Tänne onkin taas tulut paljon kirjoitusta, ja monella aika alakuloisetkin tunnelmat. Tämä talviaka taitaa olla siinä mielessä ikävää loppuraskaudelle, että kaiken maailman taudit oikein jyllää. Meillä on edelleen miehen kanssa tämä flunssa, jota ei itse olla siaksi määritelty, koska kuumetta ei ole noussut, ja nenä vuotaa hullun lailla. Tiedä sitten niistä muunnelmista toisaalta. Harmittaa, kun mieskin saisi nyt sen sikapiikin, mutta on niin kiireinen viikko, ettei taida ehtiä käydä hakemassa, ja yliopistollekin menossa, sieltähän sen taudin tietnkin saa. Mulla onneksi jo viikko rokotuksesta, että ehkä on jo jonkinlaista immuniteettiä muodostunut. Muuten ei ole kyllä kipeänä mukava synnyttää.
Mulla sitten lauantaina supisteli ihan säännöllisesti koko päivän. Tihenivät supparit parhaimmillaan väli oli vain 6 min. pisimmillään 20 min välein, kipeitä eivät olleet, mutta sellaisia, että tunui, ninkuin joku puskisi tosissaan alas. Soitin jo sairaalaan ja sanoivat, että mielellään mut tarkastukseen ottavat, mutta jäin vielä yöksi kotiin, koska illalla supparit helpotti, ja olo oli ihan ok, maha kyllä näytti jotenkin tippuneen. Eilen sitten sen jälkeen, kun olin keittänyt isännälle kahvit ja leiponut croisantit ja antanut isyyspakkauksen, jonka toinen avasi tippa linssissä lähdettiin isäinpäiväajelulle sairaalaan. Vauva pyöri ihan hirveästi ympyrää, kun sydänkäyrää otettiin, ja käyrä olikin hurja sykkeet välillä 144 - 177, mutta ihan ok, verenpaineet mulla oli 138/85 pissa puhdas, kohdunsuu oli pehmeä, mutta jäljellä 2 cm ja se osittain kiinni, vauva oli laskeutunut, mutta mahtuu kuulemma vielä laskeutumaan lisää. Vauvalla kaikki oli hyvin. Painoarvio ultran mukaan oli tällä hetkellä 2,9kg, eli ei mikään pieni poika taida meillekään olla tulossa, ei tarvisi ainakaan ihan yliajalle mennä, vaikka tuskin meneekään, kun nyt jo supistelee niin paljon. napanuoran virtaukset oli hyvät, lapsiveden määrä normali, vauva teki hengitysharjoituksia ja istukka ihan hyvin siirtynyt ylös kohdunsuulta, että vauva pääsee syntymään ala kautta. Lääkäri oli sitä mieltä, että vauva saa tulla kun on tulakseen, mutta tuskin tuo ihan heti sieltä kuitenkaan on puskemassa. Tuli kyllä helpottunut olo, ja oli ihana isäinpäivälahja miehelle, kun näki poikansa ultralla, oli niin kaunis ja selvä kuva :heart: Torstaina olis sitten neuvola ja lääkäri ja se synnytystapa-arvio, ihan kiva kuulla mihin suuntaan tuo alakerran tilanne on siihen mennessä muuttunut. Sekin oli muuten jännää, että sairaalassa, kun odottelimme lääkäriä köllötellen synnytyshuoneessa, tuli jotenkin kauhean turvallinen ja hyä olo. Oikein alkaoi tuntumaan, että voisi pieni jo tulla maailmaan. Niin ja ke olis sairaalaan tutustuminen.
Minkälaiset ne rinnanlämmittimet on? kun ajattelin itse sellaiset tehdä, mutta jotenkin en käsitä miten ne pysyy sitten rinnoilla? laitetaanko ne liivejen sisään? ja jos laitetaan, eikö ne kutita todella ikävästi?
Nyt pyörii koneessa kestovaipat ja harsoliinat. Alkaa tässä kaikki olla rintapumppua vaille hankittuna.
Leppoisaa alkanutta viikkoa kaikille
Haltia ja Peikkopoika 36 + 1