***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***


Nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri

Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v.....toinen.....SEKS tyttölupaus


Marraskuun 27.pvä
Saya................................................................


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS poikalupaus
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
viivie.................................toinen.....................
Mainamaina......................esikoinen..................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS poikalupaus
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS


Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS poikalupaus
tuubi.............................kolmas............EKKS poikalupaus


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................


Joulukuun 6.pvä
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS


Joulukuun 7.pvä
sukkapari.........29v............toinen.......OAS


Joulukuun 8.pvä
annmarii..........32v...........toinen...............
Meritähti.......25v...........esikoinen......TAYS


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
sitruunankeltainen.......esikoinen...........
Maryane....................esikoinen.......... tyttöveikkaus
TuuliK.....................toinen.........SEKS poikalupaus
Santsutsi.....22v....esikoinen.......OYS tyttölupaus


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
mamx2.......25v............................kätilöopisto tyttölupaus


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............
kivitasku.........................................K-HKS
Milarca.......27v...........esikoinen.......HYS
pinja82......27v................kolmas......KOKS


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS tyttölupaus
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Tiinuli81...........28v...........esikoinen......... tyttöveikkaus
simi.................................esikoinen..........
Jenis....................toinen/kolmas.............. tyttölupaus


Joulukuun15.pvä
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................LKS


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen...........Ranska poikalupaus
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen..................
Iiriksen äiti...............esikoinen................ tyttölupaus


Joulukuun 18.pvä
hipsu1978....................kolmas.................. poikalupaus


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS poikalupaus
ananaskirsikka......................................

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS
Linneja...................esikoinen.......


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL tyttölupaus
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................
mymmeli81r...28v.....kolmas......... poikalupaus


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................
emmi-......................esikoinen......... poikalupaus
jouluksi vauva..34 v....toinen......SEKS
motherof5.......31v....viides.............. poikalupaus


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS
Vernalis....30v......toinen.............TAYS
Jouluäippä..........esikoinen.............


Joulukuun 25.pvä
Kribe.....27v...toinen................
Julietta.........esikoinen............


Joulukuun 26.pvä
Heili82............toinen........LKS


Joulukuun 27.pvä
jenninho........esikoinen..........KOKS poikalupaus
vau2009.............................TAYS poikaolo
diiselikissa...30v....esikoinen.........
Pipariina......30v....neljäs.......Hyvinkää



Joulukuun 28.pvä
pienuu...26...toinen...........Jorvi


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS
Kviik...................esikoinen.............
anje80..................kolmas.............
s-a-j........27v........toinen...........
LumiZilla..29v........esikoinen.......PKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Valerie..............esikoinen............K-SKS


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................


Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425695,550
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1451216
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1479258
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505752
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531692
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558244





15.11.2009
leppäkerttu 3....tyttö....2645g....47cm....rv 36+4

16.11.2009
Santeriina 82...poika..2810g....48cm...rv 37+0

17.11.2009
Firesun.............tyttö....3660g....50cm....rv 36+1

18.11.2009
Jisse78.............tyttö....2750g....45cm....

21.11.2009
katrinainen.......tyttö....3850g....54cm...

26.11.2009
pööpötti............poika....3370g...48cm...

28.11.2009
haltia...............poika....3280g....50cm..
Sonja74...........poika.....2690g....46cm..rv35+2

29.11.2009
masuliini..........tyttö......3465g...53cm..

30.11.2009
anskuuuu.........tyttö.....3510g....49,5cm...rv38+3

1.12.2009
unna84............poika.....2030g....43cm...
Sisely..............poika.....3660g....50cm...
E-V-A...............poika....4590g....53,5cm...rv40+4

2.12.2009
Miracles..........tyttö.......3370g....50,5cm...

3.12.2009
Tetasha...........tyttö.......2915g....49cm...rv39+2
trin-................poika.......2920g....50cm...rv36+3

4.12.2009
Enni1980.........poika.......3355g....51cm...
PeggyBundy.....tyttö.......3100g.....49cm...rv41+0
takhisis............tyttö.......3020g.....49cm

5.12.2009
Myräkkä.........tyttö....3000g....47cm...rv 39+2
upp3...............poika......3060g...49cm
Killi12............tyttö.......2780g....47cm..rv38+5
raparperitaivas...tyttö....3870g...50,5cm...rv38+3
kattiina..........tyttö.......4035g.....51cm
sedillon..........poika......3080g......51,5cm...

6.12.2009
Koivunkäpy.......poika......3390g.....49,5cm
äippäliini83........poika......3965g....53cm...rv40+5

7.12.2009
Sydänkäpynen...poika......4200g....52cm..

Nyt on yhteensä syntynyt:
13 tyttöä
14 poikaa
 
MUKAAN SAIRAALAKASSIIN:


-neuvolakortti
-liivinsuojia muutama pari
-pehmoimetysliivit
-rinnanlämmittimet
-puhtaita pikkareita ja sukkia useammat
-kosteusrasvaa
-shamppoo
-hoitoainetta
-suihkusaippua
-hiusharja
-hammasharja
-hammastahna
-deodorantti
-huulirasva
-kamera ja varapatterit ja patterilaturi!!
-vauvalle vaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-karkkia tms, ja muuta pikkusyötävää synnytyssaliin
-neuvolakortti
-kamera
-videokamera
-lukemista
-tärkeät puhelinnumerot
 
jeps! mulla tänään rv 40+0... eikä mitää tuntemuksii... :D toissayönä kyl supisteli kipeesti 00.30-3.30 välisen ajan 8-10min. välein ja luulin jo että lähtö tulee, mut sit hyyty... tuntu välil et jalat lähtee alta. istuin vessassa useaan otteeseen, kun maha tyhjeni oikein urakal suppareiden ansioist. noh, ehkä tää täst viel tulee. neuvolas eilen käyty, neuvolan tätin mielestä vauva ois kiinnittyny (mitä ei viel ultran mukaan viime viikolla ollu) ja oli sitä mieltä että ens viikol ei enää nähdä (ens ma ois tuo viiminen neuvola ja sit äp-käynnit jatkossa jos yliaikaseks menee). eilen juoksin kaverin kanssa 4h kaupoilla, mut yöllä oli vaan pari kipeempää supparii ja muuten nukuin kunnolla, onneks, koska täst päiväst eteenpäin ollaa esikoisen kans kahdestaan päivät kotona. onneks ukolla ei oo kuin 5min. ajomatka ja meilt sairaalaan on max.10min. omal autol. vähä alkanu jo jännittämää tuleva synnytys ja vauvan syntymä. kun täs on loppujen lopuks itse selvinny vähillä oireilla, vaikka saitsulle joutukin jäämään jo rv 33.

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :heart: :heart: :heart:

JA SUUREN SUURI :hug: KÄRVISTELIJÖILLE!

äippäliini ja rv 40+0 :D
 
:xmas: JOULUKUU :xmas:

Täällä kans valvottu supistusten kanssa. :kieh: Neljästä asti olen valvoskellut, kipeinä supparit tulee mut ei niin säännöllisesti. Ja nyt kun nousin ylös niin katosi kokonaan.. |O
Ja tuota veristä vuotoa on tullut jo lauantaista asti! Mä oon oikeasti todella kypsä kohta jos ei ala tapahtumaan. Kauanko tuota vuotoakin voi tulla ennenku synnytys käynnistyy??? PRKL :kieh:

Miracles 40+2
 
Huomenta! Täällä ei ole supistuksia näkynyt piiiiiitkiin aikoihin, tai no kovottelee kyllä kun vähänkään joutuu vatsalihaksia käyttämään. Mutta muuten täällä vaan huokaillaan kun alkaa alaosasto olla aika lujilla... liitoksen kohdalta olen varmaan jo poikki ja alaselän hermot jää jumiin vähän väliä sillä tavalla että jomman kumman puolen jalka ei ylösnoustessa pidä painoa päällään. Onneks on niin hankalaa toi ylösnouseminen muutenkin etten ole kertaakaan nopean lähdön vuoksi lattialle kaatunut :LOL:

Huomenna olis se magneettikuvaus, jospa oltaisiin tosiaan viisaampia huomenna iltapäivällä.

Rapsu ja Mötkis 37+6

Ps. KOVASTI ONNEA MATKAAN KAIKILLE JOTKA SUPPAREITA TUNTEE JA MATKAA SYNNÄRILLE SUUNNITTELEE!!!!! Ja tietysti niille kans jotka ovat jo vauvan syliin asti saaneet.
 
Enpäs ole tänne kirjoitellut aikoihin vaikka käynkin päivittäin lukemassa kuulumiset :wave:
Onnea kaikille tontun jo saaneille :hug:

Minulla nyt viikot 37+4 ja perjantaina olisi sitten h-hetki käsillä. Klo.8 pitäis olla sairaalassa. Onneksi kaikki laitettu valmiiksi, joulu jututkin tehty :heart:
Illalla vielä paketoin lasten lahjoja ettei sitten tarvitse enää huolehtia niistäkään.

Muuten olo suht ok, supistelee kyllä mutta ei kipeästi. Vaavi ollut kyllä nyt aika rauhallinen, johtuisko kaikesta mitä olen touhuillut muutaman päivän. Nyt täytyy koittaa vaan olla nämä muutama päivä :D

Ihanaa loppuodotusta kaikille ja Ihanaa Joulua :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Onneks on niin hankalaa toi ylösnouseminen muutenkin etten ole kertaakaan nopean lähdön vuoksi lattialle kaatunut :LOL:
Anteeksi mut :LOL: Tämä oli kyllä niin hyvin oivallettu :LOL:

Kiitos äippäliinille joulukuun :xmas: pinosta. Heti ne vauvelit innostu ilmottamaan tulostaan ku joulukuulle vaihtui ;)
Taikka tämä minunhan nyt vaan värkkää ja kiusaa äitiä. Kohta mä varmaan oikeasti kuvittelen että sattuu supparit, ihan vaan uskoakseni synnytyksen käynnistyvän. Tai sit pissat päästän pöksyyn et vedet meni :saint:

Nyt on aamupalalla käyty. Seuraava etappi on lounas.. :ashamed: Kun ei täälä oo mitään tekemistä!! |O
 

Ihanaa Joulukuu :flower: :heart:

Täällä roissa oli ihanan valkoinen maa iltasella nyt satanut vettä :ashamed: ja sataa koko aika..en ala..tässä valmistaudun kaupungille..nukuin peräti 6 asti..pojat vienyt eskariin/ pv kotiin ja kouluun,menevät nyt sit isälle..vuorostaan.saan rauhassa kuljailla kaupungilla ja hoitaa loput joulu jutut,rauhottua sitten h-hetkeen ja jouluun :heart:
yö oli rauhallinen,alapää luut kipeet vaan..ja lonkat..vaikka uni loppu jo 6,kun vettä satoi,niin kovasti..
nyt alan touhuun ..jaksuja mammat !! :hug:

mamma rv huomenna 36 :heart:
ihanat pojat vm 99 ja vm 03
 
jeeeeee meidän kuu.. :saint:

Sanle mä oon tehny jotain pakakseen valmiiksi. Lähinnä hirvenlihapullia/pihvejä/mureketta ja varannu mm. sipulisekotuspusseja ja kermaperunoita pari pussillista, ni saavat isäntä ja esikko niistä helposti ruokaa.. potut saavat keitettyä sentään (ja meidän neitille ku kelpaa parhaiten pelkät kuivat perunat, ku niitä voi syödä haarukalla).

yhdyn valittajiin.. mä niin toivoin et vauva olis syntyny ennen la:ta ois jouluksi kerenny jonkukokoseksi. Mua ahistaa jo nyt valmiiksi ajatus et menee lähelle joulua eikä päästä käymään kummassakaan mummulassa jouluruualla, ku kaikki pikkujoulutki jää välliin :'( :'( no kait ne on toisarvosia asioita, kuhan tän nyytin vain sais syliin, mut ku on joka joulu tottunu et käy kummassaki mummulassa ja aatto ollaan vuoroteltu, ni tuntuu et jää jostain paitsi, ku ei nää sisaruksia eikä niitten lapsia jouluna.
Pitäs keksiä taas tikusta tekemistä tälle päivälle.. lähimmät soppailu paikat ku on tuol 100km päässä, ni ei oikein houkuttele lähteä ensin ajamaan, ja sit raahata tuota vajaa 2v:tä mukana. Lelukori pitäs käydä läpi, eilen yritin mut en pystyny istuun ku hetken tuolla lattialla ja tuli ihan olo. :kieh: :kieh: :kieh:

sukkis ja max 19vrk

ps. joulukalenteri korkattu :D
 
Ihanaa tosiaan, että on joulukuu!!!

Äippäliinille kiitokset pinon aloituksesta!

Voi vitsi, täällähän joutuu kohta roikkumaan koko päivän uusia vauvauutisia odotellessa ( siis ihan niinku en muuten tääl norkoilis :LOL: )...

Upp3 mie se poksun aina siun kanssa viikon jäljessä, siulla jo täysiaikainen tonttu siellä =)

Ja jouluäippä, tosiaan ollaan myö naamavalkoisena nyt tää joulukuu paniikin takia. Välillä tuntuu, ettei jaksa keskittyä edes mihinkään, kun synnytys pyörii kokoajan mielessä ja hitto, vaikka jo kolmas synnytys, niin naurettavaa pelätä näin :x . Siulla sentään eka tulossa ja pelko tuntemattomasta ihan aiheellinen. Mutta koitetaan tsempata täällä toinen toisiamme ja muita pelkoilijoita :hug: . Pakkohan tää tonttu on täältä uloskin saada :D ...

Jessie POKS 36 rv
 
Jännittää, pitää lähteä synnärille. Eilen oksensin tosi rajusti illalla ja samalla hulahti jotain pari desiä lattialle.. Voin todella huonosti. Imeytin sitä nestettä paperiin ja aamulla neuvolassa tekivät lapsivesi testin, positiivinen oli testi. Ei juurikaan supistele, mutta tunnen oloni aika sairaaksi.. Toivotaan että kaikki menee hyvin.

Apila ja pikku poitsu 36+0
 
Sukkapari, miekin niin jännitän miten tuon joulun suhteen käy. Vaikka tässä ollaan viikkotolkulla jännitetty, ettei syntyis liian aikaisin, niin uskotko, että tää tonttu päättää varmasti tulla just jouluaattona pihalle. Kaikkeista pahinta olisi olla jouluaattona sairaalassa :( . Miulla nimittäin viikkoja jouluaattona 39+2, eli jos ei aiemmin synny, niin se on hyvin todennäköistä, että joulupyhinä viimeistään, perhana :whistle: ...
Mie oon kanssa niin jouluihminen ja ootan sitä lasten intoa ja miun omien sisarusten ja heidän lapsien kanssa yhdessäoloa, joten ei pahempaa voisi olla, kuin viettää joulu miun maailman eniten inhoamassa paikassa, eli sairaalassa :( ...

Muoks. Apila87, voi onnea siulle tähän päivään, meillä näyttää olevan viikkojakin ihan sama määrä :heart:
 
Kiitokset äippäliiniille uudesta pinosta ja vihdoin tosiaan ollaan päästy joulukuulle :heart: On sisukkaita pikkutonttusia tulossa, kun ei monikaan ole hannonut vielä yksiöstään pihalle hiippailla. No ehkä nyt sitten pikkuhiljaa kun on sentään jo joulukuu... Toivotaan :)

Tänään olis hyvä päivä synnyttää iltapäivällä, kun esikon kummitäti on tulossa meillä käymään. Pääsis mieskin mukaan synnytykseen, kun olisi hoitaja. Mutta enpä usko että mitään tapahtuu vielä aikoihin. Täytyy lähteä varamaan tuonne joulumarkkinoille pyörimään porukalla. Mietin vaan uskaltautuisiko autolla liikenteeseen vai pitäisikö turvautua julkisiin. 10 minuuttia menee ratikalla tai junalla, autolla taas en oikein tykkää siitä La Defensen betoniviidakosta, joka on jokseenkin sekavanlainen.

Eilen taas tuli pohdittua että millähän sitä raahautuu sitten h-hetkellä sairaalaan? Se kun on tuolla ison ylämäen päällä jotain reilut 500metriä meiltä ja auto on myös parkissa tuolla ylempänä, mutta hieman eri suuntaan. Ainakin yhtä paljon aikaa menee siis autolla kun kävellen ja viimeksi kyllä selvittiin kävellen ihan hyvin, mutta tulppa ja vedet menikin vasta sairaalassa. Jospa sitä nyt ensin lähtisi vaikka ulkoilemaan tuon pikkumiehen kanssa, kun se tuolta joskus herää ja miettisi sitten näitä kun on tosi kyseessä.

Tsemppiä ja supisteluita kaikille, jotka ovat lähdössä vauvanhaku reissuun!

Saini ja Tintti 39 *poks*

 
hyvää meidän kuuta!

onnea haltia vauvasta :flower:
taitaa muutama muukin olla nyytin hakumatkalla, onnea heillekin. koivunkäpy oli varmaa tietoa ainakin..?

toivottavasti jouluksi olisi tontut jokaisella, eikä tarvitsisi viettää aattoa laitoksella :eek:

sunnuntain h-hetki lähestyy, mutta ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.. alkaa viikot käymään jännittäviksi kun yksin kärvistelee. tälläinen jännittäjä muutenkin kun olen niin en saa nukutuksi. meikälle kans suppareita pliiiis :whistle:

mimmi 39+2
 
Hiljaista on supistusten suhteen, ei ainuttakaan kipeetä supistusta tullut koko raskausaikana, no eipä tuo minua haittaa :whistle: Toivon silti et tää masukki päättäis syntyä kuitenki ennen Joulua et saisin sit viettää kotona joulua perheen kans... mies kyllä sano, et jos oon joulun sairaalassa, niin ei hänkään sit vietä joulua lasten kans täällä vaan oottaa siihen asti et mä olen taas kotona ja sitten alkaa joulun vietto :D liekkö laiskuutta vai mitä :eek: mä olen kyllä laatikot tehny jo pakkaseen valmiiks, ettei sitä oikeestaan tartteis ku kinkku paistaa ja ostella vaikka valmiit salaatit ja lisukkeet....

Tänään on meidän 8 vuotis hääpäivä ja päästää illalla kahden syömään ja aateltiin, et jos kävis vaikka keilaamassa, mut saas nähdä mitä keksitään...

rv 38+2
 
No, kylläpä täällä tapahtuu. Yks jos toinenkin ihan liipaisimella hakemassa nyyttiään. Itsellä edelleen supistelee, mutta ei kipeästi, joten eiköhän tässä vielä aikaa mene...

Meillä on kaikki neljä lasta ja mies sairastelleet jo monta viikkoa ja olen ollut tyytyväinen kun olen itse säästynyt kaikilta taudeilta, niin eikös sitten tänään iskenyt silmätulehduksen oireet, kyllä sapettaa!Pitää lähteä iltapäivällä päivystykseen istumaan ja siellähän voi vierähtää aikaa tuntitolkulla kun ei ole mikään akuutti kipu kyseessä...

Huomenna poksuu viikot ja pikku-ukko on virallisesti täysiaikainen. Kaikille paljon supistuksia tälle päivälle :)
 
apila: onnea matkaan.. :hug:
kivitasku: onnittelut hääpäivänjohdosta!! :hug:

jessie: niin samoja ajatuksia, tän pitäs kaiken jären mukaan olla syntyny jouluun mennessä ku 21pv tulee se 42+0 täyteen ja jos kaikki hyvin menee ni voi jopa selvitä jouluksi kotiin.. et ite ei onneksi tartte sitä jännittää! Toivottavasti muutkin halukkaat saavat nyytin joko ennen tai jälkeen joulun! :heart:

Nyt alkaa oikeesti jännittään.. ei oikeestaan pelota niinkään mut enempiki jännittää, ku ei tiedä mikä päivä on nyytti sylissä.. no kuitenki 3vk sisään. Tähän asti on vain jotenki eläny toiveessa et ennen la:ta, mut nyt alkaa hiipiä todellinen jännitys ku la on jo niin lähellä!

Täälki joulujutut aikalailla tehtyinä.. jos vaavi ei täs synny ni teen viel pikkuhiljaa makeaalimppua jne pakkaseen. Eilen sain muutaman kakun leivottua. Laatikot aattelin ostaa kaupasta, ku meil ei niitä syöt muut kuin minä. Sit viel jonku jäädykkeen aattelin väsätä ja vähän vaaleita pipareita, jos kerkeen. Isot ikkuna piparit aattelin laiskuuttani tehä valmiista taikinasta. Esikolla menee posket ihan punaisiksi kanelista, ni aattelin tänä vuonna jättää oikeat piparit tekemättä (ja ostan vaik kaupasta). Tortut haetaan valmiina (raakapakasteina) valiolta.

Hei muuten.. te jotka asutte Oulunseudulla.. Limingan osuusmeijeriltä saa valmiita raakapakastettuja torttuja (voihinleivottuja ja niis on hilloki valmiina) torttuja.. 40kpl laatikko maksaa 13?. Tuotteita tulee meijerille ti ja to.. liike on auki 9-13 (pieni mainos), niin saa sieltä muitaki raakapakasteita.
 
Meidän kuu!!! jee! :) Äippäliinille kiitos taas uudesta pinosta! :flower:

Koivunkäpy
taitaa olla jo jakaantunut ja seuraavaksi lienee apilan vuoro?? Vaiko Myräkän?? Toivottavasti vaikka molempien tänään :heart: kummallekin tsemppiä ja voimia :flower: ja tietty kaikille muillekin!

Täällä käytiin neuvolassa - toivon jo kovasti että ens viikolla ei tartte mennä.
Pää on vissiin jo kiinnittynyt ( eri terkka kun normisti ) - ainakaan ei saanut enää otetta. ja kyllähän tuo järkyttävä paine alapäässä siihen viittaisi...
sf-mitta 34 cm
rr 129/85
pissa puhdas
turvotus -
paino +600 g ( uusi vaakakin, prkl :LOL: )
syke 150 ja liikkeet hyvät

Kun lähdin neuvolasta niin siihen tuli pariskunta viime torstaina syntyneen ihanan pienen tytön kanssa... oli samassa perhevalmennusryhmässä ja voi kun olikin pieni ja suloinen tyttö kaukalossa kiltisti tuhisemassa. Heillä sama ( lomaileva ) terkka kuin meillä, joten tulivat neuvolaan kotikäynnin sijaan. Viikon ja päivän oli mennyt yli lasketun ajan... tuli ihan itelle tippa linssiin kun katseli sitä pientä nyyttiä ja ajatteli että itsellä on kohta samanmoinen :heart:. Hormonit, hormonit...

Viime yö oli taas ihan levoton ja heräsin neljän jälkeen ja valvoin seiskaan... sitten pienet torkut ennen neuvolaa. Tällai tää menee, joka toinen yö nukun ja joka toinen en :( . Millaistakohan se sitten vauvan kanssa on... en halua vielä ees aatella.

Mukavaa joulukuuta mammoille! Tässä kuussa suurin osa vauvansa saa =) - hyvin me ollaan sinniteltykin tänne asti!

Killi ja Topi 38+1 :heart:
 
JOULUKUUTA :xmas: :xmas: :xmas:

SAINI81 tais kysellä meidän speutumista suomeen..tai siis miehen.. no hyvin on kotiutunut..tuli lomallaan vuonna -93 käymään ja sillä reissulla mentiin naimisiin.. 31.12.93 palas marokosta hakemaan paperinsa ja nepäs ei meianneetkaan päästää tulemaan tänne.. :eek: :headwall: ..n lopulta alle 30 päivää ennen sikoisen synymistä pääsi mies suomeen ja sen jälkeen käytiin koko perheellä marokossa kahden viikon reissu kesällä 2004..ja tänä syksynä mies oli 13 vuorokautta käymässä kotonaan.. eli kait se hyvin on kotiutunut kun ei koko ajan ole mnossa takasin :LOL: .. ja muutenkin tykkää suomesta.. kielestä, luonnosta ja useimmista ruuistakin..on sitten asioita jotka edelleenmnee yli hilseen..mutta kun niihin ei takerru ihan tosissaan ja huolehtiiomista asioistaan niin hyvin menee..

ukkelini sitten ilmoitti eilen ilallapuolen yön hujakoilla kun haikailin nukkumaan tuskissani (alamaha lähtee kaiketi irti kuin nato ohjus konsanaan.. :LOL: :kieh: :headwall: :x ), ettämeille tulee tämn kyln isosta sanomalehdestä haastattelijoita kotiin.. :eek:

no onhan se kiva että äksöniä tällekkin päivälle..jos ne huomenissa määrääkin jonkun alotus päivän..

no sitä pähkäillessä mie menen laittamaan lapsille mikki hiiren kesäkimaroita näkymään.. :wave:

Dare+ manu 38+1
 
Onnea anskulle!!! :heart: :heart: :flower:

Apilalle onnea matkaan ja voimia :hug:

Onnea kivitaskulle hääpäivän johdosta =)

Ja supistuksia kaikille niitä tarvitseville!!!!!!! :whistle: :wave:

Täälläkin eilen iltapäivän ja illan supisteli, kipeesti. Monta tuntia, väli kaikkea 5-20minsan väliltä.. :D olin vaan onneni kukkuloilla hymy naamalla että jospa ne kypsyttelis paikkoja lauantaita varten, heh. :D ennen lauantaita ei tarvi syntyä tai kukaan ei saa meiltä joululahjoja!!! :kieh: :whistle: sillon siis se ostosreissu....

Mä joka päivä käyn kurkkimassa tonne oys:n sivuille että onko siellä sikataudin takia kielletyt isienkin vierailut jo vaihdettu sallituiksi...eipä oo ei, prkl.. :ashamed: toivon niin kovasti että vauva ois kunnossa vuorokauden ikäsenä ja päästäis kotiin synnytyksestä seuraavana päivänä.

Täälläkin tuuliviiri vauvan ja synnytyksen suhteen. Nyt haluan että vauva syntyis heti, nyt, tänään, ja kymmenen minuutin päästä iskee kuristava tunne kurkkuun ja paniikki että ei kai meille oikeesti oo tulossa toista vauvaa ihan lähiviikkoina/-päivinä kun esikkokaan ei ole vielä 1v 4kk ikäinen???!!!! :ashamed: :eek: :D synnytys ei pelota, mutta se sairaala-aika.... :'( voisin itkeä silmät päästä sen synnytyksen jälkeisen hormonimyrskyn ajattelustakin jo näin etukäteen...

Nojoo.

Hyvää joulukuun ekaa päivää! :xmas:
 
Onnea asnkuuuu!

Nonni, ä-polilla käyty :headwall: . Viesti on selvä, ei käynnistetä, kun sekä minä että sikiö voimme hyvin. No ei siinä. Ihan loogistahan se on. Mutta silti. Huomenna menen sitten magneettikuvaukseen, kun varmistetaan nyt sitten lantion koko, kun painoarvio oli vain ja ainoastaan 4,4 kiloa (virhemarginaalia +/- 600g ja mun tuurilla tietty se sitten on ylös päin). Ä-polilta sitten soittelevat, kunhan ovat kuvat katsoneet. Pitää sitten kysyä, että entäs jatko, menenkö vielä käymään neuvolassa vai tuunko (taas) ensi viikolla käymään kontrollissa. Ylihuomenna on 41 viikkoa täynnä. Minua niiiiin ärsyttää ja tuskastuttaa. Ultraajana oli joku erikoistuva lääkäri ja sattui sitten huoneessa pyörähtämään erikoislääkäri (kai se on joku vastuulääkäri tai ainakin ollut). Vaivun epätoivoon vielä, en jaksa enää.
 

Yhteistyössä