***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Oikeasta rinnasta tihkuu kirkasta nestettä, näin aikaisin ei ole ollut aikaisemmissa odotuksissa, ihmettelin et kuolaanko niin paljon et vettä valuis mutta sieltä se tullee..

Huomenna sit alkais taas arki ja koulurumba, onneks ens viikko suht rauhallinen menojen suhteen niin ei tarvitse heti alkajaisiks juosta paikasta toiseen..

Just sain kunnian tehdä ruoan kun ukkeli maalaa, kyl kävi välillä kyselemässä miten voin ja onko hyvä olla, tuoko persiin alle tyynyn yms. Juu, lähinnä äkäiseksi tulee tuosta höösäämisestä vaik toinen tarkoittaa hyvää. No kiitollinen pitäis olla että joku huolehtii hyvin, mut en mä rikki mee pienestä tekemisestä.

Se olis sit tasan 25 :heart: Pikkupoitsu viuhtoo taas täysillä kun vähän murkinaa tuli, kyljestä meinaa tulla läpi. :)
 
Tulinpa tänne poksumaan, täällä nyt kasassa 24+0. Mulla tulee myöskin nimenomaan oikeasta rinnasta kirkasta eritettä, oon ihmetelly et mitähän sekin on, mutta kaipa kuuluu taudin kuvaan :D Mulla on rakenneultra vasta viikon päästä tiistaina, alunperin piti olla nyt huomenna, mutta siirsivät sitä viikolla eteenpäin :headwall: Inhottavaa odotella ku koko ajan vaan vahtaa, että onhan kaikki vaan kunnossa :kieh: Lääkärineuvola on samana päivänä...Lähdetään parin viikon päästä viikoksi Kyprokselle, vielä uskallan sentään lentää B) Mä olen koko raskauden ajan ollu elämäni kunnossa, oon säästyny vaivoilta vielä tähän asti ja elämä on ollut aikas ihanaa :) Vielä ku sais pienen käärön syliinsä ni kaikki ois täydellistä :heart: Mutta onhan tässä vielä aikaa odotella, ja toivotaan, ettei ny ihan VIELÄ kuitenkaan pyri pihalle |O
 
Juu, multapa hyvinki testasivat valkovuodon, ettei se vaan lapsivettä oo.. Toimenpide oli hyvinki yksinkertanen. Neukka sen katto normi käynnillä. Otti emättimestä pumpulipuikolla valkovuotoa ja kaato sit siihen jotain oranssia ainetta. Jos aine selvästi muuttaa väriään, niin sit se olis ollu lapsivettä, mut ihan oranssina se pysy, eli valkovuotoa vaan.. Joutuhan se vähän aukkoa raottamaan et sai kunnon näytteen, mut hyvin vähän. Mulla kaveri puhu jostain liuskoista, joilla vois testata, mut en sit tiiä onko moisia..?

Olipas rankka päivä. Tai jotenki kauheen pitkä.. Naapurin tyvär tuli pojan kans leikkiin kahden maissa. Helpottihan se tietty ku ne keskenään leikki, eivätkä tällä kertaa tapelleet, mut ei sit päästy lepään pojan kans ollenkaan. Viideltä mentiin ulos ja kuudelta tuli isänsä hakeen. Nyt on poika iltapalan syöny ja pitäs vielä käydä pesulla ennen nukkumaanmenoa. Ei taida paljoa tarvita tänään nukutella poikaa :D Ei sillä et sitä muutenkaan nukuttaa tarvis, mut välillä kovakin odottelu pojalla että uni tulis. Tänään taitaa nukahtaa ku pään lyö tyynyyn :)

Mutta eipä se auta ku lähtee sinne iltapesulle, pääsee poika nukkuun ja äiti lepäämään.. Nukahtaisin varmaan iteki helposti, mut saunassa ajateltiin iskän kans käydä jahka se raksalta kerkee.. Saas nähdä lähteekö tuo maanantaina töihin. Kuulostais vähän siltä ettei oo lähdössä, mut jos kopterilla pääsevät meneen niin menee varmaan..

Myräkkä ja keiju 26+3
 
Äsken jo mainitsinkin että päivä oli pitkä ja rankka. Nyt on paikat (selkä ja kyljet) todella kipeänä, ja kaikista pahinta, vauvan liikkeet käyvät todella kipeetä.. Tämä ei oikein enää ole mukavaa ollenkaan..
 
myräkkä, tuo on karseeta kun liikkeet tekee kipeetä |O joo on kiva että ei tarvia olla huolissaan onko toinen hengissä, mutta... Meillähän tuo poika potkas multa yhden kylkiluun tohjoksi mitä sitten koitettiin synnytyksen jälkeen korjata mutta se ei onnistunut. oli viel yks alimmista kylkiluista niin avot että teki höpöä kaikki liikkeet |O

Mä kävin pikkasen pyörähtää mettässä ja keräsin liki 2kg sieniä. poika keräs rooperouskuja, ne onki sen mielestä ainoot syötävät sienet kanttarellin lisäks :LOL: kyseessä on toki haaparousku..
Nyt pitäs keitellä ne ja nuo maiteroiset mitä ite keräsin..
 
Siis liikkeet tekee kipeää emättimessä. Tai siis emättimessä pistelee ilman vauvan liikkeitäkin, mutta vauvan liikkeet sitten tekevät kipeää olisko sit justiin kohdun suulla. Haluaisin niin nousta tästä sohvalta, en vain uskalla kun tekee niin kipeetä pelkkä paikallaan oloki :'(
 
Hello! :wave: Mulla oli myös jossain vaiheessa tuota tosi "pissamaista" valkovuotoa, mutta se enteili silloin hiivaa joka oli tosi kamala niinkuin se yleensä on. Otin siihen kuurin, ja sen jälkeen on ollut ihanan puhdas ja kuiva olo! =) Pienisuuri juttu, kuten niin monet tässä elämässä.

Tänään on saanut toden teolla taas nauttia mielialanvaihteluista, oh no :( Onneksi on mennyt jo ohi! Mieskin saattaa olla samaa mieltä... oli pitkästä aikaa myös päänsärkyä, johon oli pakko ottaa Ibumaxia vaikkei varmaan saisi! Mutta käytän lääkkeitä todella harvoin, ja päättelin (vaikka vähän panikoinkin) että vauvakin ehkä kärsii mun kautta jos poden jotain särkyä? Pitää muistaa ostaa sitä parasetamolia!

Isot :hug: kaikille, jotka kipuilevat tai muuten vaan ovat allapäin.

Pehmisterkuin uutta viikkoa kohti Grace & Little (hyvin aktiivinen sellainen) 25+5 :heart:
 
myräkkä, tääl kans tuota että tuntuu jotta kaverilla on vähintään käsi emättimen puolella kun kirvelee/juilii/pistelee ja tekee kaikkee muuta mahdollista.. :kieh:

Multa on muutaman kerran katottu onko lapsivettä, tikku muuttuu näköjään violetiksi jos on vettä.
kiehus nyt noi sienet
 
koivunkäpy onko sulla nyt sitten ollut mukana myös lapsivettä? Onko sulla paikat pehmenneet/auenneet vai mistä lapsivesi? Ja mitä lääkärit ovat tästä mieltä?

Kysyin jo kaikki kysymykset vaikken vielä ekaan saanutkaan vastausta :D
 
niin siis kokemusta on tuosta että tikku värjääntyy niin ekan synnytyksestä ku neivät ollu varmoja oisko se vettä. pojan aikaan mulla tutkittiin kans tuota vesi hommaa useesti, mut sillon ei ollu mitää.
ja nyt on katottu joka halvatun kerta ku oon lääkärissä käyny.
jos vettä tihkus niin eiköhän sitä tuolla sairaalan puolella oltas makaamassa.. ;)
 
Mulla lääkäri katsoi että ei ole lapsivettä sisätutkimuksessa ja pari rutiininäytettä se otti, tänään neuvolaan soitto ja kyselen että mitä löytyi.
Eilen yölläkin lorahti jotain pöksyihin monen tunnin pissatauon jälkeen, mutta ei se pissaltakaan haissut, tiedä sit mitä sieltä tulee..

Lääkäri puhui siellä päivystyksessä dieettiruoasta, valkoiset viljat, pastat, peruna ja näkyvä sokeri pois, mulla kun niissä sokeriarvoissa oli niin huonoa, neuvolasta en oo viel saanut mitään ohjeita, mut onko jollain jotain tietoa minkälainen se on?

Äitiyspakkaus haettu jo viime viikon alussa, mut lauantaina vasta päästiin tonkimaan, ihana pakkaus, vaikka aika valkovoittoinen on. Tänään pyyhin tosta sohvalta käsin noita pölyjä cd:istä ja kirjoista ja takas hyllyyn kun olkkarin maalaus oli eilen, lastaan ne tohon pöydälle ja ukkeli sit tullessaan niitä laittelee, lastenvahdin se tänne haluais mun kanssa kun pelkää että laittelen niitä ite, mut kai sit vaan suostun tähän et saan edes jotain tehdä.

meemee ja stella di natale 25+1

 
Huomenet!
Täällä supisteli kipeesti torstaina ja perjantaina, tuskaa oli ja mietin jo kaikki kauhukuvat läpi. :'( Onneksi loppuivat sitten.. jännä, kun supparit alkaa aina iltapäivällä,vaikka ois ollu tosi rento päivä enkä mitään ois tehny..!! kait se tuon pojan kans touhuaminen on sit kuitenki se "rankka työ" joka supparit sit aiheuttaa? :whistle:

masussa mahdoton mylläys käynnissä aina kun pikkunen on hereillä. :) nukkuukin pitkiä pätkiä, mutta hereillä ollessaan on kokoajan liikenteessä ja meinaa tulla kyljestä tai millon mistäki läpi :D ihana pieni.

huh, puol 10 pitäs poitsu viedä 1v. hammastarkastukseen..!! ja itellä hammaskiven poisto iltapäivällä..

Upp3 ja masukki 24+6
 
Kunhan tulin huomenet toivottamaan, ei mitään mainitsemisen arvoista kuulu tänne. Nukuttua en saa, pyörin ja uneksin ja sit koskee aamulla selkään. Supisteluja ei kyllä ole edelleenkään ollut eikä just muita vaivoja muutenkaan kuin tuo selkä ja sit niin hiton kipee on tuo liitos että välillä en meinaa saada housuja jalkaan. Kohta puoliin täytynee siirtyä mummotyyliin eli persus ensin penkkiin jos meinaa jalkoja saada erikseen nostettua. Mutta vielä pystyy kävelemään vaappumatta, ainakin aamupäivisin :LOL:

Lähtölaskenta käynnissä, vajaa 2vkoa enää häihin :heart:

Raparperi ja Mötkis rv 25+5 oliskohan
 
Onks täällä ketään muuta, joka näkee outoja/tapahtumarikkaita unia nyt raskauden aikana? Siis verrattuna "normaaliin" tilaan. Mun unet on usein ihan sekopäisiä. Usein ne vielä liittyy jollain tavalla kuolemaan ja niissä on jonkun hautajaiset tms. Herään niihin aina aamuyöstä, en mitenkään paniikissa tai peloissani, mutta ovat hyvin kiusallisia ja inhottavia ja mielelläni pääsisin niistä eroon :headwall:
 

Heissan!
Tais olla eilen turhan rankka päivä. Kun ei hetkeäkään levähtämään ehtinyt, ei edes istahtamaan. Tänäänkin vielä tuskaiset oltavat. Täytyy miehen kanssa tästä jutella. Eihän se nyt voi olla niin että ainoa asia jolloin hän ottaa taukoa raksalta on joko formulat tai joku muu urheilu. Eikä oo pojan kanssa yhtään. Ennemmin on sitten pojan kanssa sen tunnin ja ottaa ne urheilut nauhalle, katsoo ne sit illalla..

Liitoskivuista, kun raparperi sanoi että kohta täytyy housutkin pukea kuin vanha mummo.. Minun on pitänyt toimia niin jo pidemmän aikaa, siis että istualteen pitää housut pukea, kun ei vaan saa jalkoja nostettua sen vertaa.. :D

Jäätiin taas kaksistaan pojan kans, mies läks aamulla 6 aikaan töihin. Tulee sitten loppuviikosta vasta takasin. Huomenna sentään poika päiväkotiin, pääsen levähtämään.. Voi kun itsekin kehtais niinku naapurit; lähettäisin vaan pojan sinne leikkimään ja kävisin 4 tunnin päästä hakemasta pois.. Ei vaan oo itellä tollaseen pokkaa..

Pitääpä ruveta vaihteleen vaatetta, kauppaan pitäs lähteä. Eilen en ehtinyt kun se naapurin penska oli meillä sitten juuri siihen asti että kaupat menivät kiinni. Kiva sitten tänään lähteä, ei vaan jaksais millään..

Myräkkä ja keiju 26+4
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Mulla oli perjantaina toinen äippäpoli kontrolli. Näillä käynneillä siis tarkkaillaan vauvan kasvua ja napanuoran virtauksia. Kaikki sinällään ok, rvt on 27 ja vauvan kasvu vastasi 26. Joko on tulossa pienehkö vauva, tai sitten alkaa taas samat ongelmat kuin esikon aikaan :(
2 viikon päästä seuraava käynti, mulla kamala hermoilu ja stressi päällä. Vaikka eihän se asiaa ainakaan paranna, mutta minkäs teet.. Unissakin "kummittelee" tämä asia, että seuraavalla käynnillä kasvua ei olekkaan tullut ja joudun sitten osastolle makaamaan koko loppu raskaudeksi :'(
Ja kun viikkoja on kasassa vasta tämän verran, tulee lähtö lähimpään yliopistolliseen sairaalaan eli OYS:iin, kuten viimeksikin. Matkaa meiltä sinne lähes 200 km, joten yksinpä siellä saa makoilla sitten, ei pääse mies kuin viikonloppuna käymään. Mitenkäs esikoinen sitten pärjää, mistä hoitaja moneksi viikoksi

Tulipas valitettua taas :ashamed: Nyt vaihdan aihetta!

Mites teillä muilla, joko on tiedossa milloin valmennukset alkaa ja montako käyntiä on luvassa? Osallistuuko muutkin kuin vain esikoistaan odottavat?
Meillä täälläpäin käyntejä on 5, joista yhdellä tutustutaan synnytyssaliin. Ajateltiin miehen kanssa tälläkertaa osallistua, esikoisen aikaan ei keretty käydä yhdessäkään valmennuksessa kun jouduin sairaalaan jo rv:llä 28.

Käytiin lauantaina serkun vauvan ristiäisissä, ihana 7 viikkoinen pikkumies :heart:

Nyt on pakko mennä vähän siivoilemaan!

takhisis ja masukas 27+3
 
Täällä säästösyistä lopetettiin valmennukset, odotin sitä innolla, koska tosiaan 6v esikon odotusajasta, niin kaikki tuntuu niin uudelta ja ihanalta pitkän ajan jälkeen, ja miehenkin jälkikasvu jo 11v ja 13v. Ja synnäritutustuminen myös kanssa kuulema lopetettu, ihan hanurista. Onneksi tiedän mihin siellä kuuluu mennä. Harmittaa esikoistaan odottavien puolesta.

Perjantaina haettiin vaunut ja kaukalo kotia :heart: kasattiin ja testailtiin niitä heti tottakai ja eilen pakattiin takas laatikoihin (ei ole oikein tilaa kämpässä muualla kuin yhden komeron päällä tai kylmä varasto) ja jäävät odottamaan käyttäjän saapumista.

Työmotivaatiota yritän metsästää, ei nappais enää yhtään.........
 
Voimia Myräkälle ja muillekin, joilla kiireinen mies joka ei ehdi auttelemaan kotona! :hug: :hug: :hug:

Kuullostaa kyllä kurjalta tuollainen, kun ite oon tottunut tuohon omaan ukkooni joka tekee kaikkia kotihommia mukisematta ja oma-aloitteisesti, ja on pojan kans lähes kaiken liikenevän vapaa-aikansa.. nyt varsinki ihan ensiarvoisen tärkeää mun ja vauvan hyvinvoinnin kannalta kun oon ihan rättipoikki joka päivä, ja kun supistelee etenkin kotitöitä tehdessä ja esim poikaa nostellessa.. :( ja kun nuo supistukset ei tosiaan niitä pelkkiä kovotteluja ole ollut, niin pakko koittaa ottaa rauhallisesti ettei vuodelepoon joutuis, sanokoot jotkut energiapakkaukset mitä sanovat ("raskaus ei oo sairaus ja kaikkea voi tehä samanlailla odotusaikanakin" yms. ).

perhana että ärsyttää nuo alapään suonikohjut.. :kieh: toinen häpyhuuli on nimittäin jo aivan muotopuoli kun on niin pullistellu nuo suonet ja kokoajan vaan enempi pullistelee. :ashamed: toivottavasti paranevat sit joskus, synnytyksen jälkeen....parempi olis. :eek: sori ältsy aihe...
 
me ei osallistuta valmennukseen, tälläkään kertaa. kerran on käyty se läpi ja se riitti. :xmas: tääl saapi henkilökohtaista valmennusta vaikka joka kerta kun neuvolassa käy.. :whistle:
Nyt alkaakin kahdenviikon välein neuvolassa ravaaminen. ihan kiva, me tullaan tätin kans hyvin toimeen.
neuvolassa oli kaikki ok, sf 26cm, ei mahdu vieläkään mihinkään käyrälle, kauniisti omilla käyrillään kasvaa. sano että toivottavasti ei ainakaan yliaikaseks mene jos kerran paino oli jo vk24 720g niin jos yli menee niin voip paukkua 5 kiloo rikki. no se on mun kohdalla erittäin epätodennäköistä että yliaikaseksi menis.
pissa ok, sydän lyö, paineet 110/56, painoa tullu vain 900g/vk. turvotusta pikkusen.

pitäs kaupunkiin lähtä systerin ja penskojen kans, en vaan tiedä koska tyttö pääsee.. :whistle:
 
Meille edellisellä kerralla annettiin ajat, jolloin olis perhevalmennus meidän neuvolalla.
En tiedä sit mennäänkö, jotenkin ei toisaalta innostais vaikka esikoinen on tämä tulokas.

Mitä perhevalmennus sisältää, mitä siellä tehdään?
Varmaanhan se riippuu paikkakunnasta mut noin niinkun yleensä? :)

Synnäritutustumiset meillä on ainaki lopetettu säästösyistä, harmillista.
 
Kurjaa kun monella on supistuksia ja vaikka mitä vaivoja. :( Täällä myös samat vaivat jatkuu, supistelee ja tosi ikäviä kipuja, tuntuu että kaikki vaan pahenee. Jaksuja meille kaikille! :hug:

Täällä kävi tänään rakennuttajalta joku mies siivoamassa rakennusjätteitään ja myrkyttämässä ötököitä. Saas nähdä pysyvätkö poissa. Melkoinen rumba tänkin asian kanssa, huh huh..

Yritän tässä saada neuvolan terkkaa kiinni, vähän epäselvää miten tulkitsen noita liuskatestejä joilla katsotaan onko pississä proteiinia. Paineet on ollut aikas korkeella myös.

Eilen poksuttiin! :)

Pööpötti ja Masukki 27+1 :heart:
 
Hei!

Ihania massuja oli kuvissa, oma mahan kuvaus edelleen ottamatta, pakko ottaa se tänään.

Jaksamista kaikille kivuista kärsiville :hug: Itellä ihmeen hyvä olo ollut, ei juurikaa supista. Napa repee tunne lähinnä vaivannu ja onhan tuo revennykki, tyrän poikanen tunkee tietään ulos navastani :( Ärsyttävää..

Nimistä oon tykästyny Matilda nimeen ja jos napani alla kasvaakin tyttö kätilön poikaveikkauksesta huolimatta niin miehen oon päättäny puhua ympäri kun hänen mielestään se on omituinen nimi eikä usko että Matilda on tosi vanha ja hyvinki tyttömäinen nimi :D No eri asia että kohtaaki nimi ja naama.. Pojalle ei tuu yhtään hyvää ehdotusta mieleen, tulee varmaan sitten kun asiaa ei liikaa mieti.

Äkkipikana nyt vaan poikkean ja nyt meen lukemaan kakkosen kanssa kirjoja.. :wave:

Eiku aijoo, sokerirasitus testin tulokset sain ja hyvinki puhtain paperein siitä selvisin. Ei ollut lhelläkään raja-arvoja, ei edes niitä vanhoja paljon alempana olleita raja-arvoja. No eipä ainakaan tuosta johdu siis sf mittani hurja kasvu joten massuni nyt sitten vaan kasvaa kohinalla kohti kattoa :D
 

Yhteistyössä