***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Moikka pitkästä aikaa :) Tulin tota tekstarijuttua kommentoimaan, itse löysin netistä tälläsen, jota ajattelin käyttää:

Syntyi tähdenlennosta,
horsmankukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.
Tyttö/poika g/cm.


Voi olla jonkun mielestä tylsä ja tavallinen, mun mielestä ihan nätti ja ajaa asiansa :heart:
 
Voiko lapsivesi tihkua semmosina "klöntteinä"?? Vai oisko pikemminikin sitä limatulppaa?
Vessassa käydessä nimittäin pöntössä lillui (ihanaa... :snotty: ) semmosia vaaleanpunaisia klimppejä muutama tsipale. Mitäs ne nyt on sitte???
Voi tsiisus tätä eritteiden analysoimista tässä loppuvaiheessa.. :LOL:

Tehtiin suurinosa joululahjaostoksista. 5h jolkottelin kaupungilla! :eek: Tytöt oli esikoisen mummin luona päivän.
Nyt on kyntteliköt ikkunoissa ja tyttöjen huoneen ikkunassa tähtivaloverho. :xmas:

Kai mä jään odotteleen suppareita tai jotain, huomenna la! :eek:


Miracles 39+6
 
Laiton esikosta tämmösen

Oman lapsen, pienen linnun
kannoin alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen,
syliisi sain ottaa sen.
Tunnen käden, pienen, hennon,
tunnet posken pehmeän.
Voisiko olla kauniimpaa
kuin alku uuden elämän.
Tyttö syntyi jne.

http://leikkijaloru.vuodatus.net/page/vauvalle
on jotain, mistä voi ite muutella
 
Lauantai-iltaa! Tämä meidän poitsu ei ainakaan kuuntele äidin päätöksiä edes tässä vaiheessa niin minkähänlainen jästipää on sitten isompana??? Ei siis auta päätökset ainakaan mulla siitä synnyttämisen ajankohdasta, mutta sen nyt saattoi arvatakin ;) No täytyy tehdä tiukempi päätös seuraavasta päivästä millon aion synnyttää.

Mä olen kanssa kuullut että olis poika jos väristää masussa. Meillä piti kyllä se paikkansa, mutta saattoi johtua myös siitä että esikolla oli liian ahdas esinahka, joka leikattiin vuosi sitten.

Suppareita kaikille niitä toivoville puhkun ja puhaltelen täältä :whistle:

Miracles oliskohan se sitten limatulppaa? Huono kommentoida kun oma tuli kerralla jättimäisenä klönttinä synnytyssalissa...

Uppilla mahtava masu :D

Saini ja Tintti 38+4

 
Masuliini, todella paljon voimia siulle :hug: :hug: . On uskomattoman raskasta olla noin lähellä synnytystä ja käsitellä vielä surua. Itse olin lähes samassa tilanteessa kuin sie nyt viisi vuotta sitten. Isälläni todettiin pitkälle edennyt syöpä tytön synnyttyä ja siinä elettiin surun ja pelon kourissa pienen vastasyntyneen kanssa ja muutaman kuukauden sisällä isäni sitten kuoli. Tiedän, että siulla tulee olemaan rankkaa, mutta kummasti sitä vaan jaksoi. Ja myös vauva auttoi minua itse jaksamaan, ei voinut jäädä petin pohjalle suremaan, kun on joku, josta on kokoajan vastuussa ja huomasin myös sen, että aivankuin typy ( 5kk) olisi vaistonnut suruni ja yritti kokoajan saada katsekontaktia minuun ja heti hymyili tai ilvehti jotenkin, kun sai miut katsomaan itseensä...

upp3, mites siulla, kun on myös ollut pitkään tuota paineen tunnetta, niin voitko käydä esim. kaupassa ihan normisti tai seistä yleensäkkin pitkään kerrallaan? Miulla tuo paineen tunne on rajoittanut elämää ihan hitosti, jos kauppareissulla seisoo esim. puolituntia, niin tuntuu, että kalvot voisi tosiaan revetä ihan milloin vaan ja koskee ihan tajuttomasti tuonne alas. Ja koko alapää ( sori nolo aihe :ashamed: ) tuntuu ihan turvonneelta tosi usein. Ensi lauantaina pitäis lähteä jouluostoksille, mutta en tiiä mitä siitä tulee :/ . Joutuu kävelemään kuin olis vähintään sonnat housussa :kieh: ja mummotkin kiilaa ohi :eek: . Pitäis oikeesti tietää etukäteen mitä ostaa, ei kauaa pysty seisomaan saatikka kävelemään. Onneksi mennään ostoksille tuohon naapurikaupunkiin, missä sairaalakin sijaitsee, joten sairaalakassi pitää ottaa varmuudeksi mukaan :whistle: , eipä ainakaan olis sit pitkä matka synnyttämään...

Jessie rv 35+4
 
Tässä pari lorua mitä mie löysin

Tänään oli päivä arkinen, vaan tyttö/poika muutti sen, tuli päivästä suuri ja ihmeellinen, me varmasti kauan muistamme sen.


Pienoiset kädet, suu ihan suppu;
Syntynyt uusi on ruusunnuppu.
Hän ihmeeltä suurelta silmissä näyttää,
sydämen kokonaan onnesta täyttää.
 
Huomenet täältä :wave:

Kello näyttää kuutta ja tässä on jo oltu hereillä parisen tuntia. Varsinainen liskojen yö takana - yhden aikaan heräsin siihen että oli tositosi huono olo... ihan oksetti. :x Sen jälkeen on ollut katkonaista unta tohon vähän yli neljään. Olen nähnyt unia Diilin Jethrosta ja kaikkea muuta kummaa. Viideltä nousin ylös ja rupesin pakkaamaan joululahjoja, rupes tympimään sängyssä makoilu kun ei vaan nukuta! Nyt alkaa pikkuhiljaa ramaista, jospa vielä sais toviksi unta, kolmen tunnin yöunilla ei pitkälle pötkitä :| Koko ajan on kauhean levoton olo.... onko nää kohta lähdön merkkejä?! Saa nähdä.... tänään pitäisi mennä miehen kanssa joululahjaostoksille, saa nähdä miten jaksaa.

Myräkkä senkun sinnittelee yhtenä kappaleena - saas nähdä meneekö joulukuun puolelle! Toivottavasti ei :hug:

Masuliinille jaksamista ja voimia surun keskelle :hug:

Joo-o, jos tovin sinnittelis tässä koneella, alkaa silmät lupaavasti lupsua, kohta ehkä nukkuiskin taas...

Mukavaa sunnuntaita joulumammoille! :heart:

Killi ja Topi 37+6
 
Huomenet..

Ja nyt loppu hulluttelut!! Mä olin illalla niin kipeenä et melkein itkua väänsin. Sänkyyn menin makaamaan 9 maissa, sillon iski jatkuvan menkkajomon päälle. Nousin seisoon niin helpotti. Ristiselkä rusahti ku seisahdin. Makuulla sit hieroskelin selkää (tosi helppoa hommaa muuten ite) niin kipu loppu. Kun ei enää minkäänlaista kipua tuntunu missään. Oli aivan taivaallinen olo. Ajattelin että ihana nukkua nyt kun ei mihinkään koske. No mitä vielä, heräilin tunnin välein koko yön |O |O :headwall: :headwall:
Varmaan kun päivän kulki kaupungilla ja ajatteli että varmasti lähtee ensi yönä syntymään, niin oli niin varma sen sitten menevän niin. Ja jännitti/odotti sitä sitten koko yön.
Mutta kai se kroppaki näillä unilla oikein piettelee synnytystä. Kun ei moneen yöhön oo nukkunu juuri yhtään.. Ja naamaki on sen näkönen; ihanan turvonnu..

Että nyt mä lopetan ton ravaamisen ja syntymän oottamisen ja otan iisisti. Aion käydä nyt aamupalalla ja jatkan unia. Tai ainakin lepäilen koko päivän. Ei mitään järkeä polttaa itteään loppuun..

Että näin. Sori purkautuminen, alkaa vaan oikeasti tämä yötä-päivää valvominen ottaa voimille :snotty:

Myräkkä ja keiju 38+3
 
Huomenta!
Täällä mamma sai "nukkua" puol kasiin asti.. :) eli isäntä nousi pojan kans puol kuus ja jäin ite jatkaa unia viel pariks tunniks, mutta en tietenkää saanu kunnolla unta ku nuo täällä mekasti mutta torkuinpahan kuitenki.. :)

Kiitos loruvinkeistä! :wave: Mietin vaan että oisko kellään mitään semmosta missä ilmotetaan isommasta lapsesta tulleen isoveli juuri tms.. :D vai lurittelisko ite vaan jotain..

Jessie, paineentunne tosiaan hankaloittaa esim kauppareissuja |O vaikka oon käyny ennen kauppaan lähtöä pariki kertaa vessassa nii siinä tallustellessa aina iskee liri-hätä ja sit joutuu kärvistelee ja samalla tulee se paineen tunne ja siinä meinaa pissat holahtaa samalla housuun kun vauva puskee päällä.... :kieh: Mietinki että miten pystyn koko päivän sit ens lauantaina kulkee kaupungilla kävellen.... joka kaupan jälkeen vessa pitäs löytää! :eek: Mulla on jo suunnitelmat missä järjestyksessä kauppoja kierretään ja ostoslista valmiina niin suunnilleen tietää mitä pitää mistäkin hakea ;) ekaksi siis autolla kierrellään laitakaupungin kaupat ja sitte vasta keskustaan kävelemään, josko se ollenkaa laukasis synnytyssupistuksia... :whistle: toivoahan aina saa, kuitenki käy niin että kärvistelen täällä yliaikasenaki vielä kun oikeen toivon ja odotan että syntyis hyvissä ajoin ennen joulua :kieh:

Aikooko kukaan muu ottaa läppäriä synnärille mukaan? :D

Myräkällähän ilmeisesti joku nettivehje on mukana kun kirjottelee sieltä potilashotellista.. :) Toivottavasti pian pääsisit tositoimiin, taatusti raskasta olla erossa miehestä ja pojasta, yksin toisessa kaupungissa vaan oottelemassa josko pienokainen syntyis :hug: :hug:

 
juhannusta odotellessa, kait tää siihen mennessä tulee ulos??? yöllä ois muuten saanu nukuttua hyvin ni oikee käsi puutuili ja tietysti sitten tikkuilee ni eipä siin paljon nukuta. ja aamulla heräsin supistuksiin, tekisivätki sittten jotain :kieh:

Miracles, tuo punertava vuoto kertoo kuulema että kohdunsuulla tapahtuu jotain.. *mulla jos tulis tuomosta ni varmaan kertos että se meni takaisin kiinni |O *

Myräkälle kovasti voimia! :hug: muista valittaa koneen ääressä jos tarvii :D

Masuliinille jaksamista kovasti!
 
masuliini :hug: ..miulla kans tuli elävänä mieleen kun isäni ilmoiti että vatsaleikkauksen yhteydessä olivat löytäneet pitkälle edennen haima syövän..ja mie olin justiin samanapäivänä tuntenut silloisen massuvauvan ekat kunnon liikkeet..no kerkes vauva syntymään ja oli päivälleen 4kk kun isä kuoli..olin ihan suunniltani ja miun piti vielä järkätä hautajaiset ja perunkirjotukset ..onneks oli lapset ja ihana mies mitkä piti kasassa..

oikeen paljon voimia siulle :hug: surujen keskellä..

ja sitten (.) ..supistaa.. ei supista...haluu alatie synnytyksen ..tai en sittenkään.. :headwall: ...manu ei ole tarpeeks alhaalla.. sen tuntee jopa mies.. nivuset on hellänä.. ihan niinku ois joka toinen tunti kallo jalkojen välissä..mutta sitten kun alkaa mylläys niin joukkari poika vetelee navankorkeudella kuin hyrrä konsanaan..

mie teinkin synnytystapa päätöksen ihan iteksiään..eli mikäli käynnistelevät.. siitä vaan.. mutta jos ei ole kipeiden suppareiden alettua laskeutunut ihan kohilleen niin mie juoksen
:LOL: leikkuriin..koska mie en ota turhia riskejä enää niin lopussa..
 

huomenta muillekin mammoille.tääl nukutti nyt 2 yötä huonosti,mun selkä on niin tohjona,hyvä et illalla/yöl pystyy nousee ees pissalle..alaselkä tuntuu et irtoo,panadolii kauheesti ja illalla oli pakko laittaa ice powerii..
yrittäny kuiteskin liikkuu normaalisti..tuskaa ollu välillä..
mä en ota läppäriä synnärille..aattelin olla ilman sitä hetken.
odottavan aika on pitkä ns näin lopussa..
vointeja kaikille 36+5rv
 
Huomenia!

rv36+0 POKS! Ja kuten arvailinkin, niin eilinen meni jo vaivoitta, ku hyvät vkot täyttyy. Touhusin ihan hulluna koko eilisen päivän ja tänään touhututtaa vielä vähän lisää. Olen alkanut jo aamusta puuhastelemaan, yx jätesäkillinen turhaa roinaa odottaa jo oven suussa kantajaansa roskiin...Toisaalta on edelleen sellanen olo, et pakko tehdä nyt, koska masukki syntyy pian. Jos omat tuntemukset on ihan väärässä, niin sittenhän voin lepäillä laakereillani ja odottaa käynnistystä tammikuussa. :LOL:


Hyvää 1. adventtia kaikille(eikös tänään joku semmoinen ole?) ja vointeja & oikein isoa supistuspuhuria kaikille tarvitseville! Masuliinille iso :hug: Voimia!

PS: katsotaan olenkos jo illalla valittelemassa suppareita ja vihlontoja, kun nyt näin "leijun" ilman monta vkoa kestäneitä vaivoja! :kieh:
 
Juu ei täälläkään mitään merkkejä lähdötä ole.. :kieh: Paitsi sellasta punertavaa "limaa" valuu.. :x Ärsyttää, kun kaksi edellistä synnytystä on käynnistynyt suht nopeesti limatulpan irtoomisen jälkeen, nyt ei edes supistele!
Meinasin lähtee joulumarkkinoille kävelemään, josko se vauhdittais.. Tai sitten ei!

Nukuin ihan ok, miksi silti väsyttää ihan pirusti? Ja tuntuu, että oon ihan hermoheikko koko ajan ja pahalla tuulella. Tulee tiuskittua tytöillekin ihan turhista koko ajan. :snotty:

Myräkkä :hug: Koitahan nyt huilata ja ottaa rennosti tämä päivä.


Miracles 40+0
 
Masuliini :hug: Voimia!

Myräkkä On se nyt kumma, kun ei tajua syntyä ollenkaan!

Täällä herättiin puola kahdentoista aikaan vatsakipuihin. Kävin vessassa ja takasin sänkyyn, niin jatkuivat vatsakivut ja tuli tosi huono olo. Samalla jomotteli alavatsaan. Nousin sitten ylös, niin hävisi kivut ja jomotukset. en sitten tiedä supistiko se vai koskiko mahaan kun oli hirveästi ilmaa mahassa vai sekä että. Pari tuntia sitten valvoin ja katselin miehen kanssa töllöä ja sitten takasin unille. Nyt onkin sitten hyvät unet takana.

Nyt rupesi koskemaan selkään. Kai ne selkäkivut pitää saada jossain vaiheessa vaivaksi.

Kattiina ja Möykky 40+3
 
Huomenia :wave:

tässä heräilty Sunnuntaihin ihan rauhassa lasten kans..yheltä tuli kutsu kaverin luo syömään=)Myräkälle :hug: lepäile ja voimia synnytykseen niitä tarvii :hug:

ja surun keskellä joku mamma on ei ole helppoa kun hormoonit myllertää :hug: :ashamed:

Suppareita jotka kaipailee !! :D

itse en vielä kaipaile vielä..tuleehan niitä välistä..mutta ei kovin kipeitä,mahaa kovoo..valkovuoto on runsasta,kait se kuuluu ihan normaaliin juttuun..ihan ok väristä..

neuvola olis ke, ja ja ja kaikkee hulinaa..ensi viikko :D jouluostoksia..ymsn..

nyt on pakko alkaa touhuaan,kerkiämme johonkin!

jaksamista !!! :flower:

mie aattelin läppärin mukaan ottaa synnärille,minulla pikkunen kone,mahtuu hyvin mukaan :whistle:


mamma ja ensi vikolla jo rv 36 :heart: ja mussukka pojat !
 
Tää lähtee käymään vielä tänään synnärillä. Yöllä pari kertaa holahti "jotain" housuun, niin että pöksyt märät, sitten tajusin laittaa kunnon siteen ja aamulla (tai no voiko 10.30 enää aamuksi sanoa) kun heräsin niin tuntui vielä isompi holahdus ja äkkiä vessaan ja side oli ihan vaaleanpunainen. Alaselkää jomottelee. Mies aamuvuorossa. Äitiyspolilta käskivät seurata rauhassa tilannetta ja mennä käymään kuitenkin sitten, kun mies pääsee töistä tai toki aiemmin, jos olotilassa tapahtuu muutoksia. Välillä mahakin kovettuu, vauva liikkuu ihan ok. Liikkui muuten yölläkin tosi paljon. Jotenkin oksettava olo (ehkä vaan jännitystä). Sairaalakassin sisältö tarkastettu kaiken varalta. Vähänkin jos yskäisee tms niin jotain valuu.

Jos lähtis suihkuun ja odottelee miestä kotia.

ansku 38+2
 
Ansku taitaa olla seuraava nyytin hakija :eek: ;) Onnea matkaan, toivotaan että synnytys käynnistyy, siis jos tuo lapsivettä on jota holahtelee housuun :whistle: :wave:


Täällä on niiin tylsistyny olo ettei mitään järkeä!!! |O Miesväki lähti uimaan ja ite jäin kotiin möhöttää. Kattelin tossa vielä vauvan kotiintulo vaatteita ja oon aika epävarma mitä pienelle lämpöpussin sisään puen kotimatkalle, jos on lämpösät kelit kuin nyt (+3C).. Mukana on siis seuraavat: harsovaippa+villahousut, pitkähihanen body, lyhythihanen potkupuku, sukat, ohuet tumput, toppatumput, -tossut, -lakki, kypärälakki, ohut velourhaalari, äp-villahaalari.. Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen :D mietin että pärjääkö jos pukee noiden bodyn ja potkareiden lisäksi ton ohuen velourhaalarin sekä toppatumput, jalathan ne on aika hyvin suojassa niin ei varmaan toppatossuja tarvi.. ja toi äp-villahaalarihan on ihan julmetun iso, ja tuleeko siinä sitte kuuma toppapussin sisällä.. äh, kun oon ihan pihalla mitä sille pukis!!! :kieh: :kieh:

Äiti just soitti että mun pikkusiskolla on neljättä päivää 39asteen kuume, lääkäriaika iltapäivällä että alottavat tamiflu-kuurin kun on niin selvät sika-oireet. :( Itellä onneks on rokotteen suoja jo "aktivoitunu", mutta esikko sai rokotteensa vasta keskiviikkona ja mies ei oo saanu ollenkaa nii ei passaa nyt nähdä ollenkaa porukoitten kanssa ettei tartu... :/ Oon aika raivona jos mieheen nyt tarttuu ja jos synnytys käynnistyis siinä taudin aikana, mitään mahiksia päästä synnytykseen mukaan..... :kieh: :kieh: :eek:

Anteeksi valitus ja ( . ) :ashamed:
 
Heh, tulipahan mieleen että jos menkkojen mukaan ois pysyny laskettuaika niin tänään ois viikkoja jo 38+3... :D ekaks oli siis 10.12. la mutta siirsivät sitte tonne 22.12. asti kun ei vastannu viikkoja rakenneultrassa.. ite luotan enempi tohon menkkojen mukaan laskettuun, mutta eipähän sitä voi tietää... :whistle:
 
kotiintulovaatteista Mulla pakattuna mukaan body, puolipotkarit, velourhousut ja pusero, neulehaalari, kypärämyssy, talvilakki, fleecetumput ja fleecetossut, villasukat ja villatumput, niin ja toppapussi on kaukalossa. Kai noilla pärjää. Noista säätiloista kun ei tosiaan tiedä. Esikoinen synty marraskuussa ja sillon kun menin synnärille oli nollakelit ja kotiin pääsy päivänä 2pvä myöhemmin oli liki 20'c pakkasta. Mut uskosin että kun vauva on kippuralla siellä toppapussin sisällä niin noi Reiman Fleecetumput ja tossut riittää, mut varulta on noi villasukat ja tumputkin pakattuna että voi ne sinne alle vielä laittaa mikäli älytön pakkanen on. Lämpimällä autolla kuitenkin matkaa taitetaan.
 
Ilmoittelen sairaalasta, että meille syntyi eilen 28.11 klo 15.24 maailman ihanin pieni poika. synnytys merkittiin alkaneeksi 8.30. 7 tuntia se kesti. Poika oli 50cm, 3280g ja pään ympärys 33cm. Nyt totutellaan arkeen perhehuoneessa. Synnytyksestä kirjoittelen myöhemmin lisää, kun kotiudutaan.

Onnea muillekin vauvautuneille.

Muille jaksuja viimeisiin päiviin.

Haltia ja peikko-poika 22 h

:heart:
 

Yhteistyössä