***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Paljon onnea Haltia pojasta! :heart:

Alkaahan niitä pikkuhiljaa syntyneitä tulla lisääkin! Näkyy sitkeitä sissejä olevan nämä meijän lapset. Kuinkahan monella meistä kärvistelyt jatkuu tuonne tammikuulle kun ei ainakaan etuajassa näytä irtoavan niin ehkä sitten jatkoajalla :LOL:
 
Onnittelut Haltialle pienestä prinssistä. Kuinkakohan moni täällä on mun kaverina loppukuusta, koska ei ole minkäänlaisia tuntemuksia, tosin onhan mulla laskettu aikakin vasta 23. pvä...
Piti tänään laittaa ulos vähän valoja, mutta eihän sitä viitsi tonne vesisateeseen mitään laittaa, ei ne edes näytä kauniilta. Toivottavasti saataisiin kuitenkin jouluksi lunta, muuten on niin vaikea päästä tunnelmaan, kun lapsena tottui että jouluna on valkoinen maa.


motherof5 36+4
 
Sunnuntaita!

Pakko tulla kurkistaan oisko siunaantunut lisää pikkutonttuja... ja olihan täällä! Paljon onnea Haltia pikkunyytistä! :heart:
Ja kohta niitä ilmeisesti alkaa tupsahdella lisää, monella sellasia oireita B) ihanaa. Saapi nähdä keltä ensimmäisenä tulee jakautumisuutisia!

Täällä kans poksahtelee tänään, rv 37+0, tonttunen täysaikainen!!! :heart:
Oon tänään silitelly vauvan lakanoita ja harsoja ym. ja pakannu lämpöpussin sisään kotiintulovaatteet vauvalle... varmistaen ainakin sen ettei mitään tapahdu vielä kuukauteen ;)
No, sairaalakassi on vielä pakkaamatta, luotan siihen että sen ehtii sit vaikka ennen lähtöä kasata jos en ennen saa aikaseks.

Upp ja Jessie (muistanko oikein), täällä kans joutunu aika huolella suunnitteleen pitkään kauppareissut ton alapään paineentunteen takia. On tarvinnu tehä aika pikasia reissuja, muuten olo käyny tosi tukalaks. Nyt on tilanne helpottanu, oisko vauvan pää menny vielä alemmas vai noussu vai mitä... |O

Myräkälle :hug: ja tietty muillekin jotka kokee sellasta tarvitsevansa

elisar ja :xmas: 37+0
 
Onnittelut haltialle :heart: Mietinkin aamulla että varmaan saanut nyytin kainaloon kun ei mitään sen koommin kuulunut kun eilen kirjoitti.. :)

Täällä vähän fiilis parani ku sain pari tuntia päiväunia nukuttua. Mut koti-ikävä vaivaa edelleen :(

Ajattelin että kun eka viikon juoksin kaupungilla ja lenkkeilin et synnytys käynnistyis. Nyt jos kokeilis lepoa. Että eikös se niin mee synnytyksessäki että jos jännittää niin ei oikein etene, mutta jos pystyy rentoutumaan niin alkaa paikat aueta. Että nyt siis sitten kokeillaan lepoa.
Ei siis muuta ko.. -> ;)
 
Haltia :heart: ONNEA! :heart:

Kotiintulovaatteista Me jätetään kyllä toi kaukalopussi pois.. Jos kelit siis jatkuu tämmösinä (+4). Täytyyhän sitä tareta sitä sitten pakkasillakin.
Body, puolipotkarit, velourhousut, (velourpuku), pörröhaalari, fleecetossut/tumput, kypärälakki ja pipo on valmiina.

Nukahdin aamupalan jälkeen uudestaan ja nukuin vielä 2h! :eek: Vaikka yöllä nukuin reippaat 8h.. Nyt on kyllä levätty, lähdetään käymään vielä Prismassa ja sit kotiin pizzantekoon. :p

Miracles 40+0
 
Heippa vaan täältäkin....viikko 38 alkoi ja supistellu on jo kauheasti....täytyy vastata siihen et kun ihmiset on mulle sanonu et ripuli ja vatsatauti edistäis synnytystä niin ei piä paikkaansa ....sairastin elämäni pahimman vatsataudin perjantaina ja se oli jotai ihan kamalaa....mut en synnyttäny kuitenkaa..suppareit on välil 5 ja välil 10 min välein mut ei meinaa säännöllistyä ollenkaa....mä olen varmaa viel yliaikasena täällä jos menee kuten 2 edellist raskautta....molemmat käynnistetty 42+2.....Onnea kauheasti kaikille nyytin saaneille :flower: =) :heart: mulla siis 13.12.2009 laskettu aika ja kolmas tulossa.ennestään 2 poikaa ja nyt ois tyttö tulossa :heart:
 
haltiaa hurjanpaljon onneaaa!! :flower:
Tääl on kestitty vieraita, ihana päivä.. esikollaki ollu kavereita. Nyt ootellaan et isäntä tulee navetasta ni lähetään käymään vielä sen siskolla kylässä. Oishan tuota voinu olla illan kotonaki, mut tekee mieli kylään, ku vielä pääsee!
sukkis 38+6 (+7+14=21pv)
 
Onnea Haltia!!!!! :flower:

Täällä on kokeilti tänään pari kertaa seksiä ja loppupäivä siivousta.... Ei mitään ihmeellistä.... |O No alamahaan sattuu kovasti mutta niin sattui eilenkin kun yritin käydä kaupungilla. Siis kävely oli niiiiin hidasta, että hävetti...
Toivottavasti ensyön saan nukkua. Esikoinen valvotti viime yön, kun tuntuu vähän räkäiseltä. Toivottavasti ei mitään isompaa nyt tule hälle.

Viikko aikaa ultran laskettuun aikaan ja vähän enemmän tähän viralliseen, joka tuskin siis pitää paikkaansa, kun on ihan täysin arvottu....

Myräkälle voimia varmasti hankalaa olla erossa perheestä ja vaan ootella että tapahtuisi jo. Koita kuitenkin nauttia nyt rauhasta ja levosta , kun se kerran on pakollsta, niin koita kääntää se myönteiseksi jotenkin.... Hyvähän se on täältä sanoa...

Enni ja pikkuinen 39+1
 
haltialle suuret onnittelut pienen pojan syntymän johdosta :flower:

Pienenpientä edistystä tapahtuu täälläkin, suppailuja on tullut vähitellen lisää. Kivuttomia, mutta kuitenkin. Oletan, että parin viikon sisällä pikkuinen tulee viimein meillekin :heart:

Sisely 39+1
 
onko Delfis lähteny nyytin hakuun???

Mä varmistin ettei tää ainakaa nyt lähde syntymään ja varmistin että lapsille on hoitopaikka :LOL: limaa tulee van lisää ja ny se on ihan pinkkiä ja enempi veriviiruja :$ tulis viel ne supparit...
 
Limatulppa-asiaa. Te. joilla sitä on jo tullut tai on kokemusta edellisistä kerroista. Minkä aikaa sitä tulppaa voi tulla ennenkuiin synnytys käynnistyy? Ja minkä verran sitä yleensä tulee? Kun on ollut puhetta, että tulee ihan pönttöön asti, niin tuleeko sitä sitten aina runsaammin, kun on tulpasta kyse?

Mulla tälle illalle n. 5 kertaa pyyhkiessä jäänyt paperiin sellainen pieni vaalea klöntti, ei verta näkyvissä. Muutenkin on tuo valkovuoto ollu pidempään runsaampaa ja joskus limaisempaa, mutta tällaista klönttiä ei oo tullu kun pari kertaa aiemmin, oisiko ollu viime ja toissa viikolla. Supistuksia ei sen sijaan oo tänään oikein ollu, vaikka muuten niitä on päivittäin, useamman viikon jo kivuliaana. Jännittämään rupesi ihan tosissaan!

Ja onnea vauvan saaneille! :flower:

Jouluäippä rv 36+3
 
Joulunäippä, esikosta tuli tulppa kertalaakilla, se siis oli kirjaimellisesti tulppa. näistä kahdesta sitä sit on tullu pikkuhiljaa, edellisestä kk verran tästä ei oo ihan niin kauaa viel tullu (kait) :whistle: se on kuulemma vähän uusiutuva luonnonvara, tai näin kerto neuvolantäti kun sille moista tarttu tuolta mukaan kun sisätutkimuksen teki..

Miracles, etköhän se sä oo joka saapi nyytin ensin..
 
ONNEA Haltialle pojasta! :flower:

Huh, täällä tosiaan 12h puuhasteltu kodin parissa, eiköhän jo riittäis tälle sunnuntaille? Ja tosiaan edelleen ilman mtn suurempia vaivoja, paria hassua supparia lukuunottamatta, tähän en olekaan pystynyt sitten keskiraskauden!!! :) Niin omituista, ku viime viikkoina tottunu siihen, et pelkkä sohvalla makoilu käyny työstä ja aiheuttanu sarjan suppareita ylösnoustessa. Mitä lie sitten tarkoittaakin...No, nautin tästä nyt ja huomenna aattelin jatkaa!

Nyt kyllä sohvalle pötköttämään ja nauttimaan illasta! :heart:
 
Onnea Haltia ja kaikki muutkin nyytin saaneet, jos olen unohtanut onnitella :flower:

Kaikki niin odottaa synnytystä paitsi minä... :( Surutyötä synnytyksen suhteen olen tässä tehnyt ja hyväksynyt pikkuhiljaa ajatuksen siitä, että ei mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin sektio :'( Lääkäri oli jutellut myös kollegoidensa kanssa ja yksissä tuumin olivat sitä mieltä, että alatiesynnytyksessä on mun kohdalla liian iso riski kohtuarven repeämiseen.

Täytyy ajatella niin, että raskaus on matka, jonka synnytys päättää. Tapahtuipa se millä tavalla hyvänsä. Ja synnytyksen jälkeen alkaa se suurin ja ihanin matka yhdessä vauvan kanssa :heart: Se vaan tässä vaiheessa raskautta korostuu tuo synnytyksen merkitys. Myöhemmin sitä ei niin kamalasti ajattele, tärkeintä on itse lapsi ja se että hän on turvallisesti saatu syliin :heart:

Syntymäpäiväkin on jo sovittuna, mutta en sitä paljasta vielä... Sen takia, jos joku tuttu lukee tätä ;) Halutaan sitten "yllätyksenä" ilmoittaa kun vauva on syntynyt.
Mutta kyllähän ne ennen laskettua aikaa sen sektion haluavat suorittaa. Joten mulla ei ole tässä kahta täyttä viikkoa enää aikaa... :/ Pelottaa ja hirvittää. Isännällekin sanoin, että voiko tässä vaiheessa vielä perua koko homman :LOL:

Sairaalakassi on pakkaamatta, samoin tonttusen kotiintulovaatteet on valitsematta. Puhumattakaan pullasta, joka on leipomatta, jouluverhot vaihtamatta, vauvan petivaatteet etsimättä kaapeista... Ja ties mitä muuta :D Täytyis alkaa toimimaan, koska voihan se synnytys käynnistyä ennen sovittua päivääkin...

Limatulpasta sen verran, että viides raskaus menossa enkä ole koskaan moista tulppaa nähnyt :D

Nyt saunaan.

T. Tintukka ja tonttu 37+6
 
Tintukka sun pitää vain yrittää ajatella sitä lopputulosta, eikä synnytystapaa. Helpommin varmasti sanottu kuin tehty, mutta yritä niin. Pikku nyytti siinä on tuloksena kuitenkin, oli tapa mikä hyvänsä. Ja sehän se pääasia ja ihanin juttu on :heart:

Saapa nähdä miten minun käy, perätilassa kun tämä pienokainen on ja tiistaina selviää magneettikuvien tulos ja näin ollen mun synnytystapa. Että olenko sektioon menossa kuten sinäkin, vai saanko alateitse synnytyksen kuten toivomme. Tiistaita "odotellessa"..

Tetasha :heart: Milli 38+5
 
Huomenna olis neuvola. Saas nähdä mitä siellä.. Saisivat kyllä sisätutkimuksen tehä, ku osaavat varmaan kuitenki äitipolilla..

Nyt kattoon amazing race ja nukkuun pikku hiljaa.. Kun nuo yöt sitä pyörimistä, ihan sama mihin aikaan nukahtaa..
 
Ihanaa kun tulee lisää vauvauutisia :) Haltialle onnea pikku prinssistä! :heart:

Omankin voisin kyllä jo pian ottaa tai ei ole kohta enää ollenkaan pikku prinssi ;) Tuntuu ettei mahdu enää mitenkään tonne mahaan, mutta ei tosiaan merkkiäkään synnytyksestä. No ei ollut viimeksikään vaan alkoi samalla tavalla kuin Haltialla ja tulppa ja vedet meni vasta sairaalassa. Jospa sitä lähtisi kerrankin ajoissa nukkumaan nyt kun yöt vielä pystyy nukkumaan edes jotenkin.

Saini ja Tintti
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana :) Suihkussa käyty ja aamupalalle pitäis lähteä. Puol 2 neuvola, sitä ennen taas muuta ko aikaa vaan miettiä seuraavaa siirtoa :LOL:

Huomenna olis esikon viikot täynnä. Mut tämä ei nyt saiskaan syntyä ennen perjantaita kiitos :wave:

Myräkkä ja keiju 38+4
 

Yhteistyössä