***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa
Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa!







Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v.....toinen.....SEKS tyttölupaus


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............24v..............esikoinen........MKS tyttöarvaus


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs............HYS


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S tyttölupaus


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS poikalupaus
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
äippäliini83.........26v............toinen.............KOKS poikalupaus
viivie.................................toinen.....................
Mainamaina......................esikoinen..................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS poikalupaus
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS poikalupaus
takhisis.......28v...............toinen.............KAKS tyttölupaus
tuubi.............................kolmas............EKKS poikalupaus


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen............
Sisely............33v..........viides.............JS


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.........27v............esikoinen......TAYS poikalupaus
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS


Joulukuun 7.pvä
sukkapari.........29v............toinen.......OAS


Joulukuun 8.pvä
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........25v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 9.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ NKL tyttöveikkaus


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä........27v.......toinen............LKS/Kirkenes
sitruunankeltainen.......esikoinen...........
Maryane....................esikoinen.......... tyttöveikkaus


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
anskuuuu....25v...2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS tyttöveikkaus
mamx2.......25v............................kätilöopisto tyttölupaus


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS
unna84.......25v.......esikoinen.........LKS
Firesun........27v.......esikoinen........


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............
kivitasku.........................................K-HKS


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS tyttölupaus
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Killi12...............35v...........esikoinen.........TAYS
Tiinuli81...........28v...........esikoinen......... tyttöveikkaus
simi.................................esikoinen..........
Jenis....................toinen/kolmas.............. tyttölupaus


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy......................kolmas........Tikkamäki poikalupaus
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................LKS


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas.........toinen/1.yhteinen....MKS tyttölupaus


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen...........Ranska poikalupaus
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen.......................


Joulukuun 18.pvä
Jisse78.....31v......neljäs....................TAYS tyttöveikkaus
hipsu1978....................kolmas.................. poikalupaus


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS poikalupaus
ananaskirsikka......................................

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS
Linneja...................esikoinen.......


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL tyttölupaus
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................
upp3.........20v...........toinen...........OYS


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................
emmi-......................esikoinen......... poikalupaus


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS
Vernalis....30v......toinen.............TAYS


Joulukuun 25.pvä
Kribe.....27v...toinen................


Joulukuun 26.pvä
Heili82............toinen........LKS


Joulukuun 27.pvä
jenninho........esikoinen..........KOKS poikalupaus
vau2009.............................TAYS poikaolo


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Sonja74...............toinen........................
Valerie..............esikoinen............K-SKS


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425695,550
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1451216
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1479258
 
MUKAAN SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-liivinsuojia muutama pari
-pehmoimetysliivit
-rinnanlämmittimet
-puhtaita pikkareita ja sukkia useemmat
-kosteusrasvaa
-shamppoo
-hoitoainetta
-suihkusaippua
-hiusharja
-hammasharja
-hammastahna
-deodorantti
-kamera ja varapatterit ja patterilaturi!!
-vauvalle vaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-karkkia tms, ja muuta pikkusyötävää synnytyssaliin
-neuvolakortti
-kamera
-videokamera
-lukemista
-tärkeät puhelinnumerot
 
Hei!

Kiitos taas uudesta pinosta, pakkohan se on heti korkata vaikkei nyt niin asiaakaa oo :)

Sheivailu oli ainaki puheenaiheena elokuun pinossa ja täytyy myöntää että oon niiiiin laiskistunu tuossa lajissa, pitäis kyl antaa pehkolle lähtöpassit ku vielä voi ees jotenki sen homman hoitaa, loppuvaihees onki melkein parempi antaa karvojen kasvaa ja tyytyä ajeleen niitä mihin ylettyy ilman suurta tuskaa :kieh:

Masukuvianne olis kiva nähdä, en tiedä paljonko niitä ootte laitellu tuossa elokuun pinossa kun en sitä kokonaan kahlannut läpi? Omaniki voin tänne pistää, en muutes oo sellaista ottanutkaa ku sillon viimeks ku sen teille esittelin, koskahan lie ollut sekin hetki..

Joko on nimet ja kummit sun muut selvillä? Meillä ei. Ei lähelläkään! Onneksi on vielä aikaa.. :)

Palailen taas.. :wave:

Maukkis ja toukka 24 tasan (?)
 
Maukkis Meillä on tytön nimi selvillä (että masussa on nyt parempi olla tyttö tai saa miettiä päänsä puhki poikien nimiä) ja kummit on selvillä. Minun amk-aikainen ystävä tulee sylikummiksi, veljeni ja hänen tyttöystävänsä sekä miehen veli ja miehen ystävä muiksi kummeiksi eli esikoisemme saa 5 kummia!

Äkkiä se aika vaan menee, kun ollaan jo syyskuussa! Ei meinaa itsekään uskoa, että ollaan jo näin pitkällä. Moni tuossa päivittelikin, että vastahan sinä kerroit odottavasi ja nyt kuitenkin jo viimeisiä kuukausia aletaan mennä.
Tänään mietin, ettei musta enää todellakaan töihin ole, mutta näin ajattelin jo kun saikun sainkin. Nyt sitten voisi kotona tupsaa pikkuhiljaa, kun ei kärsi täälläkään paljoa kerralla tehdä.

Masukuvan voisi ottaa, eipä ole niitä oikein tullut otettua. Jos nyt ottaisi viikon välein torstaisin, näkisi, kuinka maha kasvaa loppuajasta.

Nyt kaffea ja hiukan herkkua ja töllöä :D
 
Kiitos uudesta kivasta pinosta :flower:

Pöheiköstä -krhm!- mun on tapana muutenkin vaan siistiä "pahimmat" pois ja bikiniraja, ei sen enempää.. Ja tosiaan nyt ei oikein enää tahdo taipua siihenkään.. Joten antaa nyssit olla vaan ja rehottaa ihan luomuna! :eek: Miten te, jotka enemmänkin parturoitte, millä sen teette? Kun niin helposti tulee punasia näppyjä, ja mieluummi karvat kuin ne kutisevat näpyt??

Nimiehdotuksia on mielessä - kun vain vielä osais päättää! Siihen synnytyslaitokselle menevään lomakkeeseen nyt ois tarvis joku nimi riipasta! Kummeista ei todellakaan ole tietoa, kun esikoiselle otettiin lähimmät ihmiset kummeiksi.. Se on iso kysymysmerkki tosiaan! (Harmillista..)

M 26+7
 
nimistä, toinen nimi on jo, etunimi nähdään sit aikanaan. kummit on valmiina ja todellakin paree ettei enempää lapsia tehdä kun enempää kummeja ei yksinkertaisesti ole. nytki joutu miettii et tarviiko kaverille maksaa kirkollisvero että saadaan kaks kirkkoon kuuluvaa kummia, mut onneks yks kultainen löyty joka lupautu kummiks.
alkaa olla parempi mieliki, johtunee siitä kun olo on sen verran helpottanu että henki kulkee eikä ihan niin pahasti huimaa just nyt..
 
Kiitokset uudesta pinosta äippäliinille!

Jos eilen oli täysin sininen taivas ja +30 niin tänään tulee sitten vettä senkin edestä :$

Annmarii musta vähän tuntuu, ettei meillä parempi luottaa niihin ultran viikkoihin niin ollaan ehkä lähempänä oikeaa laskettua aikaa.

Nimiehdotuksia on muutamia etunimeksi, mutta toisesta nimestä ei ole hajuakaan eikä kyllä myöskään kummeista. En ole nyt varma edes kastetaanko vai ei, kun meillä eri uskonnot miehen kanssa. Esikoisella on 3 nimeä niin kyllä tälle kakkosellekin ainakin 2 pitäisi löytyä ja olisihan se kiva ne kummitkin olla ainakin näennäisesti vaikkei kastettaisikaan.

Sheivailemaan en ole hetkeen yltänyt paitsi säärikarvoihin, mutta onneksi miehet on olemassa ;) Ehkä olen sitten niin jäykkä, mutta kun ei taivu niin ei.

Tsemppiä kaikille supistusten, liitoskipujen ja muiden kurjien tuntemusten kanssa painiskeville. Itsellä on onneksi nyt ollut vähän helpompaa ja kun muistaa vaan välttää ylimääräiset kanniskelut, työntelyt ja vetämiset niin pääsen aamuisinkin sängystä ylös :)

Saini ja tintti
 
Kiitokset äippäliini83 uudesta pinosta :)
Mulla näkyi ikä puuttuvan tuolta, en ole muistanut sitä ilmoittaa.. eli 28v. olen.

Aivan kamala kipu nivusissa/lantiossa ja alamahassa, siirtelin aamulla huonekaluja ja imuroin, nyt tuntuu etten pysty kohta kävelemään :eek: Mikähän tuli, liitoksetko ei oikein tykännyt rehkimisestä vai mikä lie..

Pöheiköstä ollut puhetta.. Enimmät olen siistinyt, ei kyllä kovin hyvin taivu enää sheivailemaan, saa loppuajan varmasti rehottaa :ashamed:

Nimiä on mulla jokunen mielessä, mies ei ole sanonut ehdotuksiini juuta eikä jaata. Kummeja ei tälle vauvalle tulekkaan, kun ei enää miehen kans kuuluta kirkkoon niin ei kasteta pikkuista. Esikoinen on kyllä kastettu. Pitäisi mietiä millaiset nimenanto juhlat sitten pidetään! Onkos täällä muita kirkkoon kuulumattomia?

takhisis 26+4
 
Kiitos jälleen äippäliinille uudesta pinosta, mulle voipi laittaa et tyttöveikkaus ja tays on synnytyspaikka. Eikös siinä sitten kaikki tiedot olekin... :D

Nimistä meilä olis nyt sitten tytölle nimi, jos loppuun asti neitinä pysyy. Aikas tvis nimi, suomalainen sellainen, kun sukunimi tulee oleen viiden kärjessä olevan sukunimen mukaan, on siis tooosi yleinen... Mulla kaksiosainen.
Ja pojalle on myös muutama ehdotus jos nyt käy et pojankloppina syntyykin sitten.
Meillä ei kyl mihinkään synäri papruihin nimiä kysytty?! Liekö eri käytäntö jäleen paikkakunnittain? Muistaakseni kysyttiin viimeksi kun hätäsectioon vietiin, et onko nimet, mutta ei niitä mihinkään kirjoitettu ylös.

Kummeista ei sitten hajuakaan... :eek: Nyt jo kolme lasta ja kaikki ystävät ja miehen sisar käytetty, et niin mitäs ny keksis sitten.... No onhan tässä vielä aikaa ja onhan noita kavereita ja kaippa sama kummi voi kahdellakin lapsella olla?

Sheivailut... joo kyllä noi kainalot ja jalat menee, mut tuo alavärkki on miehen heiniä ;) Ihan hyvin on hoitunut, ja mullahan kasvaa haivenia melkein tisseihin asti :LOL:

Kylläpä on ihanaa kun on jo syyskuu, aika menee siis nopeaan. Onhan tässä toki vielä aikaa edessäkin vielä... Masu kasvaa ihan jumalatonta vauhtia, moni on kysynytkin et vasta joulukuussa.... oon jo nyt niin iso, että... |O

Eipä ole edelleenkään tullut hankittua mitään vaaville ja pienet vaatteetkin on visusti vielä vintillä ja saa kyllä olla joulukuulle asti. Ei oikein ole säilytystilaa ainakaan vielä... Äkkiäkös ne sieltä sitten hakee ja yhteen koneelliseen menee, et nopee pesuhomma. Oon laittanut ne järjestykseen eri laatikkoihin joka koon, eli on helppo ottaa sitten ja mieskin löytää ne :)

Itsellä kaikki suhteellisen hyvin, pinna kireellä ajoittain ja tuota etovaa oloa edelleen... ja suonikohju jalka, mikä häiritsee pahasti elämää jos ei tukisukkaa muista aamulla laittaa...

No mutta taidan mennä ruoan laitto puuhiin. Jisse ja :xmas: rv 24++
 
takhisis, kovasti kuulostaa liitoksilta. nyt koita muistaa edes paripäivää ettet ota sivuaskelia, ei se vaarallista ole, mutta itellä ainakin pahimpien kipujen aikaan meinaa vetää jalat alta sivuaskeleet. ja koita nyt seisoo sit molemmilla jaloilla paino tasaisesti :saint: joo, noi onkin tosi helppoja toteuttaa. ja kiertoliikkeitä kannattaa välttää.

Noista karvoista viel, edellisissä on helposti kyenny ajaa lopuun asti, ei mitään heikkoa :eek: nyt oikeesti saa rehottaa loppuajan jos ei ukko niitä siisti, hyvä kun varpaankynnet saan leikattua.

Kummeista, me siis kulutaan kyllä kirkkoon jne, mutta uskovaisia meistä ei saa tekemälläkään, joten noi kasteet/kummit on ihan vain pakollisia juttuja.
Ja toki kummeja voi samoja käyttää vaikka kaikilla lapsilla, mut ite oon tahtonu että kaikilla on omat kummit, tälle tulokkaalle tulee varmaan parhaat kummit :ashamed: kurjaa sanoa näin, mutta niin se nyt vaan on. enkä todellakaan tarkoita että kummien pitäs kantaa lahjoja jne, mutta kait ne joskus vois edes tunnin viettää lapsen kanssa aikaa?
 
ääk... nyt jäin sit saitsulle... ei pystyny olemaa töissä... hoitaa kipeenä muita kipeitä...

mä sheivaan vielä noit värkkikarvoi sen minkä taivun, loppuaikana saa ukko sitte sheivata. jalat ajelenkii epilaattoril, koht pitäs taas vetästä.

kummit on valmiina ja pojalle myös nimi valmiina, oletuksella että poika siellä nyt olisi... tytöllekii varmast nimi löytyy jos poikalupaus muuttuu. kummit on myös valmiina, 4kummia, niinkuin esikoisella, joista 2kuuluu kirkkoon ja 2ei (eli ns. haltijakummit)... mut yhtä rakkaita kuin muutkin. =) nyt löhöilemään!
 
Nimistä; tytön nimi tosiaan valmiina. Ihan alusta asti ollu. Esikon aikaan oli pojan nimi valmiina alusta asti, liekkö sit enne.. Parasta olis, ei nimittäin ykskään pojan nimi tunnu sopivan mun suuhun just nyt ;)
Kummit, niin, ne kummit. Yks miehen kaveri jota oon kummiksi miettiny, muuten en kyllä keksi ketään. Tosin eipä ne ollu esikonkaan aikana valmiina vasta ku syntymän jälkeen..

Joku kyseli miten sheivaillaan.. Norjasta saa sellasta "intim barbering" geeliä. Sitä ku käytän niin ei oo tullu punasia näppyjä.. Mut tosin suihkussa sheivattava..

Huomasin eilen et ekat marraskuiset syntyneet jo.. Pienet kaksospojat hätäsektiolla, oliko viikoilla 28. Aikas hurjaa.. Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin pienten kanssa :heart:
 
Oho, muistinpa minäki vihdoin että on uus kuu ja uus pino :D päivän kytänny elokuun pinoa että ei kukaan kirjota, höh :D kiitos uudesta pinosta! :)

Tässä masukuva just otettu, eli 24+0


Tytön nimi on ollu selkeenä jo monta vuotta ( :eek: :D ), pojan nimikin oli mutta nyt alettu miettii ettei se sittenkää ehkä oo hyvä, nii pojalle nyt oon kuumeisesti miettiny eikä tahdo löytyä sopivaa... toivottavasti ois siis tyttö, heh :LOL: ei vaiskaan.

Kummit ollaan sovittu miehen kans jo myös, heitä tulee jopa kuusi. :eek: Esikolla on 5..

hmm.. alanpa lukemaan juttunne loppuun, piti vaan äkkiä tuo masukuva ottaa kun rauhassa sai kuvata kun isi ja poika on pihalla :D

Upp3 ja masukki 24+0
 
Miepäs siirrän ton mun sepustuksen tänne... eli näin:

Päiviä vaan. Mihinkäs minä kommentoisin...

Vernalis, Tervetuloa!!!

No se sf-mitta oli mulla 18 rv20, nyt se on kyllä varmasti jo yli 20, neuvola on seuraavan kerran vasta 14.9.

Rämemajavaa
olen sheivaillut jo muutaman vuoden enkä ole osannut lopettaa. En tosin yhtä aktiivisesti sitä nykyisellään ihan poslariksi vedä, siistin sieltä täällä käsikopelolla. Pitkiin aikoihin en ole enää nähnyt mitä teen :LOL:

Supistellut ei ole edelleenkään, sokerirasitustesti on huomenaamulla 7.15 joten kohta alkaakin sitten paasto :/

Mie en oo kans rautaa tarvinna vielä, viimeks oli hemppa 125, mutta mulla on noi raskausvitskut käytössä. Lisäksi otan probioottia aamuin ja illoin ihan vastustuskykyä ajatellen ja silläkin uhalla, että olen lukenut äidin maitohappovalmisteiden käytön auttavan myös vauvan masuvaivoihin ehkäisevästi. Tiedä sitten mikä on totta ja mikä ei mutta yrittänyttä ei laiteta.

Tarviisko kukaan muuten turvaistuinta? Meillä alkaa poju kasvaa Cosmicista yli ja tarttis ostaa turvavyöistuin tilalle joten hyväkuntoinen 2006 ostettu Cosmic xtp olis vailla uutta omistajaa.

Mun häämekko tuli tänään postissa :heart: Se on sopiva, nyt vaan sit kaikki toivomaan etten paisu reilussa kahdessa viikossa ihan muodottomaksi :LOL: Olisko kellään muuten heittää kommenttia noihin vaatteisiin sen verran, että jos laitan vaalean mekon ja vaaleahkon huivin jossa on kullanruskeat kirjailut ja hapsut päissä, niin voinko laittaa tummanruskeat kengät? Vaihtoehtona on myös vaihtaa mekkoon ruskea rusetti (nyt on mekon värinen) tai ostaa/ommella ruskeampi huivi. Juu tiedän että on vaikea sanoa ilman kuvia mutta kuvitelkaa edes :D

Raparperi ja Taimikki-Mötkis rv 24+6
 
Joo minäkin siirrän tuon sepustukseni tänne uuteen pinoon, etten unohdu ihan joukosta :) :

Jokohan minäkin uskaltaisin ilmoittautua joulukuisiin :D La olisi 24.12 ja jännitystä on ollut täynnä koko alkuraskaus. Siksi koska sain 3 km:a ennen kuin sitten alkoi tämä onnistunut raskaus. Ja tukilääkityksen kera ilmeisesti ollaan näin pitkällä ja kaikki on hyvin :) Välillä silti tuntuu ihan ihmeelliseltä että olen jo näin pitkällä tässä raskaudessa ja mitään ei olla vieläkään vauvalle ostettu vaikka lupasin itselleni että rakenneultran jälkeen hankintoja voisi alkaa tekemmään.
Sukupuoli ei toiveista huolimatta selvinnyt rakenneultrassa muutakuin että pippeliä ei tällä kerralla näkynyt, meillä siis esikoispoika on 2.5v :heart:
Vähän tyttöoloa olisi kyllä muutenkin :D

Vernalis..........30v......2......Tays

Supistukset täälläkin riesana ajoittain mutta kohdunkaula ei ollut lyhentynyt yhtään kun ultrattiin. Olen vain yrittänyt huilailla enemmän niinä päivinä kun on enemmän suppaillut.

Sheivailut jätin jo jokin aikaa sitten kun lantion ja liitosten kivut on niin pahat etten todellakaan taivu sellaiseen asentoon ja miestä ei pahemmin haittaa rämemajavat :D Ja mielestäni näin raskausaikana se on ihan terveellistäkin että siellä alhaalla on vähän karvoja. Bikinirajaa kyllä yritän vähän siistiä kun haluasin mennä uimaan vielä pojan kanssa, ettei nyt pursuile uikkareista kauheat karvat.

Sf-mitta menee tasaista keskikäyrää samoin kuin esikon raskaudessakin ja masu alkaa olemaan aika mukavan kokoinen, mielestänipaljon isompi kuin mintä esikon raskaudessa tässä vaiheessa.

Vernis ja Baby-J rv 23+5 :wave:
 
Sheivailut: Joo täälläkin harrastetaan ja hieman alkaa olla vaikeuksia nähdä enää. Pitää varmaan ottaa peili avuksi :D en kyllä halua mitään rämeikköä kasvattaa.

Käytiin tuossa pojan kans nappulakisoissa. Hienosti voitti 40m juoksun ja pallonheiton ja pituushypyssä tuli toiseksi :) Tosin osallistujiakaan ei ollut 2v poikien sarjassa kuin 2 :D No mut tekemisen ilo oli se tärkein! OIs kyllä vähintään saanu olla 1500m juoksu että ois riittänyt tolle, jatkuvasti veti ympäri kenttää kun muut lapset oli kiltisti kisapaikoillaan. Itellä hieman rupes jo mahassa tuntumaan toi perässä ravaaminen.

NIMISTÄ: Tytölle ois etunimi valmiina mut ilmeisesti meille on poika tulossa joten pähkäily jatkuu. Itellä ois 2 nimeä mielessä, jotka kelpuuttaisinm mutta mies ei välttis oo samoilla linjoilla. En halua mitään kovin moderneja enkä tusinanimiä, joku perinteinen jämäkkä nimi sen olla pitää.

Sanle 23+5
 
Hih, juuri kun pääsin sanomasta ettei mikään pojan nimi iske, niin poika sanoi yhdestä piirretystä miehen nimen. Ja se oli just ku nakutettu, toivottavasti mieskin innostuu :) Ja heti keksin toisen ja kolmannenki nimen siihen :) Ja ku kävin kattoon niin tän nimisiä ei oo kastettu suomessa ku 2, et harvinainenki vielä. Ja sopii pojan nimeen :)
Pojalla kyllä vaan 2 nimeä, mut eihän se tarkota et toiselleki vaan 2 nimeä laitetaan, hyvin voi laittaa 3?

raparperi, mikset säästä tulokkaalle sitä istuinta? Meillä on ihan kaikki tallessa, niin tulokkaalle ei oikein mitään tarvi ostaa. Paitsi sit jos tyttö tulee, niin haluanko laittaa sitä isompana ferrari-istuimeen? :D

Huomenna olis lääkäri, saas nähdä jatkaako saikkua vai joudunko töihin palaamaan.. Norjan kelassa käyn itkemässä et ku ei oo rahaa; josko ne sit rupeis jo maksaan pikkuhiljaa..
 
http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture028.jpg 25+0. tiukka pallo. :LOL: valtava rantapallo.
Eilisillasta asti taas supistellu, välillä vetää reisiin asti, poikaa ku hain hoidosta ni yks ekaluokkalainen on siinä iltapäivähoidssa, tuli ja tökkäs just supistuksen aikana mahaan sormella KOVAA meinas kakara saada korvilleen. se siis saattaa ohikävellessä läpsiä muita jne.. |O
toi maha on kyllä melko.. no valtava. mutta nätti, kaikki suonet näkyy kaaaauaaas :LOL:

Nimistä viel, meillä kans tulee olemaan perus suomalainen nimi, Edelliset on Anna ja Ville.
 
Tervetuloa pinoon Vernalis! Onnea!!! :) :flower:

Täälläkin liitoskipuja bongattu... toissailtana sohvalta noustessa oikealla jalalla ei voinut astua kun meinas jalat lähtee alta, samalla särki häpyluuta. :/ ja eilen oli hankaluuksia kyljeltä toiselle kääntymisessä, särki hulluna tuota luuta yms.... :kieh: ja selkäkin reistaa varsinki kauppareissuilla kun kannan pojan kaupasta autoon kun mies kantaa kauppakassit.. Sen tuntonen selkä aina että pian iskee noidannuolen.. niitäki mulla oli esikonkin odotuksessa joten ei mitenkään tavatonta. Ikävää vaan, kun yhtäkkiä iskee ja vetää kivun myös jalkoihin ja meinaa jalat lähteä alta. :eek:

Voi näitä vaivoja.. Onneks on myös ihania asioita. :) Kuten se että saan olla esikon kans kotona ja oon oikeesti onnellinen. :heart: vuosi sitten tilanne oli toinen - sairastuin synnytyksen jälk. masennukseen ja kotona olo ahdisti...onneksi lääkkeet auttoivat ja tammikuusta lähtien on mennyt paremmin, nyt elämä on jo normaalia ja voin nauttia äitiydestä ja kotona olemisesta! tää alkava syksy vaan vähän pelottaa kun on aina syksyisin ollu taipumusta alakuloon, mut ei pitäis antaa sille valtaa.. toivotaan parasta, et kaikki menis hyvin... masuvauveli on mielettömän eläväistä sorttia hereillä ollessaan, ei hetkeäkään paikoillaan :D meinaa porautua mahanahkasta läpi ;)

Upp3 ja masukki 24+1
 
prkle. yöllä supisteli n.10min välein ja sama jatkuu.
Neuvolantäti vastaa puhelimeen vasta 11.30. pitää vissiin sit saikulle soittaa.
Mut sitten taas jos supparit ei oo tehny mitään ni alka natina ku turhaan menee.. :kieh:
 
Poika heräs kuuden aikaan aamusta itkemään nenä ihan tukossa ja keuhkot vinku.. Istuin siinä sit ilman paitaa sen sängyn vieressä ja silittelin ohimoa. Niin yhtäkkiä alko vasemmasta tissistä tippasemaan.. :eek: Koita siinä sit pokkana nukuttaa poikaa ku tissi tippasee :D
Vein pojan hoitoon, vaikka aamuyöstä oliki tukossa. Ei nimittäin ollu nyt aamulla enää mitään, ei nuhaa ei yskää.. Ja tätähän meillä ollu jo 1,5 viikkoa. Pitää päästä käymään siel norjan kelassa, ei nimittäin oo vieläkään rahat tullu :headwall: Ja heinäkuun lopulla sanoin etten voi millään odottaa elokuun loppuun asti niitä.. Just just, eikös nyt oo jo syyskuu??!! |O

Myräkkä ja keiju 25+6
 
Koivunkäpy saitko terkan kiinni? Mitä sanoi? Toivottavasti helpottais!!

Nimi
on pojalle valmiina, kaksi nimistä on hänestä ajateltu. Toinen nimistä tosiaan on ollut jo ainakin reilu vuoden tiedossa, toiseen mielletty nyt raskausaikana.

Kummeista, sylikummi on valmiina, kysyttykin jo. Tein sellaisen kortin jossa on ultrakuva ja sellainen pieni värssy. Tämä sylikummi on minun hyvä ystävä (nainen), hän oli todella liikuttunut kun häntä pyydettiin, itki kovasti kun niin oli niin otettu. :) Tosi ihanaa kunn hän suostui. Miehen ystävää ja hänen vaimoaan aiotaan vielä pyytää, ja minun yhtä miespuolista ystävää. Eli neljä kummia olisi sitten.

Kiitos äippäliini uudesta pinosta! :)

Se on sitten todella jo syyskuu, uskomatonta! =)

Sais kyllä supparit hellittää, huh huh tätä olemista!

Pööpötti ja Masukki 26+3 :heart:
 
Eipä ole tullut juurikaan kirjoiteltua. Tässä kai elellään jotain seesteistä keskiraskautta niin ei ole kummempaa raportoitavaakaan :)

Olo on tosiaan ihan hyvä. Pikkuinen mekastaa massussa vilkkaasti ja masu kasvaa mukavasti. Sf-mitta taisi olla keskikäyrällä viime neuvolassa. En nyt jaksa kaivaa neuvolakorttia laukusta, mutta muistelisin. Seuraava neuvola on ensi viikolla ja silloin samalla sokerirasitus ennen terkalle menoa.

Jotain kremppaa sentään, välillä vetää selän tosi jumiin, pitkään paikallaan seisominen esim. tekee sen. Ehkä jokusen harjoitussupparin olen myös tuntenut. En ole varma.. Mistäpä sen tietää kun vasta 5. raskaus :LOL:

Tukisukista tuli mieleen, että millaisia sukkia käytätte ja mistä olette ne hankkineet? Mulla on toisessa jalassa kohjun alkuja ja olisi tietty fiksua hoitaa niitä jo nyt. Huomaan myös, että kun paljon töissä istun tai kävelen niin jalat turpoaa. Ja iltaisin ei muka ehdi / muista nostaa tassuja ylös...

Alapään ajeluista sen verran, että ei onnistu enää millään. Masu on jotenkin niin kiinteänä ja kovana tuossa edessä, että ei toivoakaan päästä tuheroon käsiksi :kieh: Tätyy vielä koittaa peilin kanssa. Isännän en uskalla antaa niitä ajella. Pelkään että tekee vielä haavan... :whistle:

Vauvalle en ole vielä pessyt mitään vaatteita tms. laittanut valmiiksi. No, kehdon kokosin jo. Meidän makkarissa on kyllä laatikkotolkulla vauvan vaatteita... Toin ne jo mummolasta kotiin, jotta pääsen ajoissa niitä lajittelemaan. Siellä on neljän tytön ja neljän pojan jäljiltä vaatteita sikin sokin erinäisissä laatikoissa.... Omia ja isännän siskon peruja... Lajittelen ne nyt koon ja sukupuolen mukaan, jotta on helppo sitten ottaa käyttöön.
Hoitopöytä on vielä myös mummolassa, joten lajittelu saa odottaa sen ilmaantumista kotiin. Tungen sitten heti käyttöön tulevat vaatteet jo valmiiksi lipastoon. Vaatteiden pesua aloittelen sitten vasta marraskuun lopulla - joulukuun alussa. Vähän sen mukaan miten tämä odotus tässä nyt etenee.

Äitiyspakkausta en ota, vaan sen rahan. Tosiaan noissa vaatteissa on mukana miehen siskon pojan pakkauksen vaatteet vuodelta -07. Ei mun mielestä mitään järkeä ottaa nyt uutta ja varsinkaan kun se aikaisempi pakkaus oli mun mielestä parempi väreiltään :D Toppapussit ja peitot yms. on tallessa vielä aikaisemmilta lapsilta ja pääsevät taas käyttöön.

Mitään päätöksiä ei ole kelalta vielä kuulunut, hakemukset jätin palkkatoimistoon elokuun puolivälissä. En pääse katsomaan kelan sivuiltakaan, koska meillä on isännän kanssa vain yksi yhteinen tili ja pankkitunnukset hänen nimellään...

Vaunut, kaukalo, lelut yms.on vielä haave vain... Ensin oli muka kiire niitä pohtia ja käydä katsomassa ja nyt viikot vierii ja tekemisen aste on tasolla pitäisi tehdä... ;) No vaunut on tiedossa, siis melko tarkkaan, että mitkä haluan ja samalla hankitaan sitten kaukalo. Helistimet, sitterit yms. tilpehöörit on varastossa ja löytynevät sitten ajallaan... Mikäs kiire tässä...

Pitääpä muistaa sanoa vielä tervetuloa uusille :flower: ja kipujen kanssa painiville kovasti jaksuja. Ajatelkaa, ollaan jo täällä asti ja joulu lähenee :saint:

T. Tintukka ja tonttu 25+2
 
Meni sitten koko päivä asioilla juostessa. Kymmeneltä lähdin ja ajoin norjaan kelaan. Kyselin lapsilisästä (siis kun olivat esikon hakemukset hukanneet) ja asia on jo käsittelyssä.. Vautsi :eek: No sitten siellä kerroin etten vieläkään ole sairaspäivärahoja saanu niin siellä setä soitti sitten osloon niin taas tuli lisää papereita mitä tarvivat maksaakseen.. Tai siis ekat 8 viikkoa lupasivat maksaa nyt pian, ja sen jälkeen kun sairasloma kestänyt yli 8 viikkoa pitää sinne toimittaa lääkäriltä todistus miksi ei voi työtä tehdä (ei siis pelkkä sairaslomalappu riitä). Ja työnantajan kanssa piti täyttää suunnitelma, enkä tajua mitä järkeä siinäkään, jos lääkäri kerta sanoo että ei saa työskennellä, niin mitäpä sitä enää työnantajan kanssa jeesustelemaan..
No onneksi kävin siellä ennen ku oli lääkäriin aika klo 12. Sain sitten sieltä heti paperit mukaan ja eikun lääkäriin niitä täyttämään. Onneksi oli lääkäri tutustunu norjaan käytäntöön jo ennenki, niin ei tuottanu hälle ongelmaa niitä lappuja täytellä. Samalla kirjoitti saikkua äitiysloman alkuun asti. Eli sain todellakin kaikki tarvittavat paperit hältä sitten :)
Sitten ei kun takasin norjaan, työpaikalle "keskustelemaan". Pomo täytti sen lapun ja menin takaisin kelaan. Mies siellä otti kopion kaikista niistä papereista, laittoi ne kirjekuoreen ja merkinkin siihen valmiiksi. Ja sanoi että jos vielä kehtaavat sanoa et heiltä jotain puuttuu niin hän ei enää tiiä.. Kerranki sain hyvää palvelua norjassa jossaki :D
Jäi sitten päiväunet väliin, mut jos se oli sen hinta että sais rahaa, niin jääköön.. :D Nukkua sitten yöllä ;)
Tänään en kyllä jaksa ruokaakaan laittaa, haen kotipizzan samalla ku poikaa hoidosta. Poika huomennaki hoitoon (mikäli ei oo sairastunu), mulla neukka. Hirvittää miten paljon paino noussu :/
 

Yhteistyössä