***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

meillä kummeiksi tulee kaveri joka on eronnut kirkosta viime vuonna, kaveri joka ei ole ikinä kuulunut kirkkoon, yksi ortodoksi ja yksi luterilainen :xmas: kaksi ekaa on pari, tosin eivät viellä edes kihloissa, mutta uskoisin että jos sattuu ero tulemaan niin molemmat pitää yhteyttä.
ortodoksin tyttöystävää ei pyydetty kun on nähty vissiin kolmesti, ja luterilaisen ukkoa... no eipä kyllä käynyt mielessäkään pyytää :ashamed: meillä kun kummien velvolisuus on antaa nimi papereihin että lapsi voidaan kastaa, lapset voivat erota kirkosta niin halutessaan sitten isompina. juu ei siis kovin uskonnollisia olla.
tämä tulokashan on ainut joka on pantu alulle naimisissa ollessa..

huomenna possurokotteeseen ja sit parin viikon päästä saa tyttö ja ukko piikin, kolmisen viikkoa menee että poika saa sen. päädyttiin siihen että molemmat lapset sen saa kun tytöllä on infektioastma pahentunu vaan ja pojalla sitä vasta epäillään, sille joutuu antamaan avaavia lentsussa, ja ompahan rokotettu jotta jos ei tarviis kummankaan lapsen kanssa viettää aikaa sairaalassa osatolla kun ei henki kulje.
jos tökkis itteesä taas sormeen ja lähtis sit nukkumaan.
 
Kummeista Joo eihän sillä ole väliä kirkon mielestä onko kummit pareja, sinkkuja, seurustelevia vai mitä siviilisäädyltään. Jokainenhan on "itsenäisesti" kummi, vaikka suhteet muihin kummeihin olisi mitä vain. Minun mies ei kuulu kirkkoon, erosi viime vuonna siitä. Silti ollaan miehen siskon tytön kummeja. Miestä ei voitu merkitä kirkon kirjoihin kummiksi kirkkolain takia, eli kummin pitää kuulua kirkkoon, joko luterilaiseen tai muuhun kristilliseen kirkkoon joka tunnustaa lapsikasteen. Näin ainakin tämä pappi sanoi joka kummitytön kastoi. Mutta mies sai kuitenkin osallistua kastetoimitukseen samallalailla kuin muutkin kummit ja pappikin sanoi että usein nämä kirkkoon kuulumattomat kummit ovat parempia kummeja kuin kirkkoon kuuluvat. Että pelkästään se kirkkoon kuuluminen kun ei kerro ihmisen ideologiasta mitään. Ei me kyllä mitään uskonnollisia olla, aika kaukana siitä.
 
Aamuhuomenta =) yö oli ihan jees,piti ettii hyvää asentoo,vaaveli oli rauhaisa..alkaahan tuo masu oleen iso..tässä tietoja neuvolakortista rv kot eilen 30+6,yhyy painoa oli tullut 2kg :ashamed: rr 127/91,pissa puhdas,hb 124,kohdunpohjan korkeus 28,vaavin syke 136..sellasii kuulumisia..
Joululahja kuttuja ostan varmaan joulukuun alussa veronpalautuspv..ja attelin ostaa jotain pientä kun vaavi syntyy,pojille jotain =)
kummeja olen kysellyt mutta niitä ehtii vielä ; )

joko teillä nimet on tiedossa ? itse jo miettinyt nimet ,kummalekkin =) jos se ei olekaan se prinsessa vaan prinssi :heart:

joulun isommat pojat on isällä nyt vuorostaan..sit tulevat pyhinä mulle,saapi nähä alkaa oleen ne h-hetket lähellä sit..äkkii tää aika menee !

jaahas,olis nyt aamu pv yhtä menoa..kohta hypätä bussiin ja lähtee kylille...
tällä viikolla kuulen siitä kotiapu jutusta,kun vaavin kans tulemma kotia yms..on niin sukset ristissä isän kans,et ihan itkettää...välillä...yksin kaikki.. :ashamed:

asiat kait järjestyy nyt...tavalla tai toisella..vaikka tuntuu siltä.. et ei..

nyt tää mamma valmistautuu ...jaksuja !!! :heart:

mamma ja jes 31 täynnä!!! :heart:

kulla nuput vm 99 ja vm 03
 
Joulua on tarkoitus viettää kotona, harmi että ukkeli päivystää silloin, mutta rahaa se tuo kotiin, luultavasti nyytti on jo silloin kainalossa, käynnistystä kun suunnitellaan.

Neuvolassa kaikki ok, pikkuinen tutumassa ja oli vähän kiukkuinen kun herätettiin potkujen perusteella, paino laskenut n. puol kiloa miulla taas ja väsymys vaivaa. SF-mitta olis 30cm (7.10. 28,5cm)
Tuleva isoveikka 7v. heittäytyi vauvaksi, on aina ollut sellainen äidinpoika ja nyt kun masussa on poitsu, niin vetää sellaista lässytys ja vauvaroolia.

Eilen saatiin vielä illalla kirje (ollut naapurin postin mukana) että perinnöllinen tuo pojan kasvain, meillä on ukon kanssa yksi virheellinen geeni kummallakin, joista yhdessä muodostuu kasvaingeeni, joka aiheuttaa näitä. Pojan 7v. selässä on tällä hetkellä seuraava kasvain ja päähän sitä jäi, sitä tarkkaillaan ja ens vuoden puolella sit magneettikuvauksessa näkyy pystyykö poistamaan loput..
Seuraavaks verikokein testataan että kenellä kaikilla sitä onkaan, meidän tytöllä ja tulevalla vauvalla ja tietty meidät testataan, vaik selvää on et meistä lähtöisin..

meemee ja stella di natale 32+3
 
Jaahas päästy uudelle viikolle :)


Kiitos sinulle Darelbeida lohdutuksen sanoista...

Joulun toivottavasti saamme viettää perheen kesken lisänä mummot,paapat...passattavia riittää.Paitsi jos teen tänä vuonna poikkeuksen ja kutsun meidät sukuloimaan...pelkkä ajatuskin :/ laskettuaika 23.12, joten koskaan ei tiedä...

POKS 32 :flower: :flower: :flower: :flower:
 
meemee onpa kurjaa tuollainen. Ja kun sille ei mitään voi. Voiko sen parantaa kokonaan?
Tuli vain mieleen kun meidän pojalla tuo von Willebrand-verenvuototauti, mut kukaan ei oo lähteny testaamaan mistä se tullu. Olis kiva tietää, varsinki nyt ku toinen tulossa. Jos vain mahdollista (eli että ollaan sairaalassa vauvan kanssa maanantaiaamuna) niin pyydän testaamaan vauvan ettei tautia. Minusta helpompi niin, kuin että lähdetään joskus erikseen sitä testaamaan kotoa asti. Ollut nimittäin aikamoista härdelliä esikon kanssa tuon taudin takia..

Täällä just nokosilta heräsin. Illalla oli flunssan oireita, luulisin sen tulleen rokotteesta. Vauva oli ylivilkas aamusta, taas potkiskelee. Reipas kaveri tulossa sieltä taas :) Supisteli niin menin lepäämään ja siihen sammuin. Vieläkin väsyttäis kovasti, pitää myöhemmin vielä torkkua jos siltä tuntuu..

Nyt syömään anopin herkkuja :)

Myräkkä ja keiju 33+6
 
Heipat!
Kattelin tossa aamulla esikon odotusaikana otettuja masukuvia ja vertasin tän odotusajan kuviin... esikolta masu oli ylhäällä ja jotenki vieläkin kiinteämpi pallo kuin nyt, tämä on paljo alempana ja vähän eteenpäin enempi puskeutunu.. :D ja napatyrää mulla ei näköjään sit esikon aikana ollu vaikka muistelin että ois ollu samanlainen pallukka, mutta ei kuvista päätellen ollutkaan.

Pitäisköhän tässä tekemisen puutteessa lisätä kuvat tännekin.. :whistle:

Tässäpä nämä:
esikon aikaan, rv 31+6


ja tänään otettu, rv 32+1


liekkö näistä kuvista niin selvää saa mutta kuiteski :snotty:
 
Myräkkä: Ei voi mitenkään parantaa, se geeni siirtyy eteenpäin lapsiemme lapsille, nyt kiinnostaa että miten se periytyy, kun lääkäri sanoi että saattaa hyppiä sukupolvien yli kelle tulee, muut vain kantaa geeniä ja välttämättä ei tule ikinä mitään kasvaimia.

Leikataan häiritsevät ja isot kasvaimet pois ja aivojen alueilta, muut saa sädehoitoa osakseen jos tarvitsevat. Itku pääsee ja taas mihinkään ei voi puhua.
 
Voi meemee, suuren suuri :hug: ja voimia!

Mun piti vaan tulla toteamaan, että aika jännä et lokakuisista, marraskuisista ja jopa tammikuisista on jo osa synnyttäneet, mutta meistä joulukuisista ei vielä kukaan.
Hyvä niin tietenkin kun vielä ei joulukuu ole, mutta aika jännästi, et me ollaan tossa välissä ainokaisia ei-vielä-synnyttäneitä.
 
meemeelle kovasti voima ja :hug:

Tetasha juu samaa olen minäkin miettiny. Hyvin ollaan tonttuja masussa kasvatettu :) Ei pidä luovuttaa turhan aikasin ;)

Kamala, mikähän mulla oikein väsyttää. Toisilta päikyiltä jo heräsin tänään. Tuli mieleen et ei kai kroppa nyt valmistaudu tulevaan.. Oli se tuleva sitten mitä hyvänsä..
 
Hih nyt mä sain huippuidean :) Aloin miettimään et minkäköhänlaisen isänpäiväkakun sitä väsäis. Niin ajattelin että jos tilais (jos se vain onnistuu) masukin ultrakuvasta kakkuun kuvan ja taikois sellaisen :) Mahtais mies olla yllättyny jos vain onnistun..
 
meemeelle täältäkin voimahalit! :hug: :'(

Minä myös oon miettinyt tätä joulukuisten kasassa pysyväisyyttä, heh. :) hyvä juttuhan se vain on, ja mistäpä sen tietää vaikka todellisuudessa jotkut pinoutuneet (mutta harvemmin kirjottelevat) oiski jo poksahtanut muttei oo vaan ilmoitellut.. toivotaan että pysytään vielä tovi kasassa, eikös juu :) tällä viikolla vaihtuu jo marraskuulle, huhhuh, ihan pian on MEIDÄN KUUKAUSI!!! :heart: :eek:

Oli paikallislehdessä ilmotus että ens viikon tiistaina on raskaana olevien rokotuspäivä. täällä vaan näköjään rajattu tää rokotettavien ryhmä lokakuussa synnyttäneisiin sekä raskauden viimeisellä kolmanneksella (la marras-joulu-tammikuussa) oleviin..?!

mutta mikä on sairausvakuutuskortti? :whistle: :ashamed: semmonen pitäis olla mukana kun menee rokotukseen....onko kaikilla muillakin pitäny olla?!
 
Eiköhän se tarkoita sitä Kela korttia.Se itselläni ainakin mukana kun normaalin kausi inf.rokotteen olen ottanut.Siellä takana on niitä kelan koodeja jos kuuluu riskiryhmään...Tosin raskauttahan siellä ei ole mutta yleensä se näkyy päällepäin :) :LOL:
 
rokotus saatu, tuli pahaolo ja käsi puutu, vielä ei muuta. tosin pahaolo voi johtua nälästä, piikkikammosta, supistelusta jne.. Täälä tarvinnu mitään mukaan..
Ja jes! saan synnyttää trombosyyttien puolesta alakautta. onhan tuota jännättykkin kui käy.

Ajatella, parin viikon päästä joulukuisetkin alkaa olemaan osa jo täysaikasia :eek: mulla ois tavote sinne marraskuun puolväliin edes että ois 36+ viikot kun syntyy..

Meemee, tänne saat aina puhua ja purkaa. mua jänskättää tuleko meillä pojille sayermanin tauti, ei ehkä ole periytyvää, mutta voi kumminkin periytyä. harvinainen tauti niin ei kaikki lääkräitkään ole siitä kuullut.
Sinänsä vaaraton, mutta aiheuttaa kipua ja huonolla tuurilla halvaantumista.
 
Ihan tulin vaan voimia toivottelemaan Meemeelle :hug: . Ja tänne meille tosiaan saat purkaa tuntoja niin paljon kuin tarttee ja samoin myös kaikki muut, joilla masennus meinaa iskeä.

Itsellä kun vielä noin 9 viikkoa laskettun aikaan, niin voi luoja että se tuntuu pitkältä ajalta, varsinkin kun teillä alkupään porukoilla ei ole enää kuin muutama hullu viikko h-hetkeen. Jotenkin on ihan tajuton halu saada jo tuo nyytti tänne halittavaksi, ei millään jaksaisi odottaa ja varsinkin kun tää odotus kaikkine vaivoineen on niin pirun hankalaakin vielä :headwall: ...

Jessie + :xmas: 31+1
 
Mä tänään neuvolassa kieltäydyin rokotteesta... En tiedä oisinko sen siis saanu jo samantien, kun neuvolan täti kysyi, että tulinko mä ottaa rokotteen vai oliko mulla normi neukkukäynti, se oli ihan pihalla, kun kuulema tänään pääasiassa melkein kaikki käynnit noita rokotuksia, noh mullehan se ei ole koko asiasta aiemmin mitään ees maininnut, mutta just aamulla ennen neuvolaa miehen kanssa asiasta puhuttiin ja mieskin oli sitä mieltä, etten rokotetta ota, liian vähän tietoa miten se oikeasti vaikuttaa sikiöön, ja antaako se vauvalle suojan vai ei oikeasti.

Muuten siis neuvolassa kaikki ok, paitsi että painoa oli tullut nyt 1,3kg/vko, :headwall: meni sitten nyt se 10kg rikki, mitä ajattelin/toivoin maksimi nousuksi raskauden aikana... Nyt yritettävä pitää paino noissa lukemissa loppuunasti. Seuraavaksi onkin kahden viikon päästä neuvolalääkäri.

Eipä tässä itelläkään oo kuin reilu 2 viikkoa kun tää on jo täysiaikainen, eli eikös ne ekat täysiaikaiset ala olemaan jo ihan lähipäivinä... Kun eikös se täysiaikaisuus ala 37. viikolta eli 36+0.

Mä voisin ihan mielelläni jo tuossa marras-joulukuun vaihteessa lähtiä synnyttämään, mutta nyt kun näin toivoo niin varmaan mennään 42+ viikolle :LOL:

ansku 33+5
 
Kiitoksia, voimaa tullaan tarvitsemaan kun uuden leikkauksen aika taas koittaa, mielummin itse kärsisin kuin sydän särkyneenä katselen pienen pojan taistelua, tunnepuoli on ihan rempallaan ja leikkausasiaa ja kasvainasioita ei oo vielä ymmärtänyt, enkä usko että tätä ihan heti ymmärtääkään. Toivoo ettei olis syntynytkään ja muita tällaisia puheita, miten voikaan äidin sydäntä särkeä...

Vanhempi miespsykiatri mulla ja viime käynnillä se hekotti kun puhuin mitä lääkärit oli mulle puhuneet pojan leikkauksesta ja aivoista, no laskimoviemäri tai laskimoämpäri ei sano miulle mitään keskellä päätä, (oikea on siis tuo laskimoviemäri), mut näin ne niitä kutsui, tuli tosiaan tosi ahdistunut olo, kun suuren surun keskellä joku hymähtää virheelle. Maanantaina uusi aika, ja ei todellakaan tekis mieli mennä, tuli tunne ettei sillekkään voi puhua, ikävä yksityisen puolen naispsykiatria joka oli todella ihana ja ymmärtäväinen..

Ukko onneks sen verran tukena ja suku ja nyt alkoi perheneuvolassa pojan psykologikäynnit että päästään näillä parantamaan pikkumiestä edes jonkin verran..
 
Tänään olen käynyt labrassa otattamassa verikokeen ja vein sen neuvolaan, niin saavat lähettää sitten etiäpäin taas. Samalla vein streptokokkinäytteen labraan. Tietääpähän sitten saanko antibioottia kun synnytyksen aika on.

Unille melkein pitäisi mennä, kun väsyttää. Laiskottaakin hirveästi. Onneksi mies oli reipas ja laitteli paikat ja pyykit yms.
 
Täältäkin meemeelle voimahali ja jaksamisia :hug: :hug:

Äitiyspaketti on tullut postiin ( taidan olla porukan vika :kieh: ) Taidanpa tästä lähteä hakemaan sen. Miehen isyyspaketti on vieläkin kesken. No, annan sen sitten isänpäivänä. Just mies tuossa naureskeli, ettei miksei miehille oo mitään isyyspakettia... Sanoin vaan, että nii-in :). Kyllähän joku vanhempainpaketti olis parempi nimi, eihän noi mitään äidille tarkoitettuja juttuja oo, vaan lapselle...

Töissä oli tänään tylsää ja surffailin taas netissä tutkien turvakaukaloita, kun sellainen pitäis tässä kohtapuoliin hankkia. Oltiin jo aika varmoja että otetaan Brion Primo kun se ei ollu pahan hintainen ( kaukalo + telakka ) mutta eipä tuo Graco Logico S:kään oo kuin 10 euroo kalliimpi telakalla ja sen sais Gracon matkarattaisiin kiinni. Hitto tää on vaikeeta :headwall: Sanokaa te lapselliset kuinka tärkeetä se on, että saa kaukalon adapterilla matkarattaisiin kiinni!? Kai sitä kaupassakin voi laittaa kaukalon vaikka sinne ostoskärryihin....? Minen tiiä ja kohta pitäis jo ostaaaaa |O . Luulen, että jompikumpi noista valitaan, ihan hinnankin takia ja telakka meillä on ehdoton. Mun pinna ei riitä vöiden kanssa räpeltämiseen :D
 
Iltoja kaikille! :wave: Ja voimia kaikille, joilla huolia!

Ahkerasti käyn lukemassa juttujanne, mutta kovin oon laiska ite kirjoittelemaan... :ashamed:

Possurokote on nyt haettu, kovin on käsi kipeän oloinen, mutta eiköhän se tuosta ala vertymään, muuta kummempaa ei rokote vointiin oo vaikuttanu.

Mitenkäs teillä on menny tuon sf-mitan kasvun kanssa? Ja minkä kokoisiksi teijän vauvoja on ultrassa sanottu tässä rv 31-32 paikkeilla? Mulla tähän asti kerrottu että hyvin kasvaa ja ultrauksissa aina kerrottu, että vauva on viikkoja vastaavan kokoinen. No nyt sitten viimeksi sf oli 27,5 cm rv:lla 31+0, kasvanut 2 viikossa vain 0.5 cm, vaikka aiemmin kasvu ollut 1 cm/vko (tosin ei oo mitattukaan kun nyt 4 kertaa). Lisäksi ultrassa viime viikolla sanottiin, että vauvan koko jossakin keskikäyrän alapuolella vissiin, vaikka siis aiemmin kerrottu olevan "normikokoinen". Pää on huolta täynnä, että mikä kasvun hidastuma se nyt on tullu... :(

Jouluäippä ja pieni rv 31+6
 

Yhteistyössä