***HUHTIKUISET Marraskuussa***

En oikein osaa sanoa oliko tuo se teidän kutsuma rakenne-uä vai mikä,täällä norjassa siis vain yksi ultra ja ei sitä kutsuta rakenne-uä:ksi ihan vain ultra meillä =) no otti ne siellä pienen mittoja ja tarkastivat muutenkin että kaikki elimet sun muut näyttää normaalilta.Sitäkö siellä rakenne-uä:ssä tehdään sitten?
 
Kaikenlaisia vihlaisuja, jomotuksia, pistämisiä on ollut emättimen seudulla, kohdussa, luissa ja nivelissä lantion alueella...olen vain ajatellut, että kuuluvat asiaan. Ihme ja kumma, en ole niistä sen kummemmin hermostunut, vaikka rajoittavatkin aikalailla liikkumista verrattuna normaaliin..
Pissalla saa rampata tuplasti tai triplasti enemmän kuin ennen :D Koko ajan mukamas pissahätä...Töissä kuitenkin katsoin tikulla, ei tulehdusta. Saa nähdä mitä tästä vielä tulee :D

epulis ja pieni 17+0 (poksss!!!)
 
Moi!

Ne on varmaan liikkeitä kun joskus tuntuu kuin olisi ilmakuplia mahassa. Joskus niitä tuntuu myös kylkiluiden alapuolella. Molemmat ovat siis hengissä :)

epulis
Tuttuja vaivoja myös mulle

Närästys
Voikin olla kamalaa ja voimakasta. Tänään ostin apteekista uutta lääkettä, ja auttoi jo heti :) Varmasti muitakin vaivaa tämä ikävä polttelu

Keskiviikkona täytyy mennä neuvollan lääkärille ja katsoa saanko palata töihin. Sit olis myös kauan odotettu ultraääni :heart:

kuvaa viime viikolta
http://www.aijaa.com/img/b/00666/5229400.jpg

Marylene ja pikkuiset 19+5
 
Huomenta!

Marylenella ihana vauvamasu!! :heart:

Mun yö oli ihan karmee. Eilen illalla alko rannetta särkemään ihan vietävästi, laitoin sen siteeseen, ku ajattelin et jännetupintulehdus taas vaivaa, on siis ollu ennenkin. Otin sitten myöhemmin panadolin, vaan eihän se auttanut mitään. Menin sit nukkumaan ja nukahdinkin kuitenkin kivusta huolimatta hetkeksi ja heräsin parin tunnin päästä siitä AIVAN järkyttävään käsikipuun. Kipu lähti olkapäästä ja säteilee sormenpäihin ja pahin kipu tuntuu ranteen päällä, lähinnä varmaan säteilee siitä molempiin suuntiin. Kipu oli niin kovaa et tuli tuskanhiki ja oksennuskin jo. Otin sitten puolikkaan buranan, vaikkei sitä sais ottaa, mutta siinä kivun määrässä oli pakko. Onneksi kuitenkin tietää, et toisinaan tässä keskivaiheilla saa ottaa buranaa jos ei muu auta.
Odottelen vaan et kello menis kasiin, et pääsee soittaan tk:hon. Pakko hakee jotain tabuja et tästä selvii..
Soitin jo äitille et tulee kaveriksi ku en saanu ees koiria käytettyä aamupissalla kunnolla, tohin pihalle oli pakko antaa niiden tehdä tarpeensa kun ei vaan voinu toista taluttaa. Onneks tää tolleri pysyy hihnatta pihalla, mut toinen ei. Joten sai toisen pidettyä sit hyvin.
Toivotaan ettei vauvalle nyt tuu mitään tosta buranasta, otin kuitenkin vaan puolikkaan...
Onneksi tietää moniakin jotka on joutuneet syömään buranaa tässä vaiheessa, ja terveitä lapsia on tullut...

nyt kipuilemaan...

buam
 
Buam, onpa kurja käsikipu! :hug:

Meidän neiti heräs tänään jo klo 6:15. Tosi kivaa.. tiedossa siis mukava päivä, kun mies on työmatkalla ja neiti aivan varmasti tulee tosi kärttyiseksi vielä tässä päivän aikana yliväsymyksestä.

Ihana masu Marylenella.

Mua huolettaa kovasti nuo liikkeet, kun en muka tunne niitä, vaikka silloin aiemmin tunsinkin. Onneksi on ens maanantaina neuvola. Samoin mua huolettaa, kun herään jossain vaiheessa lähes joka yö mahaltani - nukun siis vauvan päällä. jos siellä nyt kukaan enää hengissä on alla pysynyt. Pystyykö teistä kukaan muu enää nukkuman mahallaan? Esikoisesta en muistaakseni pystynyt enää tässä vaiheessa ja siksi ihmetyttääkin.

Piipa rv 18+1
 
Yeb
Huomenta!

Hemmille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, vaikka tyttöolo ei ollutkaan oikea :) Kuulostaa rakenneultralta kun on näillä viikoilla.

Marylenellä on aivan ihana masu jo! Kohta sulla onkin ihanaa kun pikkuiset siellä kilpaa melskaavat :D

Eilen liikkeet näkyi ja tuntui kunnolla ulospäin, ekaa kertaa! Ihanaa, nyt pääsee isikin fiilistelemään ihan kympillä :)

Yeb 19+3
 
Piipa - minä nukun mahallani :wave: Ja kaikissa raskauksissa olen nukkunut pitkälle loppuraskauteen. Toki on vaikeutunut mutta mulla on jalka silleen koukussa aina ettei paino ole suoraan vatsalle. Ja liikkeistä, en sinuna huolehtisi. Mulla ekat liikkeet tuntui 16+, sitten meni kaksikin viikkoa kun ei mitään. Ja nyt on taas alkanut tuntua.
 
Huomenta!
Ja täällä oksennetaan.. yöllä pariin kertaan ja aamullakin kerran, lisäksi myös ripulia. Päänsärkyä joka onneksi para-tabsilla pysyy kurissa (grammasella ), ei kuumetta mutta tosi vetämätön olo.
Neuvolantäti tänään tavoitettavissa ysiltä, jos soittaisi onko tätä liikkeellä, jos jaksan. Saattaa olla että rojahdan tuonne sohvalle ja seuraan kun lapset katsoo lastenohjelmia.
Mies lähti aamulla töihin mutta pyrkii siihen että jossain vaiheessa tulisi tekemään töitä kotoa käsin niin pääsen nukkumaan.

Nyt alkaa omena pysymään sisällä, kun hitaasti syö =)

Nukun vielä melko usein mahallani, tai silleen puolittain. Polvi koukussa vieressä aika hyvin vielä onnistuu eikä painetta mahalla tunnu.
Kyllähän se vauva siellä aika hyvässä turvassa on, en siis usko että mitään vahinkoa pääsee tapahtumaan vaikka mahallaan nukkuisikin.

Mutta pötköttelemään siis!
 
Hemmi Vai oli Emmalla pippeli. :D Mutta onnea pojasta! :heart:

Marylene
Onpa ihana maha! :heart:

Buam Kuulostaa tosi ikävälle tuo käsisärky. Äläkä huoli siitä Buranan puolikkaasta, ei jaksa uskoa että siitä tulisi mitään kuitenkin kun olet jo noin pitkällä. Onhan sitä sanottu että vaikkei Buranaa suositella otettavaksi niin joissain tilanteissa se on sitten sallittua varsinkin keskiraskaudessa.

Piipa Älä huoli niistä liikkeistä. Vaikka helpommin se on sanottu kuin tehty. Kyllä ne liikkeet vielä alkavat tuntua. :hug:

KiiajaVille Paranemisia sinne! Onkohan sulla jotain mahatautia? :( :hug:

Nuo Reiman tehtaat on vähän turhan kaukana. :(

Ja sitten oli jotkut valitettelleet tuosta jatkuvasta pissahädästä. Täällä sama homma, pissattaa tosi usein, mutta harvoin sitten kunnon hätä on kun vessaan menee. Tulehdusta ei ollut ainakaan vähän aikaa sitten.

Lisää näitä "ällöjuttuja". Mulla on aivan tolkuttoman runsasta valkovuotoa. Onko ketään muuta kohtalontoveria? Ei tule kuuloonkaan että olisin ilman pikkuhousunsuojaa. Ei tuo vuoto haise eikä ole kokkareista, normaalin oloista mutta sitä tulee vaan tosi paljon. :eek: Inhottavaa kun on usein "märkä" olo. :(

(.) Huomenna olis se "suuri päivä", eli rakenneultra. :) Odotan kyllä niin kovasti sitä, sormet ja varpaat on ristissä että sieltä tulis hyviä uutisia! Kaikkia kauhutarinoita olen ehtinyt käymään jo mielessä mitä huonoa sieltä voisi tulla.

Viime yön unet jäivät ihan tolkuttoman lyhyiksi. Ensinnäkin menin nukkumaan eilen töiden jälkeen päikkärit, sitten en saanutkaan illalla unta. No valvoin siihen asti kunnes mies palasi hirvestysreissulta ja enhän mä sitten saanut nukuttua. Enkä mä malttanut pistää miestä sohvalle nukkumaan niin kuin olin suunnitellut, sanoin sille että eiköhän se olisi oirehtinut jo jos olisi possutartunnan saanut. Ensin sanoin että saa tulla sänkyyn jos ei koske muhun, lopulta kuitenkin minä olin sen kimpussa ja koskin vähän enemmän. :LOL: Oli vaan niin tolkuton ikävä, jotenkin nyt viikonlopun aikana huomasi taas sen kuinka tärkeä tuo toinen onkaan ja kuinka paljon sitä voi rakastaa. :heart:

Sitten mies nukahti ja tietysti paljon valvoneena nukkui niin raskaasti että kuorsasi lähes koko yön ja oikeastaan missä asennossa vaan! Enhän minä osannut siinä nukkua. Kävin välillä sohvalla pyörimässä mutta ei vaan nukuttanut. Sit kaivoin korvatulpat ja yritin nukkua niitten kanssa. :D Muutamaan tuntiin tais viime yön unet jäädä.

Mutta huomenna saan nukkua vähän pidempään. En mene ennen ultraa töihin ja ultra on vasta 9.30 joten nukun pidempään kuin normaalisti :)

Mut nyt on jatkettava taas töitä. Plaah.

- Hapsiainen ja Herne 19+6 Huomenna poksuu jeeeeee!!
 
hapsiainen sullahan meni sitten hyvin miehen "ulkoruokinta" :LOL:

Valkkaria tulee vähän vaihtelevasti, ei mitenkään kovin paljon kuitenkaan.

Pissahätä on usein, mutta tulee kyllä juotuakin paljon. Ihan parasta, kun laittaa kylmään veteen sitruunaviipaleita ja sitten lopuksi syö ne sitruunat. :p Töissä tulee käytyä vähintään parin tunnin välein pissalla, kotona vähintään yhtä usein (paitsi yöllä ).

Marylenellä on kyllä kaunis maha. =) Mulla omaa läskiä edelleen, mutta kai sieltä maha puskee esiin.

Kiiajaville Jospa menisi ohi huono olo, toivottavasti saat levättyä. :hug:

Mahalla nukkumisesta olen sanonutkin varmaan monta kertaa, että en ole enää viikkoihin nukkunut suoraan mahallani. Nukun jommalla kummalla kyljelläni ja mitä useammin herään jopa selälleen. Tyynyllä avulla saa hyvän asennon, en ole kylkinukkuja ollut ennen. :)

Yeb Sullahan vauva möyrii jo kovasti, kerta päällepäinkin näkyy liikkeet. Niitä odotellessa. :heart:

Huomenna piikki (jos ehdin tunnissa saamaan), viikon kuluttua neuvola, reilu kolme viikkoa rakenneultraan! :wave:

rv16+6
 
Huomenta!

Ensimmäinen kymppituntinen ilta lusittu, kolme edessä....enää.

Onnittelut Hemmi hyvistä ultrakuulumisista ja pojasta :)

Tsemppiä huomiseen ultraan hapsiainen80.

Täällä yks edelleen mahalleen nukkuja. Tai en kyllä ehkä enää sillai mahalleen nuku tai niin paljon, ku esim viikko sitten. Mielestäni oon joka kerta heränny kyleltään tai selältään, mutt illala rupeen nukkumaan samalla tavalla mahalleen jalka koukussa ja tyynyn kans kuin moni muuki.

Yks pissahätänen kans ilmottautuu. Jossain vaiheessa oli kans sellanen jatkuva pissahätä ja sit tuli vaa liru. Nyt ei oo onneks hetkeen sitä ollu...toivottavasti. Töissä saa ravata koko ajan vessassa. Riittää se vähäinenkin juominen, ku kohta saapi mennä vessaan.

Oli tarkotis kommentoida muitaki eilisiä ja tämänpäiväsiä kirjotuksia, mutten kyllä nyt enää ehdi. Täytyy lähtee käymään verotoimistossa muuttamassa tiulorajaa ja siellä on aina se yks ja sama mul*piip*ro akka :kieh:


Omaan napaan ei oikeastaan muuta. Työnjohtaja tuli eilen kysyyn, kun pääsin töihin, ett nii millon mulla se äitiysloma alkaa. Sanoin vaan etten tiedä vielä. Käski vaa sit ne paperit toimittaa suoraan palkanlaskentaan. Mietin vaan, ett kuinkaha moni kuuli, ku minun mielestä aika isoon ääneen sen kysy (omasta mielestään varmaan iha normaalisti) ja siinä oli porukkaa ympärillä. No oletetaan ettei kukaa kuullu, vaikka iha sama kai se on, kun ei oo salaisuus enää. Rupee nimittäin muutenki jo leviämään tää raskaus kulovalkeen tavoin. Pieni kylä ja kaikki tietää kaikkien asiat!! Eipä omaan napaan muuta....paitsi viikot poksuu ja uskomatonta, mutt totta 20.viikko lähtee pyörimään! :heart:

JääKyynel ja Tuittu

*POKS*

 
Hemmille onnittelut hyvistä ultrauutisista ja pojasta! :flower:

Marylenellä ihanainen masu.

Hapsiainen mulla on kans tosi tosi runsasta valkovuotoa. Joten kohtalotovereita löytyy.

Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille!

manteli ja Sulo 18+5


 
kyllä oli tullu tekstiä niin että meni aikaa ku luin kaikki ja unohdinki jo mitä kaikkee olikaan :)

ainaki tuosta joillaki oli tuota alapään viiltely/vilhasuja tms mulla on sitä ollut. joskus sellasta epämääräisen niinkuin paine tunne tai jotain tuntunut tosi inhottavalta. alaselkävilhomista on ruvennut tulemaan. ja alamahan seudulta kans.

ruvennut sit miettiin jos tulee enempi vilhasuja selkään niin ei työnteko sit kauheesti kannata ja varsinki jos tulee kielto lääkäriltä. Huomenna neuvola :) klo 12.
tää päivä taas kuluu vähä leppoisesti kans että lenkillä käydää ja kaupassa hakemassa samalla keitettävää ja pyykin pesua tms.

nyt jatkan aamupalan syöntiä niin lähdettäis sinne lenkille ja samalla kaupassa. saadaan lasangea tänään :) vielä 2 eri satsia pitäis vääntää ku mulla on ruokavalio/sairaus jonka vuoksi vähä erilaista pitää tehdä ja joskus pitää tehdä sellasta ruokaa että kaikki syö samaa kui mitä minäkin pystyn.




tänään kylläki on 16+4 mut tuo näyttää eriä. jospa se vaihtuu tuosta vielä.
 
Nopeasti vain merkkailen, täällä koko porukka yhtä lukuunottamatta kipeänä =( Lapsilla kuume, oksennus ja yskä. Kuume ei noussut kuiten yli 39 kertaakaan kenelläkään ja minullakin vain lämpöä ja kauhea yskä -tuntuu oikeasti että yskin keuhkot pihalle. Yksi lapsista jo terve, saa pysyä kuiten sisällä pari päivää vielä.
Mutta nyt ei tosiaan jaksa kommentoida enempää, anteeksi siitä.

-Chiq rv 16+4
 
Kirjotinpas eilen kunnon tekstit ja en tietenkään kopioinut sitä ennen lhettämistä. Ja kappas, sivuja päivitettiinkin sitten juuri ja kaikki kommentoinnit katosivat bittiavaruuteen.

Jos sitä nyt ehtisi kirjoittamaan.

Rakenneultrassa siis katsotaan sikiön rakenteita ja elimiä. Eli Hemmillä oli varmasti vastaava. Onnittelut Emman pippelilöydöksestä :heart:

Lähdettiin vaunuilla lähikauppaan tunti sitten. Uhmasin siis omaa luontoani ja lähdin ihan vapaaehtoisesti tuohon lumisateeseen. Kaikkea se äitiys tuokin tullessaan :D (mua ei siis ole aikaisemmin oikeastaan talvisin saanut ulos)
Paluumatkalla poju sitten nukahti mun estelyistä huolimatta ja nyt se nukkuu istuen vaunuissa. No, onneksi olen tässä samassa kerroksessa etuoven kanssa, niin kuulen kun poju herää. Ei olisi kllä vielä ollut päikkäriaika. Ihan kuin vauva, kun nukahti vaunuillessa :saint:

Mulla myös jatkuvasti pissihätä. Ekassa raskaudessa ei ollut koko raskauden aikana mitään hätäilyä.

Buam Joillainhan tulee raskauden aikana joku rannekipujuttu. Viime raksaudessa muistan tälläisessa samanlaisessa odotuspinossa jollakin sellaisesta kärsivän. Hän oli saikulla pitkään ennen äippäloman alkamista. Se rannekipujuttu sitten lähti synnytyksen jälkeen, muistaakseni. Käsitin, että joillekin vaan tulee se raskauden aikana. Eli kannattaa harkita lääkäriin menoa!

Onnea liikkeiden tuntijoille! Vielä odottelen itse niitä malttamattomana. Joka päivä tuntuu jotakin masussa mutten vaan voi olla varma. Kuplia myös, kuten joku sanoi..

Mies eilen katsoi pyynnöstäni epparin jälkeä. Ei löynyt mitään.. Jännä miten luulen ainakin tuntevani sen, vaikka mitään ei enää näykään.

Limusta piti sanoa, että ne sokerit ja makeutusaineet on ne, miksi niitä kannattaa juoda kohtuudella. Eihän taviskokiksessa kofeiinia paljoa olekaan..

tiitu syö kuitenkin sen verran ettei syömättömyyden takia ole itselläsi huono olo. Mulla alkuraskauksissa ei maistu mikään ja minut pitääkin pakottaa syömään, josta kuitenkin tulee hyvä olo, vaikkei se syödessä siltä tunnukaan.

Voimia sairastelijoille!

Kirjoitan sitten seuraavalla kerralla loput kadonneesta tekstistäni, jos muistan.. Nyt pojulle ruokaa.

Talvista päivää mammoille!

Greddy ja Piksu 18+6
 
Minä myös vaan merkkailemassa ja lyhyesti kommentoimassa:)

Mun mies on ollut sunnuntaista asti kipeänä, kuumetta maksimissaan ollu 38 ja kova yskä. En oikein jaksais uskoa että kyseessä olis possuflunssa mutta eihän sitä koskaan tiedä...:/

Valkkarista oli ainakin ollu puhetta ja mulla tulee sitä myös vaihtelevasti. Eli välillä tulee ihan tosi paljon että on koko ajan semmonen märkä olo mutta välillä ei taas oikeastaan ollenkaan.

Marylene, aivan ihana vauvamasu :heart:

hapsiainen80, tsemppiä ultraan :heart: itse en millään malta odottaa omaa ultraani:)

Pikaista paranemista kaikille sairaana oleville :hug:

Mulla on niin totaalisesti opiskelusta motivaatio kadoksissa ettei oo tosikaan! En jaksais mitään koulutehtäviä tehdä vaan mieluummin surffailen netissä ja etsin ihania tarvikkeita vauvalle :heart: en millään malta odottaa joulukuun alun ultraan saatika huhtikuuhun!

Pakko kai lähtee taas jääkaapille kun vatsa alkaa kurnia :D

Hope 16+5
 
Hemmi onnea hienoista ultrakuulumisista :heart:

mulla oli viime yönä tosi kovia maha-ja selkäkipuja :eek: siis ihanku tosi kovat menkkakivut, oikeen jomotti ja poltteli, unet jäi vähiin ja kun vähän sain nukuttua niin näin unta et synnytys käynnisty :| kivut tuli ihan uneenkin. vähän säikäytti mut nyt tuntuu jo et ehkä se kuuluu tähän, siellä se murunen tais vaan raivata kovasti tilaa itelleen :heart:

samanlaista jomottelua ja pistelyä on kohdunsuulla? tai alapäässä mistä muutkin on puhunu.

ja pissatulehdusta oon myös miettiny välillä, ku pissalla joutuu ravaan useati ja semmonen pissahätätunne on melkeen koko ajan.. :x mut kyl sen onneks yleensä tunnistaa kun on oikeesti pissatulehdus, on sen verran ikävä tauti |O

parina iltana ja äskenkin oon ollu tuntevinani 'ilmakuplia' kohdun tietämillä, josko ne olis niitä........ :heart: :heart:

oi marylene mahtava vauvamassukka :D

piipa mä nukun välillä mahallaan, tai ainaki silleen puolittain.

hapsiainen sama ällö vaiva, tosi inhottavaa :$ märkä olo usein.. :x
onnea huomiseen ultraan =)

15+1

 
Hemmille onnittelut ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :heart: :flower: Etteköhän te pojallekin jonkun kivan nimen keksi, onneks on vielä jonkin verran aikaakin :D

Jeih! Tänään pääsen kotona kuuntelemaan vauvan sydänääniä kunhan saan haettua paketin postista, ihanaa! :heart: Toivottavasti vaan löydän ne äänet sieltä ettei iske paniikki! :D

Tällä viikolla oon luullut tuntevani liikkeitä ja tänään aamulla mun luulot osoittautu sitten oikeiks kun pikkunen töytäs oikein kunnolla ettei voinut kyllä erehtyä :D :heart:

Onko hei kellään muulla ollut vielä virtsan karkailua?
Mulla oli ((niinkuin kai kaikilla?)) synnytyksen jälkeen aina kun yskäs, hyppi tai juoksi.. Ajan kanssa se sitten loppu, mutta nyt on alkanu taas.. :ashamed: Onko noi lihakset voinut jo tässä vaiheessa löystyä??

Katyana & Väpä <3 15+5
 
Pikaisesti merkkailen ja kommentoin, että mulla tulee kans todella paljon valkovuotoa, oikein sellaista vetistä. Voisi välillä luulla, että on pissaa lirahtanut housuun, mutta ei se haise miltään ja kyllä se valkovuotoa on. Välillä olen minäkin käyttänyt pikkuhousunsuojia.
 
Hemmille paljon onnea pallien löydöksestä =) ja siitä et kaikki on ok.

Katyana :wave: täällä kans eräs jolla jo virtsan karkailua. Mullakin oli sitä esikoisen synnytyksen jälkeen aika pitkäänkin, ja nyt se on alkanu uudelleen. Tosi tympeetä!!! :kieh:

valkovuoto sitä kyllä on kanssa...

Tuosta kädestä vielä, ni lääkärille on aika kolmelta, sitä odotellessa. Mut pirun kipee se on edelleen, tuntuu et koko käsi on jo kipeenä, olkapäästä sormenpäihin, mut niin, että se kipu lähtee säteilemään ranteesta. Ainakin sanoivat tk:ssa että ei haittaa se burana minkä otin sillon yöllä.
Mut toinen juttu, nyt flunssaa ruvennu pukkaamaan, mulle sekä pojalle. Uskoisin et pojalle on kuumekkin nousussa...
Mut kyllä lääkärin jälkeen mennään päikkäreille, mua NIIIN väsyttää tuo yöllinen valvominen...

buam ja myy 15+6 (huomenna poksuu!!!)
 

Yhteistyössä