***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Aivan mielettömästi onnea pikkuisista Annmarii, Valerie ja Mymmeli :flower: :heart: :heart:

Mymmeli, suostuihan se teidän poju vihdoin ja viimein tulemaan maailmaan monen yrityksen jälkeen =). Meidän poitsu osaa kanssa myös imeä vain rintakumin avulla, miulla rinnanpäät niin matalat, että ei saa muuten otetta ja menevät helposti ilman kumia verille. Miulla maitoa tulee aika niukalti, Nannilla mennään pääosin eteenpäin. Poitsulla kova ruokahalu, rinnalla saattaa roikkua 40 minuuttiakin ja vielä sen jälkeen saattaa syödä 60 ml korviketta, joten eipä taida miulta omaa maitoa paljon tulla. Yöllä varsinkin on pakko jättää imetyskertoja väliin tai meilläkin saisi valvoa koko yön, kun pelkkä rintamaito ei riitä alkuunkaan ja jokatapauksessa saa antaa vielä pullosta. Ja eipä nuo rinnat pakkaa maitoa oikein yhtään...

Meillä etunimi ollut tiedossa pitkään,toinen vielä hakusessa... Ja samoin vähän ongelmia löytää sopivia kummeja, yksi varma kummi vasta tiedossa :whistle: ...

Diiselikissa, sanle ja kaikki muutkin viimeiset joulukuiset jaksuja teille !!! Joka päivä on pakko tulla kurkkaamaan, joko ne pikkuiset ilmoittelisivat itsestään teillekkin...

Jessie & poitsu 6vrk
 
Jee muutama imakka supistus on tullut taas, piti ihan jo pysähtyä pöydästä tukea ottamaan ku kipeetä teki. Jospa se tästä lähtis. Tai sitten ei. Oon taas kuitenkin täällä aamulla ilmottamassa että täällä edelleen. :whistle:
 
juu jatkuvat edelleen ja me taidetaan nyt lähteä näytillä käymään. Viedään vielä poika mummolaan matkalla ja puol tuntia menee sairaalaan ajaessa. Eikai ne näillä viikoilla enää takaskaan passita!
 
:flower: =) Onnea kaikki vauvaantuneet :flower:

Sanle varmaan onnistuu saamaan tonttunsa enne loppiaista..

ja kaikki muutkin otettaan pieni reipas kinkun sulastus jumppa.. *kyykkyyn , ylös..kyykkyyn, ylös..ja kipitetään kolmesti olohuoneen ympäri ja taas kyykkyyn, ylös..(saa käydä veskissä jos tuntuu liian tukalalle)..ja samaa jatketaan ainakin 15 minuuttia.. ja sitten kuuostellaan supistuksia..jospa ne loputkin tontut plopsahtaisivat maailmaan..

oma kullan murunen saa kohta hepulin kun meijeri on koneella.. :LOL:

Dare ja manu (oikeesti Ali Yusuf :heart: ) 2 viikkoo ja 3päivää :heart:
 
ooo, sanle pääs viimein lähtemään! toivottavasti nyt jo valmista tulloo..

Diisselikisulle kans suppareita, jos sääki ennen loppiaista.. tai no, 8.1 on oikein hyvä päivä syntyä :xmas: sisko on syntyny sinäpäivänä.

jokos osloni lähti?

Täällä oli yö sieltä syvältä ja poikittain, voi perse en paremmin sano. enkä syö enää ikinä ruisleipää. ei huutanu kovin, mutta kun kuulostaa painonnostajalta joka ärisee kun yrittää pierua punnata.. samoin aletaan antaa pierutippoja kahdesti päivään kun tähän asti on annettu vain kerran. pienimuotoinen hedari, mulla kun on muutenkin tuo hormonipäänsärky kestäny tässä jo n.3vk niin tuo valvominen ei tee kutaa.

Jessie, oman maidon tuotantoa voi kokeilla lisätä mammateellä ja hieromalla akupisteitä jos tahtoo, toki ne lapset pullollakin elää, en sitä tarkoittanut! ja se on paskapuhetta että imetys suojaa allergialta, astmalta ja korvatulehduksilta, meillä ei kumpikaan ole pulloa juonu (no ok, tyttö tais saada korviketta yhteensä 3dl alle 6kuisena) molemmilla on ollu korvakierre, allergioita ja isommalla myös astma. (anteeksi avautuminen aiheesta, mua vaan ottaa kupoliin kun aina toitotetaan että tissimaito suojaa kaikelta :headwall: )
 
tääl kans raskas yö takana 1h nukuttu,poitsulle ei kelvannu tutti/eikä oma sänky,tissil roikku koko yön ja aina kun yritin nostaa pois niin armoton huuto,pikkasen kans ilmaa oli masussa vissiin..tekee useasti kakat eilen varmaan 5 ..onxs pierutipat sama kun cuplaton?anteeks tyhmä kysymykseni..kyl toi rintakumi on välil vaikee käyttää kun ei pysy paikallaan,meil vauva ei saa heti kiinni siitä hyvää otetta,eikä tutistakaan..mut taistellaan et onnistuis pikku hiljaa,mul tulee maitoo kyl välillä vähän liikaa..nyt poitsu nukkuu rauhallisesti vaunuis sisäl..oon miettiny et uskaltaisko lypsää ja antaa pullosta,mut pelkään et sit tissi jää pois kokonaan..
mymmeli ja poitsu tänään 4vrk
 
mymmeli: toisaalta mietin et jos sul tulee liiaksi asti maitoa, ni auttasko se et lypsät ensin (tulee nänni paremmin esille eikä vauva hotki maitoa).. annat sit lypsyn jälkeen tissiä ja loput pullosta jos tarve vaatii tai laitat minikrip pussissa pakkaseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
ooo, sanle pääs viimein lähtemään! toivottavasti nyt jo valmista tulloo..

Diisselikisulle kans suppareita, jos sääki ennen loppiaista.. tai no, 8.1 on oikein hyvä päivä syntyä :xmas: sisko on syntyny sinäpäivänä.

jokos osloni lähti?

Täällä oli yö sieltä syvältä ja poikittain, voi perse en paremmin sano. enkä syö enää ikinä ruisleipää. ei huutanu kovin, mutta kun kuulostaa painonnostajalta joka ärisee kun yrittää pierua punnata.. samoin aletaan antaa pierutippoja kahdesti päivään kun tähän asti on annettu vain kerran. pienimuotoinen hedari, mulla kun on muutenkin tuo hormonipäänsärky kestäny tässä jo n.3vk niin tuo valvominen ei tee kutaa.

Jessie, oman maidon tuotantoa voi kokeilla lisätä mammateellä ja hieromalla akupisteitä jos tahtoo, toki ne lapset pullollakin elää, en sitä tarkoittanut! ja se on paskapuhetta että imetys suojaa allergialta, astmalta ja korvatulehduksilta, meillä ei kumpikaan ole pulloa juonu (no ok, tyttö tais saada korviketta yhteensä 3dl alle 6kuisena) molemmilla on ollu korvakierre, allergioita ja isommalla myös astma. (anteeksi avautuminen aiheesta, mua vaan ottaa kupoliin kun aina toitotetaan että tissimaito suojaa kaikelta :headwall: )
taivaan kiitos että on käpynen olemassa.. :hug: .. tämmöinen *muutaman äiti vaan* ei jotenkikkaan ollut honannu pierutippoja..ja se ruisleipä.. no.. :ashamed: ..oppia ikä kaikki.. eikös sitä sanotakkin että kertaus on opintojen äiti ;) :snotty: ..

Ali on aivan hikipäässä aina aamu yöstä kakkansa kanssa..mutta jospa se nyt hiukka helpottais.. mallasuutetta aattelin kans koklata ..se toimi ainakin aikoinaan yhellä lapsella..

ja niinhän se on että jos emo rassaa tissimaidon tuotanolla niin se tyrehtyy kuin seinään..nimimerkillä kokemusta on.. :whistle: ..meillä menään niin että otetaan omasta sokerit ja pääruoka pullosta..sama se kunhan kasvaa ja komistuu.. ja äitikin saa syödä ilman suurempia vahtmisia..siis kun pähkinät kiusaa poskia..tomaatin kanssa.. ja leipä massua..ei ole helppoa olla pieni :hug: :xmas:
 
meidän pierutipat on disflatyl, niitä ei tarvi antaa ku 1-3kertaa päivässä, toisin ku cuplatonia pitäs antaa aina ennen ateriointia,ja meillä noi on ainaki sitä luokkaa että jos mä alkasin viel jotai tippoja ettii ennen ruokaa ni saavat hepulin.. ja kun esikolla ne ei auttanu yhtään, kakkosella nuo autto aika kivasti.

Dare, yks minkä kans oon huomannu tuon maidontuottoon että jos on kiree paita ni mulla kummasti väheni maito sillon, eli ei ihonmyötäisiä vaatteita tämä kanttura voi käyttää. mummo sit selitti asian mulle että entisaikoina jos lapsi kuoli ja maito ei loppunut niin äidiltä sidottiin rinnat pitkällä liinalla tiukasti, parissa päivässä kuulemma loppui maito.

hiukan harmittaa, ne villikset mitkä tein mahtus muuten pojalle loistavasti, mutta pituudesta meinaa jäädä pieneksi, eli vois sanoa että jäi käyttämättä kun päällä olleet alle 10kertaa ja hätäseeen yltää vaipan reunaan. :headwall: toiset vasta nyt sain lanoliinitettua tänään, saapi nähä meneekö suoraan huutikseen |O pikkasen vituttaa näin kauniisti sanottuna kun noi on niin söpöt :heart:

Kylymä ku ryssän helvetissä, pakkasta on vissii 27 tällähetkellä, mutta kun tämä talo ei lämpee näillä pakkasille vaikka itkis. leivinuuni on lämmitetty jo kerran, nous hätinä 20 lämmöt sisällä ja taas tippu alle sen.. jos vaikka hellaan löis tulet jahka joku hakee puita, ite kävin jo seiniä lumeemassa ja sen jälkeen saikin otttaa piippua kun en ajatellut ettei mun pidä mennä ulos muuta ku sen että kävelen autoon näillä pakkasilla..
 
Koivunkäpy:
ja se on paskapuhetta että imetys suojaa allergialta, astmalta ja korvatulehduksilta, meillä ei kumpikaan ole pulloa juonu (no ok, tyttö tais saada korviketta yhteensä 3dl alle 6kuisena) molemmilla on ollu korvakierre, allergioita ja isommalla myös astma. (anteeksi avautuminen aiheesta, mua vaan ottaa kupoliin kun aina toitotetaan että tissimaito suojaa kaikelta )
Yhdyn edelliseen puhujaan :D , mie en ole saanut yhtään tissimaitoa ja ei mitään allergioita miulla, enkä sairastele muutenkaan useesti. Samoin meidän tytöt saaneet toinen miun maitoa 2kk ja toinen 1kk ja tää viimeinen taitaa jäädä vissiin pariin viikkoon, tuntuu varastot ehtyvän ihan silmissä :/ ...
Arvaa vaan koivunkäpy miten miekii oon saanu kuulla tuosta allergiajutusta, kun en oo pystyny pidempään imettämään, mistä hitosta sitä väkisin lypsää, jos ei tuu niin ei sitte :LOL: ...

Jokohan loputkii joulukuiset on hakemassa nyyttiä, tänään kun ollaan vaan kirjoiteltu myö jo jakaantuneet ;) . Olis kiva, kun kaikki viimeisetkin vauvat saapuisivat maailmaan, niin voitaisiin sitten siirtyä kokonaan tuonne kerhon puolelle. Siitä tulikin mieleen, että pitäis käydä siellä esittäytymässä ihan omalla nimellä. Nyt ei just kerkee, kun poju heräilee syömään, mut lupaan ihan lähipäivinä kirjoitella myös siellä =)

Jessie & poju 1vk
 
ONNEA kaikille jotka ovat rinssinsä tai rinsessansa saaneet!!

Aikansa se ottaa ja hermoja koettaa, mutta lopulta kun se nyytti on kainalossa sitä miettii jälkikäteen et pitikö se hermoilla kun nyt kaikki on hyvin!! :hug:
Kyllä ne vipotkin villahousut sieltä putkahtaa!!

Meillä yöt ja päivät ähry puhrua. Onneks on nuo isotsiskot kantelemassa välillä että äiti pääsee ees wc ja suihkuun. Mies jatkoi taas työtätyötätyötä....
 
Minäkin täältä ilmoittelen, että uudenvuodenyönä tuli lähtö!!!
Tyttö syntyi 1.1.2010 kello 5.05. Strategiset mitat olivat 3545 g ja 50 cm, pipo 35,5 cm. Ihana prinsessa, syö ja nukkuu niin kuin pitääkin. Kaikki meni hyvin ja nopeasti. Sairaalaan ehdittiin, kun lähdettiin ajoissa. Vähän kyllä siellä vastaanotossa ihmettelivät, mutta sanoin, että kotio en enää mene. Käveltiin sitten ympäri sairaalaa pari tuntia ja jo alkoivat uskoa, että tulossa on...
Itse synnytys merkittiin kestäneeksi 1 h 45 min.
Kiitos teille kaikille, kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini viime metreillä! Olin tällainen vierailija joukossanne enkä varmaankaan enää jatka kerhopalstalla. Tai ans kattoo nyt.... :)
 

Yhteistyössä