***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Kivoja masuja :heart:

Neuvolassa käyty. Paino pysynyt samana kahden viikon takaisesta (jee!), sf nyt 34cm. Vauva tukevasti rt:ssä. Kaikki hyvin.

Hassua, miten kaikissa odotuksissa oma paino on aina noussut ihan samaan tapaan. Lähtö ollut aina 49kg, keskivaiheilla on nousua ollut jo 55-56 kiloon ja loppupaino ollut 60-61kg. Lopussa paino ei mulla juurikaan nouse, nyt nousua on lähtöpainoon kymmenisen kiloa. Ja kaikki ylimääräiset kilot on aina sulaneet suunnilleen kuukaudessa pois. Toiveissa tässä viimeisessäkin sama kuvio B)

Sisely rv 36+4

Minä toivon, että raskauden tuomat kilot lähtisivät suht helposti. Tarkoitus on kuitenkin pudottaa sitten muutenkin ylimääräistä pois, niin olisi kiva, että saisi alkuun kunnon määrän pudotettua. Stressiä en kyllä aio ottaa, mutta olisi kiva palata töihin hoikempana kuin mitä oli sieltä lähtiessä.

Täällä kans neuvolaterveisiä:

rv 33+3
RR hyvä (en jaksa kaivaa korttia, koitan muistella :) )
Paino +306g/vko (+700g/vko)
sf-mitta 26,5cm (24cm)
liikkeet ++ (++)
pissa puhdas (puhdas)
syke +140 (+140)
rt II (rt I)

Tuo sf-mitta menee edelleen siis alakäyrän alapuolella, mut kasvaa tasaisesti. Kysyin vähän kokoarviota neukalta, mutta ei suostunut sen enempää arvioimaan ku että melko pieni vauva tulossa. Parempi niin, jospa se vähän helpottas synnytystä :saint: Vauvan asento oli vähän epäselvä ja katottiin ultrallakin, joka siis jostain vuodelta miekka ja kivi, eikä siitä oikein saanu selvää. Kuitenkin terkan mukaan selkeesti raivotarjonnassa.

Pitkästä aikaa taas täällä...

Myräkkä niin pienoinoinen epäilys, et mulla olis sappikiviä, jotka sitten aiheuttaa näit kipu kohtauksii???

Tänne tullu monta uutta tervetuloa!! :flower:

Maanantaina oli siis lekur. Pieni on rt JEEE :heart: Painoo oli 2.460kg.Pieni pirpana siis tulloo. sf mitta oli 34 ja keskikäyrillä kuljetaan.Paikat kiinni eikä mittään ole tapahtunu..plaah. Ei edes laskeutunut yhtään vaan pylly viel korkeella. Esikoinen meni 2viikkoo yli, joten siihen kai sitä nytkin on valmistauduttava. :kieh: Tilaa alkaa jo olla vähän ja lekuri sano et ei pitäis olla mahollisuuksii enää kääntyä. Kovasti kyykky harjotuksii yritelly tehä josko muka auttais :whistle: Muutaman viikon päästä jos rupeis noit akupisteit painelee...Kaikkeni yritän ett ei jouluun mnennä :D

POKS*POKS* Eilen tuli 36 täyteen.

Täällä kärvistellään taas.. Iltaa kohti supparit aina alkaa; ihan ku esikon aikaan. 3 iltaa supisteli sillon. Kolmantena iltana kuuden minuutin välein ja seuraavana aamuna heräsin ku vedet meni. Nyt joka ilta nukkumaan mennessä pelkään aamulla herääväni kun vedet menee..
Ei kiitos kahteen viikkoon vielä. 24.11. suuntaan vasta kohti Rovaniemeä potilashotelliin, sitä ennen ei tarvis synnytys käynnistyä. En halua enää toista kertaa ambulanssilla mennä..

Niin terkut vaan naapurille, et meenki Rovaniemelle enkä hänen kämpillensä. :wave:

Huomenia!

Kauas unet karkaavat...huoh, enpä muista millon oisin nukkunut klo 6-7 pidempään. Harjoitusta, harjoitusta ;) Tämän aamun herätys oli kyllä ihana, kun heräsin tuttuun mylläykseen masussa, joka tokikin provosoi pari supparia, mutta kuitenkin! Meni loppujen lopuksi vielä eilinenkin päivä vähän hiljaisemmissa merkeissä ja illalla aiheutin jo tulevalle isällekin harmaita hiuksia huolellani. Hän kuunteli sitten sydänääniä vatsan läpi ja saatiin onneksi juuri ja juuri tarvittava määrä liikkeitä seurannassa kasaan. Ensimmäinen kerta tätä laatua, yleensä kun liikkeet tulleet täyteen 5-15min. seurannassa. Kaipa ihan normaalia, että jo pidemmätkin unet maistuu kaverille välillä/viettää rauhallisempia päiviä, vai? Mistä sitä näin ensimmäistä odottaessa tietää, miten mihinkin suhtautua!

Remppa alkaa meilläkin valmistua pikku hiljaa, joten josko pääsisi jo vauvan tavaroita pikku hiljaa laittelemaan valmiiksi. :heart: Keksittiin vaan eilen, että laitetaan vähän huonejärjestystäkin kämpässä uusiksi, ettei vaan liian helpoksi mene!

Ihania masukuvia muuten! Oli tarkoitus itselläkin viikoittain napsia, mutta tulikohan viime vkl otettua ensimmäinen, kun poksuttiin! :LOL:

Jaahas, taidan minäkin mennä vaakatasoon uudelleen, edes koira ei korviaan lotkauta ulosmenon suhteen. Hauskaa päivää mammoille!

http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture008.jpg
http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture009.jpg
Eiliseltä pari kuvaa. tuolle ylemmälle jaksoin nauraa.. huomatkaa jalat vasessa kyljessä..

Päätä särkee ei jaksas kyllä yhtään ajella kaupunkiin ronkittavaksi.. :ashamed:
supistaaki kipeenolosesti taas.

Hmm. pojalla oli sokerit aamulla vain 3.5, pitääkö nyt siltäkin alka niitä kyttäämään?? juu se on vähän poikkeava, tulee välillä sormiojossa että pitää häntäkin tökkiä :eek:

Huomenia täältäkin!!

JA uusille tervetuloa mukaan :flower: Kivaa et porukka kasvaa loppuajasta, loppupäähän kun itsekin kuulun, niin olisi kivaa vielä niillekin ajoille saada juttuseuraa :D

Meni taas yö vähän pipariksi... :headwall: Heräsin puolenyön aikaan huonoon oloon, nukuin kyllä lähes istruvallani, mutta selälläni.... olisiko tuo aiheuttanut olotilan... Ja siitä sitten 2 tuntia olin hereillä, kun nenä oli niin tukossa, ettei happee sitä kautta saanut :( Ja kun olin jo illalla ottanut nenäsuihkeeni, niin päätin kaikkia lakeja uhmaten vetästä pojan suihketta nokkaan :snotty: Ja sain muutaman tunnin nukuttua, kunnes se nokka taas meni tukkoon... On tää flunssa vaan kurjaa. Lapsetkin edelleen siis lunssas myös. Pojan vein kyl päikkyyn, kun sanoivat, et ei ole läheskään huonoimmassa kunnossa oleva :/ Ja kuvaus tänään, niin saapi olla hoidossa tän päivän B)

Onneksi ei ole supistellut kipeesti vielä ;) Ja nyt ku näin sanon niin kait se alkaa illasta. Jonkin verran sitä inhottavaa painen tunnetta tuolla alhaalla, mut mun masu roikkuu niin paljon, et voi kevät... Harmi etten saa liitettyä kuvaa tähän mukaan... saisitte hyvät naurut... :LOL:

Täällä muutoin paino noussut ihan uusille luvuille.... 20kg tullut jo :whistle: Ja olen kuullut neuvolassa asiasta useemman kerran.. Mutta kun en pääse liikkuun niin en pääse, ja taas toisaalta ruoka maistuu, ninín se maistuu :LOL:

Tuleekohan mulle täysiä viikkoja huomenna, kun äitiysloma alkaa?? Kun en ole pitänyt kirjaa viikoista hyvin... :whistle:

Lauantaina pitäis mennä teatteriin, toivon tosiaan et tää nuha ja yskä menis pois... ei ole kiva yskiä ja niistää siinä muitten vieressä häiritsien.... :x

Kaippa se on pakko tästä ällö olosta huolimatta alkaa tekeen kotihommia... induktiotason vaihtaja kävi jo :) Ja meitsi veti yövaatteilla.... OOtan äiskääni apuun, et pääsen suihkuun...

Jisse ja mimmi-jami

Voe ei Koivunkäpy, älä nyt ala ittees vielä teloon siellä!!!!
Mä olen meinannut myös pariin otteeseen olla pyrstölläni, näillä liukkailla keleillä, mutta toistaiseksi olen pysynyt pystyssä... :headwall: Koputtaa päätään puuhun...

Koivunkäpyllä ihana masu :) ja älä nyt kaatuile siellä....! :eek:

Laitoin äsken omankin masukuvan tänne, ja täytti koko ruudun!!! :kieh: Ehtiköhän joku nähdä ennenkuin poistin? :ashamed: . Tämä siis viime lauantailta, samanlainen pötsi edelleen... Piihän se kuva saada tänne, kun mies kerrankin otti kuviakin ( toiset kuvat mahasta koko aikana )

Tervetuloa uusille - kiva saada lisää porukkaa vielä loppumetreillä! :flower:

Ja nyt aamukahvin keittoon

Killi ja Topi 35+3 :heart:

MUOKS - en saa kuvaa pienenettyä :ashamed: , joten ei kuvaa siis näytille, sorry

Huomenia täältäkin!

Uusille tervetuloa!

Täällä olo vaan pahenee, muttei nosta edelleenkään lämpöä kummasempaa, hyvä kun edes lämpöä. Kurkku on hemmetin kipeä ja nenä tukossa sekä voimat pois. Jospa se tästä nyt lähtisi paranemaankin. Ärsyttävää vaan, kun yöllä säteilee kivun korviinkin.

Mutta se olisi poksumista tänään 38+0 POKS

Mutta jos se olisi vaakatasoa sohvalla töllön ääressä ja lisää lämmintä mehua.

Kattiina ja Möykky

:headwall: koskee ja pakottaa..supistelee ja ei supistele.. ja isompien silmätulehdukset jatkuu.. koululaiset sai luvan tohtorilta kouluun..mutta nämä kaksi * ei me lääkettätarvita*... :headwall: ..

eikä siinä vielä kaikki.. kjisäntä ei jaksa ottaa neuvoja vastaan lääkityksissä tai silmätipoissa ja miulla kun saattaa olla lähtö lasareettiin jo ens viikolla jos lekuri niin päättää.. :headwall:

ja näille potilaille ja koulu tytölle pitäs viel saada sopivat talvivaatetukset hankittua ennen miun sairaalaan joutumista kun se on niiiiiiiiiiiiiin kivaa opastaa ostoksilla olevaa miestä puhelimessa :kieh: :headwall:

On tässä ihanaakin..siis ainakiin jos jaksaa tuijottaa ikkunasta ulos.. :D ..ulkona on sellanen 'talvinen maisemakortti' maisema.. :D

:flower: :hug: uusille tervetuloa..

Dare+mara 35+3

tääl kans nukuttu hiukan huonosti,rokotuksen jälkeen ollu vähän pistokohta kipeenä,ja sit kun poitsu tulee nyt joka yö väliin ja tuli sit eilen sille kauhee yskä ja flunssa niin rohis siinä välis ja potki mua..tyttö viety jo aamulla eskariin ja pojan kans nyt kotona pitäis ruveta kotiaskareita tekeen ja jossain vaiheessa pakata sairaalakassi..
kotitöiden inspiraatio nyt hiukan hävinny ,kun toi masu on kokoajan tiellä
kaikkille oikeen paljon voimia päivään ....

mymmeli+poitsu 34+2

diiselikissa: Minoon kans miettiny että pitääkö tässä ihan huolestua kun tämä Mötkis ei ollenkaan ole tässä pariin päivään samaan malliin myllännyt mitä tähän asti? Tosin massu on kyllä niiiiiiiiiin pinkeä että varmasti ei tilaakan kovin kummoisesti ole mutta silti... Pitää nyt tämä päivä katella ja soitella vaikka huomenna neuvolaan jos alkaa ahdistaa. Maanantaina mulla oliskin iltapäivällä neuvola mutta karmeaa on kärvistellä viikonlopun yli epätietoisuudessakin. Siis kyllä tää Mötkylä liikkuu kun tuuppii, jos liikkuu, mutta lähinnä tulee sellainen olo kuin hänen tekisi mieli sanoa että "mene helkkariin siitä tuuppimasta, minä nukun nyt!" Katsellaan...

Raparperi ja Mötkö-Taimikki rv 35+1 (toinen äitiyslomapäivä, jee!!!)

Ps. Uusille näin kollektiivisesti TERVETULOA!

Hei!

tervetuloa uusille :flower: ja tsemppii ettei kukaan vielä lähe ennen aikojaan synnyttään :hug:
minulla vaivaa tuo närästys,mitä siihen voi ottaan ??asentoa saa hakea kauan ennen kuin pääsee unille..eilen kävin reippaileen ja iltasella oli sit häpyluut kipiät :headwall: ihanaa kun kohta ensi kuussa toivomme saa vaavin =)
kaveri tulee mulle kotia leikkaan hiukset ja värjään uutta juttua :heart: se on parturi kampaaja,saa piristystä =)
ai että ootan ti,pääsen äippäpolille,ultraan :heart: miekin jo laitellut vaaville kotiintulovaatteet valmiiksi,laukkua en pakannut ..sänky pitää laitella vielä ..
nyt alan touhuileen ...
jaksuja !!!

mamma Roista ja piiperö rv 33+1 :heart:
poitsut vm 99 ja vm03

Huomenta mammat =)

Tuli sitten tuomio äsken äippäpolilta....maanantaina tää mamma lähtee käynnistykseen. Ja tänään iltapäivällä vielä sydänkäyrälle samoin lauantaina, ei ollu lääkäri tyytyväinen aamun käyrään. Iski ihan jumalaton pelkotila että kaikki vaan menis hyvin ja saisi terveen lapsen kotiin sitten... jotenkin fiilikset ihan myllerryksessä. Ois lääkäri halunnu ottaa mut jo tänään, mutta kun osastolla oli niin täyttä niin taipui siihen että voidaan vielä odotella maanantaihin... iik.

Mukavaa torstai päivää kaikille

Firesun ja pallero 35+5

Alkuperäinen kirjoittaja Firesun:
Huomenta mammat =)

Tuli sitten tuomio äsken äippäpolilta....maanantaina tää mamma lähtee käynnistykseen. Ja tänään iltapäivällä vielä sydänkäyrälle samoin lauantaina, ei ollu lääkäri tyytyväinen aamun käyrään. Iski ihan jumalaton pelkotila että kaikki vaan menis hyvin ja saisi terveen lapsen kotiin sitten... jotenkin fiilikset ihan myllerryksessä. Ois lääkäri halunnu ottaa mut jo tänään, mutta kun osastolla oli niin täyttä niin taipui siihen että voidaan vielä odotella maanantaihin... iik.

Mukavaa torstai päivää kaikille

Firesun ja pallero 35+5
:hug: ..kaikki varmaan menee ihan hienosti..ei ne aina ne käyrätkään oikeessa ole.. siis jotenkin vähän riippuu miten käyriä luetaan..

miulla voipi olla samanlaiset tuomiot ens viikon tiistaina..eikä siitä neuvolajuttu tuokiosta ole silleesti hirveen paljon apua ollut.. miulla on liian vilkas mielikuvitus..

mitään muutahan ei osaa toivoo kun tervettä ja hengissä selviävää lasta..tuli sitten millä konstilla hyvänsä.. :hug:

Dare

Oi Firesun, siulla ihan kohta oma suloinen pikkuinen sylissä. Taidat olla ihan ensimmäinen sitten meidän pinosta, ellei joku ota ennen maanantaita varaslähtöä :kieh: .

Uskon, että siulla huoli noista sydänkäyristä, mutta onneksi niitä nyt seurataan tiuhaan, että pystytään reagoimaan ajoissa, mutta aivan varmasti kaikki menee hyvin :heart: .

Onnea siulle koitokseen, täällä jännitetään mukana :hug: ...

Jessie + nappula 33+2

Moikka täältäkin :wave:

mammaRoi, mä oon ainakin tähän kamalaan närästykseeni syönyt viimeset 20 viikkoa rennietä ja gavisconia. Tosin ei kovin kummoista apua noista ole, mutta jotenkin pystyy edes nukkumaan.. En ole uskaltanut hakea apteekista tujumpia lääkkeitä mihin sain reseptin :/

Kävin just tytön kans lenkillä (tai siis vaapuin ja puhisin hitaasti tytön perässä) ja hain puita sisälle jos vaikka lämmittäisi takkaa ennenkuin mies kotiutuu töistä. Nyt kamala paine tuolla alhaalla, jospa ei nyt vielä synnyttämään tule lähtö :eek:

Huomenna poksuu rv 37 eli sitten virallisesti täysiaikainen :heart: Onneksi tässä on näin pitkälle päässyt vaikka riskiraskaus olenkin! Ja neuvolakäynnillä tänään poksui 10 kg lähtöpainosta :ashamed: Herkut vaan maistuu liiankin hyvin, pitäisi varmaan rajoitaa mutta ei pysty!

Yhteistyössä