***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Tervehdys

Menipä aikaa, että sain luettua kaikki torstain jälkeen kirjoitellut jutut. :)
Muistaisinpa vaan lukemastani edes jotain... ;)

Hemmille ainakin onnittelut poikalupauksesta! Saa nähdä kuinka mulle vielä käy, tyttöolo on täälläkin ollut, ja raskaus mennyt aikalailla samoin kuin aiemmatkin kaksi tyttöraskautta. Olisi se kyllä yllätys jos tämä olisikin poika!

Mulla vaan migreenit jatkuvat, ihan kamalaa. Onneksi nyt ei ole kuitenkaan ollut päiväkausia kestäviä kohtauksia, niin kuin vielä pari viikkoa sitten. Tänään otin heti aamupalaksi kaksi Panadolia, mutta eivät ne kertakaikkiaan vie kipua kokonaan. :/

Meillä vietetään tänään kuopuksemme 3v-syntymäpäivää! Tai tänään ei kylläkään tule ketään juhlijoita, mutta omalla porukalla. Lauantaina jo vietettiin Mikkelin mummolassa etukäteissynttäreitä suvun ja ystävien kesken, tulevana lauantaina ja sunnuntaina uudet bileet Turun ystäväpiirin kanssa. :) Juhlaa riittää siis! Juhlakalu itse on tänään vähän toipilaana, sai eilen possurokotteen, ja jalka on ollut illasta saakka tosi kipeä, annoin parasetamoliakin yöksi, vaikka varoitellaankin, että se voi heikentää rokotteen tehoa. En vaan voinut antaa pienen itkeskellä kipua, ei olisi taatusti tullut nukkumisestaankaan mitään ilman lääkettä. :( Omaan käsikipuuni en lääkettä ottanut, kyllä minä oman kipuni kestää voin, mutta pienen lapsen kipua en voi vaan ohittaa.

Buam Mä olen joutunut ottamaan Buranaakin tähän migreeniini, lääkäri sitä kehoitti ottamaan jo silloin kun 12 viikkoa oli täynnä. Panadolilla olen kyllä koittanut pärjätä, mutta aina se vaan ei auta lainkaan. Loppuraskaudessa sitä tosiaan pitäisi taas välttää, ilmeisesti saattaa aiheuttaa ennenaikaista synnytystäkin. Uskon, että ei se kiputilakaan ole suotavaa raskaanaollessa, ainakaan jos kyse on invalidisoivasta kivusta. Nostaahan se taatusti verenpaineen ja stressitasokaan ei varmasti ole normaalilukemissa jos koko ajan koskee.

Turvakaukalon paikasta, takapenkille olisi pikkuinen menossa siskojensa seuraksi, esikoinen siirtynee keskipaikalle ja pikkuinen sitten oikealle taakse. Tosin saattaa olla, että pitää koko auto vaihtaa vielä ennen huhtikuuta, takapenkki tuntuu aika ahtaalta tuossa meidän Renaultissa... Tila-autoja ollaankin silläsilmällä jo vilkuiltu...

Bliss ja hikkaileva pikkuinen 17+4
 
Olen miettinyt jo aika kauan että, onko turvakaukalo parempi edessä kun takana?
Minä itse en omista autokortti, joten olemme ajatelleet että vauveli tulisi taakse minun kanssani tai vaikkapa yksinään....en vain tiedä kumpi on parempi vaihtoehto....
 
jenskuliini Mulla ei aina toimi se omien tietojen muokkaus. Lisättävän kuvan tulee myös olla aika pieni. Jos ei onnaa, niin pienennä kuvaa ja kokeile uudestaan. :) Voipi johtua siitäkin, että palsta on jumissa (niin kuin lähes joka ilta), kokeile myöhemmin uudestaan.
 
jenskuliini, kiva maha sulla

Täällä jomoni mennyt puoleenväliin ja yli :) ihanaa ja onnea!

mitäs muuta ootte jutellut... Täällä vuorotyö ilman yövuoroja :) ja aamut on pahinpia mulla ollut varmaan ton ykäämisen kanssa just. No tänään oon säästynyt, mut eilen tuli sit tänkin päivän edestä oksua ylös.
Väsyttää kovastikkin taas. Mut ää oli reipas ja teki kaupaoista ostokset mitkä olleet rästissä jo tovin :)
valkkaria tulee, mutta ilman suojia pärjää vielä.
Seksistä täällä ollu hiukan hiljaista eikä vähinten tän mun pahoinvoinnin / oksentamisen takia. Mut jos lähtis nukkuun

Unico ja Toukka 15+4
 
Tää on viime aikoina tökkinyt vaikka kuinka tää palsta, monta kertaa (eri päivinä ) oon tullut kirjoittamaan eikä ole saanut postattua :headwall: No yritetään taas muistaa mitä kaikkea piti kommentoida...

Ensinnäkin kovasti toipumista toivottelen kaikille sairastelijoille :hug: :hug: :wave:

Pissahädän tunteesta olette jutelleet. Ite olen todennut jo useammassa raskaudessa, että tässä ennen puoliväliä on sellainen vaihe, että rakko ja kohtu on jotenkin ihan samoilla korkeuksilla ja kiusaavat sitten toisiaan. Tai siis tämä on minun epätieteellinen arveluni asiasta :ashamed: Mutta siis olen tän ilmiön huomannut monessa raskaudessa näillä paikkein, että rakko tuntuu helposti täydeltä, vaikkei ihan täpö oliskaan ja toisaalta täysi rakko aiheuttaa harkkasupistuksia. Eli vähän kiusaavat toisiaan noi rakko ja kohtu. Mutta se menee ohi, kun kohtu nousee siitä yli, ainakin munkokemuksen mukaan siis. :wave:

Virtsankarkailua ei ole mulla ollut edes synnytysten jälkeen, ihan satunnainen lirahdus on ollut joka raskaudessa, mutta siis erittäin harvoin. Lantionpohjan lihaksia kannattaa treenata jo raskausaikana, vaikka siis ei edes olisi mitään ongelmia - näin voi sitten estää niitä ongelmia jo etukäteen :) Ite meinasin hankkia sellaisen Venus vagitrim kuulasarjan harjoitteluun, kunhan saisin aikaiseksi... oon vähän laiska tuossa treenauksessa :ashamed:

Valkkaria löytyy täälläkin, usein on läntti pöksyissä, mutta en mitään suojia tykkää käyttää, eikä tuo nyt ole sillä lailla vaivannut, kun ei se sieltä mihinkään läpi tule kuitenkaan..

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja tsemppiä kaikille ultraan menijöille =) Itelläni viikon päästä keskiviikkona =) Nopeastihan tää aika on mennyt! Torstaina onkin neuvola ennen sitä.

stoppis ja OivaIines 19+0 :heart:
 
Unico Kiitosta vain =)
Mullakin on huomenna neuvola ja olen ihan sekasin. Aattelen vaan koko ajan et onko se kunnossa, syönkö hyvin, olenko liian painava ja jne.... :|
Täytyy varmaankin hankkia nuija nukutus et voi nukkua. Äijäkin on taas jossain.... :( ja kun minä en osaa nukkua yksin.....

 
Iltaa!

Kirjotin pitkät jutut vaan ne hävis johonki, enkä jaksa uudestaan kaikkea kirjottaa.

Eli lyhyesti vaan:
Hemmille onnittelut ultrakuulumisista!

jenskuliini, älähän turhaan stressaa neuvolaa. Kiva masu! Ehtii se vielä kasvaa.. :)

Bliss laitto allekirjoitukseen "hikkaileva pikkuinen" ja mä sain ahaa - elämyksen et sitähän se on! En vaan muistanu esikoisen odotusajasta tätä vaikka sillon oli sama homma. Eli oon nyt muutamana päivänä ihmetelly et miten se vauva potkii niin tiheään pikku potkuja, mut hikkahan se on! :)

syysmama & muru rv 19+5 :heart:
 
Moikka kaikille,
En tiedä muistaako kukaan enää, olen yhden ainoan kerran saanut aikaiseksi kirjoitettua aiemmin vaikka päivittäin juttujanne luenkin. Onko joukossa paljon muita innokkaita lukijoita ja laiskoja kirjoittajia? Kiitos kuitenkin kaikille ahkerille kirjoittajille, on ilo lukea juttujanne vaikka itse huonosti tulee kirjoitettua.
Nopeasti aika menee ja maha kasvaa. Äitiyshousut on ollut käytössä ja muutaman viikon ja monet paidat on käyneet liian lyhyiksi. Hetken ajan olin jo sairaslomalla selän vuoksi mutta fysioterapeutin, vesijumpan ja äitiysjoogan avulla selkä on pysynyt nyt hyvänä.. Hieman hirvittää mitä se tulee olemaan loppuvaiheessa kun maha on iso. Onko kukaan muu muuten käynyt/ käy äitiysjoogassa? Itse olen tykännyt tosi paljon ja haluan uskoa siihen, että se helpottaa synnytystä ja synnytyksestä palautumista. Siinähän keskitytään pitkälti niihin lihaksiin, joita synnytyksessä tarvitaan ja tietysti tehdään paljon sellaisia liikkeitä, jotka tekee hyvää jo raskausaikana.
Töissä olen kolmivuorotyössä mutta lopettelen yövuorot kokonaan rv 20. Muutenkin olen tehnyt niitä vain muutaman kuukaudessa mutta varmempi lopettaa kokonaan. Seisomatyötä olen jaksanut muuten hyvin mutta korkokenkiä ei enää voi käyttää. Onko muilla ollut samaa havaittavissa? Selkä kipeytyy heti jos pitää korkokenkiä.
Täälläkin rampataan kovasti pissalla mutta samoin on kyllä kokoajan janokin. Vettä menee tolkuttomasti. Yöllä parhaimmillaan käyn kolmesti pissalla, onneksi useimmiten vain kerran. Lisäksi ummetus on valitettavasti tullut kaveriksi. Olen yrittänyt ruokavaliolla sitä helpottaa (lääkkeitä en mielelläni ottaisi) ja ainakin hieman helpotusta on ollut havaittavissa.
Liikkeiden tuntemista kovasti odottelen, vielä en ole tietoisesti tuntenut mitään, mikä tietysti on normaalia näin ensiraskaudessa. Sydänäänet on onneksi hienosti kuulunut joten asia ei niin huolestuta. Kivaa vaan olisi päästä tuntemaan pienen liikkeet mutta eiköhän niitä myöhemmin tunne ihan riittävästi. Rakenneultra on 20.11., ei olla vielä päätetty halutaanko tietää sukupuoli. Mites muut? Osa on saanutkin jo tietää.
Niin ja se kiinnostaa kanssa, että onko kaikilla puoliso tulossa synnytykseen mukaan? Tiedän muutamia jotka eivät halua ottaa puolisoitaan mukaan tai puoliso itse ei halua tulla, joten sillä kiinnostaa. Meillä mies on tulossa mukaan.

Jaksamista kaikille!
 
Eepekka Kiva kuulla sinustakin! :wave: Meillä mies tulee ihan ehdottomasti synnytykseen mukaan, haluaa itse ja niin haluan minäkin. :)

Mulla on vauva tullut uniin aika voimakkaasti. Viime yönä näin semmoista unta, että olin jo synnyttämään menossa. :LOL: Sen jälkeen vielä unen, jossa dopplerilla pystyi ultraamaan tuosta mahan päältä. Makoilin olkkarin lattialla tv:n edessä, ja vauva näkyi ruudulta. Sain oikein komean kuvan, missä näkyi vauvan kasvot ja hänellä oli silmätkin auki, aika tarkka laite siis. Piti lopettaa ultrailu, koska rasva, jota käytin siinä, kiinnosti kissaa aivan liikaa (se kissa oli meillä joskus vuosia sitten). Kaikenlaisia unia. :D

Tänään töiden jälkeen rokotettavaksi, jännittää. Voipi jännittää vielä enemmän ennen ensi viikon tiistain neuvolaa, pelottaa että jos sydänäänet ei kuulu enää silloin. :'( Toivottavasti nyt kuitenkin ehtisin rokotteen tänään saamaan, ettei mene ensi viikkoon.

Tänään poksuu taas!

Empuuu ja Anni/Elmer rv17+0 :heart:
 
Huomenta!

Täällä "odotellaan" tän päivän sokerirasitusta. Keho huutaa kahvia ja jotain syötävää, mut eniten sitä kahvia.... :(
Ja senkin pitää olla vasta 8.40 ja mun piti herätä näin aikasin... Tympeetä!

Mut nyt lukemaan muitakin juttuja, et saa ajatukset pois kahvista...

buam ja pikkumyy *poksuu* 16+0
 
huomenta.

Onnea kaikille tämä'n päivän neuvolaan :heart: . täällä viimeinenkin napero tuli kipeäksi eilen illalla, johan me ollaanki sairastettu sitten lauantaista asti putkeen.

Eepekka, kiva kun jaksat käydä lukemassa ja kommentoidakin välillä ja heti pitkästi =) Minulla on tarkoitus aloittaa äitiysjooga ystävän kanssa tammikuussa. En uskaltanut lähteä ryhmään nyt mukaan kun niin paha flunssa-aika. Kävin tuon kuopuksen syntymän jälkeen pilates tunnilla ja sitä voin suositella kaikille synnytyksen jälkeiseksi liikunnaksi kävelyn ohella !

Minulla mies ollut joka synnytyksessä mukana ja aikoo tulla nytkin. On vain aina niin kaukana töissä että saa nähdä ehtiikö, minulla esikoisen synnytyksen jälkeen kaikki tulleet maailmaan syöksyllä, kuopus tuli vähän yli tunnissa.

buam, zempitykset sokerirasitukseen! ja onnea poksuista!

Empuuu, ihania unia :D ja kyllä pienellä on kaikki hyvin, siihen on uskottava :heart: minä myös synnytän tosi monesti ja kyllä harmittaa aamulla herätä että ai enkö mie saanutkaan sitä vauvaa viereeni. Viime yönä oltiin laivalla (unessa siis) ja yks naapuri oli saanut vauvan ja oi kun se ol iihana.

Bliss jaksamista pääkipuun :hug: se on toiseksi ärsyttävin kipu minun mielestä, vain hammassärky menee kaiken yli ja ohi.

Nyt aamuteetä.

Chiq rv 16+5

ps. Jenskuliini, onnea poksuista myös!
 
Chiquita Niinhän se pitää uskoa. :) Kyllä mulla on ihan luottavainen mieli edelleen ollut, mutta tuo rokote vähän mietityttää. Nuo unet on kyllä ihania, vaikka sitten aamulla herääkin tylsästi todellisuuteen. :D

hapsiainen Tuu sitten heti kertomaan tulokset. d :) b

Tuli pitkästä aikaa oksuolo, kun join täällä töissä aamuteen. :x Hyvä ettei laatta lentänyt. Minä kun just ehdin tuossa aikasemmin ihmetellä, että onpa ollut kumman hyvä olo. :whistle:

Tänään poksuu monet muutkin, POKS POKS vaan. :)

rv17+0
 
moikka!
nyt vasta saan aikaseksi kirjotella tänne kun on ollu aikamoinen hässäkkä..noh, tässä jotain minusta (itsekkäästi aloittaa hän :LOL: : muutimme pohjois-savosta tänne varsinais-suomeen, joka oli toooodella iso prosessi huomioon ottaen tämän välimatkan(560km).perheeseeni kuuluu aviomies sekä tytöt 4v. ja 8 kk. kolmatta siis odottaen..nykyinen sai alkunsa pillereitä syötäessä mutta alkujärkytyksen jälkeen on ollut mukava yllätys. vielä en tunne liikkeitä yms. ja h1n1-rokotteen sain viime viikolla..oiskohan siinä pääpiirteittäin ;)
Angelia rv19+0
 
Heipsan, lähdemme nyt käveleen neuvolaan jonne on puolentunnin kävelymatka. tuleepa vähä ulkoiltua. mutta pakkasta on -4 joten vaatetta lämpimästi ku mulla ollut nännit vähä arat.
Iltapäivällä tulen kertomaan neuvolakuulumisia.

:wave:

arskaäippä ja pikkuinen 16+5
 
Ääks, nyt tuli sitten töissäkin harkkasupistus. :x

angelia Teillähän on iso muutto ollut, ainakin noin välimatkan takia. Oletko aiemmin kirjoitellut tänne? Tervetuloa mukaan jokatapauksessa. :wave:

rv17+0
 
Rakenneultrasta päästy takaisin töihin. Hyviä uutisia sieltä sai. :heart: Lapsi esitteli kätilölle itsensä kuulemma oikein mallikkaasti eikä missään ollut mitään sanomista.

Meidän näkökulmasta Herne ei ollut kyllä yhtään kuvauksellinen. Tuntui ettei siitä saanut mitään selvää kun peitti kasvot käsillään ja jalatkin oli ristissä. Mutta sukupuoltahan me ei haluttukaan selvittää.

Muutenkin minä vähän petyin koko ultraan, opiskelija ultrasi sen, ei kertonut oikein mitään siinä samalla kun ultrasi. Painon se sanoi, mutta arvaa muistanko enää sitä. Kuitenkin laskettuaika pysyy paikoillaan, nyt näytti kuulemma 20+1 viikkoja, mutta menen näillä millä tähänkin asti eli tänään 20+0.
Mutta pääasia että uutiset olivat hyviä. :)

Tässä yksi ja ainoa kuva mitä saatiin mukaan. Ilmeisesti pieni kaivaa nenää. :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=5237915.jpg

Tämä oli nyt näin omanapainen viesti. Pitää ensin tehdä vähän töitä ja palata sitten palstalle. :)

- Hapsiainen ja Herne 20+0
 
Mun mies tulee kyllä synnytykseen mukaan niinkuin viimekskin! :)

Voi jestas.. käytiin aamulla pojan kanssa uimassa ja poika sitten päätti karata pesutiloista altaiden puolelle, ja mulla ei tietenkään ollut silloin uikkeita päällä! Ei muuta kun alasti perään, mutta onneks hän oli ihan oven vieressä ja sitten tulikin uimavalvoja palauttaan pojan mulle.. Huh huh! Onneks en sentäs joutunu kaikkien eteen sinne alasti pällisteltäväks! :LOL:

Eilen sain dopplerin haettua postista ja löysin sitten illalla pikkuisen sydämenlyönnit sillä, ihanaa! :heart: Ja kyllä se siellä kauheesti liikkukiin, kuulu meinaan nekin hyvin!
Suosittelen kyllä kaikille laitetta!
Ei tarvi ainakaan olla huolissaan kun voi aina itse tarkistaa kuuluuko niitä ääniä :)

Täällä alko taas sataan oikein kunnolla lunta =)

Huomenna poksutaan taas, jee! :D



PS. Masuasukin nimi vaihtui viel kerran :D
 
Tulin poksumaan 19+0 :heart:

Kommentoin nopeasti mies tulee synnytykseen. Ei siitä esikoisen kanssa edes keskusteltu, se oli meille molemmille itsestään selvyys. Miehestä oli synnytyksessä suuri apu minulle. Hän itsekin piti kokemuksesta, ei saanut mitään "traumoja", vaikka näki omasta tahdostaan aivan kaiken Olen miehestäni todella ylpeä, koska hän oli minulle suuri tuki..

Olen tänään allapäin, itkut on jo tullu. Tuntuu, ettei meille ole LUOTETTAVAA apua tarjolla KOSKAAN. Minulla olisi huomenna koulupäivä ja pojalle ei ole hoitajaa.. Aina saa pettyä kun sopii anopin kanssa. Kaikki asiat nyt tuli pinnalle ja itkin lopulta sitä, etten ole onnistunut olemaan tarpeeksi hyvä äiti ja vaimo.. saatikka opiskelija. No, hormonit varmaan toi oman lisänsä. :'(

Palaan, kun mieli on parempi.

Greddy ja Piksu 19+0
 

Yhteistyössä