***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa

Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa! :heart: :heart: :heart:




Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v.....toinen.....SEKS tyttölupaus


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............24v..............esikoinen........MKS tyttöarvaus


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs............HYS


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S tyttölupaus


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS poikalupaus
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
äippäliini83.........26v............toinen.............KOKS poikalupaus
viivie.................................toinen.....................
Mainamaina......................esikoinen..................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS poikalupaus
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS poikalupaus
takhisis..........................toinen.............KAKS tyttölupaus
tuubi.............................kolmas............EKKS poikalupaus


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen............
Sisely............33v..........viides.............JS


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.........27v............esikoinen......TAYS poikalupaus
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS


Joulukuun 7.pvä
sukkapari.........29v............toinen.......OAS


Joulukuun 8.pvä
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........25v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 9.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ NKL tyttöveikkaus


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä........27v.......toinen............LKS/Kirkenes
sitruunankeltainen.......esikoinen...........
Maryane....................esikoinen.......... tyttöveikkaus


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
anskuuuu....25v...2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS tyttöveikkaus
mamx2.......25v............................kätilöopisto tyttölupaus


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS
unna84.............25v...........esikoinen.........LKS


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............
kivitasku.........................................K-HKS


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS tyttölupaus
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Killi12...............35v...........esikoinen.........TAYS
Tiinuli81...........28v...........esikoinen......... tyttöveikkaus
simi.................................esikoinen..........
Jenis....................toinen/kolmas.............. tyttölupaus


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy......................kolmas........Tikkamäki poikalupaus
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas.........toinen/1.yhteinen....MKS tyttölupaus


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen...........Ranska poikalupaus
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen.......................


Joulukuun 18.pvä
Jisse78.....31v......neljäs..........................
hipsu1978....................kolmas.................. poikalupaus


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS poikalupaus
ananaskirsikka......................................

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS
Linneja...................esikoinen.......


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL tyttölupaus
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................
upp3.........20v...........toinen...........OYS


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................
emmi-......................esikoinen......... poikalupaus


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS


Joulukuun 25.pvä
Kribe.....27v...toinen................


Joulukuun 26.pvä
Heili82............toinen........LKS


Joulukuun 27.pvä
jenninho........esikoinen..........KOKS poikalupaus
vau2009.............................TAYS poikaolo


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Sonja74...............toinen........................
Valerie..............esikoinen............K-SKS


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425695,550
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1451216
 
heips vaan kaikille! mä oon ollu perjantaist asti liikenteessä. kävin toissayönä hakemas siskon lentokentältä ja tänään olin keräilees vadelmii mun vanhempien luona. nyt on aika puhki olo. tänne ei kuulu mitään uutta. maha kasvaa jne. ens viikko ois viel töitä ja sit ois 3vkoa lomaa... sitä odotellessa... :D
 
Hei vaan hei!!!
Hui kuin paljon oli tullut tekstiä ja en nyt ennätä ja muista ihan kaikkea...

Täällä siis rouviinnuttu viikko sitten ja lomalta palattu tänäaamuna. Pariisissa käytiin nopee kolme päivää kiertämässä. Mukavaa oli ja lämmintä, ja nähtävyydet tuli nähtyä. Jalat tietty aivan poikki.

Rakenneultra torstaina ja innolla odotetaan, en ole niitä liikkeitä oikein tuntenut vielä paljoa, olisko tuota etumusta omasta takaa sitten sen verran... Vai liekö istukka edessä ;)

Aamulla alkaisi paluu arkeen, vanhin jatkaa puolipäikkyä, kun täällä maalla nuo muut kerhot on hiven harvassa ja ikänsä puolesta on pakko saada jo omanikäistä seuraa ja toimintaa... Kolmen kanssa kotona kesä oli aikna välillä hiven kaaoottista. Nyt on pakko tsempata ennen kuin masu alkaa oleen joka paikassa tiellä...

Mun äiti ja isäpuoli asuvat kilometrin päässä ja autavat minkä pystyvät, en nyt yökyläilyjä mutta mun lääkärit mihin lapsia ei mukaa´n voisi ottaa. Ja miehen vanhemmat asuu 15min päässä joten sieltä myöslöytyy apua, olen vain todella huono pyytämään apua keneltäkään, ja mies reppana joutuu kuuntelemaan sitten mun väsyvalitukset :/

Mietin just et koskahan mun äippäloma alkaa, kun en muista miten se nyt laaskettiin.. Hoitovapaalla kun olen jo kakkkosen ajoilta....

Mutta nyt telkun ääreen ja löffäileen...

Jisse ja :xmas:
 
Hei. Kiitokset äippäliinille uudesta pinosta ja onnittelut jisselle rouviintumisesta :)
Täällä ollaan ihan puhki. Kesä tuli :D Oltiin 3 tuntia biitsillä, mies ajeli kelkalla ja sattuivat just paloaseman venettä testaamaan samaan aikaan. Lisäksi yks kaveri kävi sukeltelemassa, että ihan kiva oli seurailla niiden touhuja :)
Mutta nyt olis sit aivan valmis sänkyyn.. Saunan kautta..

Myräkkä ja keiju 21+3
 
Kiitokset äippäliini uudesta pinosta! :) Jaksuja sinne!

Jisse78 onnea tuoreelle rouvalle! :flower: Ja jaksuja!

Täällä tänään sattui niiiiin kovaa nivusseutuun ettei tosikaan, huh huh!! Ja supistaa supistaa, blaah... :ashamed:
 
JääKyynel: Onnittelut ja pienelle pitävät jarrusukat jalkaan :heart:
Jisse78: Kuin myös jymy onnittelut tuoreelle rouvalle :D

Täältä löytyy äitiyslomalaskuri.. kelan sivuilla voi myös laskea äitiysrahan määrän
http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication
 
Kiitos äippäliini uudesta pinosta!
Jisselle onnittelut rouviintumisesta!

Minulla yrittää vissiin lentsua pukata päälle, kurkku on kipeä aamuisin, lihakset hellinä ja olokaan ei ole mitenkään hyvä. Tämän päivän kun vielä sinnittelisi, niin huomenna olisi vapaata. Jospa se sitten menisi ohi.
 
jos joku jaksaa niin mulle voi päivitellä. eli mamx2, 25v laskettu aika 11.12, kätilöopisto ja tyttölupaus. Mulla kun muuttui laskettu aika joka alkujaan oli 12.12. En kyllä ymmärrä miksi 1 päivän perusteella pitää muuttaa mut meni nyt näin :)
 
Huomenta ja onnittelu Jisselle uudesta siviilisäädystä!

Eipä tännepäin ihmeitä kuulu, kaukaloa vähän kaverilta autoon soviteltiin niin tiedetään voidaanko laittaa Baby Safe plussa tilaukseen. Ja sopihan se, auttavasti myös minunkin autoon etupenkille. Tuolla kauppakassilla ei kyllä paljon kauppaa pidemmälle ajellakaan :D

Kävin laskemassa tuolla kelan sivuilla ä-rahaa ja huomasin samalla että minähän jään ä-lomalle jo 11.11. Ohhoh! Sehän on jo melkein kohta!!!! Ja siitä ei ole pitkä aika enää joulukuun alkuun ja sit on joulu ja pitäis kyllä ennen joulukuuta saada noi joululahjahommat hoidettua... Esikoinen syntyi kolme viikkoa ennen laskettuaikaa joten varaudun siihen tämän toisenkin kohdalla vaikka se olisikin turhaa. Jäi esikoisen kohdalla sairaalakassikin pakkaamatta kun ajattelin että "vielähän tässä on hyvin aikaa". Juu ei ollutkaan.

Marjastuskausikin on nyt virallisesti avattu, on kerätty mustikkaa ja vadelmaa ja voi vitalis että on jalkoväli illalla kipeä kun käy pari tuntia kävelemässä ja kyykkimässä pitkin metsiä. Toi liitos on niiiiiiiiiiiiiin kipeä että jälleen kerran olen lähes varma että häpyluu on murtunut. Ei siis koske mihinkään nivustaipeisiin vaan ihan kirjaimellisesti tuohon häpyluun päällee niin että se on ihan kosketusarka välillä. Että tätä on nyt sitten tiedossa loput viikot, huoh. Onneksi se jää kyllä sitten synnärille se kipu, Luojalle kiitos siitä.

Raparperi ja Mötkö 20+5

muoks... rupes niin hävettämään tää raskausdementia että oli pakko toi hääviittaus poistaa kun johan mie kerroin sen aikapäiviä sitten :ashamed: :snotty: :LOL:
 
raparperitaivas, kannattaa koittaa kerätä mäestä marjoja silleen että "makaat" toisen jalan päällä.. ;) tiedän tuon häpyluukivun, jessus se meinaa saada ihmisen hulluksi. :ashamed:

Jisselle onnea naimisesta niinku meidän tyttö sanoo :LOL:

Mitäs mun piti... joonii, marjat ois juu kypsiä, herukat siis ja mun mehumaija hajos |O
Äippälomasta on ollu puhetta, mä alotan varhennettuna 50 päivää ennen la:ta loman ni EHKÄ ehtii tulla eka raha ennen syntymää.

Poika nukku levottomasti, samoin mä mut jäppinen heräs vasta puol 9 aikaan :eek:
 
Hyvää maanantaita kaikille. Se olis lämmin viikko tuloillaan; ihanaa :)

Kohtu älyttömän hellänä. Oikealle puolen koskee koko ajan. Välillä ihan kuin menkkamaisia kipuja, välillä kovempia. Sit joskus oikein kovasti vihlaisee.. Ja hassuinta minusta on, että kun nostan vasenta jalkaa, silloin tuonne oikealle puolen sattuu kaikista eniten.
Huomenna neuvola, pitää ottaa puheeksi tämä kipu. Ja huomenna olis eka hoitopäivä pojalla kesäloman jälkeen. On varmasti tosi innoissaan juniori ku pääsee hoitoon :) Sovin päiväkodin kanssa että poika olisi 10pv/kk hoidossa. Siis niin kauan kuin minä saikulla. Saan edes joskus levätä; muutenhan se ei onnistu. Miehellä tänään loma loppui, eikä yhtä kokonaista päivää mies ollut pojjan kans niin et mä olisin ollu lepäämässä.. Huomaa pojan käyttäytymisestä ja puheista että tuntee itsensä hylätyksi. On tavallaan hylkinyt isänsä perheestä, sanoi sen ihan suoraan.. :( Itsellä tulee kans tosi paha mieli pojan puolesta :'(

Nyt aamukaffelle, jospa sitä heräis..

Myräkkä, keiju 21+4 ja surusilmä
 
Huomenta! Olipas pitkät ja ihanat unet pitkästä aikaa.
:)

Myräkkä minulla on just tollasta kipua, ihan tuskaista, pahentunut vaan viikko viikolta. :/ Ja myös häpyluunkivut löytyy. Ei haluais koko ajan napsia parasetamolia, höh. :|

Juuri ilmoitin kouluun että en tule viikon päästä kun alkaa, tuntuu vähän ikävältä. Mutta pakko kait se on näin tehdä kun lääkäritkin on ollut sitä mieltä ettei rasitusta eikä stressiä, pahentavat suppareita. Kunpa pystyisin kotona sitten edes vähän touhuamaan ettei menisi ihan makoiluksi. :kieh:

pööpötti ja Masukki 22+1 :heart:
 
pööpöti Mulla noita häpyluun kipuja myös. Välillä tuntuu että häpyluu halkeaa; todella inhottavaa!
Mulle just eilen yks kaveri, joka kolmatta odottaa, että mitä useampi raskaus sitä helpompaa on. Että hällä ei oo ollu yhtään mitään oireita nyt (la hällä tammikuun lopussa). No mulla ainaki tämä raskaus hankalampi ku edellinen. Esikon aikaan olin saikulla 24vk alkaen, nyt jo melkein heti alusta asti.
Masukki kovasti potkii päivittäin, voi ihan nähdä kun liikuskelee mahassa. Pitäisi ajatella että niin kauan kuin vauva potkii, ei hällä oo mitään huolta, ja sehän on pääasia. Ja niinhän se tietty on! Mutta nämä kivut, ei mikään lohduta.. Mutta enpä kyllä ole suostunut panadoliakaan syömään vielä. Esikon aikaan söin vähintään 4x500mg/päivä enkä haluaisi nyt jo aloittaa niiden syönnin. Ei taitais loppuvaiheessa enää 4 tabua riittää..
 
Myräkkä, niin minäkin olen ajatellut, että Masukilla kaikki hyvin kun potkii kovasti, ja sehän on todellakin tärkeintä! Kyllä mama kestää! ;) Koetetaan jaksaa kipujemme kanssa, tämä vertaistuki ainakin jo vähän helpottaa! :)
 
Rakenneultrasta terveisiä, kaikki hyvin ja ihan selvää tyttöä lupasivat!

Esikko on ekaa päivää päiväkodissa, olin siellä aamun mukana ja jätin päikkäreille. Pitää lähteä kohta takaisin, yritän paneutua teidän juttuihin paremmalla ajalla.

Bellona 20+0
 
Moi!

Mulle ilmaantunut ekat raskausvaivat.. :/
Viikonloppuna jo oli ihmeellinen olo, tuntuu ettei saa happea/henkeä, mahaa puristaa oudosti ja väsyttää kamalasti. Eilisetä asti ollut nyt pää myös kaiken muun lisäksi pirun kipeä. :'(
Soitin neuvolaan ja menen lääkärille klo 17.. Soitin jo töihin, etten ole tulossa iltaan.
"Pelottaa" vaan jäädä saikulle kun työsoppari loppuu elokuun loppuun ja jos kamalasti on sairaslomalla, niin tuskin uusivat sitä enää.. :/

Onneksi Tyyne liikkuu ihan mukavasti mahassa, ettei tarvii siitä olla huolissaan (kai).


Miracles 23+1
 
Moi tännekin pitkästä aikaa! :wave:

Enpä oo saanu taas aikaseksi mitään tänne kirjoteltua vaikka netissä pyörinkin päivittäin. Tänne ei oikeestaan ihmeempiä, masu kasvaa ja liikkeitä tuntuu päivittäin. Issiaskipu on sitkeenä vasemmassa lonkassa ja alaselässä, varsinkin jos enemmän seisoskelee tai touhuilee jotain ja autossa istuminen tahtoo tuskaa olla. Mutta kun muistaa lepäillä niin ihan hyvä on. Ongelma vaan että tuolla raksalla riittäs hommaa mut selkä huutaa hoosiannaa heti jos enemmälti rehkii.

Perjentaina ois rakenneultra. Saa nähdä paljastaako jalkoväliään. Itellä on nyt ollut hieman tyttöolo vaikka hieman poikaa toivonkin. Saa nähdä mitä sieltä löytyy. Molemmat oikein tervetulleita.

Sanle 19+4
 
Mulle vois korjata listaan ennemminkin tyttöveikkaus, kun ei se ehkä täysin 100% lupaus ollut. Kun lääkärin sanat oli jotakuinkin tälläiset: ei täällä pojan vehkeitä näy, kyllä niiden pitäisi yleensä tästä kuvakulmasta näkyä, ja tuossa näyttäisi menevän selvä halkio (siis jalkojen välissä, alhaalta päin kuvattiin). Sanoi vielä lopuksi, ettei hän nyt varmuudella pysty lupaamaan mitään.

Vielä ois 9 viikkoa töitä jäljellä, jippii!! Just palasin 2 viikon mini kesälomalta duuniin ja nyt jo laskeskelen päiviä, milloin pääsen pois. Pidän siinä ensin kertyneet lomat pois ja sitten muutaman päivän varhennettuna aloitan äippiksen 2.11.

ansku 21+3
 
omaa-aikaa vietetty, kävin kaverin tallilla pällistelemässä hevoja. ratsastamaan yllättäen kytö ois, mutta ei ei vielä varmaan vuoteen.. Mutta oli puhe jos tyttöä alkas käyttämään jos tuo poni niile jää.

Miracles, mitä sanoi lääkäri?

Nii ja meille on tulossa poika.
 
Hei vaan,

Täällä ollaan saissulla virusperäisen flunssan vuoksi. Kurkkukipua ja lämpöä. Päivä on mennyut torkkuessa ja nestettä nauttiessa. Ihan hiessä olen välillä :(. Mutta jospa tämä menisi ohi. NYt aion ehdottomasti vaan levätä. Mies lupasi mennä huomenna kauppaan, ei tarvitse minun edes mukaan lähteä. Ihana se on :heart: .

Masukki möyrii ja alkaa liikkeet tuntua jo napakoiltakin. Ihanaa sekin :).

Ei tässä muuta.
 
Moikka!

Oon seurannut tätä ketjua ihan alusta asti, mutta lähinnä olen kirjoitellut tuolla lapsettomuushoidoista plussanneissa.

Elikkäs ikää minulla on 28wee, kuten miehellänikin. Esikoista odotamme. Laskettuaika on 14.12. Monenmonta vuotta pientä ihmettä olemme odottaneet jonka jälkeen aloitimme lapsettomuushoidot jotka kestivät 2vuotta ennen kuin toiveemme kävi toteen :heart:

Rakenneultra oli viimeviikolla ja kaikki näytti olevan kunnossa. Tosin uusintaultra on 4 viikonkuluttua kun pieni oli niin vilkkaalla päällä, näkyvyys oli huono mahan alueelle joten se tsekataan vielä. Tyttöä lääkäri veikkaili :heart:

Tiinuli 21+0
 
Nonii ois lääkärissä käyty.. :kieh:

Kävin siis omassa tk:ssa iltapäivystyksessä, kun aikoja ei saanut enää omalle lääkärille.
Päivystämässä oli joku just valmistunut jäppinen, joka puhu niin pahaa Treen murretta, ettei selvää meinannut saada.. :D
Se oli joku 2 metrinen ja veny siinä tuolissaan kun joku spaghetti. Voivotteli vaan koko ajan, että mitähän tässä nyt keksis.. :eek: On niin oudot oireet. Voishan se astmaakin olla. Muttakun ei löydy piippua? niin ei voi testata! |O
Paineet oli ok, 124/80 muistaakseni.. Pissaa ei edes katsonut. Huomenna käski käydä labrassa, että suljetaan pois KEUHKOVERITULPAN mahdollisuus.. No jjep, en kyllä hetkeäkään usko että se nyt semmosta ois.. Mutta käydään nyt sit siellä.
Olin jo pois lähtemässä, kun kysyin, että millähän sitten saan tämän päänsäryn pois, se on ainut mikä itseä häiritsee/työkykyä laskee.. Käski vaan ottaa Buranaa jos Panadol ei auta.
Viikon kirjoitti kuitenkin sairaslomaa. :eek:

Siis kyllä jumankauta jäi semmonen fiilis, että mistä toi poju oli lekurinpaperit saanu. :kieh:
 

Yhteistyössä