***HUHTIKUISET Marraskuussa***

r09
Uskaltaudun nyt kirjottamaan tänne. Hajoaa kohta pää, kun on niin stressaantunut olo. Tämä viikko sairaslomaa ja siihen pukkas kunnon flunssankin. Työt stressaa ja töiden jälkeen on niin väsynyt olo ettei jaksa yhtään mitään. Onko muita kohtalo tovereita? Huomenna onneks neuvola ni voi purkaa siellä tätä oloa hiukan. Illalla nukahtaa hyvin, mutta aamu yöstä herään ja alan mietiskelemään ja pyörimään.. Kunnon oravan pyörä päällä
 
r09 Mä meinasin sulle jo huikata, että tuu huhtikuisiin, huomasin sut tuolla laskettuaika-pinossa. :wave: Mulla on tuo väsymys vähän helpottanut jo eikä työ (tai muukaan) aiheuta stressiä. Toivottavasti saat apua tilanteeseen. :hug:
 
syysmama kyselit noista liikkeistä.. mä joo tunsin ekat likkeet olisko ollu rv17 mutta en joka päivä..tuntuu aina istuelteen tässä koneella ollessa ja sit selälteen ollessa myös.. mutta ei kauheen paljoo viellä ole tuntunut.. sitä olenkin miettinyt että onko kaikki hyvin mutta eiköhän ole.. ehkä vauvalla on vaa tilaa liikkua niin en tunne viellä kaikkea.. eiköhän niitä potkuja ala tulemaan kohta;)

Mäkin olen menossa femedaan 4d olis nyt aika varattu 2.12 mutta voi olla että siirretään sitä muutama päivä aikasemmaks kun pieni oli pari päivää suurempi rakenneultrassa. :)

tiitu ja nella rv20+5 <3
 
Sapfo ja Empuuu käytiin myös esikoisesta (-08) Femedassa Brunolla (ja kukaan muu ei heidän nettisivujen mukaan ainakaan tee 4D-ultria). Kokemus oli todella hyvä! Erikoinen persoonahan hän on, eli hieman sellainen kipakka luonne, jos voi sanoa ;)

"Hermostu" kun vauva ei näyttänyt naamaansa ja yritti mahaa tökkiä aikansa että sais käännettyä mutta ei onnistunu, ja se näkyi ja kuului :D Mutta meidän mielestä ihan hauska tapaus silti :) . Ja oli muuten ainoa henkilö joka totesi silloisen raskausdiabeteksen (joka oli ehtinyt mennä todella pahaksi ja aiheuttaa vauvalle paljon liikakasvua, kun ei huomattu), huomasi sen samantien ja käski mennä sokerirasitukseen. Siitähän se rumba sitten alko.. Eli kiitollisuuden velassa hänelle siitä! Oltiin siihen asti luulossa että pieni poika tulossa, olisi mahtanut olla rv 42 ylläty kun päälle 5 kilonen pieni poika olis syntyny :LOL:

Noh, mut liirumlaarum, oli siis hyvä kokemus! Ja kustantaa nykyään kela-korvausten jälkeen n. 160-170?. HUOM! Kela-korvauksen saa nykyään vain enne rv24 tehdyistä ultrista, jollei ole jotain lääketieteellistä syytä, eli sen jälkeen tarvii jonku lippulappusen lääkäriltä tms..

Mut palaan asiaan uusin terkuin sit ti!
 
Pääsen pitkstä aikaan kirjoittamaan. Olen viime päivät työpaikan koneelta lukenut, mutta siellä on sisäänkirjautuminen tämmöisiin paikkoihin kai jotenkin estetty.

Pakko tulla kertomaan, että meilläkin oli tänään rakenneultra. Kaikki kunnossa, kaikki hyvin. Saatiin muutama 3D kuva mukaan, mutta poika piti koko ajan käsiä tiiviisti kasvojen edessä, joten eivät ole kovin selviä ne kuvat. Edellisistä ollaan saatu paremmat, ihan olosuhteista johuen nyt näin. Miehen mielestä oli ihan edellisen poikamme näköinen ja minun mielestäni tietysti hirmu suloinen (no enemmän se ehkä näkyikin 4D aikana), mutta en rupea kuvia laittamaan, kun ne oiekasti ei ole kovin ymmärrettäviä. Ainakaan äitini ei tajunut niitä silloinkaan, kun näytin missä mitä näky.

Mies synnytyksessä olisi tietysti aivan ihana apu, mutta ei ole kovin todennäöistä, että lapsenvahti löytyy. Ekassa oli mukana ja olisi halunut tokassakin tulla, mutta se käynnistyi iltayöstä ja vaikka yritettiin venytellä (ihan oikeasti yritettiin se vielä sairaalassa rauhoittaa, jotta olisin aamuun jaksanut, että olisi mies päässyt eik viemään esikoisen hoitoon - lämmintä kylpyä ja kipulääkkeitä ja unilääkkeitä ja yritin nukkua), mutta poika kun päätti syntyä aamuviideltä eikä sille mitään voinut. Jos jotenkin pääsee, niin toki tulee. Meillä ei juurikaan ole lapsenvahteja tarjoilla.

Mirabel 20+5
 
r09 Esikoista odotan, jos siis multa kysyit. :) Jos haluat ykkössivun listaan mukaan, niin laita meidän päivittäjälle Poppeliinille yksityisviestillä tietosi.

sonjasusanna Ok, kiitti tiedoista! :D

Käsi kipee, heräsin yöllä yhden aikoihin ja oli siihen mennessä siis kipeytynyt, 8h rokotuksesta. |O Kyllä tämän kanssa pärjää, kunhan ei lämpö nousisi.

rv17+1 :heart:
 
Huomenta!

Empuuu Mulla se käsi oli vasta seuraavana päivänä kipein. Mut mulla ei äityny kovin pahaksi, lähinnä niinku joku muukin taisi mainita, et ku ois iso mustelma kädessä johon ei kärsiny koskee lainkaan. Mulla se kipu kesti muistaakseni n. 3 päivää. Jaksuja sen kanssa! :hug:

Isän mukaan tulo synnytykseen Meillä mies ehdottomasti tulee, mikäli on edes samalla suunnalla suomea. Eli mun mies ajaa rekkaa (tais jollain muullakin olla mies samassa hommassa) joten ei ole taattua se, että missä päin suomea on. On kyllä ollut jo puhetta et lopettaa etelään ajot, jolloin on vuorokauden reissussa, et on jo maininnut että ajaa pohjoseen, koska sieltä selviää puolilta päivin pois. Mutta tosin, sillonkin hällä se lähtö on keskellä yötä. Mutta kai ne varautuu siihen, että jos synnytys käynnistyy, et joku on varalla lähdössä sen tilalla. Ei se ensimmäinen mies tuossa firmassa ole, joka isäksi on tullut...Mut siis esikoisen lastenhoito ongelmaa meillä ei sillain ole, kun me omistetaan tällanen paritalo kokonaisuudessaan (eli molemmat puolet) ja mun vanhemmat asuu tossa toisella puolella. Joten esikoinen ja koirat hoituu siinä sit.
Mutta suuren suuret :hug: niille, joilla on lastenhoito ongelmia, ei pelkästään synnytyksen vaan muunkin puolesta.

Mitähän muuta ootta pulissee....Uusikin näytti olevan tullut, joten tervetuloa hälle!

Nyt kahvin hakuun!

buam 16+1
 
Femedasta - kahdesta ekasta käytiin Felicitaksessa mutta nyt kun huomasin tuon kätevän nettiajanvarauksen ja olen kuullut tuosta Brunosta hyvää niin päätinkin että mennään nyt katsomaan Femedaan. Mulla on viikkoja silloin 23+3 eli ehdin saada Kela-korvauksen.

Mies tulee synnytykseen tietenkin. Pelkään sitä niin paljon etten voisi olla yksin. On toki mahdollista että jos synnytys alkaa yöllä tai illalla (eli lapset eivät ole tarhassa) niin mies ei pääse heti mukaan. Äitini on luvannut körötellä Turusta lapsenlikaksi. Mutta siis pahimmassa tapauksessa synnytän yksin jos syntyy nopeasti.

Hapsiaiselle, Mirabelille ym. onnea hyvistä ultauutisista :flower:

 
Nyt sain luettua kunnolla useamman päivän viestit. Vielä kun muistaisi kuka on kirjoittanut mitäkin...

Mutta kommentoidaan nyt mitä muistetaan.

Mies lähtee synnytykseen. Vaikka tuo on ehkä vähän vitsilläkin heittänyt ettei välttämättä halua nähdä sitä. Kuulemma ei halua nähdä kun mua sattuu. Siihen totesin että mua sattuu kyllä enemmän jos se ei ole vieressä. Tiedän että kyllä se sinne lähtee joka tapauksessa.

Äitiysjooga kiinnostais muakin, mutta en vaan tiedä järjestetäänkö Jyväskylässä sellaista. Pitäiskin vähän tutkiskella tarjontaa.

Fantastic4
taisi kysellä tuolla että tehdäänkö rakenneultran yhteydessä sisätutkimus. Ei mulla tehty ainakaan. Ihan vatsapeitteiden päältä vain ultrattiin. Kaiken kaikkiaan multa on tehty tän raskauden aikana jo kolme sisätutkimusta. Ensimmäinen tehtiin kun käytiin varhaisultrassa yksityisellä, sitten mulle tuli hiivatulehdus joskus viikolla 7 ja lääkäri halusi tehdä samalla sisätutkimuksen. Ja sitten joskus 12 viikon kieppeillä oli neuvolalääkäri jolloin tehtiin sisätutkimus.

Tiitu mulla tuo sama juttu että ne mitat unohtuu samantien kun ne kuulee. Eilenkin kerrottiin kyllä sikiön paino mutta ei meistä kumpikaan sitä enää muistanut kun autoon mentiin. :(

Liikkeistä mulla on nyt selventynyt ja säännöllistynyt nuo liikkeet huomattavasti. Näin aamuisin vauva heräilee ja aloittaa potkimisen, sitten päivän aikana tunnen jossain vaiheessa iskuja ja sitten taas illalla ennen nukkumaanmenoa pidetään kunnon myllerrys mahassa. Eilen huomasin että potkut näkyvät jo ulospäinkin.

Ai niin buam oli sokerirasituksessa. Hyvä että se on nyt ohitse. :) Mulla olis toinen kerta vissiin jo kohta edessä. En kyllä enää muista mistä viikoista se terkkari puhui että milloin se tehdään??

Oliskohan tässä nyt jo alkuunsa jotain. :)
Tänään muuten saan tämän minun "puolikkaan" koiran taas meille. En tiedä kuinka pitkään se tällä erää on, mutta on ihanaa kun karvainen lapsi tulee taas. Ihanaa kun on lunta niin päästään temmeltämään vaikka metsikköön. Teen tänään ja huomenna iltapäivät kotoa käsin töitä niin ei tarvitse haukun olla yksin paljoakaan. :)

Niin ja kiitos kaikille ultraonnitteluista. :)

- Hapsiainen ja Herne 20+1
 
Yeb
Huomenia mammoille :) Ja tervetuloa joukkoon r09!

Unicolle
oli eilen soitettu neuvolasta. Jos ne tosiaan haluaa vaihtaa vaikka seuraavaa aikaa? Mulle on kerran tullu neuvolasta tekstiviesti että HB on matalalla, ala syömään rautaa :D

Mistähän kaikesta täällä olikaan ollu puhetta.. Mä inhoon tätä miniläppäriä kun tuntuu ettei tästä ruudulta näe mitään eikä tähän mahdu mitään. Ainakin lemmikeistä on ollut juttua, meiltä löytyy kaksi kissaa :)

Ja Piipa75lle sympatiat uhmiksen kanssa! Meilläkin tuo 2v4kk kyllä koettelee |O

Mies oli mukana ekassa synnytyksessä ja toivon todella että pääsee tähän toiseenkin. Meilläkin on huutava pula lapsenvahdista joten saas nähä kuin käy. Sen siitä saa kun halusi joskus murrosiässä muttaa mahdollisimman kauas kaikista sukulaisista. Nyt taas haluaisi niin kovasti takaisin sinne :) Täytyy vaan odottaa että tuo ukkeli saa koulunsa ensin käytyä. Rakenneultrakin on viikon päästä eikä sinnekään mies pääse mukaan..

Minä täällä mietiskelen vieläkin sikainfluenssapiikkiä.. Täällä olisi vuorossa noi alle 3-vuotiaat enkä mä vielä oo itellenikään sitä ottanut. Viimeinen päivä pikkuisille on tänään enkä vieläkään tiedä mitä sen kanssa tehdä! Miten se voikin olla näin vaikeaa? Mä koen että mahdolliset riskit on suunnilleen samaa suuruusluokkaa ottaa sitten piikin tai ei.. Ähh!

Yeb 19+5

 
Donu kurjaa ettei ensi synnytyksestä jäänyt hyvä maku suuhun. juurikin tuo, että kun tietäisi mitä voi vaatia ja jos kätilölle ei sovi, niin osaisi varmasti perustella miksei. Ymmärrän sen, ettei esm. epiduraalia voi laittaa liian aikaisin, koska se saattaa pysäyttää aukenemisvaiheen ja synnytys siis pitkittyy sen myötä. Kannattaa siis kysellä silläkin uhalla että olette "vaikea tapaus" ;) .
Pyykin laitteluun..

- Chiq rv 16+6
 
Meille on tullut ihana talvi! Mieliala piristyy kummasti, aivan ihanaa valkoista ja valoisaa on. Jos se vaan pysyisi...

Tervetuloa r09! :flower:

Rakenneultra ja sisätutkimus
- yleensä eivät tosiaan kuulu yhteen. Minulle tehtiin, koska edellinen oli ennenaikainen synnytys, ja seuraava äitipoli kontrolli sen takia on viikolla 28. Mutta se olikin eka sisätutkimus tämän raskauden aikana.

Synnytyksestä - eilen täytin jotain äitipolin listaa, suvun sairauksia ja nimiehdotuset ja kysyttiiin myös toiveita synnytykseen. Jätin sen paikan tyhjäksi, kuten aiemminkin. Kummassakaan ei ole ollut paljon erikoistoiveita, tilantee mukaan on menty ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tietysti haluaisin synnyttää täysiaikiasen terveen lapsen, ettei lapsen tarvisi kulkea tehon kautta (kuten molemmat edelliset joutuivat eri syistä kulkemaan), ja ihana olisi kestä synnytys ilman kivunlievitystä (epidurralia-spinaalia tarkoitan), omin voimin. Mutta en laita toiveita paperille, koska niiten täyttyminen on tilanteesta kiinni, helpompi mukautua tilanteeseen jos ei ole itse tehnyt liioin tarkkaa suunnitelmaa.

Ekassa oi epiduraali, toisessa spinaali, vaikka olin kummallakin kerralla ajatellut etten haluaisi niitä, mutta ajatukset muuttuvat kun kipetä tekee. Ekassa kysyttiin episiotomiasta, ja kun kysyivät oli pakko vastata. Se olikin melkein ainoa toive, jonka sitten sanoin, etten halua. Kunnes ponnistusvaiheessa lapsi ei meinanut tulla (tai se vaan tuntu minusta niin...) ja teki kipeä ja itse sanoin, että leikkaisi jos se helpottaa. Ja sitten tuo tyttö kyllä heti pääsi tulemaan. Joten olen todennt, että ainoat asiat joita olen yrittänyt ajatuksissani toivoa, on ollut tilanteeseen nähteen epärealistisia. Eli nyt ei mitään toiveita synnytyksen kulusta, vaan otettaan vastaan mitä tulee ja vaan lopputulos (terve lapsi ja terve äiti) on olleellista.

Talvitakki-ahdistuksesta pitää kertoa. Aiemmin en miettinyt sitä, esikoisen aikana (eli 6v sitten) ostin takin joka mahtui päälle ja se oli tallessa. Muistan että en ihastunut siihen takkiin jo silloin, ajattelin kuitenkin pärjäväni. Nyt etsin takin kaapista. Melkein polviin ulottuva, takana kiristysnaru ja edestä vähän levenevä, varmasti mahtuisi loppuun asti. Mutta EN TYKKÄ siitä! Täysin siisti ja korrekti takki, mutta itseläni on tunne, kuin olisin telttaan pukeutunut. Yleensä ymmärtäväinen mieheni ei ymmärrä, "en-mä-tiiä, ihan hyvähän se on..." - eli ei mitään rohkaisua osta uusi! Muuten olen vaatevarastooni aika tyytyväinen, mutta se takki pilaa kaiken! Enkä ole parempaa löytänyt. Etsinyt sekä kaupoista (HM varsinkin, myös muualta normaalimalliston takkeja katsoin) sekä netistä. Joku syystakki löytyi netissä ihan kiva, mutta eihän sillä talvea pärjä.
Jos jollakin on vinkkejä, miten pukeutua talvella, laittaisitteko siihen! Jos olisi hyvä helppo kaava, yrittäisin vaikka itse ommella (en ole kyllä niin isoja juttuja aiemmin ommellut), joku viitta tai vastaava... Tai joku välikappale johonkin normaalitakkiin? Ohuempi takki ja iso lämmin huivi sen päällä? Neuvoja kaipaan!

Mirabel 20+6
 
r09
Empuu sulta kysyin, kun en hoksannu etusivua lukea niin tarkkaan. =)
Neuvolassa käyty ja painoa ei ollu tullut kun kolme kiloa lisää. Sykkeet kuulu hyvin vauvalta ja nyt odotellaan rakenne ultraa.
 
Huomenta!

En jaksanu eilen saatika töiden jälkeen kirjotella. Nii, ihan ku ois pakko joka päivä jotain tänne kirjottaa. Tuskinpa vain ;)

Äitiysjoogasta. Kävin oari talvea sitten joogassa ja se ei oikein ollu minun juttu, tosin sillon tein 3-vuorotyötä eikä aina päässy, joten luulen ettei tää aitiysjoogakaan ole. Ja tällasella pikku paikkakunnalla sellasta tuskin muutenkaan on. Ja muutenkaa ei varmasti pääsis menemään, kun joka toinen viikko on iltavuoroo.

Ketäs oli käyny ultrassa tähän mennessä? Ei nyt muista, enkä ala pläräämään kaikkia tekstejää uudestaan läpi :) SIispä onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ja harmi kun ei ihan nappiin jollakin menny.

Tosta tuliki sit mieleen, ett viime yönä näin painajaisen. Mulla oli rakenneultra muka neuvolassa ja sen teki joku ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri. Siinä unessa se pikaseen mittas jotain ja sano olevan ok, muutenki koko juttu oli ohi hetkessä. Eli mitään tietoa ei siinä saatu mitoista tms. Ei edes neuvolakorttiin merkannu mitään ja minä otin itseäni niskasta kiinni ja marssin uudestaan sen juttusille, kun ei muka uutta neuvola aikaakaan antanu. Pyysin korttiin merkkaamaan ne tiedot ja se täti ei osannu edes sitä. Vähän oli järkky uni! Onneks tiedän, ett tuleva rakenneultra ei oikeasti mene noin!

r09 Tervetuloa mukaan :flower: Ja tosiaan kaikki jotka haluaa listalle, nii ilmottaa Poppeliinille yksityisviestillä...eihän kertaus ole pahasta ;)

Isä synnytyksessä Ja ihan ehdottomasti!! Ei tulis mieleenkään, ettei tulis. Tää on kuitenkin meidän ensimmäinen lapsi ja pleottaa jo muutenki ajatus koko synnytyksestä, kun siitä ei tiedä yhtään mitään. On pihalla ku lumiukko! On siitä ukkelista kuitenkin jotain tukea ja turvaa. Onneks on töissä ihan tossa vieressä, joten jos hälytys tulee, nii ei tartte kauan odotella.

Olikos muuta? Nyt heti ei kyllä tuu mieleen mitään mistä ootte jutellu.

Hetkeksi taas omaan napaan. Mulla on varmaan viikon ollu kylki kipeä. Ollu joskus aikasemminkin. En tiedä onko siellä joku lihas jumissa vai mikä, mutt kipee on. Aikasemmin otin voltarenia ja sillä helpotti, nyt ei pysty ottamaan ja vaikka pystyski, nii ei taida olla ukkelilla edes sitä. Ei onneks oo niin kipee ettei mitää pysty tekemään, mutt yskiminen ja aivastaminen tekee kipeetä...ja tietyt liikkeet :/ Muutenki tää kroppa on jotenki kipee, alaselkä ja maha vai onko se kohtu joka on kipee? En tiedä, mutt tuntu ettei saanu edes hyvää asentoo nukkuessa. Toivon niin ettei mulle tule mitään alaselkävaivoja tän raskauden aikana, kun niitä ei kamalasti oo tähänkää mennessä ollu. Joskus tietty jotain, mutt ettei pahenis.

Joo saapi vuodatus tälle päivälle riittää, palaan astialle paremmalla ajalla :) Ihanaa viimene ilta, tää viikko on menny nopeeta.

Ai niin unohdin kertoa. Aika sattuma, ukkelin yhden kaverin avovaimolla on sama laskettu aika kuin mulla! Aika hauska yhteensattuma :D Tällä viikolla sai tietää asiasta :)

JääKyynel ja Tuittu

 
:heart: :heart: *** POKS! rv 20+0! *** :heart: :heart: Ihanaa!

r09 Tervetuloa mukaan!

Mies synnytykseen mukaan ehdottomasti! Lapsenvahti on jo valmiina. Miehen tuki oli mulle synnytyksessä korvaamatonta. :heart:

Empuuu jaksuja kipeän käden kanssa. Itselläni oli kans tosi kipeä monta päivää. Eka yö oli pahin.

Nyt aamupalalle ja sit kaupungille! :wave:
 
Sonjasusanna: miten se lääkäri osasi epäillä raskausdiabetesta ilman testejä? Kiinnostaa kovasti, kun mulla sellainen tuli esikoiselta.

Possutaudista. Mä alan kallistua siihen suuntaan, että otetaan rokote tuolle meidän uhmaikäiselle 2v1kk neidille. Nyt on siskon lapset ilmeisesti sairastuneet tautiin ja me oltiin viime vkl tekemisissä heidän kanssaan paljonkin. Saa nyt nähdä, tuleeko tauti meillekin, eli joko se oli heillä itämässä tuolloin. Ei kivaa kenellekään. :(

Piipa rv 18+3
 
Huomenta vain kaikille :)
Kyllä oli pitkä ja tressaava yö!!! Mies tuli kotiin vasta klo: 04.00 aikoihin eikä viittiny mulle edes ilmoittaa missä menee ja kenen kanssa...
Sitten kun se nousee sängystä....niin sillä on paljon kerrottavaa..... *Mur*

Kyllä tää tressaaminen vaikuttaa myös pienokaiseen.... Eikö niin?

Kuinka usein teidän pitää ostaa uusia vaatteita ta rintaliivejä? Mun pitää taas osataa uudet rintaliivit. Ne ois sit ainakin viidet mitkä ostan.... :eek:

hyvät päivän jatkot ja hyvejä vointeja kaikille =)
 
jenskuliini Mulla ei ole ollut tarvetta uusille rintsikoille, tissit on ihan normaalimitoissa. Kahdet äitiyshousut olen ostanut, toiset töihin ja toiset ihan normaalikäyttöön. Alkoi muut housut painamaan ikävästi mahaa. Äitiystalvitakki seuraavaksi hankinnassa. :)
 
Moiiiii mammat!
Tänne tulee niin paljon tekstiä ettei perässä pysy....mistäkähän täällä oli juteltu,no ainakin
vatteista,parit isommat liivit joutunu hankkimaan,ja suomen reissulta h&m:stä löyty parit äippähousut.
Mies tulee ilmanmuuta synnytykseen,toivottavasti ei vain satu olemaan juuri silloin aavalla merellä ilman puhelinyhteyttä...Mies siis kalastaa työkseen.
Ja uusiakin tullut mukaan,tervetuloa :)

Hemmi ja Papu 19+2 (mennään nyt näillä ultrasta saaduilla viikoilla)
 
Aijaa.... :eek: Mulla on rinnat todella paljon kasvanu lyhyessä ajassa ja ovat todella raskaat. Niistä tippuu myös "maitoa" aikoa paljon.... :eek: Hieman alaselkää ja hartioita aristaa ja kivistää varmaankin rintojen painojen takia....

Minunkin pitäisi ostaa talvitakki ja paljon muitakin vaatteita.... Tässä kuussa rahat ovat vaan kamalan tiukalla.... :(

Noh, asioilla on onneksi tapana selviytyy ja ratketa... :D
 
Taas oli tullut hyviä ultrakuulumisia, onnittelut niistä! =) :flower:

Unico Eikö sulla sitten merkata noita tietoja neuvolassa neuvolakorttiin? :eek: Kun ihmettelit miten muut muistaa ne..
Ja mulle on ainakin joskus neuvolasta soitettu vaan sen takia, että ovat aikaa vaihtaneet. En usko että mistään vakavasta voi olla kyse :)

Eilen kuunneltiin koko perheen voimin pikkuisen sydänääniä :heart: Poikakin halus laittaa kuulokkeet päähänsä ja sit vaan hymyili kun kuunteli, oli niin ihana! :heart:

En muista oonko jo maininnut, mutta meidän poika saa ens maanantaina possupiikin. Toivottavasti ei kauheen kipeeks tuu! :|

Olitte keskustelleet tosta rakenneultrasa ja sisätutkimuksesta.. Mulle tehtiin viime raskaudessa rakenneultra rv 20 ja sit vielä rv 30 lääkäri teki sisätutkimuksen missä kattoi kohdunsuun- ja kaulan tilanteen ja ultras samalla..
En usko että missään tehdään rakenneultran yhteydessä sisätutkimusta??

Jeps, ei kai sitten muuta kun *POKS* vaan 16+0!! :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiquita:
Donu kurjaa ettei ensi synnytyksestä jäänyt hyvä maku suuhun. juurikin tuo, että kun tietäisi mitä voi vaatia ja jos kätilölle ei sovi, niin osaisi varmasti perustella miksei. Ymmärrän sen, ettei esm. epiduraalia voi laittaa liian aikaisin, koska se saattaa pysäyttää aukenemisvaiheen ja synnytys siis pitkittyy sen myötä. Kannattaa siis kysellä silläkin uhalla että olette "vaikea tapaus" ;) .
Ensimmäisestä synnytyksestä viisastuneena en aio uudestaan samaan "rooliin" suostua ja haluan tietää tarkemmin mitä minun keholle tehdään ja miksi sekä kokea olevani jotenkin osallisena päätöksenteossa (esim. missä asennossa ponnistan). Sinänsä synnytys meni hyvin, lapsi syntyi terveenä mikä on tietysti tärkeintä ja minäkin säilyin kohtalaisen ehjänä, traumoja ei jäänyt ja olen avoimin mielin menossa uudestaan synnyttämään. Tarkkoja suunnitelmia on turha tehdä, tilanne voi muuttua todella nopeasti ja yllättävällä tavalla synnytyksen aikana ja se mikä sopii yhdelle ei sovi lainkaan toiselle. Tilanteen mukaan on mentävä, mutta äidin pitäisi saada kokea olevansa subjekti, ei objekti.

Uhmaikä on täälläkin menossa ja kyllä on pienen ihmisen elämä sitten hankalaa... :whistle: Sellainen draamakuningatar on taloon tupsahtanut, että monesti on tekemistä ettei pokka pettäisi kun tyttö oikein tekee tikusta asiaa. Väsyneenä on kyllä vanhemmillakin pinna piukalla ja tulee toivottua, että jos tämä vaihe mitenkään voisi olla ohi siihen mennessä kun tulokas syntyy...

Donu ja Pikkuinen 17+2
 

Yhteistyössä