***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** elokuussa
Kaikki joulukuussa poksuvat tervetuloa!



Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v.....toinen.....SEKS tyttölupaus


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............24v..............esikoinen........MKS tyttöarvaus


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs............HYS
Saya................................................................


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S tyttölupaus


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v............esikoinen.......VKS poikalupaus
Enmppu ja vintiö...31v..........toinen...........TYKS
Saya.................23v............toinen.............NKL
Margaret............34v...........toinen............TYKS
äippäliini83.........26v............toinen.............KOKS poikalupaus
viivie.................................toinen.....................
Mainamaina......................esikoinen..................


Joulukuun 2.pvä
smesmira........24v.......toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS................27v..........toinen.................PHKS poikalupaus
Kuurakeiju.......32v..........toinen..................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79........29v..............esikoinen.........Englanti
nedee.........25v..............kolmas.............SKS poikalupaus
takhisis.......28v...............toinen.............KAKS tyttölupaus
tuubi.............................kolmas............EKKS poikalupaus


Joulukuun 5.pvä
äityli30..........33v.........kolmas...........Salo
JuliaK.....................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen............
Sisely............33v..........viides.............JS


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.........27v............esikoinen......TAYS poikalupaus
Hedukka.........30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.........30v............toinen..........HYS
haltia..............24v...........esikoinen..... poikalupaus


Joulukuun 7.pvä
sukkapari.........29v............toinen.......OAS


Joulukuun 8.pvä
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........25v.........esikoinen.......OYS
Meritähti.......25v...........esikoinen......TAYS

Joulukuun 9.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ NKL tyttöveikkaus


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen...........JS
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä........27v.......toinen............LKS/Kirkenes
sitruunankeltainen.......esikoinen...........
Maryane....................esikoinen.......... tyttöveikkaus


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
anskuuuu....25v...2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS tyttöveikkaus
mamx2.......25v............................kätilöopisto tyttölupaus


Joulukuun 12.pvä
joke-81....................esikoinen...........
tuuhu..........20v.......esikoinen........LKS
unna84.......25v.......esikoinen.........LKS
Firesun........27v.......esikoinen........


Joulukuun 13.pvä
elisar..........27v..............esikoinen..............
kivitasku.........................................K-HKS


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............JS
Tintukka76........32v.............viides.............KPKS tyttölupaus
Darelbeida........38v.............kuudes...........EKKS
Killi12...............35v...........esikoinen.........TAYS
Tiinuli81...........28v...........esikoinen......... tyttöveikkaus
simi.................................esikoinen..........
Jenis....................toinen/kolmas.............. tyttölupaus


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy......................kolmas........Tikkamäki poikalupaus
mimomamo.....................esikoinen...............
Grace83........................esikoinen.........VKS
pesukarhu...................neljäs..............SatKS
Kaikku................................................TYKS
saanak.....................................................LKS


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas.........toinen/1.yhteinen....MKS tyttölupaus


Joulukuun 17.pvä
saini81.......................toinen...........Ranska poikalupaus
MOLLA-77....32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2
Pippi.............30v.......esikoinen....................
Tuuulis.....................toinen..................OYS
Sydänkäpynen............toinen.......................


Joulukuun 18.pvä
Jisse78.....31v......neljäs....................TAYS tyttöveikkaus
hipsu1978....................kolmas.................. poikalupaus


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS poikalupaus
ananaskirsikka......................................

Joulukuun 21.pvä
Heidi1985...24v........toinen..........KYS
Linneja...................esikoinen.......


Joulukuun 22.pvä
bellona...........30v.......toinen...........NKL tyttölupaus
Mauahtavaa.................neljäs................
LilEdie............22v.......toinen..........KYS
KatariinaA............................................
upp3.........20v...........toinen...........OYS


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................
emmi-......................esikoinen......... poikalupaus
jouluksi vauva..34 v....toinen......SEKS


Joulukuun 24.pvä
Sanle.........25v........toinen..........KAKS
pippur1....22v.......esikoinen.........TYKS
Vernalis....30v......toinen.............TAYS
Jouluäippä..........esikoinen.............


Joulukuun 25.pvä
Kribe.....27v...toinen................
Julietta.........esikoinen............


Joulukuun 26.pvä
Heili82............toinen........LKS


Joulukuun 27.pvä
jenninho........esikoinen..........KOKS poikalupaus
vau2009.............................TAYS poikaolo


Joulukuun 28.pvä
trin-....23v....esikoinen......kättäri/NKL


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87.......................................
anje80......28.....kolmas..............MKS
Jessie......35v.........kolmas............EKKS


Joulukuun 30.pvä
apila87.....21v........kolmas...........KPKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz.....23v........esikoinen........Jyväskylä
Sonja74...............toinen........................
Valerie..............esikoinen............K-SKS


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen...24v......esikoinen..................
miisuliini....23v......kolmas.............TAYS
Linneja...............esikoinen.................
jerpuska....32v.....toinen.....................
mammaRoi.....34v.......kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425695,550
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1451216
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1479258
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505752
 
MUKAAN SAIRAALAKASSIIN:


-neuvolakortti
-liivinsuojia muutama pari
-pehmoimetysliivit
-rinnanlämmittimet
-puhtaita pikkareita ja sukkia useammat
-kosteusrasvaa
-shamppoo
-hoitoainetta
-suihkusaippua
-hiusharja
-hammasharja
-hammastahna
-deodorantti
-huulirasva
-kamera ja varapatterit ja patterilaturi!!
-vauvalle vaatteet
-itselle kotiutumisvaatteet
-karkkia tms, ja muuta pikkusyötävää synnytyssaliin
-neuvolakortti
-kamera
-videokamera
-lukemista
-tärkeät puhelinnumerot
 
hei vaan kaikille! edelleen: lueskelen kaikki, mut en jaksa kommentoida... :ashamed: tänään viikkoja 31+2. raskaus mennyt ihan hyvin ja ainoana ongelmana on se ettei töissä meinaa millään jaksaa, ärsyttää olla täällä. no, tän viikon jälkeen ois enää 3vkoa ja sit alkais äippäloma!!! sokereiden takia oottelen kutsua viikolle 36 äippäpolille, neuvola ennen sitä vkolla 34.

koivunkävylle jaksuja! toivottavasti pieni osaisi olla vielä muutaman viikon masussa. :hug:
 
äippäliini83 - kiitos uudesta pinosta!! :flower:

Nii-in, se tosiaan on jo lokakuu ja ens kuussa varmaan alkaa sitten ekat joulutontut putkahtaa maailmaan - hui! Toivottavasti ei aikaisemmin - Koivunkäpykin pysyy vaan yhtenä kappaleena vielä pitkään, jookos :hug:

Tänään lähdetään hakemaan vaunut jotka on olleet varattuna meille jo tovin. Vieläkään ei oo huone laitettuna, mutta haetaan ne pois kun kerran luvattiin...

Uusintanäyte virtsastakin oli puhdas, joten ei ollu onneks mitään tulehdusta. huh

Ja mun piti niin katsoa syömisten päälle, mutta tänään oltiin työkavereiden kanssa Hese-lounaalla ja siinä sitten meni kerrosaterioinniksi :ashamed: ...
töissä ei huvita olla yhtään täälläkään... vielä on 5 viikkoa jaksamista ( ja 1 lomautusviikko siinä välissä ). Raskaus kyllä on mennyt mullakin ihan hyvin, mutta motivaatio on vaan niin kateissa :ashamed:

 
Nopea päivitys, Kiitos äippäliinille jälleen pinosta :flower: Kiva kun jaksoit käydä päivittään!!!
Tänne ihan ok fiiliksillä... Sain vaan taas kuulla kuin iso mun maha on, ja en kait ny ihan vielä synnytä, ja vasta joukukuussa, luultiin et enskuussa.... olin siis muutamia ystäviä tapaamassa äsken, ja tuli jälleen sellainen olo, et ei tee mieli mennä minnekään saati tavata ketää :ashamed:
Koivunkäpy kotahan pitää se vaavi vielä muutamat viikot masussa!!!!

Viikoista en nyt taas tiedä olisko 28 ja jotain, mutta tosiaan kyllä se joulukuu sieltä kovaa vauhtia on tuloillaan!!!!
Jisse ja :xmas:
 
Moi!

Kiitos taas uudesta pinosta!! :wave:

Neuvolassa tuli päivitettyä oma napa, hb 112, sf 30cm ja painoa tullut nyt täys kymppi. Huh ku hirvittää tuo painon kertyminen ja toisaalta taas ei haittaa yhtää, tulee mitä tulee ja ku ei verensokerin kanssa ole ongelmia niin en ala tinkimään herkkuhetkistäni :D Kaikki kunnossa ny kuitenki ja se on pääasia. Lääkärin vastaanotolle pääsen parin viikon päästä ja sitte olis vielä ihan siellä viimeisillä viikoilla viimeinen lääkärikäynti. Neuvolat alkaaki ny sit rullaileen tiheemmin ku oon tuon lääkärikäynnin käyny. Ja aika suorastaan lentää..

Käynpäs vielä lukemassa oliko viimeisen käyntini jälkeen tullut paljon tekstiä vanhaan pinoon.. :wave:

-maukkis ja toukka 28+jotain
 
Täällä on käyty ostamassa vauvalle vaatteita :ashamed: Ihan kuin mitään olisi oikeasti travinnut, mutta sen siitä saa kun meen "vaan kattelemaan"...

Pitäisi ompelut tehdä, mutta laiskottaa. Tekisi mieli marssia lähikauppaan hakemaan herkkuja :D.
 
Mäki voisin välillä kunnostautua ja laittaa kuulumisiani tänne. Päivittäin käyn kyllä lueskelemassa, mut ei vaan jaksa itte mitään laittaa :kieh:
Eilen tuli käytyä äippäpolilla rakenneultrassa havaitun suurehkon virtsarakon takia, ja nyt se sitten oli palautunut normaaliin kokoonsa, eli sekin tuli selvitettyä =) Samoin kaikki muut rakenteet oli edelleen ihan kunnossa. Lääkäri meinas möläyttää sukupuolenki, mut ehdin sanoa väliin, että äläpäs ääneen sano ku ei haluta tietää :LOL:

Tultiin tiistaina Kyprokselta ja matka meni kaikinpuolin hienosti. Ruoka oli loistavaa ja jäätelöä tuli syötyä päivittäin :p Paino luultavasti noussut jonkin verran tuon matkan ansiosta, mutta en jaksa nyt ottaa stressiä asiasta.

Antoisaa joulukuun odottelua kaikille :heart: :xmas:

Vau 27+4
 
Koivunkävylle paljon tsemppiä ja haleja. :flower:

Vaavantarvikkeita pitäis kohta puoliin hankkia, jäänyt vähän sivummalle kaikki muut kun kipuiluja ja kaikkea muuta pahaa tapahtunut.

Pojalla alkoi sit päätä särkemään ihan urakalla, päässä jyskyttää sydämen tahtiin, ruoka ei maistu (kysyinkin et pienensikö ne poitsun vatsalaukkuakin siinä sivussa=huonoa huumoria) ja uni ei maistu kunnolla..

Tytöllä päällä viime viikonlopusta asti ollut nuha, no, tänään paukahti sit joku rokontapainen tohon massun seudulle ja levisi siitä alavatsalle, huomenna soitan mehiläiseen ja sinne mennään näytille et mitä on, kuumetta ei oo ollenkaan.

Itsellä se hiivatulehduskuuri aloitettu eilen ja tänään jo iloitsin et ihanaa, alavatsakivut poissa, niin ei, kesken tiskauksen turposi jalat ja kädet, sit muuttuivat siniseksi, kivut veti maahan kippuraan, ja siinä sit mukeloiden panikoidessa rääyin kuin hullu, mies tuli onneks kotiin just sopivasti ja auttoi mut tonne sohvalle, panadolia käski terveysneuvonnasta ottamaan, liittyis tohon hiivatulehdukseen nääkin kivut kuulemma.. Nää kivut vaan pahenee päivä päivältä, toivottavasti sit johtuu vaan siitä hiivasta..

Kättärille soittelin eilen ja kaikki normaalisti pissatestissä ja veritestissä, eivät soittele perään jos ei oo mitään. Samana aamuna kävin siellä labrassa antamassa sen ekan näytteen ja siinä ne kaikki oli peballaan, tiedä mitä pitäis uskoa, 3h pissatestiä vai 10h pissatestiä..

meemee ja stella di natale 28+4

Pullataikina kohoamassa kun lupasin leipoa lasten iloksi, tyttö auttaa ettei tarvitse kamalasti ite tehdä mitään. :)
 
Onpas yhtäkkiä kovasti hässäkkää.. Monta viikkoa ollu puhelin ihan hiljaa eikä ketään nähny missään.. Nyt pari päivää pirissy jatkuvasti ja aina pitäs olla menossa joka paikkaan. Mukavaa :) Kotona kyllä ehtii istua sit talvella..

Kiitokset pinosta :) On se kyllä, enää 2 kk jäljellä.. Hurjalta tuntuu, mut niin se vain aika rientää..
 
Lokakuuta täältäkin päin! Oon just kyläilemässä tulevassa anoppilassa, ihan kiva olla tekemättä mitään!

Nyt ollaan tekemässä isoa vaunupäätöstä, huuto.netistä ostamassa Herqules Raptorit! Onko mitään kommentteja tai kokemuksia? Ne on kolmipyöräiset ja vaikuttaa tosi hyväkuntoisilta ja menee pieneen tilaan yms.

Äitiyspakkauksen sain tällä viikolla, todella tuntui kuin joulu olisi tullut! Nyt ei muuta kuin pyykkäämään kun jaksaa. Isyyspakkauksenkin annoin ja mies oli kyllä ihan myyty :D

Toivottavasti Koivunkävyllä on tosiaan kaikki OK!

Grace & Little 29+2 :heart:
 
Nyt on pakko vähän valittaa.. :( Kuten todettua, raskaus on mennyt hyvin tähän asti, joten suurimmilta harmeilta olen säästynyt, ei ennenaikaisia supistuksia tms. Mutta nyt alkaa niiiiin suututtaa nää säryt. Vuorotellen molemmissa jaloissa ihan kuin kasvusärkyä, tänään jo kädessäkin. Koko ajan jomottaa ja juilii inhottavasti :/ ... toissa yönä oli pakko ottaa puolikas panadol zapp että sain nukuttua. Onko tämä magnesiumin puutetta vai mitä? Onkohan kellään muilla samanlaisia oireita... ? Turvotusta ei ole laisinkaan, mutta tää särky alkaa ottaa päähän :'( . Lääkettä kun en ota kuin ihan "äärimmäisessä hädässä". Toinen valituksen aihe on ihon kuivuminen - naama hilseilee vaikka kuinka rasvaan sitä apteekin voiteilla ( essex ja ceridal ) ... Olisko kellään vinkkiä mikä olisi hyvä kosteusvoide? :wave:

Että tämmöinen marmatus :ashamed: - kiitos että sain vähän purkautua.

Niin joo ja jotain kivaakin - uudet Gessleinin Swing Fit on nyt lastenhuoneessa passissa odottamassa matkustajaa kyydittäväksi :flower:

Killi12 ja topi 29+3 :heart:
 
Pakko huudella vähän tuolta tammikuisista kun poikkesin teitä vakoilemaan, Gracelle sen verran että me käytiin viime viikolla varaamassa tollaset Herqules raptorit, just ne kolmipyöräset, varmaankin samat. tykästyttiin kovasti niihin, aiemmin oltiin katottu brion singejä mut kyllä nuo veti paremmaks vähän joka kantilta, helpot ja näppärät liikutella ja laittaa kasaan, meni pieneen tilaan ja kevyet oli nostaa ja työntää ja silti jämäkän oloset. että tykkäsin ainakin kaupassa. suosittelen sillä perusteella. :p

NiiZ ja Pallero 23+2 Tammikuun pinosta. :)
 
Killi12 Mulla on kans välillä tuota ihon hilseilyongelmaa, kun on atooppiseen taipuvainen iho. Nyt aloitin vielä perusteellisen ihonpuhdistuskuurin Neutrogenan tuotteilla jotka on aika tujuja ja alkuu iho rupes oirehtimaan ja tuli tosi nopeesti kuivia alueita. Jostain luin sitten vinkin että sinkkipitoinen voide on kaikista paras varsinkin yövoiteeksi. Niinpä oon sillon tällön laittanut apteekin Hyvä Salvaa naamaan iltaisin ja eipä oo sen jälkeen naamaa kiristellyt. Yleensä kyllä nykyisin välttelen tuota iltarasvausta että ihon oma rasvan tuotanto käynnistyisi ja se on kyllä auttanut, Naamaa ei kiristä ollenkaan vaikka noilla tujummilla aineillakin oon nyt pessy. Minusta monet noista apteekin perusvoiteista on aika vetisiä, eikä ne meinaa ainakaan pojan ihottumiin auttaa. Välillä laitan kuivempiin kohtiin bebanthenia ja nyt otin kokeiluun Decubalin rasvaa.
 
Sanle - kiitos vinkistä! :flower: Täytyy kokeilla tuota Hyvä Salvaa... En muuten ole minäkään yleensä iltaisin naamaani rasvaillut, kun se ei ole ollut tarpeen, mutta nyt kun iho kuivuu kuivumistaan, niin olen ajatellut, että pitää rasvata useammin. Ehkä se ei ole ollutkaan niin hyvä idea.... |O
 
Killi meillä on tytöllä (atooppinen iho) käytössä sellainen apteekin rasva kuin Repair, on ainut mikä oikeasti auttaa.

Grace mä testasin noita vaunuja liikkeessä ja jos ostettais tuplat niin ne olis ne. Mutta ei osteta, kun en usko että tulis juuri yhtään käyttöä.

Bellona 28+4
 
Jisse78: Mulla on ollu ihan samat fiilikset, toissapäivänä kävin kapungilla ja näin yhtä puolituttua joka SUUREEN ÄÄNEEN voivotteli mun vatsan kokoa jne.... :kieh: Sanoin kotiin tultuani miehelle että en kyllä kohta poistu enää mihinkään kun jatkuvasti kuittaillaan. Mutta kun on vain puolitoista metriä pitkä niin mihis se maha tuli muualle kuin tuohon eteen? Takanako sitä pitäis kantaa?

Raparperi ja Taimikki rv 29+2
 
Perjantaita kaikille :wave:
Ja kiitos äippäliini uudesta pinosta!

Kaikki jutut luettu, omaan napaan ei sen kummempia.. Tuntuu et elämä pyörii vaan näitten äitiyspoli käyntien ympärillä, odottelen vaan seuraavaa käyntiä ja varmistusta et kaikki on kunnossa :/ Neuvola oli toissapäivänä, hemoglobiini oli laskenu vaikka alusta asti ollut tosi hyvä. Nyt oli siis 114 vaikka tähän asti pyörinyt siinä 130-140 paikkeilla!

Vauvan liikkeet muuttunut jotenkin erilaisiksi, liikkuu vähemmän ja liikkeet on semmoista möyrimistä, ei selviä potkuja kuten ennen. Oisko tila käymässä vähiin vai mikä lie.. Pitää mainita asiasta tiistaina äippäpolilla.

Tänään poksuu, 31+0 :heart: =)
 
Huomenta.. Ei noista maha kommenteista kannata välittää.. Ihmisillä on vaan joku pakonomainen tarve päästä sanomaan jotain mahasta; ei ne sillä mitään tarkoita. Mulle jankutetaan vuoronperään et kuinka pieni mun maha onkaan, et missä se vauva muka on, ja toiset hokee et onpa taas kasvanu tuo sinun masu. Päästään nämä jutut aina tuulitunnelista..

Täällä taas tosi väsyny mamma.. Ja ärsyyntyny. Aina välillä tulee näitä ärsyyntymiskohtauksia, tuntuu että pää hajoaa.. Itkettää ja suututtaa koko ajan, tekis vaan mieli mennä peiton alle piiloon..

Myräkkä ja keiju 30+1
 
Mahan koosta ja kommenteista: mulla maha kasvaa keskikäyrällä, ei oo iso eikä pieni. Oon suht pitkä ja pitkä selkäinen niin maha mahtuu hyvin olemaan eikä tule niin "eteen". Olin eilen sit yhdessä huonekaluliikkeessä käymässä ja mulla oli päällä semmonen musta suht tiukka takki, jossa kyllä omasta mielestä maha näyttää ehkä hieman pienemmältä jos se nyt mahdollista on. No mutta kuitenkin minua palveli semmonen nuorehko miesmyyjä, varmaan samaa ikäluokkaa kuin minäkin. Tuli sitten puhetta lapsista niin hän kysyi että minkäikäinen meillä poika on ja sanoin että 2v ja joulukuussa syntyy toinen lapsi. Hänellä meni ilme ihan vakavaksi ja alko tuijottaa minun mahaa. Totes vaan että "joulukuussa"? ja tuijotti edelleen mahaa. Sitten näytti käsillää omaan mahaansa johonkin metrin päähän ja kysyi että eikö tuon mahan pitäisi olla jo jossain täällä. :LOL: Se mies ei ollu vissiin tajunnu ollenkaan että oon raskaana vaikka kyllä tuo maha nyt kuitenkin aika selvästi jo näkyy. Minä vaan nauroin ja totesin että ei tää nyt tän isompi oo ja kyllä se kerkee vielä 3kk aikana laajenemaan. Myyjäkin rupes nauramaan ja totes että niin kerkeehän sitä vielä turvottamaan ja sit samantein pyysi anteeksi sanavalintaansa. Minä vaan nauroin ja sanoin että ei mitään, turvotus on just passeli sanavalinta. Sitten tää mies kävi heti toiselle myyjälle sanomassa että tulee kantamaan hälle kaveriksi vaatekaapin osat joita olin noutamassa että "rouvalla on vauva mahassa, eikä voi nostella", vaikka en siitä puhunut mitään ettenkö ois voinu kantaa.
 
Sanle, ihana kun oot saanut tuollaista kommenttia :LOL: söpöä toisaalta :D oma masunikin on suht pikkunen kait, keskikäyrän alapuolella mennään.. mahan koosta riippumatta kävelen vissiin jo niinku oisin viimesillään, eli vyöryn eteenpäin jalat harallaan :D :whistle:

Täällä vauveli on ollu jo ainaki 3viikkoa pää alaspäin, pysyisköhän tuo loppuun asti noin??? :)

Täällä ärsyttävä on/off flunssa jatkuu. välillä täytyy niistää, välillä ei. välillä nokka tukossa, välillä kurkku kipeenä, välillä särkee päätä mutta vain vähän, ja välillä toinen korva kipeenä. sit taas ei tunnu mitään välillä. :kieh: ärsyttävää.. ja kun en tiiä onko mitää tulehdusta kun ei lämpöä oo ollut ja räkä kirkasta. silti nuo korva- ja päänsärky mietityttää.. äh. |O

Upp3 ja masukki 28+3
 

Yhteistyössä