***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Heippa!

Täällä rokotus pitäisi saada maanantaina, sitä kovasti odottelen.

Sairaalakassia en ole pakannut, pitäisi varmaan, mutta ei ole pystynyt viikkoon olemaan oikeastaan lainkaan jalkeilla.

Ultra on sitten ensi tiistaina perätilan takia, kovasti sitäkin jo odotan. Vauva on liikkunut tällä viikolla aikas vähän, hyvä sitten että taas katsotaan samalla istukan virtauksia. Aion myös kysyä lääkäriltä saanko alkaa VIHDOIN liikkumaan vaikka supistaa kivuliaasti. Toivoisin vielä pääseväni vähän liikkumaan kotoa ja moikkaamaan kavereita ja sukulaisia. Ja johonkin ihanaan jalkahierontaan haluaisin myös. Ja olisi vielä vähän Masukin huoneessakin laittamista. Kaikki vaatteet on kyllä koko lailla onneksi pestyinä.

Hyvät viikonloput ja jaksuja kaikille! :)

Pööpötti ja Masukki 34+5 :heart:
 
Sairaalakassista. Eipä oo vielä millään tasolla valmis, ei edes ajatuksen tasolla.. :whistle: Tosin kohta kolmeen viikkoon en oo kotona ollu (ku 2 yötä) niin missä välissä sen olis pakkaillu. Nyt kuitenki ku kotiin mennään niin alan laittelemaan valmiiksi.
Pestykään ei oo mitään, mut nyt sit tosiaan ku pääsen kotiin niin pesen ekana kaikki vauvan viltit ja peitot (ja niitä riittää..) Mies sais oikeasti alkaa laittamaan makkaria valmiiksi et saisin johonki järkevästi säilöttyä puhtaat vaatteet odottamaan.

Tänään ollu tosi outo olo. Vauva möyrii tuolla ihan alhaalla. Supistukset outoja, lähtevät ylhäältä ku aikasemmin supistus lähteny alhaalta ja menny selkään. Lisäksi selkäkipu ei poistu supistusten välissä. En nyt osaa selittää, outo olo kuitenki.. :/

Jos kävis anopin kanssa tänään kaupassa. Huomenna tosiaan pyhäpäivä, niin täällä seuraavan kerran kaupat auki vasta maanantaina. Outoa, miten ihmiset osaa varautua? Kun meidän kylällä kaupat ainostaan joulupäivänä kiinni, aina muulloin auki joka ikinen päivä.

En sitten vienyt poikaa rokotteeseen. Tai puolen tunnin päästä alkavat rokottamaan, vielä on puoli tuntia aikaa miettiä asiaa.. Vaan tuskinpa tuo miettimällä paranee, en poikaa rokota.

Pitäiskö mennä ruoka levolle..

Myräkkä ja keiju 34+1
 
Sairaalakassia en oo vielä ees miettinyt ja lastenvaatteet on pesemättä... no, onhan mulla äippälomalla aikaa ( tasan viikon päästä alkaa jee ), ainakin toivottavasti :) . Tosin luinpa sitten plazan keskusteluista tänään, että joku rv 31 viikolla oleva oli nyt sairaalassa. Oli saanut maanantaina si-rokotteen ja sen jälkeen oli alkanut supistelu ja ilmeisesti nyt vaan yritetään jarrutella lapsen tuloa. Toinen rv23 oleva oli samassa tilanteessa samassa sairaalassa kuulemma, oli rokotuksen jälkeen menny lapsivedet.. :eek: Että toivottavasti tuo rokotus nyt ei aiheuta ennenaikaista synnytystä - eipä tuollainen vaihtoehto ees oo käyny mielessä! Piikille meinaan mennä maanantaina anyway...

kaukalokin sitten saatiin eilen valittua... meille tulee nyt Britax Baby Safe Plus, jossa on se belt kiinnitys -jalusta ja sitten vielä matkarattaat johon saa adapterilla kaukalon näppärästi kiinni. Ovh yli 400 eur, nyt hinta 249 eur. Väri ei mua kyllä kauheesti miellyttäny ( puna-musta ) mutta en oo muutenkaan niin kauheen tarkka noiden värien yms. päälle, joten ei haittaa...

Myräkkä: sunnuntaina on kaikki kaupat auki - alkaa nääs marraskuu ja sunnuntaiaukiolot! =)

Killi12 ja Topi 33+4
 
Killi oliko ne nyt varmasti pistäneet piikin oikeaan paikkaan niille jotka siellä plazalla keskustelee? :whistle:
Tuskin täällä on kaupat auki sunnuntaina, ku nämä muutenki ihan tämmösiä pikku lähikauppoja eivätkä koskaan ole sunnuntaisin auki vaikka lupa olis.
 
Moi!

Rokotteesta vielä.. Nythän näkyy olevan uutisissa, että Sveitsissä ei anneta tuota raskaanaoleville.. :eek: No, otettu mikä otettu, turha kai sitä on enempää pohtia.

Puudutteista Olen saanut molemmissa edellisissä synnytyksissä epiduraalin... Ja nyt en aio sitä kyllä ottaa. (näin kyllä uhkasin ennen kuopuksen syntymääkin ja toisin kävi..)
Esikoisen synnytyksessä melkein 10 vuotta sitten se vaikutti niin rankasti, etten tuntenut jalkojani koko loppusynnytyksen aikana. :/
Kuopuksen synnytyksessä taas annosta lisättiin KOLME kertaa, kun ei vaikuttanut ollenkaan, ei siis yhtään. Kätilö oli ihan hätää kärsimässä mun kanssa, kun olin niin kipeä, eikä se puudute vaikuttanut ollenkaan. Vaikka molemmissa synnytyksissä se on laitettu ihan oikeaan aikaan.. Kai mä oon joku luonnonoikku sitten. :xmas:

Tänään oli kuopuksen kerhopäivä, kerhoon on matkaa reilu 1,5KM ja kävellään sinne ja takas tietty. Kävin kaverin kanssa kaupungilla vielä kerhon aikana.. H&M:ltä tarttui vauvalle IHANIA Barbapapa-vaatteita.
Olen kyllä NIIN kuollu näin perjantaisin, supistelee nytkin hulluna ja alapäätä viiltelee. :| NICE!

Kaveri laitto just viestin, että ovat saaneet pari tuntia sitten poikavauvan! :heart:


Miracles ja Tyyne 35+5 :heart:
 
Puudutteista, mä oon tyytyväinen jos ehdin saamaan joko pudentaalipuudutuksen tai kohdunkaulan puudutteen, tai puuduttakoot edes välilihan jollain :xmas:

Ultrassa käyty ja lääkäri mittas KOLMESTI pätkän, joka kesta sai painoarvioksi 2,4kg :eek: pipo 31cm ympärys.. mää en tahdo synnyttämään |O käski ottaa pari viikkoa iisisti ja sit saa kuulemma tulla synnyttämään, tuumasin että jospas odotetaan 3vk sitä synnytystä. tuumi vaan että sen verran isokokonen että ei haittaa vaikka vähän aikasemminki tulis.. :whistle: liikuskella saapi oman voinnin mukaan, mutta siivota ei saa vieläkään., voi harmi :LOL:

Ei vaikuttanu täällä kyllä supisteluun mitenkään tuo sikarokote, korkeintaan laannuttavasti.
 
Tuossa linkki sinne plazan keskusteluun jos joku haluaa käydä lukemassa http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/odotusaika/1809442/otin-h1n1-rokotteen-ja-tassa-vaikutukset/

Mikäli oikein ymmärsin niin tuo Sveitsin rokotejuttu on kauppapoliittinen - eli antavat kyllä raskaana oleville Novartiksen rokotteen ja Novartis on sveitsiläinen lääkefirma ja GlaxoSmithKline britti ( ja Sveitsi ei kuulu EU:hun ) ! Rokote kuulemma sisältää myös advjuvantteja niinkuin Pandremix -rokotekin! Voi olla että olen väärässä, korjatkaa jos tiedätte paremmin. Maanantaina meen piikitettäväksi kummiskin, en enää päätöstäni peru... vaikka mietityttäähän tuo :headwall:
 
Olipas paljon tekstiä, kun en ole pariin päivään käynyt.

Täällä on tilanne kohdunkaulalla edennyt taas :( . Vauvalla on riski syntyä milloin vaan. Kortisonit annettu, mutta osastolle ei vielä otettu, kun kaulaa kuitenkin yli sentti jäljellä eikä supistuksia juuri tunnu. Ja kiitos miehen ja isovanhempien täyslepo onnistuu kotona.

Toiveena olisi, että vauva ainakin vielä 3 viikkoa sisälläni pysyisi...

Sonja ja vaavi 31 + 1
 
Onpas täällä tullut paljon tekstiä :)

Sairaalakassia en ole edes miettinyt paitsi että miehelle näytin mistä löytyy vauvalle kotiutumisvaatteet ja muuta vaatetta. Kai se kassikin lähiaikoina pitäisi pakata, kun toisaalta miehen sairaalaan tulo on aika rajoitettua, koska ei ole ketään hoitamaan esikoista ja possuflunssan takia vierailut on rajoitettu isään tai yhteen itse valittuun henkilöön. Toisaalta taas asutaan ihan sairaalan vieressä ja tuota ylämäkeä sinne kävelee 3-5minuuttia.

Vauvalle osa vaatteista on valmiina ja osa vielä tuolla laatikossa odottamassa että ehdin lajitella. Kaukalona maxi-cosi esikoiselta ja oltiin kyllä tyytyväisiä. Aika monet lentoreissutkin kulki mukana. Rattaita on kahdet isot (kun en ole vieläkään saanut toisia myyntiin) joista phil & tedseihin saa esikoisenkin kyytiin. Niihin on vauvalle sitten pehmeä kantokassi.

Puudutteista juuri eilen oli anestesialääkärin tapaaminen ja kyseli Suomen käytäntöjä, mutta itse en tiedä niistä oikeastaan mitään, kun en ole siellä koskaan synnyttänyt. Täällä annetaan aika järjestelmällisesti epiduraali ja esimerkiksi spinaali on kuulemma vain jos joudutaan leikkaamaan. Tosin usein kuulemma esimerkiksi nuo afrikan suunnalta olevat maahanmuuttajat usein kiskovat kaikki piuhat sun muut irti ja synnyttävät niinkuin haluavat. Taidan kuitenkin itse luottaa taas niihin lääkäreihin ;)

Possuflunssa täällä rokotusta vastustetaan kovasti, vaikka tosiaan ilmeisesti ainakin raskainaoleville olisi tarkoitus antaa sitä adjuvantitonta rokotetta. Mutta alunperin puhuttiin että alkaisivat rokottaa lomien eli tämän viikon jälkeen muita kuin sairaanhoitohenkilökuntaa, mutta mitään tarkempaa tietoa ei asiasta ole. Katsotaan sitten jos joku tuota rokotetta oikeasti tarjoaa, että otanko vai en. "Neuvola" on vasta 10.11. joten jospa siellä jotain selviäisi.

Täälläkin oli pakko hakea kaupasta vastaavaa taikinaa ja tehdä pari joulutorttua, kun täällä kaikki niistä puhuivat :)

Nukkuma-asennoista olen jostain lukenut että oikealla kyljelläkään ei ole suositeltavaa nukkua raskauden aikana, mutta enpä nyt todellakaan muista syytä :/

Saini ja Tintti 34+3
 
Siis ei oo totta. Viime viikon tiistaina kävin neuvolan digitaalivaa´alla niin paino näytti 64 kiloa. Nyt kävin uudestaan digitaalivaa´alla tässä anopilla, niin näytti jo 66,5 kiloa :eek:
Siis 2,5 kiloa viikossa noussu paino! Taidan aamulla tikuttaa pissan..
 
Päänsärky päätti tulla seuraksi taasen. Huoh. Tuntee, että on hartiaseutukin jumissa. Ollut vähän vetämätön olo tänään. Josko sitä vielä piristyisi. Päivllä nukuin 3 tunnin päikkärit ja niiden jälkeen on ollut kyllä ihan jumissa.

Ihanaa, kun mies pääsi ajoissa töistä. Ehtii tänä iltana olemaan yhdessäkin :). Tosin taidetaan vaan jumittaa molemmat :LOL:
 
Myräkkä, voi johtua siitäkin etttä on eri vaaka.

Mulla limpsahti ruuanpäälle sokerit 8,1 tunti ateriasta.. jospa ne ei nyt alkas enempää temputtelee, ei nyt ihan oikeesti jaksas enää mitään ruokavalioo tässä miettiä :ashamed: riitti se kun poikaa imettäessä olin tiukalla dietillä pojan allergioitten takia, onneks sentää nen joutunu yhtä niukalle dietille ku poika, sillä kun oli kaikki 9 ruoka-ainetta ekan vuoden aikana mitkä kävi +äm kunhan olin syömättä tiettyjä juttuja. korvikkeet ei käyny mitkään, edes neocate. :/

luoja että väsyttääääääää |O <- iisohaukotus...
 
Piti vielä tuohon omaan kommenttiin nukkuma-asennosta lisätä, että täällä siis ei suositella sitä oikeaa kylkeä, kun laskimo(?) joka kuljettaa sydämeen verta on oikealla ja loppuraskaudesta kohtu aiheuttaa painetta tuohon laskimoon ja saattaa aiheuttaa siis pahoinvointia tai huimauksen tunnetta äidille ja ilmeisesti vaikeuttaa vauvan hapen saantia. En tiedä onko perää, mutta itse en pysty kauaa olemaan oikealla kyljellä.

Ainiin ja vauvantarvikkeisiin piti lisätä, että kantoliina ja manduca löytyy :) Liinaillen varmaan aloitetaan ja sitten siirrytään manducaan, josta tykkään kovasti.
 
Pitkästä, piiitkästä aikaa kirjoittelen. Luen kyllä sivuja aktiivisesti.
Meil on ollu remppaa, esikon synttäreitä, terassin rakentamista, esikolla alkanut super-uhma ja kaikkee pientä, joten eioo jaksanu paneutua kirjoittamiseen, vaikka juttua kyllä riittäisi.

Neuvola nykysin jo kahden viikon välein ja uus aikas mukava täti siellä ja mikä parasta: pitäis olla vakituinen!!!!
Käyn myös kerran viikkoon perheneuvolassa juttelemassa psykologin kanssa, välillä mieskin ollut mukana. Olen myös mieliala lääkityksellä, jota juuri nyt aletaan lopetella synnytystä varten, mutta heti synnytyksen jälkeisenä aamuna saa taas aloittaa. Se on auttanut todella paljon ja olen todella iloinen, että uskalsin aloittaa sen :)
Pelkopolille ja synnytystapa-arvioon pääsen (esikko 42+2 ja 4330g, alakerta leikattiin ja silti repesi), viikolla neuvola ja seuraavalla lääkäri.

Sairaala-kassi: ei vielä valmiina...pari vaatetta vauvalle kylläkin jo hoitopöydällä odottamassa. Se kyllä alkaisi olla jo ajankohtaista laittaa, ehkä ensi viikolla...

Rokote: luultavasti käyn ottamassa.

Rattaat ja kaukalo: Meil on serkuilta melk. 10v. vanhat emmaljungat käytössä. Nyt vielä rattaina, mutta vaunukoppa jo odottaa makkarin nurkassa asennusta. Autoon on gragon telakallinen kaukalo ja matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinni. Ne on esikolta pari vuotta vanhat ja aivan älyttömän kätevät, ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Aiotaan siirtää esikko (2v.) kasvot menosuuntaan ens kuun aikana ja sitten telakka toiseen reunaan.
Ollaan myös kaksosten-rattaat hankittu käytettynä, helpottaa esim. lähikaupalla ja päiväkodilla käyntejä.

Sänky: ollaan mietitty, että nukkuis ainakin joulun yli äippälaatikossa ja sit vasta laitettais pinnis.

Asennot: välillä kyljellään olo sattuu alavatsaan, varsinkin, jos esim. lattialla makaa. Siis leikin pojan kanssa, en muuten makaile lattialla :LOL:
Kävely on tuskaista, supistelee ja painaa rakkoa, välillä vihloo ilkeästi. Voimat hiipuu todella nopeasti.

äityli, eemeli 2v. ja joulu-tonttu 34+2
 
Huomenta!

Tarviisko joku niitä äippälaatikon kestovaippa juttuja.Mä ku en aio niitä käyttää...Pistä yv. :saint:

Nukkumis asennosta; mä ainakin nukun vuorotellen oik ja vas kyljellään, koska se on ainut miten se onnistuu.Tosin ajatellu et siirryn olkkarin regline sohvalle.Siinä olis niin hyvä puoli istuvassa asennossa...
 
Nukkuma-asennoista mä nukun edelleen ihan miten sattuu, molemmilla kyljillä ja selällään ja jopa puoliksi mahallaan eikä noista koskaan ole tullut mitään. Ei niitä mun käsittääkseni tarvii miettiä, sen alkaa kyllä huomata jos asento ei sovi eli tulee huono olo.

Synnytys alkaa olemaan mielessä. Jotenkin olen varautunut siihen, ettei menisi ihan la:han, kun on niin pitkään supistellut jne. Esikko syntyi 39+6 vaikkei ollut mitään "oireita" ennakkoon. Ja sit toisaalta olis ihan hyvä jos menis la:han kun mun pitäis olla vielä pari päivää ennen joulua töissä joulunäytelmää ohjaamassa... kukahan sen hoitaa jos olen synnyttämässä? Olen kyllä alkanut miettiä, että menisin tällä kertaa ihan yksikseni synnytykseen (jos vain menee niin hyvin kuin eka), kun jonkunhan tuota tyttöäkin on pakko hoitaa eikä meillä ole mummoja tms. 450 km:a lähempänä. Tytön kummitäti kyllä on, mutta eivät tule kyllä ihan niin hyvin toimeen, että pitemmäksi aikaa uskaltaisin jättää hoitoon.

Possurokoteoireet vihdoin häviämässä, nyt on neljäs päivä rokotteen jälkeen.

Bellona 32+5
 
Huomenia!

Olipas mukava herätä tasaiseen vasaran paukutukseen. Mutta sitä tämä kerrostaloelämä on ja varsinkin kun tässä taloyhtiössä on jatkuvasti jokin kämppä myynnissä. Ovat entisiä työsuhdeasuntoja, niin nyt sitten yksityistäävät. Tietäähän sen, että remppaa tehdään sitten vähän siellä sun täällä. Eikä siinä mitään, johan tuota jouti noustakin. Saan kyllä päikkärit nukuttua, jos niikseen on.

Aurinkoinen pakkaspäivä näyttäisi olevan tulossa. Toivottavasti nyt paistaa aurinko koko päivän. Pääsisi iltapäivällä nauttimaan auringon paisteesta ja raikkaasta päivästä.

Kattiina ja Möykky 36+2
 
nukkumisesta: mä taas en pysty nukkuun oikeestaan kuin oikealla kylellä ja selällään, vasemmalla kylellä tulee huono olo. Oon ymmärtäny et vasemmalla kylellä nukkumista suosittas siks, et olis fysiologisesti parasta (sydämen ja munuaisten toiminnan kannalta), mut ei ole mitään estettä nukkua vaik mahallaan, jos vointi on ok.
Rauhallista pyhäinpäivää kaikille!
 
Meillä on viel hiukka auki kuka vahtii kakaroita kun aika on, se riippuu ihan siitä koska lähtö tulee.. Poikaa ku lähdettiin tekee ni kaks jotka oli lupautunu vahtii tyttöö oli toinen kuopiossa ja toinen imatralla, onneks oli poikien tarkotus pelata sinäpäivänä ni par sälliä sattu olee täällä, tuumasin vaan että saatte vahtia tyttöö ku ei pelaamisesta tullu mitään, tuolla on ruokaa, se kertoo kyllä ko on nälkä.. :xmas: olivat sit syöny kutakuinki aikanaan ja vetäneet päivän herkkuja.. Tuumasin vaan että eivöt onneks joka päivä oo vahtimassa :LOL:

Yöllä pojan kanssa sai valvoo liki 3h, pikkasen koskee päähän ja on tööt olo.. :kieh: pitäs tänää siivota (siis mä hoidan pykkejä vaan) kun ei ens viikolla olekkaan tuo ukko siivoilemassa..
 
Äitini on nyt sairaalassa huonossa kunnossa, epäillään sikainfluenssaa ja siitä seurannutta keuhkokuumetta. :'(
Viime viikolla nähty perjantaina, ja meillä on ollut pärskeen poikasta sieltä asti, tänään poika valitti kuumeista oloa ja minulla taas lievää hengenahdistusta, särkyä joka paikassa (leukaluut särkee pahiten), ruoka ei maistu ja nenä kipeä. Mietin et pitäiskö soittaa ja kysellä että voisko olla tartunta..
Mies niiskuttaa myös ja kolottaa samoin, ja nyt on tyttö ruvennut parin päivän sisään aivastelemaan usein, muuten ei mitään ihmeellistä, kuumetta tai muuta..
 
Käytiin eilen illalla päivystyksessä kun pariin päivään en ole hirveesti liikkeitä tuntenut. Illalla sitten suoritin liikelaskentaa ja sain yht.7 liikettä kahden tunnin aikana niin käskivät tulla näytille. Kaikki oli onneksi hyvin, mutta en jostain syystä oikein tunne liikkeitä. Perätilassa siellä oleiltiin edelleen ja kylki oli oikealla puolella. Istukkahan mulla on edessä, joten se voi vaikuttaa siihen että en liikkeitä tunne. Painoarvio oli 2250g. eli ihan keskikäyrällä mennään eli sellanen 3400g tyttö sieltä olisi tulossa :)

Pelästyin kyllä kunnolla! Kätilöt oli ihania ja kehuivat, että hyvä kun tulin ja pitää tulla vastakin jos herää epäilyjä.

Leppis ja tonttutyttö rv 34+3
 
Voi Meemee, ei nyt teille enää enempää harmia saa tulla :hug: . Joko sie olit saanut sikarokotteen? Toivotaan, että tavallinen flunssa korkeintaan olisi tuloillaan, on siinäkin kestämistä raskaana ollessa ja kaikilla muillakin :/ . Voimia teille ja uskon että olet myös todella huolissasi äidistäsi, onneksi hän on kuitenkin jo hyvässä hoidossa...

 
Neuvolassa pyörähdin syynissä keskiviikkona ja kaikki ok. Paitsi että mukelo nyt PERÄTILASSA :kieh: Oliko mun pakko kehua sitä raivotarjontaa juuri vähän aikaa sitten...

Nyt pitäis saada tonttu jotenkin kääntymään. Olen koettanut pyllöttää ja makoilla selällään takapuoli tyynyillä tuettuna. Akupunktiokin kiinnostaisi, mutta josko odottelen sen osalta vielä vähän. Terkka kyllä sanoi, että vettä on hyvin vielä kääntyilyyn. Yritän ottaa siis rauhallisesti asian kanssa...

Oisko Leppäkerttu sullakin tuon pt:n takia liikkeet huonommin tuntuvia. Mulla on välillä kans niin. Pää kun möyryää tuossa ylhäällä niin liikkeet tuntuu vaimeampina kuin silloin kun oli oikein päin ja sai kunnolla tehoa potkia kylkiin. Tai näin mä ainakin luulen. Tosin joku päivä sitten ei ollut kyllä epäilystäkään siitä että kaikki kunnossa ja asentona perätila... potki niin julmetusti suoraan tuonne kohdunsuun tienoille |O

Seuraava neuvola parin viikon päästä, joten katsotaan tilannetta silloin uudestaan.

Sikapiikistä sen verran, että niin vain päädyin minäkin sen ottamaan. Päätös oli toisaalta hankala, toisaalta täällä meidän alueella julistettiin epidemia päälle, joten en uskaltanut olla ottamattakaan. Niin hyvin se tuo julkinen terveydenhuolto saa peloteltua :/ Oireita mulle ei siitä tullut sen kummempaa kuin että pistopäivän iltana ja seuraavana päivänä oli vähän tuntemusta pistopaikassa. Vieläkin se aristaa, jos sitä painelee, mutta ei haittaa mitenkään muuten normaalia elämää.
Eilen sitten luin netistä, että Sveitsi oli kieltänyt kyseisen rokotteen mm. odottavilta.. Alkoi pikkasen ahdistaa :ashamed: Sitten onneksi luin siitäkin, että sielläkin rokote sisältää adjuvantit sun muut. Oisko tausatalla kuitenkin enemmän poliittista peliä oman maan rokotteen eduksi....? Alustavasti olen luvannut lapsetkin rokottaa. Kouluikäiset rokotetaan täällä kai vasta viikoilla 48-49.

Sairaalakassista sen verran, että mikä se on? :D Ei siis ole pakattuna. En ole tainnut ennekään sitä valmiiksi sen kummemmin pakata. Eipä sinne paljon muuta tartte kuin pesuaineet ja meikkipussin + hammasharjan. Ja niitä liivinsuojia ja ehkä sairaalan vaippaa pienempi side kotimatkalle jälkivuodon takia... Neuvolakortti tietysti.

Eilen pesin ekan koneellisen pikkupyykkiä ja nyt pyöri toinen. Joten täällä vasta alkutekijöissään nämä laittelut. Eilen myös myllättiin makkarin järjestys niin, että hoitopöytäkin sopii. Samalla vähän siirreltiin muitakin huonekaluja kun vauhtiin päästiin... Kärryt vielä kaupassa, samoin kaukalo. Siis ihan lopullisesti katsomatta ja ostamattakin vielä... No, maanataina olisi niiden vuoro :heart:

Rauhallista pyhäinpäivää kaikille. Me lähdetään herkuttelemaan anopin ruokapatojen äärelle :p

T. Tintukka ja tonttu 33+5
 
Jessie: En ole saanut, vantaalla alkaa vasta 9.11. rokotukset, sen oon menossa ottamaan jos ehdin ennen tartuntaa..

Äidillä on astma ja verestä puuttuu vasta-aine influenssaa vastaan, sen takia vointikin romahti ihan päivässä. Isä lupaili soitella kun tietää lisää, yrittää päästä katsomaan, vaikka en usko että pääsee.

Antoivat sit mulle sikainfluenssa puhelinnumeron kun kyselin, juu mutta se päivystää vain arkisin, tulee kuulemma niin paljon soitteluja ja he eivät päivystyksessä ehdi kaikkiin kyselyihin vastailemaan. Olisin vaan halunnut tietää että kannattaako näillä oireilla käydä näyttäytymässä kun netissä lukee joka paikassa että jos vähänkin flunssan kaltaisia oireita ja kuuluu riskiryhmään, niin terveyskeskukseen yhteyttä ja tällä hetkellä se on toi päivystys..
No odottelen nyt iltaan saakka ja jos jotain tulee, soittelen uudestaan.
 
terveisiä tammikuisista :wave:

meemee:lle tulin vastaamaan, että ota ihmeessä yhteyttä päivystykseen HETI, jos on vähänkään oireita possunuhaan päin ja vielä suora tartuntamahdollisuus, pääsevät sitten tarvittaessa aloittamaan tamiflu-lääkityksen. Mulla oli ittellä syksymmällä vähän flunssainen olo ja otettiin näyte ja lykättiin lääkitys, mitä piti käyttää ainakin tulosten saapumiseen asti ja mulla siis ei ollut edes pahoja oireita, pikku flunssaa vain. Tulos oli negatiivinen, mutta ottivat tosissaan tuon epäilynkin, kun raskaana ollessa kuuluu riskiryhmään.

Eli soita päivystykseen, kerro oireet ja äitisi tila, niin neuvovat sieltä, mitä tulee tehdä. Äläkä vähättele oireita!
 

Yhteistyössä