***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Killi Meillä esikoisella oli käytössä tuo Gracon logico ja se odottaa säilössä tätä tulokastakin. Graco on tosi iso ja painava, mutta siis tilava. Menee isompikin lapsi pitempään. Tosin meijän pikkujätti siirty isompaan istuimeen jo 5kk iässä ja viimesen kerran taisi toisessa autossa tuota kaukaloa käyttää joskus 7-8kk iässä kun loppu vyöt kesken. Brion kaukalo on ahtaampi ja pystympi. Meillä tosin tuo graco välillä jumittaa siihen telakkaan. Itekin valitsin tuon osittain tuon matkasysteemin vuoksi että voi käyttää gracon matkarattaiden kans, mutta tosiasiassa sitä tuli käytettyä vaan muutaman kerran. Hirveesti ei tullut ekan 5kk aikana vauvan kans käytyä ostoksilla ja tavan ruokakaupassa laitoin kärryjen turvaistuimeen. Ja noi gracon matkarattaatkin on osoittautuneet aika huonoiksi vaikkei halvinta mallia otettukaan. Ne ovat pojalle pienet jo ennen ku edes 2v ikää. Painoraja tullut täyteen ja jalat roikkuu jo jalkatuen ohi, joten ei todellakaan hyvä ostos. Ajattelin niitä nyt pitää sen ajan kun toinen käyttää vielä kaukaloa mutta sen jälkeen laitan kiertoon sekä kaukalon että rattaat vaikka lapsiluku ei vielä ehkä täynnä olekaan. Jos nyt itse olisin kaukaloa ostamassa niin ostasin ehkä Britaxin tai Maxi-cosin. Maxi cosi hieman kalliimpi, Britaxikin hieman kalliimpi mutta ei minusta hirveän paljon. http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1671
 
Tänään oli sitten viimeinen työpäivä ja äippäloma voi alkaa. Tunne on aika mukava kun ajattelee ettei tarvi töiden takia nousta pitkään pitkään aikaan. Hyvin sain tsempattua vielä loput päivät töissä kun viime viikko meni pojan vesirokon kanssa. Kyllä oli ihan viimeisiä päiviä silti töissä, kun suursiivouksia tehty ja joutunu nouseen, laskeen ja kyykkimään. Avaimet luovutin iloisin mielin ja työparin kanssa törsättiin kakkukahvit =)
Huomenna viedä tunnit palkanlaskijalle ja hoputtaa sitä laittaan paprut kelalle, kun minun äippärahaan laskettiin myös tämä loppu työssäolo.
Ens viikolla lähtään vielä käymään minun kotona ja samalla reissulla ajellaan sitten sairaalan kautta kotiin, noin 1000km lenkki. Olis synnytystapa-arvio 10pvä, esikko tuli suunnitellulla sektiolla, perätilan takia ja tässä ollaan niin sanottu ensisynnyttäjä. Supistellu ei ole kertaakan vielä elämäni aikana mutta niin ne lupaa että kyllä se vielä jossaki vaiheessa supistaa...tähän luotetaan =) Välillä jos olen käyny reippaammin kävelyllä tai töissä joutui kovin nousemaan korkeammalle niin on ollut ns. "alakerta" kipeä, kai ne on sitten niitä liitoskipuja.
Possunuha jyllää tosissaan meidän 1500 asukkaan kylässä. Minua se ei sen kummemmin huoleta kun on niin sanottua kausiflunssaa paljon seassa, enää ei ketään testata onko possua vai nassua. Joulu ollaan kotona ja ristiäiset varmaan pidetään joulun ja uuden vuoden välissä, menee samoilla nisuilla =) miehen sisko tulee etelästä tänne jouluksi niin ei viiti niitä ajeluttaa ees sun taas. Kummit on mietitty, pitäis vaan suostumus kysyä. Nimi on tytölle valmiina mutta poika onkin asia erikseen, molempien puolella on paljon poikia ja kaikki kivat nimet jo käytössä. Jospa se lupaus pitäis paikkaansa...
Huomenna poksupäivä 35+0 ja ma neuvola pvä.
Nyt vaan ollaan ja nautitaan!
 
Jouluäippä, mulla oli vauvan painoarvio rv 31+4 noin 1700g. Ala- ja keskikäyrän välillä kokoarvio seilaa. Sf oli noilla viikoilla 28 cm.
Mulla tosiaan tarkkaillaan vauvan kasvua parin viikon välein äitiyspolilla, kun esikoista odottaessa oli kasvussa pahoja ongelmia.

En usko et sulla syytä huoleen, mullakin on viime viikkoina sf-mitan kasvu hidastunut noin puoleen senttiin viikossa, välillä kasvoi nopeammin. Vauvahan voi olla eri asennossa tai alkaa jo laskeutua!
 
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=858&toimittajaid=1

Me laitettiin Emmaljunga kun esikon vaunut vielä priima kunnossa ja tuon istuimen saa adapterilla siihen runkoon kiinni...tiiä sitten minkälainen on mutta kyllä se sen rapea puoli vuotta kuiten menee.
 
Jäi tuonne edelliseen viestiin laittamatta, että painoarvio rv 31+1 oli n. 1600 g ja annettiin ymmärtää, että vauva oisi pienehkö, vaikka tähän asti puhuttu viikkoja vastaavasta. Onko sulla takhisis tähän asti sanottu mitään erityistä vauvan kasvusta tai annettu syytä huoleen?
 
Painoarviosta, meillä oli 32+2 painoarvio 2kg, keskikäyrän ja yläkäyrän välissä menee. nyt oli sf pompannu parissa viikossa 28->31cm, mikä on aika paljon kun kumminkin kaveri on jo pää kiinni ja alhaalla.

Meillä on toi gracon logico s, kokemusta ei vielä ole ja kärreiksi ostin gracon quattro sportit kun "halvalla" sai. sit löytyy viel boran yhdistelmät..

jaha, suklaakakku taitaa olla jäähtyny, jos maistas..
 
Heip!

Huomenna ois lääkärineuvola, toivon sydämestäni, että vauva ois tajunnut kääntyä takaisin oikeinpäin.. :| Ei hirveesti innosta se kääntämisyritys. :x

Kaukalosta Meillä on myös tuo Logico S. Pähkäiltiin Maxi Cosin, Britaxin ja tuon Gracon välillä. Haluttiin jalustallinen siis.. Maxi Cosi vaikutti jotenkin "heppoiselta", vaikka onkin saanut hyvät arvostelut. Ja siinä oli vain 3-pistevyöt..
Monet sanoo, että tuo on painava kannettava, mutta loppupelissä ei sitä tarvitse niin älyttömästi kantaa, varsinkaan sitten kun vauva on isompi.

Koivunkäpy Minkä lämpöpussin tilasit? Pähkäilen edelleen sen(kin) kanssa mikä ois hyvä.. :whistle:

SF-mitasta ja kasvusta Mulla on nyt kahdella viime kerralla ollut sf-mitta sama 33cm. Mutta en osaa olla huolissaan.. Kuopuksen aikaan nimittäin kävin äitipolilla viikolla 40+0 kun epäiltiin raskausmyrkytystä. KOLME lääkäriä ultrasi ja mittasi vauvaa ja saivat kokoarvioksi 1,8kg-2,3kg. Koittivat etsiä syytä ultraamalla mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Me oltiin tietty huolesta soikeana ne pari päivää ja kaikki kauhukuvat kävi mielessämiksi vauva on niin pieni. :/
Tyttö syntyi siitä kolmen päivän päästä ja painoi 3kg 320. :whistle: :whistle: En luota enää PÄTKÄÄKÄÄN noihin ultra-arvioihin. Täällä ei kyllä olekaan mitään synnytystapa-arviontia/ultraa... Että älä Jouluäippä huoli!! :hug:

Kela taas yllätti.. Olen jättäny elokuussa äippärahahakemuksen, eilen soittelin kun mitään päätöstä ei ole kuulunut, vaikka äitiysloma on alkanut jo 24.10. No yllättäen aikoivat alkaa pikimmiten käsittelemän sitä, iltapäivällä jo joku mamma soitti sieltä, kun mulla ei ollut siinä tulonhankkimiskuluja.. Nyt pitää sitten niitä selvitellä ja lähettää sinne! Hitto niillä ois ollu monta kuukautta tässä aikaa kysellä niitä, viivästyy koko päätös nyt tuon takia.

Eilen haettiin upouudet vaunut Lastentarvikkeesta. =) Tuossa ne koristaa olohuoneen nurkkaa nyt. :D


Miracles ja Tyyne 35+3 :heart:
 
Meillä on kanssa tuo Gracon Logico, ei sen kummemmin vertailtu kaukaloita, telakka oli ihan ehdoton vaatimus. Aika painavalta minun mielestä pelkkä kaukalo tuntui, siihen kun lisätään vielä vauva kyytiin, niin ei pitkiä matkoja jaksa kyllä kanniskella sitä, mutta eipä sitä esikonkaan kanssa kaukaloa tarvinnut kantaa kuin asunnosta-autoon ja päinvastoin ja kauppareissuilla kärryihin, jos kaukalon otti mukaan. Vaunuina on sitten Emmaljungan yhdistelmät.

Katselin tuossa jo valmiiksi vauvan kotiutumis vaatteet, saa mies sitten tuoda ne mukanaan. Tosin pitäis kyllä ostaa vielä vauvalle kypärämyssy, joku hattu, ja hanskat ja töppöset. Tosin varmaan ihan villasukat/tumputkin menee, kun melkeinpä kaikki haalarit on käännettävillä hihan- ja lahkeensuilla.

Ei meillä ole enää tässä vaiheessa mitään ultria, joten ei ole tietoa vauvan painostakaan. Sf on kuitenkin kokoajan kasvanut nätisti keski- ja yläkäyrän välissä.
 
Sf-mitasta. Mulla ollu viikoilta 28+5 sf-mitta 23,5 senttiä. Ei ole siitä kasvanu eikä laskenu yhtään. Kyllähän tuo vähän itellä huolettaa miksei kasva, mut kai se johtuu vauvan poikkitilasta. Tosin ultrassa näkyi viikolla 31+5 raivotarjonnassa ja painoarvio oli 1900g. Että kai se siellä kasvaa tuosta sf-mitasta huolimatta. Mun tilanteessa pitäis mitata vyötärönympärystä että sais edes jotain vertailua, kasvaako maha ollenkaan. Vaan eipä oo tullu mittailtua. Tämä vyötärönympäryksen mittaaminen oli siis th:n kehoitus, mun oma neukka ei tiedä tästä mitään..
En sit tiiä miten nyt, ku ei haisuakaan koska seuraava neuvola. Kuinka monen viikon päästä :/

Miten te muistatte minkä merkkisiä ja mallisia kaukaloita ja vaunuja teillä on. Meillä esikon 3 vuotta vanhat vehkeet enkä mä kyllä muista ollenkaan kaukalon merkkiä, saati mallia. Vaunut on emmaljungat mut mallia en kyllä muista. Olisko ollu joku city cross? En kyllä mee takuuseen!
 
Mulla taas sf-mitta menny koko ajan alakäyrällä...nyt maanantaina viikolla 31+1 oli mitta 24,5cm, mutta kasvaa kuitenkin tasaisesti. Th oli sitä mieltä, että mikäli kasvu yhtään enää hidastuu ni laittaa lähetteen aika herkästi äitipolille. Itte en oo asiasta ollu huolissani, ainaki kk sitten äitipolilla ultratessa sikiö kasvoi kuitenkin ihan normaalimitoissa.
 
Myräkkä, muistaa noi merkit ku tuli vasta ostettuu :LOL: mut sitä älä kysy minkämerkkisissä poikaa on lykitty, rattaat siis, vaunut oli emmaljungat, samoissa lykittiin tyttöä, semmoset suoraan 70-80 luvulta, viininpunaista samettia.. :p

JAha, lääkettä kitusiin ja petiin.
 
Kiitos vaan kaikille kommenteista koskien turvakaukaloa! :flower: Aika monella teistä tuntui olevan Gracon kaukalo... se olis Vauvatalo Johannassa tarjouksessa ( telakka + kaukalo ) 149 eur, ei paha. Tarvii varmaan mennä huomenna katsomaan ja tunnustelemaan, että minkä oloinen se on. Miinusta tietty on se iso koko ja painavuus (?), mutta en usko että sitä kaukaloa tarttee kauheesti kannella. Matkaratassysteemi olis kiva, tosin Sanle tuolla totesi, ettei ne matkarattaat ole kovin hyvät... voi hemmetti. No joo, jos nyt menis perjantaina kattoo millainen itse kaukalo on ja sitten pikkuhiljaa tekis päätöksen. Tuota Sanlen mainostamaa Britaxia tuli myös katottua, se on vielä kohtuuhintainen. Maxi Cosi jää kyllä meidän hintahaarukan ulkopuolelle kun halutaan ehdottomasti jalustalla tuo meidän kaukalo... vaikeeta! :eek:

Sf-mitasta oli puhe... Mullahan se on mitattu ekan kerran viikolla 24 jolloin se ei ollut ees käyrällä :'(.
Tässä mun mitat:
rv 24: 18 cm
rv 26: 22 cm
rv 31: 26.5 cm
rv 33: 28 cm

Käyrä kulkee alakäyrää pikkasen ylempänä, onneks kummiskin on ollut tasaista kasvua. Mutta mitään painoarviota mulle ei oo tehty?! Missä te kaikki saatte painoarvonne, ultrassako, äitipolilla, neuvolassa? Olis kiva vähän tietää topin mitoista, mutta mitään ei oo sanottu. Viimeeksi terkka vaan sanoi, että tasaisesti kasvaa tän mukaan max. 3.5 kiloiseksi. no joo, se kuulostaa ihan hyvältä, mutta kun alakäyrällä mennään, niin olis ihan kiva tietää että minkä kokoinen tuo vauva oikein on. Voihan se olla isompikin tai pienempi...

Killi12 ja Topi 33+3 :heart:
 
Huomenia!
Täällä puhuttu kaukaloista.. meillä ei oo mikään hieno kaukalo käytössä, vaan joku ihan perusperus kaukalo ilman mitään luksuksia.. :whistle: mutta hyvin pelitti esikonki aikana joten saapi luottaa nyttenki. ei kuitenkaa oo niin pitkä tuo käyttöikä jotta viitsisi satsata parempaan..

Mun massu kasvaa keski- ja alakäyrän välissä, ihan kuin esikonkin aikaan, ja hän oli alle kolmikiloinen syntyessään rv 40+3.. joten pieni vauva luultavasti nytkin tulossa.. ens viikolla on viimenen ultra jossa annetaan painoarvio.. ultran jälkeen on neuvolakäynti, jossa katotaan sairaalalaput kuntoon ja laitetaan synnärille menemään..

Huomenna toivottavasti saahaan uuden kämpän avaimet ja päästään lauantaina muuttamaan! ei passaa itellä kyllä tehä juuri mitään, mutta onneksi on tulossa isot apujoukot niin ei tarvi stressata..

Upp3 ja masukki 32+2
 
tuosta SF mitasta vielä, mullahan se oli kahdella edellisellä kerralla 28cm ni nyt oli pompannu 3cm.
Mä oon saanu painoarvion ku oon noissa ultrissa juossu ja meillä on sen verran kokenu neuvolantäti että se osaa käskopelolla kokeilla koon :D
Olipsa tyhmä yö. selällään ja mahaklllaan ku ei voi nukkua ja tuo vasen olkavarsi on tuskasen kipee ettei kärsi silläkään kylellä olla ni joutu koko yön makaamaan oikeella kyljellä. hiukka kieroonkasvanu olo :LOL:

Upp, jos meillä ois ollu viel vanhoja juttuja tallessa niin en tasan ois uutta ostanu, mut ompahan nyt jämy-arvoa kaukalolla..

ne rattaat mitkä meillä on tämmöset: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=901&valikoimaid=5 noissa on kookkaat pyörät ja hyvä jousitus, jos niillä vaikka pääsis jopa soralla eteen päin. talvella jos on enemmälti lunta tms ni sit borat alle ja postin hakuun. lisäys, noista rattaista ei kyllä maksettu ku 160e vai 170e, olivat superhyperextratarjouksessa..

Jaha, pooika hoitoon taise lähtee kohta kävelemään sinne :saint:
 
Hei vaan!

Kaukalosta on ollut puhetta, ja rattaista...
Meillä tuo gracon logico s telakalla. Ja sit on nuo gracon tuplat, varmaankin uusimmat versiot. Niihin menee koppa eteen ja taakse, tosin mulla on siihen vauvalle koppa gracon sein ja tarkoitettu just noihin rattaisiin. Siinä on sellainen kiila pään alla, et voi laittaa niinku pään työtäjää kohden...
Muutoin löytyy siten teutonian tuplat, vierekkäin istuttavat. En varmaan muita käytä kun on tuo toinen niin pieni vielä... On sitten kyl brion duot, ja brion racet... joo rattaita löytyy... Ne racet on nyt käytös, ku on kevyet nostaa ja likka tykkää niissä istua ja velipoika lykkiä :heart:
Niin ja on meillä vielä brion seisontalautakin...

Huomasin eilen et lidilin mainos tuli ja siinä oli 15e joku pikanen toppapuku, keltainen, olis neutraali, mut taas toisaalta ei kannata ehkä ostaa, paitsi jos vaunuttele paljon.. Vaikeita päätöksiä. Mulla on myös sellainen pussi kaukaloon, mut kun sen sinne virittää, niin ei sitä pois siitä viitti repiä kyl usein.. :kieh:

Mulla on eilisestä asti ollut sellainen kummallinen paineen tunne, ihan kuin joku yrittäis pihalle, MUTTA kun tää masukki on poikittain, sen myös itse tuntee, niin ei se ainakaan pihalle sieltä ole tulossa :LOL: Mikä lie sitten painaa... Ärsyttää vaan kun ei oikein pystyis tekeen mitään, ku tosiaan niin inhottava tunne...

Mulla olis vielä pariviikkoa äippäloman alkamiseen, tosin hoitovapaalahan tässä ollaan, et eipä se mihinkään muutu... Ekan äippärähän saan vasta 17,12, et puolitoista kuukautta ilman rahaa tarttee sitten olla. kun ei veronpalautuksiakaan tule paljoa... oneksi ei tartte maksaa.. ;)

Nyt kahvin kimppuun ja odotteleen, et mun äiti tulee nostaan mun talvirenkaat autoon jotta voin mennä ne vaihdattaan :p
Tosin uhkasin jo vaihtaa itse, mut ihan vielä en viitsis alkaa tekeen liikaa hommia, parin viikonpäästä, kun 34 täynnä :heart:

Jisse ja mimmi-jami
 
Huomenta!

Kaikki tuntuu olevan jotenkin niin valveutuneita että mua kohta alkaa ihan hirvittää... pitäisköhän vähän katsella että mitä kampetta tälle Mötkylälle oikeastaan on ja tartteeko jotain. Muttakunmuttakun toi vessaremppa on edelleen kesken ja ennen kuin se valmistuu ei vaatteita voi paikalleen laittaa niin tässä nyt elellään vähän niinkuin aikalisää tai väliaikaa... Sen verran olen kamppeita pessyt mitä mahtui tonne äp-laatikkoon odottamaan mutta loput ei nyt mahdu sit mihinkään. Sen kaukalopussukan ajattelin kyllä pestä tässä lähiaikoina mutta ei sillekään mitään säilytyspaikkaa puhtaana ole :| Vaunut on anoppilassa jemmassa, nekin odottaa ikäänkuin sen vessarempan päätöstä. Onneksi laatat on jo seinissä, saumata pitäis ja sit kalusteet ja kattopanelit paikoilleen. Mies vaan on flunssassa niin työmaa seisoo :eek: Toppapukua Mötkölle miekii aattelin mutta ovat niin julmetuissa hinnoissa ja kun ei kuitenkaan voi ostaa kuin ihan korkeintaan 62cm olevan niin eihän se mahdu kuin kuukauden päälle... ehkä me kokeillaan pärjätä sillä kaukalopussilla ja äp:n yli-isolla toppiksella. Minkähänlainen toi tumppu- ja lapastilanne meillä oikein on...? Pitääkin ruveta ihan katselemaan sillä silmällä noita kamppeita.

Raparperi ja Mötkis 33+1
 
Jouluäippä, ei lääkärit ole ollut huolissaan vauvan kasvusta, vaikka pienehkö onkin. Kun mulla tosiaan ultrataan 2 viikon välein ja aina tehdään painoarvio, niin tärkeintä on ollut et kasvua tulee. Loppuun asti ultraillaan parin viikon välein!
Sanottiin viimeksi vain et ei varmaan yli 3 kiloista ole tulossa. Itsekin oon ollut pieni syntyessäni, vaikuttaakohan se asiaan.. Kerran kysyin neuvolassa asiasta, kuulemma vanhempien syntymäpainosta voisi päätellä vauvankin kokoa :/ Tiiä sitten onko näin..

Tein eilen pellillisen torttuja, kun niin houkuttelevasti oli jo myynnissä isot kasat taikinalevyjä. Mies söi pari, ja enää jäljellä on 1, eli tämä mamma "hieman" herkutteli :ashamed: Ei mitään kevyttä herkkua nuo voitaikinasta tehdyt tortut, mut oli kyllä hyviä :p

takhisis ja masukki 34+6
 
Täällä kanssa eräs joulutorttujen mussuttaja :LOL: . Ne on ihan tajuttoman hyviä ja myö isännän kanssa ne vedetään aina kahdestaan naamaan, kun tytöille ei oikein kelpaa :saint: ...
Nyt on alkanut tajuton turvotus ja sen huomaa, vaakaan kun uskaltaa vaan hypätä :whistle: . Ja hitsi kun nuo kaikki joulusuklaat sun muut herkut on tulleet kauppoihin, niin eihän tää mamma voi niitä vastustaa...

Tänään menen siis ottamaan tuon possurokotteen, jännityksellä odotan, tuleeko siitä mitään sivuoireita...

Jessie + nappula 31+2
 
Samaa mieltä noista painoarvioista kuin monet muutkin täällä: esikoisen kohdalla painoarvio heitti n. 500 g, neuvolatäti käsikopelolla taas osui ihan täsmälleen oikeaan.

Mulla on sikainfluenssarokotteesta tullut sivuvaikutuksina pieni nuha, tosi kipeä käsi jota ei voi liikuttaa ja kahden päivän päänsärky. Nyt jo tuntuu että miten näitä jaksaa niin mitenköhän itse taudista olisi selvinnyt...

Tekis munkin mieli päästä ultraan, kun olen viimeksi nähnyt masukin rv 20 eikä yhtään ultraa ole enää tiedossa. Esikoisen aikana ultrattiin aika useinkin, neuvolan ultralla ja synnytystapa-arviossa.

Bellona 32+3
 
Minä olen kanssa jo joulutorttuja mussuttanut! Ja joulusuklaatakin jo syönyt! Nam. Pitää vaan yrittää hillitä herkkuhammasta, kun noita menisi ihan älyttömästi kerralla. Siksi torttuja en paista kuin 2 kappaletta kummallekin, kun voisin itsekseni syödä vaikka pellillisen.
Ja tänään teen mustaviinimarjoista vispipuuroa, niin on herkkua taas syödä iltapalana. Pakkaseen pitää alkaa saada tilaa, että voisi sinne ruveta vierasvaraa leipomaan. Nyt on täynnä omenanpaloja, -sosetta, marjoja yms. ja tuntuu, ettei mitään mahdu sekaan. Mutta hyvä kun on marjoja, niin saan popsia. Tosin liekkö tuolla kohta muuta kuin mustikkaa, hiukan mansikkaa, puna- ja mustaviinimarjoja sekä puolukkaa...

Mutta kauppaan.

Ja poksumispäivä

Kattiina ja Möykky 36+0 POKS
 
Koivunkäpykö se valitteli kun ei voi kuin oikealla kyljellä nukkua? Sanoin tänään appiukolle että alkaa jo oikea solisluu olla melko kipeä. Minä kun jo maanantaista saakka nukkunu oikealla kyljellä. Vasenta kylkeä ei voi käyttää ku tuohon rokotuskohtaan sattuu vieläki. :/
Lisäksi heräsin viime yönä ku oli niin mielettömän huono olo. Melkein piti nousta oksentamaan keskellä yötä :( Onneksi kuitenki sain jatkettua unia hetken pyörimisen jälkeen eikä tarvinu oksentaa.. En sit tiiä mistä se tuli; söin eilen paljon vähemmän herkkuja ku monena edellisenä päivänä.

Mullakin tuota paineentuntua oli eilen. Sitä on siis pitkään ollu sillon tällön ku pissalla käy. Tuntunu et täytyy ponnistaa ja toivoa samalla ettei vauveli putoa pönttöön.. Eilen sit aina ku tuli supistus niin tuli paineen tuntu. Supistusten välillä tätä paineen tuntua ei ollu, supistusten aikana vaan..

Saas nähdä koska täältä päästään kotiin. Siis kun mies lähti vasta eilen töihin. Yleensä menevät maanantaina. Ja torstaina tulevat. Tuskin tänään kuitenkaan tulee ku eilen vasta meni. No, jokatapauksessa, sit kun kotiin päästään niin alan pyykkäämään ja laittamaan tavarat vauvaa varten valmiiksi. Nyt voi jo ottaa vähän rennommin kun on jo lupa synnyttää.. :)

Myräkkä ja keiju 34+0 POKS
 
Kaukalosta: Meilla Recaro ja ollaan oltu tyytyväisiä. Nyt siis toinen käyttäjä sille. Isofix pitäs varmaan jossain vaiheessa siihen ostaa, ku esikoisella on nyt kaksi, kun molemmissa autoissa on hälle isofix ja istuin... Saapi vauva nyt aluksi toisen sitten kaukaloonsa. Kattoo nyt miten sujuu niiden vaihtelu sitten autosta toiseen. Eihän se iso homma ole ja nyt kun ei poika ole enää hoidossa, niin ei tartte molemmissa jatkuvasti ollakaan.

Mä hain tänään hirmu tarpeet kaupasta, jotta voin leipoa ja tehä ruokaa pakkaseen. En vaan ymmärrä miten sinne mahtuu mitään, kun marjoja kanssa täynnä :whistle:
Juuri laitoin vauvanvaatekoneellisenkin, joten nyt saisi sitten niitäkin kohta laitella laatikkoon valmiiksi. Niin ja vaippoja ostin pakkauksen ja tutteja, jos tämä vaikka niitä tykkäisi imutella, vaikka tuo esikoinen ei ikinä niistä perustanut.

Kattiina on jo pitkällä, joten kohta alkaa varmasti meidänkin pinoon vaaveja tulemaan. Hui! Sitä itsekin tajuaa, että kohta meitä onkin neljä.

Mä ostin käytettynä Jonathanin toppahaalarin ruskean kokoa 56, jotta saa nähä kauan menee. Kaukalopussukka meillä on Eisbärchen ja musta oli tosi kätevä, eikä vaikea laittaa. Helppo nostaa siinä jopa vaunuun sitten vauva jos nukkuu....

Kelalta tuli äippärahapäätös, no saan sitä sitten vasta helmikuussa, kun siihen asti tulee palkka. Ihna kiva veronpalautuskin tulossa, tosin se menee kaikki meidän rakennustilille, kun tuli tuo toinen auto ostettua sen rahoilla =)

Jaahas, nyt tekemään pitsaa ja mokkapaloja pakkaseen....

Enni ja pikkuinen 34+5
 
Mä oon vielä toistaiseksi jättänyt joulusuklaat kauppaan... Mut torttuja on kyllä tullut tehtyä jo muutamaan kertaan, ja kumman nopsaan ne aina häviää :LOL:

Me ostettiin kesällä noin uudet vaunut ja kaukalo niin hyvin muistaa vielä mitä tullut ostettua. Esikolla oli aikoinaan Emmaljungan Classic kuomurattaat kantokassilla. No joo se niistä.

Eilen laitoin jo valmiiksi vauvan kotiutumisvaatteet, tosin pitäis kai tehdä varuiksi pojallekin sopiva setti, koska edelleen vähän takaraivossa kummittelee, että mitäs jos se tyttöveikkaus ei ollutkaan oikea... Tosin itsellä kyllä on ihan tyttöolo ja pari muutakin sanoneet, että tyttömasulta näyttää, noh nuo nyt on noita tuollaisia juttuja, että eipä niistä kannata kauheesti mitään päätellä. Ostoslistalla lukeepi vielä maidonkerääjät, kypärämyssy, paksumpi joku hattu, jonkunlaiset hanskat ja töppöset. Yksi pieni setti lapasia + villasukkia on, ja sitten on muistaakseni joku 6kk kokomerkinnällä olevat toppa töppöset + tumput mitkä aikoinaan ostin esikolle eikä ne ees mahtunut, heh. Niin ja yhdet topparukkaset. Haalarit pääasiassa melkein kaikki on sellaisia, että niissä on käännettävät hihan- ja lahkeensuut.
 
Vau, myräkällä on jo hyvin viikkoja! Juu minähän se valitin että kun ei voi nukkua ku oikeella kyljellä ja kun päivätki makaa ni kohta on makuuhaavat vähintäänkin. |O mulla kans välillä ihan törkee paineen tuntu alhaalla, ja sit ku maha ei taas toiminu ties kuji moneen päivään ja nyt toimii ni suunnilleen itkua tirraten saa käydä vessassa ja tunkee tulppaa toiseen reikään ettei tonttu putoo. onneks ei oo maha kovalla.. sit ois oikeesti kusinen tilanne. Ja kaikkia kiinnosti...

Täällä kans lentsunen olo rokotteen jäljiltä.
Ukolta kyselin missä on meidän taaperokärri että sais puita hakee, ei tuo suostu vastaamaan, tietää ettne kantamaankaan ala niitä, unohti illalla hakee puita ku tässä sählättiin kaikkee muuta.

Mä tajusin just että meillä on varmaan 10 pikkusta toppapipoo :ashamed: ja äippäpakkauksen toppapuku vm -08, sit pitäs tulla semmonen ihan pikkanen toppapuku, sit on -05 käyttämätön äippäpakkauksen puku, vuoden 1 ennen 2 puku, lassien 74 suht ohueksi päässy puku... ja makuupussi, tosin en vieläkään tiedä mitä sillä tekee, onhan se näppärä toki lattialla.. tosin tuo pieni toppis on enemmän tytölle sopiva, semmonen missä on keltanen frilla vyötäröllä, mut on se lämmin ja kotimainen. :D

KAuheesti tekis mieli ommella/viikata pyykkejä jnejne, mut jos vaan tyytys viel makoilee, maanantainen osotti sen ettei oo mun homma tehdä mitään..
 

Yhteistyössä