***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Maanantaita täältäkin vaan kaikille! :wave: Tekstiä on tullut viime aikoina ihan hirmuisesti... hyvä että perässä pysyy, mitä kenellekin tapahtuu. No, hyvä että porukka on aktiivista =)

Täällä vietetään ensimmäistä äitiyslomapäivää :) - yksi koneellinen vauvanvaatteita on pesty seuraavaksi pitäis mennä järkkäämään tuota lastenhuonetta kuntoon. Siellä on turvakaukalot, vaunut, amme yms. kaikki ihan huiskin haiskin. Makkarissa pitäis vaihtaa verhot, siivota eteisen komeroita ja muutakin tekemistä olis vaikka kuinka...

Neuvolassa käytiin äsken ja kaikki ok,
rr 122/82 ( rv 33 121/78 )
paino 550 g/vko ( kokonaisnousu nyt 5.9 kg )
hb 117 ( - ) terkka antoi varmuuden vuoksi retaferia mukaan, hb pudonnut ekan kerran alle 120 :(
sf-mitta 30 cm ( 28 cm )
rt
painoarvio 2.5 kg käsituntumalla :)
syke 136

Täällä on paljon kipulijoita ja vaivaisia - jaksamisia teille kaikille :hug: . Itekin alkaa olo olla kyllä melkoisen kankea ja ankea. Eipä tuo äippäloma alkanut kyllä yhtään liian aikaisin, menkkamaisia kipuja on vähän väliä ja mahaan koskee pienimmätkin kyykistykset lattialta jne.

Näin muuten unta toissa yönä että Koivunkäpy sai tyttövauvan viikolla 35+6 - että palstalaiset tulee jo uniinkin

:LOL: Toivottavasti ei ollut enneuni, eli vaavi pysyy vielä matkassa ( millä viikolla Koivunkäpy lieneekään ... )

Kohta nauttimaan baataatti-perunasosekeittoa ja sitten siivoushommiin.
Mukavaa viikkoa ja jaksamisia kaikille =)

Killi ja Topi 35+0 :heart:
 
killi, sulla on kyllä tullu tosi vähän painoo :eek: mulla on tullu painoa liki 15kg :whistle:
Ja mihi meidän tulokkaan munat oli hävinny???? :LOL: kumminkin ihan selvä poika se on tähän asti ollu vaikka itellä vahvasti oliki olo että tyttö tulee..

Hyi helvata että haisee naudanmaksa pahalle :$ ja tuota pitäs vielä syödä?????
 
haltia: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/index.html kun selaat alla olevia kuvia vasemalle tulee niin ohje villa pöksyihin, kuin vaippaanki.. tuolla ohjeella oon ite tehny ja ihan ok on tullu.
Oon ite kutonu siittä hahtuvasta vauvan sänkyyn lakanan alle "lämmittimen". Kerää samalla pissavahingot, eikä tartte laittaa hiostavaa froteeta
niin ja ite oon huutanu huutonetistä useammat hahtuvat
 
Tosta enterosta vielä.... Siis meillä sairasti koko perhe sen vuos sitten kun täälllä kylällä riehui ja nyt tänä syksynä poika sai muutaman näpyn käsiin ja oli kärttyinen ja minulla tuli pari näppyä käsiin ja nousi korkea kuume. Että sen voi tosiaan sairastaa toisenkin kerran, mutta todennäköisesti lievempänä. Ja pojan hoidossa sitä silloin juuri sairasti sitten kunnolla ne, joilla ei vielä ollut ollut. Mutta en minä kyllä ollut vauvasta silloin huolissani. Ja eikä se tosiaan vauvalle mitään teekkään, mutta synnyttämässä en olisi silloin halunnut olla siinä olotilassa. :/

Esikoinen nukahti vasta unille. Oli aikamoinen taistelu saada se nukahtamaan. Tai siis hän olisi sängyssä voimistellut ja höpötellyt mielellään. Mitenkähän tämä nukkumaanmeno onnistuu sitten kun on vauvakin tuossa mukana?

Ensi viikolla olisi sitten lääkärineuvola ja sitä kovasti oottelen. Tälle viikolla sain varattua itelleni hammaslääkärin jota odotan kauhunsekaisin tuntein, mutta tuleepahan sekin taas hiodettua.... :eek:

Mä tajusin, että tarkein kassi mitä mun pitää pakata on esikoisen hoitokassi. Siis jos lähtö tulee yhtäkkiä, niin sehän tarttee ne kamat sitten heti mukaansa. Eli jos kattois jonkun pinon minkä napata sitten kassiin jos tarve vaatii.

Jospa sitä söis jotain muutakin suklaata tänään :ashamed: Mikä siinä on että lämmin ruoka ei vaan tunnu maistuvan??? joten leipää tekemään...

Enni
 
tääl yks 28v odottaja äiti liittyis tähän ketjuun..odotan kolmatta ja la ois 22.12.09 esikoiseni on 6v ja toinen on 4v..tääl voitu suht hyvin,pe olin ultras ja vauva oli perätilas ja uus aika äippäpolille on 16.11 ..aikasemmat raskaudet on käynnistetty molemmat...pe vauvanpaino arvio oli 2100g...tänään olin neuvolas ja kaikki ok..

mymmeli81+poitsu 33+6
 
Tervetuloa mymmeli81r mukaan!

Täällä on jomotusta pitänyt pitkin päivää. Tuntui alavatsassa ja alapäässä. Jospa se tästä pikkuhiljaa sitten etenisi. Minä kun tahtoisin tämän masukin tän kuun puolella pihalle (la 26.11). Mieskin puhelee mahalle, että voisi tulla pihalle loppuviikosta, niin hän voisi jäädä isyyslomalle :D.

Mutta kai se on pötkölleen vielä siirryttävä ja juomista lisää haettava.
 
Maanantaita kaikille. Viikonloppureissulta palailtu ja tää päivä onkin menny nukkuessa.

Mua alkaa tylsistyttään tää kotona oleminen. Tuntuu että kaikki on jo tehty vaikkei oikeesti oo. Mut sitten ei saa aikaseks alottaa puuhastelua. Josko huomenna... tai ylihuomenna... tai torstaina... |O

Muoks. Ja sairaalakassiakin pitäis vissiin miettiä?
 
Hei vaan!!

Täällä myös ollaan flunssan kourissa, lapsia myöten... Tosi ärsyttävää kun nokka tukossa ja yskittää, ja se sattuu tuonne alas :x
Muutenkin jotenkin tosi huono olo ollut jo muutamia päiviä. Ruoka kyllä ihan ok on maistunut, ei nyt niin kuin normaalisti, mut olen pystynyt kyllä syömään...

Myös selllainen ärsyttävä vihlonta tullut oikealle puolelle nivuseen, mistä lie sitten johtuvaa.... Siinä kyllä on sellainen nivustyrä, mutta sille ei nyt tehdä mitään tällähetkellä :eek: En mä kyllä tiedä mitä sille olis tekemässäkään...
Tosin en osaa ihan tarkkaan paikallistaa onko se tuo haavan alue johon vihloo vai siis nivunen..., hankalaa... :/

Isänpäivä meni kivasti täällä. Vaari kävi meillä ja sitten käytiin mieheni siskon luona pappaa moikkaan, ja isompi parivaljakko lähti omalle isälleen siinä iltapäivästä... :heart:

Soittelin ja kyselin kodinhoitajaakin meille tälleviikolle, kun oma olo niin ankea, mutta eipä ollut vapaata, joten ei auta muu kuin itse lapsensa hoitaa... :kieh:

Mies lähti just postista hakeen vesituloksia... meillä oma kaivo ja vesi aikas keltaista, joten laitettiin vesitutkinta, jos vaikka olis vaan värivirhe vedessä ;) Ettei aina tarttis hakea juomavettä muualta... Jahas mies saapui joten taidan mennä tutkimaan tuloksia :whistle:

Jisee ja mimmi-jami
 
Tervetuloa joukkoon mymmeli81r :)

Mie olen ottanu reilu viikko sitten sikainfluenssarokotteen ja ainoat oireet mitä mulle tuli, oli pistokohdan turvotus ja kipu (mutta kipukin niin vähäinen, että ei vaikuttanut mihinkään tekemisiin, pystyi toimimaan ja nostelemaan kättä normaalisti, ei vain kärsinyt koskea pistoskohtaan tai nukkua vasemmalla kyljellä muutamaan päivään). Muuta ei tullut.

Tetasha :heart: Milli 35+6
 
Tervetuloa uusille ja paranemisia kaikille flunssasta kärsiville ja tsemppiä supistusten ja muiden vaivojen kanssa kärvistelijöille!

Enni Täällä kanssa yksi, joka söisi vain herkkuja, vaikkei tosiaan olisi varaa kerätä enää yhtään kiloa :/

Täällä iski kanssa flunssa päälle, mutta lähinnä yskittää ja nokka valuu. Esikoinen ollut jo toista viikkoa tukkoinen, mutta sillä taas ei nenä vuoda eikä niistämälläkään tule mitään vaan ainoastaan nukkuessa kuuluu jonkin verran rohinaa ja syöminen on hankalaa. Ruokahalu on muuten ollut aika normaali tavallisine kiukutteluineen ja muutenkin on menossa "ei"vaihe eli kaikkeen mitä sanoo pitää sanoa "non" tai "ei".

Huomenna gyne käynti ja saa vähän tietää missä mennään :) Vauva potkii hurjasti aina välillä ja sitten on pitkiäkin aikoja kun ei mitään tunnu, vaikka kuinka yrittäisi töniä ja vaihdella asentoa. Etenkin öisin taitaa nukkua, mutta ei se mitään, jos vaikka sama rytmi jatkuisi syntymänkin jälkeen...

Itsellä lauantaina tuli jonkun verran kivuttomia suppareita ja sain saapikkaista kunnon vihlonnat tuonne alas eikä meinannut eteenpäin päästä kun vähän väliä oli pakko pysähtyä lepäämään ja kun sattui. Kotona sitten oli sormet aivan turvoksissa, päätä särki ja kramppasi jalkoja eli ei näköjään oikein sovellu tällä hetkellä pidempään kävelyyn nuo jalkineet. Nyt on muutenkin ollut aamuisin ja öisin kovasti turvotusta (sormet ei taivu) ja vessassa saa ravata yhtenään. Täytyy muistaa sanoa huomenna etenkin jos verenpaine on koholla. Jospa sitä lähtisi sitten vaikka herättelemään tuota esikoista niin päästään pihalle vielä ennen pimeän tuloa. Pitää vielä väsätä kirje pankkiin, kun kävin torstaina kysymässä vakuutustarjousta autolle ja "asiakasneuvoja" oli sitten laittanut sen virallisena sopimuksena ja lähettivät postissa kaikki paperit ja oli laitettu tililtä suoravelotukseen aloitusmaksu :kieh: Ja en siis ole allekirjoittanut yhtään mitään, voisivat palkata hieman asiantuntevampia henkilöitä...

Saini ja Tintti 35+6
 
Tervetuloa mymmeli! :wave:
Mä kans sikarokotteen otin 2 viikkoa sit. Samana iltana oli käsi niin kipeä että kävellessä piti pitää siitä kiinni, muuten kävi liian kipeää.. Ja se oli monta päivää kipeä, 4 yötä nukuin vain oikealla kyljellä tän takia. Mutta pientä se on :)
 
kiitoksii kun kerroitte rokotuksesta niin voin miettii viel illalla,illalla tulee tv1 prisma ohjelmasta rokotusaiheesta joku ohjelma..

pitää lähtee lasten kans kauppaan ja apteekkiin hakee rennieta kun sitä nyt enemmän tarvinnu..

mymmeli+poitsu 33+6
 
saini, syö ananasta tai kiiviä jos pystyt, poistaa turvotusta (mutta ei sekään ihmeisiin pysty) :xmas:

Mymmeli, tervetuloa! ja mulla oli käsi kipee paripäivää niin ettei kyenny heiluttaa sitä, pari päivää koski päähän ja oli höntteröolo, mutta noi voi johtua ihan valvomisestakin..
 
mä oon melkeen/vissiin huomenna aamulla menossa hakee rokotteen..pojan tarhas oli tänään tullu pari sikaflunssa tapausta,neuvolatätikin suositteli sitä mulle ...mainitsi yhen syyn joka oli et ennen aikanen synnytys ja varsinkin kun mulla vauva perätilas täl hetkel..
ahistaa jo vähän tää sikaflunssa aihe ja kirjoitukset joka paikas..
 
Iltaa

Minähän siellä lapsivesipunktiossa viime viikolla kävin ja vastaukseksi sain että katsotaan viikko eli nyt torstaina sitten uudestaan taas ja arvioidaan tilanne...kovasti mulle kertoivat käynnistyksestä yms että osaan varautua. Mutta katsotaan nyt torstaina mitä taas sanovat. Mullahan kun ei tuota aamuarvoa saada laskemaan millään vaikka kaikki mahdolliset konstit on kohta käytetty, tarkoitan siis noita sokereita.

Mutta nyt nukkumaan kun uni painaa, palataan muiden kommentteihin myöhemmin. Öitä kaikille =)

Firesun ja pallero 35+3
 
Firesun, toivottavasti vauvan nyt ois hyvä olla siel masussa sine 37vk asti!

Jännitää itellä mitähuominen neuvola tuo tullessaan..

Noista sokereista, onkohan tuossa mittarissa jotain vikaa, aamulla paastosokeri oli 5.3, tunti syönnistä oli 5.1 :eek: vai enkö vaan "lypsäny" tarpeeks sormeeni kun on tuota turvotusta aika julmetusti, veren väristä huomaa millon alkaa tulla "oikeeta" tavaraa..
 
koivunkäpy mul ainakii vaikuttaa mitä syö... jos syö kaurapuuroa niin arvo nousee lähes 8.0 hujakoille. jos syö leipää niin on 6-7välillä ja turkkilaista jogurttia+marjoja kun syö niin arvo on saattaa olla pienempi kuin paastoarvo... varmaan sitä alkaa myös kuluttamaan enemmän kun herää.

tervetuloa mymmeli81r!!

mulla tänään rv 37+0 :heart: :heart: :heart:
 
Huomenia.

Yöllä heräsin kurkkukipuun, joka onneksi hellitti. Vessareissulle lähtiessä oli vasemmalla puolella alavatsaa ihan hirveä kipu. Mutta onneksi sekin helpotti. Eli tänäänkin jatketaan lentsua vastaan taistelua, nyt alkaa olo, ettei ole kohta voimia. Pitäisi lähteä aamupalaa syömään, mutta ei oikein ole mitään, mitä tekisi mieli edes syödä.

Kattiina ja Möykky 37+5
 
Eilisiä neuvolakuulumisia:
Rv 33+6 (edelliskäynti rv 30+2)
Paino 62,2 kg (61,4kg, kokonaissaldo tähän mennessä n.15kg :eek: )
Turvotus -,vaikka näki itsekin ettei sormus liikkunut sormessa??! (-)
Rr 122/63 (121/62)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb ei mitattu koska vaihdoin merkkiä vasta (109)
Sf 28cm (26)
RT, oli vähän poikittain jotenki hassusti, pää hyvin vielä liikuteltavissa eli saattaa vielä pyöriä, kuten itse arvelen (RT)
sä +140 (+142)
Liikkeet ++ (++)

Sain ylimääräsen ultra-ajan kolmen viikon päähän, seuraavat kasvaako vauva normaalisti. Vauva menee just samoilla käyrillä kuin esikoinenkin, ja esikko oli syntyessään vain 2880g, eli kasvu hidastui loppua kohden. Painoarvioultrauksen mukaan molemmat (esikko ja tää masukki ) 2000g, ja käyrien mukaan "pitäis" tulla 3-3,5kg vauva näillä arvioilla..... oon ihan hölmistynyt kun aiemmin on vaan esikosta sanottu että ei mitään erikoista että oli niin pieni jne, niin nyt sit kiinnitetään huomiota näinkin paljon asiaan.. :snotty:

Esikko kutsuu --> (ollu kärttynen viikon ajan, flunssasta ja korvatulehduksesta kai johtuu.. jännä vaan kun kärttyily jatkuu vaikka flunssa jo alkaa olla ohi ja lääkekuurikin loppuu tänään, eikö ole sitte parantunut?? vai onko vaan lääkkeestä johtuvaa kärttyisyyttä ja väsymystä?? )

Upp3 ja masukki tasan 34 *POKS*
 
Huomenta!

Kyllä eilinen touhotus oli liikaa koko ip ja illan supisteli kipeesti...Nyt todella muistan miltä nuo kipeet viiltävät supparit tuntuu.Ajattelin et tuleekohan jo lähtö

|O Tänään yritän ottaa sitte iisisti. :kieh:

Eilen aamulla ku heräsin leuan alapuolella tuntuu herneen kokoinen patti ,nyt hieman isontunu.Mitäs luulette voisiko olla joku tulehtunu rauhanen siitä sikapiikistä?

Rv 33+6
 
Sikarokotteesta Minäkin olen sen viikko sitten maanantaina ottanut, ja muuta ei tulut, kuin kipeä käsi ja kuumotus ja turotus pistoskohtaan, joka alkaa vähiellen laskea. Itse en alkupohdintojen jälkeen enää edes empinyt rokotteen ottamisen suhteen. Jos en olisi ollut raskaana en ehkä olisi rokotetta ottanut, mutta nyt riskit ovat mielestäni selvästi suemmat taudin sairastamisessa, kuin rokotteessa. Ja ennen kaikkea pini saa tästä vasta-ainetta, kun muutenkin on vastasyntynyt herkkä saamaan tauteja.

Olo on todella turvonnut. sormukset ei mahdu sormeen. Vauva pyörii kuin väkkärä ja potkii niin, että närästää jatkuvasti. Rintojen lämmittimen neuloin eilen, nyt se pitäis vielä huovuttaa. Kiitos sukkapari linkista sinne sivulle, löysin nyt ohjeet villapöksyihin ja vaippoihin.

Täällä on ihana lumisade. Täytyy pian lähteä kaupungille yhteen tapaamiseen työprojektin tiimoilta. Minä yritän täällä kovasti vauvaa saada siirtymään alemmas ja kohdun suuta pehmenemään.

Haltia ja pikku-peikko 36 + 2

ps. upp3lla hyvät neuvolakuulumiset.
 

Yhteistyössä