***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Sukkapari, Anna on oikein hyvä nimi :saint: meillä kakkonen on Ville ja kolmosen nimet on ollu käytössä jo 1800-luvulla suomessa, itseasiassa aikasemminkin.. joten ihan maukkaperusjätkä tästäkin tulee, mutta ei muotinimi.
Ei kiva jos luokalla on kolme samannimistä.

Lisäys vaippoihin, onhan noita nauhiksia viel kun en sit ehtinykkään myydä niitä..
 
IIKS :D Kylpä aika menee nopiaan!
Kaks kuukautta hommia ja sitten mammaloma! Ihanaa. Ja pelottavaa. Jännittääkö muita :)?

Ei mitään valitettavaa, kunhan tulin pitämään itsestäni meteliä 8)
Leppoisaa syksyn alkua kaikille :flower:
 
Koivunkäpy, kiitti vinkistä, täytyypä ostaa punajuuria tai -salaattia! :)

Tuntuu kyllä hurjalta että mammaloman alkuun on enää alle 2kk.. ens kuussa siis jo alkaa!!! :eek: nopeasti aika menee, pian meillä on nyytit sylissä tuhisemassa :heart: eilen taas kyllä niin iski vauvakuume kun esikon kans perhekerhossa käytiin ja siellä oli pienin vauva 4kk ikäinen ja niin pikkuruinen söpöliini! :heart: oi voi, kun malttais odottaa sitä omaa pientä. :D sais kyllä tääkin pieni mennä vähän la:n yli, ku esikkokin oli niin kirppu viikoilla 40+3 syntyessään (2880g/47cm ), joten en tohdi edes kuvitella kuin pieni tää olisi jos keskosena syntyisi... :'(

eiliset suppailut ja kipuilut meni ohi kun kävin kuumassa suihkussa. oli sen verran kipee/inha olo etten voinu ees tässä koneen ääressä istua :/

Upp3 ja masukki 24+3
 
upp, eipä kestä. ite vedän ihan etikkapunajuuria, kokonaisena :ashamed: jossain punajuurisalaatissa on sitä makeutusainetta mitä ei paljon raskausaikana saa käyttää että muista lukee tuoteseloste :xmas:

Soitin tytön kouluun että sille on eilen annettu pyrvin kuuri, kun ainakin hoidossa on että pitää kaikki lääkätiä jos yhdellä todetaan, tuo ihmetteli miksi edes ilmoitan asiasta :eek: Tosin en just nyt ois välttämättä halunnu tähän helvetillistä siivousrumbaa.. no eipähän se sitä kato tahdonko vaiko enkö.
 
Se olisi viikonloppu käsillä. Tosin en minä enää päivistäkään ole mukana, kun kotona on jatkuvaan. Eilen olin tosin miehen mukana töissä istumassa, kun alkoi jo kotimaisemat kyllästyttää. Tuli vaan selkäkipeäksi. Ei ollut siinä autossa apparin paikkaa tarkoitettu todellakaan lyhyille ihmisille. Ja minä en ole edes lyhyt, vaan hiukan keskimittaa pitempi ja tuntui, että jalat ei yllä kunnolla maahan, turvavyö on kaulassa, kun ei saa säädettyä alemmaksi ja sitten se heiluminen vielä. Noh, näin mukavia maalaismaisemia ja oli muutakin kuin kotona oloa. Tosin sanoin, että oli viimeinen kerta tässä olotilassa, että lähen, kun ei näköjään selkä tykkää.

Tänään suunnataan yöksi mökille, huomanna kälyn häihin ja mahdollisesti ollaan siellä yötä. Sieltä sitten sunnuntaina kotia. Appivanhempien luokin voisi majoittua, mutta sanoin, etten oikein tykkää kun yöllä joudun vessassa käymään, niin siellä on koirat vastassa ja häiritsee kyllä jo talonväkeäkin, kun yläkerrasta koluaa alas. Enemmin juoksen mökillä ulkovessaan :LOL: .

Mutta ei tänne kummosempaa, pitäisi ruveta siistimään jalkoja mekkokuntoon ja jos naamion heittäisi kasvoille, kunhan on kotitöitä ensin tehnyt.. Miten niitä aina onkin...
 
Sokerirasitus käyty läpi ja arvot persiillään, pissitulehdus tullut takas tulehtuneempana ja pissi meinaa enää kulkea, paine alapäässä ja kovat krampit alavatsassa.

Tulehdusarvot tänään käyty otattamassa verikokein kun joku ihme muutos virtsassa joka viittais maksaan jollain tapaa ja ristiselkäkipuja. Lähete äippäpolille ja jos tulehdusarvoissa on jotain niin katsotaan kohdunsuun tilanne.

Sais pysyä vaavi vielä monta viikkoa sisällä kun masukin valahtanut alas, pelkäävät että se tulee aikaisemmin ja ite sit stressaan kun poikaakin pitäis tässä samassa kasassa huoltaa ja viedä lekureihin yms..

Onneks mun äitini vie sen kouluun ja hakee sieltä ja vie meitä ettei miun tarvitse tässä tilassa lähteä kulkemaan julkisilla ja mieskin muuten joutuis ottamaan palkattomana lomia viikottain 1-4krt, ettei sekään hyvä ja mun kuntoutustuki päättyy syyskuun lopussa ja nekin rahat jo menneet vuokraan, et pelkällä lapsilisällä sitä kitkutellaan, sossuun pitää taas paprut laittaa et jotenkin tästä selvitään taas..

Viime viikolla hajos puoltoista vuotta vanha pyykinpesukone ja eilen sit meidän 6v. astianpesukone kärysi kauniisti, seuraava hajoamispisteessä oleva on töllö, sitä korjautettu jo, mutta eipä ne sitä vikaa saaneet poistettua, ja kaikki sit hajoaa samaan aikaan. Hih, ihanaa purkausviestiä taas.. :ashamed:

meemee ja stella di natale 24+5
 
Moi, uusi kk taas alkas, kyllä se aika menee... Odotan innolla meidän ( mun ja miehen) päivä tukholmassa reissua, lähdetään 20.9 n klo13 ajeleen turkuun...semmonen vika kahdenkeskinen reissu ennen joulutontun tuloa...

Ens viikon torstaina onki sit neukkalekuri...

 
Meemee, älä stressaa poikas kuljetuksista. ne järjestyy kyllä.
Toivotaan ettei oo munuaisiin asti menny tulehdus, ja ettei maksassakaan ole mitään häikkää. Ja nyt juot karpalomehua/puolukkaa/punasiaviinimarjoja vedät kaksin käsin, auttaa pissitulehdukseen. ja karpalomehua suositellaan myös ehkäiseväksi.
Toivotaan että kääpiö pysyy matkassa viel kauan, edes 3viikkoa. :hug:
 
POKS 26+0 :heart: vielä viikko ja alkaa viimeinen kolmannes!

Mulla alkaa mammaloma jo kuukauden päästä (pidän siinä siis kuukauden verran kertyneitä lomia pois, oikea ja virallinen mammis alkaa sitten marraskuun alusta). Jee. Nytkin sattuu alaselkään niin pirusti tää töissä istuminen, vaikka olinkin just 1,5 päivää kotona, kun meinas flunssa pukata, mutta kun ei se nyt kunnolla tullut päällensä, raahauduin tänään töihin.
 
meemee jo kurjalta kuullostaa sun tilanne. Toivottavasti kaikki kuitenki hyvin ja vauveli pysyy matkassa vielä kuukauden päivät ainaki, mielummin tietty vielä kauemmin..
Ja se on muuten totta et kaikki kodinkoneet hajoaa kerralla. Se on joku karman laki. Se on sama homma ku joku juttu kaapista loppuu, niin samalla loppuu moni muukin..

Yö meni pyöriskellessä. Kerran kylkeä kääntäessä pääs oikein kunnon voihkaisu ku tuntu et nyt ratkes paikat. Ja vielä olis se kolmisen kuukautta, no eiköhän sen kestä..

Kauhea mieli tehny mokkapaloja nyt pari päivää, nyt sitten taikina uunissa :p Parin tunnin päästä lähdetään kaverin ja sen lasten kans tulisteleen, makkaran paistoon. Sieltä ku tullaan niin teen kuorrutteen tolle herkulle :p Ellei mies ehdi meidän poissa ollessa syöpästä pohjan sellaisenaan :D

Myräkkä ja keiju 26+1
 
meemee :hug: kurjalta kuullostaa tilanteesi :'( toivottavasti pienella on paljon jarrusukkia masussa mukana, että pysyisi siellä kasvamassa vielä tovin! jaksamista, kaikki kyllä järjestyy! :hug:


Täällä Kelan kirje kirjoteltu miehelle valmiiksi odottelemaan h-hetkeä, siis se isyyspakkausjuttu. ;) en vaan osaa päättää millon pakkauksen antaisin..se on lähes valmis, enkä varmaan malta sinne isänpäivään asti tuota pimittää niinkuin oli tarkoitus :D se vaan, että mun pakkaus voi tulla millon vaan, että ehdinkö loput jutut ostaa tohon isyyspakkaukseen että vois samana päivänä antaa sen kuin ite saan "äippä"paketin. hmh. jospas mä maanantaina pääsisin kaupoilla käymään kun anoppi tulee poitsua katsoo siks aikaa että hammaslääkärissäki käyn...

 
meemee:lle jaksamisia ja tsemppiä - toivottavasti vaavi pysyy vielä monta viikkoa masussa! :flower:

Nimistä sen verran että meillä piti antaa neuvolaan jo viime kerralla nimet hätäkastetta varten kun terkka teki esitietolomaketta TAYS:ille... :eek:. No, me ei hölmönä ees miehen kanssa aateltu että olisi voinut antaa sinne jotkut ihan muut nimet jotka on ollu mielessä vauvalle.... toivottavasti hätäkastetta ei tarvitse laisinkaan käyttää.

Mies ja työkaverit on huomauttanu että masu on ottanut kunnon kasvuspurtin tällä viikolla... ja kyllähän se siltä itestäkin tuntuu
:) . Maanantaina on sitten sf-tarkastusmittaus neuvolassa ihan oman mielenrauhan takia... saa nähdä onko mitta kahdessa viikossa kasvanut - ainakin maha on!

Huomenna lähdetään E-Suomeen sukuloimaan ja siinä samalla ajellaan Ikean kautta ja meinataan nyt hommata pinnasänky ja lipasto lastenhuoneeseen... kai se on pakko pikkuhiljaa alkaa tehdä niitä hankintojakin eikä vaan suunnitella ja miettiä! Tuntuu aika hurjalta että äippäloman alkuun on tasan 9 viikkoa, joista 7 viikkoa töitä ja 2 viikkoa lomautusta, viikko syyskuussa ja viikko lokakuussa. Tällä viikolla on ollut kiirettä töissä ja olen joutunut tekemään "fyysistä työtä" enkä vain istunut apaattisesti päätteen ääressä... maha on ollut muutamana päivänä kipeä ja olo vähän sellainen, että on pakko himmata tahtia. Muuten voidaan hyvin ja onneksi viikonloppu on jo ovella =)

Eipä muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille!
Killi12 ja Topi 25+4
 
Heippa vaan!!!

Tulin viikonloppuja toivotteleen! Itselläni kaikki suhteellisen hyvin. Masu ei näytä taas nousevan ollenkaan, eli oon sen näköinen et tippu kohta kokonaan pois.. Välillä pikku masun kovettumisia, mut ei kummempia... Viime raskaudesa oli kunnon suppareita ja kestoltaakin pitkiä ja mitään eivät tuolla alapäässä olleet saaneet aikaan, joten en ole huolissani nytkään :)

Huomenna tulossa muutama ystävä iltaa istuun, ollaan järkkäämässä rapujuhlia, ja kerran aiemmin olen rapuja syönyt ja aion kyl nyt syödä, minä en oikeastaan ole vältellyt mitään syömisiäni ;)

Sitten pari hauskaa juttua, mitä yksivuotiaani on keksinyt viimeisien päivien iloksi.... Päryyttely niin et räkä lentää, on kyllä aiemminkin osannut, mut nyt ihan tarkoittuksella katslee sitä sylkeä kun valuu :LOL: ja toinen on sormen työnäminen nenään... :headwall: Jep jep.... sisaruksilla on huisin hauskaa.... ja kun he eivät ole kotona tuo neiti roikkuu sanan täydessä merkityksessä puntissa kiinni ja jos en huomioi, niin huutaa kun raivopää tai kiljuu... eli ei hetken rauhaa. tai hiljaisuuttaa... :D

Joten kivaa viikkonloppua joulumasuille Jisse ja :xmas: poks 25?
 
mulla on himpun yli kuukausi mammaloman alkuun, ensi viikolla selviää pidänkö ens kuussa vuosilomat pois mitä on kertynyt, sais vähän paremmin ens kuussa rahaa. :snotty:

Mä haaveilin farmarista.. ukko kattelee mulle maasturia. siis ihan niinku semmosta maasturimaasturia, ei mitää kaupunkiversioo. oishan siinä se hyöty että talvella ei tarviis miettii onko tiet aurattu..
 
Alkavaa viikonloppua kaikille! Ja tervetuloa uusille!

Meemee tsemppiä sinne ja toivotaan että vauva pysyy masussa vielä monta viikkoa!

Täällä pari viimeistä päivää on supistellut ja särkenyt taas joka paikkaa oikein kunnolla. Pitikin sanoa viimeksi että olo on ollut ihan hyvä :headwall: Lisäksi uutena vaivana närästys tai lähinnä polttelee kurkkua, jos syö/juo jotain hapanta tai rasvaista. Eli listaa löytyy vaikka kuinka paljon. Eilen oli gyne ja kaikki oli masukilla hyvin. Sf-mitta 25 ja sokerirasituksen tulokset ainakin esikoisen tuloksiin verrattuna olivat ok. Parempi kyllä olisi ettei tulisi enää yhtään lisäkiloa joten pitäisi jättää varmaan kaikki herkut kokonaan pois.

upp3 kuulostaa hyvältä isyyspakkaus suunnitelmat ja toteutus :D Voi kun olisi itselläkin energiaa ja aikaa moiseen, tosin en ole saamassa äitiyspakkaustakaan niin sikäli ei niin haittaa.

Jokohan meillä kohta heräiltäisiin, että päästään vähän ulos purkamaan ylimääräistä energiaa, kun muuten ei meinaa iltaisin tulla nukkumisesta mitään.

Saini ja tintti
 
meemee :hug:

Killi siis :eek: ei meillä mitään hätäkastenimiä ole kyselty.

Mullakin on supistellut jo parin viikon ajan jos touhuilen jotain kovempaa. Yleensä ihan kivuttomasti, mutta eilen kun pyöräilin vauhdilla töistä kotiin ja menin puolijuoksua tyttöä hakemaan hoidosta (olin luvannut hakea tiettyyn aikaan, ja sitten menikin töissä vähän pitempään) niin sitten kun kotiin päästiin niin alaselkä ja reidet tuntui ihan samalta kuin viimeksi kun synnytys alkoi. Tai siis meni niistä suppareista vielä 2 vrk tytön syntymään, joten ei se synnytys ollut vielä alkanut, mutta ne oli ekat mitä oli koko raskaudessa, eikä ne sitten loppuneetkaan. Tyttö syntyi 39+6, nyt olis vähän fiilis että tulis jo aikaisemmin (tietty kun toivotaan että syntyis vasta joululomalla että ehtis tulla isovanhemmat 500 km:n päästä tyttöä hoitamaan sairaalakeikan ajaksi).

Saini mä herätän tytön kyllä 1-1,5 tunnin päikkäreiden jälkeen jos ei itse herää (yleensä herää), kun meillä on muuten tuo sama nukkumaanmeno-ongelma. Päiväkodissa eivät sitten suostu herättämään vaikka olen moneen kertaan sanonut, että pitää herättää kun ei kuitenkaan nuku kuin sen 10 t/vrk, ja viime viikolla kun oli yhtenä päivänä nukkunut 2,5 tuntia niin sitten yöhön jäi unta vain jotain 22.30-06.

Kelan paperit sain vihdoin menemään, jee!

Bellona ei pysy edelleenkään laskuissa mukana
 
Hätäkastenimistä Siis kyllä meilläkin neuvolasta sain viimeksi sen esitietolomakkeen täytettäväksi, pitää se viimeistään 8vko ennen la:a palauttaa synnärille, siihen saa listata toiveet synnytyksen hoidosta ja just noi nimivaihtoehdot mikäli lapsi joudutaan hätäkastamaan. Esikoisen aikaan laitettiiin siihen ne nimet jotka ois annettu muutenkin, eli pojalle on se nimi nytkin mikä oli siinä papereissa, mut toisaaltahan se on ihan sama mitkä nimet siinä on.

Eilen touhusin 5h raksalla keittiön ja olohuoneen kattoa ja seiniä maalaten. Kylläpä illalla tiesi tehneensä. Väsytti ihan älyttömästi ja jalkoja pakotti. Maha ei onneks ollut moksiskaan vaikka vähän väliä maalaustelineillä kiipeilin ylös ja alas. Pakko vaan nyt kaikki mahdollinen aika touhuta siellä jos vaan pojan hoitoon saa että tulis valmista. Asunto irtisanottu tän kuun loppuun joten talo pitäs saada muuttokuntoon 2-3vko sisällä.

Sanle ja tonttu 24+2
 
vaikka lapsi jouduttaisi hätäkastamaan niin nimet voi vaihtaa sitten kun on oikea kaste.
Mulla sytytti sitä lappua täyttäessä ja taidettiin saada tulokkaalle nimi, tosin sehän ei välttämättä ole nimennäkönen. tosin siinä mun lipukassa ei kyselty mitään kuinka tahdot synnytyksen hoidettavan, oisin kirjottanu kissankokosin kirjaimin että tahdon epparin :kieh:
Eilen joutu turvautumaan kunnon nappeihin, erehdyin sen vessan siivoomaan.. illalla ei liikuttu ilman itkua, eikä tuo tänään tunnu sen parempi olevan.. siis tuntuu ihan napse tuolla jossai lonkan sisällä ja selässä ja häpyluussa, kohta ei oikeesti kävellä..
 
Ehtoota!

Tulipas mieleen että muut keillä supistuksia ja kipuja; auttavatko miehenne teitä?
Meillä mies maanantai-aamusta torstai- joskus jopa perjantai-iltaan töissä. Viikonloput sitten aamusta iltaan autotalliraksan kimpussa. Eli kaiken kotityön lisäksi olen yksin pojan kanssa. Ei se sinänsä haittaa, mutta joskus pitäisi saada levätä. Onhan poika kuitenki 2pvä/vk päiväkodissa, eli silloin saan levätä :) Tosin toinen niistä päivistä on pakko pyhittää siivoamiseen :ashamed:

Ruoka just syötynä, lohta syötiin. Nyt sitten voisi todellaki ottaa pienet tirsat.. Illalla nukahdin vahingossa jo kymmenen maissa sohvalle. Ihan hyvä niin, poika päätti nousta jo 7.30 aamulla.. Minä olen siis sekä aamu- että iltauninen :D Ollut aina..

Hätäkasteesta, meilläkin siihen sairaalan lappuun on ne nimet keksitty. Esikon aikaan olin nähny unen että synnytin kaksoset, joiden nimet olivat Heidi ja Juho; ne sitten siihen lappuunkin laitoin :) Nyt en ole unia nähny (paitsi yhden jossa sain tytön ja nimikin sille annettiin, mutta en vain enää aamulla nimeä muistanut :( ) joten en ole siihen vielä mitään laittanu. En vain keksi mitään hätäkastenimiä, kun ei tosiaan nimi muutenkaan vielä tiedossa..
Ja tosiaan, esikosta ei tullu kumpikaan noista mitä silloin lappuun laitettiin.. Jotain aivan muuta ;)

Pitääpä hakia kupillinen kahvetta, jospa se pitäis mut edes vähän enemmän hereillä :D
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Myräkkä ja keiju 26+2
 
Myräkkä: Meillä mies tekee kaiken, mie vaan lojun lääkärin määräyksestä ja miehen. :LOL:
On ilkeää katsoa toisen tekemisiä kun itsekkin vois jotain pientä tehdä, mut eilisen kättärillä käynnin jälkeen siitä tuli vielä huolehtivampi, koneella saan istua puol tuntia ettei paikat kipeydy ja loppuajan mut on määrätty lojumaan sohvalle lukemaan tai tuijottamaan telkkaa..

Meillä koko kämpän maalaus alkanut parisen viikkoa sitten ja mies maalaa, hoitaa koirat+ulkoilutuksen, marsujen aitauksen siivouksen, valvoo että poika 7v. huolehtii undulaateista ja ruokkii ja juottaa ne ja lapset, kaupassa käynnin, tytön tarhamatkat edestakas, siivouksen, tiskaamisenkin nyt kun kone hajos, pyykit (pyykinpesukone toimii, kiitos korjaajan :)) yms. muun. Nyt vielä päivystää töiden takia viikonlopun niin oman osan sekin tuo.. Ja sit 7-16 työt arkisin.

Harmittaa kun huomaa miten toinen stressaa mutta on hiljaa ja joskus iltaisin sit pakotan sen puhumaan et vähän edes helpottais.
Kotiapua ajattelin hommata kun tää menee jo mun sietokyvyn yli, en kestä vaan katsoa..

Kohdunkaula pehmennyt lisää ja 2,5cm, eli sekin hävinnyt sen puol senttiä. Vauvaa kurkittiin ja siellä se viuhtoi edestakas pirteimmillään.

meemee ja stella di natale 24+6
 
meemee, nyt otat sit ihan oikeesti rauhallisesti, mä joudun kuulemma vuodelepoon jos kohdunkaula lyhenee siihen 2,5 senttiin.

Myräkkä, meillä ukko ei juurikaan auta kotitöissä, ja sen on muuten näköstäkin. eilen meinasin menettää hermot kun kysyin että jos jeesais siivoomisen kanssa vkl jos mä teen jotai pientä apuna, kuulemma ei käy kun ei jouda kun on parempaakin tekemistä |O tuumasin vana et hukutaan sit paskaan.
Siivoonpahan ite sit pari viikkoo jahka on viikkoja kasassa tarpeeks perkele.
Tänään oon ollu niin pahalla tuulella ettei mitään rajaa kun yö meni valvoissa kun koski selkään ja päähän, aamulla ihan tajuton hedari päällä ja tää tulee kertoo etttä porukkasa tulee ihan kohta, onneks ei tullu ku appiukko, oisin varmaan pistäny anopin kävelee..
Voi kiesus, ukko poltti pitkästä aikaa piippua ja se hais niin hyvälle ettei mitään järkee :eek: tavan tupakka haisee nykysin karseelta (itsehän en olekkaan polttanu kuin 13v) mutta tuo piippukessu.. ah.. :xmas: :kieh:
 
No meillä kyllä mies auttaa silloin kun on kotona, ts. se auttaminen on käytännössä sitä että menee tytön kanssa esim. puistoon että saan tehdä kotitöitä, kun tytön kanssa se on melkein mahdotonta ellen roikota Ergossa mukana eikä siinäkään enää oikein jaksa olla, on niin iso.

Mutta siis huom. silloin kun on kotona, viimeisen kuukauden aikana on ollut poissa 1,5 viikkoa plus kolme viikonloppua ja sitten kun on kotona niin käy 4-6 iltana viikossa urheilemassa pari tuntia. Tälläkään viikolla ei tullut yhtenäkään iltana kotiin ennen puolta seitsemää ja sitten taas perjantaina lähti suoraan töistä vaellukselle. Menoja ei saisi kieltää, mutta sitten jos valitan ettei oikein jaksais niin johan alkaa poru siitä että "et olisi sitten päästänyt".

No, nyt ei ole onneksi viikonloppumenoja miehellä reiluun kuukauteen. Pakkokin näin, mulla alkaa olla niin paljon töitä viikonloppuisin...
 
koivukäpy: ville on kans hyvä nimi, mut mun veli on Ville, et ei siks käy.. mietintä jatkuu!
Mä melkein järkytyin, ku kävin äsken kattoon profiilista mun viikot ja niitä on jo 26+6 lulin et viikkoa vähemmän :/
 
Miehistä.... meillä on rakentaminen menossa ja tuntuu, että sen "varjolla" mies voi tehä oman mielensä mukaan, eli menee töistä tullessaan rakentamaan ja sitten pitää taukoa sillon kun sopii. No ei siinä mitään, mutta mua rassaa, kun ite saan sitten töistä tullessani vihdyttää tota esikoista, tehä ruuan ja muuta ja kun olo on välillä tosi väsynyt, niin vois joskus edes hetkeksi ottaa tuota esikoista. No ilmeisesti mun narina ja väillä itkukin on mennyt hetkeksi jakeluun, kun ottaa Poikaa sitten ulos ja tänään imuroi koko huushollin :whistle: Oikeestaan, kun aattelen, niin mu ongelma on varmaan, se etten pysty lepäämään sillon kun voisin vaan pesen pyykkiä ja siivoan ja teen ruokaa jne... Eli pitäs vaan antaa asioiden välillä olla j heittää pitkäkseen.

Myräkälläkös se oli vuotoa, ja lääkäri testas, että onko lapsivettä? Mulla oikein kanssa lorahtaa välillä niin että tuntuu että pissaa tulee, vaikka just oon käynyt pissalla... voihan se siis silti olla, mutta oliko se testi millanen, että voiko sen kattoo jotenkin yksinkertasesti?

Meillä ei nimiä olla viel mietitty, eikä esikoisenkaan kohdalla laitettu siihen sairaalalappuun nimeä ollenkaan. Nyt ei olla saatu mitään lappuja, että en tiedä onko täällä sama käytäntö kuin keski-suomessa. Tays on sairaala, että jospa ensi viikon neuvolassa saatas.
Ensi viikolla onkin sitten lääkärineuvola, että kattoo ton kohdunkaulankin tapahtuman. TUleepahan taas itelle varmempi olo näiden olotilojen kanssa.

Ensi viikko onkin sitten sellainen että mies on pari yötä poissa, joten saadaan pojan kanssa olla kahden, mikä on hermoille leppoisampaa, kun ei edes tartte odottaa että toinen tekis jotan :/

Enni ja pikkuinen rvt hakusessa...
 

Yhteistyössä