***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Koivunkäpy, ihan hyvältä vaikuttaa tuo tilaamasi lämpöpussi, pitäisköhän itsekin tilata samanlainen =)
Mutta tyhmä kysymys, onnistuukohan tuon käyttö ihan autossa turvakaukalossa :ashamed: vai onko lähinnä vaunuissa nukkumiseen. Siis mietin et saako turvavyöt kiinni tuon pussin kans..
 
Alkuperäinen kirjoittaja takhisis:
Koivunkäpy, ihan hyvältä vaikuttaa tuo tilaamasi lämpöpussi, pitäisköhän itsekin tilata samanlainen =)
Mutta tyhmä kysymys, onnistuukohan tuon käyttö ihan autossa turvakaukalossa :ashamed: vai onko lähinnä vaunuissa nukkumiseen. Siis mietin et saako turvavyöt kiinni tuon pussin kans..
tuo on nimenomaan kaukaloon tarkotettu.
 
Vielä sitä piti kysellä, et oletteko ostaneet rintapumppua vielä tai meinaatteko ostaa? Itse olen katsellut lähinnä noita käsikäyttöisiä, onkohan merkillä väliä kun hinnat näkyy vaihtelevan kovastikin?
Oon kuullut kehuttavan ainakin avent isis rintapumppua, mut esim. emman pumppu on puolta halvempi! Liekkö sitten jotenkin huonompi :/
 
mulla on ainun sähkökäyttönen pumppu, saa toimimaan myös käsimallina jos tahtoo. mun mielestä oikein näppärä. kokeilin joskus sitä aventin konetta mut en tykänny-. nää on niitä makuasioita.. :xmas:

Oisko kellään haluja ostaa selän tukivyötä? kahdesti päällä ollu alle 30min kerrallaan, uutena ostettu.. http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=87 tuomonen siis..
 
Tervehdys täältäkin :)

Yölliset heräämiset taas riesana :/ Nukun pari tuntia ja sen jälkeen herään täysin virkeänä. Inhottaa kun tietää että pitäisi nukkua, mutta unet hävinneet täysin.

Viime viikon perjantaina supisteli pari tuntia. Kävimme Heinävedellä ja se tie oli todella huono, järkyttävä tärinä autossa ja takasinpäin tullessa supisteli autossa pari kertaa. Reissun jälkeen saunaan jossa tuli myöskin pari supistusta, kotona sitten jatkui parisen tuntia tuo supistelu. Supistuksia tuli tiheään tahtiin, mutta ne eivät olleet kipeitä. Tai siis sen verran kipeitä että ne tunsin. Siihen ne sitten loppuivat eikä sen jälkeen ole supistuksia tullut.

Saa nähdä miten huomenna käy kun lähdetään Lappeenrantaan viikonlopuksi...

Närästys vaivaa edelleen :/

Nyt poika meinaa tulla sotkemaan kirjoituksia niin pitää lopetella.

nedee ja POKS POKS rv 35+0 :heart:
 
Rintapumpusta: Mulla on semmonen perinteinen keltanen käsikäyttöinen, mitä hittoa se nyt merkiltään onkaan...hmmm...Ainu Medelahan se on. Karmea käytössä mutta ajaa asiansa ja jos sille nyt OIKEASTI tarvetta tulee tällä kertaa niin ostan sit jonkun semmosen mitä voi käyttää yhdellä kädellä, vaikka just sen Aventin.

Mitähän mie tekisin ton toppahaalarihomman kanssa... pitäisköhän selata kuitenkin huutista vielä :saint:
 
needee onnittelut poksuista :heart:

Possupiikki laitettu ja oireita odotellessa :/ Mutta hyvä kun laitettu, meilläpäin tauti jyllää jo kunnolla.

Joulutortut, nam :p mies pitäny mua ihan "hulluna" kun himoitsen niitä ja painokin nousee senverran kivasti että ne herkut pitäs jättää kauppaan.

Turvakaukalona graco logico s

(.) Lääkärineuvolassa käyty ja paikat kiinni ja kiinteät. Vaikka niin toivoinkin että nää mun supistukset ois jotain saanu aikaan ni ei. Joten henkisesti valmistaudun siihen että yli mennään ja lujaa.

Eipä muuta, huomenna poksuu rv36
 
jisse78, tuo on kokoa 38-40, eli koko ENNEN raskautta, tällähetkellähän mulla on käytössä ihan jotain muuta kokoa olevat vaatteet (tosin niin on ilman raskauttakin)

Kaamee palellus liekkö nyt se kuume sit nousee. huomenna ois oltava liikunta kykyinen kun on sairaalaaan meno. kyllä risoo tuo ukon työhomma nyt... :ashamed:
 
Turvakaukaloksi ostettiin Gracon Logico S Lastentarvikeliikkeen alesta, samalla ostettiin myös Gracon matkarattaat. Vaunuina Emmaljungan 2009 mallin Duo Edget. Kaikki on hommattu ihan uutena joten rahaa on palanu kiitettävästi :/ Jospa sit nämä kestäis useammalle lapsukaiselle, jos lapsia lisää vielä joskus tuleepi :)

Joulutorttuja mie oon kans tehny jo kerran (jes en oo ainoa höppänä! :D ) tuossa kun ensilumi satoi maahan. Tuli vain niin joulufiilis silloin, että oli pakko kaivaa pakasteesta torttutaikina esille ja leipasta.

Rintapumppua ei löydy vielä ainakaan. En oikein tiedä kannattaako sitä etukäteen ostaa, jos ei sitten tarvitsekaan? Ja jos ostaa niin mikähän olisi hyvä? Sähkökäyttöisen ostan jos ostan.

Toppahaalaria ei ole vaaville vielä löytynyt, tuntuu ihan törkeeltä maksaa jotain 35-50 euroa puvusta jota ei kuitenkaan kovin monia kuukausia pysty käyttämään. Sitten kuitenkin olen kuullut että äippäpakkauksen toppapuku on niin törky suuri, ettei siihenkään pientä haluaisi hukuttamaan ruveta.
Joku vinkkasi noista Lidlin toppapuvuista, pitää käydä kurkkaamassa maanantaina mille ne näyttää. Toppapussihan se tietenkin pikku kippurajalalle aluksi olisi paras. Voe voe..osaappa tässä päättää.

Tetasha :heart: Milli 34+2
 
moi...täällä oli puhetta sf-mitasta ja paino arviosta..
Meidän tontun painoarvio oli rv32 2,6kg...ja tosiaan uudestaan sit 23.11 synnytystapa arviossa.
Sf-mittaa menee siinä melkein yläviivas..ku tämä masu on aivan eri muotonen ku eka, on jotenki korkeella, jopa mun napa on pulpahtanu ulos..

Turvakaukalo, meillä on myös tuo gracon logico s (anna) + telakka, plus et meillä on ne matkarattaat, olivat tarjoukses.
Ja pakko myöntää ainaki et on ollu hyvä ostos, niitä on tarvittu.

Ostettiin me sit kumminki emmaljungat yhd. city crossit.

Nyt sitten tilasin tuplarattaat...Jane merkkiset.
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/unbranded/j/unbranded-jane-powertwin-3-wheeler-titanium.jpg

 
Minulla oli esikon aikaan rintapumppu lainassa ja luojan kiitos oli kotona oottamassa kun tultiin laitokselta kotiin, tissit oli ihan pakissa. Luovutin maitoa n.17kg sairaalaan, eikä ollut minusta niin työlästä mitä monet sanoivat. Poika alkoi nukkua 2kk ikäisenä täydet yöt kun sai niin hyvin maitoa. Minähän jouduin nousemaan aamulypsylle viiden korvissa että oli tisulit syönti kunnossa. Nyt ajattelin hommata samanlaisen pumpun kuin tuo lainakampe oli eli http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/373/pl Nyt yritän viimeiseen asti sinnitellä ettei tarvitse alkaa lypsy hommiin, siinä on sitten sellasessa kierteessä että on vaikea päästä pois. Nähtäväksi jää...

Kuurakeiju + :xmas: 35+0
 
Eilen poksuttiin sitten tuon yhden tärkeän rajan yli eli tänään 34+1

Voi ihanaa, joulutorttuja. Nyt tuli hirvee himo! odotan muutenkin että pääsis jo laittamaan joulua kotiin. Oon niin jouluihminen. Toivottavasti saan siitä tänä vuonna nauttia siitä vauvan kanssa. Toivoisin niin, että pieni ei menisi yli, vaan syntyisi marras-joulukuun vaihteessa. Se hyvä puoli kyllä tossa perätilassa on, että ne yleensä taitaa leikata viikkoa ennen laskettua aikaa. Eli siis neuvolakuulumisia seuraavaksi.

33+6
hb:125
paineet oli 111/75
kiloja oli tullut 1025/vko (iik! |O ) eli sais ne joulutortut kyl jäädä, mutta en jaksa ottaa mitään hirveetä stressiä tosta.
sf oli 31 eli tasan keskikäyrällä mennään kuten koko ajan on menty
turvotus +
liikkeet ++
virtsanäyte oli ok
ja perätilassa oleillaan edelleen. Kahden viikon päästä neuvolalääkäri, joka ultraa sitten mitenpäin siellä ollaan.

Onko muita joilla oleillaan perätilassa näillä viikoilla? ootteko miettinyt, miten synnytätte jos perätilassa ollaan. Itse en haluaisi ajatellakaan alatiesynnytystä perätilasta vaikka vauva nyt ei miltään jätiltä vaikutakaan, mutta ite olen aika pieni. Toisaalta, koska jännitän synnytystä, niin tuo suunniteltu sektio perätilan takia on ruvennut tuntumaan hyvältä vaihtoehdolta.

Hankinnoista ootte puhunut täällä paljon. Meillä on nyt kaikki hankittu kaikki. Eilen saatin hakea vaunut. Meille hankittiin tuo maxi-cosikaukalo, kun mies halusi testivoittajan ja se passasi yhteen meidän vaunujen kanssa eli saa niihin kiinni adaptereilla suoraan. Vaunut on bugaboot. Hankittiin kaukaloon myös lämpöpussi, niin ei tarvi vauvaa aina pukea ihan hullusti reissuille. Vaatteitakin on jo vaikka kuinka :D Tällä viikolla olis ohjelmassa niiden peseminen valmiiksi.

Mites muuten sairaalakassin pakkaaminen? Sehän olisi hyvä olla pakattuna 34 viikolta alkaen. Onko joku jo ehtinyt sen tehdä? olis huippua jos koottais vähän listaa tänne, että mitä sinne on hyvä ottaa mukaan.

En vieläkään tiedä mitä teen ton rokotteen kanssa |O

Leppis ja tonttutyttö rv34+1
 
Jisse78: Jos raskaudessa nyt tarttet tukivyötä, niin kunan fysioterapeutilta saa lainata raskausajaksi!!! Mäkin hain silloin kun oli enemmän tuota selkäkipua. Siel on erilaisia,joten pääsee kokeilemaan mikä tukee parhaiten.

Mä sain leivottua mokkapaloja, tehtyä pari pellillistä pitsaa ja vielä lasagnenkin, jotta nyt vaan pitsat pakkaseen, mokkapalat esikoisen viimeisen hoitopäivän kunniaksi huomenna hoitoon, lasagne illalla napaan jne.... Pikkasen alko massu valittamaan tuosta touhusta, mutta hyvä mieli tulli itelle kun sain aikaseksi jotain. Imuroinnin taidan jättää miehelle, kunhann työreissultaa tänään tai huomenna tuleepi...

Rattaina meillä Brio happyt ja hyvät ovat olleet. Niillä siis jatketaan matkaa + ergon kantoreppu tai liina. Riippuen kumpi vaunuissa kumpi hartioilla :D

Enni
 
Onpas Enni ollut todella reipas! Minunkin pitäisi ruveta leipomaan pikkuhiljaa. Tykkään leipoa ja tehdä kaikenlaista, mutta nyt on iskenyt kyllä laiskuus. Ja ajattelen tässä, että onhan tuota aikaa, vaikka eipä sitä tiedä ollenkaan onko! Minä kyllä epäilen, että yliajalle mennään tai ainakin olen siihen valmistautunut, etten nyt ala tässä odotella liian aikaisin. Pitää varmaan pakkasta tänään katsella siihen kuntoon, että sinne jotain mahtuukin.

Kestovaipoista kysyisin teiltä, jotka niitä olette käyttäneet. Minulla on ollut ajatuksena käyttää vastasyntyneen kanssa harsoja/nauhavaippoja + villiksiä. Tarvittaessa sitten imuja näihin. Mietin vaan, että onko tuo riittävä. Lisäksi minulla on muutama sisätäyttövaippa, taskuvaippa, äippäpakkauksen vaippoja ja bumgenius koko vaippaiän vaippoja. Kokeilemaan siis pääsen kuitenkin erilaisia yhdistelmiä ajan kanssa, että löytyisi se lapselle sopiva. Imujakin on erilaisia lisäksi: flanellisia, hahtuvaimuja, bambuimuja.
Lisäksi löytyy riisipaperia, jota olen miettinyt käyttäväni maitokakkavaiheessa. Onkohan hyvä? Miehen sisko kyllästyi kestoiluun, kun kakka likasi vaipat, eikä saanut niitä puhtaiksi (käytössä oli äippäpakkauksen vaipat). Lisäksi heillä ei tainut olla lisäimuja yhtään ja poika on kova pissimään.

Nyt pitäisi lähteä taapertamaan hetkeksi ulos ja jos vaikka saisi leivottua jotain pakkaseenkin. Jos minulla on kananmunia :D. Jos taapertaisi kaupan kautta kotiin, niin saa leivottua, kun ei ole mieskään illalla nyt kotona.

 
Kattiina, ite tykkäsin nauhiksista pikkuvauva-aikana, ukko uhkas polttaa ne. nyt meillä on sit muotoonommeltuja sisävaippoja ja sisätäyttövaippoja (ja niitä nauhiksia) ja harsoja, kuoria on 9 kappaletta :eek: plus kolmet villikset, mitkä pitäs kyllä mennä ainaki puolvuotta.. mut joo, kuoria ei ihan oikeesti tarvii noin paljoo.. ja nämä on siis ihan alkuun vain, sitten m-koosta ei puhutakkaan :ashamed: tuolla on vielä vissin 2m pul-kangasta mistä teen m-kokosia taskuja ja sit l-kokosia on pojun jäljiltä sen verran että niillä mahtaa pärjätä, jos ei pärjää niin sitten tehdään lisää.
Imuja löytyy jos vaikka minkä näköstä, mallista jne.. :xmas:
Pesuaineeksi suosittelen pähkinöitä ja tahroihin sappisaippuaa.

Nyt on valmiiks piirreltynä liivinsuojien kankaat, ens viikolla ommella ne ja sit operaatio persrättien teko odottaa kans ku ei noi riitä mihinkää mitä mulla on..
 
Pätkii..!
Tulin jotain kommentoimaan mut katos samantien.
Noin kun vähän kurkkaa.
Leppis meillä kans nyt terkka arpo et onkos vauva jo kääntyny ei oltu varmoja kumpikaan, mut kyll miusta tuntuu et on hää puljauttanu ittesä oikein päin. Se yks yö oli ihan painajainen ja nyt pallukka on hävinny tos rintojen alta. Ja entinen paineen tuntu jalko välissä on palannut :kieh:
Sain kans lähetteen äitipolille. Hyvä!
En aikois alakautta tehdä, jos perätilassa!
Mie oisin oikein iloinen jos tuliskin sectio kun tää elämä olis helpompi järjestellä etukäteen. Jos tää vauva ois esikoinen ni ei olis väliä.
Kaikki jolle vois nää kaks ekaa luovuttaa, ovat töissä ja mummi ja pappa vähän kauempana ja huonos hapes itekkin, ja mies yrittäjänä joka päivä töissä aamusta iltaan ja vkonloput aamuun asti. :eek:

Rintapumpusta sen verran et ekalle en ollu tajunnu sitä hankkia ja voi tuskan parahdus kun kotiin päästiin. Rinnat pakkas aivan tajuttomasti ja kaveri kiiti pumpun ostoon.
Ainun käsikäyttönen toimi ihan jees.
Mut oon samaa mieltä Kuurakeijun kanssa et siit kierteestä on hankala päässä pois!Myöhemmin koitin pitää jonkun tolkun pumppaamiselle koska tulihan sitä ja liris olin kun yritin lopettaa imetystä. Lapsi oli 1v 1kk, kun homma karkas käsistä. Olis halunnu kaiket yöt vaan tissiä n. 2h välein. Nokamuki lenti kun yritin aluks siitä antaa. Ei ollu syöny ikinä tuttia ja vaihtiksia ei ollu, neidin mielestä!
Itkin kun maitoa tuli kainaloista asti. Kaikki opukset oli täynnä sitä miten saat maitoa tulemaan lisää, mut missään ei kerrottu miten sen saa loppumaan
:headwall:
Mut aluks se rintapumppu oli ku taivaanlahja :LOL:

Ja ah eka äitiyslomapäivä!!

Tuubi ja 34+6
 
Perhanan kone imasi tekstit johonki kun olin litaniat jo kirjottanu, eikä palauttanu enää mistään napista :kieh: :kieh: :kieh:

Eli rintapumpun oon hankkinu, avent isiksen käytettynä. En uutena raaskis kyl hankkia, joten suosittelenki muitakin vilkaisemaan esim huutonetistä pumppuja. siel paljon halvalla esim noita isiksiä ja ainun sähkökäyttösiä :wave: ainu medela oli esikon aikana, ja oli ihan p*ska.

Pullojakin on hommattu, aventeja. Esikon jäljiltä on 3kpl, nyt sit käytettynä tullut lisää ainaki 5.. uudet tutit pitäs niihin ostaa. Tästä voinee päätellä että meiän vauveli saapi opetella myös pullolle.. imekööt tissiä sen verran kun haluaa, jos haluaa, mutta täysimetykseen en ala. aiheesta oon aiemminki kirjotellu nii en nyt enää jaksa siitä jauhaa :whistle: :snotty:

Mikrosteriloijakin on hommattu pulloille, tuteille ja pumpulle. En jaksa alkaa kattilarumbaan taas |O Avent merkkinen tämäkin, ja käytettynä ostettu :D

Lämpöpussina on myöskin tuo Pikkukarhu merkkinen, ja baby stylestä ostin samalla tarjouksella kuin joku muukin oli tilannut :wave: tosin ite liikkeestä sen kävin hakee nii ei postareita tullu päälle :)

Tarviiko joku itkuhälytintä? Meillä on 2kpl, ja toinen joutais myydä. Merkki Avec. Pari kertaa käytetty, toiminu on. täällä tietoja ja kuva.. http://www.lelunetti.fi/itkuhalytin-avec-langaton-a152-p-4085.html Tarjousta voi heittää yyllä jos jotakuta kiinnostaa :whistle:

Samoin noita äp-vaippoja ois myytävänä jos joku haluaa ostaa :wave: Käyttämättömiä 4 sisävaippaa ja 2 kuorta, käytettyjä (pari kertaa per vaippa) n.11 sisävaippaa (ommeltu nauhat helpottamaan vaipanvaihtoa!) sekä kuoria useempi. kuoria ois myös s ja m kokoa (merkkeinä imse vimse ja popolini). Meillä kun harsoillaan pääasiassa joten joutais myydä. ja kuorina käytetään pelkkiä villiksiä joten pul-kuoriakaan ei tarvita. :) noi on kaikki vähän käytettyjä ja hyväkuntoisia.

Perätilassa on tää muksu nyt viihtyny....pyörii kovasti, välillä on raivotarjonnassakin. ärsyttää, kun oli jo hyvinki yli kuukauden rt:ssa, mutta viime sunnuntaina sit pyörähti (uintireissun jälkeen :D ) pyllöttämään. :kieh: en oo synnytystä miettiny perätilassa, toiveajattelen että hän kääntyy viel oikeenpäin. :whistle: mutta jos ei käänny, niin en varmaankaan uskalla alakautta kokeilla..

Hmm. olikohan muuta. :D torttuja en oo viel kerenny syömään (onneks... :D ), ja leipoa pitäs vierasvaraa pakkaseen. ruokien tekoa pakkaseen en oo miettiny, luultavasti jää tekemättä.
 
Mun onneksi ei tarvitse miettiä ruoanlaittoa, kun meillä tuo armas mies hoitaa pääsääntöisesti tuon ruoanlaittopuolen. Ja kun hän vielä kokkaakin paremmin kuin minä, niin saa minun puolesta hoitaakin! Minä olen meidän leipuri :D. Tosin meillä menee sitten leipomusten kanssa maut ristiin ainakin tällä hetkellä, kun minä tekisin vain kaikkea raparperistä ja punaherukoista (etsin miljoona ohjetta just netistä punaherukoille) ja muutenkin on kirpeiden makujen ystävä.

Nyt leipomaan piirakkaa, kun saattas olla kahvivieraitakin tulossa. Meille vieraita. Olen hämmennyksissä. :LOL:
 
Mulleki neukka soitti. Saisin pojalle käydä rokotteen huomenna ottamassa. Jos haluan. Ei varsinaisesti kuulu riskiryhmään, mutta kun ei ole perusterve lapsi niin haluaa rokottaa.
En kyllä välttämättä pojalle sitä halua. Entä sitten kun 20 vuoden päästä huomataan vaikka hedelmättömyyttä tms. tuon rokotteen takia.
Ja kun en usko että tuollainen sinnikko leikki-ikäinen tautiin kuolee; päinvastoin. Ehkä olisi jopa hyvä että sairastaisi taudin sellaisenaan, saisi luontaista vastustuskykyä.
En tiedä, on tämä hankalaa :/
 
Nonni, nyt on muru-puolukkapiirakkaa kahville seuraksi. Pakkaseen tein omena-punaherukkapiirakkaa ja kuivan kakun (jos kakku nyt onnistuu). Piti paikkojakin raikota, kun tulee vieras kahville. Mutta nyt on sitten hyvä huomenna ruveta siivoamaan, kun on paikat jo valmiiksi ojennuksessa. NYt roskat ulos ja odottelemaan vierasta ja kuuntelemaan asukin liikkeitä. Hyvin huomaa, kun on päivän ollut liikenteessä, niin ei ole kiinnittänyt liikkeisiin juurikaan huomiota.

Kattiina
 
(.) Neuvolassa lääkärillä käyty. Voi video, miten kaikki oli koholla! Painoa tullut 1,925kg/vkossa!!! |O :eek: Verenpaine oli 136/96.... Mutta ei kuulemma tartte olla huolissaan. Ja vauva perätilassa edelleen.. :'( Tai poikittain, lääkärikään ei päässyt oikein selville miten rouva siellä pötköttelee.
Mä taidan kyllä kallistua perätilasynnytykseen jos ei onnistu se kääntäminen ens viikolla. Lääkärikin oli sitä mieltä, että kannattaa ainakin kokeilla sitä. Kun kaksi edellistä on ollut "sopivankokoisia" (alle 50cm ja alle 3,5kg) ja synnytykset mennyt hyvin.
Possupiikinkin sain.

Hankinnoista vielä. Uudet Emmaljungan Ceroxit Quadroliftillä on meillä siis vaunuina, kuopukselle 3v tulee seisomalauta kunhan saavat niitä Suomeen. Manduca-kantorepun ostin kaverilta. Baby Björnin sitteri on tallessa kuopuksen ajoilta. Amme täytyy vielä ostaa ja patja uuteen pinnikseen.

Eilen katoin vauvanvaatteet läpi mitä olen ostellut. 50-56cm näyttäis olevan pyykkikorillinen. :whistle: :snotty: Täytyy nyt pestä ne ja laittaa kaappiin.

Sairaalakassia ei tod. ole pakattu! :LOL: En muista oliko mulla valmiina mitään pakattuna noilta kahdelta aiemmaltakaan.... Kyllä ne tärkeimmät ehtii kaapata mukaan sitten kun lähtö tulee.

Ostin käyttämättömän rintapumpun lastentarvikekirppikseltä. Ainun käsikäyttönen. Mulla oli kaapissa kyllä se ihan perusperusversio Ainun pumpusta, tuo on hieman nykyaikasemman oloinen.

Jaaha, täytyy lähteä viemään 3v uimakouluun! :wave:


Miracles ja Tyyne 35+4 :heart:
 
ja jos tulee lisää ehdotuksia sairaalakassiin, niin kertokaa niin mä lisäilen!

mun kassi on jo pakattuna siitä syystä kun kävin siel äippäpolil makoilees suppareiden takia. ei tartte ukon sit kasata sitä jos ollaa eri paikas ku lähtö tulee. ei se kuiteskaa tiiä mitä haluun mukaa ja mihin vaatteisiin mä kotiutuessa mahdun... :D
 

Yhteistyössä