***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** lokakuussa

Jokos mammat on miettineet, miten joulua vietätte ja missä? Joko on lahjojen ostot aloitettuna? :)

Mulla on ihan kamala joulukuume ollu heti siitä lähtien, kun ensimmäiset lumet tipahteli maahan täällä meillä! Lahjoja alettu jo mietiskelemään ja pitäis alkaa ostelemaan pikkuhiljaa kaikki valmiiksi. Olis kiva saada lahjat hankituiksi ennen tontun syntymää.

Ajatelkaa että suurella osalla meistä on jouluna jo ekaa jouluaan viettävät pikkutontut ja loputkin tonttuuntuvat hiukkasen joulun jälkeen, niin ihanaa! :heart:

Heipan hei!

:wave:

Me meinataan viettää joulu ihan kotosalla, ku tuo l.a. ajottuu niin lähelle joulua (27.12.), ettei kyllä arvata mihinkään pidemmälle lähteä.
:xmas:

Ensviikolla menen sitte ottamaan possupiikin. Mulla ei oo ollu missään vaiheessa ehdotonta kantaa suuntaan eikä toiseen, en ole juuri edes ajatusta uhrannut koko asialle. Eilen nlassa vaan sitte tuli puheeksi ja kyllä mä sen nyt aion ottaa. Varsinkin viimesen kolmanneksen odottajille sitä ihan erityisesti suositellaankin.
Muutoin nlassa ei ihmeempiä, painoa tullu +700g viikossa, mikä tietysti vois olla vähemmänkin, mut en siitä ny sen enempää aio ressiä ottaa:) Tietysti pitää vähä kattoa mitä suuhunsa pistää...Vauva on raivotarjonnassa ja syke oli +140 mitä se on melkeinpä koko raskauden ajan ollutkin.

Ei tänne kummempia. Mun äidille on iskeny mummokuume, oli kuulemma IHAN pakko ostaa vauvalle haalaria, pipoa ja unilelua :LOL: :heart:

Vau 31+2

Joulumieltä täälläkin :xmas: :wave: Ootan että pääsen laittamaan koristeita yms. ja lahjoja paketoimaan :) oon miettiny lahjoja ja yhden jopa ostanutkin jo pojalle yhden ;) viime jouluna ei fiiliksiä oikein ollu kun sairastin synnytyksen jälkeistä masennusta, niin nyt odotan tulevaa juhlaa aivan eri mielellä. koristeitakin oon jo väkertänyt ite :whistle: kuusta meille ei laiteta, tuo 1v2,5kk sen verran vekkuli tapaus että ois varmaan kuusi nurin sen 100x päivässä, tai vähintään koristeet pitkin kämppää kokoajan.

joulu vietetään luultavasti kotona, ainakin jos vauva on jo syntynyt.. la on 22.12. joten voi hyvinki olla jouluksi jo syntynyt, tai sitten ei :D varmaan käydään jomman kumman perheen kans viettämässä jouluaatto ja -päivä jos vauva on masussa sillon, saapa nähä.

Joulu vietetään kotona, niinkuin kaikki joulut tähän asti. Viime joulu oli eka ku saatiin olla keskenämme koko joulu; yleensä meillä ollu mun äiti ja veli. Jotenkin haluan viettää joulun ihan vain miehen ja lasten kanssa. Mutta tänä vuonna he varmaan taas meillä ovat.
upp kai joulupuun voi silti laittaa? Meidän esikko oli 1v5kk toisena joulunaan ja todella eläväinen tapaus. Kiipeili lahjojen päälle ym. Mutta mänty sai olla paikalleen.. Neulaset kuitenki pistelee sen verran ettei halunnut lähelle mennä. Koitti kyllä jotain koristeita alas repiä, mutta kun jonku kerran kielsi niin sit alkoi jopa uskomaan.. Ja joka edellisenäkin vuonna yritti mäntyyn kajota, mut ei niistä neulasista tykkää kun pistelevät. Saas nähdä miten tänä vuonna. Kun tuntuu että vallattomampi tapaus vuosi vuodelta :D Mutta joulupuuta ei kyllä misterin takia laittamatta jätetä.

Saas nähdä ehdinkö saada rokotteen tarpeeksi aikaisin. Tai että ehtiikö se vaikuttaa tarpeeksi aikaisin. Mun äiti nimittäin oli sunnuntaina meillä, oli maanantaina sairastunut ja testanneet olivat onko sikaflunssaa vai tavallista. Verikokeiden tulosten arveli tulevan loppuviikosta. Toivottavasti ei sikaflunssaa, koska sain rokotteen vasta eilen. Sitten se on tarttunut minuunkin jos äidilläni se, niin rokotteen lisäksi joudun tamiflun ottamaan. Voi tätä elämää..

Pieni voimanpatti kasvanu vasempaan haukseen, kun rokottekohta turvonnut :LOL: Villin näköinen..

Supistelee aina välillä, ei aina onneksi kipeitä. Pitää vaan muistaa levätä. Isäntä vieläki kotona. Tai siis täällä anoppilassahan me ollaan. Maanantaisin ne yleensä lähtee, mut täällä niin huonot kelit ettei pääse helikopterilla mihinkään eikä kävellen kun niin liukasta. Saas nähdä koska lähtee; ja miten kauan sitten on ku lähtee. Kun yleensä sit torstaisin tulleet takaisin. Ja jos huomenna lähtevät niin ovatko viikon sit siellä. Saa kyllä tietty ollakin, mut sit me joudutaan vaivaamaan mummaa ja vaaria enemmän ku tarkoitus oli.

Näin viime yönä unta että sairastuin sikaflunssaan. Jouduin sit johonki eristyksiin ja siellä ku kävin vessassa niin pikkuhousut oli täynnä limaa. Siis aivan tosi paljon oli limaa. Ajattelin siinä sitte et limatulppa meni, et nyt saa alkaa valmistautumaan synnytykseen..
On se jännä kuinka vilkas mielikuvitus ihmisellä on raskaana :D

Myräkkä ja keiju 33+5

Täällä meinataan olla joulu kolmisteen ( toivottavasti meitä on siis jouluna kolme! :D ), tai jos topi päättää jarrutella tuloaan yli joulun niin sitten kaksin. Toisen kotipuoleen kun on 300 kilsaa matkaa ja toisenkin 170 kilsaa, niin ei tosiaan viitsitä lähteä mihinkään. Reipas aikomus on tehdä jouluruokia valmiiksi pakkaseen äippälomalla... ;)

Mä tässä vielä mietin tuota rokotuksen ottamisajankohtaa. Ens viikolla rokotuksen saa tk:ssa ma-pe, ja perjantai mulla on viimeinen työpäivä. Meinaan vaan, että pahimmassa tapauksessa saan kunnon kuumeen yms rokotteesta, ja vika työviikko menee pipariksi jos jään saikulle. Eli jos siirtää rokotetta suosiolla perjantaille 6.11.... mitä mieltä ootte?

Mä oon todella jouluihminen! Heti kun vähän sataa lunta niin tulee niin jouluinen olo ja tekis mieli jo alkaa laittelemaan valoja yms. Mutta yritän aina hillitä itseni sinne joulukuun alkuun :D

Joulu on viime vuodet ollut tapana viettää ihan kotosalla miehen ja esikoisen kans, tänä jouluna siinä on sitten varmaan jo pikku tonttu mukana :heart:
Joululahjoja en ole vielä ostellut, mietityttää miten niiden kans oikein tekisi.. Tarkoitus oli veronpalautuksilla ostella, mut kun la on 4.12. niin kiire tulee :eek: Onhan siinä ennen joulua vielä aikaa, jos pikkuinen syntyy ajoissa, mut jos yli menee niin aika käy vähiin!

Tänä aamuna oli neuvola, oli tarkoitus saada possunuharokote, mut terkka sanoikin et rokotteet kerkesi jo loppua :eek: Loppuviikosta olisi kai tulossa lisää, perjantaille sain uuden ajan.
Hb ei suostu nousemaan, oli edelleen 110. Kai se olisi rautaa alettava syömään vaikka koko raskauden oon pärjännyt ilman. Olisi kuulema hyvä saada ennen synnytystä nousemaan. Missäs ruoka-aineissa rautaa olisi luonnostaan?! Veriletuissa ainakin, mutta ei ole suurinta herkkua :x

Upp3, nuo rytmihäiriöt on tosi ikäviä. Mullakin vaivannut varsinkin nyt loppuraskaudessa. Tosin syytä niille ei ole löytynyt!

Nyt pitää lähteä hakemaan tyttö eskarista!

takhisis + asukas 34+4

Neuvolasta palattu sokerimittari kainalossa :kieh: eilisten sokerin pomppausten jälkeen ja neuvolassa mitatun perusteella pitää ny vähän seurata..
Painoa tullut vain puolkiloa viikkoon,
SF noussu taas omille käyrille, nyt oli 31cm, enemmänki ois saatu jos ois uudestaan mitattu :xmas:
Pää kiinni ja paikat sormelle auki.
Mitäs muuta.. siinäpä ne, tärkeimmät.

Joulusta: Meillä asuu molempien vanhemmat täällä samalla paikkakunnalla että varmaan risteillään joulunpyhinä vähän siellä sun täällä. Jokaisesta kyläpaikasta on kuitenkin se tunnin matka sairaalaan joten sikäli ihan sama missä ollaan. Tosin mitä suurimmalla todennäköisyydellä Mötkylä liittyy seuraamme jo ennen joulua.

Lahjat on jo melkein kaikki ostettu, ei tartte enää kuin panostaa paketointiin. Joulukortteja alan tehdä seuraavaksi ja voi olla että laittelen ne kirjekuoriin asti valmiiksi odottelemaan postitusta. Saanpahan sitten keskittyä vauvatteluun rauhassa joulukuussa.

Raparperi ja Mötkö-Taimikki 32+6

joulusta, me ollaan kotona, ei tietoa tuleeko täällä joku käymään vaiko eikö. ruokaa on kumminki aina varattu pataljoonalle.
Lahjoja on vasta tullu mietittyä, kun ei oikein tuonne kauppaan ole päässy. netistä en tykkää tilata jos ei oo pakko kun tahdon hypistellä tuotteita :ashamed:
Lapsille on jo keksitty, samoin lasten serkuille kutakuinki kaikille.
ukolle kait sitä pitäs jotai pientä keksiä, ei vaan polla taaskaan säteile pätkänvertaa että mitä. en edes muista mitä hankin viimevuonna, sen muistan että ite sain viimevuonna flanellipyjaman ja hemmetin kalliin suklaarasian (n.40?) mutta ne oli kyllä taivaallisia.. :snotty:

Mä olen jo keksiny mitä miehelle ostaisin joululahjaksi. Siihen onneksi kuitenki vielä aikaa..
Mutta nyt huomasin että isänpäivähän on jo ensi viikolla! :eek: Ja arvatkaas vaan onko isyyspakkaus valmis.. Miten mulla aina jääki kaikki puolitiehen.. :ashamed: No, jos tässä nyt ei enää ehdi lisäystä hommaamaan, niin annan sitten ne mitkä ehtiny hommaamaan. Onhan seki jotaki..

Jisse: En sit tullu ollenkaan sinne rokotukseen, kun sain tietää, että voin saada sen ens viikolla, kun vaan oon valmis meneen sitten kun kutsu käy, kun niitä pitää aina antaa sillai porukalle, kun ei ne rokotteet kestä kun vrk kun avataan se pakkaus.
Ootko menossa Vammalaan synnyttämään vai miksi sulla on synnytystapaarvio? siis kun mulla ei oo mitään sellasia. Johtuuko siitä että meen Tayssiin?
En ees muistanut sua kirppiksellä katella, kun siellä oli niin paljon tuttuja, että aika meni melkein höpöttelyihin.

Saisi tämä vesisade loppua ja tulla lunta, kiitos!

Kävin ostelemassa tänään esikoiselle perusvaatteita ja nyt sain sitten sen kaukaloon tarkotetun lämpöoussin ostettua ja olen niin onnellinen siitä, kun on sävysävyyn kaukalon kanssa ja aivan ihanan pehmeä ja lämmin ja kaikkee.

Joulua vietetään kotona, mutta varmaan aattona tuossa minun isän luona käydään syömässä, kun naapurissa asustaa ja siellä kaikki sisareni perheineen ja äitinikin tulee syömään sinne sitten. Anoppi ja Appikin pitää varmaan jossain välissä nähdä ja kun meillä jouluna on jo tuo uusi pikkuinenkin, niin varmasti haluavat olla sitten meillä, kun muita lastenlapsia heillä ei ole. Ahdistaa jo se heidän tuoma lahjavuori etukäteen :headwall:

Minä ajattelin ostaa esikoiselle jonkun pikkulahjan, jonka saisi sitten sairaalassa kun tulee vauvaa katsomaan. Sellainen Isoveli-lahja. Mitähän se olis? Varmaan joku lelu...

Pitäisi myös tehdä ruokia pakkaseen, ihan jo tota omaa sairaalassaoloa ajatellen, että on ukolle ja pojalle murkinaa ja jos sitä sitten olis siellä vähänksi aikaa kotiutumisen jälkeenkin niin ei tarttis ruokaa laitella sitten heti. Viimeksi oli helppoa, kun asuttiin Jyväskylän keskustassa, niin pysty hakeen ruokia tosta vaan ja vaikka pitsaa, jos ei muuta. Nyt kun asuu täällä metsän keskellä niin on vähän toinen juttu.

Ihanaa tänään on muskaripäivä esikoisen kanssa. Se on aina niin mukavaa, vaikka huomaa että ihan hengästyy kun laulaa ja leikkii siellä pojan kanssa....

Enni ja pikkuinen 34+3

Mekin ihan vaan kotosalla ollaan jouluna, mikäli tämä tonttu siihen mennessä on syntynyt ja ollaan kotiuduttu. Molempien porukat asuu samalla paikkakunnalla, että riippuen tosiaan sitten milloin vauva syntyy, että käydäänkö kyläilee heilläpäin, mutta ehkäpä he saavat kaikki tulla meille ketkä haluaa... Tosin mitään joulupäivällisiä en aio kyllä alkaa kaikille tekemään.

Lahjatoiveita neiti on esittänyt jo miljoonan, ja sitten kun sitä yrittää toppuutella niin alkaa kauhea huuto ja että kyllä joulupukin pitää ne kaikki tuoda, ja mikä huuto siitä seurasi, kun erehdyin sanomaan, että ei äitillä ole rahaa ostaa kaikkia lahjoja... :x "oletko sinä äiti ihan tyhmä, joulupukkihan ne lahjat tuo"... jepjep. Synttäritkin jo heti helmikuun alussa, niin pitää yrittää jotain lahjatoiveita jättää sinne sitten. Ja osa listasta kiikuttaa isälleen, jotta saa sekin osallistua lahjojen ostoon.

Jouluvalot haluisin jo pihatuijaan virittää, mutta onkohan liian aikaista... Jotain isoja kynttilälyhtyjäkin olisi kiva laitella, mutta lyhtykoukuissa roikkuu nyt kanervat... Jouluverhot ym ajattelin laitella vasta joulukuun alussa. Glögiä ja joulutorttuja on jo mennyt ihan mukavasti :p

Huomenna oiskin sitten neuvola, ja varmaan parin viikon päästä sitten vika lääkäri.

Talvilomaviikkoa viettelen, ja ensi viikolla alkaakin sitten jo virallisesti äippäloma (lomallahan mä olen jo ollut 3 viikkoa...)

ansku ja 33+4

Enni, meen taysiin synnyttään, mutta se synnytystapa-arvio on ihan tuon edellisen kiireellisen secktion takia, ja vauvan tarjonnan.
Siellä kirppiksellä oli kyllä tosi paljon odottavia äitejä, ja eilen tuolla oli myös liuta äitejä ;)
Mulla olis mahis vielä kipaista käymään jossain, ennen kuin komppanja saapuu kotiin, mutta en jaksais...
Masentaa tää harmaus ja vesisade...
Ahdistaa kun painoa on tullut niin paljon, ettei liikkuminen ole kivaa...
Mutta tällaista tää on, elämää vain :heart:

Jaas, kahvi tais tippua, harmi kun ei ole pullaa, tai mitään herkkua :p
Jisse

Myräkkä, joulupuu on aivan vieras käsite meilläpäin, enkä tahdo nyt lasten ollessa pieniä mitään puita sisälle, tylsä äiti :D saapi riittää ulkokuusi johon viritellään valot. ja muovikuusi ei tule kysymykseenkää, siis sisälle, vaan täytyy olla oikea tuoksuva kuusi :heart: :p josta myös neulaset irtoaa yms mukavaa....

Enni1980: Minä ostin jo tuossa loppukesästä Tiimarin alesta pojalle Cars -juttuja jemmaan ihan sitä varten että se saa sitten olla "lahja vauvalta isoveikalle" kun tuleevat meitä sairaalasta kotiin hakemaan. Siellä on muistaakseni jotain kynää ja kumia ja vihkoa jne. Cars-aiheisena.

rokote: eilen kävin hakkeen eikä ole ainakaan vielä mitään oireita näkyny

joulu oon aika pitkälle joululahjat jo ostanu.. työlle pitäs viel sellanen itkevä nukke ostaa, mut en ole viel löytäny tarpeeks yksinkertaisilla toiminnoilla olevaa! On yleensä hirveesti eri toimintoja tai sit on turhan paljon pikkusälää mukana. ja tuolle vajaa 2v:lle riittää ku se itkee ja imee tuttia.
Isännän kans päätettiin et ostetaan yhetiseksi lahjaksi moccamasteri ja vauvalle aattelin ostaa sen muumin joulumukin (esikolle on samamoinen vuosimuki).
joulu vietetään aika suurella todennäköisyydellä kotona. Mun äitin kans oli puhetta et tulisivat aatoksi tänne, ja riippuen sit siitä minkä ikänen vauva on et käydäänkö sit mutka toisessa mummulassa (ja siitä et onko siel väki terveenä).
Aattelin taas etukäteen tehä pakkasen täyteen ruokaa ja leivonnaisia, ni ei tarvi kokata sit ku vauva syntyy ja jos sattuu et menee taas sängyn pohjalla eka päivät, ni ei tarvi isännän ku sulattaa ja lämmittää sakille syötävää! Viimeks makasin postpinali päänsäryn (sain sen epiduraalista) takia viikon sängyn pohjalla ja olin tosi tyytyväinen ku oli tullu ennakoitua ja pakastin oli täynnä syötävää ja vieraille tarjottavaa!

Neuvolakuulumisia tältä päivää

rv 35+5
rr 124/77
pissa puhdas
paino +533g/vko
syke +150
liikkeet ++
sf 34
ja terkka tunnusteli, että rt:ssä pitäisi masukin olla.

Sf-mittakin on tullut käyrille, ei kulje enää käyrien yläpuolle. Sanoinkin, ettei ole itsestä tuntunutkaan, että vatsa olisi edellisestä mittauksesta hirveästi kasvanut. Ensi viikolla olisi synnytystapa-arvio ja seuraava neuvolakäynti. Huomenna käyn labrassa pyörähtämäsä, vien streptokokkinäytteen ja samalla ottaavat verikokeet, kun eivät neuvolassa minua pistä. Mikä on ihan hyvä, kun ei mulla nuo suonet niin näkyvissä ole.

Tää taitaa marssia hakemaan karkkia lähikaupasta.

Kattiina ja Möykky 35+5

Heippa!
Miulla alkais huomenna sitten virallisesti äippäloma :D , se alkaa siis 50 päivää ennen laskettua-aikaa. No, kotona tässä kyllä ollaan jo kykitty sairaslomalla elokuun alusta lähtien, joten eipä tuo loman alkaminen tunnu missään :kieh: . Olishan se ollut kiva pystyä olemaan tähänpäivään asti työelämässä, mutta aina ei kaikki mene niinkuin suunnittelee...On tämä kotona oleminen kaikkine vaivoineen ollut tosi pitkästyttävää ja hermot on tooooooosi kireellä aina välillä :whistle: .

Neuvolasta täti soitteli tänään ja ilmoitteli, että nyt torstaina ja perjantaina on possurokotus täällä meillä raskaana oleville. Kaikille on kuulemma sitä varattu ja ei täti painostanut suuntaan eikä toiseen, vaan sanoi, että itse saa harkita haluaako sen ottaa. Ja asiaa miljoonakertaa vatkanneena oon päättänyt sen sitten kuitenkin ottaa. Teillä jo rokotuksen saaneilla ei ainaskaan ole mitään oireita tuosta piikistä tullut ja toivon ettei tulisi miullekkaan.

Joulusta.... on kyllä ihan arvoitus, missä sitä jouluna ollaan, kun tuo laskattuaika on 29.12. Toiveena on ollut, että jos ainakin jouluaaton saisi olla kotona, silloin voisi tippa tulla linssiin, jos joutuisi olemaan sairaalassa, jäisi kaikki tuo lasten jouluilo ja intoilu kokematta ja olen niin perusteellisesti jouluihminen kuin olla voi. Mie oon koko ajan tässä pelännyt, että tää meijän tonttu syntyy ennenaikaisesti ja uskokaa tai älkää, niin tonttu päättää varmasti syntyä juuri joulun korvilla ihan kiusallaan :LOL: . Ollaan yleensä miun sisarusten ja äidin kanssa oltu samassa porukassa jouluaattona. Ja ennen tuli lennettyä aina sit pyhät miun vanhempien ja miehen vanhempien luona kyläilemässä, mutta tämä joulu on muutenkin hiukka erillainen. Oma isäni kuoli neljä vuotta sitten ja aina jouluisin kannan huolta äidistä, ettei ole yksin ja nyt viime keväänä huhtikuussa kuoli myös mieheni isä ja huoli kaksinkertainen molempien äideistä. Ja nyt sitten vielä, kun ei voi tietää milloin tämä tonttuvauva päättää syntyä, niin vähän huolestuttaa tuo joulumeininki, mutta eiköhän se siitä...

Voi vitsi, teillä jo monella lahjatkin ostettu :eek: , itellä ei edes hajua, mitä kellekkin ostaa ja sitten vielä, kun ei pysty ja jaksa noissa kaupoissa enää pyöriä, niin onkin aika haaste hankkia lahjat tänä vuonna :whistle: :/ . Ja pitäisi vielä odotella niitä veronpalautuksia ja ekat äitiysrahatkin tulee 2.joulukuuta vasta, joten niitä odotellessa...

Viikon päästä pääsisi kurkkaamaan mitä vauvalle kuuluu. Ja samalla katsotaan tuo kohdunsuun tilanne. Saas nähdä, vieläkö tonttu kykkii perätilassa. Eilen tapahtui jotain omituista mylläämistä ja liikkeet tuntuu nyt vähän eri kohdissa, mutten osaa sanoa, missä se pää voisi olla :) .
Kävin tänään kaveriltani hakemassa Tiny Love - puuhamaton ja vielä ihan ilmaiseksi!!! Siinä on ihania erillaisia leluja lelukaareen laitettavaksi ja osasta tulee musiikkiakin. Nuo matot maksaa ihan sikana liikeissä. Ja mukaan tuli muitakin vauvaleluja, tosi hienoa, sillä myö oltiin jo keretty antaa melkein kaikki pois, kun näitä vauvoja ei missään nimessä pitänyt meille enää tulla :saint: :D .

Jessie ja :xmas: POKS 31 tasan

Aurinkoinen tervehdys kaikille täältä keskemmältä Eurooppaa :) Aivan ihanasti paistanut aurinko sunnuntaista lähtien ja mittari näyttää +17, mutta pieniä kriisejä ollut esikoisen kanssa niin ei aivan täysin ole siitä päästy nauttimaan. Jospa tuo kohta tuolta heräilee päiväunilta niin sitten voisi lähteä taas ulos, jos ei ole kovin kiukkuisella tuulella... :whistle:

Joulua meillä ei varsinaisesti vietetä, mutta yleensä on jotain pientä koristusta laitettu ja jonkin verran ruokia. Mummolaan ei päästä, kun en usko että onnistuisin niin nopeasti hommaamaan passit sun muut paperit kuntoon vauvalle, vaikka syntyisikin ennen joulua. Ihan omin väin siis vietetään mitä vietetään. Esikoiselle ja serkuilleen on lahjat hankittuna ja muille en tänä vuonna edes ajatellut hommata mitään. Miehelle täytyy ehkä jotain pientä katsoa, vaikkei tuo joululahjoja odotakaan :)

Tuntuu että vauva alkaa olla jo tosi alhaalla ja eilenkin tuntui että tippuu hetkenä minä hyvänsä, kun tuota kiukuttelevaa esikkoa jouduin kantamaan puistosta kotiin. Sen verran tuntuu painetta alhaalla, mutta toivottavasti kuitenkin paikat on vielä kiinni kun ei vielä ole kivuliaita supistuksia tullut vaan jonkin verran kovettumisia ainoastaan. Kahden viikon päästä lääkäri niin sitten saa tietää onko siellä tapahtunut jo jotain. Turvotusta on myös etenkin iltaisin ja öisin ja painoa tullut tarpeeksi jo tähän mennessä. Kauhulla odotan missä lukemissa mennään kun pikkuinen päättää syntyä :eek:

Vielä vauvalomalaisille onnittelut!

Saini ja Tintti 34 *poks*

takhisis: verilettujen lisäksi rautaa on luonnostaan mm. pinaattiruuissa ja kaikissa liharuuissa. Mikäli on kasvissyöjä, rautalisä on melkein ehdoton. Samoin tosiaan kaikki veriruuat sisältää rautaa, kuten veriletut, musta makkara (tää pitää aina tamperelaisena mainita :LOL: ) ym. Myös maksa on hyvin rautapitoista, mutta sitä ei tosiaan suurina määrin kannata raskaana ollessa syödä

B)

Moi! Oon ollut nettipimennossa monta päivää. Muutettiin viikonloppuna eikä uudessa talossa oo vielä nettiä. Ihanaa nyt on pikkuisen vuokramurjun pölyt karistettu ja asutaan omaa (pankin) taloa maalla. Tilaa kolme kertaa enemmän ku entisessä joten nyt kelpaa. POikakin ihan ihmeissään ollut kun on tilaa kunnolla autoilla huristella. entisessä asunnossa tuskin jalansijaa löysi lattialta.

Sikarokote Mulla ois torstaina rokotteen otto. Päätin sitten ottaa sen kun näyttää rupeavan leviämään tuo tauti ja luulen että noita haittavaikutuksia on hieman liioteltu mediassa. Mä olen myös ymmärtänyt että suojan saa melkein heti, mutta täyden mittansa rokote saa kahdessa viikossa.

Kummeista Upp3 oli tuolla aiemmin pohtinut että pitää pyytää kavereiden mies-/tyttöystävätkin kummeiksi. Me mietittiin samaa asiaa esikoisen aikaan kun miehen veli pyydettiin pojan kummiksi. Päätettiin olla pyytämättä hänen tyttöystäväänsä ihan siitä syystä että eivät vielä silloin olleet edes kihloissa eikä oikeastaan olla hänen kanssa missään tekemisissä. Hän on tosi ujoa sorttia ja ei puhu eikä pukahda mitään jos nähdään. Ei tosin nähdä ku kerran pari vuodessa. Mut meille tuo että eivät olleet edes kihloissa oli ehkä se pääpointti miks ei pyydetty. En halua lapsen kummeiksi ketään joka ei mahdollisen eron jälkeen ois missään yhteyksissä meihin.

Joulunvietto No mulla on laskettuaika jouluaattona joten tuskin kovin kauas kotoa lähdetään. Esikoinen synty 40+1, pari tuntia meni yli puolen yön ja lasketun päivän synnytin. Saa nähdä miten tää haluaa tulla. Eipä me kyllä muutenkaan varmaan kauas lähettäs. Omassa uudessa kodissa halutaan eka joulu viettää, ellei mamma ole laitoksella.

Sanle ja veturi 31+5

Hello täältä Rovaniemeltä,en ole jaksanut naputella kuulumisia,ollut jotenki raskaita päiviä mut jospa se tästä ..neuvola oli tänään,siellä piiperöinen viutoi kovasti :heart: kaikki oli ihan hyvästi,verenpaine oli korkialla,nyt kotona sit mittailen,ei nyt hälyttävä mut oli silti.. :/
painoa sitä on alkanut tulemaan hohhoijaa :whistle: nooh se pitää alkaa kova kuuri sit..kun lapsi syntynyt ja imetys loppunut..
alanpas lukemaan teidän juttuja...hali jaksuja mammat :hug:

mamma ja huomenna rv 31 =)
pojat,jotka tulee suomeen espanjasta 1.11 :heart:

Saako kummeiksi muuten eds pyytää pareja, jotka eivät ole avioliitossa? Siis jos seurustelevat, ovat kihloissa tms? Mulla siis ei ole tietoa asiasta, oon vaan pohtinu asiaa. Mä en joka tapauksessa haluaisi pyytää kummeiksi pareja, jotka "vain" seurustelevat tms, jotenkin avioliitossa oleva pari on "varmempi" vaihtoehto. Vaikka erotahan voi nykyään melko helpolla suhteesta ku suhteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja vau2009:
Saako kummeiksi muuten eds pyytää pareja, jotka eivät ole avioliitossa? Siis jos seurustelevat, ovat kihloissa tms? Mulla siis ei ole tietoa asiasta, oon vaan pohtinu asiaa. Mä en joka tapauksessa haluaisi pyytää kummeiksi pareja, jotka "vain" seurustelevat tms, jotenkin avioliitossa oleva pari on "varmempi" vaihtoehto. Vaikka erotahan voi nykyään melko helpolla suhteesta ku suhteesta...
Kummiksi voi pyytää ketä vain kirkkoon kuuluvaa ja rippikoulunkäynyttä henkilöä sivilisäätyyn katsomatta =)

Yhteistyössä