet menee kun oon pojan kans kahdestaan päivät että kenet saan pojan hoitajaksi kun mun äiti töissä ja sisko koulussa. Miehen vanhemmat asuu kyllä tuossa naapurissa mut heidän kanssaan ei olla kovin läheisissä väleissä eikä he ikinä oo poikaa kattoneet niin en halua häntä heille "antaa" hoitoon kun eivät yhtään tiedä pojan päivärytmiä ja tapoja ja poika sanookin tätä mummua tädiksi kun hän mieltää mummoksi vain minun äidin. Mutta nyt voi sit olla hyvillä mielin että aina voin isälle soittaa ja hän tulee suht nopeesti pojan seuraksi jos tarve vaatii. Edelleen kyllä toivon että synnytys alkas viikonloppuna tai illalla supistuksilla niin että mies ois kotona ja kerkeis kaikessa rauhassa lähteä omalla autolla ja pojalle hoitajan hommata.

Ootteko te muut muuten tehny ruokia pakasteeseen valmiiksi? Mä aattelin joitakin ruokia tehdä että mies saa sitten ainakin pojalle lämmitettyä kotiruokaa kun oon sairaalassa. Mies kun osaa vedenkin pohjaan polttaa niin turha odottaa että hän täällä hirveästi kokkailis. Kaupan purkkiruuat ja valmiseinekset on jotenkin ällöjä että niitä en mielelläni hirveesti syötä. Jos jotain makaronilaatikkoa ja kiusauksia tekis pakkaseen. Niin ja leipoakin pitäs kun niitä vieraita kuitenkin riittää sit syntymän jälkeen niin on edes jotain tarjota. Yleensä meillä kyllä onkin pakastimessa valmiina kaikkea mut pitää vielä lisää tehdä ettei heti tarvii leipomispuuhiin ruveta.

Huomenna ois sitten viimenen lääkärinneuvola ja saa arvion vauvan koosta. 2vko sittenhän painoarvio oli jo 2,7kg, saa nähdä joko miten paljon yli 3kg huitelee arvio. Sitten pitäs kaupunkiin suoriutua ostoksille sen jälkeen tekemään viimeset lahjaostokset. Toiveissa on että kaupunkiin ei tarttis enää lähteä ennen ku nyytinhakureissulle :heart:
 
Mitä hittoa on oikeesti tapahtunu mun öille? Kuka on pölliny mun rauhalliset yöunet?

Valehtelematta 2 tunnin välein herään hirveään vessahätään ja vaikka yritän muka kääntää kylkeä miettien, että ei mulla voi olla hätä taas, niin pakko vaan vessaan mennä! Ei ole varmaan viikkoakaan niin selvisin ihan yhdellä vessakäynnillä/yö, niin nyt menee ihan älyttömyyksiin.

Joku mainitsi aiemmin, että synnytystä voisi lupailla kun suolisto vauhdikkaammin alkaa tyhjetä. No, paikat on ollu vielä viime viikollakin kiinni ja pehmenneet vain, joten enpä tiedä..
Mut ei tää kyl kovin kivaa enää ole, kun yöt menee ihan levottomiksi parin tunnin pätkiksi.

Supisteluja on tuleskellu joka päivä jonkun verran, en mie niitä ole laskeskellu tai aikaa kattellu kun ovat vain kovotuksia, taikka sitten semmosia menkkakipumaisia supistuksia. Kyllä ne varmaan kivun tasosta tuntee kun ovat enemmän niitä synnytykseen suuntaavia. Sillon vois alkaa aikaakin kattella tarkemmin.

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta, tänään mies jo aamulla totesi että jospa sie tänään jo sen laukun valmiiksi laittaisit ettei hän joudu sitä sitten pakkaamaan, koska sillon sieltä ei varmasti löydy semmosia juttuja mitä pitäis :D

Tetasha :heart: Milli 38+6
 
Heikka, joo-o täältä marraskuisista mie nyt siirtyisin teidän seuraksi jos mut mukaan huolitte???

kattiina samat on fiilarit täälläki, turhauttaa ja ahistaa ja särkee ja koskee muttei vahingossakaan supista :headwall:, terkka soitti aamulla että maanantai 7.12 olis sit se yliaikaiskontrolli millo ilmeisesti viimeistää käynnistäävät.. mitähä luulet ku mietin että pitäiskö sinne mennä näytille liikkeiden hiljaisuuden ja näiden kipuilujen takia, suostuskoha ne käynnistää jo ennemmin.. liikkeitä kyllä tulee just se 10 krt / h mutta se on vähän normaaliin verrattuna...

Täälläkin alkaa olla jo muutama nyytin saanut :heart: onnea kovin :heart:

mahan toiminnasta mulla oli tässä pari päivää tosi kovalla masu, mutta tänää aamusta tyhjeni sit iha kunnolla pariinki otteeseen.. mut njäääh saa nähä, ei jaksa enää ees uskoa että mitää tarkoittas..

Toivottavasti mahdun vielä mukaan juttuihinne, jaksamisia piiiiiiiiiitkien päivien kanssa toivottelee mm ja tirppa 40+5
 
Oltiin viikonloppu mummolareissus vajaan 300 kilsan päässä, uskaltauduttiin lähtemään vaikka viikkoja alkaa olla kasassa jo 38, mut niin helpolta olo tuntunut, et parempi mennä nyt, kun sit saa taas olla pitkään ihan kotioloissa lasten kans...

Arvelin et varmaan on viikonlopun aikana syntyny vaikka kuinka monta vauvaa, mut ei... nää joulukuiset lapset taitaa olla aika säntillisiä ja maltillisia :)

Oon kans alkanu miettii et pitäiskö sitä kattella sairaalakassia hiukan kuntoon jos tulee taasen kiire lähtö... mut edellinen käynnistettiin, niin jotenki en nyt osaa yhtään etukäteen toimia :whistle:


Vointeja ja supisteluja niitä toivoville :)

Ja Haltialle :flower: :flower:

Kivitasku 38+1 (mut menkkojen mukaan laskettuaika tulevana lauantaina...)

Huomenna kahdeksanvuotis hääpäivä, ois aika hyvä hääpäivälahja vauvan syntymä :)
 
Nonni, nyt sairaalasa käyty ja päiväunetkin jo nukuttu :)

Painoarvio oli 3480g ja kohdunsuu pituus 2-3 ja kahdelle sormelle auki.
Joten, ei siis aivan jätti ja kohdunsuullakin edistystä tapahtunut =)
Liikkeet näkyi ja tuntui, syke ja virtaukset hyviä.
Todella hyvä mieli jäi. LA10.12 mennään taas ja sovitaan näillänäkymin käynnistyspäivää. Siis tottakai toivotaan, että lähtis ihan itekseen jo vaikka aikasemminkin tulemaan.

äityli75, eemeli2v2kk ja joulu-tonttu 38+4
 
Jouluäippä, eiks olekkii kumma, miten yhden päivän aikanakin mieli voi olla niin ristiriitainen?! Nyt on päivällä ollut jotenkin mieli rauhallinen ja oikein toivoo saavansa vauvan syliin, kun taas viimeyönä tärisin horkassa muutaman supistuksen tähden :/ :whistle: . Niinkuin olenkin kertonut, kävin edellisen synnytyksen lähetessä meijän sairaalassa juttelemassa, mutta ei siitä ollut yhtään apua. Nyt olen paasannut kaikille sukulaisille ja kavereille minkä kerkiän tästä asiasta, mutta ei se pelko vaan miun kohdalla ainakaan puhumalla ohi mene, olen luonteeltani aivan mahdoton jännittäjä ja jännitän kaikkia mahdollisia asioita aina etukäteen, vaikka ei olisi edes mitään aihetta. Mutta minkäs sitä luonteelleen voi, perhana ;) .

Mutta on kyllä ihana huomata, ettei ole ainut tämän asian kanssa painiskeleva. :hug: kaikille muillekkin jännittelijöille, eiköhän myö tästä selvitä :) ...

 
:D ..mieolen ihan :xmas: ..mie en saa edes päivällä nukutuks.. unet pyörii luumuhillossa ja vaipoissa :LOL: ..

joku kyseli miun nikkiä.. no se tulee miehen kotimaan kaupungista..CASABLANCA on arabiaks Dar El Beida ja tarkottaa valkoinen talo.. :D .. ei sitä whasingtonin taloo..mut sitä kun casassa on niin paljon valkoseks kalkittuja taloja.. ja CASABLANCA on sitten espanjalaisten antama nmi sill kaupungille..

ukko on syntyjään Fes kaupugista joka on kuuluisa nahka värjäämöistään..mutta oli jotain 7v kun muuttivat casaan.. ja miulle jäi sellanen kesto ikävä sinne kun käytiin sellann reilut 5v sitten sukuloimassa...no jospa sitä vielä joskus..

NIIN JA IHAN VARMANA kerron lekurille tästä että unet tekee miulle temppuja.. sillä niin ne teki peikkoja pähän edeliselläkin kerralla ja kukaan ei kuunnellu sillonkaan.. no nyt ei oo pelkoo etteikö miun juttuja oteta vakavasti.. aion olla ihan tarpeeks kova ääninen kannanottaja synnytyksen suhteen jotta ei jää kenellekkään siellä mitään arvailujen varaan :whistle: ;) :xmas:

Dare ja manu rv 38 lähtee nyt kirjastoon :wave:
 
Esikoinen ei sitten nukahtanut 1,5 h nukuttelijen jälkeenkään, joten olkoot :headwall:
No nukkuihan tuo 12 tunnin yööunet, muta tiedän etää kohta on tooosi väsynyttä poikee ja enää ei oikein kannata nukumaan mennä.

Ei täällä sen kummempaa. Tämä maha alkaa ahistaa, mutta jospa sitä tämän viikon vielä jaksais ja alkais sitten vasta tuskastumaan. :D
 
Juu, käyrillä supparit 4min välein. Mutta kun tässä potilashotellissa oon, eli saman katon alla jopa samassa kerroksessa ku synnäri, niin sain tulla tänne huoneeseen viel kuulostelemaan.

Tuntuis kyl et saattais se jopa olla synnytys käynnissä, mut mitään en sano ennen ku vedet menee tai vauveli sylissä :saint: Nyt istun hetkeks lepäämään ja kuulostelemaan. Jospa se vaikka etenis ku rentoutuu ;)
 
peggy meijä pitää nyt tikistämällä tikistää ni ehkä kerettäs marraskuulla mukselot pulauttaa :LOL: no taitaa olla turha toivo... totesin tuossa tädillekki että jos ennen joulupukkia tulee nii hyvä on... auttaskoha haara perus hypyt :D
 
Tervetuloa vaan kärvistelemään tänne Mindy ja Peggy! ;) :wave:

Myräkälle puhallan suppareita täältä!!! :whistle: :whistle: :whistle:

Itelläkin tässä tuleskellu melko napakoita supistuksia (puhalluttaa niitten aikana jopa) kauppareissun jälkeen, mutta en halua että vielä syntyy, mut vois kuitenki vähän kypsytellä paikkoja valmiiksi.. ;)
 
Miss mindy Minä kävin toissa viikonloppuna käyrillä olemassa synnärillä, kun en tuntenut tarpeeksi liikkeitä. Ainahan voit ainakin ä-polille soittaa ja kysyä. Eivät varmaan käynnistä, jos molemmat voitte hyvin.
Minä menen huomenna painoarviokontrolliin ja samalla tsekkaavat paikat ja mahdollisesti ruvettas käynnistelemään, kun kokoa alkaa kuitenkin jo olla. Mutta saas nyt nähdä, jotenkin epäilen vaan, että laittaavat mut kotiin ja saan uutta aikaa ensi viikolle.

Kävin ostamassa joulukorttitarpeet ja askartelin sitten joulukortit. Nyt ovat kuorissa valmiina lähtemässä postiin. Häpyluuhun koskee istuessa ja seistessä, josko tämä ymmärtäisi edes alaspäin tulla. Ilmotin nyt masukille, että ei tarvitse sitten syntyä ollenkaan. Olkoon vatsassa, kun kerta ei voinut tulla jo. Niin.

Kattiina ja Möykky 40+4
 
Tervetuloa vaan Peggy ja Mindy!

Myräkkä peukut on pystyssä, että pääsisit vihdoinkin tosi toimiin!

Dare mun mies on Marrakechistä. Miten teillä on sujunut sopeutuminen Suomeen? Meillä on jonkinlaisella harkinnan asteella, jos vaikka joskus muutettaisiin Suomeen, mutta voi olla että jää sille asteelle.

(.) ei kerrassaan mitään uutta. Taas välillä vähän huonommin nukuttu yö, kun juoksin vessassa ja myöskin hikoilutti läpi yön. Minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä ei näkyvissä, mutta kaipa tuo ennen joulua tulee. Torstaina on kätilön kanssa tapaaminen niin jos sen jälkeen on vähän viisaampi onko paikat edelleen visusti kiinni. Mun pitää varmaan alkaa makoilemaan kanssa oikein urakalla, jos se vaikka auttaisi, kun ei ainakaan touhuaminen ja rasitus auta. Väsyttääkin koko ajan niin ehkä sitä vaan täytyisi nukkua, mutta kun ei tuo esikkokaan meinaa nukkua päivällä niin milläs nukut? Anteeksi valitus
:ashamed:

Supistuksia kaikille niitä toivoville!

Saini ja Tintti 38+6
 
ONKO reilua, kysyn vaan. Tuntuu, et kaikki suppailee ja on jo likimain valmiita putkauttamaan vauvan maailmaan. Ja mulla ei mittään. EI supista, ei vihlo, ei pehmee eikä aukee. HUOH! Sitten vielä, jos menee yliajalle niin vasta kun viikkoja 40+jotain, voi neuvolan täti olla sairaalaan yhteydessä käynnistys päivistä yms. Vali vali ja kiti kiti, olipa helpottavaa :whistle:
Ens kerralla lupaan olla positiivisuutta pullollaan :D niinku tässä ei jo melko pullollaan olis <3

Sanna ja pikku naninani 38+4 <3
 
Heissa taas!

Ihan ekaksi ONNITTELUT VAUVAN JO SAANNEILLE! :flower:

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Vauveli laskeutunut jo alas. Ensi viikolla lääkärineuvola, niin kuuleepi sitten tuota painoarviota ja kohdunsuun tilannetta... Supisteluja ollut nyt taas vähemmän mutta sitten kun supistaa niin ne tuntuu jo ihan kunnolla. No, tuskin tää vielä lähiaikoina syntynee kunhan härnää ;)
Täälläkin yöunet kadonneet vaikka väsyttää mutta nukuttua ei oikeen saa tai sitten se on semmoista torkkumista. Päivällä kyllä sais omasta puolesta nukuttua mutta lapsilla on just silloin asiaa kovasti äidille...
Meillä onneksi toi lastenhoito on järjestynyt suht kivuttomasti. Jos lähtö tulee yöllä niin miehen toinen sisko asuu n. 50m päässä, joten tulee sitten meille ja toinen sisko asuu 7 km päässä ja on päivisin myös hälytysvalmiudessa. Mun omatkin vanhemmat ja sisarukset asuvat n. 15 km säteellä kaikki, joten tilanne sinällään hyvä.

Jospa nyt lähtis leipomaan pari kakkua pakastimeen...

Tsemppiä ja jaksamista kaikille :heart: Ja suppareita niitä kaipaaville!

anje ja :xmas: 35+6
 
Mä en jaksa enää! :'(

Nyt on kyllä ollu semmonen päivä, että kaikki vituttaa. :/ Lauantaista asti sitä veristä limatulppaa valunut, eilen supisteli, yöllä supisteli, päivällä supisteli KIPEESTI parin tunnin ajan, sen jälkeen puoli tuntia niin, ettei taukoa ollut juuri ollenkaan! :eek:
Ja arvatkaa tapahtuuko nyt enää mitään? EI :kieh:
Vein kuopuksen muskariin ja hölkkäsin takas sieltä, ei mitään vaikutusta! PLÄÄH!
Miten tää voi olla näin vaikeeta? :xmas:

Valivalivalivali.... :snotty:

 
Tältäkin suunnalta vauvautuneille onnittelut! :heart:
Marraskuisille loppuraskauden kärvistelijöille tervetuloa mukaan :D

Miracles :hug: ihan ku oisit mun suulla puhunu tai sormilla kirjottanu ;) Täällä ollu kans viime torstaista lähtien tuota lähdetään, ei lähdetä, lähdetään :headwall:

Myräkälle täältä kans jaksuja loppumetreille.

Tänään oli neuvola ja sf mitta noussu vaatimattomaksi 37½!!! Verenpaine oli 135/102, eli edelleen kohoaa. Nyt sit kotona mittailu jatkuu. Vihdoin ja viimein sain sen neukkatätin kirjottamaan lähetteen ä-polille uuteen painoarvioon, mikä ois pitäny tehdä jo ajat sitten, jos lääkäri oli sitä mieltä, että montaa päivää ei yli sais päästää. Veikkaus oli että perjantaille voisin saada ajan. Sillon jo 40+3 ja muistaakseni täällä käynnistetään vaan 2päivänä viikosta, eli vähintään viikon menee yli.

Käsikopelolla tuumas, että vili ois nyt helposti sen 4kg! :eek:
Se hyvä puoli neuvolakäynnissä oli, että sen jälkeen alkoi tajuton paine alakerrassa, tuntuu ku vili ois tippumassa kyydistä. Viiltävät selkäkivut ja paine myös tuolla b-rapulla. Kipu on kans muuttunu siitä menkkajomosta teräviin viiltoihin. Kokeneemmat??! oisko tää sitä oikeeta kipua? :D

Toivossa elävät
Delfis ja Vili
39+6 :heart:
 
Joku kysyi ruuan teosta pakastimeen valmiiksi... täällä ollaan siinä onnellisessa asemassa että mies tekee 90% meidän ruuista joten ei tartte valmiiks kokkailla :D Sitäpaitsi meillä on pakastin pullollaan mehua ja marjoja joten ei sinne juurikaan mitään mahdu jemmaamaan.
 
Juu, koivunkäpy ilmeisesti nyyttiä hakemassa :heart: Tsempit vain sinne suuntaan siis ;)

Mä nukuin noin tunnin unet, supistukset loppuneet sillä välin. Siis eivät ole enää yhtä säännöllisiä, eivät kokonaan loppuneetkaan. Kävelemään ei pysty ku paineen tuntu alhaalla on älytön. Jos yhtään tänään enää supistaa niin marssin suoraan synnärille ja pyydän saada sen peräruiskeen. Kun alkaa jo olemaan niin hankalaa tämä..
Tulis ne vedet!!

Mies ei ollutkaan päässy töihin tänään, niin huono keli ettei kopteri päässy lentämään. Siis kun merenrannalle vuoren päällä, niin tähän aikaan vuodesta vähän kinkkisempi homma sinne päästä. Huomenna aamusta yrittävät uudestaan. Eli; synny synny synny..! ;)
 

Yhteistyössä